Sari la conținut

Deschid ziarul: Aia s-a combinat cu… cealalta s-a certat cu… perechea aia de sani a fost inselata de… Mandruta merge cu bicicleta… opaaa, deci nu-s singurul nebun. Ma uit la poza… Lucian Mandruta, cu casca de protectie in cap, calare pe-o bicicleta (parca cam mica), in plin trafic. Zic „Bun, bravos dom’le, treaba buna!„.

Langa mine un coleg… „Pe tine cine te-a convins sa mergi cu bicicloanta?„.

Ce sa-i raspund… disperarea?! Ca asta m-a facut pe mine sa merg pe doua roti… disperarea ca de la Unirii la Romana faceam 35 de minute cu masina. Cu bicicloanta fac 12 mergand linistit… Si in ziua in care am decis sa incerc sa-mi rezolv treburile din oras cu bicicleta nu eram foarte convins c-o sa mearga, dar acum sunt, si stiu ca sunt zile in care bicicleta este singura solutie.

Deci… la mine a fost, pana la urma, o fratricida lupta interna intre lene si dorinta de a duce treaba la capat. Pana la urma lenea a fost infranta si datorita unui alt dusman – ideea ca ar trebui sa fim ceva mai eco – asa ca… sunt zile bune in care merg numai pe doua roti. Hai sa spunem ca la mine a fost usor.

Dar… cum faci sa convingi un sofer inrait sa renunte la masina si sa aleaga bicicleta? Intrebarea asta vine de la prietenii de la Bikewalk (ca tot vorbeam de biciclete si caritate acum doua zile), care s-au organizat si anul acesta si impreuna tot cu Coca-Cola au organizat concursul Bicicleta Rosie, care are ca premii… 10 biciclete rosii! In total vor fi 5 teme, daca vreti sa castigati trebuie sa rezolvati cel putin doua.

So… go ahead!

50 comentarii despre "Cloante moka!"
  1. Alexa

    Vad ca nu a comentat nimeni postul asta… interesant de altfel.
    Eu.. eco din fire.. fac si sport, dar din pacare nu pe bicicleta, te intreb pe tine si pe cei care-ti citesc blog-ul… ce face o domnisoara careia i se cere tinuta office la serviciu (fustita, tocuri, etc…)?
    O sa-mi spuneti ce fac si alte domnisoare din tarile vestice, care conduc o bicicleta indiferent de inaltimea tocurilor…. La noi e altfel, mitocani care insulta cu tot felul de cuvinte „dragute” se gasesc chiar si de la locul de parcare pana la serviciu, supermarket, etc… pe o bicicleta nu vreau sa ma gandesc cum ar fi, poate niste casti in urechi, ca ulterior sa te trezesti calcat de masina care tocmai vroia sa parcheze pe frumosul marcaj al pistei.

    Este trist din punctul meu de vedere, cat te priveste pe tine Cabral, toata admiratia!!

    răspunde
    • Maaada

      hehe, daca femeia mai are si putin fond de ten si niste rimel si-s afara vreo 35 de grade ..eeheheh..

      zic: sa mergem sambata la Gaga pe bicicleta (lol), la intoarcere va fi putin mai greu :)

      serios vbind acum: toata stima pt. ECO !

  2. Alex

    Cum l-am convins eu pe tata sa mearga cu bicicleta:Timp de 2 saptmani,ma trezeam inaintea lu si ii dezumflam rotile la masina.Cand trebuia sa mearga la servici,bineinteles ca bicicleta mea i se parea marea salvare,in fond,era vorba doar de vreo 20 de minute de mers pe jos.Totusi,cred ca am fost prea convingator,nu de alta,dar a vandut masina pana sa imi iau eu permisul,si acum merge la servici cu BICICLETA MEA!Si asa am ramas si fara masina,si fara bicicleta.:(

    răspunde
    • mirc

      Hai frate, las-o moarta p-asta cu dezumflatu’ rotilor…
      @Cabral: imi place bicla, cand apuc una nu ratez ocazia de a da cateva ture; problema este cand trebuie sa ajung la munca (stau aproape de Vitan/ Real si am serviciul in Pipera) – chiar nu sunt in stare sa pedalez atat de mult si in afara de vremea capricioasa din ultima perioada mai este si problema transpiratiei, eu fiind mai maricel din fire transpir foarte repede si foarte mult, iar daca-mi ziceti de faza cu haine de schimb deja devine mai peste mana decat mersul / statul in trafic cu masina.

      Bafta,

    • B

      mirc, daca o sa pedalezi zilnic cu spor, o sa observi ca in 3-4 saptamani nu o sa mai transpiri aproape deloc daca pedalezi lejer.

  3. Pavel

    Apai, nu va mai plangeti, mutati-va toti la tara, dar nu cu masini, doar cu bicicletele :D

    răspunde
  4. Alex

    Nu nu,la tara avem carute.Alea chiar sunt eco=))

    răspunde
  5. mikutza

    Incet-incet,viata Eco si in Ro….Ma bucur sa aud asta. ;)…Dar de fapt vroiam sa te anunt,umanule, ca filmele tale au ajuns si aici pe micul ecran (la televiziunea spaniola). Ultimul ieri,”El dragon y la princesa!”(Dragonul si printesa)… FELICITARI! Pusy.

    răspunde
  6. A.Dragos

    Bicicleta este cu siguranta unul dintre modurile de transport cel mai avantajos. Costuri zero, efort minim, rapiditate, sanatate. Vorbisem cu cineva din Amsterdam si zicea ca acolo bicicleta este un must-have si un mod de transport luat in considerare de toti locuitorii.

    răspunde
  7. Dianna
  8. alex.dumitrascu

    Mersu’ pe bicicleta e sanatate curata pana te calca masina.

    răspunde
  9. T. Elena

    Eu mi-am cumparat o bicicleta Pegas verde de pe un site de licitatii dupa ce am vazut o bicicleta veche dar eleganta si scunda, fara ghidon (posibil tot Pegas) pe langa Carturesti la Romana. Era legata asa lejer intr-un colt… isi astepta stapana. Echipamentul de mers pe ea? O rochita desigur!

    răspunde
  10. Iepurasul Isteric

    mai am un pic si devin si eu biciclist cu „acte” :D

    răspunde
  11. Dinu

    Concursul ala de la Coca Cola ar fi ok, dar ultima data au dat niste biciclete Dhs de se dezmembrau in mers. Totusi, daca tot fac un concurs ar fi putut da si ei niste premii decente. O bicicleta entry entry entry level e vreo 10 milioane. Nu ar fi fost o investitie asa mare pentru ei. In rest…spor la pedalat!

    răspunde
  12. Robert Lazar

    Pentru mine notiunea de „sofer inrait” se refera la cei care chiar au ca pasiune masina, si anume pilotii de raliu. Pe ei nu ma agit sa ii schimb ca ai si eu pasiunea lor asa cum o am eu pe a mea.
    In categoria asta nu intra insa smecherii care se dau mari la volan in masinile lor luate la second din Germania (nu sariti, e doar un cliseu arhicunoscut). Nici pe ei nu pot sa ii schimb pentru ca sunt deja ratati ca indivizi.
    As incerca totusi sa schimb soferii care au ramas. Angajatii de la diverse firme, pensionarii, elevii, studentii, familistii, nefamilistii, cam tot ce nu intra in categoria smecherilor si a pilotilor.
    Le pot demostra ca nu are rost sa mearga cu masina la servici/ cumparaturi/ etc de fiecare data. E suficient sa le arat niste cifre raportate la o perioada de o luna: combustibilul consumat atunci cand chiar se puteau rezolva problemele cu ajutorul bicicletei + costul asigurarii + costul taxei de drum + costul uzurii masinii + timpul pierdut in trafic cu masina + probabilitatea de a suferi avarii la masina + poluarea produsa.
    In sprijinul bicicletei: caloriile arse + grasimea de care scapa pedaland + conditia fizica imbunatatita + faptul ca nu polueaza + mersul pe bicicleta iti dezvolta reflexele (la mine a functionat, sunt si eu sofer) si te invata, atunci cand esti sofer, sa privesti altfel traficul + banii economisiti pe care altfel i-ar fi dat pe combustibil.

    De altfel, eu deja am pus in aplicare o metoda de convingere a soferilor si a brasovenilor in special sa ia o bicicleta. Organizez Masa Critica in Brasov, o actiune lunara la care participa cel putin 200 de biciclisti si in care se parcurge un traseu stabilit prin oras in asa fel incat cat mai multi soferi si locuitori sa ne vada si sa ia exemplu de la noi.

    răspunde
  13. OmulSimplu
  14. Nicoleta S.
    Nicoleta S.

    Prima metoda: as balansa pro si contra pe fiecare parte, ca sa n-o lungesc pot spune ca bicicleta are moajoritatea pro-urilor: sanatate, economia bugetului personal, sa simti pulsul oamenilor si orasului(sanatate psihica) si mediul inconjurator care prin conservarea lui se intoarce inapoi la sanatate si astfel totul e un ciclu continuu.
    A doua metoda: Hai sa vedem cine ajunge primul :) Lucram in aceeasi zona?! Hai sa ne intalnim intr-un punct comun amandoi apoi sa vedem cine ajunge primul la serviciu :) „Metoda exemplului” care sigur decurge in favoarea bicicletei
    Ultima metoda (aici depinde si de tipul de persoana :)) ori as zice ca e prea monoton, ori i-as zice ca e o metoda buna de agatat fete :)

    răspunde
  15. Pisi

    buun .. si asa ma cert cu frate`miu pe bicicleta :))

    răspunde
  16. Alexandra Carastoian
  17. johnny

    Am fost la mare de 1 mai cu bicicleta cand fu si Mandruta.
    Ca sa convingi omul sa se duca la munca pe bicicleta trebuie sa-i faci si dus ca daca faci mai mult de 30 de min e cam de … sa ramai transpirat. Cu tot cu hainele de schimb.
    P.S. eu fac 15 min.

    răspunde
  18. animaloo

    costuri 0 cu bicla? glumiti nu?

    răspunde
  19. arielle

    Buna Cabral
    As vrea sa-mi cumpar o bicicleta si te-as ruga sa ma sfatuiesti tu ce fel de bicicleta sa-mi cumpar ca nu prea am idee.VTT-urile nu-s pt mine si nu vreau o bicicleta sofisticata.Imi trebuie o bicicleta asa ca pentru o femeie intre doua virste.Deci,daca poti sa-mi dai un sfat…
    Multumesc!

    răspunde
  20. Pingback: Nu plange ca s-a terminat, bucura-te ca s-a intamplat » Concurs pentru biciclisti

  21. Pingback: Castiga o Bicicleta Rosie pana marti! | BikeWalk

  22. Claudiu

    Ca sa convingi un sofer sa mearga cu bicicleta ii propui sa se gandeasca la banii irositi pe benzina zi de zi si sa aleaga bicicleta ca e gratis.

    răspunde
  23. ceZar

    BICICLETA trebuie adaptata : orasului-locului, oamenilor si timpului.
    In Amsterdam se circula aproape numai cu bicicleta, iar orasul este simbiont cu ea : strazi mai inguste, case fara curte, piste de biciclete, canale de apa, turism si loc pentru turisti. In Romania urbana e greu. Exista si adversari psihologici : Snobism, comoditate, recunoastere sociala. Pe unde mergi Cabral cu bicicleta intre Unirii si Romana? Trotuarele sunt full, iar pe strada e interzis… De ex, Bucurestiul va fi greu adaptat biciclistilor. Bucurestiul e mare si ca sa-l strabati cu bicicleta, fara sa ai piste peste tot in oras, e greu al naibii. Sa mergi la job cu ea din Berceni in Baneasa ? Gluma. Totusi se poate face ceva : hai s-o folosim local, in cartier, in sector, hai sa invete si copii nostri ca e bine sa foloseasca 2 roti, chiar daca mergem pana la piata si hai s-o folosim macar in timpul liber cand nu fierbi de caldura la semafor. Eu am folosit foarte mult bicicleta pana la 25 de ani. De curand, am inviat pentru ea. O s-o iau cu binisorul in Bucuresti, dar ma voi simti bine sa stiu ca dau din nou la pedale !

    răspunde
  24. basic instinct
    basic instinct

    depinde de multi factori…in primul rand de distanta casa_job si de conditiile atmosferice. la mine la office in general vinerea lumea vine cu bicla. in celelalte zile e mai greu cu tinuta. in sensul ca ajungi gata transpirat si nu prea e placut sa urci in ascensor asa. io a trebuit saptamana trecuta sa las masina 2/3 zile si afara erau 36 grade. imi place la nebunie cu MTB/ul, dar una e sa iti faci de cap in pantaloni scurti si tricou si altceva e cu camasa etc. mergeam incet de tot ca sa ajung fresh la job. in zilele frumoase de primavara si toamna e superok cu MTB spre job dar vara & iarna recunosc ca prefer jeepul. weekendul sau timpul liber sunt alta socoteala si nu fac obiectul rationamentului de mai sus.

    răspunde
  25. basic instinct
    basic instinct

    part 2_cum sa convingi pe cineva… e greu si lipsit de sens. fiecare are mod de a fi. dupa mine unii care n/au nici o treaba cu bicicleta ar fi ff periculosi in trafic. ideal este sa fim frumosi, inteligenti, sportivi, amatori de arta, etc cu totii, insa privind realist lucrurile trebuie sa acceptam ca nu e asa. tot ce nu e natural pentru un om il duce in ridicol si de cele mai multe ori are asociat un risc enorm.

    răspunde
  26. Pingback: Cum castigi azi o bicicleta rosie? at » piticu .ro

  27. Pingback: Cum a fost pana acum viata ta pe doua roti? | BikeWalk

  28. Pingback: Dă-te jos din mașină și urcă-te pe bicicletă! | Henrich.ro

  29. moldoveanul

    îi rezolvi în fiecare zi ecuaţia de pe jip cu un cui în modul în care 4×4 să fie continuat cu răspunsul tău = 16. şi va renunţa la sigur, că din banii de reparaţii zilnice mai bine îşi i-a o bicicletă ;)

    răspunde
  30. Alexandra
    Alexandra

    da… mai nasol e, de exemplu daca vii de la victoriei spre romana pe pista de biciclisti, se va termina brusc… intr-un chiosc de ziare. :) tipic romanesc… „dă lend ov ciois” :D

    răspunde
  31. irina
  32. mishu88

    Va invit la o poveste „Masina vs. bicicleta” despre viata unor doi barbati, intr-o zi obisnuita din Bucuresti.

    http://my.opera.com/mishu88/blog/masina-sport-vs-bicicleta

    răspunde
  33. Pingback: Sa convingem soferii sa mearga pe bicicleta | BikeWalk

  34. Pingback: Dorintele viitorilor biciclisti rosii | BikeWalk

  35. Pingback: MUSED » Blog Archive » O bicicletă pentru Doli

  36. Pingback: Bicicleta roşie – 19x19

  37. Oana
  38. GabiC
  39. Bogdan

    Nu prea poti sa convingi din prima soferii inraiti. In schimb, cred ca poti sa te joci putin cate putin cu psihicul lor ;). Poti sa le arati in fiecare zi cat de misto e pe bicicleta, in cel mai crunt moment din trafic: cozile interminabile intr-o caldura infernala. Se iau mai multi biciclisti inraiti, un banner / cearsaf lung-lung pe care scrii “E mai racoare/ rapid/ relaxant/ misto pe bicicleta” si te tot plimbi cu el pe langa masinile care staaaau blocate-n trafic de minute intregi. Daca faci asta in fiecare zi cativa soferi tot si-or scoate macar intr-o vineri bicicleta. Daca nu, cel putin cativa dintre cei care stau inghesuiti in putoarea unui RATB (care e posibil ca la un moment dat sa isi ia masina pentru ca nu mai suporta) tot se vor gandi ca o solutie pe timp de vara cand e cel mai naspa poate fi bicicleta. Si-uite-asa eviti si ca unii oameni sa devina soferi inraiti. Daca vrei sa te complici, poti face un site cu toate traseele posibile pe care le au oamenii de facut pana la munca – introduse de soferi, nu stai sa te gandesti la toate posibilitatile. Biciclistii care au acelasi traseu – sau care vor sa demonstreze ca si cu o viteza medie mica se poate face acel traseu in conditii ok – pot introduce timpii lor pe traseu – simplu si eficient. Adresa o poti pune pe bannerul ala lung pe care il poarta biciclistii (evident, nu cat sunt pe bicicleta). Stie cineva niste programare? Ca eu am un cearsaf lung si un spray negru …

    răspunde
  40. Pingback: 10 biciclete rosii isi asteapta proprietarii sambata | BikeWalk

  41. Pingback: O bicicleta rosie surpriza « Zapacita

  42. Mihai

    Nenea Cabral..tu zici 2 roti dar poti fi si niste roti angrenate de un motor! :)

    răspunde
  43. Pingback: Despre concursurile de pe bloguri | Henrich.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.