Sari la conținut

Air France check-inIn primul rand… Air France a dat de tot cu mucii in fasole. Dupa ce ne-a facut pocinogul cu overbooking-ul la plecare, ne-a anulat zborul de intoarcere!

Nu disper, ca-s baiat mare si cumva m-oi descurca eu (as putea sa raman pana maine, dar asta nu e o optiune, trebuie sa fiu acasa in seara / noaptea asta). Asa ca ori rezolv cu alta companie de pe Nisa, ori inchiriez o masina si plec spre Milano sau alt oras de unde pot sa iau un avion care sa ma duca acasa (sau mai aproape de casa). Asta e, nu-i panica, acum astept in fata biroului Air France din Nisa o rezolvare (explicatii in subsol). Daca nu vine… o gasesc eu…

Dar despre altceva voiam sa vorbesc eu… despre treaba asta cu ideea ca oamenii de rand, simpli, normali (nici nu stiu cum sa zic ca sa nu exprime gresit ce vreau sa zic) sunt tratati intr-un fel, iar vedetele sunt tratate in alt fel.

De unde treaba asta? Am povestit despre greseala Air France cu overbooking-ul si despre faptul ca am primit compensatii de 200 de euro.

Am povestit pe blog. Si s-a gasit o duduita care a patit acelasi lucru (respingere la check-in), dar care n-a primit compensatii, sa sara de fund ca, vezi-Doamne, asta s-a intamplat pentru ca unii apar la televizor si ea nu.

Nu fug niciodata nici de responsabilitate si nici de o discutie deschisa si echitabila. Asa ca daca nu va suparati, o sa-i raspund aici. Daca vreti sa completati… adaugati un comentariu cu incredere.

->

Deci, duduita, eu stiu ca am vazut cu totii spotul ala cu Sunt cetatean european, deci am drepturi!.

Stiu ca de atunci s-a umflat orezul in tot recalcitrantul rezident in spatiul Carpato-Danubiano-Pontic. Brusc toti ne-am trezit cetateni europeni, bravi alergatori cu drepturile in brate pe latul si lungul continentului.

Stii ce face diferenta care duce la unii la scuze goale si la altii la compensatii?

Diferenta nu este ca unii apar la televizor si altii nu, diferenta sta in faptul ca unii, dupa ce au vazut spotul cu Sunt cetatean european, deci am drepturi! au deschis un nou tag la browser-ul de net si s-au apucat de citit.

Asta stii la ce duce? La cunoasterea legilor care asigura drepturile cetateanului european.

Ca daca esti lenes si nu te intereseaza deloc soarta ta, citesti alte chestii, nu legi europene. Dar cand ajungi in fata unei probleme de genul asta… esti batut pe umar si imbarligat sa taci din gura.

Cand stii legea nu deschizi discutia cu Sunt cetatean european, ba, eu am drepturi!, pentru ca respectivilor le este extrem de usor sa te imbarlige ca pe un copil de 4 ani si sa te trimita la plimbare.

Cand stii legea deschizi discutia asta cu Conform legii europene 261/2004 ce face referire la drepturile pasagerilor in cazul in care li se refuza imbarcarea, downgrading-ul sau anularea curselor, am dreptul la un nou boarding si compensatii.

Acum intelegi diferenta? Nu pentru ca lucrez la teveu am fost despagubit, ci pentru ca mi-am urnit fundul negru din lene si inainte sa ma sui intr-un avion mi-am citit drepturile de calator.

Si asta a facut ca in momentul in care au aparut probleme sa fac referire la legea care trebuia, si sa spun si ca stiu si sumele minime/maxime in care se incadreaza overbooking-ul.

Asa ca lasa lamentarile ca unii sunt mai cu mot decat tine, lasa si lenea si pune-te pe citit, informeaza-te.

Iti doresc o seara buna.

 

Nota de subsol: Ce-i de facut cand primesti flight cancellation (anularea zborului)? Dai print la formularul de plangere europeana pentru legea 261/2004 a UE, mergi la ghiseu si li-l lipesti de frunte, sa-l vada, sa stie ca esti informat.

Ei iti vor da un act care specifica faptul ca ai flight cancellation / denial of boarding, si cu asta te duci la customer care si le ceri… ce le ceri? Compensatii.

In afara de asta ai dreptul si la bani pe loc pentru cazare / taxi / masa.

Dar astea le faci nu pentru ca ai vazut spotul Sunt cetatean european, am drepturi! si te-ai trezit brusc mai gonflat decat ieri, ci pentru ca ai pus mana si te-ai informat.

L.E. 2. Am gasit zbor de intoarcere, totul OK. ;)

50 comentarii despre "Aoleu, oamenii de rand nu au optiunile vedetelor!"
  1. Mihaela

    Mai bine ia o alta companie din Nisa. Mai stiu eu pe cineva care din cauza Air France-ului a facut 5 zile Bucuresti-Toronto.Cat despre faptul ca a comentat don’soara la postarea cu pricina nu baga in seama. Daca nu cunosti legea e usor sa spui ca numai unii profita de ea. Daca nu stie sa bata la usa nici nu i se va deschide.

    răspunde
  2. Cristian

    bravo cousin , esti mare la propriu si la figurat ! deci ii clar air france e de evitat pe motiv de overbooking si lipsa stimei fata de onorata clientela care e trimisa sa se descurce pe spezele proprii !

    răspunde
  3. splr

    Alte linkuri cu treburi asemanatoare, care crezi ca merita citite? Eu zic ca ai trafic mare, ar fi o idee buna sa faci cateva postari pe teme asemanatoare.

    răspunde
  4. robert

    Adevarat, insa sunt cazuri si la celelalte companii, eu am patit o chestie asemanatoare cu wizzair, le-am pus toate documentele care poate au sperat ca nu le mai am si cand am mai adus vorba si de „cetateanul european” s-au schimbat lucrurile la 180 de grade. Trebuie sa recunosc insa ca putini au curajul de a face ceva, parca nu mai recunosc tara asta.

    răspunde
  5. Octavia

    Treaba asta cu informatul despre drepturile mele, ca cetatean, mi se pare esentiala. In general este bine sa iti cunosti atat drepturile, cat si obligatiile – te ajuta sa scapi de multe probleme (sau mult mai repede). E usor sa ne plangem dar este mai util sa ne informam :)

    răspunde
  6. Gaby.B

    Sa ii aducem aminte acestei domnisoare despre cazul echipei de fotbal (nu mai stiu care), era un caz in care Mitica Dragomir a stat vre-o 4 ore in avion si fara aer conditionat si in afara de asta mai era si ziua lui de nastere, pana a venit alt avion nimeni nu a putut face nimic chiar si cu televiziunea lana ei.
    Tot ce trebuie sa stii e cum sa vorbesti (in cunostinta de cauza) si cu mult calm. Bafta.

    răspunde
  7. d

    uau, ce se muleaza postul tau pe o poveste de azi dimineata. lucrez la o companie de stat, si ma lupt zilnic cu nervii oamenilor, uneori justificati, alteori nejustificati. fara a va plictisi cu amanunte, am primit azi dimineata o reclamatie scrisa, destul de agramat, intre noi fie vorba, care se plangea de ilegalitatile comise de societatea la care lucrez. Omul nu are dreptate, nu cunoaste suficient legea, asta e partea a doua, va primi un raspuns negativ la nemultumirea lui, asta e partea a doua, dar exact ca si domnisorica ta, si-a incheiat reclamatia cu fraza, ingrosata cu pixul „suntem cetateni europeni si avem drepturi”.
    Ce nu intelege romanul, in general, e ca nu poti fi atat de superficial, incat sa arunci cu fraza asta, si toata lumea din jurul tau sa cada pe spate.

    răspunde
  8. Marian

    Patania mea cu LOT a avut alta fata, deci cred ca Air France e vinovat, a fost fara coloana vertebrala: ai gresit, platesti! LOT mi-a spus din capul locului ca s-a facut overbooking, dar avand deja check-in-ul facut online, cu cateva ore in urma, am tot dreptul sa ma urc in avion. Deci, daca vreau compensatie, ma pun in alt avion, daca nu, voi calatori in cel programat initial. Poate check-in-ul online te scapa de problema de a fi lasa pe afara. Daca nimeni nu accepta sa fie mutat in alt avion atunci se ajunge la aceasta situatie.
    Chestiunea doi. De curand am zburat cu Lufthansa, iar atunci cand am facut check-in-ul online se mentiona, la pasul final, undeva jos scris marunt, ca in cazul in care sunt intarzieri mai mari de cateva ore (depind de distanta) sau mi se refuza imbarcarea am dreptul la compensatii.
    Deci unele companii sunt corecte, altele nu, e bine sa iti anunti prezenta la avion cat mai din timp si sa citesti cu atentie pe ecran.

    răspunde
    • Marian S

      Draga tizule, sunt cetatean european si vad astfel lucrurile:
      1. Iei bilet din vreme, esti in limita normala.
      2. Iei mai tarziu, esti informat ca s-au vandut deja toate cele 100 de locuri si tu esti al 101-lea, DECI AI TOATE SANSELE SA RAMAI PE AFARA.
      3. Toata lumea sa fie la imbarcare la o ora stabilita.
      4. Daca sunt mai multi, au prioritate primii 100.
      5. Nu sunt decat 96 din primii 100, atunci intra de la 101 in sus, in ordinea numerelor de pe tricou.

      Numai ca, vedeti voi, ei gandesc un pic altfel…

    • Marian

      Nu cred ca atunci cand cumperi bilet ti se spune ca esti numarul 101 intr-un avion cu 100 locuri. Nu mi s-a intamplat, nu am auzit. Posibil sa fie adevarat, insa mi se pare impotriva ratiunii de overbooking practicata de companie. Ei vor sa vand cat mai multe bilete, iar in cazul in care s-au vandut mai multe spera ca nu se prezinta toti. Daca totusi check-in-urile curg inainte de zbor sau online incep sa propuna pasagerilor sa ia alte zboruri. Nu se ajunge pana la poarta. Se stie de la biroul de check-in sau baggage drop (in Romania nu sunt separate, sunt doar cu numele).
      Sunt de acord cu restul, insa se mai intampla si nepravazutul. Care si el trebuie luat in calcul din pacate.

    • Marian S

      @ Marian.
      Nu, nu am zis ca asa se intampla, am zis ca asa mi s-ar parea mie corect.
      Se mai intampla sa te trezesti in ultimul moment, OK. Dar sa stii de la bun inceput ca esti undeva sub linie si intri in avion numai daca nu se prezinta toti cei de dinainte. Faci degeaba drumul pana la aeroport? Asta este.
      E mai corect sa piarda unul care si-a luat bilet cu o luna in urma si este aproape sigur ca are si locul asigurat? Nu e.
      Dar da, ai dreptate, daca ar proceda corect nu s-ar mai inghesui nimeni care s-ar sti de la numarul 101 in sus. Aici zic ca tine: unde ar mai fi spiritul lor intreprinzator, goana dupa castig?
      Indiferent de „blazon„, dupa cate se observa.

    • Andrei

      checkin online la LOT?!?! Interesant… chiar o sa ma casc pentru ca pana acum nu stiam ca au asa ceva – si chiar am zburat de cateva ori cu ei avand prietena poloneza.

    • Marian

      Da, insa daca pleci din Romania il faci degeaba. Sau poate nu toatal degeaba pentru ca in situatiile nepravazute stiu ei ca te prezinti la zbor. Insa conceptul de baggage drop nu exista in Romania. Tot stai la aceeasi coada cu cei care nu au facut check-in-ul.
      Aici gasesti link pentru check-in http://www.lot.com/fi/en/web/newlot/on-the-airport
      Inainte se facea pe site-ul altor companii, nu pe al lor. Acum vad ca au direct la ei si pentru Bucuresti.

    • Marian

      Am pus link in comment si probabil trebuie aprobat, sau nu am voie :) Cauta la ei pe site webcheck-in si o sa vezi si Bucuresti undeva mai jos. Destul de jos :))
      Oricum vad ca mai noi se face la ei direct, inainte se facea prin serverele altor companii. Insa se putea face.

    • Andrei

      Merci! Gasisem deja linkul si data viitoare o sa incerc sa fac checkin pe net… noi zburam din Larnaca de obicei si exista baggage drop aici, deci practic se poate salva ceva timp :)

  9. Marian S

    Vezi dacă nu ţi-ai luat maşină nouă la timp, vezi? :lol:

    răspunde
  10. Neagu

    Unii chiar sunt afoni. Nu stiu, nu cunosc, dar vor si ei, saracuti.

    răspunde
  11. ania

    Buna!
    Zilele trecute dupa ce am citit post-ul tau ,in care povesteai patzania cu imbarcatul/compensatia , am vb cu niste prieteni care veneau de la Viena!
    Si au patit acelasi lucru!
    Au fost rugati sa accepte plecarea a doua zi dim!
    Si chiar au primit cazare la hotel 5 stele plus cina& sampanie, si mic dejun!
    Plus 500 euro compensatii !
    Toata lumea a fost multumita! Ea a spart cei 500 pe creme& farduri in duty-free,!
    Iar sotzul a scapat de o cheltuiala de 500 euro pe creme & farduri!:)
    Deci se poate si la oameni care nu apar la teveu!

    răspunde
    • andreea

      ah ah ah! ce buna ar fi o compensatie de-asta acum… o accept pana si direct in farduri nu-i problema

  12. rox

    hehe, nu stiu si nu am stiut ce zice la lege, nu apar pe sticla ….. si totusi, Austrian Airlines la o faza asemanatoare a inceput cu: ne cerem scuze, urmatorul zbor este in 2 ore, aveti 125 E din partea noastra.
    ps: mi au recuperat si bagajele, eram la un zbor cu escala.

    răspunde
  13. Stefan

    Majoritatea oamenilor de rand „uita” sa se documenteze si pe urma cand dau cu botul in gard merg si se plang pe unde apuca. Daca toti s-ar informa despre drepturile si obligatiile pe care le au atunci toti ar avea optiuni NU doar „vedetele”.

    răspunde
  14. OLiX

    eu am patit faza asta cu overbook-ing-ul la cluj acum ceva timp si fara sa ma agit prea tare ne-au dat si bani si cazare pt o noapte in cluj + ca totul era rezolvat cu zborul pt a doua zi.

    răspunde
  15. Andrei

    Bun subiectul! Eu inca nu am avut astfel de neplaceri, insa sunt relativ pregatit… Comisia Europeana a lansat anul trecut o aplicatie numita „Your rights” care e ok pentru astfel de situatii. Eu o am instalata pe Windows Phone: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/your-rights/958414f1-928f-43b3-9a96-05c9108d7d7d
    Am gasit si linkul pentru posesorii de Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobility.dg.android&feature=search_result … cei cu iPhone sa dea un search daca sunt interesati ca eu unul nu am gasit linkul inca :)

    răspunde
  16. Teresa

    Draga Cabral, de azi inainte nu te mai citesc. daca te iei de mine si ma numesti „duduita”, si imi faci un post de morala ca am comentat despre vedete…
    stii povestea mea intreaga?
    stii ca le-am dat cu citate din lege sau nu, ca mi-au vorbit frumos sau nu?
    daca nu stii TOATA POVESTEA de ce o faci morala? pentru ca esti cetatean european si ai dreptul sa te iei de cei care lasa comentarii pe blog? de asta?
    ai idee cu ce sictir mi-au vorbit si in ce sictir vroiau sa imi bage pe gat ultimul zbor spre destinatie (cel mai ieftin adica) in loc de zbvorul imediat urmator?
    Bafta, draga, sa ai numai zile bune prin aeroport!
    p.s. sunt Doamna pentru curiosi

    răspunde
    • cineva

      Domnia se castiga nu se impune, apoi oricat de mult sictir ar avea aia de la aeroport daca nu vor sa alice legea ceri un avocat si sa vezi cum te despagubesc. Nu se stie care e situatia dar oricum se vede ca lipseste informarea nutrebuie sa dai detalii. Nu n ultimul rand cine nu accepta o invatatura si se ofenseaza din nimic este un om care nu prea are mare invatatura si nici nu prea il duce capul si imatur. Sa spui ca nu mai citesti pe cineva care are dreptate este un lucru imatur si lipsit de caracter.

    • Teresa

      si a face un post ca sa critici pe cineva pt ca ti-a expus un fapt din romania cum se cheama? si sa scrii ca altii „sar de cur in sus” cand pe tine te-a muscat un comentariu de 2 randuri?
      si ma refeream la starea civila, ca in particular sunt o scorpie. alte probleme?

    • Mihaela

      Draga Tereza,
      Daca erai o Doamna nu veneai aici sa-ti pui poalele in cap asa ca lasa-ne.
      Consider ca aici este postul lui Cabral asa ca el scrie despre ce-l taie capul (sau il platesti pe Cabral sa scrie despre ce vrei tu si nu stim si noi). Asa cum tu te-ai luat de el ca ar avea un rang superior si de aceea ar fi primit banii eu consider ca si el are drept la replica. Daca tot nu ai dat toata povestea ta si nu stim detalii atunci avem voie sa ne gandim la orice nu-i asa? Ar trebui sa inveti ca atunci cand se vine o serie de produse oricare ar fi ele se negociaza. Daca tu nu-ti cunosti interesul si nu poti sa negociezi nu blama pe altul care poate (ai vazut ca sunt destule exemple aici care ii dau dreptate lui Cabral). Fiecare incearca sa-ti dea la acelasi pret o calitate proasta sau sa-ti bage pe gat orice numai ca sa iasa in castig. Daca ei baga sictir de ce nu poti sa bagi si tu sictir? Te opreste cineva? Ca nu mai vii pe aici este absolut problema ta…..Cabral probabil o sa bage un doliu la ciorap de suparare.

    • Teresa

      draga, mihaela, am semnatura salvata pe pagina, de asta blogul lui duce la blogul meu. eu am un blog „de nisa”. nu am reclame, nu am nevoie de trafic. cat despre tine, comentariul tau te caracterizeaza perfect!
      Eu am scris 2 randuri la un post. cabral le-a dat mare importanta, nu eu. hasta la vista!

    • Mihaela

      Si apropo Teresa…vezi ca-ti faci reclama gratuit pe blogul lui Cabral. Faptul ca te-a lasat ca numele tau sa duca la blogul tau nu inseamna ceva? El este un Domn ca te lasa! Dar toti barbatii e magari nu-i asa?

    • Cabral Ibacka

      Teresa, inainte sa spui „Cabral, tie ti-au dat bani pentru ca esti vedeta!” trebuia sa gandesti.
      Si daca nu puteai sa ajungi singura la un rezultat, atunci ar fi trebuit sa intrebi, nu sa afirmi.
      Dar tu ai afirmat.
      Si daca tu-ti permiti sa afirmi lucruri fara sa stii, eu iti explic.
      Si daca tu ti-ai permis sa spui lucruri false despre mine… cu sarcasm mai putin sau mai mult ti-am aratat ca gresesti.

  17. Baphomet

    Draga Cabral,

    Nu exista legea europeana 261/2004, ci Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004 :)

    Keep up the good work!

    răspunde
  18. Bogdan Manea
  19. Luciana Corlan

    Eu numesc treaba cu „Conform legii europene 261/2004 ce face referire la drepturile pasagerilor in cazul in care li se refuza imbarcarea, downgrading-ul sau anularea curselor, am dreptul la un nou boarding si compensatii.” simplu:
    CITESTE DRACULUI TERMENII SI CONDITIILE/CONTRACTUL/CE SCRIE CU LITERE MICI CAND CUMPERI CEVA!!!!!!
    Daca nu zice ce sa faci in caz ca nu iti place produsul/serviciul primit, sau nu corespunde, te muti cu catrafuse in alta parte, pana gasesti date de genul!
    Noi, astia mai romani, bifam ca am citit termenii, semnam aiurea, si nu belim ochisorii. Si atunci ne meritam soarta!

    răspunde
    • Teresa

      cand esti disperat sa ajungi la timp la un eveniment pe care il pierzi din cauza unor idioti, cand esti pus sa alergi prin tot aeroportul de aiurea, trimis de la un „manager” la altul…
      te rog draga Luciana sa treci prin situatii de genul asta si apoi discutam.

    • claudiu

      @ Teresa
      de fapt care este problema ta?
      ce anume incerci sa dovedesti?
      esti obisnuita sa emiti axiome fara a fi nevoita sa le argumentezi? nici nu vreau sa ma gandesc cum reactionezi tu in situatii critice. si nu ma refer la un amarat de avion pierdut. ca doar nu a murit nimeni.
      uite cum vad eu lucrurile: ai emis o prostie (bazata pe frustari/experiente personale) cu titlul de ‘lege’ si ai fost adusa cu picoarele pe pamant, intr-un mod cat se poate de pragmatic. daca ‘doamna’ din tine nu suporta astfel de comentarii, este fix problema ta de ‘cetatean european’.

  20. mirey

    Unii stiu doar ca au drepturi…dar de obligatii sau alte responsabilitati ,habar nu au …sa nu aud de astfel de persoane,ca sunt enervante,pe bune !

    răspunde
  21. Neagu

    Uni habar nu au pe ce lume traiesc. Au plecat in U.E. ca sa guste din lume placerile fericirii si la primul hop dau cu nasul in perete. Ce, o curge lapte si miere in europa.

    răspunde
  22. Eva

    „Cere si ti se va da”, se aplica perfect si in situatia asta. Eu mor cu ei de gat si nu accept sa imi dea cu flit :-). Drept exemplu, la un hotel in Vienna nu aveam caldura suficienta (erau cam 20 de grade in camera, ceea ce pentru mine, iarna, e putin), si dupa 3 drumuri la receptie le-am zis ca dorm cu ei acolo si le spun tuturor turistilor care intra ce frig e in camere. Si ghici ce? In 20 min erau 27 de grade in camera :-).

    răspunde
  23. pentru barbati
  24. Adriana

    Foarte util. Multumesc!

    răspunde
  25. Mihaela

    Ca sa nu mai spunem cata lipsa de viata personala ai tu ca sa raspunzi la fiecare……da, da, da. Eu am un principiu:daca un om iti spune ca esti beat poate nu-l crezi. Cand mai multi oameni iti spun acelasi lucru cred ca trebuie sa-ti dea de gandit. Teresa eu cred ca nici nu stii cum arata un aeroport…..te rugam lasa-ne si mergi pe blogul tau unde nimeni de aici nu ti-a raspuns. Ar fi un mare semn de politete din partea ta pentru blogul lui Cabral.

    răspunde
  26. Pingback: Linkuri de weekend - Marius Sescu

  27. Corina

    Buna Cabral,

    Felicitari pentru postare si mai ales, pentru modul in care ai stiut sa-ti rezolvi problema, astfel incat drepturile tale, de cetatean european sa nu-ti fie incalcate.

    Dat fiind faptul ca sunt una din persoanele care a pus umarul la implementarea proiectului „Cetatean european”, ma bucur ca macar o parte din consumatorii romani au inteles mesajul acestei campanii:) si am o rugaminte la tine: imi permiti sa dau un share la acest post, pe FB?

    Iti multumesc,

    O zi minunata,
    Corina

    răspunde
  28. Pingback: #newHTC 2013, Londra. – cabral.ro

  29. Dan

    Sa inteleg ca eu sunt vedeta si mai mare? Am primit din partea Air France din cauza overbooking-ului, pe langa bilet la cursa urmatoare, compensatie de 400 de euro… Deci se poate.

    Nu stiu daca e chestie de bafta sau pur si simplu calm si apasat am amenintat cu judecata. Nu stiam in detaliu, despre lege, stiam de niste drepturi – obligativitatea unor daune + obligatia companiei de a te duce la destinatia pentru care ai platit bilet.

    Cel mai frumos a fost cand, la destinatie, dupa ce am incasat suma (pe baza voucher-ului primit de la Bucuresti), am auzit replica „si dumneavoastra tot compensatia de la Air France, nu?” :)

    In contextul asta, „multumim ca ati ales Tarom” era destul de amuzant…

    răspunde
  30. daniel rus

    Mare noroc cu tine. Mi-am amintit de acest articol și mi-am printat legea aia, just in case. Sper să nu fie nevoie :))

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.