Aoleu, oamenii de rand nu au optiunile vedetelor!

Air France check-inIn primul rand… Air France a dat de tot cu mucii in fasole. Dupa ce ne-a facut pocinogul cu overbooking-ul la plecare, ne-a anulat zborul de intoarcere!

Nu disper, ca-s baiat mare si cumva m-oi descurca eu (as putea sa raman pana maine, dar asta nu e o optiune, trebuie sa fiu acasa in seara / noaptea asta). Asa ca ori rezolv cu alta companie de pe Nisa, ori inchiriez o masina si plec spre Milano sau alt oras de unde pot sa iau un avion care sa ma duca acasa (sau mai aproape de casa). Asta e, nu-i panica, acum astept in fata biroului Air France din Nisa o rezolvare (explicatii in subsol). Daca nu vine… o gasesc eu…

Dar despre altceva voiam sa vorbesc eu… despre treaba asta cu ideea ca oamenii de rand, simpli, normali (nici nu stiu cum sa zic ca sa nu exprime gresit ce vreau sa zic) sunt tratati intr-un fel, iar vedetele sunt tratate in alt fel.

De unde treaba asta? Am povestit despre greseala Air France cu overbooking-ul si despre faptul ca am primit compensatii de 200 de euro.

Am povestit pe blog. Si s-a gasit o duduita care a patit acelasi lucru (respingere la check-in), dar care n-a primit compensatii, sa sara de fund ca, vezi-Doamne, asta s-a intamplat pentru ca unii apar la televizor si ea nu.

Nu fug niciodata nici de responsabilitate si nici de o discutie deschisa si echitabila. Asa ca daca nu va suparati, o sa-i raspund aici. Daca vreti sa completati… adaugati un comentariu cu incredere.

->

Deci, duduita, eu stiu ca am vazut cu totii spotul ala cu Sunt cetatean european, deci am drepturi!.

Stiu ca de atunci s-a umflat orezul in tot recalcitrantul rezident in spatiul Carpato-Danubiano-Pontic. Brusc toti ne-am trezit cetateni europeni, bravi alergatori cu drepturile in brate pe latul si lungul continentului.

Stii ce face diferenta care duce la unii la scuze goale si la altii la compensatii?

Diferenta nu este ca unii apar la televizor si altii nu, diferenta sta in faptul ca unii, dupa ce au vazut spotul cu Sunt cetatean european, deci am drepturi! au deschis un nou tag la browser-ul de net si s-au apucat de citit.

Asta stii la ce duce? La cunoasterea legilor care asigura drepturile cetateanului european.

Ca daca esti lenes si nu te intereseaza deloc soarta ta, citesti alte chestii, nu legi europene. Dar cand ajungi in fata unei probleme de genul asta… esti batut pe umar si imbarligat sa taci din gura.

Cand stii legea nu deschizi discutia cu Sunt cetatean european, ba, eu am drepturi!, pentru ca respectivilor le este extrem de usor sa te imbarlige ca pe un copil de 4 ani si sa te trimita la plimbare.

Cand stii legea deschizi discutia asta cu Conform legii europene 261/2004 ce face referire la drepturile pasagerilor in cazul in care li se refuza imbarcarea, downgrading-ul sau anularea curselor, am dreptul la un nou boarding si compensatii.

Acum intelegi diferenta? Nu pentru ca lucrez la teveu am fost despagubit, ci pentru ca mi-am urnit fundul negru din lene si inainte sa ma sui intr-un avion mi-am citit drepturile de calator.

Si asta a facut ca in momentul in care au aparut probleme sa fac referire la legea care trebuia, si sa spun si ca stiu si sumele minime/maxime in care se incadreaza overbooking-ul.

Asa ca lasa lamentarile ca unii sunt mai cu mot decat tine, lasa si lenea si pune-te pe citit, informeaza-te.

Iti doresc o seara buna.

 

Nota de subsol: Ce-i de facut cand primesti flight cancellation (anularea zborului)? Dai print la formularul de plangere europeana pentru legea 261/2004 a UE, mergi la ghiseu si li-l lipesti de frunte, sa-l vada, sa stie ca esti informat.

Ei iti vor da un act care specifica faptul ca ai flight cancellation / denial of boarding, si cu asta te duci la customer care si le ceri… ce le ceri? Compensatii.

In afara de asta ai dreptul si la bani pe loc pentru cazare / taxi / masa.

Dar astea le faci nu pentru ca ai vazut spotul Sunt cetatean european, am drepturi! si te-ai trezit brusc mai gonflat decat ieri, ci pentru ca ai pus mana si te-ai informat.

L.E. 2. Am gasit zbor de intoarcere, totul OK. 😉

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • daniel rus
    • 12.03.2013

    Mare noroc cu tine. Mi-am amintit de acest articol și mi-am printat legea aia, just in case. Sper să nu fie nevoie :))

    răspunde-i
  • Dan
    • 21.02.2013

    Sa inteleg ca eu sunt vedeta si mai mare? Am primit din partea Air France din cauza overbooking-ului, pe langa bilet la cursa urmatoare, compensatie de 400 de euro… Deci se poate.

    Nu stiu daca e chestie de bafta sau pur si simplu calm si apasat am amenintat cu judecata. Nu stiam in detaliu, despre lege, stiam de niste drepturi – obligativitatea unor daune + obligatia companiei de a te duce la destinatia pentru care ai platit bilet.

    Cel mai frumos a fost cand, la destinatie, dupa ce am incasat suma (pe baza voucher-ului primit de la Bucuresti), am auzit replica “si dumneavoastra tot compensatia de la Air France, nu?” 🙂

    In contextul asta, “multumim ca ati ales Tarom” era destul de amuzant…

    răspunde-i
  • […] am decolat azi-dimineata fara problemele clasice de zbor, acum 44 de minute am aterizat la Londra, acum hidratez trupul filiform cu un pint de bere si […]

    răspunde-i
  • Corina
    • 11.02.2013

    Buna Cabral,

    Felicitari pentru postare si mai ales, pentru modul in care ai stiut sa-ti rezolvi problema, astfel incat drepturile tale, de cetatean european sa nu-ti fie incalcate.

    Dat fiind faptul ca sunt una din persoanele care a pus umarul la implementarea proiectului “Cetatean european”, ma bucur ca macar o parte din consumatorii romani au inteles mesajul acestei campanii:) si am o rugaminte la tine: imi permiti sa dau un share la acest post, pe FB?

    Iti multumesc,

    O zi minunata,
    Corina

    • Cabral Ibacka
      • 11.02.2013

      Dap, e OK. Mersi si eu. 😉

    răspunde-i
  • […] Aoleu, oamenii de rand nu au optiunile vedetelor! […]

    răspunde-i
  • Mihaela
    • 24.01.2013

    Ca sa nu mai spunem cata lipsa de viata personala ai tu ca sa raspunzi la fiecare……da, da, da. Eu am un principiu:daca un om iti spune ca esti beat poate nu-l crezi. Cand mai multi oameni iti spun acelasi lucru cred ca trebuie sa-ti dea de gandit. Teresa eu cred ca nici nu stii cum arata un aeroport…..te rugam lasa-ne si mergi pe blogul tau unde nimeni de aici nu ti-a raspuns. Ar fi un mare semn de politete din partea ta pentru blogul lui Cabral.

    răspunde-i
  • Adriana
    • 22.01.2013

    Foarte util. Multumesc!

    răspunde-i
  • pentru barbati
    • 22.01.2013

    Genial post Cabral …

    răspunde-i
  • Eva
    • 21.01.2013

    “Cere si ti se va da”, se aplica perfect si in situatia asta. Eu mor cu ei de gat si nu accept sa imi dea cu flit :-). Drept exemplu, la un hotel in Vienna nu aveam caldura suficienta (erau cam 20 de grade in camera, ceea ce pentru mine, iarna, e putin), si dupa 3 drumuri la receptie le-am zis ca dorm cu ei acolo si le spun tuturor turistilor care intra ce frig e in camere. Si ghici ce? In 20 min erau 27 de grade in camera :-).

    răspunde-i
  • Neagu
    • 21.01.2013

    Uni habar nu au pe ce lume traiesc. Au plecat in U.E. ca sa guste din lume placerile fericirii si la primul hop dau cu nasul in perete. Ce, o curge lapte si miere in europa.

    răspunde-i
  • Loading...