Sari la conținut

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-17Vaca. Așa îi spun toți. Pentru că e mare, are 2,5m fără vreo doi centimetri. Pentru că e grea, are 360 de kile. Pentru că e docilă și ascultătoare. Doar că asta nu dă cu balegă…

Am mers prin București cu K1600GT, așa că atunci când am ajuns în Germania știam la ce să mă aștept de la K1600GTL.

Apoi am văzut-o și-am înțeles de la ce vine ”Exclusive”.

De la răsfăț, comoditate și eleganță.

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-38Vaca merge de rupe. Tandemul motor-cutie este incredibil de bun, am pierdut un pariu plecând cu mobra asta de pe loc cu a șasea, fără să patinez ambreiajul deloc. Cât despre mersul normal la cap… ai faze când accelerezi de la 50 la oră cu a șasea fără nicio jenă.

Rezerva de putere este enormă, 160 de cai putere și 118 kw se simt incredibil de frumos pe două roți. Am condus sâmbătă 400 de kilometri pe un traseu superb care a abundat în ace de păr, urcări abrupte, accelerații full-power și-apoi frâne viguroase… și-apoi iar accelerații sănătoase. Pe serpentine cu a II-a și-a III-a faci spectacol, trage vaca de rupe.

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-60Desigur, te aștepți ca la gabaritul ăsta să fie greu de controlat la viteze mici. Nu e deloc greu de controlat, dacă ai răbdare și o cunoști în timp.

Dacă nu o cunoști și vrei să o manevrezi la viteze mici la fel ca pe un biscuit de 125cc… vei avea șanse mari să-ți vină pe degetele de la picioare dacă apucă să se încline mai mult. Pentru că fata noastră este foarte manevrabilă chiar și la viteze foarte mici, dar trebuie să ai grijă, totuși, cum înclini cele 360 de kile.

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-52Frânarea este excelentă. ABS-ul lucrează fenomenal pe spate și fabulos pe față. Am riscat și am pus niște frâne groaznice pe tot felul de suprafețe pe care am mers. Apoi mi-am dat seama că n-am riscat nimic, sistemele își fac treaba exemplar.

La frânarea pe față, la fel ca la orice BMW, intră și spatele 30%, iar fading-ul pe față apare foarte-foarte greu. L-am simțit de-abia după o coborâre de la 2k de metri în putere, atunci când deja eram la piciorul muntelui. Pe spate fading-ul apare mai repede dar chiar și-așa te descurci fără emoții…

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-23Comoditatea, așa cum te-ai fi așteptat, este incredibilă. Suspensia se reglează pe mai multe trepte de înălțime și pe mai multe setări de pufoșenie (confort, normal și sport). Am mers la ieșirea de la care vin și pozele în jur de 8 ore cu vreo 3 pauze foarte scurte, de-abia pe ultima părticică de drum începusem să simt că-mi protestează derriere-ul.

Poziția de mers e bună chiar și pentru un urs ca și mine, parbrizul reglabil electric te protejează de vânt chiar și la viteze de 150km/h, în caz de frig poți porni încălzirea electrică în ghidon și în șa iar în caz de căldură poți regla deflectoarele de vânt pentru a primi mai mult aer în piept.

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-59Desigur, vaca este un animal care impune niște restricții, de obicei nu-ți iei așa ceva să mergi prin oraș zi de zi (bine, pentru un urs ca mine este o variantă perfectă și pentru așa ceva), K1600GTL este făcută pentru fugit de nevastă de-acasă și știe și să mănânce autostrăzi dar și să te bucure pe serpentine din alea… cum ne plac nouă!

Dacă ai întrebări… articulează cu încredere. Până atunci… uite și niște poze făcute prin Germania, Austria, Elveția și Italia, sâmbătă:

Foto cu SONY SLT-A99V | 16-35mm și 70-400mm | ISO640

36 comentarii despre "BMW K1600GTL Exclusive. Vaca nebună!"
  1. StefanSC

    Frumoasa masinarie, dar, ca motociclist cu ~10k km pe sa, am si eu o singura nelamurire:

    De ce ai vrea asa ceva si nu o Mazda Miata sau un S2000 sau…?

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Păi pui întrebarea asta pentru că ai doar 10k… când faci 10k doar într-o vacanță de câteva zile atunci înțelegi de ce…
      Asta întrebam și eu când nu mă mai dădeam jos de pe ZX9-le meu… până am tras un drum până la Viena cu așa ceva. Și-apoi doar te bucuri…
      Cât despre a compara un 160 de cp pe 360 de kg versus… orice mașină… ce aș putea răspunde…? :)

    • avalanche

      intrebarea in sine nu isi are rostul
      daca tu ai zece mii pe doua roti si intrebi de ce nu mergi cu patru probabil ca nu ai inteles nimic din cei zece mii
      ,,,
      as face 100000km pe orice motoreta in loc de 1000 cu masina
      … nu zic ca ar trebui sa faca toti ca mine dar daca vorbim de dragostea de motociclete intrebari de genul asta nu isi au rostul

    • StefanSC

      Cuvinte mari dar parca desprinse din pliantele de vanzari…

      Nu zic ca nu e posibil sa imi schimb optica dupa un numar mai mare de km, dupa un numar de accidente si dupa durerile de oase.

      Dar daca motocicleta la baza inseamna simplitate si senzatie, de ce e nevoie de ~400kg de motocicleta? De carene in care pot locui 2 familii? De fotolii? De lazi in care poti sa pui tot sifonierul? De mp3 player?

      Practic, o motocicleta ca asta imi lasa impresia ca te izoleaza de senzatiile reale ale motociclismului si ca ai fi mai castigat cu un 2-seater mic.

    • Cabral Ibacka

      La bază motocicleta înseamnă două roți.
      Nu știu de unde ai scos tu ”simplitate” și nu-mi dau seama cum calculezi tu ”senzația” cât timp n-ai probat animalul.
      Eu am peste 16 ani de motociclism și chiar dacă aș putea s-o fac, refuz să-mi dau cu părerea despre o mobră fără s-o testez.
      Pliante de vânzări? :))
      Vezi că ți-au răspuns mai mulți motocicliști, bagă o citire.

  2. Cabral Ibacka

    Nu, tov Avalanche, nu toți sunt entuziaști ca noi ca să-și turtească bucinelele mii de kilometri la un singur drum.
    Eu înțeleg întrebarea, de-aia am și răspuns.
    Despre comparația cu cele două tigăițe… nu spun nimic. Poți compara un cruiser și un cabrio din unghiul bucuriei că ai vântul în păr, dar în rest sunt două filme fără numitor comun. Până nu le încerci pe amândouă din plin nu poți vorbi în cunoștință de cauză…

    răspunde
  3. Sam

    Diferenta dintre masina si motocicleta, este ca diferenta dintre un concediu facut pe insorita plaja de la Jupiter sau pe cea de pe Insulele Canare. Tot concediu e si colo si colo. Nu prea le poti compara. Am peste 400k cu masina si peste 100k cu motoare (Suzuki Intruder 805, apoi Yamaha Dragstar 1100, apoi endureala, sau BMW F800GS), dar n-am putut niciodata sa le compar. Cand ma urc pe motor si simt cum duduie sub mine, mi se deschide un ranjet tembel pe fata de se intreaba lumea daca’s normal. Poti sa faci Transfagarasanul (ca e mai aproape) de 100 de ori cu masina, ca nu se compara odata cu motorul.
    Cabral, sa-ti traiasca vaca, s-o stapanesti sanatos (si nu ea pe tine) si sper sa nu te vad pe la mine (lucrez la Elias la ortopedie la UPU )) ), decat in vizita.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      „cand ma urc pe motor si simt cum duduie sub mine, mi se deschide un ranjet tembel pe fata”
      știu că sună a înghesuială la moaște dar e fix ce pățesc și eu. De la ce-o veni rânjetul tembel?! :)

      Cât despre vacă… nu e a mea, am închiriat-o pentru câteva zile pentru a merge la Garmisch, la cea mai mare întrunire BMW Motorrad din lume.

      Și ca să vorbesc și de UPU… pe la tine n-am ajuns, sper să rămână așa! :D

      Drumuri uscate și ție!

  4. Sam

    Are smart key cumva?

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Ai ochi buni, ai văzut bine. Da, are keyless-go sau cum s-o numi sistemul de la ei.
      Poți să operezi totul fără să scoți cheia din buzunar (închirere centralizată, pornire motor, deschidere rezervor), ai nevoie s-o scoți doar dacă vrei să rpui și alama.

  5. borceablog

    faina rau, dar mie mi-ar fi un pic de teama cu ea!!! prea puternica…

    răspunde
  6. Amalia E

    Ce vacă hibrid o fi și asta, de are dimensiuni fixe, greutate fixă, eleganță(?) și pe deasupra nu dă cu balegă?!…tandem motor-cutie..? Clar, nu mă interesează. Stai, uite, totuși, poze faine! Ce munți frumoși! Dacă nu era motocicleta asta aș fi pus una din ele pe desktop…Apropo, iubesc văcuțele, alea adevărate cu botic umed, ochi maari și limbă aspră!!! :D

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Amalia, stai că sunt poze multe de pus și pe desktop, sper să le public mâine…
      Iar despre văcuțele adevărate… dacă n-ar avea tot timpul cohorta de muște după ele ar fi chiar simpatice.

  7. Coco

    Austria – Italia…..Timmelsjoch?

    răspunde
  8. Cosmin

    Uite eu am 100k cu moto si ma tot gandesc la ceva de genul asta.
    Insa marca din gama asta m-as orienta mai mult la puturoasele de HD-uri :P nu stiu de ce insa daca e sa schimb GS-ul as face-o cu un HD nu cu un GTL.
    Cum ti se pare in comparatie cu GS-ul?

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Să te dai jos după GS și să te sui pe HD? :) Înainte să faci asta, te rog, ia un HD la un test.
      Singurul care ar fi prin zonă ar fi V-Rod-ul, doar că el ar fi de luat în seamă doar după ce rezolvă problema cu evacuarea care îți arde – efectiv – părul de pe picioare. Dar parcă nici așa… :)

      Și ca să compar GS-ul cu GTL-ul… aici știi la fel de bine ca și mine că depinde ce vrei să faci cu el.
      Dacă ai timp de concedii nesfârșite, cu mers prin toată Europa de nebun… iei GTL-ul.
      Dacă nu ești băiat de politician și mai trebuie să mergi și la muncă, și vrei să folosești motoreta mult și prin oraș, și dacă mai ai și ieșiri din astea mai softeanu prin natură… iei GS-ul fără să clipești.
      Iar GS-ul poate fi comod și la drum lung.

      Dacă mă întrebi… aș lua, la cum folosesc eu mobrele, tot un GS. :D

    • Cosmin

      Nu m-am suit pe un HD, pana acum n-am avut curiozitatea.
      Insa dupa atata timp de endureala iar apoi g-s, ma trecea un gand de HD.
      Iar cum te-am vazut cu o mobra asemanatoare HD-ului, te-am intrebat.

      Si eu, cu cat ma gandesc mai mult, parca tot GS-ul e alegerea.

  9. s

    si vacilor le plac BMW

    răspunde
  10. dush
  11. Gabriel Petrut

    In sfarsit un BMW cu faruri simetrice, pentru mine erau hidoase rau farurile alea diferite. Si e cam mobra de fugit CU nevasta de acasa (eventual de copii, care ii are:) ), la ce „fotoliu” pentru pasager are…
    Foarte frumoasa mobra, Bordul misto, GPS-ul mi se pare o chestie misto.
    Pentru prima data vad un BMW pe care mi l-as cumpara. :)

    răspunde
  12. Gabriel Petrut

    A, vazusem ceva de mers prin oras cu motorul. Eu m-am lasat de sportul asta, mi se pare ca o chinui, o incing (am un VFR 800). Cu ceva retineri (la naiba am motor si ma dau cu scuteru’) mi-am luat un scuter de 150 pentru oras. Acum le recomand tuturor maxi-scuterul pentru iesiri urbane. E genial! :)

    răspunde
  13. CocoJumbo

    Nea Cabral, frumoasa vaca. Da`, pana la urma, e inchiriata sau ai primit-o de la centrul de presa BMW, ptr a participa la acest eveniment ? Asfalt uscat!

    răspunde
  14. Paul

    Am apucat sa ma urc si eu pe GTL in Munchen la showroom, nu am apucat sa o scot la un test pentru ca erau unele strazi inchise din cauza unui concert Robbie Williams. Probabil la statura ta e cea mai tare, mi s-au facut cateva poze pe ea in showroom si aproape ca nici nu ma vedeam, parca eram un monopied infipt in sa. Acum imi customizez VFR-ul 800 pentru confort (parbriz si sa plus genti cu spatar pentru pasager), ca viteza are. Cu spatele ai fost nevoie sa dai vreodata cu animalu’ asta?

    răspunde
  15. Vali

    Ok :(( merci mult

    răspunde
  16. Dan Nastase
    Dan Nastase

    Incep prin a te felicita sincer pentru trairea de exceptie…
    Ramanand la capitolul sinceritate, m-a zgariat pe blazon (48 de ani de moto bavareze)… asocierea acestei bijuterii de eleganta tehnica, a tot ceea ce inseamna istoria motocicletelor touring BMW… cu o vaca… fie ea si nebuna…
    …Si ceea ce sustii tu cu fraza: ”La frânarea pe față, la fel ca la orice BMW, intră și spatele 30%”… ma convinge ca doar karma
    si simpatia… fara experienta si un studiu aprofundat in materie… nu sunt de ajuns!

    La multi kilometri frumosi!

    răspunde
  17. Dan Nastase
    Dan Nastase

    Caby… Daca e mare cat o… daca mugeste fix ca ea… este… O !
    Argumente… beton!…
    Apropo de zicerea… unde ne ”marturisesti” eronat: ”La frânarea pe față…la fel ca la ORICE BMW”…
    Nu orice BMW… Unii confunda sistemul de franare INTEGRAL in cazul motocicletelor BMW touring moderne, sau mai grav,
    cu franarea modelelor sport… care este… PARTIAL… color!… Вы понимаете?
    …De ce este sistemul sport… partial… astept sa afli… si sa inveti si asistenta moto.
    Succes!

    răspunde
  18. Emanuel Stoleru
    Emanuel Stoleru

    Bună…ziua,
    Posesor actual de Goldwing… Viitor de BMW (și Goldwing)
    am și eu o mică mare dilemă (bine este tardivă)!
    și anume am optat sa iau un BMW K 1600B Grand America… care vine în maxim 10 zile începând de azi…
    tu personal ai avut probleme la motor cu a ta… mă sperie ce am auzit despre motocicleta ta…!
    Mulțumesc anticipat pentru raspuns.

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.