Sari la conținut

– Cu asta nu m-am dat, mi-o dai pana sus?

– Doar daca stau si eu in dreapta!

– Bine, da’ sa nu faci scandal!

Pe vremea aia aveam o Alfa 147 (cea mai proasta masina pe care am avut-o vreodata, noroc cu baietii cu adevarat misto de la Mit Motors, unde faceam service-ul – vorbim alta data de povestea asta) si i s-a parut lui interesanta. A facut o urcare pana la Cota 1400 de-o visez si-acum (bine, si pentru ca n-a menajat masina ci a mers fix cum trebuie)!

Mare la volan, la fel de mare si la sfat… Genu Cristea (Eugeniu Ionescu Cristea) a fost unul dintre pilotii care au prins cam toate perioadele posibile ale motorsportului romanesc. A debutat in 1967 cu un Fiat 850, si de-atunci raliurile si Genu au mers de mana pana in ziua de azi [palmares].

Stateam pe proba cu el si cu Olarii (Relu si Cricu, ai mei prieteni) si ii lasam sa se ciondaneasca la fiecare pilot care trecea. „Asta a venit prea larg!„, „Asta a venit tare dar degeaba!, „Uite si tu cum a iesit asta din viraj, zici ca merge la piata!„.

Jeane, circuitul scoate din om ori pilotul, ori prostul!J, si p-asta o s-o tin minte…

Si cu Horatiu Ionescu Cristea se ciondanea, aveau ei stilul lor de a se contrazice de nu puteai sa te infiletezi in discutie… dar si dac-o faceai, rontaiai regrete toata ziua!

Oricum, cand se apuca sa vorbeasca despre curse se strangea lumea ciopor, ca si lui ii placea, iar cand povestea de cursele si de accidentele lui (sunt cativa care-o stiu pe aia cu masinile suprapuse in rapa, de s-au speriat pilotii unii de ceilalti) stateai cu gura cascata si uitai ca se mai misca acele ceasului…

S-a dus. La fel de tare ca o masina de raliu, de pe lumea asta s-a dus pe cealalta intr-un schimb de treapta, stanga-trei plin cu dreapta-doi cu atentie ca aluneca.

Ce va spun sigur e ca pe lumea cealalta e vanzoleala mare. Le-a dat deja radarele peste cap!

De cand am primit telefonul care m-a anuntat nu am spus nimic pe blog, nu era cazul. Nici acum multe vorbe nu insir eu, n-am dreptul. O lume de piloti, mecanici si spectatori trebuie sa vorbeasca acum despre Genu Cristea. Si, daca ma intrebi cum ar fi corect, cred ca in CNR ar trebui sa se dea de-acum un premiu special, Premiul Genu Cristea (sau premiul Eugeniu Ionescu Cristea).

* in poza eram la AMC Kart, era suparat pe mine ca intram prea agresiv in viraje… auliu ce m-a mai certat!

15 comentarii despre "Genu Cristea. Le da radarele peste cap pe lumea cealalta!"
  1. iperu

    negrule, in primul rand baga find and replace pe Genu Cristea cu „Eugeniu Ionescu Cristea”.

    Doi, nea’ Genu va ramane toata viata mea un reper atat de PILOT cat si de OM.

    Pilot, fiindca avea un stil de a conduce gen trenuletul groazei pe sine, a batut la viata lui cam tot ce a fost de batut, la batrinete a incins si generatia noua de chiloti cand s-au dat cu aceleasi masini.

    Om, fiindca spre deosebire de majoritatea pilotilor carora nu le ajungi cu prajina la nas, nea’ Genu vorbea cu toata lumea, dadea sfaturi la toata lumea, nu pastra resentimente.

    O intamplare care m-a marcat vis-a-vis de nea’ Genu s-a intamplat acum vreo 7-8 ani in austria, cand la un eveniment Porsche tinut de legenda Walter Roehrl, dl. Roehrl intrebandu-ma de unde sunt, mi-a povestit cum „pe vremuri” a participat la Raliul Dunarii si s-a „batut” cu un pilot roman.
    Sunandu-l pe Cricu, mi-a zis ca s-ar putea sa fie vorba de nea’ Genu.
    A doua zi, cand i-am spus dlui Roehrl despre nea’ Genu, si-a amintit de el cu mare placere, si mi-a trimis un autograf cu dedicatie „For Genu”

    Ce sa mai zic, o sa ii simt lipsa de a-l vedea pe la curse. Sper sa le rupa dintii la troace pe lumea cealalta. :)

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Baga trenuletul groazei si pe partea cealalta, nu-i lasa el nealergati!

      Cat despre ce-ai spus in rest… stim amandoi ca sunt foarte multe lucruri de spus, dar majoritatea asta cristalizeaza: PILOT SI OM.

      p.s. Stiam de ce ma suni marti, de-aia nici n-am raspuns.

    • jademan

      Câtă dreptate ai!… :D

  2. CristiMe

    Pacat. :(
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.

    răspunde
  3. Bogdan Bobocea

    Cam asa merg lucrurile.. esti si ” acum ” nu mai esti! Nu avem de ales! Dumnezeu sa-l ierte!

    răspunde
  4. Speranta

    Frumos cand aud de astfel de oameni. Nu ne mangaie decat faptul ca stim ca au stiut sa-si traiasca viata la maxim! Si nu au pierdut-o asa cum iremediabil o fac multi dintre noi!

    răspunde
  5. iperu

    http://www.autorally.ro/index.cfm/page/autorally/subpage/stiri/news/8965/sarbatori_triste….html

    Comunicat Auto Blic & Primaria comunei Teliu (jud. Brasov)
    In memoria domnului Eugen Ionescu Cristea – maestru al sportului in automobilism, decedat sambata 23 aprlile 2011, etapele 5 si 6 din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta de la Teliu, se vor organiza sub denumirea „Memorialul Genu Cristea”

    Stoica Bela Serban Vasile
    Presedinte Primar
    Auto Blic Brasov Com. Teliu (jud. Brasov)

    răspunde
  6. Bogdan

    Frumoase ganduri, pacat de titlul total neinspirat. Genu nu facea niciodata curse pe drumurile publice, asta trebuie s-o prinda cei tineri si mai ales somnambulii care se intrec la intuneric sau intre doua semafoare. Radarele sunt pentru soferi, Genu a fost pilot.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Asa, si daca-ti aduc aminte de etapele unde se aduceau radare pe probe, care ar mai fi comentariul?

      Dar noi vorbeam despre Genu, nu despre titluri de posturi, nu-i asa?
      Da, stiu, nu te-ai putut abtine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.