Sari la conținut

Povestea trista a unui german care s-a izbit cu iahtul de stanciNu ma dau brusc vreun mare marinar. Am permis pentru conducerea ambarcatiunilor cu motor de cativa ani, am si condus cateva minunatii, pot sa spun ca-mi place dar n-am bani de asa ceva, mi s-a parut mult mai potrivit sa ma opresc la un ski-jet si  sa nu ma intind mai mult.

Totusi, am cunoscut cu ajutorul jet-ului o gasca de oameni foarte misto. Toti constanteni, toti cu apa de mare in vene, toti indragostiti de mare si de valuri. Cristi si Mihai mai ales, dar si ceilalti, m-au invatat un lucru: pe mare gasesti numai prieteni.

Nu conteaza ca e turc, chinez, american sau roman, daca omul are nevoie de o mana de ajutor… nu stai sa te gandesti de doua ori, sari sa-l ajuti.

De gura acestori baieti mi-am pus si statie radio marina pe jet, cu toate ca nu iti cere nimeni asta…

– Lasa, bre, sa fie acolo. Nu se stie cand ai nevoie de ajutor, sau cand ti se cere ajutorul. Las-o acolo, ca pe mare oamenii-s altfel…

I-am ascultat si am inteles de la ei ca pe mare nu exista Ajutor! care sa nu primeasca raspuns.

Vara trecuta am mers cu jeturile in Portul Tomis, sa mancam. Evident ca noi, vorba lunga cu totii, am uitat de ceas si s-a facut aproape 1 dimineata. Ne-am suit pe jeturi si-am plecat sa le parcam pentru noapte… cand unul dintre baieti a fost sunat, se pierduse o barca de pescuit si nu era de gasit.

Eram morti de oboseala, cu benzina pe terminate, fara pic de chef… dar nu s-a gandit niciunul de doua ori, am taiat-o in cautare, caci pe mare nu exista Ajutor! care sa nu primeasca raspuns. Pana la urma s-a rezolvat, a fost OK.

Ei bine, stiind toate astea, cand am vazut prin ce a trecut marinarul asta… am ramas cu gustul amar al dezamagirii.

Am vazut ca foarte multi au sarit cu gura si-au blamat Capitania Portului Constanta pentru ca nu l-au ajutat pe om.

Desigur, cand l-am vazut in material cu barbia tremurand si cu lacrimi in ochi si mie mi-a fost mila de om.

Totusi, hai sa nu sarim ca de obicei sa-i blamam pe ai nostri, cand nu stim ce s-a intamplat.

Si ce s-a intamplat? In primul rand, neamtul nostru nu prea avea ce sa caute pe mare in conditiile date. Ar fi foarte interesant de vazut daca de la Sulina a plecat cu accept de port sau pe propria raspundere. Pentru ca era avertizare de furtuna in defasurare, si sunt sanse foarte mari ca neamtul sa fi primit avertizare de a nu parasi portul Sulina.

Apoi… trebuie inteles ce inseamna ruta comerciala a Portului Constanta. Cu treaba asta nu glumesti. Pentru ca acolo vin baietii mari, vapoarele comerciale de mare tonaj. Cu alea nu faci manevre de evitare pentru un mic iaht, alea nu  le au deloc cu fineturile. De-aia nici n-au voie ambarcatiunile mici in portul comercial. Niciodata.

Stiti care este regula ambarcatiunilor mici care traverseaza ruta comerciala prin gura portului? Traversezi cu viteza maxima a ambarcatiunii si te rogi sa nu te lase motorul. Daca vreti o paralela… ruta comerciala e ca o sina de tren: daca te mananca in fund sa stai pe-acolo o sa parcheze peste tine un Intercity.

Apoi hai sa vorbim putin despre cei despre care neamtul spune ca i-au ignorat SOS-ul. Oameni buni, aia sunt marinari, nu sunt mecanici auto. Oricarui marinar, poate fi si de fluviu sau de lac, d-apai unul de mare, in momentul in care ii spui SOS sau M’AIDER (de la Venez m’aider! vine binecunoscutul MAYDAY) i se taie respiratia, poate fi calare pe nevasta sau in cel mai adanc somn… sare si te-ajuta fara sa intrebe a doua oara.

Imi vine greu sa cred ca neamtul chiar a cerut asistenta prin SOS.

Eu cred ca venit de la Sulina, a ratat intrarea in Portul Tomis si s-a ghidat dupa luminile de la intrarea in Portul Constanta, si cand l-au vazut pe radar ai nostri i-au spus Mergi mata unde ai voie, ca aici n-ai voie, mergi in Tomis.

Ei bine, de la iesirea din gura Portului Constanta, pe langa digul de larg, pana la intrarea in Portul Tomis, sunt in jur de 8 kilometri. Eu cred ca neamtul a luat-o pe langa digul de larg, de frica furtunii si a incercat sa intre in Tomis.

Totusi, iahtul ala al lui are putere mica (motorul este mai mult de manevra), si in plus genul asta de ambarcatiune are pe burta un derivor (hai sa-i spunem un fel de pinten – poza aici), inventie care in conditiile date te incurca rau de tot la manevre.

Mai mult, Portul Tomis este un port pacatos, in care se intra greu. Cand vii din larg valurile sunt intr-un fel, cand te apropii devin mai periculoase (normal) si te lovesc din spate – lateral. Asta inseamna ca iti trebuie putere sa te aliniezi cu intrarea si sa ramai asa, pentru ca valurile te vor scoate de pe traseu pe laterala daca nu ai puterea necesara.

Ca sa tragem cumva o linie… inclin sa cred ca germanul s-a trezit sa spuna ca a lansat un apel SOS doar dupa ce a dat cu iahtul de stabilopozi.

Stiu ca avem obiceiul sa spunem ca ai nostri sunt de rahat, ca intotdeauna gresim, ca nu ne facem treaba. Totusi, in cazul acesta vorbim despre niste profesionisti pe care eu nu-i cred in stare sa ignore un apel SOS si mai degraba cred ca saracul neamt nu s-a priceput sa faca ce trebuia.

Oricum ar fi… ei stiu ce-a fost acolo. Da’ tu ce inclini sa crezi?

60 comentarii despre "Povestea trista a unui german care s-a izbit cu iahtul de stanci."
  1. QuadroQ

    Mizerabili astia de la protv cum prezinta problema

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Eu cred ca n-ai fost atent. Reportajul spune foarte clar „sustine cetateanul german”.
      Asculta stirile cu mai multa atentie, poate chiar vei deveni un om informat. ;)

    • QuadroQ

      am fost foarte atent. si uite de ce-i fac mizerabili, cateva citate: autoritatile portuare constanta s-au facut de ras, l-au gonit, desi barbatul ne-a vorbit doar in aceasta limba (referitor la engleza infecta din reportaj), nimeni nu l-a ajutat desi legea spune clar ca …, nicidecum de vreo autoritate, au inceput sa roiasca in jurul ambarcatiunii de parca ar fi fost ziua marinei, autoritatile se considera fara pata…

      Si asa mai departe. Inclusiv filmuletul de promovare a limbii engleze e o ironie la adresa autoritatilor romane. Nu mi se pare normal ca un reportaj de stiri sa influenteze in asa hal opinia publica aratand cu degetul autoritatile si victimizand un neamt neatent.

    • Cabral Ibacka

      Tu ai luat niste citate si le-ai rupt de context.
      Inca o data iti spun (si e ultima, n-am timp sa bat apa in piua), vezi ca pe material se precizeaza ca acestea sunt cele sustinute de cetateanul respectiv.
      In plus, in material au fost prezentate declaratiile tuturor partilor implicate in discutie.
      Mai mult de-atat… doar sa faca desen.

    • Ovidiu

      Eu nu-i fac mizerabili pe cei de la stirile PRO Tv, dar fara sa te superi, la modul in care este editata stirea, parca este o stire subiectiva, in care se arunca cuvinte grele inspre noi si mai putin inspre cetateanul cu pricina. Greu auzi ca asta sistine cetateanul german. In schimb DA auzi decalaratiile autoritatilor romane.
      Si modul ca atare cum este editata stirea, efectele de sunet, etc. mie personal, nu mi se par corect prezentate si impartiale. (Este doar opinia mea, a unui ascultator, telespectator, nu doresc sa fiu lovit cu pietre – daca am gresit imi cer mii de scuze)
      Ba mai mult in general la stiri, efectele vizuale, cuvintele folosite, modul lor de editare, iti creaza din start un sentiment.. ura, compasiune, de justitie, etc.
      Si sa stii chiar iti trebuie sa vezi stirea de 2 X ca sa analizezi fiecare cuvant { deci DA trebuie sa DESENZI, pentru ca e prost editata stirea :( }

  2. karmapolice

    eu cred ca ai dreptate

    răspunde
  3. Adrian

    Venind de la un cunoscator, explicatia ta are foarte mult sens..Terifianta eventualitatea intalnirii cu un intercity de mare…

    răspunde
  4. Cosmin

    Bine Cabral,

    E posibil sa ai dreptate….dar chiar si asa..el nu a fost ajutat…de marinari nici dupa ce a lovit stabilopozii…asta cum se poate explica…?

    răspunde
  5. nu conteaza
    nu conteaza

    Eh, Cabral, si cu limba engleza cum ramana? Ai nostri spun ca nu vorbea engleza… Deci mint… Asta e concluzia mea.

    răspunde
  6. Florin Dima

    Eu cred ca ai nostri romani stiu foarte bine limba engleza. As putea sa merg mai departe sa spun ca cei din porturi „o rup” putin si pe neamta. Ca doar nu o fi primul neamt cu barcuta ce vine pe la noi. Cred ca omul s-a cam panicat si nu a stiut ce sa spuna in momentul ala. Am vazut reportajul si mi se parea ca era extrem de speriat… Oricum tare reclama cu What are you „sinkin” about! :)

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Asta inclin sa cred si eu, ca omul s-a panicat.

    • George

      Si mie mi-a dat aceasi impresie. Omul era speriat si a cautat un vinovat pentru greselile lui, eu bag mana in foc ca minte de frica nenea asta.

    • George

      Nu a apelat SOS de frica, a zis ca las ca o scot la capat fara implicarea autoritatilor, nu a reusit si atunci a ales sa se scoata dand vina pe autoritati.

  7. marcel

    Neamtu era beat asta explica tot ,asa ca nu are rost sa mai comentam.O zi buna

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Asta nu stiu, daca ai tu o informatie in plus…

    • marcel

      Garantat era sub influenta bauturilor alcoolice , si de la Sulina a plecat pe propria raspundere. Aaaa si inca ceva Neamtu nici nu vroia sa paraseasca barca,l-au luat cu forta baietii nostri.

  8. aby

    Ai dreptate Cabral, dupa cum expui problema, dar daca cei din port au vazut ca nu se descurca, de ce nu l-au intrebat daca vor sa-l ajute, l-au gonit, sa zboare de-acolo ca incurca traficul. Putea sa-l ajute sa-l traga spre Tomis, sau ceva de genul, in schimb l-au lasat in furtuna si au plecat multumiti.Noroc ca a fost vazut de ospatarul ala, daca murea neamtul,iesea un mare scandal.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Cei din port te vad pe radar. Cum crezi ca ar fi putut sa vada ca se descurca sau nu?

      Da, l-au gonit, pentru ca n-ai voie acolo sub nicio forma. E logic si normal, exista reguli ca sa le respecti.

      Tu ai inteles gresit o treaba si ti-ai format parerea pe greseala de interpretare: Paza de Coasta nu l-a lasat si a plecat, discutia s-a purtat pe radio.

      Daca ar fi lansat un SOS atunci ar fi venit la el.

      Putina atentie ajuta la intelegerea situatiei.

    • andrei

      dar de ce nu l-au tras inspre mal, asta nu am inteles nici eu! inteleg ca sunt niste reguli care trebuie respectate

    • Adrian

      „a goni” nu e verbul potrivit. neamtul a fost redirectionat catre portul turistic tomis pt ca acolo trebuia sa ajunga. e procedura standard. Imagineaza-ti cum ar fi sa ceara un biciclist voie sa mearga pe o autostrada plina de tiruri, doar pt ca ambele mijloace de transport au roti.
      Pt cel care a intrebat de ce nu l-au tractat catre port : atata timp cat nu a fost lansat un mayday( nu SOS), autoritatile nu intervin. daca vrei sa te tracteze cineva, platesti si platesti foarte mult.taxele de remorcare sunt extrem de mari.

  9. dush

    in mod normal ar trebui sa existe inregistrari cu ce s-o discutat la dispecerat? sau asta e doar speranta luata de ape…oricum pacat de barca, de om si de reclama proasta, indiferent cine e vinovat.

    răspunde
  10. Sabina

    Eu cred ca e cu dus si intors dar nu trebuie sa ne exprimam o parere, mai ales pe tv, fara sa stim toate datele problemei. Si ca avem cam des tendinta sa dam in romani, de parca doar noi am face nenorociri …

    răspunde
  11. jurca radu
    jurca radu

    mai era in calcul si varianta cu rada interioara.puteau sa-l directioneze acolo.nu cred ca s-a nimerit exact in acel moment sa fie cine stie ce trafic de nave de mare tonaj la intrarea in port.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Am vrut sa spun si asta, dar deja iesea un articol cat o zi de post.
      Asa-i, il indrumau la adapost spre rada interioara, pe ruta de Agigea, si era pace.
      Dar si asta era valabila doar in cazul in care lansa un SOS si-l indrumau/remorcau acolo.

  12. Dan P.

    Eu zic sa il intrebi pe Boioglu. El sustine ca ProTV minte, ca neamtul nu a lansat niciun SOS si, in plus de asta, era si beat si nu avea ce sa caute pe acolo.

    răspunde
  13. Cu Mobila'n Bucatarie

    Din punctul meu de vedere neamtul nu avea se sa caute acolo, iar autoritatile si-au facut datoria. Regulile sunt reguli. Punct.
    E clar ca neamtul nu si-a facut „temele”, adica nu pleci pe mare ca si cand te duci la piata – trebuia sa stie foarte bine traseul, conditiile meteo etc. Pe mare nu te joci si prin urmare, trebuie sa-ti asumi riscurile.

    răspunde
  14. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    In primul rand, a gresit sau nu, e vina lui sau nu, il ajuti pe om pana stabilesti ce si cum. Nu stia engleza, cautai pe unu care stie germana. Viata unui om are intaietate oricum ar fi. Cand se rastoarna unu cu masina in rau, nu-l intrebi pe geam daca a avut viteza sau nu sau daca era beat, intai il scoti de-acolo. Neamtu nu avea 25 de ani sa faca figuri pe mare nici nu avea 3 gagici si Moet la bord si poate ca nu era la prima lui calatorie cu iahtul, deci chiar daca si-a asumat niste riscuri poate ca le-a calculat. Poate s-a ratacit sau vremea s-a stricat brusc (vezi nowcast-urile si din orase d-apai pe mare). Sigur avea GPS si stia ce si unde se duce si pe unde. As inclina spre 75% vina noastra. +/- 10% :D
    PS. Oricum mi-a placut reactia lui Mazare, mi s-a parut corecta. Nu stiu cati ar fi facut-o.

    răspunde
  15. gogu

    Povestea asta imi suna foarte apropiat de povestile cu vizitatori care isi infig cortu’ pe unde apuca prin munti, chiar daca sunt avertizati ca sunt ursi/lupi sau mai stiu eu ce animale periculoase.
    Dupa care abia scapa cu viata cand vine lighioana sa manance (ca nu au nici cea mai vaga idee cum sa procedeze ca sa nu se trezeasca noaptea cu ursu in cort la mancare) si zbiara ca nu au fost avertizati/indrumati/ajutati de padurari/salvamont. E plin pamantu de curajosi, dar foarte multi sunt pe langa subiect.
    Cat despre neamtu’ viteaz, nu cred ca pur si simplu l-au trimis ai nostrii la plimbare daca fluiera vantu in port si puteau sa-l bage fara sa riste vietile mai multor oameni, nu doar pe a lui.

    răspunde
  16. Anca

    Mie mi se pare ca el nu vorbeste prea bine engleza si e clar ca nici precaut nu a fost. Din pacate, indiferent cum ar fi fost, ca imagine nu iesim bine, pentru ca asa e la noi. Si eu cand am auzit prima data stirea (nu mai stiu unde) am ramas cu impresia ca ai nostri n-au avut chef sa il ajute, dar se pare ca nu e chiar asa.

    răspunde
  17. Marian

    shit happens cînd n-asculți pe radio, cînd nu respecți ordinele căpităniei, și cînd nu cunoști portul!
    iar derivorul/chila e făcut/ă s-ajute la navigație și manevre, și n-are cum să încurce pe vreo cineva vreodată!
    pe mare nu ieși de capul tău cum ai ieși cu mașina din parcare! never!

    răspunde
  18. Bucur

    problema e complexa cred totusi ca vina principala o au autoritatile 70% care au stat si doar au privit mai mult in loc sa faca ceva.Practic nici usturoi nu au mancat nici gura nu le miroase…

    răspunde
  19. Cristina

    Mai oameni buni…oricare ar fi adevarul si oricine e mincinosul ideea e ca ne-am facut inca o data de cacao fata de straini…si acum vorbesc doar in numele nemtilor…de asta am plecat…aici si daca sunt strain si vorbesc engleza stalcita statul sau ma rog…autoritatile te sustin si te protejeaza….ia ganditi-va ce s-ar fi intamplat daca murea omul ala acolo…atunci sa vedeti investigatii nemtesti tata…nu gluma…asa ca egal cine e vinovat trebuia …parerea mea…sa il ajute…eventual sa ii dea o amenda ca a plecat de cine stie unde fara accept…nu stiu…oare gresesc?

    răspunde
  20. Dana

    Pot sa-mi sustin si eu parerea cu privire la faptul ca presa scrisa si vorbita are darul de a ne denigra foarte multi compatriotii din disperarea de a prezenta senzational?
    Absolut tot ce apare pe sticla este prezentat cu multe exagerari (de multe ori se denatureaza adevarata intamplare/poveste). Nici nu mai stii daca sa iei sau nu pozitie fata de o astfel de stire. Sincer, traim niste vremuri…l-as intreba pe Caragiale, ce fel de..

    răspunde
  21. Uncas

    Nici nu vreau sa ma gandesc ce-ar fi fost la gura protvului, daca un yacht romanesc ar fi fost in aceeasi situatie in portul hamburg…

    răspunde
  22. Mircea

    Cat de mult poate influenta televizorul si modul in care este pusa problema.. Urat ProTv, f urat. Intradevar undeva s-a actionat gresit, problema incepe la neamt ( nu avea ce cauta acolo, nu are nici un fel de prioritate in zona aia) si se termina undeva la capitania portului (au actionat greu, a2a zi deabia e prea mult avand in vedere ca la cativa km in rada interioara a portului Tomis e postata ambarcatiunea Search and Rescue care apare si-n imagini). Oricum la capitanie sigur se inregistreaza totul, tocmai pentru a lamuri cazurile de distress.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Mircea, ProTv a spus foarte clar in material faptul ca „asa sustine cetateanul neamt”.
      Mai mult, au prezentat si opinia Capitaniei.
      Mai mult de-atat… doar sa faca desen.

  23. miere sabadus

    Ok, sunt prost, orgolios si vreau sa vad de ce sunt inb stare pe mare cand ii furtuna. Vreau sa ies in larg si imi dau seama ca realitatea este alta decat la plecare. Asta inseamna sa ma lase autoritatile sa mor ?
    50 in localitate iar eu merg cu 80, ma arunc in primul stalp din X motive, autoritatile ma lasa sa mor in fiarele masinii ca nu am respectat … LEGEA ?
    Pe zi ce trece raman cu un gust mai amar fata de majoritatea functionarilor publici !

    răspunde
  24. George

    Eu cred ca neamtul minte. E o chestie de educatie la ei, te mint fara nici un regret pentru a iesi basma curata.

    răspunde
  25. mofete

    „de la Venez m’aider! vine binecunoscutul MAYDAY”
    Multumesc de iluminare :) chiar nu se „pupau” deloc, in capul meu, SOS cu MAYDAY :D

    răspunde
    • Adrian

      SOS = save our souls si se foloseste in telegrafie,
      MAYDAY = venez m’aider si se foloseste in radiotelefonie.
      sos il transmiti prin morse, mayday prin radio(verbal)

    • Cabral Ibacka

      SOS-ul se transmite, in afara de telegrafie, mult mai des prin vizual.

  26. Marius

    Stirea PRO TV e clara: romanii sunt de rahat si nu l-au ajutat pe bietul neamt. Mie asa mi se pare.

    răspunde
  27. Mircea

    Cabral, pentru mine, pentru tine si alti oameni mai destupati nu-mi fac griji de nivelu asta de „prezentare”a unei stiri. Cand ascult o stire nu iau totul cum imi este servit, imi mai pun 2-3 intrebari. Dar ce te faci cu marea majoritatea a romanilor.. daca facem un sondaj rapid o sa vezi ca majoritatea o sa spuna „capitania e de vina” iar pentru restul care mai stiu cu ce se mananca informarea ..exista mereu „asa sustine cetateanul neamt”. Poate Capitania chiar a facut-o de oaie dar stii cum e cu prezumtia.. Acum nu o sa ma astept sa-mi dai dreptate, chiar daca vrei nu poti :)

    răspunde
  28. Dana

    Stii, Mircea, problema nu este cum percepem stirea, ci ca ne-am saturat de genul asta de „televiziune”. Eu cel putin nu mai vreau sa fim intoxicati cu stiri, stiri si iar stiri, care ne uratesc viata care si asa e destul de urata… Chiar suntem un popor atat de groaznic, numai incapabili, numai infractori retinuti pentru 29 de zile, etc.? Televiziunile ne fac un mare rau si castiga bani frumosi cu ATATEA stiri!!! Ne fac un mare deserviciu si nimeni nu mai spala imaginea ce ne-o creeaza astfel!

    răspunde
  29. Gaby.B

    Te felicit pentru actiunile de care dai dovada. Astfel de oameni ar trebui sa fie in numar tot mai mare.

    răspunde
  30. Dana

    Cabral, odata ce deschizi televizorul, nu le poti evita! Sunt peste tot si la orice ora, indiferent de canalul de televiziune romanesc. Reactia ta la comentariul meu e normala, doar din asa ceva iti castigi painea. Sincer, vad foarte putine stiri, iar atunci cand fac greseala sa deschid televizorul, senzationalul e peste tot. Avem nevoie de asa ceva? Eu cred ca nu. Am comentat pentru prima si ultima data legat de asa ceva si chiar imi pare rau acum. Respect munca fiecaruia si faptul ca ai acest blog, dar ce ni se „furnizeaza” pe sticla ca fiind STIRI, ma dezamageste. Numai bine!

    răspunde
  31. dabija

    In primul rand felicitari.Mi-a placut ce ai spus.Se vede ca-ti place treaba asta si vorbesti in cunostinta de cauza. Departe de mine sa analizez ce ai spus deoarece cunostintele mele de navigare se opresc la mersul cu salteaua gonflabila si cea mai mare ambarcatiune care am condus-o a fost barca pe lacul Herastrau.Are logica ce spui.Dar daca situatia in realitate sta cum ai spus tu atunci nu mai era o stire.Sau putea fi o stire mai mica de genul : „Un cetatean cu cunostinte de navigare mediocre a dat-o de gard” . Sunt curios cum suna stirea asta daca un roman facea duda asta intr-o tara straina.
    Si apoi mai e si impresia cetateanului.Care e subiectiva.Cand eram la coada la posta doamna de la ghiseu se misca foarte incet si a trebui sa astept o gramada de timp.Cand am ajuns in fata am fazut ca de fapt e victima unui sistem birocratic si pentru fiecare operatie trebuia sa faca o gramada de hartii.Daca mi-ar fi spus cineva nu as fi crezut. Poate domnul vatman de barca cu vele a avut impresia ca toata capitania portului e la dispozitia dansului.Ar trebui ca cineva sa-si ceara scuze si sa-i spuna ca mai aveau si alta treaba in acelasi timp.
    @miere sabadus daca faci asta nu trebuie sa te lase nimeni intre fiarele contorsionate dar in mod sigur trebuie sa astepti.Si poate 5 minute ti se vor parea o vesnicie. Si poate ca tu ai nevoie de ajutor in 3 minute.Dar in realitate tot 5 minute vor fi.
    un sfat: cand te sui in masina esti pe barba ta. Respecta regulile, aplica ce ai invatat si roaga-te sa nu dea ghinionul peste tine.sunt sigur ca pe mare treaba e si mai serioasa.

    răspunde
  32. Pingback: Exista nunta perfecta? – cabral.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.