Sari la conținut

Mie-mi plac tablele, toate alea motorizate. Mai mult decat tablele nu-mi plac decat chestiile pe doua roti… m-am dat la enduro vreo 8 ani, incepand cu frumoasa etate de 18 ani, apoi m-am apucat de super-sportive… si asa m-am si oprit, dupa vreo 3 ani. Nu-s facut sa merg pe motor prin Bucuresti, e ceva ocult acolo, cum turez putin motorul cum se gaseste cate un ametit sa parcheze peste mine. Nu bun.

In acelasi timp, insa, am nevoie de viteza de miscare si de mobilitatea pe care ti-o ofera cele doua roti, asa ca merg prin oras cu bicicleta. Am doua, una mecanica si una asistata electric, merg cu amandoua, functie de timpul disponibil si de distanta pe care o am de parcurs.

Insa oricat de mult este laudat mersul cu bicla, la noi este inca destul de periculos. De la taximetristii parcati aiurea si care te forteaza sa treci pe banda 2 sau chiar 3 si pana la soferii care opresc la bordura fara sa se uite in oglinda din dreapta, de la cei care schimba banda de circulatie de parca ar fi singuri pe strada si pana la masinile care nu-ti acorda prioritate la intrarea in intersectie… sunt destule momente cand ai sanse mari sa iesi tumefiat.

Depinde, insa, si de ce faci tu, astfel incat sifonarea sa vina foarte rar sau chiar niciodata…

Asadar, pentru ca sprijin de ceva ani campania Bicicleta Rosie a Coca-Cola, raspund in postul asta la intrebarea “Cum te feresti de pericole cand mergi pe bicicleta?

In primul rand, pe bicla trebuie sa fii vizibil. Daca nu vrei si nu vrei sa porti vesta aia de-un verde-reflectorizant isteric, alege sa te imbraci in culori vii, cat mai aprinse si astfel vei fi mai vizibil in trafic. In acelasi timp, seara pune-ti pe bicla cat mai multe lumini (eu am pe a mea, inafara de cele stock, inca 4).

Apoi, avand in vedere ca viteza ta de deplasare este mai mica decat a masinilor, evita sa mergi pe benzi de circulatie mari, alege sa stai pe banda I, iar cand ai de schimbat directia da-te jos de pe bicla si traverseaza ca pieton. Si asta ma duce la punctul urmator…

Nu ai prioritate la traversarea strazii, ca biciclist, decat daca ai traseu de bicla vopsit pe asfalt in paralel cu trecerea pentru pietoni. Daca nu ai asa ceva si te mananca sa traversezi calare, in cazul in care un sofer te blagosloveste c-o capota peste ochi… tu esti vinovat, vei plati si reparatia masinii pe langa vanataile proprii. Daca vrei sa traversezi pe trecerea de pietoni da-te jos din sa!

Multe accidente se intampla pentru ca multi biciclisti asculta muzica si nu aud claxoanele sau zgomotele de rulare ale masinilor. Daca asculti muzica da volumul incet, sa nu dai la pedale pe alta lume si sa fii calcat pe cap de 311. Si asta ma duce la…

Nu pedala in spatele autobuzului/troleibuzului. Rotile lui sunt cracanate si pot incaleca obstacole, gropi sau guri de canal lasate cascate, iar tu nu vei putea face asta. In plus, daca sifonierul ala imens franeaza brusc tu nu vei putea frana ca el si vei avea doua variante: a) sa te infigi ca supozitorul (n-o sa-ti placa); b) sa-l eviti depasind prin stanga (si asta te va arunca fix in fata masinilor care circula isteric prin stanga ta – iar buba).

Am vazut multi biciclisti care circula pe sina de tramvai, in ideea in care legea spune ca masinile n-au voie pe-acolo. Asa zice legea, asa-i, numai ca nu suntem nici organe abilitate sa amendam masinile care se arunca sa depaseasca pe linie, si nici de fier nu ne-au facut mamele noastre… nu mergeti pe drumul tramvaiului, doare.

Despre traseele de biciclete… numai de bine! Niste saracii inguste, asezate la fix pentru a deranja si de a fi deranjat de toti pietonii (care, apropos, n-au nicio vina), intrerupte de tonete de ziare si chioscuri de bilete, folosite ca locuri de parcare de catre soferii bujbeci, si presarate cu borduri peste care – daca treci – iti transformi rotile in semnul pentru (prostul) infinit. Eu am doar cateva trasee de bicla pe care le folosesc (Unirii-Alba Iulia / Aviatorilor-Casa Presei / Arcul de Triumf – Piata Victoriei), in rest merg pe banda I de circulatie.

Mai sunt multe de zis/scris, insa nu vreau sa ma lungesc mai mult… restul chestiilor le veti prinde din mers, daca va cumparati bicla sau daca aveti noroc sa castigati una dintre cele 300 de bicle rosii puse la bataie de Coca-Cola pe bicicletarosie.ro

Sau, daca esti blogger, poti participa la un concurs separat, scriind cate cate un articol prin care sa raspunzi la cel putin doua din temele saptamanale. Pentru bloggeri sunt disponibile 10 biciclete rosii in total (articolul trebuie sa contina si un link catre www.bicicletarosie.ro/).

Revenind la pericolele care te pandesc atunci cand mergi pe bicla prin oras… pe mine m-au lovit – pana acum – 3 destepti, dar niciodata n-a fost grav. Pe tine te-a lovit vreo masina cand erai pe bicla? Ai avut vreun incident neplacut?

 Later edit: am primit mai multe mailuri, ametitilor, asa ca revin cu informatii pentru bloggerii interesati sa intre in concurs pentru cele 10 bicle:

– tema zilei de ieri a fost publicata pe arhiblog.rohttp://www.arhiblog.ro/concursul-bicicleta-rosie;

– bannerul de pe blogul meu arata in fiecare zi care-i tema zilnica si pe ce blog se gaseste ea, deci e usor de urmarit povestea;

– inscrierile sunt deschise pana pe 12 iulie, ora 16.00, iar anuntarea castigatorilor o vom face vineri (13 iulie), in prima parte a zilei (castigatorii isi vor ridica bicicletele sambata, la parada din parcul Izvor, ora 20.00);

– sa nu uitati, bloggerii care se inscriu trebuie sa lase comment/trackback pe oricare din cele 5 bloguri participante;

– cat despre jurizare… este in functie de relevanta, originalitatea, creativitatea si corectitudinea articolului.

Acum am fost destul de clar? :) Bafta!

47 comentarii despre "Pe doua roti prin Bucuresti. Pe bicla rosie."
  1. gogu-san

    :) Eu am mers pe un scuter 10 min., timp in care erau sa ma calce doua masini. Asta nu se intampla in Buc. ci intr-un orasel de provincie, pe o strada auxiliara pe care treceau max 10 masini pe ora. Am facut calculul si am zis ca, la raportul asta, nu rezist mai mult de o zi fara sa ma cazez in vreun salon de spital sau mai rau, si m-am lasat. Scuterul respectiv sta de aprox. 2 ani intr-un garaj. :(

    răspunde
  2. Ioana

    oooo eu am avut un incident foarte “dragut”. Eram mai mica, vreo 13 ani si stateam de vorba cu niste prietene, eu stateam pe bicicleta, chiar la coltul unei intersectii si de pe o strada a iesit un om, putin baut, cu caruta si a venit exact langa bordura, a trecut cu rotile carutei peste roata mea din spate apoi peste piciorul meu si in loc sa mearga mai departe, omul a dat inapoi si a mai trecut o data :))) m am dus acasa cu roata de la bicicleta in mana, nu mai avea spite si piciorul meu era un pic praf…
    In rest in toata viata mea de copil zapacit care mergea si fara maini pe bicicleta, nu am mai patit incidente.

    răspunde
  3. Calin Irinel
    Calin Irinel

    In unele situatii legea spune ca masinile au voie si pe linia de tramvai.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Da, doar atunci cand nu exista decat o banda de circulatie pe sens, sau cand intersectia este desenata in asa fel… chestii rare.

    • Bluehand

      sau cand intre banda a 3-a, a 2-a si lina de tramvai este linie punctata, destule in Bucuresti, din cauza spatiului, evident la refugii de tramvai trebuie sa reintri pe banda de circulatie… mai greu…
      Referitor la biciclete, e o mare loterie in Bucuresti, iar soferii sunt absolut nesimtiti, au impresia ca daca se afla la volan au toate drepturile din lume, iar biciclistii ar cam trebui sa stea acasa ca ingreuneaza traficul…
      Nu imi e rusine sa o spun, dar i-am indoit usa unuia cu un logan care a fortat rosul. Aplecat ca un las iar eu ma grabeam, bicla, e mai solida – dauna zero, usa loganului, probabil trebuie schimbata ca era la un 60 de grade admirabil flambata…

    • cristi

      linia de tramvai poate fi folosita ca si banda de circulatie atunci cand exista marcaj longitudinal discontinuu si gasim asa ceva pe bulevardele care au maxim 2 benzi pe sens.dar linia e folosita la noi pe toate bulevardele,indiferent ca e permis sau nu

  4. NIcu

    Eu am patit cea mai tare chesti ! Am reusit sa ma feresc in ultimul timp de un nene care tundea cazonul si cand s-a intors motorul de la cositoare a iesit pe carosabil fix in fata mea !!

    răspunde
  5. NICOLETA

    Nuuu,m-a ferit Dumnezeu,dar cand mi-am luat eu bicicleta (acum vreo 30 de ani!!),nu stiam sa merg pe ea.Ca atare ,hai sa invat.Unde crezi,fix in curtea casei,pe alee,pe langa zmeura.Deci…va imaginati cum s-au razbunat tufele de zmeura pe mine.Dupa aceea totul a fost ok.Foarte bune sfaturile pentru biciclisti,dar este musai sa fie si respectate.

    răspunde
  6. Jigodie

    Eu l-am vazut pe, Paleologu si am prins tupeu, nu-mi iau ticla ci scuter. Cred ca cea mai safe metoda este ca mai intai sa-si faca autoritatile treaba, adica mai mult decat a vopsi doua linii paralele pe unde le-a trecut prin cap, poate chiar sa evite canalele descoperite si gardurile din drum. Apoi, biciclistii sa inteleaga ca masina e KABOOM si doare. La fel de sfinte sunt si regulile de circulatie, nimicuri d-astea gen culoare rosie ori cedeaza, pe care scuteristii le ignora complet…samd.

    răspunde
  7. Cezara

    Mda…mergeam pe banda 1, pe dreapta, pe langa masinile care asteptau la semafor. Un tip dragut nu s-a asigurat, nu a semnalizat si a dat sa intre pe o straduta la dreapta printre blocuri. Ghici cine trecea pe langa el cand acesta nu a semnalizat? Draga de mine! M-am gasit prinsa intre botul masinii si un stalp! Am iesit intreaga, doar m-a julit putin la un picior si mi-a murdarit sandalele preferate :D…oricum, am fugit, nici nu stiu cum arata tipul…ma grabeam tare la servicu, era data x cand intarziam! :)) Asta intamplandu-se acum 1 luna. Singurul incident, accident &co.

    răspunde
  8. Bragaru

    Imi e teama sa scriu comentariul asta si sa spun ca “Mie nu mi s-a intamplat niciodata” pt ca nu mi-as dori sa se intample chiar acum.

    Da, nu mi s-a intamplat, dar nu exclud ca o sa se intample. Incerc sa fiu cat mai precaut si prevazator fie pe bicla fie pe bicla cu motor.

    Pe sosea, soferii au prioritate, vad ca unu’ considera ca are mai multe drepturi, incerc sa il evit, cand pot trag de ghidon si o urc pe trotuar. (Nu discutam aici de piste de biciclisti, ca doar ne suparam).
    Incerc sa nu incomodez, sa nu ii fac pe ei sa ma evite ci sa ii evit eu.

    Pe trotuar, chiar azi dimineata plecand de pe “taramul celalalt” numit Militari am hotarat sa merg pe Iuliu Maniu, printre oameni. Aici la fel, incerc cat mai mult sa nu ii incomodez, sa trec fara sa simta. Cand e nevoie astept, cand pot sa trec, trec.
    De mers nu merg incet, clar…

    Consider ca simplu fapt ca merg pe 2 roti nu imi ofera prioritate sau vre-un drept, ci doar obligatia de a fi atent cu mine si cu cei din jur. Ochii in 10 si anticipezi!

    Pe motor, inainte sa ma urc ma gandesc ca se poate intampla rau, plec cu grija si creste responsabilitate, am ochii in 10 si aici. Evit, dar pot sa trec cu vederea greselile urate ale soferilor…

    Spor la pedalat si grija mare!

    răspunde
  9. Marinel

    Eu am avut un accident exact pe Calea Dudesti o domnisoara cu nr de TR se uita dupa ciori cand facea stanga eu venind din sensul opus si binenteles ca eu nu am avut cum sa evit si m-am trezit pe capota masinii,eu nu am patit nimic doar pedala stanga la bicla stramba si capota domnisoarei stramba si zgariata ca eu am cam 100 kg :)

    răspunde
  10. David
  11. Diana

    Eu la Alba Iulia stau, iar “pista” pana la Unirii, pe langa masinile parcate pe o mare parte din ea, este plina de gropi si basici in asfalt. Avand in vedere ca nu e nici iluminat trotuarul, noaptea e un adevarat sport extrem sa mergi cu bicicleta pe acolo (cu rolele nu mai zic).

    răspunde
  12. Ghinea Vladimir
    Ghinea Vladimir

    Pe vremea cand a suferit primu’ si ultimul ˝accident˝ eram copil,am facut ˝buba˝ frumos de tot dar asta nu ma descurajat sa ma urc la pedale.
    Se facea ca eram prin centru pe la Inter, dau sa trec in continuare spre Romana, stau ca sa se faca verde la trecere las pietoni sa traverseze si hai sa trec si eu si n-a o tranta de toata frumusetea si amandoi genunchii juliti, bicla facuta opt si un pic (da si masina a iesit destul de˝sifonata˝)pana acasa nu ma durea nimic dar stai dupa doua saptamani cand sa facut si coaja pe julituri ziceai ca eram Robocop
    Dupa ce mi-am revenit fizic am zis ca nu mai merita sa repar bicla asa ca atunci cand am o pofta nebuna de pedalat dau o tura prin herastrau im iau portia de plimbare si apoi acasa

    Spor si mai vorbim

    http://www.bicicletarosie.ro

    răspunde
  13. Botan florin
    Botan florin

    Negrule m-am inscris. Daca castig faci o liniuta cu mine?

    răspunde
  14. Adrian

    http://nolimitevolution.blogspot.ro/2012/07/bicicleta-rosie.html

    Acesta este articolul de ieri cu tema anterioara , revin in curand cu articolul de astazi , acum am vazut tema .

    răspunde
  15. iojy

    eu am patito de 2 ori intr-o luna odata am ajuns si la spital .. dupa in sala de ghipsare…… sa revenim…. mergem normal pe banda unu .. undeva la iesire din orash ma depaseste un tir .. cand un taran cu un ford focus a depasit pe drapta ma lovit unpiic ca a apucat sa franeze si ma aruncat intr-un refugiu de autobuz… am cazut dar el nu sa oprit si a dat geamul jos si ma injura….. ceea ce am facut si eu dupa….. aaaa 2 si cea mai graba coboram o vale foarte abruca cand un dobitoc depasea un tir si era si in curba am tras de ghidon am evitat dar ca sa nu intru in oameni de pe trotuar ca aveam viteza… am intrat in stalp.. doctori miau spus cal cel mai norocos ca am scapat doar cu piciorul rupt si o operatie.. in timpul de fta. ma pregatesc sa ma urc din nou ca miam revenit dupa 3 luni.. dar oricum mai port cv la genunghi…

    răspunde
  16. Adrian
  17. Andrei

    Pe langa o intamplare neplacuta, povestita ieri pe arhiblog, am avut parte de un dobitoc de sofer pe o basculanta. Eu pe banda I, el tot pe acolo, dar mai in spate.
    Bizonul s-a distrat putin cand a ajuns in dreptul meu si a claxonat puternic desi nu se intampla nimic care sa ceara o astfel de manifestare extrem de zgomotoasa. M-am speriat pe moment am sarit cu bicicleata pe trotuar si m-am bucurat ca nu trecea niciun pieton pe trotuarul destul de ingust de pe Barbu Vacarescu.
    Pe scurt, atentia mi se pare cea mai buna solutie pentru a te proteja cand mergi pe bicicleta. Si muzica in casti este buna, dar nu prea tare astfel incat sa percepi ce se intampla in jurul tau.
    De asemenea, nu recomand sa iei inca un pasager pe cadru sau in spate (daca nu este prevazuta bicla cu un loc amenajat pentru o a doua persoana). E nasol sa se sperie cealalta persoana, ca sa nu mai zic de ciclist.

    răspunde
  18. Pingback: Bicicleta Rosie | Haotik.ro

  19. Marian S

    Tare mişto bicicleta aia din poză. Dar cine e blonda de deasupra? :)

    răspunde
  20. Claudiu

    Stiu ca e posibil sa intru urat in gura lupului dar trebuie sa povestesc si eu o intamplare. Am lovit un biciclist cu masina. Bine, tehnic vorbind, el m-a lovit pe mine.
    Ieseam de pe o strada laturalnica pe Splai, si fiind ora de varf, splaiul era plin de masini. O masina mi-a facut semn ca ma lasa sa intru, asa ca, in momentul in care traficul s-a pus in miscare, am intrat in fata masinii care imi facuse semn. Abia apoi mi-am dat seama ca printre acea masina si bordura se incadrase un biciclist in fata caruia iesisem eu

    răspunde
  21. ema

    Are cineva idee ce marca este bicicleta?

    răspunde
  22. Pingback: CONCURS: Cum ar suna un cod al bunelor maniere pe bicicletă? | Portocala Mecanică | Portocala Mecanică

  23. Iulia Kelt
    Iulia Kelt

    Bună, Cabral! Iată că mă înscriu și eu cu o postare dedicată.

    http://iulia-diana-mihai.blogspot.ro/2012/07/balada-biciclistului-galatean.html

    răspunde
  24. Bubu

    Dupa ce a patit-o un prieten (accident nasol, spitalizare 3 luni, sume astronomice cheltuie) imi este foarte frica sa merg cu bicicleta pe drumurile publice. Ar fi interesant si util sa existe piste si in afara oraselor, speciale pentru biciclete si DOAR pentru biciclete. Cu latimea de 2-3 metri, asfaltate. La cati bani se irosesc in Romania, nu cred ca ar fi o cheltuiala f. mare.

    răspunde
  25. alex

    Buna seara. As mai adauga eu inca o regula: pune frana cu ambele maini ( mai ales la vale ). Altfel se poate lasa cu urmatoarele: taietura la frunte cand te busesti cu fruntea de copac ( vei zice mersi daca va fi acoperita cicatricea de par si nu o poate vedea nimeni, daca nu au ochi de soim ), entorsa la mana cand pica 100 kile brusc pe ea, durere in piept cand te lovesti brusc cu el de copac. :) In plus dureri naspa cand simti tifon pe carne vie, plus interzis 3 saptamani la teveu, radio, pc,etc. Plus stat cu mana in ghips palmat in aceeasi pozitie in tot timpul asta. Partea misto e ca era mana stanga:D

    răspunde
  26. Iulia Kelt

    am introdus și eu un comentariu cu link către postare – probabil a intrat în spam?!

    răspunde
  27. Robert

    Total offtopic:
    Mister, vezi ca imi sare antivirusul in aer can intru la tine pe blog.
    Fa o verificare, caci se pare ca ai ceva “ganganii daunatoare”.

    răspunde
  28. Miu Miu
  29. Pingback: CONCURS PORTOCALA MECANICĂ: Cum ar suna un cod al bunelor maniere pe bicicletă? | TOTB.ro - Think Outside the Box

  30. Alexandra

    Am scris și eu aici – http://www.alte-povesti.com/inca-una-despre-bicicleta-accidente-si-reguli În articol sunt vreo 3 link-uri, spre postarea asta, spre bicicletarosie.ro și spre celălalt articol cu tema de la Arhi :D Baftă tuturor!

    răspunde
  31. Adrian
  32. Pingback: La plimbare pe BicicletaRosie : Forever Young

  33. Pingback: Bicycle, bicycle… | J Marius

  34. Vlad

    Pentru o lume mai sigură pentru bicicliști, și pt o bicicletă roșie, am scris și eu.
    http://dulce-mahala.tapirul.net/2012/07/11/cum-supravietuiesc-pe-bicicleta/

    răspunde
  35. Pingback: Respectă regulile jocului | Iubesc Viaţa

  36. viviana
  37. Pingback: Regulile unui biciclist! | Aniela Deby

  38. Pingback: Cum te ferești de pericole când mergi pe bicicletă? | a plus tard crocodile

  39. Simplistul blog
  40. Simplistul blog
  41. Maria

    Eu am trimis trackback, dar se pare că nici blogul tău nu ține cu mine. Așa că iată linkul celui de-al treilea articol înscris: http://mnazdravan.wordpress.com/2012/07/12/cum-te-feresti-de-pericole-cand-mergi-pe-bicicleta/

    răspunde
  42. Dani

    Scrieți,vă rog,și-un articol despre refugiile de tramvai din București înguste lipsite de balustrade de protecție.Un coșmar ce nici anul trecut nu s-a terminat.Vedeți Bulevardul Basarabia,Strada Barbu Văcărescu,Bulevardul Ion Mihalache,Calea Giulești etc etc etc.

    răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *