BMW R1200 GSA – GS Adventure

BMW R1200 GSA_6Am testat motorul asta anul trecut. Autostrada, drum national, drum forestier. Puteam sa-l testez si pe o portiune de nisip, dar era ca si cum as fi mers sa testez un cal de curse in namol.

O iau cu cele rele, ca sa termin cu cele mai putin rele.

Punctele rele sunt 2:

1. Nu am acum bani sa-mi iau unul.

2. Daca mi-as lua unul ar urla nefasta de mi-ar tiui timpanele. Nu de alta  dar a auzit niste povesti cu accidente si nu le vrea repetate.

Lasand poantele hazoasele la o parte, pot estima ca pentru cineva mai mic de inaltime si greutate, GSA-ul de 1.200cc ar putea fi prea greu. Mie mi-a venit manusa, dar am 2m si 120 de kg, plus vreo 12 ani de experienta pe doua roti, dinamica uriasului mi-a placut la nebunie.

Daca ai, insa, 65 de kg si 1,67m… te lupti putin cu el. Dar putin. Prietenul Alex are 1,75m si vreo 80 de kg, se descurca de minune cu al lui GS…

Punctele bune?

Hai s-o luam organizat, ca altfel nu razbim:

– unul dintre cele mai mari atuuri ale lui R1200 GSA este suspensia. Modificabila in duritate si inaltime.

Reglabila in 3 trepte de duritate (Sport, Normal si Confort).

Si diferenta nu este doar placebo, ba chiar se face simtita foarte pregnant. In timp ce pe Confort ai sub tine o balenuta care fulguie, Normal – mode iti ofera un confort bun si absorbtie eficienta a denivelarilor, dar cu un raspuns rapid al amortizoarelor. Asta in timp ce Sport-Mode iti transforma comportamentul utilajului complet, intarind toate cele si dandu-ti mult mai mult raspuns de la drum.

Reglabila in 4 trepte de inaltime: Enduro Soft, Enduro Hard, Normal si Sport.

In timp ce amandoua treptele de Enduro ti-o cocoata sus de tot, astfel incat sa treci peste fel-de-fel de rape, busteni, dune sau borduri mari, treapta Normal iti asigura o inaltime de la care sa poti calari motorul in cele mai multe ocazii. Inaltimea Sport inseamna, evident, cea mai de jos treapta, numai buna pentru autostrazi si DN-uri cu asfalt bun.

Lasand setarile si modurile de programare ale suspensiei la o parte, vorbind doar de feeling… GSA-ul este incredibil de comod. Suspensia iti asigura prin setari cele mai bune variante de comoditate si confort dar si de stabilitate si manevrabilitate, iar saua mare intregeste placerea.

Pe GSA se sta bine atat pe autostrada cat si in oras sau in plin off-road.

Motorul este o dihanie de 110cp care lucreaza in tandem cu o cutie in 6 trepte. Aici degeaba povestesc, trebuie sa-l testezi si tu ca sa intelegi ce reactii bune are si ce senzatii misto provoaca.

Ce mi-a placut este ca (asta si datorita cuplului mare – 120 Nm) motorul este foarte elastic, tragand de jos de tot, chiar daca este subturat. Chestia asta te scoate din belele mai ales in off-road, cand te trezesti surprins intr-o situatie nu tocmai comoda si cand trebuie sa te scoata din belea fierul.

Evident ca 110 cp pe o singura roata motrice inseamna mult prea mult. Asa ca ESP-ul este necesar. L-am testat, zic, si pe demaraj si pe curbe luate in putere, chiar si pe curbe pline de praf, asa incat pot spune relaxat ca… merge bine-bine. Acum ceva ani spuneam ca sistemele de genul asta nu ma incanta foarte tare. Intre timp tehnica a evoluat, astfel incat sistemele astea de siguranta acu’ chiar ajuta, inainte se comportau… ciudatel.

Si ca tot vorbim despre sisteme de siguranta… ABS-ul merge bine, iar faptul ca ai la dispozitie optiunea de a-l dezactiva partial iti asigura si partea de FUN in off-road.

Vorbim si despre consum, pentru ca in off-road avem de multe ori surpriza ca un utilaj bun este complet handicapat de autonomie… GSA-ul are un rezervor de 33 de litri! Calculand la un consum de 4,5l/100km (pe drum forestier, n-am calculat in hard-enduro, cu namoale si urcari demente) rezulta o autonomie spectaculoasa…

Per ansamblu, deci, mi-a placut utilajul si mi-a placut chiar mult.

Bun in off-road dar se integreaza bine si-n drum spre birou.

Uite si cateva poze (facute cu telefonul, ca altceva n-aveam la mine atunci):

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Actzipild
    • 12.03.2013

    Uff, trebuia tu sa zgandari buba…

    Daca m-ar lasa a mea nevasta maine mi-as lua un F650GS. Si mai zic eu din cand in cand ca vreau sa ma duc pe coclauri, iar ea imi zice “Pai si ce, vrei sa ma lasi singura? Nu-ti iei nimic!”. Si uite asa raman doar cu holbatul la poze! 🙁

    răspunde-i
  • StefanSC
    • 12.03.2013

    GS = Gelande Strasse (tradus liber ca pamant si asfalt).

    Si vezi ca BMW face si F800GS, F650GS si G650GS, joase si supermanevrabile, taman bune pentru pilotii cu probleme de verticalizare (eu) sau pentru nevestele sperioase.

    răspunde-i
  • nenea popa
    • 11.03.2013

    Suna destul de bine ceea ce zici. Momentan nu mai simt nevoia unui motor sa nu vorbesc de 1200 cmc dar daca ar fi cel mai curios as fi de ultimul Ducati Multistrada.

    răspunde-i
  • Cuvantul corect este: Classsssiiiiicccccccc.

    răspunde-i
  • Cristi
    • 11.03.2013

    Foarte tare motorizarea de pe el, dar astia de la BMW nu pun acelasi accent pe detalii pe motorete ca pe masini.

    • Cabral Ibacka
      • 11.03.2013

      Sa stii ca mie mi s-a parut bine lucrata motoreta…

    răspunde-i
  • Miriam
    • 11.03.2013

    Sunt fun BMW ca motorete, imi place fff tare 650 si 700 GS, dar am o mica mare problema cu vibratiile. Pe 1200 am observat ca vibreaza ca naiba, nu avusi probleme?

    răspunde-i
  • Dana
    • 11.03.2013

    Stiu ca sunt off topic si sper sa nu te superi, dar mai stiu ca esti sensibil la asa ceva.
    Poti sa imprastii cumva cazul, poate se sesizeaza cineva, este de-a dreptul revoltator ce se intampla la spitalul de pediatrie din Sibiu: http://www.jocurban.ro/2013/03/spitalul-de-pediatrie-sibiu-alexandra-8-ani-bolnava-de-pneumonie-palmuita-cu-brutalitate-peste-fata-pentru-ca-a-tusit/

    răspunde-i
  • Sid
    • 11.03.2013

    Off, o poza cu el full din laterala n-ai pune si tu, numai “hipstareli instagramoase” 🙂

    răspunde-i
  • Loading...