Mac versus Windosws*.
publicat @ 14 September 2008 in categoria > concursuri..., > recenzii...
Taguri: .RO, calculatoare, Mac, MacBook, ro-internet, Windows
* fara ciondaneala. Va rog sa comentati, asa cum o fac de fiecare data, dar va spun ca nu vom schimba nimanui opinia daca-i spunem ca nu-l duce capul… ci exprimandu-ne opinia fara sa ne ciondanim.
Ca sa raspund si celor care m-au ajutat sa aleg cu un “multumesc!” spus cu toata gura, am luat MSI Wind. Merge foarte bine, pana acum nici o problema cu utilajul (cel putin a rezistat mai mult decat Asus-ul).
Revenind… am avut cateva zile in paralel MacBook-ul si Msi-ul… folosindu-le in paralel la aceleasi treburi. Ce voi scrie mai jos este bazat pe experienta mea (mica sau mare) ca si UTILIZATOR. Nu am pretentia ca sunt vreun specialist, ci un utilizator (hai sa spunem) intensiv.
Pai in paralel cu MacBook-ul, care nu mi-a dat intr-un an decat 2 blocaje (cu X programe deschise), Windows-ul e teroare… “desktop exe encountered a problem, do you want to report this to windows?”, “you must restart windows”, “Y program failed to start”, “z program is not responding” si tot asa…
Dup-aia vine partea cu update-urile… si Mac-ul si Windows-ul isi fac update-urile automat. Dar dupa un update Mac-ul te intreaba o data daca vrei sa restartezi si daca-i spui “later dude” te lasa in pace oricat ai avea treaba, in timp ce Windows-ul te tine in teroare din 5 in 5 minute cu ciocanelile lui “auto-restart in 5 minutes”…
Instalarea de periferice la Mac e ca o plimbare prin parc, am fost in vizita la niste prieteni care-si luasera o imprimanta Canon. Dupa ce s-au dat de ceasul mortii sa gaseasca driver-ul imprimantei pe net (si ca sa repare ce-au facut cu stangul in dreptul au trecut de 3 ori prin “safe mode”) am luat USB-ul imprimantei si l-am bagat in Mac… in 3 minute deja printam chestiile de care aveam nevoie.
Vorbind de net… in timp ce la Mac, ajungand la o pagina de login te trezesti ca ai de dat doar un “enter” si esti logat (caci iti completeaza asta micu toate cele, inclusiv la comentariile de pe bloguri), la Win tre’ sa-i alegi din scroll varianta de user (care de foarte multe ori e una singura)… inca ceva de butonat in plus…
La partea cu paleta de programe… este adevarat ca nu ai oferta asa de larga ca si la Windows… in loc de Messenger ai Adium (care nu are toate utilitatile si facilitatile Mess-ului genuine), daca vrei chestii mai ciudate sunt sanse sa nu le gasesti, dar ai un mare avantaj: programele cu care iti vine Mac-ul sunt atat de bine puse la punct incat nu ai nevoie sa rascolesti netul pentru a gasi un client de mail (pen’ ca ai Entourage care merge beton), nu ai nevoie de irfanview pen’ ca ai program dedicat de Mac care stie sa faca fix ce-ti doresti, n-ai nevoie de Premiere, caci iMovie iti face asta singurel si intuitiv… sunt multe goluri la Windows pe care Mac-ul nu le are…
Apoi apare problema de “uzabilitate”, unele chestii sunt puse pe dos la Mac. Pe dos zic, adica altfel… te obisnuiesti foarte repede, eu am ajuns sa pot lucra cu amandoua odata (si te uiti la fata mea si-ti dai seama ca nu-s vreun geniu) fara nici o problema.
Ce vreau sa-ti zic cu asta? Nope, nu vreau sa te sucesc de pe Windows pe Mac, vreau sa fiu singurul trendinez din cartier… vreau doar sa vad daca parerea mea e buna sau nu…
So, ai lucrat vreodata pe Mac? Cum ti s-a parut?
Ai schimba vreodata Windows-ul pe Mac? Da’ de ce…?

Lorand R. Minyo
publicat @14:03 14 September 2008
Am lucrat cam o luna in paralel pe win si mac. XP si Leopard. Am ramas la xp pentru ca foloseam software care nu mergea pe mac.
Am lucrat in iMovie si Premiere. Macul urla ca nu mai am memorie si se bloca. La fel si la GarageBand.
Pe windows Premiere-ul mergea brici, chiar daca nu real-time. La fel si Audition.
Mac-ul, comparat cu PC-ul mi se pare un gardian/tutore care nu te lasa sa faci mai nimic. Doar sa scrii, chatuiesi, o mica pagina web, o muzicuta si un filmulet si cam atat.
/ranting
Sincer, motivul pentru care am renuntat de tot la Mac a fost office 2008, mai exact entourage-ul, care nu se lega sub nici o forma la Exchange. Dupa ce faceai un “anus contra naturii” puteai sa folosesti feature-urile exchange, dar…bleah.
PC-ul imi este mai familiar, desi crashuieste mai des decat mac-ul. Dar am lucrat destul cu un mac incat sa ma simt comod pe ambele platforme.
Btw, vad ca ai ajuns sa-ti iei si tu un “netbook”. Eu am deja 2 wind-uri si sunt foarte multumit de ambele. (pink pentru ea si black pentru mine)
Moro
publicat @14:16 14 September 2008
N-am lucrat, da’ stiu care-s avantajele. Windowsu’ totusi nu l-as schimba pentru ca OS-u’ nu se potriveste nevoilor mele. (a se citi “nu ruleaza multe jocuri care-mi plac”) Cand oi avea o slujba pe undeva si-o sa am nevoie de un laptop/desktop pentru birou o sa imi instalez OS-u’ clar.
Stefan
publicat @14:33 14 September 2008
Exista acum Yahoo! Messenger si pentru mac, dar e destul de diferita experienta (in comparatie cu alte utilitare gen Skype unde nu se simte diferenta).
Am trecut relativ recent pe Mac, si nu am de gand sa ma intorc vreodata la Windows.
Somebody
publicat @14:49 14 September 2008
Macul e mult mai stabil si facil in aplicatiile media (image si video editing); pacat ca este destul de limitat in privinta programelor..asta e cel mai mare minus la Mac
La Windows sunt destule minusuri!!
imoka
publicat @14:50 14 September 2008
Nu am pus mana pe un mac dar ma tenteaza sa fac asta. Ai avut mare dreptate cand ai evidentiat erorile windowsului si notficarea restartului la updatari
Schumi
publicat @14:57 14 September 2008
Cand ai spus “Mac versus Windows”,nu ai spus ceva concret,este ori Mac versus PC,ori Mac OS X versus Windows.
Daca cautati pe site’ul celor de la Yahoo gasiti Messengerul in versiunea pentru Mac OS X.Eu de un an de zile de cand folosesc Mac’ul niciodata nu am primit vreo eroare cum ca nu as mai avea memorie sau sa mi se blocheze.
Lorand R. Minyo,vezi ca exista si Microsoft Office:Mac 2008,este facut chiar de catre Microsoft,si este facut chiar pentru Mac.
Eu unul vorbesc din privinta utilizarii sistemului de operare Mac OS X pe un Apple MacBook,si din privinta utilizarii sistemului Windows pe PC.
In momentul de fata,am cam renuntat la PC,si mi-am instalat Windows’ul pe MacBook pentru ca am si eu cateva programe care necesita Windows.In rest,folosesc cu placere acest Mac,este mai mult decat perfect.
james crissilv
publicat @15:13 14 September 2008
Prefer totusi Vista, am mult mai multe optiuni.
o zi minunata iti doresc
Sabotor
publicat @15:13 14 September 2008
O chestie hazlie – Entourage-ul (ca tot ai zis ca-ti place) e produs chiar de MS
Eu am atat PC cat si un PowerMAC. In primele 2 saptamani am crezut ca ma voi muta definitiv pe Mac. Acum insa numai se pune praful pe el si-l folosesc pe post de server ftp cand am nevoie de una-alta. Motive ar fi multe – crapa OSX-ul, crapa Mozilla, crapa Safari, se misca greu, avea freeze-uri de ma plictiseam si multe altele. Mie XP-ul (o instalare de 2 ani) nu mi-a crapat niciodata. Acum am Vista si la fel, nu a crapat niciodata. Am avut probleme numai cu IE8 (beta ) dar am trecut inapoi la IE7 si am scapat de probleme. Asa ca, din experienta mea, Win e mai stabil si mai rapid (DivX-urile rulau sacadat in OSX, un HD nu am avut curajul sa incerc) decat OSX.
james crissilv
publicat @15:13 14 September 2008
Cred ca ma baga in spam blogul tau…
Teniescu
publicat @15:33 14 September 2008
Eu unu n-as da un Windows pe nimic. Poate sa am mai multe sisteme in paralel, dar Windowsul nu e ceva la care sa renunti, cred.
manuxer
publicat @15:34 14 September 2008
Hahaha..plin de wingozari vad.
Eu am trecut pe mac in iarna 2006..and never looking back. E drept, am trecut de pe un desktop linux..dar pot spune ca cele doua platforme: windows xp / mac os x nu are rost sa le compari. Mac os x e superior din cam toate punctele de vedere.
Dar cum si la batrani e greu sa schimbi o obisnuitat..la fel cu un wingozar.
Poti face tot ce iti doresti cu un hardware de la apple si un mac os x..
Alexandru Giurca
publicat @16:16 14 September 2008
Eu nu am lucrat pana acum pe MAc si nici nu voi lucra (probabil…). Nu dau Windowsul pe nimic…
Grinch
publicat @16:25 14 September 2008
Acum ramane sa mai instalezi Linux-ul cu interfata X si sa te bucuri de toate avantajele windows-ului si mac-ului in acelasi timp
andrei
publicat @16:36 14 September 2008
eu la fel cabral .. nu cred ca dupa ani de utilizare a windowsului sa trec pe Mac … doar ptr faptul ca poate … merge mai bine … ,
in cazul la faza cu doar un enter sa te loghezi , exista pluginuri pentru Mozilla unde nu trebuie sa mai scrii nimc , chiar si in bloguri la comments … windowsul este mult mai puternic decat Mac , tuneazal si o sa vezi
silvia
publicat @17:18 14 September 2008
well, eu am lucrat mereu in Windows XP si intr-adevar, sunt unele mici probleme…..dar nu stiu daca l-as schimba pe Mac. Oricum, merci pt idee!
silvia
publicat @17:19 14 September 2008
am uitat sa specific un lucru: imi place sa fac experimente pe propriul laptop
I know…….crazy kid
ilka
publicat @17:30 14 September 2008
n-am avut inca onoarea sa lucrez cu Mac. Spun onoare pentru ca toata lumea are doar cuvinte de lauda la adresa Mac
… parca tot mai drag e Win pentru ca poti da vina pe el pentru ORICE!
cu Win ai avantajul ca dupa ce te scoate din minti, dai o tura pe net si inveti ce unde sa cauti ..nu risti sa uiti “cum se face”. Cel mai banal exemplu: mai stii tabla inmultirii? sau esti atat de multumit de calculatorul de mana incat lasi calculele pe mana lui? (ok, e un exemplu dus la extrem)
cand dau de Mac, revin in completarea comentariului cu mai multe detalii. NU e promisiune.
Sagi
publicat @17:50 14 September 2008
Eu lucrez in windows de cand am dat nas in nas cu un calculator prin 97-98. Am fost fidel windows-ului multi ani. L-am invatat destul de bine si orice problema aveam, o rezolvam rapid. Pacat ca erau destul de multe.
De vreo doua luni mi-am luat Mac Book Air. Am hotarat sa trec pe Mac pentru ca imi oferea tot ce am nevoie. Nu sunt un ciudat care caut programe ciudate si nici cu jocurile nu ma impac bine.
Pana m-am obisnuit cu el mi-a fost destul de greu. La un moment dat vroiam sa renunt la Mac. Dar acum nu mai am probleme.
Probleme cu Mac-ul am. Una singura si destul de enervanta. Nu stiu daca se intampla numai la Air…Laptopul se incinge foarte tare si inceapa sa faca freezuri cand ma uit la filme pe net sau de pe HDD.
Daca cineva vrea sa treaca pe Mac..va dau un sfat. Daca vreti functionalitatea oferita de Mac, cumparati un Mac Book Pro. Air-ul nu prea se merita. E foarte misto laptopul; subtire, micut, elegant, dar e mult prea scump doar pentru design. Mie imi pare rau ca m-am aruncat la Air si ca nu mi-am luat un Pro.
bogdan besu
publicat @20:14 14 September 2008
Eu lucrez de aproape 4 ani pe mac (iMac, Power Mac, iBook, Mac Mini, Mac Mini cu procesor Intel pe care era instalat si windows). E foarte sigur. Practic nu ai virusi. Crapa cateodata Safari si Firefox, dar e foarte comod odata ce te obisnuiesti cu “volanul pe dreapta” si cu mausi fara scroll, cu un singur buton. Excelent pentru grafica. Gasesti aproape orice soft care exista pentru windows, poate ca trebuie sa cauti putin mai mult, iar daca nu gasesti un inlocuitor la fel de bun. La inceput am avut Mac OS 9. Uratel si deprimant. Daca nu ai configuratie cat de cat acceptabila nu ruleaza decat versiuni mai vechi de OS X ceea ce nu e prea placut.
Acasa am totusi windows, dar pana la urma il voi schimba sau cel putin voi adauga si un mac. Marele minus e pretul. Compenseaza prin calitate.
flaviu
publicat @20:17 14 September 2008
N-am lucrat pe mac, ci pe Linux (Ubuntu) cu dual boot cu XP. Ai dreptate la partea de drivere, orice pui pe USB in ubuntu e recunoscut imediat. Mi s-a parut mai stabil, intradevar. Dar fiindca folosesc desc niste programe de statistica, am renuntat la Linux. Emulatorul de Windows, Wine, e doar o poveste…
ketherius
publicat @20:57 14 September 2008
Rezistenta la schimbare este in natura umana. Prin urmare, cei nascuti cu Windows si mouse si 3 butoane, nu vor accepta altceva decat fortati de imprejurari. Apropo de mouse, Apple a lansat Mighty Mouse, care are scroll (poate si 2 butoane, nu sunt sigur, ca nu l-am cumparat).
Ca stabilitate si usabilitate, MacOS e mult inaintea (sau deasupra) Windows-ului: crapa mult mai rar, te sacaie mult mai putin si te lasa sa iti faci treaba. Si aici este o chestie pe care utilizatorii de Windows o inteleg pe dos: daca Windowsu’ le cere 45 de confirmari inutile pe ora, ei simt ca au muncit, au facut 45 de alte lucruri pe langa ceea ce incercau sa faca in primul rand. Iar munca le da o senzatie de satisfactie (“ia uite cat am muncit, la cate intrebari am raspuns si cate decizii am luat). Pentru uiliatorii de Mac, cele 45 de intreruperi sunt 45 de ocazii in care activitatea produtiva le-a fost intrerupta degeaba si 45 de ori trebuie sa isi reia firul gandurilor.
Sebastian
publicat @23:18 14 September 2008
Lucrez pe Mac de peste 11 ani. Nu m-aș întoarce la Windows pentru nimic în lume.
dave
publicat @00:43 15 September 2008
I am a complete mactard( and i’m working on converting my family also ). Macintosh baby!!!
sigur, nu poti sa vezi ca lumea exchange-ul, nu ai pe mess fotosher, dar e un mac. e genial.
am devenit mai nature-friendly de cand cu mac-ul. nu mai folosesc hartie la cursuri.
plus ca aici in hamerica 99% din studenti *avem* mac, deci e mai usor un transferache. hihihi.
cabral
publicat @01:27 15 September 2008
@ Lorand – aia cu memoria n-am patit-o (vorbind de iMovie), de cu Exchange… n-o stiu, eu am treaba cu POP.
Vorbind de netbook-uri… dap, si eu Msi wind, ca de-aia ma vait de “program failed to start”…
@ Moro – pana acum n-am incercat nici un joc pe Mac, nush’ ce sa zic…
@ Stefan – pai care in afara de Adium?
@ Somebody – poate ca nu folosesc eu multe programe si de-asta nu mi se pare atat de limitat… Cat timp am fotosoapa si ofisu’, si cele folosite pentru net cred ca ma descurc si asa…
@ imoka – ce vrei, ma vait si io…
cabral
publicat @01:41 15 September 2008
@ Schumi – auliu, soacro, asa e! Mac Os X versus Windows XP… acu’ e bine? :p
Despre blocarea din cauza lipsei de memorie, asta ii spuneam si eu lui Lorand…
Iar despre Win pe Mac… sacrilegiu!
)
M-ai facut curios… face la fel ca si pe sistem “genuine”?
@ Sabotor – nu stiam ca Safari e made by Ms, simpatica faza…
Tot ce spui despre Mac mi-e strain si sper sa ramana asa… dar m-ai facut curios sa incerc un Divx…
@ Teniescu – las’ ca te vad eu peste ceva timp…
Doar sa te trezesti cu un mac in brate si sa fii fortat sa-l folosesti…
@ manuxer – nu mai fi mai rau, nu mai vorbi asa…
Fiecare cu ale lui, acum sa nu avem noi impresia ca am descoperit apa calda…
@ Alexandru Giurca – ce-i spuneam lui Teniescu e valabil si la tine… vedem noi!
cabral
publicat @01:49 15 September 2008
@ Grinch – bai, stii ca mi se pare prea complicat Linux-ul ala al tau, cand o sa am timp o sa-l incerc si-ti spun cum mi se pare.
Oricum, eram aproape sa ma procopsesc cu Linux, de-aia am si cumparat Asus-ul ala de la Orange, venea cu XP-ul in pret…
@ andrei – eh, vezi, aici apar problemele, n-am timp sa-mi fac treaba asa cum mi-ar placea, sa mai stau sa si butonez dupa tunari de Mozilla… e prea mult.
Nu ca as fi lenes, dar pana una-alta, daca mac-ul mi le pune pe tava e mai comod asa…
@ silvia – incearca-l si vorbim dupa. Am prietene care au incercat sa lucreze pe Mac si pentru ca li s-a parut prea complicata trecerea de la unu la halalalt…
Cat despre experimente, mai greu la Mac…
cabral
publicat @02:06 15 September 2008
@ ilka – ce spui despre gasirea raspunsurilor pe net, se poate sa ai dreptate, sunt mai multe sanse sa gasesti mai repede pentru Win.
Am inteles ca nu e promisiune, dar daca iti gasesti timp…
@ sagi – asa am inceput cu totii, cred, cu Windows-ul ala vechi, cum il chema, parca 32…???
Si nu, nu se intampla numai la Air, se incing astea mici ca in desene animate, iti perpeleste pulpele cand te ia cheful de lucrat in pat…
Si sa stii, nu numai MacBook Pro e misto, si macBook-ul simplu e ok, pe asta il am eu si merge brici. Am incercat si un Pro dar nu vroiam ceva asa mare si oricum mai greu, Air-ul il are tata si e foarte multumit de el (da, am zis tata…).
@ bogdan besu – incep cu pretul… in timp ce un MacBook pleaca de la 1.5oo usd, si un lap decent pleaca de la 7-800 usd, cam greu sa se bata cele doua target-uri, mai ales ca acea calitate de care vorbim nu cred ca o simti pregnant doar atunci cand il pui la treaba, nu pentru chestii simple.
Oricum, din cate spui ai lucrat pe toate natiunile de Mac, se pare ca stii despre ce vorbesti…
@ flaviu – e, deja esti din carti serifule, Ubuntu, emulator de Win… filme taica, filme!
Dar da, si mie mi se pare ca e mult mai stabil nen’tu Mac…
@ ketherius – asa mi-e de acru sa dau 100 de euro pe un mouse incat nici nu ma mai uit la periferice de la Mac, am un LG cu mosor pentru cablu si merge, cand am vazut cat costa “sfarcul” de la Mac mi-a trecut de fite…
Iar despre faza aia cu cele 45 de intrebari, ai perfecta dreptate!
In timp ce Win te intreaba si ce clustere sa foloseasca, Mac-ul te impinge inainte fara sa te bazaie cu alte lucruri decat ce ai de facut.
@ Sebastian – aici te inteleg 100%!
cabral
publicat @02:11 15 September 2008
@ Dave – e, Hamerica e alt film, am inteles ca la scoala se lucreaza pe Mac…
E, ca veni vorba de mess si fotoshare, nu ai nici video, sunt mai multe chestii lipsa. Dar din cate am vazut in comentariile de aici e pe site la Mac un mess, m-au facut curios, o sa bag un nas, cu toate ca nu folosesc, dar e un argument bun in discutii gen Windows versus Mac (sau, ca sa fiu mai corect ca tot m-a corectat Schumi, Mac versus PC)…
Sabotor
publicat @02:21 15 September 2008
@cabral – entourage, nu safari
@ala care ne face wingaozari – dupa cum vezi, nici un utilizator de win nu a catalogat vreun fan apple drept mactard. Tu de ce ne jignesti?
@dave – vezi ca termenul de mactard nu e chiar magulitor.
Pingback: Blegoo » Cabral, un tradator de tzara, popor si sistem
Blogroll