cabral.ro

Degeaba ii acuzam pe tineri, e vina noastra!


Vedem la stiri imagini cu tineri facand fel-de-fel de chestii si grozavii care ne inflameaza… in loc sa incepem sa gandim, noi nu facem altceva decat sa ne miram tamp, sa tza-tza-im si sa dam din cap a negare tembela.

- Nu se poate, dom’le, cum e tineretul din ziua de azi!

Ba se poate, credeti-ma, este posibil orice, si asa cum ne uitam pe vremuri la filme americane si spuneam “Ce tara distrusa!” atunci cand le vedeam tinerii drogati, injunghiati, batuti, pervertiti… asa ne vom uita la astia mici ai nostri si vom vedea acelasi nenorociri.

De ce? Pentru ca nu avem grija, nu investim destul timp, nu ne implicam indeajuns.

A trecut vremea cand ajungea un snur de gat, pe care se punea cheia de la intrarea in apartament si… gata! Acum, pentru a creste un copil sanatos la trup si minte, pentru a-l dezvolta cum trebuie… trebuie sa te implici.

Nu-l mai lasa sa traiasca in fata televizorului. Fa in asa fel incat calculatorul sa fie o unealta, nu lumea lui. Dar cel mai important este sa comunici cu el, sa-l intrebi, sa-i explici, sa ai rabdarea necesara incat sa te vada ca esti interesat sau interesata… lipsa de atentie este una dintre cele mai nocive manifestari pentru un copil.

Ma opresc pe strada mame de copile de 10 ani si-mi spun, referindu-se la fetele lor “E fanul tau, nu pierde nicio emisiune seara!“. Eu ma bucur cand aud ca lumea se uita la ce fac, dar… nu stiu daca ati apucat sa vedeti Povestiri de Noapte vreodata… iti trebuie ceva discernamant si un ochi antrenat ca sa intelegi ce incearca redactia, si ce incercam si noi sa facem. Caci, daca nu gandesti destul de repede, ai impresia ca te sfatuim sa faci ce vezi acolo. Iar pentru un copil de 10 ani, atunci cand nu i se explica, este si asta un gen de educatie iar asta este valabila pentru orice emisiune TV (scoatem din ecuatie, evident cele educative de pe Discovery si Nat Geo).

O sa ma intrebati ce fac eu, cativa dintre voi. Va spun simplu: Inoke nu vede decat o categorie de desene animate (fara balancozauri care macelaresc papusi cu pistoale laser sau alte cretinisme de genul asta), la calculator are acces cat vrea ea insa nu exagereaza pentru ca tot timpul avem grija sa existe si alte atractii, nu a vazut niciodata in viata ei stirile televiziunilor si… atat eu cat si Luana stam cu ea de vorba oricat este nevoie, pe orice subiect posibil. Si da… functioneaza.

45 comentarii

  1. moni

    publicat @08:42 07 September 2010

    esti un exemplu de urmat !!!!!!!!!!!!!!

    Raspunde

    • Corina

      publicat @12:15 07 September 2010

      Sunt perfect de acord cu tine , imi place cum gandesti in primul rand ca iti respecti copilul si pe cei din jur , dar cum bine stii cu o floare nu se face primavara , e prea mult ptr tine sa fii singur in batalia asta a oamneilor nebuni care nu le mai pasa de viata copiilor lor. Multa bafta, succes si sanatate ca restul vin de la sine. Cu consideratie Corina

      Raspunde

  2. FLORINA

    publicat @08:59 07 September 2010

    si eu am doi copii si incerc sa ma implic cat mai mult in viata lor si sa le dau cat mai multe exemple buna.nu stiu cat am sa reusesc sa fac din ei oameni buni dar ma straduiesc cat pot de mult.

    Raspunde

  3. andreic

    publicat @09:03 07 September 2010

    eu ma intreb cati dintre cei tineri mai citesc o carte. mi-e teama ca educatia se face doar cu televizorul si cu tabloidele…

    Raspunde

    • avl

      publicat @10:24 07 September 2010

      Pai daca atat le oferim.

      Asta e ca aia cu facultatile: zilnic auzi stiri si bocete ca se scot licentiati pe banda rulanta.

      Pai cine dracu le-a permis la aia sa existe in formula asta. Nu noi? Nu societatea?

      Tinerii mostenesc o tara in ruina. O gluma proasta de tara pe care o transmitem celor care vin din urma dar in schimb generalizam toate greselile lor si ii desconsideram pentru ca, culmea, nu au evoluat cum vrem noi. Si bineinteles ca pentru asta vinovatii suntem noi 100% dar ce mai conteaza.

      Valentin Breaz din Alba Iulia a castigat medalia de aur la mondialele de matematica. Asta e doar un exemplu din sutele care exista in Romania. Bine ca el o sa plece 99% din tara e altceva.

      Tineretul din ziua de azi… ia aur la mondiale dar noi ii judecam ca nu citesc. Lasa ca ati citi voi astia care cica ati facut si revolutie. Va ajutat si mult cititul, lasati o ruina de tara mostenire.

      Raspunde

    • Serginho

      publicat @13:08 07 September 2010

      Daca nu citesti o carte nu inseamna ca e capat de drum, spre exemplu eu nu am citit in viata mea o carte intreaba, pentru simplul fapt ca nu imi place sa citesc carti, in schimb citesc zilnic diferite articole, nu doar personale sau mondene ci si informative.

      Raspunde

    • 03

      publicat @14:52 07 September 2010

      Educatia se face doar cu televizorul pentru ca parintii in loc sa ii arate copilului o carte, sa-i citeasca atunci cand era mic si sa ii arate ce frumoasa este o carte, l-a lasat sa faca ce vrea, sa stea la calculator fara sa ii arate cum sa selecteze informatiile si sa il foloseasca ca pe o unealta, ca nah….isi face si omul treaba cat se joaca copilul…
      Nu inteleg oamenii care nasc copiii si ii lasa sa creasca precum plantele, le dau mancare si apa si gata, ce mai au nevoie de ceva? Ca mai tarziu cand copilul face ceva aiurea sa ii sara in cap cu ”te-am crescut”(….si cam atat…ca de educat, foarte putini se ocupa.)si cu ”tineretul din ziua de azi”

      Raspunde

    • Attilla

      publicat @15:37 07 September 2010

      stop joc. ati uitat cum ati crescut “copchii”. cartile pe care le-am citit toti in copilarie….le-am citit de nevoie…ca nu aveai altceva ce face. Cand a avut Cabral postul cu cartile copialriei…nimeni n s-a laudat cu Kant sau cu Razboi si pace….toti am citit jules verne si altii ca el…adica fix pixu…carti de wc. nu te educau cu nimic…si nici nu-ti creeau mare cultura generala.
      problema nu e ca nu mai citeste nimeni (si noi tot porcarii am citi). problema e ca acum este prea multa informatie sinici noi nu stim cum sa o gestionam si sa le-o oferim copiilor/tinerilor

      Raspunde

  4. BogdaNiculae

    publicat @09:10 07 September 2010

    Ai dreptate Cabral in ceea ce priveste educatia copiilor….copiii devin intr-o oarecre masura ceea ce “au timp” parintii ca acestia sa devina :(
    Partea proasta e ca “meseria de parinte” nu se invata, iar tinerii parinti de multe ori sunt prea obositi sa faca eforturi pentru a sta de vorba cu odraslele din “batatura”. E mult mai comod sa ii lase in grija “educatorului” tv….CARE TREBUIE SA OFERE MODELE…LA FEL CA SI SCOALA…:d

    Raspunde

  5. karmapolice

    publicat @10:06 07 September 2010

    bucura-te cit mai poti…p[e la 17 ani o sa se uite la ce vrea ea cit vrea ea cum si cu cine vrea..si poti sa t epui si in cap si in cur degeaba va fi.
    si da, si io am crescut-o pe ea mea fara tv si cu pc parolat

    Raspunde

    • visina

      publicat @14:39 07 September 2010

      Ideea e ca tu sa iti educi copilu PANA la 17 ani ca atunci cand nu mai ai cum sa ii impui si trebuie sa aleaga sa o faca asa cum trebuie. Exemplu: daca il fortezi sa citeasca sub amenintatrea unei pedepse (da stiu cazuri) nu o sa-i dezvolti dragostea pentru lectura ci dimpotriva.. si ce crezi ca o sa faca cand n-o sa-l mai poti obliga? exact poti sa “te pui si-n cur si-n cap” ca tot cum va simti va face

      Raspunde

  6. Adrian

    publicat @10:35 07 September 2010

    Da, un subiect foarte bun si mult prea putin abordat, atat la TV cat si pe bloguri. si eu am doi copii, amandoi sunt inebuniti dupa calculator, au descoperit si netul, asa ca imi e foarte greu sa ii controlez. Insa, pot sa ii EDUC, sa le vorbesc, sa le explic orice, exact cum a scris si Cabral. Daca aveti pusti la varsta desenelor animate, va recomand site-uri de genul – http://www.deseneanimateonline.net/ , nu trebuie decat sa le verificati putin inainte sa nu aiba reclame sau pop-upuri spre eu situ ce alte siteuri dubioase..Cat despre TV…nu stiu ce sa zic. Eu le interzic alor mei TV in timpul saptamanii, ii las sa se uite doar in weekend pe posturile gen Nat Geo si la desenele de duminica dimineata de pe diferite posturi.

    Raspunde

  7. Attilla

    publicat @10:56 07 September 2010

    Strict pe filmulet: -iti strica dimineata…dar chiar socant ?!!…nu cred. Indiferent cat de sus suntem sau ne credem ….cu totii stim ca aceasta metoda de a scapa de animalele nedorite este folosita de nu stiu cate zeci/sute de ani. Probabil ca fata nu facea nimic altceva decat o asculta pe bunica-sa.

    In partea cu educatia…ai dreptate…noi suntem singurii vinovati.

    La partea cu cititul si cu tv-ul care trebuie sa ofere modele….gargara. Nu uitati ca noi suntem produsul unei educatii facute cu citit si cu modele….si daca noi nu reusim sa ii educam pe cei de dupa noi….poate a fost undeva gresita aceasta metoda folosita pe noi.

    Raspunde

  8. Anna

    publicat @10:58 07 September 2010

    Ai dreptate. Un copil are nevoie doar de disponibilitatea parintilor. Ceea ce e greu de acceptat este faptul ca parintii separa iubirea de disponibilitatea lor. Eu sunt sigura ca absolut orice adult stie – stie foarte bine – ca stirile, tv-ul, cercul suspect de prieteni nu fac bine unui copil. Nu ne fac noua bine, dar lor? Insa pur si simplu nu are disponibilitatea de a se apleca asupra acestui adevar. Nu are disponibilitatea unei alternative. E haituit de datorii, greutati, sef, saracie, lipsa de timp pentru el ( dar pentru copilul lui ? ), nu se duce nici macar la medic aproape niciodata. Astia sunt parintii nostri. Daca te uiti la orice post de desene fara sonor si vezi numai mesajul vizual, te ingrozesti. De monitorul pe care il colinda la pubertate, adolescenta nu mai vorbesc.
    ORICE copil are resurse, nu exista un copil fara ele. Daca nu si le gaseste da, e vina noastra. Cata dreptate ai Umanule.
    O mama permisiva si un tata normativ nu nasc ambivalenta in sufletul unui copil. Nu nasc confuzie. Avand astfel resursele la indemana, el isi gaseste drumul in el insusi.
    In familie unul din parinti nu e disponibil niciodata si nu ma refer la prezenta. Desi absenteismul in viata copiilor nostri naste deruta, absenta valorilor si dezastre.

    Nu stiu daca se poate face ceva. Dar daca se poate, acel lucru se incepe in parinti , nu in copii. Parintii trebuie sa isi acorde ei disponibilitatea si abia apoi vor fi in stare sa o dea urmasilor lor.

    Raspunde

  9. johnny

    publicat @11:31 07 September 2010

    La tara, mamaia se ducea la rau sa arunce puii in apa cand fata catzaua ca nu avea ce face cu ei. Era ceva normal pentru toata zona, daca as fi filmat-o cu tel si as fi aratat in sat probabil ca ma intrebau: “si, care-i faza?”

    Raspunde

    • Georgiana

      publicat @14:40 07 September 2010

      Esti tare mandru de oamenii “de la tara de la mamaia” care fac asa ceva nu? Cum era daca tu sfarseai intr-un rau pentru ca mama ta “Nu avea ce sa faca cu tine?” Cum e posibil sa spui despre o fiinta vie ca nu ai ce face cu ea?

      Raspunde

      • Cardreader

        publicat @15:52 07 September 2010

        Giorgiana, chill! Jhonny a relatat ceva si atat. N-a zis ca e de acord cu ei sau nu.

  10. Andra

    publicat @11:33 07 September 2010

    Hmmmmm ce subiect spinos.Practic meseria de parinte de cam multicel insa nici pana azi si probabil nici peste 10 ani nu voi avea certitudinea ca tot ce am facut am facut 100% bine,insa ma straduiesc si eu si ursu 24h cu 24h.
    Faptul ca muncim mult nu mi se pare o scuza,nu mi se pare normal sa-i ignor pt ca eu muncesc,in fond muncesc pt ei si daca lor nu le e bine atunci ce rost mai are efortul meu.
    Si eu consider ca actiunile copiilor nostri ne reprezinta pe noi si ce am reusit noi sa modelam .

    Raspunde

  11. Judy

    publicat @11:55 07 September 2010

    Daca te uiti cu atentie fiinta asta are fatza de diavol! Sincer acum! In familia mea nimeni nu tinea la animale pana sa ma nasc eu, care tot timpul am avut o sensibilitate pentru ele si m-am certat cu oricine pentru a nu rani sau omori un animal. Dar exista si copii diabolici pe lumea asta, copii care cred ca pot face orice fiindca li se cuvine. Cel mai cinic este cel care a filmat-o fiindca statea acolo si nu facea nimic!

    Raspunde

    • Attilla

      publicat @12:28 07 September 2010

      Judy….nu are rost sa judeci…caci judeci gresit.

      in educatia lor…ei nu fac un lucru rau….ei scapa doar de niste “daunatori”…este exact cum storcesti tu o musca…un paianjn sau un tantar…
      probabil ca un calugr budist si-ar smulge parul de pe picioare daca te-ar vedea pe tine filmata in actiune.

      Raspunde

  12. Andrei

    publicat @11:58 07 September 2010

    Trist, dar adevarat! Din pacate cei care gandesc cu adevarat sunt din ce in ce mai putini. Restul, pur si simplu nu pot sa gandeasca pentru ca nu ii duce capul, fie refuza sa o faca pentru ca mereu gasesc motive (cel mai des e: muncesc ca sa le ofer un viitor copiilor mei si nu am timp liber sa ma implic). Apoi, scoala nu mai joaca un rol prea important in crearea unui caracter – invatatorii si profesorii sunt blazati si total dezinteresati asa ca nu se implica in formarea unui elevilor. Si termin cu societatea in general, care din pacate e in coma (sa nu zic moarta)… nu mai exista pic de simt civic care sa o faca sa se implice si sa ia atitudine (eventual cei care o fac sunt catalogati de moda veche si comunisti – am intalnit cazuri).

    Raspunde

  13. CALU LU FAT FRUMOS

    publicat @13:18 07 September 2010

    Aici e subiect delicat. E adevarat tu te kinui sa-i asiguri copilului premisele unei dezvoltari sanatoase ekilibrate. Dar asta cand e mic, pe urma vin nebuniile adolescentei, anturajul, hormonii, pleaca dimineata si vine seara, declickuri mintale si gata cu controlul. E un risc odata ce a intrat in lume. Sigur, ce-a facut fata aia e deraiere psihica dar se-ntampla. Multi copii din astia vin din familii sau combinatii care nici n-ar trebui sa faca copii. Nici popii care vorba aia, lucreaza cu El nu mai sunt zdraveni la cap…:D Traim vremuri periculoase.

    Raspunde

  14. Andreea

    publicat @13:56 07 September 2010

    Nu am copii, poate ca cei care au stiu mai bine, dar sunt de parere ca educatia si timpul acordat copiilor cand sunt mici ii salveaza de “hormonii adolescentei”.

    Intr-adevar, adolescentii de astazi sunt mult mai rebeli decat cei de acum 10 ani, dar daca un copil are o baza solida, a fost crescut astfel incat sa inteleaga dificultatile prin care trec parintii lor pentru a-i creste, daca li se explica ce e bine si ce e rau si ajung sa-si creeze o personalitate bazata pe o relatie stransa si deschisa cu parintii, adolescenta nu va fi o perioada “de pierzanie” (scuze pentru expresie).

    Raspunde

  15. Cardreader

    publicat @15:27 07 September 2010

    Foarte bine. Si eu pe viitor as vrea sa am suficient timp sa imi pot educa copilul asa cum trebuie. Sper sa si pot.
    Am niste cunostinte care au luat o masura drastica: nu au televizor in casa. Considera ca nu e cazul sa ii faca rau copilului cu prostiile de la tv.

    Raspunde

  16. Cardreader

    publicat @15:41 07 September 2010

    In copilarie, cand mergeam la tara, am gasit si eu pe malul unei ape un sac cu pisicute care au fost aruncate tot in scopul asta si le-am eliberat. Mai tarziu am aflat ca asa se obisnuia sa se faca.
    Nu e un caz izolat in diverse lucuri ale tarii, din pacate.

    Raspunde

    • Ildiko

      publicat @20:44 07 September 2010

      si pisicile se intorc acasa…asa am patit la tara,bunica le-a dus la riu,departe,le-a lasat la mal,nu in apa si a douazi erau pisicile la locul lor.Asta se intimpla demult.

      Raspunde

  17. Florin

    publicat @16:23 07 September 2010

    Adevarul este ca daca nu simti misto-ul si bascalia din emisiune, chiar crezi ca majoritatea pitzipocilor si pitzipoancelor sunt exemple de urmat. Oricum umorul e fin, iar ce e mai fain, e ca retarzii aia nu isi dau seama ca sunt luati la misto si intra si in jocul vostru. Bestial!!

    Raspunde

  18. alutzu @ CornerParadise

    publicat @17:03 07 September 2010

    doamne nu am vazut in viata mea asa cv…cat de diavolesc sa arunci catelusii aia vai de ei sarmani…in rau…

    Raspunde

  19. Vrabiuta

    publicat @17:32 07 September 2010

    Nu-mi vine sa cred ca mai gandeste cineva ca mine! In ultimul timp ma simteam o ciudata! Cand le spun prietenelor mele, mame, ca nu mi se pare normal sa tina copii treji pana la 12-1 noaptea la tot felul de petreceri si nu mi se pare amuzant ca un copil de nici 2 ani stie ca pe banda reclamele la bere si melodia Poker Face a lui Lady Ga-Ga, primesc in scimb niste strambaturi si ochi dati peste cap, si aud susotindu-se ca sunt “de moda veche”. Ma bucur ca mai sutn si altii “de moda veche” si au grija de copii lor (si aici ma gandesc la adevaratul sens al cuvantului grija care inseamna si responsabilitatea asumarii deciziilor luate pentru binele lor si asumarea rezultatelor viitoare ale acestor decizii). E greu sa-ti educi copilul in zilele noastre, e greu sa-l inveti binele si corectul intr-o lume a raului si a inselaciunii, dar, asa cum spunea o buna profesoara a mea in generala, “per aspera ad astra”. Iti doresc ca mai tarziu sa te bucuri de roadele educatiei pe care o oferi acum copilului tau!

    Raspunde

  20. Stefan

    publicat @17:50 07 September 2010

    Salut. Intr-adevar parintii poarta majoritatea vinei atunci cand copilul o ia pe carari mai proaste. Dar nu numai parintele trebuie sa aiba grija de copil. De la o anumita varsta, copilul intra in sistemul de invatamant, unde, sa imi fie cu iertare, sunt monstri mai mari decat la televizor. Norocul face sa ma aflu in Danemarca in momentul asta, studiind la un curs de Pedagogie Sociala. Ramai socat cand vezi ca persoanele in grija carora se afla copii sunt mult mai atente decat parintii. Nu spun sa se adopte vreun model, asta facem de ani de zile si ne iese pe dos. Ce incerc sa spun este ca daca si personalul din invatamant, sau after-school, sau persoanele din centrle de copii ar fii mai bine pregatit, copilul ar creste mult mai “sanatos”…Modelel nordice sunt cele mai aproape de perfectiune cand e vorba despre cresterea copilului. Poate macar sa ne inspiram de acolo…Statul trebuie sa aiba o mai mare implicare in acest lucru…Toate bune

    Raspunde

  21. cocutza

    publicat @18:31 07 September 2010

    ce scriu acum nu are nici-o legatura cu articolul.CASA DE PIATRA!!!!!FERICIRE LA MAXIM!!!SANATATE,INTELEGERE SI TOT CE VREAU EU PENTRU COPIII MEI VA DORESC SI VOUA!!! cea mai frumoasa pereche din…S-E Europei.

    Raspunde

  22. KiLLeRu'

    publicat @18:49 07 September 2010

    EVIDENT ca valorile de genu asta trebuie sa plece din familie! Isi imagineaza cineva ca parintii lu fufa aia is cu 5 minute mai destepti ca ea? Eu NU… Parintii aia care nu-si educa DELOC copiii, avem noi impresia ca citesc ei blogu’ asta? Pai aia stau frate la stirile de la ora 17:00 si rad cu sticla de rachie la gura.

    La aia ce le faci, frate? Cine le explica cum sa isi creasca copilul?

    Cabral, tu ti-ai invatat copilul sa nu arunce catei in apa din cauza ca ai bun-simt, te gandesti si la cei din jurul tau cand iti planifici / masori actiunile, corect? EXISTA oameni care nu il au. Ce e de facut cu aia frate? “As we speak”, aia fac copii pe banda rulanta…

    Raspunde

  23. KiLLeRu'

    publicat @18:54 07 September 2010

    Mnoa, asta ii mai delicat, pls nu il aproba daca esti “uncomfortable” :D si nu raspunde daca te jeneaza, da’ totusi…

    Ce o fi educativ la serialul ala cu “State” plecat prin Europa? Nu zic ca poate fi privit ca o parodie, insa daca faci un exercitiu si intuiesti IQul audientei (care as putea sa pariez ca tinde ingrijorator catre ZERO) nu crezi ca e cam riscant faptul ca ajungem sa promovam comportamente care ar trebui lasate sa moara in chinuri? …parerea mea…

    Chiar nu vreau sa te atac sau ceva, fiecare cu jobu’ lui, corect?

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @20:45 07 September 2010

      A, stai linistit ca n-am greturi… ideea este simpla: inafara de filmele cu eroi perfecti care salveaza lumea… ti se pare ca restul filmelor sunt educative?
      Mai mult… de cand este filmul artistic educativ? Nu este, nu-si asuma, nu ajunge… ;)

      Raspunde

      • KiLLeRu'

        publicat @11:49 08 September 2010

        Fair answer…

        Ma tot gandesc la “American History X”, un film care mi s-a parut f bun si care nu isi propunea sa “simpatizeze” cu nici una din tabere, insa in mod clar arata fiecare fata a monedei…
        Nu stiu, poate ca suntem prea dezgustati sa vedem filme romanesti in care sa ne se prezinte ambele fete… stiu ca sunt unele de genul “3,2,1″ sau “Occident” si diverse re-make-uri mai recente care ar merita privite, insa… parca imi vine greu…

        Bottom line pt acest post:
        In mod clar ar trebui sa ne implicam mai mult cu totii, cand vedem ca se intampla fapte ne-la-locul-lor sa facem ceva – sa sunam la politie, sa facem observatii, sa scriem despre asta pe blog, ceva, orice, insa sa NU RAMANEM IMPASIBILI!

        Ignoranta o sa ne ucida (chiar daca unii zic ca e o bonecuvantare). Cu alte cuvinte, apreciez ca ai abordat subiectul, chiar daca e unul foarte delicat!

        Numa’ bine!

  24. Malina

    publicat @19:02 07 September 2010

    Cand ma uit la ce rahaturi de desene animate se uita copilasii astazi, nu imi vine sa cred!

    Raspunde

  25. carmen

    publicat @19:47 07 September 2010

    imi place cum gandesti…si e bn sa stii sa-ti educi copilul..doar k aici este o problema..intradevar, trebuie sa ne ferim copii de toate rautatile care se petrec, doar atunci knd consideram k au varsta si mentalitatea necesara sa inteleaga, sa-i aducem la realitate pana nu e prea tarziu…cunosc multe cazuri knd copii au fost mereu tinuti intr-o lume a lor(roz si toata frumoasa si fericita), iar atunci knd fireste au zburdat putin printre oameni …ce-au gasit li s-a parut atat de diferit incat au dorit sa revina in lumea lor,chiar si cu pretul vietii…e bn sa ne ferim copii de mizarie, dar sa stim sa le aratam ca ia exista si la randul lor sa se fereasca…sa nu dramatizese atunci cand vor da de ea

    Raspunde

  26. Ildiko

    publicat @20:46 07 September 2010

    fata asta ar merita sa fie amendata!

    Raspunde

  27. viera

    publicat @21:20 07 September 2010

    ” la tara ” (comune si sate) ai sa vezi foarte des aceste cazuri si chiar mai dure…
    foarte tare este faptul ca filmeaza si il pune si pe net…deci iei chiar si-au dorit sa faca asta…

    Raspunde

  28. Escu

    publicat @21:22 07 September 2010

    dude, meriti ceva mai bun decat povestiri de noapte. e parerea mea.

    Raspunde

  29. Ana-Maria

    publicat @02:41 08 September 2010

    Parcă m-a lovit ceva în inimă când am văzut imaginile cu cretina asta. Sunt şocată, dar nu mă mir pt că se poate orice în ţara asta şi nu numai. Ştiu că la ţară se practică metoda aruncatului de câini şi de pisici când sunt foarte mici, şi ţin minte de când eram şi eu mică că vecinii făceau trasee cu animalele, însă decât să îi arunce în apă, aşa ca obiectul ăsta că nu se poate numi fiinţă, îi mai lăsa puţin să crească şi îi ducea pe la nişte case, o fabrică, ceva. Nu era o soluţie foarte bună, dar decât să moară…

    Ideea e că eu nu îi înţeleg pe oamenii care ţin pisică, câine, dar nu sunt în stare de ele. Vrei? Păi mâncare, apă, vaccinuri, sterilizare, dacă îţi permiţi asta, ok, dacă nu, stai dracului în banca ta.

    Of, E GRELE…

    Raspunde

  30. danny

    publicat @18:21 09 September 2010

    Nu stiu ce va lamentati atat. Chestia asta se practica de ani de zile.Cu ce este mai omenesc sa ii iei si sa-i lasi intr-un sac la marginea satului sa moara de foame. Am vazut asta si acum 20 de ani, doar ca nu aparea la TV asa ceva. Cruzime era daca ii punea jos si sarea pe ei sau ii batea cu pietre sau drugi de fier pina le iesea totul din ei, aia e cruzime. Si din pacate am vazut acum 22 de ani copii de 7-8-12 ani facand asa ceva. Aia i-as numi sick fucks. Si ce era mai rau, e ca se simteau bine facand asa ceva. Si pe vremea aia nu erau nici filme nici desene violente..doar TVR1

    Raspunde

Lasa un comentariu