Sari la conținut

Am avut mașina pe mână pentru câteva zeci de ore. Asta înseamnă că am avut o noapte în care n-am dormit deloc și-n care m-am întâlnit cu toți nebunii care m-au sunat sau mi-au scris că vor să vadă mașina.

BMW i8 Romania cabral (17)

Anii m-au transformat într-un om relativ calculat, care știe a-și struni visele nebune.

Ei bine… pentru astea câteva zeci de ore mi-au revenit în cap toate gândurile nebune ale copilăriei.

Inclusiv gândul ăla de a fugi în lume… :D

Utilajul este spectaculos și pe-afară și pe dinăuntru. Formele sunt absolut fabuloase, muchii și unghiuri, concave și convexe, o întreagă paletă geometrică tradusă într-un 3D care-ți taie respirația.

BMW i8 Romania cabral (4)

La interior se simte că-i BMW, dar… unul altfel. Ergonomie ca la carte dar îmbrăcată în finisaje contradictorii… de la pielea ecologică foarte fină și elegantă… până la suprafețe mai necoafate din carbon lăsat la vedere.BMW i8 Romania cabral (6)

Locurile din față sunt OK, aș estima postul de condus la dimensiunile unui Seria 3 GT.

În spate locurile sunt foarte mici.

Și ca să lămurim și asta… în portbagaj intră doi rucsaci. Și-atât.

Motorizarea este una dintre punctele de atracție… mașina are trei motoare. Da, toți vorbesc despre două dintre ele, dar asta pentru că nu și-au făcut temele.

BMW i8 are pe puntea față un motor electric de 130cp iar pe puntea spate un termic pe benzină de 228 de cai. Cel de-al treilea motor este tot unul electric, de dimensiuni mai mici, localizat tot pe spate și este utilizat pentru muncile de jos, nu pentru tracțiunea propriu-zisă.

La puterea asta mașina accelerează până la 100km/h în 4,4 secunde și este limitată la 250km/h.

Dar nu cred că cel care cumpără mașina asta o ia pentru performanțele ei ci pentru un întreg cumul de factori… de la cum arată, reacția oamenilor atunci când o văd, tehnologia care-ți este pusă la dispoziție și spectaculozitate și până la prețul atrăgător… ăăă… stai că prețul o fi atrăgător, dar nu pentru oamenii normali. Mașina costă 130k euro. Plus TVA.

Eu știu că am avut câteva zeci de ore incredibil de plăcute, timp în care am tras și două shooting-uri, să se bucure și ochii tăi…

Foto: Alex Chelba.

42 comentarii despre "BMW i8 – review"
  1. Mufica

    Wow..ce interior :O. Eu visez la un z4 de 2 ani si tu te dai cu dastea :))

    răspunde
  2. Victor Dulu

    Interiorul de ce l-ai omiiiiis?

    răspunde
  3. Bogdan

    N-ai fi uitat-o la mine’n parcare vreo doua ore :)
    Cu cheile in contact, bineinteles

    răspunde
  4. claudiu

    Pana la urma ce autonomie are?
    Statii de incarcat masina cu energie electrica exista in Romania?

    Clarkson a zis ca ne aflam in situatia in care au fost cei ce au vazut primul laptop. Asa ar fi si cu i8-ul. (asta daca imi amintesc eu din ep top gear)

    Ti se pare utilizabila zi de zi? O poti schimba cu masina ta? :-)

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Pe electric autonomia este de 30km.
      Stații de încărcat la mine în curte.
      Clarkson a zis bine… se uită lumea la ea ca la OZN-uri!
      Utilizabilă zi de zi doar dacă nu ai ceva de cărat. În rest nu ai restricții. Nici joasă nu e, poți să te sui pe borduri normale.

  5. Alaiops Nicusor
    Alaiops Nicusor

    Foarte tare !!! Ramai fara cuvinte ! Concept S.F . Bucura-te ca ai avut placerea sa te plimbi cu asa o bestie :))

    răspunde
  6. Adrian

    Reusite poze si superba masina. Frumos! Totusi as recomanda sa folosesti un obiectiv cu focala de 35mm aproximativ, poate chiar si 50mm, ultra-wide-urile si wide-urile distorsioneaza putin cam tare. Spatiu sa mergi putin mai in spate, cred ca aveai :).

    răspunde
  7. eBogdan

    Uau !!! Cum poate sa arate masina, vai doamne !!!

    răspunde
  8. Lucian

    pffff….nha, nu stiu ce sa zic , felicitari dar sunt invidios :)))

    răspunde
  9. Cosmin

    Deci pe mine, masina asta ma lasa fara cuvinte ! mi se pare de departe, cea mai atragatoare masina la ora actuala ! Totusi, am o mare curiozitate.. Oare de ce or fi limitat-o la 250 km/h ???

    răspunde
    • George

      O parere neavizata, bazata strict pe cunostinte eletrotehnice ar fi ca la motoarele electrice consumul energetic la viteze mari creste expoenential de la anumit prag si de asemenea si rata de descarcare a bateriei creste exponential de la un anumit prag. Viteaza este direct proportianala cu puterea mototrului, acceleratia este direct proportionala cu cuplul. Motoarele nu au puterea necesara pentru a mentine o rata de descarcare decenta la viteze de peste 250. Oricum se vede ca mai au de evoluat si reparat greseli cei de la BMW, sunt sigur ca urmatoarele versiuni vor fi mai bine facute.

  10. Bogda

    Cu toate ca nu am inca permis de conducere am 19 ani si sunt invidios pe dumneavoastra Domnule Cabral „glumesc”

    răspunde
  11. Alee

    Bravo Cabral !!

    răspunde
  12. chitziman

    Norocosule..,.!! cu asa amanta…

    răspunde
  13. aKa

    Si cand ma gandesc la faptul ca stiu de acest concept de o gramada de timp , tinand ca la una din firmele din Timisoara la care si lucrez se fac anumite componente din bordul acestui OZN. E MAGNIFIC !! FELICITARI tie, norocosule.

    răspunde
  14. Andrei Cenusa

    Nebunie, deci arata extraordinar si pun pariu ca plutesti cu ea.

    răspunde
  15. Marmota
  16. tonys

    Superba masina.A inceput sa apara pe strazile Europei si aceeasi reactie ca in Bucuresti, lumea ramane cu gura cascata. Prima data am vazuto la Frankfurt dar pe atunci era concept iar prin 2013 am vazuto mergand in Suedia, binenteles cu arhicunoscutul imprimeu alb-negru si flancat deasemenea de 2, X6 pline de cutii si laptopuri. :)

    răspunde
  17. Lavinia

    Spotted la ambasadă! Cu toată rușinea, recunosc că ne-am holbat la ea de ne-am temut să n-o deochem!

    răspunde
  18. alex_vl

    Stii ceva??? pentru chestia asta chiar te urasc!:)superba masina..frumos vis:)

    răspunde
  19. alex_vl

    Stii ceva??? pentru chestia asta chiar te urasc!:)superba masina..un vis frumos

    răspunde
  20. vali

    Super masinuta,am vazut.o in germania in probe,iar pt viitor vor scoate nemtii o alta bijuterie la care se lucreaza in secret intr.o cladire fara camere video si orice usa pe baza de cartela.Trebuia sa ii mutam in afara Munchenu.lui ,am predat telefoanele sa nu poze ,o imprimanta 3D sculpta de zori la o matrita de spoilar pt BMW.

    răspunde
  21. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    Pacat ca era noapte si zona pustie da unii spun (some say…) ca daca o lasi 30 de min cu usile deschise la Romana, se umple de gagici :))) Fara sa faci nimic. Cred ca-ti trebuie 3 zile numai sa inveti ce face fiecare buton maneta mouse tastatura si ce-o mai avea. Dar altfel, e scula de masina. Intrebarea e: cat de greu iti e acum sa te urci in orice altceva? :)
    Pana si Tom Cruise a laudat-o in Misiune Imposibila 4:

    Benji Dunn: Love the jet.
    Ethan Hunt: Wait till you see the car. :D

    răspunde
  22. Ursu

    Bolid..ce sa mai…

    Cas a iti permiti o masina la 130 k, ar trebui sa produci macar 500k pe an. Cam greut :)

    răspunde
  23. Cipriano

    Avem si in Zalau i8. Nu e ceva WOW pentru cine l-a mai vazut ^_^

    răspunde
  24. teo

    Da’ n-ai zis de care rucsaci…de 5 L sau de 60+20? :) (ca si cum asta ar fi unicul lucru pe care-l gasii de zis, da’ e prea wow dihania ca sa mai zic si altceva, ca-s cu gura cascata si-n jurul scaunului deja e balta….)

    răspunde
  25. Ionut

    Cu siguranta esti un om norocos Cabrale ;)

    răspunde
  26. Iulian

    Superba masina , arata extraordinar si consuma maxim 2,5l/100km .
    Imi pare rau ca relatia…… a durat doar 10 ore

    răspunde
  27. cartus

    Mai bine o Tesla. 200 km o incarcare si e 100k + tva.

    răspunde
  28. Cristi

    La un moment dat m-am dat si eu cu Z4 si e …. blana! i8-ul cand s-o ivi ocazia(daca s-o ivi vreodata) :))

    răspunde
  29. Flooo

    Cu ce ai facut pozele? :>
    Aparat sau telefon?

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.