cabral.ro

Exclusivitatea.

Fetelor, nu ma arunc acum in dezbateri de genul “este sau nu este corect?” sau “dar de ce e asa si nu altfel?”, va spun cum sta treaba: pentru o mare majoritate a barbatilor exclusivitatea este una dintre cele mai importante aspecte ale relatiei.

Hai sa mai rafinam termenul, ca sa ne certam pe acelasi subiect macar…

Ce inseamna exclusivitatea? Spusa din topor ar suna asa: esti a mea! E simplu, oricum ai pune problema, oricum ai privi-o… tu, mintea ta, trupul tau, sentimentele tale sunt ale mele. Nu-ti spun pentru toata viata, nu-ti spun ca e corect, iti spun doar ca daca ma vrei sa te iubesc, sa te protejez, sa te ocrotesc, sa te fac fericita… trebuie sa stiu ca esti a mea.

[Doamnele si Domnisoarele clipesc nedumerite, domnii incuviinteaza cu o atitudine afectata]

Se poate si altfel, putem fi sex-buddies (daca-l traduc in romana nu mai intelege nimeni ce mama ei de treaba spun aici), putem fi amici, putem chiar avea o relatie, dar numai asa, numai prin exclusivitatea asta vei stii ca fiecare gand al meu, fiecare centimetru de piele, fiecare respiratie a mea va fi pentru tine iubita mea.

Revenind… exclusivitatea. In viata de zi cu zi acest aspect se poate pierde din vedere, poate fi uitat. Insa apar momente inerente cand un gest, aparent inofensiv poate, ridica o spranceana.

Adica iti zambeste un prost la coada la ridichi. Tu ce faci? Te tii de exclusivitatea asta cu dintii si te uiti in scarba la el sau ii intorci zambetul? Stai, nu ma intelege gresit, nu era vorba ca il iei de mana si fugi la el in garsoniera si faci “say my name!” toata noaptea cu el. Era vorba fix de mica ta decizie… daca il privesti indiferenta inseamna ca tu esti asa cum sper eu, da’ daca colturile gurii tale se ridica a “merci de compliment”… alles bulles!

[Doamnele si Domnisoarele incuviinteaza superficial, Domnii dau din cap energic]

Alt exemplu? Esti cu colegul de serviciu langa tine, da, ala de care mi-ai spus la un moment dat ca-si pateaza camasa de balute cand te duci cu rochia verde… apropos, cand ai venit aseara acasa si te-am vazut in ea m-a cam luat cu tremuriciu-poftiliciu si-mi dadeam prin debara cu pumnii in cap c-am invitat-o pe muma-ta la masa…

Ce spuneam? Ah, da… ca esti cu ala langa tine la birou, amandoi cu ochii pironiti in monitor, si el, aranjandu-si neglijent pozitia (vrajeala neglijent, al naibii obsedat!) isi intinde o mana peste mijlocul tau, asa, neinteresat… Tu ce faci? Te ridici in capul oaselor, ii arunci privirea 7 (da, aia de zice “ia-o pe mama-ta in brate!”) si te indepartezi sau nu observi (sau te faci ca nu observi)?

Ca daca nu observi inseamna, din punctul meu de vedere de mascul prost, ca nu te incomodeaza ca un prost sta si-ti baleste pe rochia verde (pe care tot io ti-am cumparat-o la aniversarea noastra de 2 ani…). Si asta ma cam deranjeaza, si daca intru in birou cand balosu isi desira secretiile orale pe umarul tau il iau frumusel de ceafa, il dau cu fata de copiator, il palesc cu querty peste ochi, il… ai inteles tu, not friendly…

Si am putea continua cu exemplele…

[Doamnele si Domnisoarele au inteles deja ce zic aici (si zambesc) in timp de domnii s-au 'nervat de-a binelea]

Pentru ca, si aici e simplu: nu e vorba de siguranta sau nesiguranta barbatului, e vorba si de mandrie. Probabil prosteasca, nu zic nu, dar e in firea barbatului (ca oricum sustineti sus si tare ca sunteti mai destepte, suportati-ne prosti!).

Adicatelea, daca esti iubita mea si eu sunt iubitul tau, cum vine asta sa stiu ca alt barbat stie ca te poate atinge?! Sau si mai rau, sa stie ca eu stiu ca el tocmai te-a atins?!

[Acum Doamnele clipesc nedumerite de ce limba straina vorbesc eu acum, in timp ce domnii sugruma mausii in mana dreapta plini de nervi (pe buna dreptate frate ca m-au luat si pe mine nervii!)]

Facand povestea lunga… si mai lunga… hai sa spunem asa: eu sunt al tau, prostul tau. Ma ai pe inventar, stii cat ma duce dibla, ca te iubesc de mor, ca mi-as da si mana dreapta si masinuta teleghidata pentru tine, ca vreau sa te stiu ocrotita, zambareata, relaxata, bine iubita…

Dar pentru ca toate astea sa ramana asa eu as vrea sa stiu ca esti a mea. Nu te sufoc, nu te controlez (sa stii ca atunci la Budapesta cand ai iesit din baie si aveam telefonul tau in mana chiar ma uitam la ceas, ala al meu de la mana ramasese in urma, pe bune), nu sunt mui geloso, e vorba de cu totul altceva: de siguranta ca tu te consideri a mea.

Adicatelea, zic eu, nu vreau sa-ti pun io bare la iatac, crocodili in jurul patului si chiloti cu cifru din 8 digits encriptat in 64, as vrea sa stiu ca in cazul in care te-ai regasi pe o plaja populata cu barbati divini si sexy (nu te mai uita la burtica mea ca aseara cand faceam dusul de dupa mi-ai zis “trupesule!”), barbati care sunt goi si unsi cu uleiuri care le pun muschii vanjosi in valoare

[Doamnele clipesc uitandu-se in stanga sus si inchipuindu-si, Domnii sunt deja scandalizati numai la ideea asta]

si care barbati (ce Doamne-iarta-ma cauta aia fix pe plaja aia?!) s-ar arata foarte interesati de trupul tau perfect… tu ai spune cu eleganta: “muriti mah ca sunt data si il iubesc!”.

Si ca in cazul in care unul dintre sex-machine-le alea te-ar atinge din intamplare ai sari ca arsa si ai veni imediat langa mine sa te apar cu muschii mei de iubit al tau care sunt!

[Doamnele si Domnisoarele plescaie nemultumite (?), Domnii asteapta raspunsul Doamnelor]

Hai, lasand gluma acum…

- Domnilor, cereti exclusivitate de la Doamnele voastre? In ce fel, cum si cat?

- Doamnelor, le oferiti exclusivitatea asta barbatilor vostri? In ce fel, cum si cat?

[acum io rad, sa vezi ce halimai iese!]

68 comentarii

  1. o cafea tare

    publicat @11:15 21 August 2008

    exclusivitate? :) sa zicem. cand sunt la o petrecere cu iubitul meu, imi place sa il tin peste tot de mana, chiar si cand vorbesc cu fosti prieteni, colegi, iubiti :) . atunci simt cum e mandru de mine

    Raspunde

  2. dush

    publicat @11:21 21 August 2008

    exclusivitate, evident cer si dau…dar fara sa fie turnata cu o portie enorma de posesivitate. se poate trai si fara el si trebuie sa ai program si fara el. si totusi daca imi mai fuge un ochi dupa un fund..nu inseamna ca si balesc dupa el. de aia de multe ori pe strada comentam cot la cot cu barbatul de langa mine ce ne place si ce nu ne place la ele si ei…deci libertate si exclusivitate cu cap

    Raspunde

  3. geretus

    publicat @11:33 21 August 2008

    Da… dau exclusivitate si cer la fel..
    E cam naspa la inceput…cand nu te sincronizezi cu exclusivitatile… E posibil sa ti-o cam iei peste ochi ( adica daca nu esti explicit, daca se face ca nu pricepe etc)

    Raspunde

  4. Simona

    publicat @11:35 21 August 2008

    Exclusivitate ca cea descrisa de tine mai sus…always :)

    Exclusivitate, care la unii se traduce prin “control freak”, “schimba-ti bluza ca e prea decoltata”, etc….categoric nu.

    Eu ofer din plin, chiar imi place senzatia de “apartenenta” :)

    Raspunde

  5. Mircea

    publicat @11:39 21 August 2008

    Scurt . Nu exista exclusivitate . Cine spera la asa ceva mai devreme sau mai tarziu se va trezi… in exclusivitate singur .

    Raspunde

  6. Extradesign

    publicat @11:54 21 August 2008

    @Mihai – ai foarte mare dreptate, aceeasi parere o am si eu. Nimic nu e EXCLUSIV.:)

    Raspunde

  7. Ionut Garbea

    publicat @12:02 21 August 2008

    Off topic,

    Iti imaginezi titlurile din cancan & co…

    “Cabral este gelos !!!”
    “Cabral i-a cumparat iubitei rochie verde / crocodil / chiloti cu cifru!!!”
    “Cabral ii verifica telefonul iubitei !!!”

    .
    .
    .

    Toate asezonate cu senzational, incredibil, in exclusivitate, paparazzi.

    Raspunde

  8. bogdan b

    publicat @12:09 21 August 2008

    Uiti un lucru Cabral: domnisoarele VOR sa fie admirate. Or sa-ti dea exclusivitate. O perioada. Apoi vor vrea sa vada cu coada ochiului ca masculii de pe strada balosesc cand le vad in rochite mulate. Majoritatea vor face un joc periculos de genul “I’m safe, am un iubit super, hai sa ma joc putin cu mintile astora mici si prosti care balosesc pe langa mine”. Si le vor face in ciuda. Ce se intampla cand unul dintre aia care baloseste in gol va lua atitudine… aici tine de domnisoara.

    Raspunde

  9. bogdan b

    publicat @12:10 21 August 2008

    :) ) Ionut true true… :) )

    Raspunde

  10. Makavelis

    publicat @12:22 21 August 2008

    Vezi poate fac astia de la Pro vreo emisiune de genul “consilier in dragoste” si parca vad ca te pun moderator. Bun articol

    Raspunde

  11. Lara

    publicat @12:41 21 August 2008

    Super dezbatere… si sunt de acord cu bogdan b. De ce sa nu ne lasam admirate?! (ma rog, ;;), care poate… :D ). Asta inseamna ca il si inselam?? Deloc. Ba sunt convinsa ca si el admira, dar de aici pana la alte “implicatii”… e ceva drum.

    Raspunde

  12. joju

    publicat @12:49 21 August 2008

    da’ asta se traduce in-extremis in ” I own you”
    e bine sa fie exclusivitate in primul rand la ce aveti mai intim si asta pentru ca zonele foarte intime au fost create sa fie foarte delicate, vulnerabile si sensibile
    altfel in loc de salut, ne-o trageam (wow!!!)
    “femeie, profunzimile tale sunt doar pentru mine”
    dar viata de cuplu este un tangou: posesie-incordare-banuiala-recucerire (Repeat)

    PS: Cabral, scrii incredibil de coerent si creativ

    Raspunde

  13. sangria

    publicat @12:56 21 August 2008

    hmm…despre exclusivitate, femei, barbati, legile atractiei, casatorie si ma culc numai cu barbatul meu de acum incolo pana oi muri….putem vorbi la nesfarsit…un lucru e sigur : atata timp cat femeia ta te iubeste vei avea exclusivitate chiar daca e coada pana in China !
    Sunt curioasa daca sustii exclusivitatea si invers :) ))

    Raspunde

  14. Cristi Hr.

    publicat @13:03 21 August 2008

    Ca ceva (sau cineva sa fie exclusiv) presupune o doza de egoism, nu? Eu asa vad lucrurile, si cum doua relatii nu sunt la fel, cred ca ramane la atitudinea fiecarui cuplu ce inseamna pt. ei exclusiv. Sunt nenumarate feluri de a face o persoana fericita. Cred ca exclusivitatea intr-o relatie, o stabileste fiecare.
    Foarte frumos scris in orice caz.

    Raspunde

  15. SiBlondeleGandesc

    publicat @13:05 21 August 2008

    bine zis, Cabral. Domnii cer si doamnele ofera. Iar daca nu ofera, ei nu se supara sa ceara de la alte doamne.
    Pentru ca rolul danselor e sa ofere, iar al dansilor -sa primeasca. Chiar dacă, la ei placerea vine din fabricatie,cu garantie in cromozom si pantalon.
    multa cerneala va mai curge…

    Raspunde

  16. cosm1n

    publicat @13:08 21 August 2008

    ma duc sa mi iau o sticla de jack daniel sa mi inec amarul

    Raspunde

  17. dana86m

    publicat @13:09 21 August 2008

    He he, hai ca si ai fost foarte amuzant.
    Sunt de acord cu ceea ce zici tu..in legatura cu posesia. Ok.cuplu, iubire, alte alea nevoie mare.nu ies cu alti barbati la suc, nu iesi cu alte femei la suc. nu zambesc la nimeni ca proasta(chit ca individul care imi zambeste o face ca zambeste la juma de strada, sau poate chiar merit zambetul ala).da’ am pretentia de la Iubit, ca nici el sa nu zambeasca la jumate de strada, si nici la alte individe. Eu sunt genul de persoana care daca ii zambeste unu’ pe strada, ma fac ca nu-l observ, daca ma fluiera/claxoneaza/ce frumoasa esti/alte-alea…il trimit la naiba.eventual tac si ma fac ca nu aud. iar colegii de munca, sunt colegi de munca(am spus asta ca sa ma leg de exemplele tale nu de alta..)Deci eu apartin in exclusivitate LUI. intrebarea mea este Barbatii…de ce nu respecta aceste reguli interne? si da, imi vei spune ca nu toti sunt la fel. si asta e corect. dar cei care sunt altfel, si zburda dupa 2 iepurasi..de ce o fac?

    Raspunde

  18. james crissilv

    publicat @14:08 21 August 2008

    Te-ai autodepasit.
    Problema e ca si doamnele gandesc la fel, mai ales ele. Vor exclusivitate asupra barbatului.
    Si au dreptate. Le poti contrazice?
    o zi minunata iti doresc

    Raspunde

  19. andrei0241

    publicat @14:35 21 August 2008

    Exclusivitate? Da, la prima vedere e buna, insa, ca orice lucru care excede, la un moment dat dauneaza. De ce dauneaza? Pentru ca, datorita acestei exculsivitati, se poate intra in banal. Esti sigur de cel de langa tine, valabil si reciproc, deci vei tinde sa nu ii mai acorzi la fel de multa atentie tocmai pentru ca stii ca nu o va aprecia daca o va primi din alta parte.
    Pe cand o exclusivitate mascata (esti fidel(a), dar lasi unele urme de indoiala cateodata) poate aduce un plus de actiune in relatie.
    Pana la urma, oricine vrea sa fie cat mai apreciat si nu e nimic rau in asta, insa conteaza in ce fel accepti un compliment
    Cum a zis si [b]joju[/b] … exclusivitatea e necesara cand vine vorba de chestii intime, in rest a cere exclusivitate deja devine posesivitate/egoism

    Raspunde

  20. McGogoo

    publicat @14:42 21 August 2008

    @Mircea corect.
    well… i don’t belive in “4life/4ever” love.
    exclusivitatea chiar daca unul din aprteneri e fidel, mai devreme sau mai tarziu, el/ea va “calca stramb”.

    Intrebare:
    Ce faci cand afli ca a calcat stramb? treci peste sau…?
    Well… I talk from my experience. O data am clacat eu stramb si s-a dus dracu tot…
    in alta relatie ea si bineinteles ca s-a dus dracu’ (doar nu era sa fiu io prostu satului.

    Intre timp am descoperit secretul de avea exclusivitate:
    relatii nu mai lungi de 1 luna… :D

    Raspunde

  21. CLeO

    publicat @15:08 21 August 2008

    Zice foarte bine SiBlondeleGandesc .. barbatii , prin constructia lor, sunt in stare numai sa ceara dar de oferit se mai gandesc!
    Asta a fost unul dintre motivele unei certe cu iubitul meu (viitorul sot).In momentul in care mi-a zis oarecum ca cere exclusivitate si ca el nu are de ce sa ofere sau sa isi dea cuvantul in chestia asta pt ca la barbati este , citez ” o chestie hormonala” … zi serios? pai si femeile nu au hormoni , sau ce?
    N-am sa inteleg niciodata de ce femeile nu au voie dar barbatii da !! Poate imi explici tu chestia asta , daca tot ai deschis subiectul.Sau de ce femeile care isi satisfac placerile carnale sunt catalogate drept femei usoare dar barbatii sunt “jmecheri” ( cu “j” , da?)

    Ca sa iti raspund la intrebare : ofer exclusivitate in momentul in care simt macar o umbra de astfel de gest din partea lui !
    Pentru ca asa suntem noi femeile (defapt , societatea ne-a facut asa), dam numai cand primim de teama ca daca dam, vom fi lasate …

    Raspunde

  22. CLeO

    publicat @15:12 21 August 2008

    inca ceva : daca aceasta exclusivitate este inteleasa ce cativa ca fiind egala cu posesivitatea , atunci … go with the wind darling , ca nu ne castiga nimeni la loto..
    Greu cu femeie dar si mai greu fara !

    Conteaza foarte mult sa se aprecieze unul pe celalalt si sa se respecte.De aici pleaca tot ! :)

    Raspunde

  23. Jamilla

    publicat @15:37 21 August 2008

    Al meu are de la mine exclusivitate. Si inca una mare, motiv pt care colegii barbati sau altii care ma cunosc nu se dau la mine, am privirea aia “sunt data, nu te apropia ca musc” ;-) )
    Buba e ca mi-o cam iau peste nas, pt ca la al meu i se mai urca la cap… si tare as vrea si eu exclusivitate ca la carte. Cand i-am spus-o, mi-a replicat: pai ce, tu vrei sa ma tii toata ziua acasa, ca intr-o colivie? Ce zic eu si ce se intelege…

    Offtopic: sa nu mi spui Cabral, ca tu esti “maximus fidelis” (sau cum era expresia) in relatia cu o fata ca nu te cred absolut deloc. Dar chiar deloc. Nu esti facut sa fii barbatul unei singure femei si nu ma poti convinge de contrariul.

    Raspunde

  24. Jamilla

    publicat @15:39 21 August 2008

    ps: subscriu la Cleo, a nu se intelege exclusivitatea cu posesivitatea, aici e vorba de corectitudine, sunt numai cu tine, nu ma uit la altul, daca vreau sa fiu cu altul, atunci iti spun cinstit pe sleau, bai, nu te mai plac, si gata…nu voi juca pe doua fronturi. Ma respect prea mult pe mine si pe cei din jur pt asta.

    Raspunde

  25. Petrisor Socol

    publicat @15:52 21 August 2008

    Aoleu, lung textul asta al tau. Ai inceput sa fi intelectual :lol:

    Raspunde

  26. o cafea tare

    publicat @16:03 21 August 2008

    revin.daca exclusivitate inseamna sa te gandesti numai la al tau/a ta, sa o visezi numai pe el/ea, sa il/o vezi numai pe al tau/a ta, atunci da,de acord cu exclusivitatea asta. dar daca te uiti la un tip/tipa pe strada si ii zici partenerului”uite ce bunaciune e ala/aia” nu cred ca incalci regulile relatiei,exclusivitatii, tocmai pentru ca ti-ai impartasit parerea cu celalalt. exclusivitate inseamna incredere si dedicare.pana la urma la asta se rezuma dragostea dintre 2 oameni.

    Raspunde

  27. CLeO

    publicat @16:09 21 August 2008

    exaaaaaaaaaaaaaaaaaaaact !!

    Raspunde

  28. ketherius

    publicat @16:14 21 August 2008

    Aici sunt doua aspecte de discutat: increderea in sine si ierarhia.

    Flirtul le da incredere de sine femeilor, le confirma ca sunt atractive si ca au succes; de aceea, rar o sa vezi o femeie care nu iti raspunde la flirt daca nu e nici un pericol aproape (adica partener, copil, cunostinta paracioasa).

    Daca la barbati cel mai ceva (bogat, frumos, puternic, destept) barbat se considera mascul dominant, la femei ierarhia se realizeaza altfel. Cea care atrage barbatul dupa care balesc toate femeile, este cea mai buna femeie. Prin urmare, flirtul cu barbatii “buni” este un mod indirect de a le arata celorlalte cine e cea mai buna. E drept, partea cu ierarhia se aplica numai celor mai competitive femei (tinere, singure sau intr-o relatie fara perspective de permanenta).

    Raspunde

  29. SiBlondeleGandesc

    publicat @16:20 21 August 2008

    CleO, e o chestie implementata din batrani in creierele noastre.

    Dar exclusivitatea nu se ofera. Ea exista pur si simplu. A o oferi presupune un efort si atunci e transformata in obligatie. Iar relatiile obligatorii sunt ca o agonie lunga inaintea unei morti sigure ;)

    Si, Jamilla are mare dreptate. EL are exclusivitate pentru ca mi se face pielea de gaina (in cel mai non-sexual mod posibil) cand pune altul mana pe mine. Iar privirilor “pe sub mustati” nu tre sa fiu “maritata” ca sa le nu raspund. Deci, ok, are exclusivitate, dar nu tre sa stie si el ca e vorba de 100%. Putin mister face antidotul plictiselii. Si cui nu-i place sa fie tinut pe jar, putin asa, nu strica. Ascultati la blonda ;)

    Raspunde

  30. Jamilla

    publicat @17:34 21 August 2008

    @SiBlondeleGandesc: riiiiiiiight!!!!

    Raspunde

Lasa un comentariu