FIM CARAVANS : iKAMPER : WJ1

Overlanding.

Overlading. Sună pretențios. Nu e.
Sună ca ceva nou inventat. Chiar nu e.
Nu e pretențios, nu e nou, dar e un concept care adună laolaltă mai multe hobby-uri.

Dă-i un <play> și citește, curge altfel textul…

În overlanding nu e vorba despre ceva anume, e un mix.
E vorba despre explorare. Despre libertatea de mișcare în care plăcerea este legată și de drumul în sine, nu numai despre destinație.

Include și puțin – sau mai mult – off-road.
Include și camping.
Uneori se poate confunda cu altă poveste veche… dar reinventată: vanlife (nebunii ăia simpatici și nomazi care trăiesc în dube).

În esență, ideea de overlanding se întâmplă în strânsă legătură cu mașina… care este echipată și de drumuri mai grele sau off-road, oferă și loc de dormit și duce în ea toate cele necesare vieții.

Configurații de overlanding sunt… mii.
De la mașini mai mici, SUV-uri sau turisme, sedanuri sau breakuri și până la balaurii echipați de off-road agresiv, monștri 6×6 ori mai știu eu ce alte scumpeturi… de fiecare dată trebuie să alegi cum înclini balanța.
Și cât zăpăcești portofelul.

E ieftin? După cum spuneam, depinde de rețetă.
E scump? Da, poate fi extrem de scump.
Dar poți alege și să te dotezi cu echipamente entry-level și, sincer să fiu, poți face față echipat mai pe buget cam la 80% dintre situațiile cu care te poți întâlni în teren.

Desigur, poate somnul nu e așa de dulce.
Ori poate mâncarea nu e la fel de gustoasă.
Și uneori nici locurile în care reușești să ajungi nu sunt cele mai spectaculoase.

Daaaar… nu e un concurs și nu e vorba despre maxime și minime… ci de vacanța ta.

Iar prima chestie absolut necesară în overlanding – și în orice hobby, de fapt – este să te apuci.
Și-abia apoi începi să înțelegi ce vrei, ce-ți place, în ce merită să investești.

Am prieten cu mașină de overlanding de peste 200k de euro.
Și am prieten cu un Punto 4×4 vechi de când era bunica neîntinată.
Amândoi fac overlanding și amândoi sunt fericiți făcând asta.
Deci… nu e vorba numai de bani.

Configurația din poze este a mea, tocmai am fost la #WinterFun cu toată gașca de la Stacs și am făcut și niște poze.

La mine prima alegere a fost să țin echipamentul în mașină și să pun un cort de plafon pe mașină.
Apoi m-am sucit și am ales să mut locul de dormit într-o rulotă de off-road (FIM, fabricată în România, dacă-ți vine să crezi) și deasupra rulotei am montat un cort de plafon iKamper de 4 persoane.

În mașină am cutii Frontrunner de la GTC (6 cutii: foc, apă, gătit, mâncat, cort, electrice/electronice).
Și pe coșulețul de pe mașină am niște plăci Maxtrax de recuperat din zăpadă, noroi sau nisip (mă rog, chinezești, încă nu m-am încumetat la alea originale. Deci momentan Maqtraq), roata de rezervă și un bidon de combustibil.

Nimic complicat, dar am loc de dormit excelent, căldură, comoditate și condiții sanitare decente.
În configurația asta pot dormi șase adulți, deci pentru noi e destul loc.

Probabil că o să mai revin pe subiect…
Dacă are cineva întrebări, să le pună cu încredere într-un comentariu.
Cât mă duce capul… răspund. Și dacă e ceva ce nu știu… aflu, că am pe cine să întreb.

Pun mai jos toată galeria, să fie la îndemână:
(în poze vedeți tot grupul: Daniel, Marius Mobrescu, Sexy Paul și Filip Dichisitu’).

Ieși din casă. E mișto. 🙂

Pe aceeași temă

Comentarii

Lasă un comentariu la acest articol...
  • Catalin Zălog
    publicitate

    Colaborez cu cabral de prin 2014. Îmi place pentru că apreciază serviciile mele.

  • Razvan Lupu
    • 07.05.2023

    Cum alegeti/descoperiti traseele si cum va asigurati ca puteti merge cu masina pe acolo (din punct de vedere legal)?

    Multumesc!

    • Cabral Ibacka
      • 01.08.2023

      Grupurile de pasionați sunt cea mai bună sursă.
      Cu feedback direct legat de locuri, amenzi și trasee.

    răspunde-i
  • Gany
    • 18.03.2023

    Cost total? Incluzând mașina și toate cele.

    răspunde-i
  • Loading...