Sari la conținut

Este atat de simplu sa fii prost si sa nu te descurci cu prioritatea de dreapta…

Masina facuta praf in video-ul de mai jos este un Lamborghini Aventador. Pret? Hai sa spunem ca peste 300.000 euro. Asa arata bestia:

Lamborghini Aventador

Si totusi… eu voiam sa vorbesc despre altceva, nu despre prioritatea de dreapta.

Voiam sa vorbesc despre viteza de circulatie prin oras. Acum cateva zile am facut niste teste cu doi dintre politistii de la circulatie, baieti scoliti in ale accidentelor si cu experienta in cazualitatea accidentelor urbane.

Ei sustin un lucru care este atat de simplu incat inclini sa-l crezi, dar doar partial. Dupa testele astea… le dau dreptate 100%.

Ce spun ei? Daca toata lumea ar merge cu viteza legala + 5% (eroarea aparatului detectiei radar), in Bucuresti n-ar mai exista accidente cu victime. Mai mult de-atat, nu ar mai exista tamponari din care sa rezulte daune totale ale masinilor.

Pentru ca la 50km/h ai timp sa executi orice manevra in asa fel incat daunele, daca exista, sa fie minime. Daca exista…

N-am filmat testele despre care spun, ca nu era voie, dar o sa va dau un pont: incercati sa mergeti macar pentru 10 minute respectand intocmai limitele de viteza. Da, uneori par retard de mici, dar respectati-le.

Sunt unii – nu multi – care circula tot timpul asa cum spun eu, respectand la milimetru limitele de viteza, dar asta nu-i ajuta foarte mult pentru ca majoritatea alearga pe stilul dement.

Ei bine, cand o sa vezi un bulevard cu doua benzi pe sens pe care se merge la unison cu 50km/h… o sa intelegi de ce atunci accidentele nu pot fi decat maxim tamponari minore.

Si facand legatura si cu accidentul de mai sus… desigur, cel cu masina neagra care nu acorda prioritate este vinovat de producerea accidentului.

Desigur… daca cel cu Aventador-ul mergea cu 50km/h (sunt sigur ca limita de viteza era si mai mica, acolo e zona rezidentiala si autoritatile pe-afara sunt foarte stricte la capitolul asta) atunci ar fi avut timp sa franeze sau sa evite cumva.

Totul, totul sta in viteza de circulatie.

Si noua ne place tare, taaaaare!

Spune-mi sincer, cat de strict respecti limitarile de viteza?

25 comentarii despre "Noua ne place tare. Taaaare, cu dauna de 300.000 de euro!"
  1. Lisa

    Chiar zilele trecute discutam pe tema asta si am ajuns la aceeasi concluzie: daca lumea ar circula regulamentar nu ar mai fi accidente grave.
    Eu sunt pasager si cand vad unele depasiri si felul in care se rateaza la mustata, imi dau seama ca orgoliul unora de a ajunge cu 5 minute mai devreme, ii poate costa viata. Si de cele mai multe ori, nici macar nu e viata lor…

    răspunde
  2. dush

    Da, viteza respectata si fara telefon. Adica cu ochii pe drum. Atunci n-am mai decarta atata la bugetul de stat. Insa is si dimineti d’alea in care desi esti treaz dormi in voie la volan si nu stii clar cum ai ajuns la munca si unde ai parcat…asta fara sa fumezi nimic :))

    răspunde
  3. mihai

    Pe aceeasi tema, cum poti sa faci praf un Gallardo, fara prea mare viteza – http://www.youtube.com/watch?v=a0Ve2eNfgPQ

    Sau 2 Corvette atunci cand incerci sa fii „jmeker” – http://www.youtube.com/watch?v=kzlg3oQMze4 (incepe pe la 0:40)

    răspunde
  4. calul

    Desi unii dintre prietenii mei imi spun ca eu conduc mai „batraneste”…nu ma las.60km/h in oras (pe bord..ca am observat faptul ca pe GPS imi arata tot timpul cu 5 km/h mai putin decat in bord) si legal in afara orasului.Am incercat si sa circul „ca nebunul” insa am observat ca nu merita (am castigat cateva minute in plus si nu m-au ajutat cu nimic)…

    răspunde
  5. Claudiu

    Eu le respect … la limita legala. Si sunt tot timpul cu ochii pe masina din fata si cea din fata ei (am evitat multe neplaceri „anticipand” niste frane fruste, accidente in lant etc.)

    Eu merg pe principiul: de ce sa dau un ban pe amenda/reparatie cand il pot da pe altceva cu toata inima.

    răspunde
  6. Piri

    Traim in secolul vitezei si din pacate proportia se pastreaza.
    Unele actiuni au efect tragic imediat(vezi sofatul) altele au efect tragic intarziat(vezi goana dupa bani si putere).
    Ai vedea in secolul nostru trasuri trase de cai:))
    Oricum, directia e total gresita;)

    răspunde
  7. Marius

    Vad ca toata lumea merge legal, eu o sa fiu exceptia: 60-65km/h in localitati(pe bord) si 90-120km/h in afara, in functie de tipul drumului, numarul de benzi pe sens, autostrada, etc. Am descoperit ca mergand legal, ajung „batran” la destinatie. Asta e!

    răspunde
  8. Adrian

    Da, viteza nu e respectata! Eu o respect 99%, sunt pasager si circul avand ca sofer sotia. O respecta si atunci cand nu suntem impreuna in masina. Facem drumuri lungi si nu am gasit un sofer care sa respecte viteza legala, in localitate sau in afara ei. Soferii de camioane au termene si nu viata de respectat, s-ar urca pe tine daca tu mergi legal cu 93 km/h. Daca cumva te-a depasit un camion de 12m trebuie sa ai grija sa nu te bage in sant, ca acolo ar fi locul tau, dupa cum gandeste el, soferul. Sa revenim la oras. Viteza mare si fara nici un pic de atentie, nu semnalizeaza si se trecoara intre benzi pe culuoarele de inot. Ca elev scoala, trebuie sa te lasi purtat de viteza celorlalti, mai ales pe bulevardele mari. Nu poti sa la mai jos de 75km/h, risti sa porti cocoasa.

    răspunde
  9. Andres

    Aici e discutabila treaba. De ce? Pai e simplu. Chiar daca eu aleg sa fiu un sofer disciplinat si legal in trafic, nu ma ajuta cu nimic ( chiar daca boul din spate ma claxoneaza ca desi am o masina scumpa crede ca merg cu 50-60km/h la impresii ) pentru ca idiotul de pe banda a 2-a, franeaza in ultimul moment sa faca stanga iar cel de pe banda a 2-a din sens opus, incercand sa-l evite pe dobitoc, avand si el viteza mare pentru oras, intra frontal in mine :) ( intamplare reala ) S-atunci, ma gandesc .. nu cumva daca aveam eu 70-80 km/h nu mai eram acolo in momentul ala si-l lovea pe altul ? Dar daca aveam eu 70-80 la ora, nu puteam eu fi in locul unuia dintre ei ? Nu putem sa fim doar noi civilizati in trafic. Fie suntem toti, fie ramane o jungla. Numa bine. O zi frumoasa sa ai ! P.S : eu chiar daca am patit asta, merg in continuare responsabil si ignor claxoanele smecherasilor cu numere de BG :)

    răspunde
  10. elred

    parerea mea e ca nu viteza ucide, ci prostia. uita-te la accidentul de mai sus si gandeste-te daca ala cu masina neagra avea dramul ala de creier elementar de a sti ca atunci cand virezi la stanga cel care vine de pe sensul opus are prioritate. eu depasesc uneori limitele de viteza 10-20%, insa numai in conditii de trafic lejer si vizibilitate buna. si legat de stirile senzationale cu „criminalii” soselelor(„ramai interzis”), aceia care au fost prinsi cu 200 si ceva pe autostrazi cu masini potente care sunt construite in asa fel incat sa o poti controla normal si la acea viteza: nu oamenii aia sunt criminalii(din experienta majoritatea sunt soferi experimentati care au placerea de a conduce in sange si sunt capabil de controla masina si anticipa traficul incat sa stie cand sa incetineasca), ci retarzii care se urca la volan prosti, bauti, adormiti, necunoscatori ai legilor privind acordarea prioritatii(masini, pietoni). repet, majoritatea accidentelor nu se intampla din cauza vitezei, ci a prostiei si inconstientei. pacat ca nu poti amenda prostii inainte de se urca la volan…

    răspunde
  11. Teo

    De ceva timp conduc o masina modificata, pana sa ii maresc puterea motorului eram cam agresiv la volan, de cand am o putere mult mai mare, am devenit mai calm si respect intru totul regulile de circulatie, pe langa faptul ca timpul pana la destinatie s-a marit cu maxim 5-10 minute, nu mai sunt atat de nervos atunci cand ma dau jos de la volan.

    răspunde
  12. Ciprian HUȚIU

    Strict!

    Arareori (la depășiri, că acolo prefer să termin repede de depășit, și să intru pe banda mea cât mai repede) depășesc viteza legală.

    E o chestie de bun simț, asta cu viteza, sunt situații în care pur și simplu nu ai ce căuta nici măcar cu jumătate din viteza legală, de ex. pe străzile cu sens unic, cu mașini parcate pe ambele părți și cu loc doar cât să treci printre… ei bine acolo mergi cu 10 km/h, că e posibil să țâșnească de niciunde un copil printre mașinile parcate… sau alte variante de situații.

    răspunde
  13. stefi

    Clar merita respectata limita de viteza la volan. Acu’ vreo 10 ani am pierdut un prieten drag zdrobit sub un TIR ce iesea din parcare fara sa se asigure. :(
    Masina in care era pretenul avea cam 140 pe DN cu cate o banda pe sens. Din 3 pasageri n-a scapat nici unul. Tragic, dar lectie de viata pentru ceilalti.

    răspunde
    • Ciprian HUȚIU

      Mare păcat, îmi pare rău de toți cei care, așa cum mulți obișnuiesc să spună, ”mor cu dreptatea în mână”, și ai dreptate, lecția de viață este că nu te ajută cu nimic să ai dreptate, dacă nu ai și succes – în acest caz, dacă nu supraviețuiești!

  14. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    Multe accidente din cauza vitezei se intampla noaptea cand ies bajetii cu bemveurile la manevre. De-aia si rad 4-5 parcate. Multi fara experienta sau fara cunoasterii masinii sau beti (pentru care ar trebui toleranta 0). Acum zi-mi tu cum sa merg cu 60 pe Aviatorilor cand nu e nimeni (caini, semafoare, pietoni, carute, carucioare, copii etc) ai vizibilitate si mai ales cand e unda verde? Sau pe Unirii spre Alba Iulia. Ziua. Si mai sunt zone pustii cu limita de 60 sau 50. Sigur ca nu spun sa-i dai 120 da parca un 70-80 nu omoara pe nimeni. Viteza are vina ei daca in jur sunt factori de risc. Sigur conteaza si soferul. Ce vreau sa spun e ca radarele sunt puse de multe ori acolo unde nu-i nevoie. Vad pe Magheru cum zboara unii in weekend, iar radarele mobile se plimba intre Victoriei si Scoala Herastrau unde nu-i nimeni. UE vrea sa reduca limita la 110 km/h si chiar sub. Adica unde ajungem? Punem motoare de Logan pe Aventador? Asta e solutia? Cine urmeaza? Trenurile? Avioanele?

    PS. Si alta problema care e la noi: ce pateste soferul care omoara din culpa? Mai nimic. Afara se face inchisoare, iti confisca si masina doar daca depasesti viteza. La noi se iese pentru buna purtare daca ucizi un om.

    http://www.romaniatv.net/smecherul-cu-ferarri-din-timisoara-eliberat-din-puscarie_99469.html

    răspunde
  15. vali

    Cum spuneam si intr un al post de al tau in care analizam treaba cu ce ne enerveaza cel mai mult la participantii la trafic, zic si aici. Sunt absolut convins ca strict viteza luata ca factor care sa te predispuna la accidente nu este cea care conteaza cel mai mult, ci mai importanta e adaptarea ei la conditiile de trafic. Ai timp si posibilitate sa reactionezi la eventuale obstacole, pericole care apar daca faci in asa fel incat sa iti creezi spatiul si timpul respectiv sau dacaa doar il respecti pe cel pe care il ai la dispozitie. Si daca luam ca exemplu segmentul de drum muncii baba novac sau reverse pe care cred ca il stiu majoritatea, cred ca e mai riacant sa mergi dimineata la ora de varf cu 50-60 adica legal decat daca ai merge intr o noapte tarzie din timpul saptamanii cu 80-90 cand ai 3-4 benzi pe sens, complet libere ca nu prea e nimeni pe strada si vezi tot de la 100-200 de metri. A nu se intelege prin asta ca incurajez viteza ci doar adaptarea ei la conditiile de drum/trafic

    răspunde
  16. Dragos Geornoiu

    Da, dar daca tu aplici legea si celalalt nu, tot poate iesi accident urat. Am facut accident avand maxim! 40 de km/h si ala ce m-a depasit sa zicem 60-70, dar intrand brusc in fata mea, fara sa se asigure, viteza mea se adauga vitezei sale si el prinde ceva acceleratie… motiv pentru care a si ajuns intr-un copac. Bine ca n-a patit ceva, ca nici centura nu purta tipul, logic…

    răspunde
  17. Cristian

    Scuze Cabral, dar nu prea înțeleg ce are de-a face prioritatea de dreapta în clipul de mai sus… Poate nu m-am uitat eu bine…

    răspunde
    • Mihai

      Glumesti? Sau esti pieton?

    • Cristian

      Nu glumeam, chiar dacă am văzut video-ul de 3 ori înainte de a posta comentariul, până acum, când am citit răspunsul tău, n-am observat că Lamborghini-ul venea din dreapta. Puteam să jur că drumul e drept. My bad… Sorry about that!

  18. so

    (Nu prea mult) sub 60 in localitate, 120 pe DN si 150 pe autostrada. Stiu, nu sunt un model, dar: sub 40 pe stradute – si nu vorbim de zona scolii/gradinitei, fara telefon la volan si mereu cu centura, ochi in oglinzi si semnal. Oricum, pe distante mari la noi – daca nu e vorba de autostrada – viteza nu influenteaza foarte mult timpul de la A la B (acelasi regim, acelasi drum, aceeasi zi a saptamanii – 4 ore azi, 6 peste o saptamana). Depinde mai mult de noroc si peste ce „soferi” dai (la figurat).

    răspunde
  19. motolady

    Recunosc, respect limitele legale doar cand e politie prin zona. In rest, merg suficient de repede incat sa nu incurc si suficient de incet incat sa pot preveni orice. Asta inseamna 70-80 in oras (Bacau) si max 100 in afara (120 e limita motocicletei).

    De regula, merg ca toata lumea. N-o fac nici pe-a vitezomana, nici pe-a „legala”

    răspunde
  20. andrei

    nu respect,recunosc.ma adaptez insa la conditii.daca e foarte aglomerat nu o sa zbor eu cu 100 pe linia de tramvai si ceilalti cu 40 pe sosea.nu,stau si eu in gramada acolo cu 40.in afara recunosc ca merg peste limita,dar nu exagerez.parerea mea.adica merg 130-140,dar constant.si asta ajuta mult la timp.sunt un sofer care inghite km multi in timpi buni fara a avea viteze de top f mari,ci castig doar prin constanta.si ma ajuta si la consum.

    răspunde
  21. Iulian

    Cu siguranta domnul isi va cumpara unul nou, daca nu, poate chiar un model mai nou.
    Probabil ca pentru el 300.000 de euro e egal cu 10.000 de-ai nostri!

    răspunde
  22. Euro

    E cam greu sa nu mai scapi din cand in cand piciorul pe pedala si eu trebuie sa recunosc ca sub 60/h nu prea merg prin oras. Dar cred ca dupa ce o patesti o data, te linistesti.. Iar masina aia cere viteza :)

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.