Sari la conținut

Later edit: pentru că oamenii sunt atenți, ceea ce mă bucură, a fost contestat articolul meu.

Pentru că legea a fost revizuită și a ieșit precizarea ”precum si mopedele” din enunțul ”Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea, precum si mopedele vor fi conduse numai pe pista respectiva”.

Daaar, cei care contestă nu sunt atenți deloc.

Pentru că în articolul 6 al aceleiași ordonanțe, varianta revizuită în 2015, se spune așa:

25.pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor.

Cred că e și mai clar acum.

 

De când a venit căldura am văzut că gașca animalelor agresive urbane a crescut cu încă niște exemplare: biciclitii agresivi.

Ieri l-am scos din mâinile unor asemenea animale pe un scuterist care făcuse imprudența să circule pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei.

Și, sigur, pentru că pista aia de biciclete este lăsată de Zamolxe celor care transpiră la pedale*, ei au găsit de cuviință să mi ți-l blocheze pe om cu biclele.

Și pentru că el nu și-a cerut scuze cu cerul și pământul… au considerat că este cazul să-i administreze și niște spițe în cască.

Sigur, atunci când s-au trezit cu ursul brun necarpatin pe cap… au lăsat-o mai moale cu bătaia, dar au ținut neapărat să-și exprime dezacordul.

Pentru că așa bizonul… dă din gură fără să cunoască legea. Aproximează cât îl duce bostanul… iar în rest compensează cu gălăgia și gargara.

Așa cum m-a înjurat l’imbecile care mi-a sărit în fața mașinii călare pe biclă, pe trecerea de pietoni, urlând că el are prioritate. Prioritate de pieton, așa să știu!**

Îmi pusesem în cap să caut articolul dar s-a mișcat mai repede un prieten, Costică, coleg de Club Vespa, care a postat pe Fb textul de lege.

Care text de lege… ce spune? Că utilajele cu maxim 49cmc și viteza constructivă de maxim 45 km/h au obligația să folosească pista de biciclete, atunci când ea există pe segmentul respectiv de drum.

Așadar:

Extras din Legislatia Rutiera / Capitolul V – Reguli de circulatie / Sectiunea a 2-a – Reguli pentru circulatia vehiculelor / Art. 41 paragraful (3)

Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea, precum si mopedele vor fi conduse numai pe pista respectiva.

Ce e mopedul?

O.U.G. 195/2002(R) – art.6, pct 21

Mopedul este un vehicul cu două, trei sau patru roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu aprindere prin scânteie, cu aprindere internă, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cmc sau un alt motor cu ardere internă, ori după caz, electric, a cărui putere nominală este cel mult 4 kw.

*și **: vara fac mai mulți kilometri prin oraș pe două roți (biclă, scuter sau motoretă) decât cu mașina și știu câte pericole te pândesc la orice intersecție. Daaar… am văzut în ultimul timp comportamente idioate la prea mulți bicicliști: trecut pe roșu, neacordare de prioritate mașinilor, alergat oameni pe trecerile de pietoni, etc. Sigur, suntem cool când spunem că noi nu poluăm și că salvăm planeta. Dar degeaba ești ecologist… dacă ești ghiolban.

29 comentarii despre "Mesaj pentru bicicliștii agresivi de pe Calea Victoriei: ai voie cu mopedul pe pista de biciclete"
  1. bogdan

    daca tot ai facut asta,nu incepi si o campanie,proiect de lege,ceva ca sa fie si biclele inmatriculate ,su talon si toate cele? ca orice vehicul care circula pe drumurile Romaniei. ca ,in situatia asta,s-ar fura si mai putine bicle daca ar trebui sa le vanda ca pe o masina,motocicleta,etc. iar astia mai agresivi s-ar linisti. ca nu am vz sa se opreasca la treceri …si alte bazaconii.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Omule, sunt și biciclist. Și am mulți prieteni bicicliști. Cred, dar nu spun că am neapărat dreptate, că numai de ceva birocrație în plus n-are nevoie ciclismul românesc. Și-așa sunt piedici din toate părțile, niște drumuri pe la ghișeul 1, 2, 15 și 18 lipseau…

  2. Marian

    Draga Cabral, articolul 41 (3) a fost modificat in 2013. De atunci, are urmatorul continut: (3)Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă.

    In 2013 au fost eliminate toate referirile care obligau mopedele sa circule pe piste. A fost uitata modificarea definitiei pistei. Asadar, ai dreptate, mopedele pot circula pe pistele pentru biciclete. Insa nu sunt obligate.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Înțeleg ce spui. Doar că la forma revizuită a OUG, la articolul 6, spune așa:

      25.pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor

      Deci… e așa cum spui tu.
      Nu mai e obligatoriu. Dar este permis. ;)

  3. Catalin

    Ooooo, trebuie sa recunosc ca sunt multi cei ce nu au ce cauta pe carosabil ( biciclisti, scuteristi si alti ‘isti) da’, hai mai Cabral, ” animale ” ?!!

    răspunde
  4. Catalin

    Ooooo, trebuie sa recunosc ca sunt multi cei ce nu au ce cauta pe carosabil ( biciclisti, scuteristi si alti ‘isti) da’, hai mai Cabral, ” animale ” ?!!
    Respect bro ! \m/

    răspunde
  5. Dr2005

    Fals, ce prezentaţi aici nu mai este în vigoare. OUG 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Art. 41, alin (3) ,,Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă.” Nu e nicio referire la mopede acolo.

    Eu n-am nimic cu mopedele, câtă vreme nu mă şicanează în trafic, dar probabil alţi participanţi la trafic nu-s atât de zen.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Omule, din păcate trebuie să te contrazic.

      Uite ce spune articolul 6:

      25.pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor;

      Cred că e destul de clar pentru ce e destinată, dpdv al legii.

  6. paul

    In dimineata asta era sa ma sui pe un biciclist hipster, de-ala cu mustatile indoite, care mergea foarte relaxat pe contrasens. M-a surprins atat de tare zenul pe care il afisa pe mijlocul strazii incat m-am oprit la intrarea pe respectiva strada (cu sens unic) si l-am lasat sa termine de biciclit pe contrasens. Cand a ajuns in dreptul meu, s-a uitat urat la mine… probabil pentru ca nu l-am injurat / clanoxat / dat flashuri.. ?!? :)

    răspunde
  7. romanu

    Vezi ca aia e legea veche. S-a actualizat in 2016 si s-a scos “precum si mopedele”. Scuterele nu mai au voie pe pistele de biciclisti ;)

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Așa e, legea a fost revizuită.
      Iar în legea revizuită, articolul 6 spune așa:

      25.pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor.

      Cred că am cam concluzionat discuția, este?

    • romanu

      Este! Nu am citit si articolul 6. Tineam minte articolul 41 de cand eram scuterist si trebuia sa le explic tuturor care ma injurau ca de fapt sunt obligat sa circul pe pistele de biciclisti. De cand am vazut, anul tercut, ca nu se mai specifica si mopedele in respectivul articol, am crezut ca nu mai au voie.
      Deci, modificarea consta in eliminarea obligatiei scuteristilor de a merge pe piste nu si interzicerea.

    • Cabral Ibacka
  8. Django

    Vai, să vezi ce discuții aprinse ai iscat în grupul Bicicliști urbani (https://www.facebook.com/groups/biclaro/)! Unii spun chiar că mopedele nu mai au voie, că legea a fost schimbată…

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Așa e, a fost revizuită.
      Și forma revizuită spune așa:

      25.pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor;

  9. tunar

    pistă pentru biciclete – subdiviziunea părţii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special
    amenajată, semnalizată şi marcată corespunzător, destinată numai circulaţiei bicicletelor şi mopedelor;

    răspunde
  10. Ioana

    culmea ca eu foarte putini biciclisti cu bun simt am vazut. nu au aparut de ieri de azi..am patit-o de mai multe ori sa ne taie calea, ori sa apara din senin pe langa masina si tot ei sa faca semne diverse ca nu esti atent ba nene…cred ca le place tare mult sa se victimizeze si pe langa asta sa fie si agresivi de parca doar ei au dreptul sa circule si cine nu e biciclist e in rahat in fata lor. or fi si normali printre, dar poate cam 2 din 10…

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Eu vreau să cred că noi, bicicliștii, suntem mai mulți normali și de bun simț decât 2 din 10.
      Dar, așa cum ziceam și eu în articol… nația asta nouă și agresivă este foarte vizibilă pentru mulți, din păcate.

    • Ioana

      pai aia e..ca nu se vad decat rar cei cu bun simt. la fel e si cu soferii, sotul meu mereu lasa motociclistii sa treaca, le face loc etc, dar crezi ca il ia cineva in calcul ? nu, face cum fac si eu cu biciclistii, cand vezi prea putini cu bun simt, tinzi sa crezi ca sunt cantitate neglijabila…

  11. Bogdan

    Din pacate, bizoni sunt in absolut toate categoriile de participanti la trafic. Si la viata de zi cu zi, prin extrapolare.

    răspunde
  12. Catalin

    Eu as baga educatia rutiera in scoli, pe langa educatia civica. As merge chiar mai departe, sa dai examen pentru un fel de carnet de conducere pentru bicicleta cu examen teoretic din legislatie. Sa poata sa iti ceara Politia un carnet si sa ti-l ia daca de exemplu treci pe rosu la trecerea de pietoni sau sa iti dea amenda cu puncte si bani, exact ca la carnetul de conducere. Asta pentru ca de exemplu, la trecerea de la metrou Obor spre magazinul Obor, vad foarte des biciclisti care trec cu viteza pe rosu. Si se mai intampla sa si loveasca pietoni. La doua astfel de cazuri a iesit cu bataie, biciclistii considerand ca pietonii accidentati sunt de vina.

    Nu poti generaliza zicand ca pietonii sunt…, biciclistii… sau soferii … . E clar ca unii romani ce formeaza aceste categorii sunt needucati, iar educatia se face cu binele, cu frica sau cu amandoua.

    răspunde
  13. Radu

    Mai grav e prin parcuri, unde in loc sa te poti plimba sau sa se joace copii linistiti, trebuie sa te feresti de tot felul sandilai. Si daca bun simt nu exista, exista o lege pe care o o respecta sau aplica nimeni.

    răspunde
  14. Cristian

    Cabral, o sa ajungi sa iti faci macro cu copy-paste la acea referire la articolul 6.25. :)

    Si eu am luat apararea unui scuterist, asaltat doar verbal de niste legionari biciclisti.

    Din cand in cand ar fi bine ca oamenii sa (re)citeasca codul rutier. Nu e o lectura greoaie si fata de cancan sau alte minuni, detine informatii bune si pentru pietoni si pentru restul participantilor la trafic.

    răspunde
  15. KodrutZ

    Eh, ferice de cei care mai au ce comenta. Eu ii admir pe nebunii care mai au tupeul sa umble cu bicicleta in Iasi, desi de multe ori ii injur ca merg pe trotuar unde de cele mai multe ori fie nu e pista, fie e facuta cu picioarele. Eu am invatat sa merg pe bicicleta in anii 80 si in adolescenta am mers fara nici un stres in trafic, intersectii de oras mic, acordind prioritate masinilor sau fiindu-mi acordata prioritate. In Iasi era sa mor de doua ori in acelasi loc pentru ca soferi carora li se rupe, asa ca am legat-o de gard. O sa ma mai urc pe bicicleta cind o sa migrez in Cluj sau Amsterdam.

    răspunde
  16. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    Asa suntem noi mai aparte, imediat scoatem bata de baseball din portiera. Avem dorinta asta sa dovedim ca noi avem dreptate in orice situatie. In Amsterdam e un furnicar de biciclete masini pietoni si tramvaie in unele zone dar nu tipa, nu urla nu claxoneaza nimeni. Nu mai zic de indieni unde e iures total. Weekendul trecut era sa vad bataie langa Ambasada Chinei unde un gip Infinity oprise pe prima banda pe pod pusese avariile, gipul din spate un X5 deja incepuse claxoane (se circula in coloana), ala din fata s-a dat jos, a inceput cu…d-alea de folclor, X5 la fel, dupa care cand Infinity s-a dus si-a luat un bat telescopic din portiera X5-ul a demarat in tromba (la volan era o ea, curajosul era in dreapta). Cat p-aci :D Amandoi erau cu fetele ca sa fie clar. Chestia asta creste coeficientul de risc.

    răspunde
  17. john2381

    eu am totusi o curiozitate.. chestia aia cu motor era un moped sau o chestie mai rapida (adica putea merge cu 45,00001 km/h sau nu)?

    ps. eu merg cu bicicleta pe carosabil (uneori chiar si pe victoriei) si nu sunt deranjat de masini sau de motociclete.
    cand mergi vizibil si previzibil si nu foarte incet.. o sa constati ca soferii sunt de fapt foarte cooperanti si ingaduitori, ba chiar ca iti fac loc / iti dau prioritate chiar si cand nu ai.

    ps2. nu, nu sunt claxonat in trafic.. si da, depasesc masinile care semnalizeaza dreapta prin stanga lor / nu intru in unghiul lor mort in timp ce se deplaseaza / ma incadrez pe banda din stanga pentru virajul la stanga.

    răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *