cabral.ro

Negrul si tiganul… la fel.

Eu ii vad la fel. Prin modul de viata, prin exprimarea sentimentelor, prin comportament, prin autenticitatea pornirilor, prin rasete si plansete, eu ii vad la fel…
Sunt la fel in mult prea multe lucruri ca sa nu-ti dea de gandit.

Vorbind de femei:
- tiganul isi doreste femeia aia frumoasa la care saliveaza toti, “femeia lui”, “bejuteria lui”, “lumina ochilor lui”;
- negrul vorbeste de “honey love”, de “baby sugar”, de “sweet mamma”.

Daca femeia respectiva deja e in lumea lui atunci treaba se schimba:
- la tigan e “haladito”, sau “obosito”, sau “p___a mea”;
- la negru e ” ma bitch”, sau “ma ho” (whore).

Daca vine vorba de prieteni treaba e identica:
- tiganul zice “fratili meu”, “fratioru’ meu”, “baietii mei”;
- negrul zice “ma bro”, “ma nigga”, “ma gang”.

Self respect?
- tiganul are afirmatii tip, gen “valoarea mea”, “smecher de smecher”, “baiat de baiat”;
- negrul spune “I’m a G” (gangster), “I rule”, “PIMP”.

Show off…
- tiganul are atitudinea “sa se vede valoarea”, “banii mei are valoare”, “sa moara dusmanii mei ca Adi are bemvei” (pluralul de la BMW…);
- negru zice mandru foc chestii de genul “I rule the world”, “ma ride”, “ma wheels”.

Dusmani?
- tiganul zice “te fac fraiere”;
- negrul zice “I’ll shoot ya ass down, mo fo!”.

Tiganii nostri isi pun dinti de aur sa se vada valoarea, ai lor isi lipesc pe dinti toate pietrele pe care le gasesc prin casa (dihamante si alte alea).
Ai nostri pun pe luneta “NELU BOSS”, ai lor isi pun jante chrome cu spinners.

Ai nostri isi fac fantani arteziene in garsoniere din zona Unirii, ai lor isi inghesuie in vilele de la “MTV Cribs” candelabre de cristal langa globuri de polistiren cu oglinzi gen disco.

Si ultimele doua categorii hotaratoare…

MASINILE.
Ai nostri merg cu mana spanzurata pe geamul beamveului, cu maneaua in blana si privesc chioras la lume.
Ai lor merg cu mana spanzurata pe geamul bimmer-ului, cu nigga muzic in blana si privesc chioras la lume.

Ai nostri au orgasm cand inchiriaza la nunta H2-ul ala alb, limuzina, cu 750 euro/ora.
Ai lor au caderi de calciu de la bucuria provocata de o plimbare cu un Town Car prin ghetouri.

Ai nostri inghesuie cate 3-4 mertzane si inca vreo 2-3 beamveuri pe trotuarele din jurul blocului in care stau.
Ai lor inghesuie un Hummer, un Humvee, un Cadillac si un Navigator pe aleea din fata vilei (cu 4 piscine, 6 jacuzzi, 4 baruri si 18 dormitoare.

SI ULTIMA LOVITURA, HAURUL!
Gandeste la unul de-al nostru caruia-i merge treaba. Ce poarta el la vedere, sus pe pept, gros cat o manuta de copil si cu o cruce mare atarnata? Cum ce, lantu’ de haur fratioare!
Gandeste-te la unul de-al lor care e PIMP, KING, sau mai stiu eu ce inventie… Ce poarta el la vedere, sus pe pept, gros cat o manuta de copil si cu o cruce mare atarnata? Cum ce, lantu’ de haur fratioare! Numai ca la alea ale lor au si niste diamante aruncate cu darnicie, ca sa se vede valoarea, evident!

Asa ca, sunt sau nu-s la fel?

Ca sa fie treaba clara (disclaimer):
- am prieteni tigani, se autodenumesc tigani si ii enerveaza sub orice forma folosirea termenului de rrom; imi spun ca se simt ca indienii nord-americani, bagati cu totii la rezervatie;
- asadar, termenul TIGAN nu este folosit denigrator sau ofensator;
- sunt negru deci pot vorbi despre colorati asa cum imi vine la gura sau la qwerty… intunecati, bronzati, negrii, afro, etc.;
- nu generalizam, nu spunem ca toti tiganii sau toti negrii sunt la fel;
- ne referim EXCLUSIV la ce gasim pe posturile muzicale romanesti sau nu, ne referim la “vedeti si varfuri”, nu vorbim decat de ce vedem in videoclipuri;
- deci, fara jigniri gratuite ca nu e cazul, e un simplu pamflet.

92 comentarii

  1. Raluca

    publicat @01:44 23 February 2009

    Acei negrii de care ai scris sunt cei americani. Dintre negrii pe care i-am cunoscut foarte rar am observat la vreunul atitudinea descrisa de tine.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  2. Pingback: De la altii citire… « Frecventaţi bazaruri sentimentale…?

  3. stelistul07

    publicat @02:45 23 February 2009

    si mai e o diferenta… 90% dintre tigani sunt niste nenorociti care baga cutitul in tine si iti fura banii din buzunar iar negrii au o personalitate diferita fata de noi astia albi ca zapata’

    morena da nu cumva esti geloasa

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  4. veve

    publicat @09:07 23 February 2009

    aoleu! atinsei o coarda sensibila.
    cred ca multi n-or sa aiba rabdare sa ceteasca si ultima fraza care, dupa mine, trebuia pusa la inceput, ca-ti vine cocalaru’ si ceteste si nu mai are rabdare ca-i ia foc sangele-n el si mi-e ca te apostrofeaza si iar iti faci nervi ca lumea nu pricepe unde bati si-i iau gurile pe dinainte.
    stii care-i diferenta intre ei totusi : la tigani nu-l vezi pe unu’ fara biju-uri, fara sa mearga maret pe strada chiar daca-i falit si nu face nici cat o ceapa degerata, pe cand la negrii nu mai in video-uri ii vezi asa, ca-n rest sunt mai cu capul pe umeri

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  5. Mitică

    publicat @09:11 23 February 2009

    chiar daca nu’ti vad emisiunile, iti citesc postarile. si mi’esti simpatic, d’aia’ti zic. ai nostri, nu ai nostrii.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  6. LUIGY

    publicat @10:35 23 February 2009

    Cabral…ai vrut şi ai parte de TRAFIC ! Dar e prea de tot…Doar CIPSSON + bluarto ştiu să scrie , şi să folosească DIACRITICILE !? Extrem de mulţi scriu aşa cum vorbesc…ŢIGĂNEŞTE , adică !!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  7. verdenel

    publicat @11:08 23 February 2009

    O imbecilitate. De ce trebuie sa impartim lumea in albi negrii, galbeni, tuciurii, rosii si alte culori ce nu-mi vin in minte? Nu ar fi mai logic sa o impartim intre oameni de treaba, javre, muncitori, lenesi, carturari, hoti, pamblicari, etc? Cred ca e mai OK asa. Nimeni nu are absolut nici o vina de culoarea pe care o poarta de la nastere, dar toti suntem vinovati de cum ajungem.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  8. Ally

    publicat @11:30 23 February 2009

    Daca ar fi sa vorbim despre tigani ca despre descendenti din indieni (cei din India, nu amerindieni) cred ca am fi cel mai aproape de adevar in momentul in care ii caracterizam. Eu traiesc in Dubai, o tara superba cu sute de nationalitati. Pe langa arabi, indienii si pakistanezii sunt cei mai numerosi aici. Din fericire, legile foarte stricte – si aici ma refer la faptul ca trebuiesc respectate pentru ca se aplica pedepsele fara intarziere sau ezitare- astfel incat nu exista criminalitate din partea lor absolut deloc. Doar daca se uita mai insistent dupa o femeie aici sunt deportati inapoi in india. Nu fura, nu dau in cap, ci muncesc in cele mai grele si poate injositoare joburi pentru a trimite bani acasa la familie. Da, put, sunt lipsiti de cultura si de educatie, insa nu fac probleme. Sunt atat de saraci acolo, in India, incat aici duc vieti multumitoare. Nu epateaza ca tiganii nostri, nu incearca sa iasa in evidenta, nu sunt violenti etc.. Asta pentru ca incearca sa faca parte din cultura tarii in care s-au mutat, incearca sa “blend in”. Isi doresc sa fie apreciati, sa se ridice cumva. Si au respect. Cred ca legile noastre permisive, lasitatea autoritatilor si lipsa impunerii unei anumite conduite in rand cu toata lumea inca de cand au ajuns pe pamantul romanesc i-a facut sa ajunga ceea ce sunt acum.
    Cat despre negri si asemanarea lor cu tiganii, da, sunt de acord, insa asemanarea e doar la o scara foarte larga. Cati tigani vedeti ca ajung sa lucreze in administratia prezidentiala de exemplu? Sa fim seriosi, la noi tiganii nu sunt niciodata professionals cum o mare parte din negri din America sunt, si exemplele pot continua.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • VictorCh

      publicat @16:34 30 April 2011

      @ Ally: “Cati tigani vedeti ca ajung sa lucreze in administratia prezidentiala de exemplu?”
      Nu stiu sa precizez anume in privinta “administratiei prezidentiale”, si nu sunt sigur NICI la cati dintre ei “se vede” (unii in tinerete arata superb, cu un ten vag smead, pt ca spre batranete sa li se innegreasca tenul pana spre “fund de ceaun afumat”), dar la noi la nivelul corespunzator (si nu numai anume la ACEL nivel, ci in general in administratie, la toate nivelurile) sunt FOARTE multi (indiferent daca in mod public se recunosc “ca atare” sau nu). Este insa adevarat ca nu apartin (neaparat) categoriei “pamfletate” aici, in general nu-’s dintre cei “nedusi la biserica” (sau – mai precis – “la scoala”).

      @ autor: “- sunt negru deci pot vorbi despre colorati asa cum imi vine la gura sau la qwerty… intunecati, bronzati, negrii, afro, etc.;”
      ATENTIE (ai o audienta atat de mare incat volens-nolens pt unii reprezinti un “row-model” – MAI ALES in aspectele negative) la ceea ce EXPRIMI (imi place sa presupun ca nu asa si gandesti): doar pt ca eu (sau altii) sunt(em) romani, consideri ca sunt(em) “indreptatit(i)” sa vorbim despre romani “cum imi(ne) vine la gura sau la qwerty”?

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  9. underthebridge

    publicat @11:42 23 February 2009

    dude, tu vorbesti de cocalarii de la noi (nu tre sa fie musai tigani) si de cocalarii de dincolo. Adica de aia care cred ca stiu sa cante hip-hop (gen 50de centi) si ca sunt mari gangsteri.
    Practic manelarii de la noi, sunt “hip-hop-erii de la ei care candta si asculta gangxta rap.si e foarte comercial

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  10. lucian41

    publicat @12:18 23 February 2009

    Avelo Bahtalo Elvetia !

    Rusine pentru mass-media manelizata din Romania !

    Presa din Franta a inceput sa ne catalogheze tigani acum 15 ani.
    Presa din Italia nu ne scoate din tigani, iar elvetienii ne spun ciori si corbi.
    Norvegienii se plang ca sunt victime ale inselaciunilor din partea
    tiganilor romani care le vand cupru pe post de aur.

    Toate aceste natiuni au insa un numitor comun: presa locala, ziaristii
    din aceste tari, isi apara conationalii, aratand cu degetul Romania,
    natiune care in proportie de 70 % ajunge in Europa sa se identifice cu
    sintagma de “Tzigania” sau tara tiganilor europeni.

    Cum s-a ajuns aici ? Nu discutam despre impotenta diplomatiei
    romanesti care, si-a facut o traditie din a fi una din cele mai, nu
    slabe, ci fricoase, lipsite de reactie diplomatii europene, care nu
    face mai nimic sa apere pozitia romanilor in lume [ in Elvetia ciorile
    de romani sunt striviti in presa de o saptamana si nu exista inca nici
    o reactie oficiala a MAE, ca doar de aia platim taxe si impozite ], ci
    discutam despre faptul ca, in Romania, este poate singura situatie in
    care mass-media, nu numai ca nu ia apararea romanilor care tind sa fie
    identificati cu etnia rroma, insa promoveaza o Romanie manelista.

    Discutam cu un prieten, manager la o companie elvetiana din Romania,
    care, pe marginea atacurilor la adresa romanilor din Elvetia, despre
    care am scris aici
    http://www.urbaniulian.ro/2009/01/07/presa-elvetiana-s-a-dezlantuit-in-atacuri-furibunde-la-adresa-ciorilor-de-romani-mae-somata-de-intervina-oficial,
    mi-a transmis aceste lucruri :

    “Draga Iulian,
    Vad si remarc, pe buna dreptate, ca romanii sunt supusi unui tir de
    acuzatii ingrijoratoare in Elvetia. Sincer este prima oara cand in
    tara mea, conationalii mei se pronunta cu asemenea agresivitate la
    adresa unei natiuni europene, insa, hai sa vedem cum s-a ajuns aici.
    Eu, stii bine, lucrez si locuiesc in Romania de 5 ani.

    Dragule, sunt socat de faptul ca, in presa romana, nici macar un
    singur ziar nu a scris editoriale de atitudine fata de linsajul
    mediatic la care sunteti supusi in Elvetia.
    Sunt surprins sa vad ca oficialii din politica voastra externa se fac
    ca nu vad si ca nu aud, si nu se declara, oficial, macar ingrijorati
    de escaladarea acestor lucruri la adresa romanilor in presa elvetiana.

    Pai daca voi nu va aparati, cine sa va apere ? Stii de exemplu faptul
    ca, au existat luari de pozitie din partea presei germane, adica au
    ajuns ziaristii nemti sa-i apere pe romani, in vreme ce ziaristii
    vostrii nu spun nimic ? Pentru un elvetian este o chestiune ciudata,
    pe care o poate elucida doar traind in tara voastra.
    Pentru ca, sa ma ierti insa, programele voastre TV abunda de productii
    centrate pe imaginea tiganilor.

    De Revelion am vazut o chestiune groteasca, am vazut cum niste valori
    istorice ale romanilor, erau jucate de catre niste celebritati locale
    carora voi le spuneti manelisti.
    Fetita mea, invata la scoala germana din Bucuresti, iar colegii ei,
    discuta in pauze despre aventurile unei printese in filmul Inima de
    Tigan.
    In ziarele voastre, nuntile, divorturile si viata tiganilor fac cap de
    afis, astfel incat intreaga imagine a tarii este construita in jurul
    lor, astfel incat, cum vreti sa nu fiti identificati cu ei ; adica,
    cultura voastra ca popor deja este asimilata de cultura tiganilor
    romani, si cred ca este un eveniment unic, in care o etnie fara
    civilizatie sa domine un intreg popor si aici ma refer la faptul ca,
    vina o poarta mass-media care este centrata si preocupata sa faca
    audienta, exacerband la maximum imaginea tiganilor, astfel incat, in
    mod firesc tara voastra a ajuns sa fie asimilata cu locul de bastina
    al tiganilor europeni.”

    Sinuosul drum al lebedei din Austria catre graterele faraoancelor si
    magraonilor a trecut invariabil prin presa romana. Iata ca aceasta
    goana dupa audienta, care implica scoaterea in prim-plan al
    non-valorilor, al manelistilor, au adus Romania la stadiul de cultura
    facuta sub coviltirul carutei.

    Mega-productii gen Inima de Tigan sau Regina, nu trebuie sa uitam ca
    au avut audienta maxima de exemplu in ziua alegerilor, atunci cand
    ROMANII [ nu rromii ] nu fost mai preocupati sa nu rateze episodul
    respectiv, decat sa isi exercite dreptul la vot.

    Am facut aceasta paralela pentru ca, in cursul acestei dimineti am
    discutat telefonic cu Ambasadorul Romaniei la Berna.

    Domnul Sava, s-a declarat incantat de faptul ca sunt preocupat de
    imaginea romanilor in Elvetia, si sincer mi s-a parut a fi un
    diplomat, care este plin de intentii bune, insa este cam legat de
    maini si de picioare. Asta pentru ca, dansul mi-a spus ca a informat
    MAE despre ceea ce se intampla in presa elvetiana la adresa romanilor
    [s-au lipit ostentativ afise infatisand ciorile de romani inclusiv pe
    strazile oraselor elvetiene ] si asteapta o reactie a oficialilor
    romani. Insa, interesante sunt cifrele avansate de domnia sa, care ne
    demonstreaza faptul ca, Elvetia chiar era ultima tara din Europa care
    avea dreptul sa ne catalogheze drept ciori, si sa discute, despre un
    referendum care sa interzica cetatenilor romani, dreptul la libera
    circulatie pe teritoriul tarii lor.

    Astfel pe piata muncii din Elvetia exista circa 750000 de muncitori
    straini, in aceasta tara posibilitatea de a muncii la negru fiind
    redusa.
    Din acesti 750000 de muncitori straini din Elvetia, doar putin peste
    3900 sunt romani, adica sub un procent, astfel incat prezenta
    romanilor este extrem de redusa.
    Insa, din acesti 3900 de romani care muncesc in Elvetia, si din cauza
    carora nu mai au loc sa respire elvetienii, in proportie de 90 % sunt
    oameni de o inalta probitate profesionala si morala :
    manageri MBA, profesori, medici adica romani care reprezinta cu cinste
    tara noastra. Este evident astfel faptul ca, cel putin in cazul
    acestor atacuri xenofobe din presa elvetia, MAE trebuia sa intervina,
    pentru ca romanii se simt efectiv abandonati de toata lumea, adevarati
    fii ai ploii.

    Un profesor roman care preda la catedra unei universtitatii din Berna
    imi spunea : ” Am invatat la Oxford, predau de peste 20 de ani, insa
    nu am crezut ca o sa apuc ziua in care, la curs, studentii sa ma
    intrebe daca nu cumva si eu am rude tigani in familie ! Nimeni nu ne
    apara, nici presa romana, nici autoritatile romane, nimeni, astfel
    incat nu ne mai ramane decat sa ne punem cenusa in cap, sau sa
    renuntam pur si simplu sa mai declaram ca suntem romani ! Inainte de
    ’89 eram priviti cu simpatie aici, noi romanii, eram considerati
    oameni eminenti, insa in numai 20 de ani, am ajuns sa primim in bloc
    eticheta de tigani.

    Si cum sa nu o faca, daca in presa romana nimeni nu vorbeste de
    romanii de succes, de romanii inteligenti, si asta pentru ca ziarul se
    vinde numai daca il are pe prima pagina pe Guta, Minune, etc. Eu refuz
    sa ma las manelizat, insa asta se pare ca este echivalent cu a renunta
    sa ma mai consider roman.
    Tara mea se cheama Romania, nu RRomania!”

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  11. Gina

    publicat @13:03 23 February 2009

    Ha, ce tare!!! Nu stii de cate ori m-am gandit la asta!!! Iubesc muzica “neagra” si e imposibil sa nu vezi aceste asemanari, mai ales cele d.p.d.v. al lookului, sa fie cat mai “glamorous” si sa iasa in evidenta. Din pacate, reufacatorii tigani sunt mult mai multi in comparatie cu cei negri ca si procentaj… Iar acesta este un lucru f. trist.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  12. McGogoo

    publicat @15:21 23 February 2009

    Nu e deloc pamflet. majoritatea gandim asa si vedem smilitidinile…
    dar stii ce e tragic? ca daca o spuneam eu ma catalogau toti rasist.
    si eu am prieteni TIGANI care sunt enervati cand le spui rrom…
    @bad pitzi : ai o statistica care sa probeze treaba cu procentele?
    din cate stiu eu nu exista asa ceva… e la fel ca faza in care se spune ca toti tiganii sunt infractori si ca puscariile sunt pline de tigani dar nu exista o statistica care sa demonstreze asta… in plus statistica ar fi total neconculdenta: infractinile (pedepsite) sunt factute de cei saraci…
    back OT:
    bun asa. keep going :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  13. CALU LU FAT FRUMOS

    publicat @16:55 23 February 2009

    nostri e cu 1 i mereu.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  14. borg

    publicat @19:17 23 February 2009

    Eu zic ca tigania nu are legatura cu rasa…dupa cum nici omenia.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  15. bebi

    publicat @19:49 23 February 2009

    m-am distrat grozav sa citesc asta!
    “Yes, we can”!;)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  16. Raluca Hippie

    publicat @21:18 23 February 2009

    Koma&bebi- ma gandeam- oare nu cumva, inainte de a putea avea si ei un Obama, tiganii nostri ar trebui sa aiba un Martin Luther King?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  17. Andreea

    publicat @21:44 23 February 2009

    Bai da, the same shit in a different package sa zic asa!
    E normal sa sara o multime sa te contrazica, pentru ca vezi tu, de ai nostri -tigani- suntem satui, pe ai lor -negri- ii credem cool pentru ca nah, reprezinta un curent de “opinie” sa zic asa.
    Dar da, pusi in balanta, cam atarna la fel, si unii si ceilalti sunt o mare dovada de opulenta si prost gust. Ca e NAS cu ditamai candelabrul la gat sau Adi de la Valcea cu ditamai crucea, indeed the same attitude, acelasi show off, acelasi apetit pentru femei frumoase si asa mai departe…
    Numai ca la ei pare un pic mai glamourous decat la noi si unii oameni se vor simti ofensati: pentru ca nah, hip-hop/rap/r&b nu sunt manele si la urma urmei ai nostri cu mici si cu grataru’ lor nu se compara cu partyurile la piscina facute de ai lor…
    Ce sa zic, ascult de cand lumea rap, DMX, NAS, etc, mi-au placut si imi plac…dar nu o sa ignor asemanarile dintre unii si dintre ceilalti.
    O diferenta ENORMA pe care nu ai luat-o in consideratie totusi este urmatoarea: tiganii nostri au facut bani din furtaciuni pe cand vedetele LOR au facut banuti pe bune, oamenii au avut succes, se vand, se dezvolta, sunt super afaceristi -vezi P. Diddy cu al lui imperiu, Jay Z si asa mai departe. Fac muzica, filme, afaceri…
    Tiganii nostri nu fac decat sa fure…si cam atat.
    In final diferenta asta e imensa si …face diferenta ;)
    Asa ca sunt de acord cu tine pana la un punct. Care punct ma si determina sa ascult un P Diddy si Busta Rhymes fara sa ma simt prost, ca la urma urmei oamenii aia sunt maestri in show-off si totusi sa urasc manelele si tot ce tine de ele si cultura asta a lor…
    Deci da draga Cabral, de acord cu tine pe de-o parte, pe de alta as zice ca ar merge si un articol cu diferente…
    Sper ca am adus ceva argumente sa iei in seama comentariul :)
    Spor la treabaaaaa (daca a trecut luni restul ar trebui sa fie mai usor:)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • VictorCh

      publicat @19:12 30 April 2011

      Andreea: “…tiganii nostri au facut bani din furtaciuni pe cand vedetele LOR au facut banuti pe bune…”
      “VEDETELE” lor – cei care “au facut banuti pe bune” – in general nu vorbesc si nu se comporta astfel; cei care o fac sunt banditii lor (“gangsteri”, ca “suna” mai “glamorous”), iar aia TOT ca tiganii nostri isi “fac banii” – ba inca si mai rau, ca-’s mai “avansati”, ai nostri abia acum invata cum sa o faca (copiindu-i).

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  18. tina

    publicat @00:43 24 February 2009

    ai mai pus o data articolul asta…dar mai de mult…poate ca ai mai adaugat noi asemanari dar ideea e aceasi

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  19. aurache

    publicat @01:15 24 February 2009

    ar mai fi ceva in comun: auto-victimizarea ca justificare, mai ales ca justificare pentru ars gazul…

    nu este mai simplu sa dai vina pe albi/galbeni/verzi/evrei, caci vezi Doamne astia au inrobit, au furat, au inselat, etc si de-aia nu are tiganu’, sau negru’, noroc pe lumea asta?

    nu neaga nimeni, chestiile astea chiar s-au intimplat, dar:
    1) s-au intimplat cu destul de multi ani in urma.

    2) poate multi dintre albii de acum nu mai au mare lucru in comun cu aia de atunci (ex. personal: eu traiesc in Nord America, emigrat din Estul Europei; a avut cineva din familia mea in ultimele 4 generatii sclavi negri sau tigani? nu cred, si atunci cred ca este imoral sa mi se reproseze asa ceva, asa cum eu nu te judec ca drogat/pimp/gangster de cum te vad…)

    3) pot sa pun pariu pe orice ca daca negrii sau tiganii ajungeau in pozitia in care au ajuns acei albi care le-au tras-o, si ei le-ar fi facut la fel, caci asta e natura omului. cine nu crede, sa studieze Biblia, Coranul, Istoria, ori orice relatare din trecutul indepartat, si sa vada ca firea omeneasca nu s-a schimbat prea mult de multe mii de ani incoace.

    cred ca multe din chestiile pe care le-ai scris tu aici tin foarte mult si de instruire/scolarizare, dar instruirea nu se poate face cu forta. (disciplina da, aia se poate impune cu parul, dar nu ajuta la progres.) pentru educatie/scoala trebuie un pic de vointa, ambitie; poate si un pic de minte, dar cred ca mai toti au aceasta capacitate, caci la rele vezi ca ii duce pe multi mintea… :-)

    oare de unde vine lipsa asta de ambitie?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • VictorCh

      publicat @19:15 30 April 2011

      aurache: “…instruirea nu se poate face cu forta. (disciplina da, aia se poate impune cu parul…”
      Unui om care e disciplinat ii poti face program care sa includa SI educatia…

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  20. cabral

    publicat @01:25 24 February 2009

    @ tina – aham, vezi ca e publicat in categoria “reload”. ;)

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  21. Digital Elf

    publicat @15:02 24 February 2009

    apropo de “negru” si “la fel” (n-are legatura cu tiganii):

    intr-un autobuz in State se bateau albii cu negrii pe locuri, vroiau sa stea negrii in fata si albii nu-i lasau. soferul se enerveaza, opreste autobuzul si-i da pe toti jos: bai oameni buni, nu mai faceti scandal. pt mine toti sunteti la fel. nu conteaza culoarea. de exemplu, pt mine toti sunteti albastri. ati inteles? hai inapoi in autobuz cuminti, albastru deschis in fata, albastru inchis in spate.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  22. Digital Elf

    publicat @15:03 24 February 2009

    si nu mai carcotiti atata ca e bine si sa fii negru: Acum ii pare rau.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  23. aiurea

    publicat @16:08 24 February 2009

    am si eu o intrebare asa ca pentru un negru :) am o prietena care e din africa de sud si mi-a spus odata ca la africani conteaza mult culoarea pielii dar in sens invers. adica cu cit esti mai negru la piele cu atit esti considerat mai frumos. asa e? sau m-a aburit ea? ca o paranteza, discutam despre copii si era nemultumita ca unul din copiii ei era mai deschis la culoare :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  24. animaloo

    publicat @18:18 24 February 2009

    Deci e clar. Cabral s-a facut negru numai pentru a putea face misto de “nigaz”
    Trebuie sa treci si la iudaism. sa vezi acolo subiecte mirobolante
    :D

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  25. Laura

    publicat @05:55 25 February 2009

    “sunt negru deci”… hm… poate’n ceru’ gurii…
    :) )

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  26. laura

    publicat @14:40 25 February 2009

    Buna Cabral,vreau sa iti spun ca joci excelent in telennovela preferata tuturor Regina, si inca ceva..as vrea neaaparat un autograf de la tine..cum sa facem..pls daca poti sa imi dai raspunde-mi si miepls:*
    Laura

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  27. Gogu Fenta

    publicat @17:15 28 February 2009

    Pai chiar de treaba asta am vorbit cu un prieten acum ceva vreme, practic tiganii sunt negrii nostrii, sau privita altfel negrii sunt tiganii lor, muzica tratand acelasi lucru doar ca pe alte ritmuri. Si tiganii si negrii de care zici tu au regulile lor, care nu sunt neaparat in acord cu legea din tara respectiva si alte din astea.
    PS Sunt alb ca branza, da,nici eu nu sunt rasist si nu suport termenul de rrom, pana acum li se zicea tigani, si acu dintr-odata s-au emancipat. Am lucrat la un hotel si am avut oameni din toate colturile lumii pe acolo, si nu i-am tratat altfel chiar daca erau galbeni sau negrii.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  28. mateea

    publicat @17:50 28 February 2009

    nu conteaza culoarea pielii, “cat de lung ai parul”, conteaza cum te porti in societate, ce valoare plus aduci tu prin ceea ce faci zi de zi.

    http://gandeste.org/omul-si-cartea/natiunea-lui-sadoveanu-eliade-si-nichita/1140/

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  29. Pingback: Negrul si tiganul… nu la fel. « cabral.ro

Lasa un comentariu