Sari la conținut

Am cabrio de multi ani. Intotdeauna numai babete,  niciodata din astea noi si scumpe, dar mi-a intrat asta cu cabrio in cap si imi permt sa ma rasfat atunci cand pot.

Acum avem o tabla veche de 11 ani. Dar e ingrijita bine si se misca ok. Vorba aia, cat timp decapoteaza si se misca de pe loc… e bine.

Unii inteleg asta cu masinile decapotabile neaparat ca pe o fita. Uneori e asa, alteori nu.  Hai sa explic cum cred eu ca e…

La cabrio sezonul e cat-de-cat ok: te poti plimba decapotat din aprilie si pana in octombrie (daca nu ploua si daca prinzi niste zile calde).

Practic, insa, treaba e mai complicata: vara nu poti sa mergi decapotat in oras decat dimineata sau seara. Nu conteaza cat de noua e masina si cate sisteme Air-vent are. In trafic, in mijlocul orasului, o sa te simti ca o ceafa de porc pe gratar. Ziua poti merge cu masina decapotata doar daca iesi din oras, dotat cu sapca/palarie/sal pe umeri/etc.

In oras, deci, poti merge – in conditii placute si simtind placere – numai dimineata sau seara.

Asa ca in momentul in care vedeti cate un decapotat prin oras la ora 12 ziua, in plin soare… uitati-va putin la fata lui. Are ochii mijiti, deranjat fiind de lumina. Sta cocosat si pleaca fruntea, asuda la greu din cauza soarelui care-l bate drept in cap. Si nu te gandi ca acea caldura vine doar direct de la soare… caldura vine si de jos, de la asfalt, de la masina lui si de la celelalte masini si se intoarce intr-un turbion deasupra cabrio-ului respectiv, lipindu-se de cei din masina. E o frumusete de cuptor acolo, sa nu va indoiti de asta.

Mai adauga la asta si toate gazele esapamentelor, gaze care nu mai sunt deloc filtrate de ventilatia masinii ci se incaseaza direct la plaman… ai imaginea completa.

Si din punctul meu de vedere, cat timp nu exista placere si omul se chinuie in decapotabila aia… atunci putem spune ca merge cu ea asa de fita si nu de altceva.

In schimb, spre seara e cu totul altceva. E racorica iar curentul care se face e placut, luminile orasului fug pe deasupra ta intr-o insiruire de becuri de iluminat public, reclame luminoase si bannere colorate. Cerul e de albastrul acela intens, ultramarin, si-ti da o stare placuta… atunci sunt sanse sa nu fie vorba de mers cu decapotabila de fita ci… de placere. Totusi, daca singurul drum pe care merge este Piata Universitatii – Piata Victoriei si retur, de cateva ori pe seara… e de fita, asa-i.

Afara din oras treaba sta altfel… chiar daca e cald, curentul creat in masina face temperatura usor de suportat, si daca ii dai drumul si la aerul conditionat atunci e chiar placut in masina, chiar si sub soare puternic. Ca sa nu mai vorbim ca… atunci simti adevaratul spirit al decapotabilei, atunci te simti liber si te bucuri pe de-a’ntregul de ce inseamna un cabrio.

Stiu ca va ganditi ca doar SL-ul AMG din 2012 e placut. Dar eu va spun ca si un Seria 3 din 2000 e placut, si un SLK din 1999 poate oferi placere, ca sa nu mai vorbim de scumpa de C3 Cabrio sau de un Eos, de exemplu. Conteaza, insa, ce vrei sa faci cu ea.

Poza de mai sus am facut-o acum cateva zile. Eu eram cu geamurile inchise si cu AC-ul la maxim, si parca tot as fi mancat 12 inghetate. In timpul asta, in plin soare, domnisoara (blurata) din imagine se incapatana sa mearga decapotata. Inafara de cazul unei defectiuni tehnice, caz in care nu putea ridica sunroof-ul (am patit-o si eu, asa e cand ai babe decapotabile)… asta a fost o fita nereusita, era clar calvarul prin care trecea saraca fata…

Ai vazut si tu chinuiti de soare prin oras? Arata cum ziceam eu mai sus? Cu ochii mijiti, cocosati si cu frutea plecata, asudati la greu?

17 comentarii despre "Cateva chestii despre masinile decapotabile."
  1. Andrei

    Hmmm… Si care e cabrioleta ta de 11 ani? :D

    răspunde
  2. Cristian

    Cabral,parerea mea este ca in România nu exista asa numita “cultura automobilistica”…asa ca nu ma mir.Sunt întru-totul de acord cu tine! In ziua de azi ,autoturismele cabrio sunt mai scumpe fata de suratele lor de serie,dar la inceputul istoriei ,a fost invers:) Eu as prefera un BMW E30 cabrio,dar din pacate nu detin decat unul din primele “4 portiere ” de la aceasta serie..;)
    Motto: “+ Racing & — Tuning”

    răspunde
  3. Probiu

    Fitele romanesti sunt din alt aluat, d-aia predecesorii nosti au scos proverbul cu baba

    răspunde
  4. Iulya

    Ha ha :)) da! am vazut si eu in Cluj asemenea chinuiti :)) Si cu motocicleta e tot cam asa. E minunat la strada dar in oras te topesti!

    răspunde
  5. Pingback: Lumea pe pipăite | Moshe & Mordechai blog

  6. violeta

    Va rog sa ma iertati ca va deranjez vin cu rugamintea la d-voastra sa publicati un articol despre fetita mea Leontina Nicoleta care are nevoie urgent pentru a se opera in America in clinica din Detroit. Diagnosticul fiind retinopatie de prematuritate.
    Mai multe detaliI le gasiti pe adresa de blog: http://leontinanicoleta.blogspot.ro/
    0769244865-mama-Violeta Calin
    Va multumesc pentru sprijinul acordat.
    Astept mesajul d-voastra la adresa de e-mail violetaleontina@yahoo.com
    Va multumesc anticipat!

    răspunde
  7. Nevermind

    Numai cineva care are cabrio si merge de placere in loc de fitze scrie ce ai scris mai sus. Tot o baba si eu ;)

    @Iulya
    Pe moto nu e chiar asa. Ai avantajul “vitezei”. Ajungi in orice loc mai repede si caldura te toaca numai cand stai pe loc. Numai la noi exista cultul 4×4 x2benzi.

    răspunde
    • Iulya

      Asa am spus si eu daca mai citesti o data comentariul “E minunat la strada dar in oras te topesti”. Am moto si stiu cum e. Citind articolul am gasit asemanarea. La strada e placut si intr-adevar ajungi repede dintr-un oras in altul dar daca trebuie sa te opresti la un semafor spre exemplu e cazanul iadului, aer si asfalt fierbinte, motocicleta incinsa. Sa nu mai zic de faptul ca trebuie sa iti iei o jacheta cand mergi cu viteza.Si la decapotabila ai avantajul aerului care circula cand mergi cu viteza si caldura te topeste daca stai pe loc

    • Nevermind

      Comentariul meu se referea la mers in oras, tu nu ai citit bine ;) Eu am nevoie sa ma misc repede in Bucuresti, nu intre localitati. De aceea am mentionat si masina nationala pentru oras aglomerat.

      Si nu, nu port jacheta de piele. Tricou. Daaaa… stiuuu… e periculoooossss. Bullshit. Cand e sa se intample, nu te salveaza nici mama echipamentului. Si vorbesc din experiente personale.

    • Iulya

      Comentariul tau se referea la mersul in oras, al meu se referea atat in localitate cat si in afara.Imi vine greu a crede ca ziua poti sa te misti foarte repede prin Bucuresti, chiar si cu motocicleta.Tu ai zis”caldura te toaca numai cand stai pe loc”.Vrei sa zici ca prin Bucuresti zbori dintr-un loc intr-altul fara sa opresti la semafor, treceri de pietoni, fara sa stai in coloana etc.? Si nu ma refeream la echipament pentru ca si eu sunt de aceeasi parere. Spunem de jacheta (nu neaparat de piele, poate sa fie chiar si o camasa, ceva sa acopere) deoarece la viteza te doare pielea de la curentul de aer si mai mult te “lovesti” de tot felul de insecte care nu sunt tocmai o mangaiere pielii.

    • Nevermind

      Fata de masina? Da. Ma misc mult mai repede. Fac in 5-10min drum de 30-40min. Stau la semafor, dau si trecere. Statul in coloana este ceva relativ :D Tine cont de faptul ca prind maxim o data un semafor pe care l-as prinde de cel putin 3-5ori cu masina. Ia in calcul faptul ca eu folosesc moto nu numai pentru placere.

      Piele nu doare chiar asa. Insectele pot fi f dureroase, insa bronzul model tractorist este garantat :)))

  8. iperu

    poate nu-i mergea A/C-ul

    răspunde
  9. Val

    Ce rau esti!!! ai uitat ce bine era cand te dadeai cu motoru’ si nu mai conta cat de cald era afara??? era vb doar de senzatie.
    poate dra avea nevoie de senzatia de caldura poate ca la o ora de plimbat prin Buc din semafor in semafor a avut parte si de sanzatia de INSOLATIE :))

    răspunde
  10. LinkNews

    Recomand sa incerci moto. Cu siguranta renunti la Cabrio.

    răspunde
  11. lx

    primavara asta mi-am luat si eu un Spider mai vechi dar foarte de efect si zvacnet 2.0 150 cp. a fost cam cea mai tare chestie pe care am facut-o intrucat un drum pana la munte sau o plimbare prin jurul bucurestilor au devenit cele mai anti stress activitati de vara. preferatul meu e drumul catre moara vlasiei prin tunari-balotesti. este un drum parca facut pentru cabriolete dupa 19:00 seara!

    răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *