cabral.ro

Tot despre siguranta femeilor…

- daca ai un spray ilariant in poseta nu esti safe. Trebuie sa il ai in mana, si sa ai curajul sa-l folosesti. Dupa ce l-ai folosit evacueaza zona repede;

- daca tipi tare sa nu ai impresia ca sunt sanse foarte mari sa deschida cineva usa apartamentului si sa intervina. De cele mai multe ori oamenii alearga la usa… ca sa asculte mai bine;

- daca esti cu inca o prietena… de cele mai multe ori nu creste gradul de siguranta… creste doar numarul de victime;

- daca ai tupeu si esti “tare in gura” sunt sanse mari sa reusesti doar sa-l enervezi mai tare pe individ;

- ai luat cursuri de auto-aparare? Bun asa! Te poti juca cu prietenele tale*, pe saltea, la sala. Cand te ataca un individ… el este mult mai decis decat tine, cu siguranta este mai violent si, in cele mai multe cazuri are un cutit, o bara de fier sau chiar un pistol;

- pistolul cu gaze, pistolul electric sau pistolul cu gloante de cauciuc… toate sunt bune; trebuie insa sa stii cum functioneaza si, la fel de important… sa fii gata sa le folosesti!

Cea mai buna aparare? Preventia. Nu te expune!

*stiu ca suna misogin dar… asta este adevarul. Ca inveti de la domn’ antrenor cum se suceste o mana sau cum se loveste la testicole e foarte bine, mai ales pentru pregatirea psihica. Dar la o bataie adevarata… crede-ma ca ala te depaseste in aproape toate situatiile posibile.

**chiar n-a sesizat nimeni poanta cu ilariantul?!

46 comentarii

  1. Gerhald

    publicat @09:21 05 April 2011

    Cel mai important e sa ai grija de tine. Poti sa ai si 100 de spray-uri ca pericolul tot nu dispare.

    Raspunde

  2. Zodrac

    publicat @10:18 05 April 2011

    1. 99% din femeile care au un spray in geanta n-au curajul sa-l foloseasca pentru ca le e mila de agresor.
    2. pai duin principiu sa moara capra vecinului, da sa stiu si yo cine-o omoara
    3. Aici am o intrebare. De ce spiritul de turma da impresia de protectie?
    4. Clar. Cu cat mai tupeista ca atat mai multa bataie.
    5. Diferenta de gabarit e mare de obicei in defavoarea femei.
    6. Idem Spray

    Cel mai important. Acest post e important pentru barbati, pentru cei care inteleg ca de ei depinde siguranta femei de langa ei.

    Felicitari pentru semnalul de alarma tras

    Raspunde

  3. avl

    publicat @10:23 05 April 2011

    Corect. Inca imi sustin punctul de vedere ca cea mai buna precautie este sa faci tot posibilul sa eviti aceste situatii.

    Din momentul ce ai fost ales ca victima ai extrem de mici sanse sa scapi si ai sanse foarte mari sa se termine destul de prost pentru tine daca reactionezi si agresiv.

    Inca un lucru pe care multi nu il constientizeaza: poti sa umblii la tine si cu o bazooka. Tu nu o sa te aflii niciodata in starea de alerta in care se afla infractorii. Ala e inaintea ta din punct de vedere al reactiei si experientei in aceste situatii. Pentru ca pur si simplu el se asteapta ca ceva sa mearga prost tu nu mergi continuu pe strada cu pistolul sau spray-ul in mana si subconstientul nu iti dicteaza o stare de alerta. Ala vine cu cutitul in mana nu e un duel de cowboy cine scoate primul arma.

    Raspunde

  4. oli

    publicat @11:17 05 April 2011

    o mana sucita,o lovitura in testicole??? n-as incerca niciodata! ce sa faca,sa-i intarzie reactiile cu cateva secunde? daca nu poti scapa cu fuga,care-i sfanta si daca esti intr-un spatiu stramt,trebuie sa apelezi la siretlicuri si imaginatie…macar 1 la suta ai sanse sa scapi doar cu banii ,telefonul si bijuteriile luate(dar mai bine sa n-ai-biju).

    Raspunde

  5. karmapolice

    publicat @11:29 05 April 2011

    eu intotdeauna am sprayul in mina-mina in buzunar,
    de aia imi place mie krav maga-cu o miscare simpla ii scoti nasul prin creier
    lasind la o parte glumele sadice(dar adevarate) ai perfecta dreptate in tot ce spui

    Raspunde

    • fj13

      publicat @20:16 06 April 2011

      si eu tot in buzunar,si-l si pipai din cand in cand.

      Raspunde

  6. Iza

    publicat @12:19 05 April 2011

    - daca tipi tare sa nu ai impresia ca sunt sanse foarte mari sa deschida cineva usa apartamentului si sa intervina. De cele mai multe ori oamenii alearga la usa… ca sa asculte mai bine;

    Foarteeee adevarat si trist din pacate!

    Raspunde

    • Vlad

      publicat @17:30 05 April 2011

      Ideea nu e sa tipi “ajutor ma ataca” ci “foc, foc, arde … “, este mult mai probabil ca cineva sa iasa in conditiile astea.

      Raspunde

      • Cabral Ibacka

        publicat @11:36 06 April 2011

        La asta nu m-am gandit… dar iti trebuie mult sange rece pentru asta.

  7. Andy

    publicat @13:07 05 April 2011

    Nu esti misogin, esti realist! Pt cine poate sa-nteleaga!

    Raspunde

  8. maniak

    publicat @13:36 05 April 2011

    Cred si ca o pregatire psihologica are un rol foarte important . Una e sa fi pus macar intr-un role-play intr-o situatie de genu si alta e sa fie o premiera.
    In alta ordine de idei, daca ai reactie il poti speria destul de usor pe agresor, astia care fac d-astea sunt de obicei gainari , care fug la prima riposta.
    Insa cel mai safe este sa nu te expui deloc, dar foarte greu sa faci asta.

    Raspunde

  9. vasea

    publicat @13:37 05 April 2011

    1.ilariant e postul asta, pentru ca ma face sa rad. poate te-ai gandit la termenul “lacrimogen”.
    2. violatorii nu umbla cu rangi dupa ei ca nu au de ce. poate spargatorii de case, interlopii, dar NU violatorii.
    3. a scoate o arma, in cele mai multe cazuri e echivalent cu a-ti inarma agresorul. e o tampenie!
    4. in jur de 80% din violatori renunta daca victima se uita pur si simplu in ochii lor. e o chestie psihologica, nu intram in detalii.

    Raspunde

    • anonim

      publicat @14:49 05 April 2011

      Si dupa tine domnule ce ar trebui sa faca o femeie???sa stea??sau sa opteze macar pentru lucrurile astea infirme care tie ti se pare fara rost!!Logic ca esti un baiat frustrat pentru ca altfel un alt raspuns mai inteligent nu ai fii putut da!!!

      Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @14:58 05 April 2011

      Mai vasea, macar tu ai prins ilariantul…

      Revenind on topic… tu intelegi ca ranga o bucata de fier-beton. Eu inteleg orice fel de tija metalica (inclusiv castet, daca stii ce-i ala).
      2. era o enumerare, tu ai ales numai una dintre variante. Deci…
      3. Am spus de mai multe ori in post, “sa fie pregatita si hotarata sa o foloseasca”. Iar iei o parte din context si te certi cu el degeaba… ia intregul.
      4. Asta cu 80% de pe unde-ai mai scos-o?!

      Sfatul medicului: opreste frumos la prima sectie de politie si urca pana la judiciar (da, aproape intotdeauna judiciarul este la etaj, daca el exista). Stai putin cu baietii aia de vorba si-apoi vino sa vorbim.

      Raspunde

      • Costel

        publicat @21:57 05 April 2011

        @Cabral Vasea s-a uitat de multe ori la serialul cu Powerpuff Girls si a vazut ca ele pot trage cu laser din ochi si de acolo faza cu ochii…Oricum omu nu intra in detalii ca e psihologic. In rest foarte bine punctat articolul si cel de ieri. E bine ca cineva mai scrie si ne mai aduce aminte ca suntem in Romania, o tara in care tre sa supravietuiesti…

      • Cabral Ibacka

        publicat @11:36 06 April 2011

        Powerpuffs?! :) )

  10. Pingback: BREVIAR #3 | Soacra .eu

  11. Lara

    publicat @14:39 05 April 2011

    Ai dreptate, Cabral.
    Cine-I hotul? O persoana care gindteste: ce-I al tau e doar al meu. Si pentru ca nu esti de aeeasi parere cu el, si t e mai si opui, ba chiar vrei sa-I dai cu posetica de crocodile in cap de abea de l-ai ajutat.
    O doamna din Columbia (Hotul la fel ca orice hot din orice tara umbla liber si independent. Oriunde ai fi, oriunde te-ai gasi… El vine si doreste… de toate. Si daca nu-I dai se supara.) tocmai isi sfatuia fiicele si p e cine voia s-o asculte. ‘ Cand apare hotul si vrea ceva voi: 1. Nu va speriati. 2 ii dati poseta.’
    Apare doamna acasa din oras intr-o zi , foarte agitate. ‘Ce-ai patit.’ Se bilbie, nu stie ce sa zica, adica stia dar nu reusea. La o analiza mai atenta observa fiicele ca mama are DOUA CORDOANE pe umar de care tine bine cu mana. Ce-a apucat-o?
    ‘Mi-au furat poseta.’
    In momentul in care esti atacat sau de frica te paralizezi: uiti ca esti de fapt un arsenal ambulant plin de idei: cum sa dai, si exact unde sa dai, chiar si cu ce sa dai, si chiar si ai cu ce sa dai. Totul e cancelled. Poti , fara obstacole, paraliza cu sprayul din palma ta , un cetatean onorabil care din nefericire se afla pe aproape, sau sa-I lovesti pe toti in jurul tau cu un picior bine lucrat in timpul orelor de sporturi diferite care te invata, sau sa dai cu toata puterea cu poseta in aer etc. Doamna sfatuitoare exact asta a patit. Cand au atacat=o tot ce avea inmagazinat in memorie in sectorul despre hoti a disparut. instinctual ei de aparare i=a ordonat: ‘apara-te, femee cu poseta!’
    Posesori ai unor abilitati deosebit de remarcabile, indivizii au prins obiectul din aer si i-au taiat instantaneu cordoanele:
    Si dusi au fost.
    Ea s-a intors acasa ingrozita.
    Nici nu si-a mai d at seama ca tinea bine si strans pe umar doar ceea ce-a fost candva frumoasa gentuta de crocodile
    Deci: mai bine: Paza buna trece primejdia etc. Sa evitam! Sa nu provocam! Sa nu excitam simturi!

    Raspunde

  12. Lara

    publicat @14:51 05 April 2011

    In momentul in care esti atacat sau de frica te paralizezi, sau ca in unele cazuri foarte fericite mentionate mai sus: priviri hipnotice , posetica de crocodile sperie etc. tu scapi. Pe moment. Ca daca ai patit-o odata , o s-o mai patesti. Pt. ca totul se repeat, se transforma usurel dar nu se schimba.

    Raspunde

    • Lara

      publicat @15:18 05 April 2011

      In Spania vizitatorul e avizat: Este bine ca in posete, portofele sa aveti ceva bani. Hotul isi ea banii iar poseta cu documentele d-voastra va fi abandonata pe undeva. Va fi gasita si returnata ambasadei indicate de pasapoartul din interior. Daca nu gaseste bani hotul se supare si distruge totul. (Asta in cazul in care hotul nu e specializat in ‘ nevoe de documente.) Pt. ca in cele mai multe cazuri, statisticile zic ca el are nevoe de bani, eventual bijuterii. Pretioase.

      Raspunde

      • Cabral Ibacka

        publicat @11:37 06 April 2011

        m ramas fara toate cele in Portugalia. N-am mai recuperat nimic…

        Vina? Consider ca este a noastra in totalitate. Prostul greseste, prostul plateste!

  13. Madalin Ciortea

    publicat @15:35 05 April 2011

    Si Mircea Badea spunea ceva asemanator. Ori lovesti violent si curveste, ori alegi sa fugi rupand pamantul.
    Da, ideal este sa nu te expui, chiar barbat fiind.

    Raspunde

  14. anda_elena

    publicat @17:31 05 April 2011

    Cred ca ar trebui sa ne gandim mai des ca avem motive sa traim si sa fim bine.
    Ca gesturile noastre de eroism pot costa fericirea celor dragi.
    Ca nu suntem super-oameni, ci doar oameni.
    Ca nu putem sa ne ferim de necazuri, daca ne aruncam mereu in fata lor – ca in fata trenului!

    Raspunde

  15. Ramona

    publicat @18:23 05 April 2011

    Cel mai important este sa te fersti, in cazul in care nu ai cum e bine sa ai la tine un spray (daca ai posibilitatea il folosesti), e si mai bine daca ai facut cursuri de autoaparare. Personal, era sa fiu talharita acum cativa ani, noroc de sora mea ca si-a dat seama de intentia lor si am schimbat drumul. Ei ne-au urmarit, noi am fugit si pana la urma s-au lasat pagubasi, dar am tras o sperietura zdravana.

    Raspunde

  16. Zodrac

    publicat @19:21 05 April 2011

    Cel mai bun exemplu de rezistență remarcabilă la agresiune. Bravo ei.

    http://thoughts-o-matic.blogspot.com/2011/04/se-cauta-violatori-profesionisti.html

    Raspunde

  17. Ildiko

    publicat @20:41 05 April 2011

    E la moda sa te violeze la 8o ani…ai grija,ce faci…Cabral, ai teme de actualitate!

    Raspunde

  18. lorenzzo

    publicat @21:10 05 April 2011

    Nu am sesizat poanta cu “ilariantul” dar am sesizat poanta cu “TESTICoL”

    Raspunde

  19. iri

    publicat @22:44 05 April 2011

    sunt perfect de acord cand vine vorba de sprayurile alea de autoaparare. fie el violator, hot, sau criminal, pana ma dezmeticesc eu sa-l scot, deja sunt victima. mi se par foarte stupide, nu ajuta la nimic

    Raspunde

  20. alexa

    publicat @22:57 05 April 2011

    Cabral postu asta vine perfect dupa ce duminca pe zi am fost atacata. M-am urcat frumos in masina sa ma duc la spalatorie… am intrat o pe staduta cu sens unic am fost depasita de o masina cu numar de italia care a oprit brusc in fata mea a coborat si a venit la mine, a deschis usa masini si a inceput sa ma injure si sa ma ia la palme..in plina zi cu martori de fata, fara sa fac ceva pur si simplu pentru ca a vazut ca eram singura si recunosc nu mi-a trecut prin cap ca vine sa ma atace..am crezut ca vrea sa imi spuna ceva legat de masina(ca am pana sau ceva).m-am simtit neputincioasa…sa sun la politie dar masina cu numar strain, martorii nu se baga pentru ca era rrom si le era frica… am fost in stare de soc multe ore dupa..astfel am ajuns ca am spayul de care vorbeam sa merg cu toate usile blocate la masina.
    Sa fi singura in masina da prileju sa fi vulnerabila … am trait si scene in care seara cand plecam spre casa am fost urmarita…cum sa previ si daca ajungi sa fi atacata cum sa procedezi?

    Raspunde

    • Zodrac

      publicat @23:36 05 April 2011

      Mi s-a mai spus că în București se circulă cu ușile blocate, mai ales dacă ești fată, dar nu mi-a venit să cred.

      Raspunde

      • Cabral Ibacka

        publicat @11:38 06 April 2011

        Da, dealtfel si alarmele auto care se monteaza trebuie sa aiba inchidere automata a usilor.

      • Lara

        publicat @14:15 06 April 2011

        stiu pe cineva care de 2 ori a ramas fara poseta in timpul culorii rosii a semaforului. Geam deschis, si usa deschisa.
        Draga, ti s-a furat o data, de ce umblii cu usa deschisa?

  21. George

    publicat @02:19 06 April 2011

    Ilariant = funny, adica spray care te face sa razi. E si asta un mod de aparare…

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @11:39 06 April 2011

      Da, dupa ce ca nenorocitul vrea sa ma lase fara poseta, sa-l mai si distrez cu o cura de ras intensiva… :p

      Raspunde

  22. Alex

    publicat @11:07 06 April 2011

    - daca ai un spray…eu ma indoiesc de eficienta acestui instrument de aparare…decat daca este in mainile unuia care este pregatit si antrenat (de ex. un politist)…trebuie sa nimeresti exact in ochi…si chiar daca nimeresti nu-ti garanteaza nimeni ca nu-l enervezi de inebuneste si nu-ti da drumul si da cu tine de toti peretii si apoi de furie te loveste animalic…
    - tipatul…e o varianta dar una disperata…care din nou…il poate face furibund…daca tipi trebuie sa te pregatesti pentru consecinte…
    - daca esti cu inca o prietena…este o sansa…pentru ca atacatorul (daca este unul) prefera in general victime singure…pentru mai mult control al situatiei…
    - daca ai tupeu…SA NU AI! ca poi are si el tupeu…si nu se termina cu bine…
    - ai luat cursuri de auto-aparare…o sa te simti mai bine…o sa-ti dea incredere chestia asta…dar de la increderea in sine la tupeu…e putin…si iar nu e de bine…
    - pistolul cu gaze, pistolul electric sau pistolul cu gloante de cauciuc…pana il scoti din geanta…care geanta e de femeie…si are o groaza de chestii in plus…mai ales ca atacatorul…daca e jaf…vrea poseta…

    Raspunde

    • fj13

      publicat @20:12 06 April 2011

      Te contrazic la multe, dar mai ales la partea cu tupeul: daca ai tupeu sa stii sa-l folosesti.

      Raspunde

  23. Lara

    publicat @14:11 06 April 2011

    TEREZA: Astia sunt exhibitionistii. Persoane bolnave sau anormale. Cei mai multi sunt raspanditi prin tufe de unde emit zgomote ca sa atraga DOAR PRIVIRILE femeilor. Pt. ei orgasmul este exact ceea ce ai facut tu: te-ai speriat uitindu-te la cum actiona el. Se arata doar femeilor , barbatii normali habar n-au de existent lor. Sau daca ii vad nu-I observa ei de fapt uitandu-se dupa femei. Nu violeaza, nici macar nu te ating , singurul lucru pe care il vor e sa te uiti la ei. Ha , ceea ce intr-adevar o faci involuntary. Si ce soc ai.
    Mergeam pe strada. Toamna. Fring. Ploae. Strada pustie. Eram cu un coleg langa mine. in fata noastra apare un exhibitionist. Avea o mantie pe el, deschisa iar organul ii era expus. M-am speriat, normal. —
    -Ai vazut?
    -Ce?
    -Barbatul care a trecut.
    -Si?
    Ii dau o explicatie dardaita.
    -Ti-ai imaginat. Oricum, tu ce cautai cu privirea exact acolo?

    Raspunde

    • fj13

      publicat @20:11 06 April 2011

      Asta e,sa nu te sperii.Mi s-a intamplat de cateva ori, in parcuri,parcuri foarte circulate, parcuri,unde in spatele lor erau locuri de joaca pentru copii.
      Am scos camera foto, m-am indreptat spre el si i-am zis: in secunda asta chem politia si poza ti-o fac,sa am probe.S-a speriat, a fugit, poza am trimis-o la redactia unui ziar, degeaba.
      La coltul parcului era o patrula de comunitari, tot degeaba,comunitarii cereau semnalmente,cereau detalii, le-am aratat poza, au ramas de vorba cu niste curiosi,intre timp individul si-a gasit un alt parc.
      Se sperie,daca te dai un pic la ei se sperie.

      Raspunde

  24. alina

    publicat @16:13 06 April 2011

    Mai Cabral saru’mana. De ceva timp m’am mutat in Bucuresti si din fericire nu am avut parte de intamplari nefericite,dar de cand am citit post’ul anterior am devenit paranoica!!! ma uit de 7 ori in jurul meu pe strada,nici nu mai ies din casa singura seara nici macar pana la masina din fata blocului. Cred ca abia acum am constientizat pericolul,citind inclusiv comentariile de pe aici.
    Va multumesc inca o data!

    Raspunde

  25. carbonaru

    publicat @19:33 06 April 2011

    Eu incurajez fetele sa aiba si sprayuri, sa mearga sa invete si arte martiale. E mult, mult mai bine decat nimic. Ai sanse crescute. Mai ales cu paralizantul.

    Raspunde

  26. fj13

    publicat @20:05 06 April 2011

    Corect,dar hai sa iti spun ce ai uitat:
    femeile nu trebuie sa se piarda in momentele alea,trebuie sa detina o tarie de caracter foarte puternica,te-ai pierdut,esti ca si mancata.
    Folosesti spray-ul si fugi,o fi fuga rusinoasa,dar iti va prinde bine.
    Spray-ul sta foarte bine,intr-un buzunar,unde il ating in permanenta.
    Aaaa da, nu am ezitat sa-l folosesc.
    Si-am mai invatat ceva,candva,majoritatea barbatilor se asteapta sa ii lovesti intr-o zona anume,nu-i bine, alta e zona,care ii va da un pic de porbleme,cat s-apuci sa fugi.
    Daca ai tocuri,rupe-le si fugi,o pereche de incaltatri valoarea mult mai putin, decat ceea ce va urma.

    Raspunde

  27. Cardreader

    publicat @22:24 06 April 2011

    Ma, eu mi-am dorit un electrosoc de ziua mea, dar nu am primit pe motiv ca sunt evil si ca as abuza de el.
    Iar fetele daca ar inceta sa se compatimeasca ca: vai, n-am forta, vai nu pot sa ma opun…sa stea cu frica in san in continuare. Poti sa ai si forta si sa arati si bine in acelasi timp (legatura e ca au si proasta conceptie ca forta inseamna muschi ca de barbat).

    Raspunde

  28. Miruna

    publicat @09:25 08 April 2011

    Cabral, te contrazic- siguranta pe strazi este cea mai buna solutie. “A nu ma expune” insemna a imi gandi hainele in asa fel incat individul psihopt si imbibat de testostron sa nu considere tinuta mea ca invitatie in corpul meu. Inseamna a-mi limita activitatea zilinica pana la ora 10, sau a depinde de o prezenta masculina pentru a putea iesi din casa. Si multe altele…deci in virtutea sexului meu imi sunt limitate anumite libertati…not that fair. Uite un exemplu de impotrivire http://pandoras.realitatea.net/politica-societate/marsul-curvelor-fusta-mini-si-violul-18199.html

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @12:43 08 April 2011

      Miruna, noi vorbim despre not that fair sau despre siguranta?!

      Am zis eu ca-i fair?! Nu.

      Eu ma raportez la realitate. Punct.

      Raspunde

      • Miruna

        publicat @09:20 26 April 2011

        Realitatea se poate schimba- vezi marsurile Take Back the Night- http://en.wikipedia.org/wiki/Take_Back_the_Night in New York mai ales au avut un impact major si rata violentei asupra femeilor a scazut dramatic.
        A merge pe linia asta de non-expunere este periculos din punctul meu de vedere, deoarece in primul rand ii poate oferi agresorului o oarecare legitimitate- ce cautai pe strada la ora aia? ti-ai meritat-o poate chiar ai vrut-o( ai fi socat cati cred ca femeile isi doresc sa fie violate) si in al doilea rand blamarea victimei este motivul pentru care foarte multe femei nu raporteaza violenta asupra lor- fie ea publica- viol sau agresiune stradatala fie ea dormestica( stiu ca nu asta ai spus- desi replica de la postul anterior cu invatatura de minte m-a deranjat profund- dar un astfel de mesaj duce la intarirea acestor perceptii- iti dau doua exemple, si cu asta inchei, 1. cand raportezi un caz de violenta domestica la politie cel mai adesea auzi intrebarea dar ce i-ai facut- nu ce s-a intamplat. 2 stiu cel putin un caz de viol care a ramas nepedepsit din cauza faptului ca ea a crezut mereu ca a fost vina ei ca s-a expus…individul a continuat cu practica,

Lasa un comentariu