Sari la conținut

Boala asta a brandurilor, de a brandui, le aduce fix un rahat.

Mă uit la unele campanii pe care diverse branduri, ajutate de diverse agenții, le pun pe picioare în România.

Campaniile în sine sunt chiar mișto. Multe dintre ele încurajează viața sustenabilă, învățământul, grija pentru cei aflați în nevoie sau ecologia.

Despre multe dintre campanii mulți ar alege să vorbească, dar la cum este construită comunicarea lor, ți se taie toată pofta.

E o campanie care ajută oameni în vârstă? Atunci punem niște bannere în spate, de nu poți să te uiți la sufletele alea fără să te pălească SPONSORUL!

E o campanie legată de școală? Apăi îmbrăcăm toți copiii în tricorile campaniei, cu logo-ul campaniei și cu logo-urile SPONSORULUI, la fel și creioanele/cărțile/radierele/penarele, să fie clar cine-a dat banii!

E o campanie ecologică? Păi măturile să fie culoarea SPONSORULUI, salopetele culoarea SPONSORULUI, șepcile de culoarea SPONSORULUI. Iar cei care mătură/strâng gunoiul/plimbă ghinda trebuie să aibă tatuat pe frunte… SPONSORUL!

Și uite-așa orice creier de om viu ajunge să refuze gestul, intenția bună sau chiar reușita campaniei pentru că… RECLAMĂ LA SPONSOR.

branding

Uneori e vina clientului. Alteori a agenției. Dar aici eu nu vorbesc de vină, vorbesc despre ratarea promovării unei campanii frumoase din cauza faptului că Brandul râcâie retina.

E normal să pui brandul. Și pe blog am campanii susținute de către diverse branduri… dar dacă ajungi să agresezi oamenii, tot efortul tău de a face ceva cu plus se termină cu minus.

Omul nu-i prost. Vede mențiunea, de cele mai multe ori o și reține. Dar dacă-i dai cu ea peste ochi o să-i învinețești pometele.

Zic și eu. Dar poate greșesc…

Precizare: îmi cer scuze pentru romglish. Am încercat să scriu 100% corect. Iese un nimic, pentru că întreaga discuție derivă dintr-un import. Americoenglezesc… :)

Sursa foto.

8 comentarii despre "Boala asta a brandurilor, de a… brandui, le aduce fix un rahat"
  1. Cristi

    Intradevar, brandingul poate deveni agasant.. insa din punctul de vedere al sponsorului asta e de fapt tot ce conteaza, sa fie pe buzele cat mai multor indivizi, nu?

    răspunde
  2. alex

    Salut, Cabral esti cam singura persoana „din” TV care imi inspiri incredere. Am nevoie de un sfat de la tine, crezi ca ai timp sa imi dai un mail? Promit ca nu te retin mult..

    răspunde
  3. alex

    Salut, Cabral esti cam singura persoana „din” TV care imi inspiri incredere. Am nevoie de un sfat de la tine, crezi ca ai timp sa imi dai un mail?

    răspunde
  4. Andreea

    Sunt site-uri cu 7 mii de reclame. Normal, ca te obosesc si nu mai revii pe acolo.

    răspunde
  5. Laura C.

    Normal ca sunt misto campaniile. Asta e si scopul lor sa atraga atentia si adeziunea publicului.

    răspunde
  6. Ovidiu Fosalau

    Traim intr-un iures zilnic,inconjurati de zeci de branduri si asaltati de acestea. Si e normal sa vrem,unii dintre noi,sa fim plini de haine de brand, bijuterii,etc. Pe langa publicitatea facuta de branduri,vor face si clientii „branduiti” publicitate mai departe. Dar sa ii lasam si sa ne distram cu ce campanii mai fac :)

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.