Sari la conținut

Cabral Ibacka autoIn 1997 am pus un pariu cu prietenul Catalin: primul care trece de 1 milion de kilometri la volan… castiga!

Asa ca de-atunci am obiceiul sa-mi notez cati kilometri merg cu fiecare masina. Evident ca aici nu adaug si testele scurte, de 10-15km, ma refer la masinile cu care fac macar 2-3.000 km.

Joi am fost sa-mi fac revizia la masina, mai aveam putin si ajungeam la 10k de kilometri de la ultimul schimb de uleiuri si filtre, asa ca am adaugat noii kilometri facuti in lista. Si mi-a venit in cap sa refac totalul, ultima data era facut la sfarsitul lui 2012…

S-au facut 1.001.400 km!

L-am sunat pe-al nostru sa-i transmit infrangerea, sa ma laud ca am castigat, sa-i spun ca l-am invins fara drept de apel!

Ghici ce? El, om normal cu capul, uitase de pariu. In schimb… eu mi-am notat constiincios kilometrajele de la masini, am tinut evidenta. Ce vrei, fiecare cu fixurile lui…

In sfarsit… 1 milion de km mi se pare ca s-au dus repede. Cu masinile mele, cu unele de imprumut sau cu masini de dive-test… pe drumuri prin tara, pe-afara, prin Bucuresti… am condus ceva.

Am cativa prieteni care ma bat la cap sa pornesc un videoblog dedicat in totalitate masinilor. Ii refuz constant, pentru ca ar trebui facuta o productie cum trebuie, nu ceva pe genunchi, si nu am timp pentru asa ceva.

Ma gandesc, totusi, ca am putea face niste filme legate de cum se conduce, nu despre ce se conduce. Ca despre masini vorbesc toti, despre trafic si solutii legate de trafic… mai putini.

In sfarsit… vom vedea.

Pana atunci spune-mi o chestie simpla: ce greseala pe care o fac altii in trafic te deranjeaza cel mai tare?

Pe mine ma suie pe pereti soferul care face manevre fara sa se asigure…

Articol scris de pe Ultrabook Lenovo ThinkPad X1 Carbon.

53 comentarii despre "Am castigat un pariu pus acum 16 ani! 1.000.000 km condusi!"
  1. Eugen

    Orice manevra care, conform legislatiei, presupune semnalizarea (pornirea de pe loc, schimbarea benzii, etc.) si care, evident, nu are loc. De obicei comentariul meu e „bravo, fratioare, asa, ca doar toti comunicam telepatic!”

    răspunde
    • Liviu

      pacat ca nu exista un buton de „like” : ))

    • Cristi
    • cream

      daaaa… si eu la fel ca tineee!!!!
      eu am permis de putina vreme… si la inceput mergeam pe banda mea (cum ii zic eu) pe 1, evident cu 50 regulamentar fapt pentru care imi luam diverse aperitive :P noroc ca nu mai am buline…
      nu inteleg cum o intreaga natie de bucuresteni s-a nascut cu permisul la purtator si cu volanul in gura. ma despaseeste…

  2. dush

    mie nu imi plac aia care nu semnalizeaza prin giratorii :))

    răspunde
  3. Dan M.

    1. semnalizarea
    (eu unul daca am masina in zona mea si pot sa o ajut sa se incadreze/schimbe banda o fac doar daca semnalizeaza)

    2. mersul cu viteaza maxima admisa sau sub pe banda 2 cand banda 1 este libera si in spate sunt masini care se deplaseaza/ s-ar deplasa mai repede.

    3. stilul smechereste: majoritatea stau in coloana la semafor si smecherul vine pe banda de mers la stanga/dreapta si cand ajunge in fata se baga/forteaza si merge inainte

    răspunde
  4. Duhul

    Urasc din suflet pe cei care se incadreaza pentru mers inainte si apoi taie calea sau dubleaza banda celor care merg stanga/dreapta, in ideea ca respectivii au format o lunga coada constiincioasa in spate si vin „smecherii” care se prefac ca merg inainte si apoi „se descurca”. Cel mai adesea se formeaza un dop, pentru ca respectiva banda la stanga/dreapta nu permitea decat o masina(mai ales in Timisoara), si atunci sa vezi intersectia blocata, claxoane si 4-5 masini care apuca sa treaca la un semafor verde. Evident ii blocheaza si pe cei din spate care chiar voiau inainte..

    răspunde
    • Alexandra

      Daca ești din Timișoara, cred că știi intersecția din fața hotelului Continental, unde lumea nu știe că banda din dreapta e doar pentru mers la dreapta și te trezești că toate mașinile, de pe cele 3 benzi o iau la stânga în același timp. Acum cred că au pus ceva stâlpi și nu mai poți face stânga de pe banda de dreapta, dar oricum e o problemă pentru că majoritatea nu respectă benzile și toți trec prin mijlocul intersecției ca și cum ar fi o singură bandă

    • Cristi

      Acum de pe toate cele 3 benzi poti face stanga. Stiu, e trist, dar asta datorita santierului de la BRD.

  5. RazvanS

    1. Nesemnalizarea schimbarii directiei de mers/benzii
    2. Incalcatul regulilor de circulatie doar pentru ca ‘nu ma pedepseste nimeni’. Am vazut o gramada de soferi care conduc aiurea, doar pentru ca pot.

    răspunde
  6. Marius

    Cei care nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers. Cei care nu se asigura deloc sau suficient de bine. Astia ma scot din minti!!!

    răspunde
  7. Nae

    Ai pus la socoteala si km facuti pe 2 roti?

    răspunde
  8. stefan

    Cei care si-au concesionat banda 2

    răspunde
  9. Doru Panaitescu

    Cei car enu se asigura. Hai semnalul lasa-l incolo, dar sa nu te uti dupa tren sau tramvai e tricky. PS Si eu tot milionul l-am batut, dar mai devreme cu vreo doi ani (tot din 97).

    răspunde
  10. Mellas

    TOȚI CEI CARE VORBESC LA TELEFON CIND SUNT LA VOLAN….. An fost de nenumărate ori ‘bruscat’ pe bicicletă de cei neatenți pt ca vorbeau la tel

    răspunde
  11. stefi

    In primul rand, felicitari pentru milionul si ceva de km parcursi!
    In al doilea rand, ma calca efectriv pe nervi soferii care iti taie calea de pe un drum secundar, pe un drum principal, tu venind clar cu viteza destul de mare, ca sa faca imediat stg sau dr pe un alt drum secundar. Pur si simplu, nu-i inteleg!

    răspunde
  12. gelu

    1001400 : 16 : 365 = 171.4km/zi pare cam mult…

    răspunde
  13. CristiM

    Semnalizarea si neasigurarea…printre cele mai enervante.

    răspunde
  14. Sabina

    Nu semnalizeaza, nu se asigura, depasesc pe dreapta, nu tin mainile pe volan, vb la telefon sau fac altceva cu o mana si doar un ochi au la trafic …

    răspunde
  15. Emil

    Deranjant este atunci cand cel din fata mea cauta loc de parcare, dar nu semnalizeaza acest lucru si merge cu 5 km/h pe singura banda de pe sens.

    Deranjant este soferul de week-end cum i se mai spune cand toate benzile/tot drumul este facut doar pentru el si pentru cei 40 km/h cu care merge (mai ales in afara localitatilor).

    Deranjant este

    răspunde
  16. Piri

    Semnalizarea dar mai ales semnalizarea din TIMP cu 50 de m, NU cu 5m inainte de efectuarea manevrei…..ma urca pe pereti bine de tot….
    Stau unii la semafor primii si dupa ce se pune verde, atunci dau semnal….te apuca toti dracii….

    răspunde
  17. Ovidiu

    Cel mai enervant lucru pentru mine: desfiintarea benzii 1 din cauza masinilor oprite/stationate, taxi, dube si mai ales din cauza masinilor parcate din nesimtire sau prostie in asa fel incat sa ocupe atati locul de parcare (daca el exista) cat si banda 1.

    răspunde
    • Cris

      Subscriu Ovidiu. Cu o foarte mare pasiune subscriu celor zise de tine.

  18. Stefan

    Nesemnalizare, neasigurarea la schimbarea benzilor, intrarea in giratoriu fara a-ti tine banda, nesimtirea din trafic in general. Insa cel mai mult ma dispera pe autostrada cand iti apare din spate cate un grabit care iti da nshpe mii de flash-uri de la un triliard de km distanta.

    răspunde
  19. Costin

    Si pe mie tot ala ma suie pe pereti. Sechele de pe vremea cand conduceam 2 roti. Brrrrrr, ce sentiment de cacao sa-l vezi cum aproape ca intra-n tine si-l doare la Braila…

    răspunde
  20. Andrei

    Cred ca ar trebuii pornita o campanie impotriva constructorilor de masini sa nu mai puna semnalizare ca oricum nu o foloseste nimeni si asa mai scade pretul masinii sau eventual schimbat optiunea cu geamurile pe spate electrice.ca sunt mult mai folositoare :))

    răspunde
  21. Adi SIN

    Felicitari pentru cei „cativa” km parcursi!

    Cel mai tare ma calca pe nervi cei care, in afara localitatii, de la 500 m in spatele tau, iti dau flash-uri pentru a le elibera calea doar pentru ca ei au placerea de a merge cu 150 km/h.

    Nicaieri in Europa nu am primit astfel de semnale!

    răspunde
  22. stan

    Eu fac toate greselile in trafic si de asta nu prea comentez la altii, dar, cand am in fata mea cineva care franeaza o data la 2 minute sau care incetineste doar ca vine o masina din fata imi vine sa mor :)

    răspunde
  23. Ionut

    Stii cum e treaba…cand omul greseste….il mai ierti pentru ca esti atent..si de cele mai multe ori anticipezi ce prostie urmeaza sa faca…dar NESIMTIREA e cea mai mare greseala…parerea mea.

    răspunde
  24. Tibi

    cei care taie calea .

    răspunde
  25. Vali Goras
    Vali Goras

    Acel bizon care vine pe linia de trmvai si depaseste ditai coloana de masini care astepta „CALM” la semafor, dupa care sta ca un milog innaintea refugiului tramvaiului, cu semnal dreapta ( sau nici macar ) sa se bage si el.
    Draga domnule BIZON, cu totii ne grabim, poate chiar avem vreo urgenta, DAR, daca ai coiae sa vii pe linia de tramvai pe langa 100 de masini cuminti, de ce nu ai coaie sa mergi in continuare si dupa refugiu !?

    răspunde
  26. Mircea Steinberg

    Pai, Cabral, ….ai pus pariu, ai castigat, … OK, felicitari… dar… nu ai spus ce ai castigat? ca experienta nu se pune… deci?
    Un pariu fara o miza se mai numeste pariu? :)

    răspunde
  27. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    Semnalizarea cand deja ai luat de volan. E inutila si e lipsa de respect fata de ceilalti, nu mai vorbim ca e chiar riscant.
    Agresivitatea gen: eu sunt cel mai bun, restul „e” prosti, habar n-au ce fac.
    Cei care injura masinile „scoala” si rad de incepatori.
    Afara nu exista asa ceva, ori se circula haotic fara tipete si injuraturi, ori e calm si disciplina.

    răspunde
  28. Lucian

    Ma scot din sarite aia care merg incet, foarte incet pe a 2-a banda.

    răspunde
  29. Vali

    Observ prin multe din comentariile de aici.. sau ale cunoscutilor mei… ca sunt enervati de cei care intr-o maniera sau alta nu respecta regulile (nu semnalizeaza, nu se asigura, nu acorda prioritate, depasesc limita de viteza, etc).
    Eu o sa ma refer putin la altceva… si anume… ma enerveaza, sau mai bine zis ma intristeaza cand vad ca oamenii se limiteaza, gandurile li se termina….exact la capatul regulilor si al limitelor legilor.
    Dincolo de reguli si de legi as spune ca cel mai important lucru e sa conduci odihnit, echilibrat, si sa adaptezi stilul de condus (viteza, reactiile la volan, etc) la conditiile de trafic (aglomeratie, noapte, ploaie, zapada, gheata, polei, drum national/european/autostrada/aleea din spatele blocului, etc).
    Zic asta pentru ca mult mai periculos mi se pare sa circuli cu 40km/k (aua in unele locuri 30 = limita legala) pe aleea din spatele blocului, printre scari de bloc, parcari inguste si locuri de joaca pentru copii, decat sa mergi cu 170km/h pe autostrada (chiar daca limita legala este de 130km/h) in conditiile unui parcurs pe timp de zi, senin, uscat, fara vant, fara precipitatii si cu vizibilitate de cel putin 2-3 sute de metri, si fara sa fie aglomerat deloc deloc. Aceeasi chestie e valabila si cu condusul pe gheata/polei.
    Aceste aspecte sunt importante in conditiile in care foarte multe persoane iau regulile asa cum sunt, se incadreaza in ele, dar refuza sa gandeasca, sa se adapteze la situatie, si isi spun senini ca „dom’le daca au pus astia limita de 60 or si ei ceva” si merg cu ~60 chiar daca la momentul respectiv conditiile nu permit.

    Un alt aspect foarte foarte periculos din punctul meu de vedere din cauza caruia au loc foarte multe evenimente grave si deosebit de grave in special in afara localitatilor unde viteza este ceva mai ridicata, este faptul ca nu se pastreaza o distanta de confort fata de masina/traficul din fata. Si de multe ori, pe autostrazi sau „E”-uri am vazut persoane circuland la maxim 10-15 metri (si asta e un caz fericit, fiind unele si mai grave) in spatele celuilalt la viteze de 100+ km/h.
    Pai haideti sa facem un calcul simplu si fara sa exagerez.
    La 120 km/h (si viteza asta e des intalnita chiar si pe drumurile nationale nu doar pe E-uri sau autostrazi) se fac 2 km/min, adica 33,3 m/s. Presupunand ca esti 100% atent la cel din fata si observi momentul in care incepe sa franeze, din acel moment reactia medie a unui sofer pana atinge pedala de frana este de ~0,8 secunde. Asta inseamna ca doar pana incepi sa franezi pierzi ~26,5 metri. la asta se aduna distanta de ~50-70 metri (in cel mai bun caz, presupunand ca ai sistemul de franare bine pus la punct, anvelope bune + abs). Deci se apropie bine de 100 de metri pana ai putea reusi sa opresti masina pe loc in cazul unei situatii care ar impune asta (cel din fata se opreste pe loc si nu ai cum sa il eviti/ocolesti, a aparut un obstacol pe calea de rulare si nu ai cum sa il eviti/ocolesti, etc).
    Asta inseamna ca o distanta mai mica de 25-30 de metri pe drumurile nationale/europene si de 35-50 de metri pe autostrada fata de cel din fata (mai ales daca in fata ai un autoturism cu gabarit mai mare si nu vezi nimic dupa el) este indicata.
    Si acum sa nu fim carcotasi. Bineinteles ca asta e pura teorie, desi are mare legatura cu realitatea. In multe cazuri se intampla ca cel din fata sa nu franeze „pe loc”, sau nu la fel de brusc ca si tine, sau ca poti ocoli/evita.
    Intrebarea este, ce faci daca asta nu e posibil si te afli atat de aproape de cel din fata incat iti vine sa ii dai un telefon sa schimbe muzica din masina ca nu iti place ce asculta???

    Conduceti cu bine, V

    răspunde
    • andrei

      ce spui tu se poate intampla doar daca esti in matrix si cel din fata care merge cu o viteza aprox egala sau poate ceva mai mica decat a ta,s-ar opri in loc instantaneu!pur si simplu.pune frana si ramane in locul ala.nu ii ia o distanta de 30-40-50 m sa se opreasca.da,atunci nu il mai poti evita.

    • vali

      daca tu asta ai inteles pot spune ca ma intristeaza. dar ai oricand varianta sa iesi pe strada sa verifici daca e asa sau nu, si ne mai auzim dupa.
      Intamplator sau nu sunt si oarecum in domeniu si alea nu sunt doar cifre si si multi ani de experienta in spate si nu doar in ale sofatului.
      In cuvinte scurte ceea ce am zis eu este ca trebuie sa pastrezi intre tine si cel din fata o distanta suficient de mare in asa fel incat, in functie de viteza cu care rulezi, sa acopere timpul de reactie de care ai nevoie pentru o eventuala manevra (frana, ocolire, etc),de a evita o eventuala situatie neplacuta.

  30. Costin

    Astazi, vreo 10 (zece) evenimente in curs de vreo 3 Km. Incep sa ma intreb daca nu cumva m-am prostit eu la volan,… dar cred ca nu.
    Exemplu: Vreau sa virez stanga, ma asigur, masina din fata cu semnal de dreapta,… vroia sa intre pe aceeasi strada cu mine, Din spatele lui venea la mare distanta un autobuz. Ma bag imediat dupa el, si omul pune frana exact dupa ce a intrat pe strada. Eu raman in intersectie. Gresise strada. M-a injurat soferul autobuzului,.. oricum au si astia un talent,… te vede din timp dar pune frana in ultimul moment, ca sa dea vreo 3 calatori cu capul de bare doar pentru satisfactia lui proprie.
    Al doilea exemplu: Viraj la stanga din intersectie fara prioritate. Acord prioritate sensului de stanga, ma angajez in viraj si pun frana. Un pieton alerga de-a lungul liniilor de tranvai sa-l prinda pe cel ce urma sa opreasca in statie. Si tot asa,….

    răspunde
  31. Gabriel

    Cel mai tare ma enerveaza faza lunga la masinile care vin din sens opus.

    răspunde
  32. Stefan

    Alti soferi, prietenii, cunostintele – am boala pe mesajele scrise la volan !

    răspunde
  33. Andrei

    cel mai enervant lucru (si pe cat pare de banal, pe atat de periculos este) mi se pare faptul ca foarte multi nu semnalizeaza schimbarea directiei sau a benzii de mers.

    răspunde
  34. ALEX

    greseli in trafic facem toti, nu prea obisnuiesc sa ma enervez pe lipse de asigurari si semnalizari si altele care le-am mai citit mai sus pentru ca sunt sigur ca mi s-a intamplat si mie la un moment dat sa gresesc din diferite motive si nu stiu pe cine am evervat si eu la momentul respectiv. Astea sunt greseli involuntare, le facem cu totii, dar cel mai mult ma deranjeaza greselile constiente ale altora care ma pot costa pe mine permisul. URASC oamenii care parcheaza (de cele mai multe ori un SUV cu geamuri fumurii) in dreptul trecerii, si nu la 2 metrii de trecere, ca asa ar fi un caz fericit, parcheaza de parca incearca sa o puna la linie cu trecerea, sa tina umbra zebrei cu bara. Pe astia chiar as vrea sa ii ia hinghierii de masini.

    răspunde
  35. George M

    Cabral, daca imi aduc bine aminte ti-ai inceput cariera de sofer pe o dacia break rosie, asa-i?

    răspunde
  36. andrei

    ma enerveaza la culme urmatoarea situatie:merg in afara unei localitati cu viteza x.nu conteaza daca e in limitele admise de lege.si da,recunosc ca nu respect limitele legale.si ajung o masina mai lenta.poate nu pot efectua depasirea imediat(marcaj longitudinal continuu,lipsa de vizibilitate,masina din sens opus,etc).si cand sa depasesc…pai se pune mai nene ala de mergea ca melcul pana acum 1-2 min pe o fuga de nu te mai tii dupa el.si dispare.ca dupa alti cativa km mergand in ritmul personal sa-l prinzi pe taranoi din urma.da’ te-a facut bai nene…

    răspunde
  37. Klau

    mor pe cei ce nu-si semnalizeaza intentiile dar parca si mai tare pe cei ce semnalizeaza cu 1metru inainte de a vira sau chiar dupa ce au apucat sa intre in viraj

    răspunde
  38. Merge Brici

    Pe mine ma sacaie rau cei ce dau flash-uri insistente pe autostrada, chiar daca eu nu am loc unde sa ma bag pentru a-i face loc!

    răspunde
  39. Ion

    Salut! M-ar interesa cam ce inseamna pentru soferul roman acest milion din punct de vedee statistic? Cate evenimente rutiere sifonante, controale ale politiei, amenzi, injuraturi, gropi cu urmari costisitoare, caini, pisici, vulpii, arici, pasari poate intalni in calea-i?? Poate mai scri un mic articolpe aceasta tema. Numai bine!

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.