La Iași, actorii au fost legitimați de către jandarmi pentru că textul piesei conținea injurii. Actorii nu s-au legitimat… au făcut-o personajele.

La Iași, în cadrul unei piese de teatru, actorii au avut de jucat un text care conținea injurii.

Adică… personajele au înjurat. În public.

Drept și prin urmare jandarmii i-au legitimat pe actori.

Actorii nu s-au legitimat.

În schimb… s-au legitimat personajele.

Nu fac mișto. Uite:

Ce părere ai?

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • MarcelCF
    • 12.10.2016

    Salut Cabral,

    Sunt de acord cu tine in privinta resposabilitatii organizatorului. Insa doar pe partea legala.

    Asta nu scuza sub nicio forma reactia actorilor si a “fanilor”.

    Trupa de teatru stia ca va juca piesa in spatiul public, cu tot ce presupune asta. Inclusiv ca in public vor fi multi copii cat mai aproape de scena. Cel putin asta a rezultat din pozele care au insotit reportajul de la Stirile PRo TV.

    Aveau optiunea de a renunta/inlocui cu sinonime acele cuvinte. Nu cred ca intregul act artistic a stat in asta.
    Cum tu ai ales sa nu folosesti cuvinte cu dublu sens sau mai kinky in emisiunea ta (si din cauza ca se uita si copii la ora respectiva), asa putea face si ei.

    Sau, daca au tot au tinut spectacolul in forma aceasta, sa isi asume si sa discute civilizat cu Jandarmii/publicul in cazul asta.

    Au luat intradevar in calcul ca acele cuvinte pot soca/enerva o parte din public. Doar ca in loc de
    – Buna ziua, stim ce doriti sa discutam, aici este contractul / acestea sunt datele organizatorului.
    Au ales:
    – Asta scrie in Constitutie incultule. Eu sunt avocata lui de acum 11 secunde. Ce vrei?

    Asa facut cu ou si cu otet, Jandarmul a incercat sa inteleaga si sa gaseasca o cale de dialog normala.

    Multumesc,
    Marcel

    • Cabral Ibacka
      • 16.10.2016

      Doar partea legală este singura în discuție.
      Și-ți explic de ce: dacă jandarmul știa legea atunci toată discuția asta nu exista.
      Dacă tu știi că organizatorul este responsabil… nu te mai iei de actori.
      Că actorii au reacționat cum au făcut-o… nu-i apăr, că n-au nevoie de ajutorul meu.
      Dar dacă cine trebuia ar fi cunoscut legea… nici discuția asta a noastră nu ar fi avut loc.
      Și era mult mai bine.
      Pentru că te aștepți ca mai ales cei care lucrează pentru Stat… să știe legea. Că e treaba lor și sunt plătiți pentru asta.

    răspunde-i
  • maftei
    • 11.10.2016

    Pai daca organizatorul e responsabil de CE se intampla acolo, de CE nu era prezent acolo cu toate hartiile in mana recte autorizatii si alte alea …sau cel Putin o persoana desemnata . Dintre cei implicati imi face impresia ca jandarmul / jandarmii sau purtat cei Mai civilizat….daca intradevar erau ASA bine organizati cei cu festivalul toate autoritatile implicate Gen politie jandarmerie trebuiau Sa fie anuntati dinainte de CE o Sa se intample acolo…adica oamenii aia de patrulau acolo Sa stie ca ei au autorizatie SI daca cineva de PE strada ar fi tras de maneca un jandarm despre CE se intampla PE strada jandarmu Sal intiinteze ca domnii de PE scena au autorizatie pentru limbaj….

    • Cabral Ibacka
      • 12.10.2016

      Maftei, nu este vina actorului că organizatorul nu este de găsit.
      Sau că jandarmul s-a adresat actorului, în loc să vorbească cu organizatorul.
      Jandarmul trebuie să știe cu cine să vorbească, nu să-l ia pe primul ieșit în cale la rost.
      Și, mai mult de-atât, datele organizatorului se află la primăria care a dat aprobare. Nu trebuie să stea organizatorul cu biblioraftul de autorizații la colțul festivalului.
      Dacă tot vorbim despre respectarea legii… apăi s-o respectăm, nu să ne luăm de oameni aiurea.

    răspunde-i
  • Costi
    • 11.10.2016

    O fi o decizie imbecila legitimarea, insa trebuie sa stie si jandarmul cu cine a stat de vorba.
    Imi place insa cum “se da” si in jandarmerie … interesante clipurile astea care “caricaturizeaza” persoane din institutii ale statului care isi fac treaba.
    Eu in locul jandarmului il legitimam pe ACTORUL DE GENIU cu ceva de genul “da mai lula buletinul” sau “oaie ai autorizatie pentru limbaj licentios in spatiu public?” si daca se simtea jignit de “lula” si “oaie” ii spuneam ca am facut un act de cultura.

    Sunt interesanti tare artistii astia care nu mai gasesc cuvinte in dictionar sa-si exprime opera si singurele care le raman sunt cele vulgare. Si vad ca majoritatea sunt femei … si mai interesant.
    Cultura placuta!

    • Cabral Ibacka
      • 11.10.2016

      Încă o dată… se discută cu organizatorul. Legal este singurul responsabil.
      Legitimarea se face în cu totul și cu totul alte situații.

      În rest… discuția e deschisă.

    răspunde-i
  • Parcă o luăm razna tot mai des…

    răspunde-i
  • Cristina
    • 10.10.2016

    Din păcate am ajuns una-două să zicem că postăm ceva pe facebook și să ne bazăm doar pe ce vedem. Nu știu ce s-a întâmplat în timpul piesei și ce injurii au adus jandarmeriei în timpul acesteia, dar dacă au avut într-adevăr o autorizație de la primărie, mi se pare ca locația nu a fost una potrivită pentru așa ceva. Piața Unirii este un loc în care vin părinți cu copii care hrănesc porumbeii, fug după ei etc, un loc în care nu ar trebui să te gândești că deodată vei auzi niște oameni țipând și înjurând, de dragul culturii, bineînțeles. Ca să nu mai zic că atitudinea lor, față de jandarmi, care bineînțeles sunt de vină că Iașul e la “curul” țării, este una total nepotrivită. Indiferent de cine ești și ce fel de autorizație ai, nu mi se pare ceva ieșit din comun să te legitimezi și să vorbești frumos și civilizat.

    • Cabral Ibacka
      • 11.10.2016

      O privire sumară asupra legilor în vigoare îți spune că cel care răspunde de cele întâmplate în cadrul unui eveniment public este… organizatorul.
      Legitimarea în sine este o decizie imbecilă.
      Restul… circ și vorbe aruncate degeaba.

    răspunde-i
  • Emil Sirbu
    • 10.10.2016

    Trist! Daca oamenii aia se considera culti, atunci e grav.

    Despre ceea ce au facut jandarmii nu prea ne putem pronunta doar pe baza filmului, nu?
    Nu stim ce autorizatie aveau acei “artisti”, daca au respectat-o sau nu. Daca in spectacol s-a folosit limbaj mai colorat, era spatiul delimitat / avertismente privitoarea la natura mai “artistica” a spectacolului? Era accesul minorilor interzis?

    răspunde-i
  • Florin
    • 10.10.2016

    Dacă el poate umbla în p*** goală pe scenă, ea fiind amplasată pe spațiul public, atunci hai să ne căcăm fiecare la colțul blocului, că de, făceam un scheci!

    • Andreea
      • 11.10.2016

      Ai perfectă dreptate…ce-o să mai plângem noi după vechii actori, după piesele de teatru adevărate….

    răspunde-i
  • Gogu Fenta
    • 10.10.2016

    @Marina Cu tot respectul dar toti pudibonzii au o problema cu limbajul. Te injura pe tine? Era un act artistic. Pe principiul ca orice ma deranjeaza trebuie interzis astept ziua in care o sa interzica un concert de muzica (de orice gen, manele, rock etc. dupa gusturi). Asta e o porcarie, a injurat pe cineva anume? Unii inteleg democratia foarte prost, adica cei ca tine.

    răspunde-i
  • marina
    • 10.10.2016

    actorii sunt cam acizi și ca întotdeauna au numai drepturi nu și obligații . De parcă lumea din jur ar trebui sa asculte injuriile și expresiile lor jignitoare în public da pe scena în teatru sa facă ce vor dar în locuri publice sa păstreze o limita de decenta în limbaj pentru ca nu toți gusta limbajul lor iar faptul ca au refuzat sa se legitimeze și au venit cu date de scena mi se pare de neacceptat dar mă rog Multă lume văd ca îi tolerează și îi încurajează și subminează autoritățile competente 🙁

    • aradean
      • 12.10.2016

      Degeaba frate…poporul asta e condamnat sa traiasca alaturi de nostalgicii astia comunisti! Mi-aduc aminte cum după terminarea unui concert la Turnu Severin, trupa B.U.G. MAFIA impreuna cu Puya au fost arestati pentru “ultraj contra bunelor moravuri” !Ce vremuri frate…era in anul de gratie 1997 si acum dupa 19 ani suntem inca tot aceeasi inapoiati!TRIST!

      Aaaa sau cum “au dat cu pietre” si-n Delia pentru piesa “da mama” da’ majoritatea jucau ca orbii pe piesa “cine a pus carciuma-n drum” sau alte bazaconii “folclorice”!

      Brrrr!

      N-AI CU CINE MAH,N-AI CU CINE!

    răspunde-i
  • Cezar
    • 10.10.2016

    Imi pare rau ca nu am vazut piesa de teatru, dar mai tare decat ce am vazut aici nu putea sa fie. Si acum am vazut si gratis. Curat caraghioz!

    răspunde-i
  • Loading...