BMW K1600GTL Exclusive. Vaca nebună!

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-17Vaca. Așa îi spun toți. Pentru că e mare, are 2,5m fără vreo doi centimetri. Pentru că e grea, are 360 de kile. Pentru că e docilă și ascultătoare. Doar că asta nu dă cu balegă…

Am mers prin București cu K1600GT, așa că atunci când am ajuns în Germania știam la ce să mă aștept de la K1600GTL.

Apoi am văzut-o și-am înțeles de la ce vine ”Exclusive”.

De la răsfăț, comoditate și eleganță.

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-38Vaca merge de rupe. Tandemul motor-cutie este incredibil de bun, am pierdut un pariu plecând cu mobra asta de pe loc cu a șasea, fără să patinez ambreiajul deloc. Cât despre mersul normal la cap… ai faze când accelerezi de la 50 la oră cu a șasea fără nicio jenă.

Rezerva de putere este enormă, 160 de cai putere și 118 kw se simt incredibil de frumos pe două roți. Am condus sâmbătă 400 de kilometri pe un traseu superb care a abundat în ace de păr, urcări abrupte, accelerații full-power și-apoi frâne viguroase… și-apoi iar accelerații sănătoase. Pe serpentine cu a II-a și-a III-a faci spectacol, trage vaca de rupe.

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-60Desigur, te aștepți ca la gabaritul ăsta să fie greu de controlat la viteze mici. Nu e deloc greu de controlat, dacă ai răbdare și o cunoști în timp.

Dacă nu o cunoști și vrei să o manevrezi la viteze mici la fel ca pe un biscuit de 125cc… vei avea șanse mari să-ți vină pe degetele de la picioare dacă apucă să se încline mai mult. Pentru că fata noastră este foarte manevrabilă chiar și la viteze foarte mici, dar trebuie să ai grijă, totuși, cum înclini cele 360 de kile.

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-52Frânarea este excelentă. ABS-ul lucrează fenomenal pe spate și fabulos pe față. Am riscat și am pus niște frâne groaznice pe tot felul de suprafețe pe care am mers. Apoi mi-am dat seama că n-am riscat nimic, sistemele își fac treaba exemplar.

La frânarea pe față, la fel ca la orice BMW, intră și spatele 30%, iar fading-ul pe față apare foarte-foarte greu. L-am simțit de-abia după o coborâre de la 2k de metri în putere, atunci când deja eram la piciorul muntelui. Pe spate fading-ul apare mai repede dar chiar și-așa te descurci fără emoții…

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-23Comoditatea, așa cum te-ai fi așteptat, este incredibilă. Suspensia se reglează pe mai multe trepte de înălțime și pe mai multe setări de pufoșenie (confort, normal și sport). Am mers la ieșirea de la care vin și pozele în jur de 8 ore cu vreo 3 pauze foarte scurte, de-abia pe ultima părticică de drum începusem să simt că-mi protestează derriere-ul.

Poziția de mers e bună chiar și pentru un urs ca și mine, parbrizul reglabil electric te protejează de vânt chiar și la viteze de 150km/h, în caz de frig poți porni încălzirea electrică în ghidon și în șa iar în caz de căldură poți regla deflectoarele de vânt pentru a primi mai mult aer în piept.

BMW K1699 GTL Exclusive 2014 at Garmisch BMW gathering-59Desigur, vaca este un animal care impune niște restricții, de obicei nu-ți iei așa ceva să mergi prin oraș zi de zi (bine, pentru un urs ca mine este o variantă perfectă și pentru așa ceva), K1600GTL este făcută pentru fugit de nevastă de-acasă și știe și să mănânce autostrăzi dar și să te bucure pe serpentine din alea… cum ne plac nouă!

Dacă ai întrebări… articulează cu încredere. Până atunci… uite și niște poze făcute prin Germania, Austria, Elveția și Italia, sâmbătă:

Foto cu SONY SLT-A99V | 16-35mm și 70-400mm | ISO640

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Emanuel Stoleru
    • 20.09.2019

    Bună…ziua,
    Posesor actual de Goldwing… Viitor de BMW (și Goldwing)
    am și eu o mică mare dilemă (bine este tardivă)!
    și anume am optat sa iau un BMW K 1600B Grand America… care vine în maxim 10 zile începând de azi…
    tu personal ai avut probleme la motor cu a ta… mă sperie ce am auzit despre motocicleta ta…!
    Mulțumesc anticipat pentru raspuns.

    • Cabral Ibacka
      • 24.09.2019

      Ce ai auzit de motocicleta mea?! :))
      Cred că ai ales foarte bine, doar că… știi că e limitată, da? 😉

    răspunde-i
  • Dan Nastase
    • 03.09.2016

    Caby… Daca e mare cat o… daca mugeste fix ca ea… este… O !
    Argumente… beton!…
    Apropo de zicerea… unde ne ”marturisesti” eronat: ”La frânarea pe față…la fel ca la ORICE BMW”…
    Nu orice BMW… Unii confunda sistemul de franare INTEGRAL in cazul motocicletelor BMW touring moderne, sau mai grav,
    cu franarea modelelor sport… care este… PARTIAL… color!… Вы понимаете?
    …De ce este sistemul sport… partial… astept sa afli… si sa inveti si asistenta moto.
    Succes!

    răspunde-i
  • Dan Nastase
    • 31.08.2016

    Incep prin a te felicita sincer pentru trairea de exceptie…
    Ramanand la capitolul sinceritate, m-a zgariat pe blazon (48 de ani de moto bavareze)… asocierea acestei bijuterii de eleganta tehnica, a tot ceea ce inseamna istoria motocicletelor touring BMW… cu o vaca… fie ea si nebuna…
    …Si ceea ce sustii tu cu fraza: ”La frânarea pe față, la fel ca la orice BMW, intră și spatele 30%”… ma convinge ca doar karma
    si simpatia… fara experienta si un studiu aprofundat in materie… nu sunt de ajuns!

    La multi kilometri frumosi!

    • Cabral Ibacka
      • 01.09.2016

      Dane, orice-ai spune despre bavareza asta, e mare cât o văcuță.
      Și uneori mugește fix ca ea! :))

      Și cu frânarea… da, 70-30. E bine. 🙂

    răspunde-i
  • Vali
    • 06.10.2014

    Ok :(( merci mult

    răspunde-i
  • Paul
    • 18.07.2014

    Am apucat sa ma urc si eu pe GTL in Munchen la showroom, nu am apucat sa o scot la un test pentru ca erau unele strazi inchise din cauza unui concert Robbie Williams. Probabil la statura ta e cea mai tare, mi s-au facut cateva poze pe ea in showroom si aproape ca nici nu ma vedeam, parca eram un monopied infipt in sa. Acum imi customizez VFR-ul 800 pentru confort (parbriz si sa plus genti cu spatar pentru pasager), ca viteza are. Cu spatele ai fost nevoie sa dai vreodata cu animalu’ asta?

    • Cabral Ibacka
      • 18.07.2014

      Da, dau cu spatele dar mie mi-e simplu, că am crăcanele lungi… 🙂
      Și VFR-ul e o variantă foarte mișto, nu te mai văita… 😉

    răspunde-i
  • CocoJumbo
    • 09.07.2014

    Nea Cabral, frumoasa vaca. Da`, pana la urma, e inchiriata sau ai primit-o de la centrul de presa BMW, ptr a participa la acest eveniment ? Asfalt uscat!

    • Cabral Ibacka
      • 09.07.2014

      Centrul de presă, zisăi deja în alt post. 😉
      Asfalt uscat și ție!

    răspunde-i
  • Gabriel Petrut
    • 08.07.2014

    A, vazusem ceva de mers prin oras cu motorul. Eu m-am lasat de sportul asta, mi se pare ca o chinui, o incing (am un VFR 800). Cu ceva retineri (la naiba am motor si ma dau cu scuteru’) mi-am luat un scuter de 150 pentru oras. Acum le recomand tuturor maxi-scuterul pentru iesiri urbane. E genial! 🙂

    răspunde-i
  • Gabriel Petrut
    • 08.07.2014

    In sfarsit un BMW cu faruri simetrice, pentru mine erau hidoase rau farurile alea diferite. Si e cam mobra de fugit CU nevasta de acasa (eventual de copii, care ii are:) ), la ce „fotoliu” pentru pasager are…
    Foarte frumoasa mobra, Bordul misto, GPS-ul mi se pare o chestie misto.
    Pentru prima data vad un BMW pe care mi l-as cumpara. 🙂

    răspunde-i
  • dush
    • 08.07.2014

    frumoasa bestia!

    răspunde-i
  • s
    • 07.07.2014

    si vacilor le plac BMW

    răspunde-i
  • Loading...