Sari la conținut

Otopeni din satelitAm scris un post interminabil despre ce scria in titlu, despre autoritate, cetatean si responsabilitati. Cand sa-i dau „publish” am vazut cu coada ochiului ca un comentariu imi statea in pending.

Am citit comentariul lui Andrei si mi-am dat seama ca a zis mai bine si mai concentrat ce spuneam eu in postul asta.

Asa ca am sters tot si voi posta aici comentariul omului.

Andrei: Inainte sa spun si eu „doo” vorbe, am tras concluzia din anumite comentarii, si anume: asta este nivelul de educatie (concluzia asta am tras o cu multi ani inainte).

Si spun asta pt ca, un om cu bun simt, minimum requirement, ar intelege situatia si nu ar mai fi atat de subiectivi: „nu am am mers pe motocicleta in viata mea, dar motociclistul putea sa opreasca lejer”.

Pentru ca el a vazut in filmele in care sunt folosite motociclete ca pilotii opresc si fac treburi uimitoare cu franele motocicletei.

Am fost implicat intr un accident de motocicleta vara trecuta, spre binele meu nu aveam viteza, cand un taximetri a intors in fata mea la 5 metri, pe trecerea de pietoni, pe interzis virajul la stanga… pe culoarea rosie a semaforului.

Cu 35 km/h nici franele din dotare si nici frana de motor nu au ajutat. Am alunecat ca pe schiuri.

Din momentul  ala ma consider cel mai prost om de pe Pamant, fiind singurul cunoscut de mine care a facut accident cu un chopper.

In momentul impactului cred ca aveam 10-15 km… nu am cazut, nu am sarit peste botul masini, m-am infipt tare in coarne si cred ca nu am tinut in viata mea ceva atat de strans in mainii.

Insa la 10 km/h furca mea poate fi folosita pe post de arc de vanatoare, iar rezervorul pe post de cos de fructe. 

Ce vreau sa spun este ca si la 20 km/h daca se franeaza brusc pe „doo”roti faci patinaj artistic.

Ideea este alta… stalpii aia nu au ce cauta acolo, habar nu am ce denumire poarta drumul, national, judetean, express, ma intereseaza limita legala de viteza.

In statele de dincolo de atlantic partea carosabila este delimitata de un cordon de beton care separa sensurile de mers, in Singapore am vazut ca pietonii sunt separati de un grilaj, ca in cazul unui eveniment de genul, motociclistul/ scuteristul se alege cu niste fracturi… dar atat.

Ma intreb daca este nevoie de mai multe accidente in care motociclistii sa se infiga pur si simplu in stalpii aia asa cum facea Vlad Tepes ( sper sa nu fie cazul ).

[…]

Intr-o tara civilizata (asa cum ne consideram ca… suntem in UE) nu se cauta vinovati… se cauta solutii.
Faptul ca sunt multi teribilisti kamikaze care se dau tare pe strazi cu „rachete” nu inseamna ca toti motoristii sunt la fel.

De multe ori am vazut lumea ca radea de mine la semafor, pentru ca stateam la coada si nu ma bagam in fata sa plec primul de la semafor. Inca o data… educatia. Dar nu putem face nimic in privinta asta.

Ei bine, eu spuneam asa in textul scris mai devreme: vinovatii sunt desemnati de Politie. In schimb, celelalte autoritati nu trebuie sa caute vinovati, trebuie sa caute solutii. Solutii care sa ne tina pe toti in viata, indiferent de ce-am facut, si-apoi sa raspundem toti in fata legii.

Ca daca vinovatul e mort nu mai ajuta pe nimeni.

Despre asta vorbeam in articolul de mai devreme, cel despre foarfecele mortii.

Ca gandirea normala este „ca a gresit sau nu, omul trebuie sa fie protejat de catre amenajarile facute de autoritati„. Si-apoi sa dea socoteala in fata legii.

Ce viteza a avut motociclistul care a murit in Otopeni nu e treaba noastra, e treaba Politiei. Treaba noastra este sa atragem atentia autoritatilor ca foarfecele alea curmeaza vieti. Viteza in Otopeni este de 70km/h. Isi face cineva ganduri ca la un impact la 50km/h in stalpii aia mai scapa cineva cu viata?!

In Otopeni gasesti foarfecele mortii, cele despre care vorbeam mai jos. Am vazut ca unii s-au trezit sa spuna ca si in Spania exista. Maestre, exista, dar in mijlocul orasului, nu pe marginea unui drum national, punem si noi capusorul la munca?

In Otopeni gasesti pe mijlocul unei sosele cu 3 benzi o bordura. Da, o bordura lunga cat toata localitatea. Si daca, din neatentie sau de la o explozie de cauciuc, un sofer schimba banda de circulatie intre 2 si 3 si se tamponeaza usor cu unul care merge pe 3… respectivul de pe 3 se va trezi cu roata din stanga fata (sau, mai rau, cu doua roti) peste bordura. Ce inseamna asta? Canci directie + o saracie de franare.

Nu conteaza cine este vinovat de ajunge masina sa iasa pe contrasens.

Important este ca amenajarile rutiere sa-i tina pe toti in sigurata, si pe nevinovati dar si pe vinovati. Dupa, cand toti sunt intregi, vinovatii vor da socoteala pentru niste table indoite.

Pentru niste table indoite, nu pentru morti.

Asta este normalitatea… ii tii pe toti in viata prin amenajari facute cu cap (nici nu trebuie sa fii inventiv, te uiti la altii si copiezi ca papagalul) si-apoi lasi Politia sa caute vinovatii. Printre cei vii.

10 comentarii despre "Ce inseamna autoritate, ce inseamna cetatean, ce inseamna responsabilitati."
  1. Pingback: Accident de motocicleta pe DN, motociclistii au murit din cauza foarfecelor mortii. Sa-i multumim primariei. – cabral.ro

  2. Penetru

    http://romaniatotalitara.wordpress.com/2008/05/
    Aici vedeti alte garduri ucigase instalate de primarii ,daca ametesti sau aluneci pe zapada si cazi pe gardurile astea esti victima sigura.

    răspunde
  3. ubercool

    Vorbesti aiurea, n-ai habar de nimic. Se fac bani din stalpii aia, ba! la fel si din denivelarile alea limitatoare de viteza, la fel si pentru bordura dintre sensuri si pentru multe altele… Au murit doi amarati, cui ii pasa? Daca murea fiul vreunui politician, mai ziceam, dar asa?

    răspunde
  4. Dade

    Zi mersi ca nu sunt stalpisori si pe autostrada. Poate nu stii ca un stalp e 200 lei. Ia fa mataluta un calcul si vezi de ce inca se planteaza. Pai sa nu manance si gura lor ?

    răspunde
  5. Danyzus

    Nu vreau sa par rautacios, dar DN1 trebuie readus in „parametri” normali in localitate: limita de viteza la 50 km/h, plus semafoare la intersectii. In plus, cele 3 benzi trebuie reconfigurate la 2 pentru a se asigura mai mult spatiu. Eventual se poate construi si o pista de biciclete cu o mica diferenta de nivel fata de strada si trotuar, tocmai pentru a tine pietonii mai departe de carosabil. Pentru cei care se grabesc s-a construit o autostrada.

    răspunde
  6. Calin Filip
    Calin Filip

    Ma bucur ca esti motociclist

    Mersul pe motocicleta este o solutie reala a problemelor de trafic excesiv si de ambuteiaje pe care le traim zi de zi in traficul din orasele (mai mari) ale Romaniei.
    Deci, cap furajer, pe aceste meleaguri, inveti ceva nou. Sa conduci si sa intelegi un vehicul care se comporta diferit de ce stiai despre vehiculele „conventionale” (presupun ca ai permis de masina (sau cat B= cel mai simplu de luat).

    Asadar sacrifici protectia pentru mobilitate (aici ar fii interesanta o dezbatere). Toata lumea sacrifica un element in favoarea celui mai important. Sacrifici confortul daca iti iei un Lamborghini si sacrifici locul de parcare prea ingust, pentru un Hummer.

    DAR esti calare pe un motor, care poate accelera (de aia a fost creat) mult mai tare ca o masina ponderata :) Si aici intervine o problema.
    Vei invata ca e tare si foarte periculos sa „mergi incet”. Vei afla ca NU POTI FRANA (brusc) intr-o curba. Vei descoperi oameni interesanti care isi pun voluntar organele „la donat” ! In primul rand inima,

    Iti multumesc din suflet pentru atitudinea ferma privind obstructiile rutiere foarte prost proiectate. Si as vrea sa subliniez ca POTI parca o motocicleta ocolind acei stalpisori (deci nu isi indeplinesc decat partial utilitatea…).

    Totul depinde de unghiul din care privesti.

    Donator: grupa 0 (de 12 ani pe doua roti) !

    răspunde
  7. Calin Filip
  8. Calin Filip
    Calin Filip

    sper sa ma urasti penstru asta (si sa NU publici …)

    răspunde
  9. ionut_d

    Imi plac motoarele si sper ca in curand sa am si categoria si atelajul. Aici intervine „dar”-ul.

    Dar sunt si sofer si nu mi se pare corect ca eu sa stau la coada in trafic si ghiolbanii sa se prinda ca stalpii sunt de plastic si sa ii culce la pamant cu masinile lor ghiolbanesti. Recunosc, m-am bucurat teribil cand si-au luat teapa cativa cu stalpii din dreptul trecerilor de pietoni care erau de fier.

    Dar sunt si pieton si nu mi se pare corect sa nu am pe unde merge pentru ca aceeasi ghiolbani, cel mai des cu marca din 3 litere, sa isi arunce atelajul unde li se rupe. (recent unul i-a spus paznicului de la un market, care nu voia sa il lase cu atelajul in fata usilor, ca el nu parcheaza cu toti „labarii” in parcare, ca el are alte masina fata de ei, aceeasi cu 3 litere).

    Este regretabil ce s-a intamplat cu acei tineri din accidentul amintit si poate ca intr-o tara in care ar trai oameni si nu patrupede deghizate in oameni, in care oamenii ar fi OAMENI si ar avea macar 5 ani „de acasa” ar sti ce inseamna respectul de sine in primul rand si care ar conduce catre respectul pentru ceilalti. Poate ca intr-o astfe de tara utopica romanilor, nu ar fost necesari acei stalpi fatali.

    Din pacate, traim in tara lui Papura-Voda, unde fiecare face ce doreste, unde exista prioritate in trafic in functie de marca masinii, unde semnele rutiere sunt optionale si din cate se pare, si permisul de conducere.

    Repet, este regretabil ce s-a intamplat si aveti dreptate, nu avem nevoie de stalpisorii aia, avem nevoie de Politie care sa fie Politie, nu care sa se dea pe o roata in parcare la IKEA, nu care sa amendeze mosuleti cu Dacia 1300 in timp ce „jmecherii” trec in viteza pe langa ei aratandu-le m**e. Poate ca daca am avea Politie, nu am avea nevoie de stalpii aia.

    Pana atunci, eu as pune parapeti cu tepuse in loc de stalpi, pentu a ajuta selectia naturala.

    răspunde
    • Gigi

      „Pana atunci, eu as pune parapeti cu tepuse in loc de stalpi, pentu a ajuta selectia naturala”
      Din pacate, facem parte dintr-o natie la care „totul” este gresit, prost conceput. Si, selectia aceea, pe cale „naturala”, nu poate diminua intarzierea noastra de cateva secole fata de natiile civilizate. Putem spera numai intr-o „minune” in cursul istoriei, care sa ne schimbe viitorul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.