Ce masina sa-mi iau?

ce masinaGata, dau si DS4-ul. Frumoasa masina, merge spectaculos, se misca bine, franeaza ca la carte. Dar a venit momentul schimbarii…

Problema este ca din “Nelu cur sucit” m-am transformat in “Nelu Confuzelu‘”… caci pana acum m-am dat cu toate inventiile Pamantului, am citit constant orice informatie auto-related care mi-a ajuns sub nas, cand vine vorba de masini iti pot vorbi constant, argumentat si sustinut cateva ore bune… dar acum m-am blocat complet, nu stiu ce masina sa-mi iau.

Aseara am facut o masa rotunda cu cativa prieteni, hai sa identificam tabla, s-o luam acasa. Nada. Rien. Zip. Nimic!

Pe picior de plecare unul dintre ei mi-a aruncat ofticat un “Ia intreaba pe blog, poate sunt ai tai mai destepti decat noi!“.

Asa ca… de ce sa nu incerc?

Hai sa va explic ce vreau:

– sa fie maricica. Dupa un hot-hatch parca am chef sa stau putin labartat, asa ca as prefera ceva mai mare, dar nu SUV… probabil ca o berlina mare ar fi chiar misto.

– imi plac dotarile cand le gasesc in masinile de teste dar nu ma omor dupa multa electronica in masina, deci disponibilitatea tuturor inventiilor Pamantului in masina respectiva nu este un amanunt hotarator;

– cutie automata, cel putin 6 trepte. Da, stiu, “Sportivele sunt doar manuale, cele mai sportive masini sunt cu…” ete ciuci! Asa spuneam toti in cor, pana a aparut DSG-ul, SMG-ul sau dubla-ambreiata a lui Mitsu…

– motor peste 200 cp, voiture agricole (diesel) sau benzina, aspirat sau supra-alimentat. Am multe evenimente de prezentat prin tara, iar pe nationalele noastre trebuie sa fii rapid in depasiri ca sa risti cat mai putin, as prefera sa nu ma rog de masina cand fac depasirile respective. N-as sari de 300 de cai pentru ca asta inseamna si un salt al consumului de carburant prea mare.

– consumul sa fie unul decent, nu sper la un 6% in oras, dar nici n-as vrea sa sar peste 10-11 la suta de km. Cand faci 150 de km pe zi parca n-ai vrea sa-ti arate computatorul de bord un consum de 15l / 100 km.

– frumusetea este complet si total subiectiva, aici vom vedea daca ne intalnim pe aceleasi gusturi…

– brand? Nu stiu. Oricum n-am preconceptiile larg raspandite pe la noi, apreciez japonezele, imi plac germanele, ador frantuzoaicele, iubesc italiencele… ALO, VORBESC DE MASINI, DA?!

– veche sau noua? Nu stiu, voi sa-mi spuneti. Oricum ar fi, sa nu fie mai veche de 3 ani, c-o iau in leasing.

– bani? Regula e simpla: nu sarim calul, ca nu ne permitem. 😉

Daca aveti, deci, un sfat pentru mine, o propunere, un hint… shoot cu incredere! Eu m-am gandit la multe, dar nu se stie niciodata de unde sare iepuru’!

Multumesc frumos!

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Armand
    • 06.05.2016

    Conduc un C250 CDI 4M Estate si sunt multumit. Cred ca motorul asta in configuratia pe care o am cu cutie 7g-tronic si 4×4 poti sa-l cauti pe orice masina in care te simti mai bine din gama Mercedes in sensul ca-l gasesti in E care este mai spatios, in C care este ceva mai agil sau chiar modelele mai mari. Este motorizarea de pe S250 cdi sau ML, etc.
    Consider ca intruneste tot ce cauti in materie de fiabilitate, consum (la 100 km/h are 1300 rpm, si poti face Bucuresti – Cluj in 5 ore cu combustibil de 200 ron din cel scump de la OMV), sonorizare, scaune peste medie, etc. In plus, motorul are peste 200 cp si este impresionant (sa nu-l comparam cu vreun Ferrari sau M5), fiind mai rapid ca un A6 de 3.0 de exemplu. Stiu ce vorbesc pentru ca am avut. In plus, aceasta configuratie retine si valoarea de revanzare si are taxe mici. Este un motor bi-turbo de 2143 cmc la care impozitul este de 771 ron/an (daca platesti in avans ai 10% reducere si platesti sub 700 lei). Pro: tinuta excelenta, placut la condus, comod si intuitiv, consum mic, faruri bune, valoare de revanzare buna, bun in zapada (atunci cand e pe DN1), sonorizare peste medie cu ecran de 8 in., imagine buna pentru cine are nevoie (ma refer la modelele mai mari) Cons: mic in spate (C), prea multe optiuni de care nu am nevoie (spalator faruri, DVD, TV, senzori parcare, etc.), piese relativ scumpe (un far 3300 ron, un proiector cu led 1140 ron, un spalator de far 600 ron, etc.),

    răspunde-i
  • MIHNEA
    • 27.05.2013

    ulterior am observat ca luasei deja seria 7….felicitari pentru maturizare…

    • Cabral Ibacka
      • 27.05.2013

      Mersi. Dar nu, de maturizat inca nu… 😉

    răspunde-i
  • MIHNEA
    • 27.05.2013

    Salut,eu am 192cm si peste suta de kile.Acum am o vechitura de S,si nu stiu in ce m-as simti mai bine.Poate in ceva mai inalt si awd dar cu acelasi comfort,adica w221 sau mai bine w164,adica ce a avut Huidu…Mergi cu 10 de diesel in mixt,la v6 de 3 litri…decent.Intretinerea te costa cam la fel la orice marca,exceptind masinile rare.Totul daca ai terminat de copilarit,cu masini mici sport,sau cabrio tunate….bafta….

    • Cabral Ibacka
      • 27.05.2013

      Cabrio tunat e in curte. 😀

    răspunde-i
  • Matei
    • 03.04.2013

    Perfect! Ce an , motor si la ce bani?

    • Cabral Ibacka
      • 03.04.2013

      730D, 2009. Bani OK. 😉

    răspunde-i
  • Matei
    • 03.04.2013

    Sii, pan la urma ce ti-ai luat???

    • Cabral Ibacka
      • 03.04.2013

      Un Seria 7.

    răspunde-i
  • Andrew
    • 21.03.2013

    Mitsubishi outlander ala dinainte, cu botul de evo, e super masina, o am de 1 an si 2 luni, scaune super confortabile, cvt ul e ok, si fwd e in regula, am 193 cm inaltime si sint gras, incap bine in ea.

    răspunde-i
  • iulian
    • 21.02.2013

    La fel ca si tine am testat ceva masini fiind printre altele si sofer la o firma de rent-a-car.
    Ca si recomandari :
    merc c class (depinde de tine ce iti place mai mult)
    bmw seria 5 (dar nu iti garantez consumul pentru acei cai)
    opel insignia (nu mi se pare plina de plastice si am luat gropi cu ea inclusiv la 80km/h cand am spart o janta si cu un schimb de roata am plecat mai departe )
    audi allroad (tinand cont ca iti place muntele asta ar fi cea mai recomandata pentru tine din partea mea)
    si mai poti incerca si un RS4 dar te scoate si din buget si din consum (merita doar daca ai un condus mai sportiv si in general nu in tara noastra)
    O zi/noapte buna

    răspunde-i
  • Mario
    • 30.01.2013

    Iti recomand BMW Seria 5, 530D.
    Peace 😉

    răspunde-i
  • Vlad
    • 28.01.2013

    Eu zic ca oscilatia se poate produce intre un Audi A4 sau un Volvo S60. Ambele merg in leasing iar din experienta, Volvo este mult peste Audi dar Audi are treaba aia germana.

    răspunde-i
  • Razvan
    • 27.01.2013

    Subaru Impreza WRX. Singura problema e ca e manuala, in 5 trepte. STI-ul, versiunea de top, e manuala in 6 trepte. 2.5litri, 4 cilindri, benzina…o sa pape putin dar efectul e maxim. La aspect, cum ai zis si tu, depinde de fiecare. Personal, mie imi plac cel mai mult asiaticele.

    răspunde-i
  • Loading...