Tara e naspa. Caci noi suntem naspa.
publicat @ 18 August 2010 in categoria > din viata...
Taguri: nu e vina mea!, OMUL E PROST
Mda… naspa e un cuvant naspa. De-aia l-am si folosit, sa ilustrez ceva nasol. Care si nasol e un cuvant naspa. Si nasol in acelasi timp. Dar nu despre cuvinte naspa vreau sa vorbim acum, ci despre oameni naspa si nasoi, vreau sa vorbim despre noi.
Noi care de atatia ani incoace dam vina pe altii. Dam vina pe politicieni, dam vina pe managerii de spitale, pe politisti, pe magistrati, pe doctori si asistente, pe drumari si gropari. Intotdeauna e vina altcuiva, nu e a noastra. Dar nu stiu cum se face ca o mana de vinovati au pus pe butuci o tara de nevinovati si de muncitori si de neintinati. Ceva nu sta in picioare, nu?
Da, noi cei care duduim a indolenta… hai, jigneste-te, cum am putut spune asta despre noi?! E lezmajestate!
Nu e nici o leziune, e fix adevarul, avem cea mai mare durere in… cot, din toata lumea! Pai daca nu te-ar durea la 10 metri de… cot, n-ai face ceva atunci cand ii vezi pe-astia cat fura? Daca nu ai fi indolent nu te-ar apuca pandaliile alea rele cand ai vedea ca nimic nu merge spre bine, ca niciunul dintre marii alesi nu este in stare sa dea o directie buna? Ba da, daca n-am fi niste nesimtitori ne-am da seama ca statul in cur si scarpinatul de freza e cea mai paguboasa atitudine, iar noi… o intruchipam din plin, zilnic.
Da, vorbesc de noi, astia fatalistii… citim carti si aflam despre natii fataliste care au ajuns la extinctie, dar nu ne dam seama ca suntem toti o turma ce-a supt de la Mafalda… Stim sa spunem Asta e! la fiecare 10 secunde, sa ne dam cate o palma peste frunte cand vedem cate o nenorocire, completand fatidic Ce sa-i faci, asa e la noi in Romanica!… Dar nu ne-am misca funduletele ca sa schimbam ceva, oricat de mic!
Vorbesc despre noi, ipocritii. Ca atunci cand mergem prin spitale dam spaga in stanga si in dreapta ca sa ne salvam fundul, dar cand vine vorba despre sistemul sanitar… vaaaai, ce ne mai plangem ca toti doctorii iau spaga! Auliu, da’ ce corupt e sistemul, Domnu’ Dan! Ca nu avem vreunul dintre noi curajul sa-si puna fundul la bataie si sa spuna Nu dau spaga, orice-ar fi! Nuuuu! Ne rezolvam belelele si-apoi ne punem iar pe barfit si pe suipat generic acest sistem ticalosit…
Si tot ipocriti suntem cand le cerem asistentelor, doctorilor, politistilor, functionarilor sa fie corecti, sa-si faca treaba exemplar si sa nu ia spaga. Mesajul nostru este clar: Ba, munciti voi pe 7-8-9 milioane, faceti treaba buna, nu luati spaga… ca asa-i normal!
Nu le iau apararea, ca nu de apararea mea au ei nevoie… si cred cu tarie ca actul medical nu trebuie conditionat de spaga. Si cred, in acelasi timp, ca ei – de ex. cei care au ales medicina – s-au facut doctori si asistente ca sa ajute, nu ca sa ia spaga.
Dar noi, ipocritii de noi, le pretindem sa moara de foame dar sa fie drepti, in timp ce noi ne traim vietile profitand de orice mica combinatie, de un pachet netimbrat de tigari (apropos, am implinit 3 luni de nefumat), combinam pentru petrecerea lu’ varu’ 5 sticle de votca fara timbru si “uitam” sa cumparam rovigneta… dar asteptam de la ceilalti – oricare ar fi ei – sa-si faca treaba exemplar, sa fie corecti si drepti.
Rezumat? Indolenti, fatalisti, lenesi, ipocriti.
Tu ai adauga ceva la lista asta? Ce?
Sau ai taia…? Ce-ai taia din lista?
adrian
publicat @12:25 18 August 2010
S-ar mai adauga si blocatul intersectiilor si nesimtirea unora care depasesc coloanele oprite la stop ca “e smecheri” + multe alte care denota zi de zi lipsa de educatie si bun simt a majoritatii.
rocsana
publicat @12:27 18 August 2010
eu sunt de parere ca avem o tara minunata cu oameni minunati dar ca sistemul e jalnic… ca mai sunt si exceptii…peste tot sunt doar ca altii nu le mediatizeaza la fel de mult ca noi!
Attilla
publicat @12:36 18 August 2010
Azi esti suparat maestre.
So, sunt ipocrit, fatalist si indolent. Si mai sunt ceva: sunt convins ca inca nu e momentul pentru o schimbare. Si daca nu e acum momentul…nu are rost sa ma agit foarte mult.
Lex
publicat @12:37 18 August 2010
@ rocsana: pai si “sistemul jalnic” nu suntem tot noi astia.. “oameni minunati”?
nu noi suntem/facem/hranim sistemul? nu noi il acceptam si doar dam din gura pe net?
rocsana
publicat @13:45 18 August 2010
intr-o mare parte ai dreptate…ideea e ca daca am schimba conducerea si mentalitatea, oamenii aceia minunati si-ar putea trai vietile pe care le merita.
dar vezi tu, cine sa faca asta…2, 3, 5 oameni? noi ne resemnam…si oamenii buni ai romaniei isi asteapta sfarsitul resemnandu-se…
Magda
publicat @12:47 18 August 2010
Pai..
1.Romanilor le place tareeee mult sa primeasca si sa se injoseasca (vezi campaniile electorale in care oamenii isi rup gatul si sunt in stare sa sparga arcade pentru o portie de mici,in loc sa se duca sa isi cumpere 2 mititei de la magazin,pe care si-i permit desigur). Una peste alta, romanul e precum animalul (sezi/voteaza si primesti osul/mancarea).
2. Romanului ii place sa se planga.. Daca in alte tari vremea este subiectul pe care il abordeaza ca sa treaca timpul, in Romania necazurile sunt cele care primeaza in orice discutie. Tind sa cred ca Dracul nu e chiar atat de negru.
3. Romanii vorbesc pe la colturi, sezatori, claca etc etc cate lucruri ar face ei ca sa schimbe Romania in bine insa daca s-ar face acum o Revolutie cati dintre cei ,,viteji” ar scanda?
Pentru mine, partea negativa a romanilor s-ar caracteriza prin : usor de mituit si lasi.
Lex
publicat @12:48 18 August 2010
Legat de mine.. eu nu dau spaga, nu las bacsis, nu dau bani la cersetori, din principiu si pt ca pur si simplu nu pot, fizic, sa dau spaga. Aleg sa nu ma cobor la alt nivel decat educatia primita, aleg sa nu hranesc sistemul, aleg sa fiu “om minunat” intr-o “tara minunata” guvernata de un “sistem jalnic”
Nermal
publicat @15:29 18 August 2010
Chestia cu bacsisul este din pmdv in regula. Daca sunt multumit de atitudine in primul rand si de produsele pe care le-am comandat, chiar as face o campanie insistenta pe treaba asta, caci merita incurajat un om, un grup care si-a facut munca cum trebuie. Si ma refer la restaurante, baruri sau alte astfel de localuri unde, majoritea sunt tineri, studenti si cu lefuri mici si le prinde bine o incurajare.
Lex
publicat @17:34 18 August 2010
Da, daca acel om merita acel bacsis, daca ti-a vorbit frumos, te-a servit bine, a avut grija de tine ca si client, ti-a zambit (sunt foarte rari oameni in genul asta din ce-am putut observa), dar la noi lumea lasa bacsis orice-ar fi, ceea ce nu mi se pare ok. E deja de la sine inteles ca daca iesi in oras trebuie sa lasi bacsis. Si pun si eu o intrebare: de ce? Las daca vreau si daca am in acel moment. Nu e o chestie obligatorie si apoi nu mi se pare normal fraza: bacsisul e 10% din consumatie. Revin cu aceeasi intrebare: de ce? Daca vreau las 20 sau las 0 sau cat cred eu ca merita cel care m-a stervit. Dar aud zilnic: “Ziceti cat lasam? Pai 10%”
Si tocmai de aceea, by default, prefer sa ma sustrag unor astfel de practici.
denisa
publicat @12:54 18 August 2010
Ce vrei sa spui Cabral ca e vina noastra pentru ce s-a intamplat la maternitatea Giulesti?Noi ipocritii care dam spaga prin spitale noi suntem de vina.Cabral ai vazut cumva un reportaj acum vreo cateva saptamani in care era prezentat ministrului sanatatii Atilla situatia din spitalul Marila?Ce facea el in tp ce viziona reportajul:radea si spunea ca o sa verifice situatia.Oamenii aceia din spital stateau cu sobolanii in pat si ministru radea.Tare revoltata sunt de postul tau, pe bune.Te stimez dar uite care e problema nu suntem noi niste oameni simpli care din pacate cu un salariu mizer isi traiesc viata de pe-o zi pe alta,vinovati pentru ca facultatea de medicina in ziua de azi se face tot cu spaga.E vina lui Basescu, Boc si aministrilor care nu fac altceva decat sa bage bani in buzunar
Cabral Ibacka
publicat @13:27 18 August 2010
Evident, Denisa, e vina altcuiva.
Dar tu, tu ai facut ceva atunci cand ai vazut ca ministrul ala radea?
Nu, Denisa, ti-ai ascuns lipsa chefului de a face ceva in spatele “eu sunt un om mic” si ti-a fost destul, nu te-ai deranjat sa scrii o scrisoare sau un mail, sau sa faci o vizita la partid sau intr-alt loc unde ai fi putut sa incerci macar sa faci ceva.
Dar esti revoltata de postul meu…
E vina lui Boc, a lui Basescu si a ministrilor, spui tu.
DAR, CU SIGURANTA, TU NU AI NICIO VINA. PENTRU CA TU AI FACUT TOT CE SE PUTEA FACE, NU?
DA CHIAR, CE-AI FACUT TU? PE BUNE, IN ACTIUNI… CE?
laurra
publicat @17:24 18 August 2010
Cabral, asta cu scrisorile si emailurile sunt subiecte de distractie pentru secretarele de la partid. Cand isi mai iau o pauza, citesc ce-au mai scris si fraierii. Nu esti bagat in seama!!! Tu poate da, ca esti persoana publica si le e teama sa nu dai ceva in presa, poate de-aia te ajuta, sau macar iti raspund inapoi. Dar noi nu contam!
denisa
publicat @12:55 18 August 2010
Ce vrei sa spui Cabral ca e vina noastra pentru ce s-a intamplat la maternitatea Giulesti?Noi ipocritii care dam spaga prin spitale noi suntem de vina.Cabral ai vazut cumva un reportaj acum vreo cateva saptamani in care era prezentat ministrului sanatatii Atilla situatia din spitalul Marila?Ce facea el in tp ce viziona reportajul:radea si spunea ca o sa verifice situatia.Oamenii aceia din spital stateau cu sobolanii in pat si ministru radea.Tare revoltata sunt de postul tau, pe bune.Te stimez dar uite care e problema nu suntem noi niste oameni simpli care din pacate cu un salariu mizer isi traiesc viata de pe-o zi pe alta,vinovati pentru ca facultatea de medicina in ziua de azi se face tot cu spaga.E vina lui Basescu, Boc si a ministrilor care nu fac altceva decat sa bage bani in buzunar.
aisionline
publicat @12:58 18 August 2010
Ce vrea omu sa spuna, e ca noi i-am votat, pe malai, ulei si “Sa traiti bine!”
Daca alegi un prost sa te conduca, asteapta-te sa fii prostit.
Altii poate ar fi fost mai buni, fara a avea un personaj anume in minte.
aisionline
publicat @12:56 18 August 2010
Man, problema e ca eu, care iau rovigneta, iau jack cu timbru si platest taxe si impozite la stat, sunt ala care primeste un sut in fund de la stat si o palma dupa ceafa de la restu care isi baga in ea de rovigneta si tot asta.
Spune-mi tu cat sa am rabdare? Ca incet incet se stinge si o sa zic.. ia stai frate, ca e 100 ron pe an rovigneta, dc sa nu ma imbat de banii astia? Dc sa nu stau o noapte la Busteni? Am si mic dejun inclus si merg si cu prietena.
Deci? Cat mai trebuie sa astept? Am vazut la un moment dat un film.. prost facut, dar cu ideea de baza ca mama prostiilor e mereu gravida si face si tripleti. Pe cand mama astora mai cu capul pe umeri…ia aticonceptionale.
Cred ca trebuie sa vina cineva si sa ne treaca la capitalism, si spun asta asumandu-mi tot sadismul si cinismul care vin cu capitalismul. Nu toata lumea trebuie sa manance, nu toata lumea trebuie sa fie tratata. Totul e facut cu munca, nu muncesti nu meriti sa traiesti.
Sper sa se apropie mai repede clipa asta…
Cabral Ibacka
publicat @13:28 18 August 2010
Tocmai asta-i ideea, eu nu spun sa ai rabdare. Eu spun… fiecare sa faca ceva!
Fiecare!
Si “ceva” inseamna de la a sufoca primaria cu scrisori, guvernul cu mailuri sau vizite, deputatul tau cu telefoane… orice! Si cand toti vom face cate ceva in sensul asta… tara asta se va schimba in bine.
Daca nu… nu!
Cardreader
publicat @15:05 18 August 2010
Am vrut eu sa trimit un mail la ADP. Ghici ce, n-au adresa de mail…
Escu
publicat @13:06 18 August 2010
nu mai e nimic de spus.. ai punctat bine Cabral. Vorba lui Andi Moisesc, ma inclin.
Cabral Ibacka
publicat @13:29 18 August 2010
Mi-ar fi placut sa fie situatia altfel… si sa nu fi avut dreptate.
Oricum… merci.
O Cireasa Amara
publicat @13:09 18 August 2010
Total de acooord! Evident ca oamenii sunt de vina… Noi toti, ca popor! Si nu neaparat pentru ca suntem naspa, ci pentru ca ne complacem intr-o situatie tampa… In ritmul asta, nu se va schimba nimic, ever!
silvia
publicat @13:12 18 August 2010
Ca ai zis de spaga. Uite, eu am discopatie cervicala, vertebrele mele au luat-o razna si nu am voie sa alerg sau sa fac un alt efort prea mare. M-am dus frumos la medicul sportiv, sa-mi iau scutire, ca asa mi-a zis doctorul de specialitate (altfel, paralizez si ajung la operatie) si acolo…..supriza! C
denisa
publicat @13:16 18 August 2010
Ce vrei sa spui Cabral ca e vina noastra pentru ce s-a intamplat la maternitatea Giulesti?Noi ipocritii care dam spaga prin spitale noi suntem de vina.Cabral ai vazut cumva un reportaj acum vreo cateva saptamani in care era prezentat ministrului sanatatii Atilla situatia din spitalul Marila?Ce facea el in tp ce viziona reportajul:radea si spunea ca o sa verifice situatia.Oamenii aceia din spital stateau cu sobolanii in pat si ministru radea.Tare revoltata sunt de postul tau, pe bune.Te stimez dar uite care e problema nu suntem noi niste oameni simpli care din pacate cu un salariu mizer isi traiesc viata de pe-o zi pe alta,vinovati pentru ca facultatea de medicina in ziua de azi se face tot cu spaga.E vina lui Basescu, Boc si a ministrilor care nu fac altceva decat sa bage bani in buzunar.
Noi sunterm ipocriti pentru ca:
1.Elena Basescu conduce masina de sute de mii de euro;
2.Udrea ne-a facut de ras cu brand-ul ei;
3.Boc aloca bani sanatatii dupa ce s-a intamplat tragedia din maternitate;
4.Tot noi suntem de vina ca nu au medicamente in spitale;
5.Ca nu se mai dau retete compensate;
Tara asta in loc sa iasa din criza, se adanceste tot mai mult.Asta e doar inceputul.O sa ajungem sa ne dam in cap pentru mancare si TOT NOI SUNTEM IPOCRITI.
Concluzie:THIS IS THE LAND OF SHIT!
Mai am o intrebare Cabral:esti cumva membru PDL?
Cabral Ibacka
publicat @13:31 18 August 2010
Denisa, pentru restul intrebarilor si afirmatiilor tale ti-am raspuns mai sus.
Pentru ultima intrebare, cea cu “membru PDL” ti-as putea raspunde in mai multe feluri:
- Denisa, gluma ta e de rahat.
- Denisa, esti pe langa.
- Denisa, jignesti aiurea.
- Denisa, nu fac politica.
- Denisa, n-ai inteles nimic.
Dar iti raspund simplu… nu, nu sunt membru in niciun partid. Si este evident de ce.
denisa
publicat @14:25 18 August 2010
Gluma poate a fost de rahat iar de jignit DA am jignit pe cine merita.Ma intrebai mai devreme ce am facut eu.In fiecare an fac cate ceva incercand sa ajut persoanele fara posibilitati,de exemplu de Pasti ma duc cu ce pot la un azil de batrani .Stiu ai sa spui ca e prea putin dar mai mult nu-mi permit.
N-am facut nici o vizita la nici un partid pentru simplu fapt ca n-o sa ma ia nimeni in seama.Poate am fost exagerata recunosc dar sunt satula de atata nedreptate.Cel mai grav este ca de multe ori nu ti se permite sa faci bine.De exemplu adoptiile in Romania (poate vb cu colegi de la povestiri sa se faca un reportaj),dureaza ani de zile pana ti se da un raspuns in privinta unei adoptii.Sunt de acord ca statul trb sa se asigure de conditiile in care ar trb sa creasca un copil dar totusi 4 ani crede-ma ca e prea mult.
P.S.Ai fost totusi prea dur.
INCA CEVA,
SA-TI TRAIASCA IUBITA SI SA FITI FERICITI!PARCA PARCA AUD CLOPOTELE
Cardreader
publicat @13:24 18 August 2010
M-am “plimbat” si eu cateva zile intrun spital la Urgente, unde am petrecut destul de mult timp. Ramai stupefiat cand vezi cum lucreaza medicii. Majoritatea sunt tineri si cu bun simt si care vorbesc frumos si am observat ca fac fata muuultor evenimente stresante, care nu tin neaprat de meseria lor, cum ar fi sa duca munca de lamurire cu rudele care vor sa intre in sali cu pacientul, cu oameni beti, drogati, violenti samd.
Sincer, nu stiu cum rezista. Iar mai nou trebuie sa tina si locul asistentelor si a altor angajati pe care nu-stiu-ce conducere refuza sa ii angajeze sau nu pot fi motivati cu 600-700 lei salariul.
Este lantul slabiciunilor, cu un sistem idiot normal ca doctorul se plange ca are un salariu mizer, normal ca pacientul se plange apoi ca nu a existat o asistenta sa-l ajute (daca nu mai sunt), normal ca pacientul spune cunoscutilor sa se fereasca de spitalul x, ca e jalnic samd.
Cabral Ibacka
publicat @13:31 18 August 2010
Uite un punct de vedere de bun-simt…
Dade
publicat @14:10 18 August 2010
Salariu mizer? Eronat, moncher!
Un medic de familie are 80 (optzeci) de meleoane. Si stim ca medicii de familie sunt printre cei mai slabi.
In alta ordine de idei, cum pot lucra oamenii din spitale daca nu au conditii? Daca nu se investeste.
BBC, CNN, Daily Telegraph, multe canale media, colosi, au ridicat semne de intrebare la adresa sistemului nostru sanitar percar.
Ce trebuie facut in cazul asta, Cabral?
Daca astia nu reusesc sa faca valuri crezi ca pot face eu?
De curand m-am lovit de o situatie. Prietenul meu e bugetar. S-a dat examen pentru pastrarea locului de munca. Desi in situatia concedierilor colective se procedeaza altfel. Se dau afara pensionarii, unul din soti, etc.
Sa aud apoi ca pentru a trece examenul s-a dat mita si 2000 euro. Si salariul nu sare de 900 lei.
Sunt oameni care vin prin pile din diferite partide.
Eu am zis, eu, care ajung pana la Dumnezeu pentru dreptate, ca ma duc pana la CEDO daca va fi dat afara.
Mi s-a spus ca ma agit prea mult. Astia sunt romanii: lasa, ca atat cat merge, merge!
Nu ai cu cine sa mergi pe principiul “pic cu pic se face marea”.
Uite, in timp ce scriu, primesc un link “Petitie pentru audit de urgenta in spitalele romanesti”. 4000 de voturi. Si daca semnez ce se intampla?
Se duc o data… Apoi peste 2-3 luni iar apare un caz de malpraxis sau probleme sanitare, tehnice.
Doar cand se fac valuri se mai misca ceva.
Stii cum e vorba aia: orice minune tine 3 zile? Eh, asta e la noi.
delia
publicat @14:44 18 August 2010
Nu imi plac oamenii care vorbesc fara sa stie despre ce vorbesc. Medicii de familie sunt sau nu slabi, asta e discutabil, dar nu castiga 80 milioane. Evident nu cunoasteti sistemul si nu intelegeti ca se castiga niste bani pentru CABINET, adica si salariul asistentei, si intretinerea cabinetului. Retetele si consumabilele le plateste tot cabinetul etc etc etc. E bine in general sa fiti informat cand vorbiti despre un lucru, altfel va incadrati chiar in grupul celor despre care vorbea cabral mai sus.
Numai bine!
Dade
publicat @16:29 18 August 2010
Delia,
Mama unui prieten este medic de familie si fix atat are pe fluturas. Nu sunt genul de persoana care vorbeste in necunostinta de cauza.
Si cum adica retetele le plateste cabinetul?
Compensatele le plateste Casa de Asigurari.
Fara rautate, dar bati campii!
smara
publicat @16:48 18 August 2010
medicii de familie sunt cei care trebuie sa stie cele mai multe lucruri din medicina! nu ca cei care s-au specializat ….sa zicem pe cardiologie…. si daca ii intrebi ceva din oncologie …e posibil sa nu stie mai nimic. pe cand un medic de familie trebuie sa stie TOT! de aia toti absolventii de medicina sa feresc sa aleaga medicina de familie, pt ca e ffff greu!
Dade
publicat @16:57 18 August 2010
Smara,
Un medic de familie iti pune doar un posibil diagnostic si te trimite la un specialist. Nu vorbim aici de “rosu in gat” si “urticarie”.
delia
publicat @17:06 18 August 2010
Draga Dade,
Ti-am vorbit politicos si totusi imi spui ca bat campii.
In primul rand nu ai inteles ce am scris. Cand zic retete si formulare ma refer la hartia propriu-zisa care nu pica din cer si care consuma pentru un cabinet in fiecare luna 400 lei in medie. La asta ma refeream daca nu ti-a fost suficient de clar.
In al doilea rand discutia cu mama unui prieten are atat pe fluturas se incadreaza tot in topicul general al lui cabral. Mama mea este medic de familie. Eu personal lucrez tot ce trebuie pentru cabinet si iti spun in cunostinta de cauza ca nici un medic de familie nu castiga atat nici intr-un milion de ani. Asta incercasem sa iti explic, independent de ce scrie pe fluturasul mamei prietenului tau. Din banii aia plateste asistenta minim 15 milioane, plateste chiria, plateste consumabilele de care ti-am vorbit etc.
Cat despre parerea ta generala despre medicii de familie si rostul lor in Univers, chiar nu am de gand sa comentez pentru ca din nou vorbesti in necunostinta de cauza si nu am de gand sa intru intr-o polemica. Doar un lucru, ca sa punctez si sa iti arat ca
“nu sunt pe langa”, ci tu nu ai toate informatiile necesare, medicina de familie este o specialitate, se face rezidentiat si medicul de familie este medic specialist. Asa ca ce ai spus tu este din nou lipsit de adevar.
Dade
publicat @17:23 18 August 2010
Delia,
Daca vrei sa discutam punctual, unchiul meu castiga in 2004 in jurul a 50 milioane ca anestezist. In domeniul sanitar, medicii specialisti chiar au bani frumosi. Cat lucreaza un medic de familie intr-o tura? 4 ore?
Si daca vrei sa nu fii inteleasa gresit, atunci exprima-te corect. Acele hartii se numesc “tipizate”.
delia
publicat @17:37 18 August 2010
Iti multumesc pentru lectiile despre denumiri, eu iti spun ca se numesc stric formulare. Nu am zis cu rautate ca nu ai inteles, am explicat mai bine, pentru ca nu intelesesi, probabil pentru ca nu am scrie eu corect tipizate.
In orice caz, dai dovada pentru a treia oara intr-o singura discutie de lipsa de coerenta. Si de clasica atitudine de arici pe care tot noi toti romanii o avem cand cineva indrazneste sa ne contracareze parerea.
Din nou emiti enunturi false. Un medic de familie nu lucreaza in nici un caz 4 ore. Daca nu iti plac medicii de familie sau ai ceva impotriva lor e ok, pentru ca toata lumea are dreptul sa aiba o parere. Dar de la asta la a emite niste informatii total lipsite de baza reala e o distanta mare.
Daca unchiul tau castiga 50 milioane intr-o luna, de ce ai spus de medicii de familie, despre care nu ai informatii atat de exacte? Plus ca ar trebui, mai ales ca e ruda cu tine deci stii, sa raportezi suma asta la cat munceste si sa vezi cat de frumoasa este suma de fapt. Si daca vrei sa discuti punctual, nu mai generaliza, ar fi o idee buna.
Repet, chiar nu vorbesti in deplina cunostinta de cauza.
Dade
publicat @19:08 18 August 2010
Delia,
Scapi din vedere un lucru: am si eu, ca si toti ceilalti, medic de familie. Cabinetul are 2 ture, ca si altele de altfel: 8-12, 12-16.
Personal am ceva cu medicii, nu numai cei de familie. In general cu generalistii.
Pentru multi dintre ei juramantul lui Hipocrat este pe un plan mult mai jos decat statul de plata si cafeaua frumos impachetata.
Tocmai de aceea pleaca mii de medici capabili pe alte meleaguri.
Si cu asta inchei pentru ca am deviat prea mult de la subiect doar pe fondul unui fel de rafuieli.
Si iti recomand cu caldura DOOM-ul si DEX-ul.
Numai bine!
delia
publicat @19:17 18 August 2010
Nu inteleg remarca cu DOOM-ul si DEX-ul, sincer. Exact cum ti-am spus, reactionezi ca un arici doar pentru cineva nu e de acord cu tine si are si argumente pentru asta. Chiar nu vad de unde ai dedus tu ca am nevoie de doom si dex.
Cabinetul are programul respectiv de functionare, plus inca 2 ore programate pentru vizite la domiciliu, care chiar se fac si care chiar conteaza. Plus multe alte activitati care tie iti scapa.
De ce ai ceva cu medicii generalisti nu pot sa imi dau seama, vrei sa insinuezi ca alte tipuri de medici – de exemplu anestezisti sau chirurgi etc – nu cer cafele? E adevarat, e vorba de mii de cafele probabil.
Ma infurie faptul ca desi mi-am pierdut timpul incercand sa iti explic niste chestii cu care gresesti, nu admiti ca ai niste goluri in informatii. Nu e vorba de nici un fel de rafuiala, e vorba ca spui lucruri false. Si exact despre asta era vorba in ceea ce a postat cabral.
Dade
publicat @19:34 18 August 2010
Am 3 medici in familie, Delia, cu conturi babane. Bine, sunt chirurgi si anestezisti. Dar numai din salariu au facut avere pentru ca la Urgente nu se asteapta nimeni la nimic din partea pacientilor. Acolo e lupta contratimp.
delia
publicat @19:44 18 August 2010
Facem un concurs pe cine are mai multi medici in familie si cine are medici la urgenta sau nu sau judecam pe argumente? Emitem afirmatii nefondate sau ne bazam afirmatiile pe ceva?
Am 1 medic in familie si cu mine 2. Cunosc sute de medici, fara sa exagerez. Asta nu inseamna ca am spus vreodata ca cel de la urgenta e mai bun sau mai rau decat cel dintr-un dispensar de la tara. In plus, permite-mi sa nu cred faptul ca medicii de care vorbesti au conturi “babane” doar din salariul de la un spital de stat. Daca asa e cu adevarat, as vrea sa stiu si eu care este spitalul, sa ma angajez acolo.
Pana la urma e al n-lea mesaj cu care nu argumentezi mare lucru. Generalizezi, si e pacat, ca tie nu iti plac generalistii. Un alt defect al romanilor, alaturi de cel prin care oamenii isi insusesc idei ale altora fara sa le inteleaga de fapt.
Imi pare rau ca am pierdut timp si energie. Exact despre asta era vorba si in postul de mai sus, asa ca nu am fost deloc offtopic nici unul dintre noi.
Ramane valabil sa imi spui de ce crezi tu ca ar trebui sa citesc un dictionar. In rest, din partea mea e un cerc vicios discutia, pentru ca nu accepti nici un argument si cu fiecare nou mesaj deviem.
Corina
publicat @13:24 18 August 2010
Sunt fraiera.
Am terminat o facultate(facuta “pe bune”, la stat, la buget) cu o medie frumusica. Am refuzat oferta mamei mele de a ma angaja imediat dupa absolvire la firma unde lucra ea. Am incercat apoi, timp de vreo 6 luni, sa imi gasesc pe cont propriu un loc de munca. Initial cautam ceva decent, pe masura cunostintelor mele teoretice si practice. Dupa primele luni sperantele mi s-au cam dus si am renuntat la “decent” multumindu-ma si cu “ceva”, insa refuzand in continuare pilele. Teapa.
Acum locuiesc de ceva timp in strainatate, intr-o tara din a carei limba nu stiam o boaba cand am ajuns aici. Si am un loc de munca ce n-are nimic de a face cu studiile mele. Nu e usor, in Romania poate as fi ajuns deja departe daca as fi acceptat compromisurile. Insa mi-e bine.
Am primit de multe ori de la “compatrioti” oferte de a cumpara diverse produse “originale” la preturi foarte mici. Am preferat sa le cumpar la pret normal din magazine. Si culmea, ofertele veneau tocmai de la romani ce se plangeau constant de nelegiuirile ce au loc in Romania si se laudau ca au plecat tocmai pentru a fugi de ele.
Lucrez printre romani, cu sef tot roman, care incearca mereu sa ne invete sa lucram mai “nemteste”, ca doar nu mai suntem in Romania. Pe de alta parte, tot el se plange de “comunismul” din Germania si de legile prea stricte. Ca “in Romania, daca faci ceva, dai un ban si scapi. Aici se iau astia de tine pentru orice rahat”.
Unul dintre colegi era foarte nemultumit de imaginea proasta a romanilor in strainatate. Acum cateva zile a furat ceva de la locul de munca, a fost bineinteles prins si a tras dupa el 2 oameni nevinovati.
Etc
N-am scris toate astea ca sa ma laud cu “ce bine fac eu” sau sa arat “ce rau fac altii”, pentru ca sunt constienta ca si eu gresesc de foarte multe ori. Insa macar incerc. Lumea n-o sa se schimbe niciodata daca noi o sa asteptam mereu schimbarea de la altii si daca o sa vedem mereu doar paiul din ochiul lor. Exactla asta se reduce tot ce am scris si poate as putut sa formulez totul altfel, mai scurt si mai coerent. Insa mi se pare ca niste exemple sunt mult mai concludente.
PS: Ce ma bucur ca nu ai limita de caractere la comentarii.
Cabral Ibacka
publicat @13:33 18 August 2010
O sa te citez cu un L.E. in post, e prea bine zis.
Merci.
shyme
publicat @13:46 18 August 2010
Cabral,postul tau e cea mai relevanta analiza a societatii noastre,dar suntem prea ipocriti sa o recunoastem,cum vad din comentarii.Capra vecinului e credinta noastra cea mai de pret.
@Corina:te felicit!ce am onbservat e ca de aici pleaca fie oamenii cei mai buni,fie cei mai rai,fiecare facand “lobby-ul” sau peste hotare.Ramanem doar oameni mediocrii si inzestrati cu calitatile insiruite de Cabral.Eu nu mai sper intr-o schimbare in cursul vietii mele(si sunt inca foarte tanara)
Cristina Mihailescu
publicat @13:40 18 August 2010
Cabral, vorbesti despre utopii..frumoase, dar irealizabile in maniera in care le prezinti..Caci de baza este schimbarea oamenilor: pentru a schimba o societatea, un sistem, este necesara schimbarea oamenilor, ca indivizi..Si schimbarea asta nu o sa vin imediat, ci in timp, odata cu schimbarea generatiilor. Asa ca, in loc sa ne lamentam ca suntem naspa, mai bine ne-am concentra asupra educatiei generatiilor tinere si nu asupra celei actuale, jumatate ramasa in lanturile comunismului iar jumatate prinsa in jocurile murdare ale democratiei..
silvia
publicat @13:40 18 August 2010
Ca ai zis de spaga. Uite, eu am discopatie cervicala, vertebrele mele au luat-o razna, sunt curbate in exterior foarte mult si nu am voie sa alerg sau sa fac un alt efort prea mare. M-am dus frumos la medicul sportiv, sa-mi iau scutire, ca asa mi-a zis doctorul de specialitate (altfel, paralizez si ajung la operatie) si acolo…..supriza! Ca in fiecare an, pentru ca nu-i dau spaga, omul nu ma inghite. Mi-am facut RMN, m-am dus la el cu radiografiile alea imense, cu trimiterea aia de la medicul specialist, sa-i dovedesc idiotului ca am probleme de sanatate (dar tampitul nici macar nu a vrut sa le vada, desi am insistat). Ca de obicei,a facut o fata luuuuuuuuuunga cand m-a vazut, i s-a pus pata si m-a luat la misto sau s-a legat de kilogramele mele, de parca era el medic nutritionist. Si, dupa ce mi-a facut o mie de teorii si filosofii, mi-a dat in sfarsit, o scutire……Dar, bineinteles, insinuand ca eu ii fortez mana sau ca imi cumpar scutirea respectiva…..M-au apucat nervii si i-am zis ca daca as fi vrut sa-mi fac rost singura de scutire, nu as mai fi venit la el si as fi cautat pe net o copie, as fi scos-o la imprimanta si as fi modificat totul, doar ca sa am si eu scutire la sport. A inceput sa-mi vorbeasca de toate cadrele medicale care au fost inaintea lui, atacand prestigiul facultatii la care sunt (si, care, apropo, este singura de stat din Constanta; unde nu am intrat pe bani si nici pe pile, nici macar la restante nu am dat bani,am invatat fara ajutorul meditatiilor si am reusit in anul doi sa trec la fara taxa, desi……exista destule persoane care pot confirma mizeriile care se fac in cadrul institituei si pe care le-am vazut de atatea ori) iar eu, i-am dat frumos peste ochi, spunandu-i ca si la Facultatea de Medicina s-a dat spaga la greu, ca multi sa poata intra sau sa ia un examen, ori au intrat cu note de 5 sau 6 la fara taxa, pe cand la cea de Litere, s-au intrat cu mediii de 8 si 9, dar la un loc cu taxa. Crede-ma ca am o fosta colega care este la Medicina, a intrat cu 5 si in cativa ani o sa-si deschida un cabinet. Eventual, o sa-si “cumpere” un asistent mai bun decat ea, ca sa mearga treaba bine si cabinetul respectiv sa aiba faima buna. A nu se intelege gresit, nu toti studentii de la Medicina procedeaza in modul asta, am vorbit doar despre o parte a studentilor de acolo. Si atunci, te intreb pe tine, Cabral, crezi ca noi, hai sa spunem 10% din populatia tarii, astia corecti, care refuzam sa dam spaga, o sa putem influenta restul de 90% din oameni sa devina corecti, profesionisti si cu un nivel al moralitatii crescut? Daca ar fi dupa mine, i-as strange de gat pe toti cei care cer spaga sau neglijeaza nevoile celor din jur. Din cauza asta, nu-mi gasesc un job,decat daca am bani sau pile, si daca nu-mi permit, stau pe tusa si sper intr-o viata mai buna,nu?
Cabral Ibacka
publicat @13:46 18 August 2010
Silvia, inteleg ceea ce spui.
SI, fii atenta, doar intreb, e o simpla intrebare: ai facut vrea plangere pe numele doctorului care spui ca te sicaneaza?
Asterix
publicat @14:02 18 August 2010
Ce sa faca, sa faca plingere? Pai tot la el ajunge mai ales ca va fi judecat de colegii lui.
Eu am 2 operatii pe coloana, operate in Bucuresti nu la Viena, si nu vor sa ma pensioneze pentru ca sint prea multi pensionari. Nu tin neaparat sa ma pensionez, dar nu pot muncii 8-10 ore zilnic. Cui sa reclam si ce sanse am?
Cabral Ibacka
publicat @14:06 18 August 2010
Man, de la asta pleaca toate… de la “Si daca ma agit tot nu se intampla nimic!”.
Si atunci ajunge sa nu mai faca nimeni nimic…
silvia
publicat @23:58 18 August 2010
Cabral,am vrut sa fac cerere, m-am revoltat, am vrut sa ma duc la profa, la decana, sa-l fac sa zboare de acolo, dar cum omul are vreo 60 de ani si a fost dintotdeauna colaboratorul facultatii, iti dai seama ca mi l-as pune in cap. Cu o profa de sport care iti vine….impleticita la ora si o decana care, atunci cand se enerveaza, lasa oamenii cu restante, ma simt ca si cum m-as lupta cu morile de vant. Totusi, nu ma las asa usor……Poate ii fac un “bine” dupa ce nu mai am nevoie de serviciile lui
Eu continui pe linia mea, cea fara spaga si sper sa ne indreptam cu totii, intr-o zi. Una cu soare
Ciprian
publicat @13:48 18 August 2010
Am facut pe dr**u’n 4 si ne-am mutat in Olanda. Financiar ne era mult mai bine in .ro. Aici cred ca ne va lua cativa ani sa ajungem la acelasi nivel. Dar merita din multe alte motive si detalii nefinanciare. Si nu, n-am fumat un singur joint de cand suntem aici. Romania nu cred ca se va schimba in urmatorii 20 de ani. Cu ce val nou de politicieni s-ar putea schimba? Cu Elena Basescu: Not.
Attilla
publicat @13:59 18 August 2010
nu tine de politicieni.
Omu’ nu zice nimc de ei in pst zice doar de oameni.
Ciprian
publicat @23:25 18 August 2010
Si politicienii de unde se trag?
Asterix
publicat @13:54 18 August 2010
Biciul. Fara bici nu o sa facem niciodata nimic. Nu ti-ai luat rovignieta, ti-am luat masina. Ai scuipat pe jos, doua zile de pirnaie. Ai furat un bec de 3 lei, 3 ani de puscarie. Dar cine sa tina biciul? Da-i sergentului de pe strada 1500 de euroi leafa si spune-i sa nu aiba mama sa nu aiba tata. Si mai da-i 2000 de euroi securistului care-l urmareste sa-si faca treaba si sa-l dea in git cind ia ciubuc de la tiganii din obor. A luat ciubuc 10 ani la ocna. Da-i si procurorului mii de euroi si spune-i sa se sesizeze cind presedintele ii ia telefonul reporteritei. Ce-i aia sa intrebi deputatii daca-ti dau voie sa-i ceri o declaratie unui alt deputat? Si asa mai departe. Acum sute de ani tot asa s-au civilizat si occidentalii la care ne tot uitam cu jind. Ne-ar lua mai mult de doi ani cu niste comisari Cattani?
Roxana
publicat @16:17 18 August 2010
Subscriu!
Din pacate, este singura metoda ca sa mai aducem tara asta ‘la mal’.
smara
publicat @16:57 18 August 2010
De acord!
ellasarya
publicat @13:55 18 August 2010
Avem, acum, toate „calitățile” enumerate de tine, mai mult, suntem și sadici, cinici și inumani. Am devenit egoiști și „jemanfișiști”. Eu cred că e instinctul de autoapărare.
Zici să facem ceva? He, era să-mi pierd viața încercând asta! Acum mă străduiesc doar să supraviețuiesc…
(Și nu te-ai îngrășat încă?! Mă refer la fumat…)
silvia
publicat @13:56 18 August 2010
Iar la anul o sa dau licenta, o s-o iau si apoi? Faci o facultate si poti deveni cersetor in secunda doi. Nu sunt omul perfect, dar nu am dat niciodata spaga, nu m-am dus cu flori la medic, cu plicuri si alte chestii. Ca nu-mi plac, ca urasc lucrurile astea. Prefer sa cred ca fiecare omul trebuie sa fie rasplatit pentru munca lui de catre stat si nu de fiecare pacient care ii intinde plicul de 100 de euro, eventual, si ii zambeste frumos. Din fericire, mai cunosc un prieten, caruia i s-au oferit bani de mai multe ori si i-a refuzat. Doamna respectiva a vrut sa-l…..rasplateasca pentru favorul facut. El a considerat ca trebuie sa fie platit de seful lui si nu de toti oamenii carora le face favoruri, atunci cand le aduce marfa in magazin.
Diana
publicat @14:04 18 August 2010
Buna Cabral…si eu sunt functionar, sistemul este jalnic..am ramas in institutie din practica, pe contract, referent.Acum am terminat facultatea..sunt tot referent pt ca nu ma poate incadra nimeni cu studii superioare..si stau cu adeverinta in mana..cu o leafa de 4 milioane pe 8 ore in care ma doare gura sa ma cert cu personalul din jururl meu ca nu stiu sa foloseasca imprimante si calculatoarea iar eu,ma car cu laptopul meu de acasa …ca asa e viata…nimeni in sistemul asta nu da nici o cafea .nu mai zic de o apa pe caldurile astea…nu e vina noastra a tinerilor(am 24 de ani) e vina celor ce au fost inainte si au promovat cretinismul..nesimtirea…Ce familie pot avea eu acum cu 4 mil. salariul?sau ce imi pot lua de el?…si cine mai angajeaza in ziua de azi?…nu e numai vina omului e si vina legilor usor interpretabile, a lenii, a snobismului, a televiziunilor ce promoveaza atat de mult materialismul si frustrarile oamenilor..o zi buna!
Gia
publicat @14:06 18 August 2010
Cand am terminat facultatea, mi s-au oferit doua sanse: sa raman in cadrul ei ca asistenta a unei profesoare sau sa fac doctoratul si sa plec in SUA unde sa ma angajez la un institut de cercetare. Eram singura din an care primise oferta, desi nu aveam cea mai mare medie. Aveam insa pasiune si fusesem remarcata de mai multi profesori. Am decis sa raman in tara, sa dovedesc ca se poate si aici sa faci ceva.
M-am angajat in alt domeniu si am urcat frumos in ierarhie, pe merit. Clientii erau mereu uimiti ca le refuz spaga sau atentiile. Incercam sa ii invat ca nu trebuie sa faca asta, pentru ca deja suntem platiti pentru munca noastra.
Am incercat sa fiu amabila, cu bun simt si profesionista. Dar am obosit… Pentru ca o buna parte din clienti sunt rau-intentionati si nepoliticosi. Pentru ca predomina instinctul de jungla: cel mai tare supravietuieste. Omul uita ca daca intinde o mana celui de langa, i se va intinde si lui. Uitam sa fim uniti si buni.
Imi vei replica, stiu, ca sunt lasa, dar am decis sa plec. Nu pentru bani, ci pentru felul in care sunt tratata. Am obosit, Cabral, sa incerc si sa ma lovesc de ziduri. Am facut voluntariat, m-am implicat, am ajutat, am zambit. Si totusi, zi de zi, in jurul meu, gasesc doar egoism. Chiar de curand, o buna prietena a refuzat sa ajute o persoana, pentru ca nu i se parea… rentabil. Stii cat m-a durut raspunsul ei ?
Stii ce le reprosez celor cu functii, care ar putea schimba ceva? Egoismul si frica ! Daca nu s-ar gandi fiecare la caldurica postului si banii ce-i intra in buzunar, altfel ar fi Romania. Trist este ca si cei ce promit sa fie altfel, cand ajung acolo, sfarsesc in aceeasi tagma. Iar cei care chiar incearca, sunt prea putini si sfarsesc sufocati de restul.
Ai dreptate, depinde in intregime de noi. Dar cata vreme suntem un fir de nisip in oceanul nepasarii, ce poti face ? Hai sa ne adunam, sa ne facem propriul grup… dar nu vom rezolva nimic. Pentru ca inca pluteste asupra noastra aerul de singularitate. Pentru ca fiecare e pentru fiecare. Pentru ca inca suntem condusi de vechi iar noul e un copil considerat prost si fara drepturi. Si cata vreme nu iese cineva sa conduca miscarea de rezistenta, vom fi doar grupulete mici, sufocate…
Gia
publicat @14:07 18 August 2010
* prin cei de sus, nu ma refer neaparat la alesii poporului. Ci toti cei ce au un cuvant de spus intr-o anumita problema. Simplii functionari, chiar…
Mirela06
publicat @14:14 18 August 2010
Romanului ii place sa fie o victima. Sa se planga, sa aiba pe cine da vina, sa plece. A pleca e simplu, doar ajungi la gata facut. Nu-l condamn pe cel ce pleaca, e o alegere pe care o face fiecare. Ma enerveaza insa faptul ca sunt foarte multi care pleaca, inainte de a incerca sa faca ceva aici.
Nu ma gandesc acum la intr-ajutorare umana strict materiala, ci la un lucru simplu, la “hai sa nu ne mai judecam unul pe altul, hai sa ne ajutam sa evoluam separat si impreuna”.
Am observat ca ideea asta de schimbare imparte lumea in 3 categorii. In primul rand, de fiecare data cand vine cineva cu “hai sa facem o schimbare” e privit ca un outsider care vrea sa strice rutina, Sfanta Rutina! Apoi, daca chiar exista un moment in care cineva vrea o schimbare, trece repede. Nimeni nu-si pune real problema unei schimbari, sunt din pacate numai ganduri efervescente, artificii de moment, vorbe. Si a treia categorie e reprezentata de cei care chiar vor si ar face o schimbare, dar nu gasesc modalitatea de a-I motiva pe ceilalti. Ok, avem un sistem gresit, am constat cu totii asta si totusi ramanem la o constatare pasiva si idioata din care nu ne miscam nici de-al naibii! DE LENE! Ne plangem ca nu suntem tratati cum trebuie in spitale, dar nu am renunta la un pachet de tigari sa dam banii pt constructia unui spital. Mi-as dori sa se poata face din nou o campanile cum a fost aceea pentru Ateneu “un leu pt Ateneu”. Dar mai simplu ar fi ca atunci cand facem ceva, sa ne raportam la celalalt si sa incercam sa-I vedem si calitatile, intentiile bune, nu numai uratenia. De urat suntem plini toti.
conia
publicat @14:15 18 August 2010
Citesc postul , comentariile si treptat ma amuz…Sitemul e bine inchegat, e ca un ciclu inchis si extrins, mafia e mare , combinatiile sunt multe, incep de sus sus pana jos , de ex pana la un amatar de profesoras. am 20 ani dar s-a intamplat sa “miros” si sa vad multe, ca sa nu zic cunosc. Stigam in gura mare hai sa facem ceva…ceva ce? nu ne puteam schimba, se schima 1 2 3 100 de oameni incercand sa fie corecti sa faca ceva, dar imediat sunt acoperiti de cei cu putere si eliminati…hai sa fim seriosi, la urma urmei fiecare isi vede de interesul sau, si oricat de cinstit ai fi la un moment dat tot apare o ispita sa calci stramb caci nivelul de trai te indemna sa faci asta. crezi ca daca toti am avea bani pt un trai decent, de mancare buna, de haine bune, de un concediu modest …crezi ca s-ar schimba prea multe?? nu ft putine caci in fond majoritatea suntem bolnavi de bani iar regurile si jocurile sunt inegale…pe vremea lui ceausescu majoritatea aveau la fel, azi unu are prea mult, altu prea putin…spre deloc! ala care are prea mult vrea si mai mult si jerpeleste in stanga si drepata ca parca vrea sa isi schimbe masina, ba sa mai faca o viluta pt nepotel etc….ala de jos si el incearca sa jerpeleasca pt un trai un pic mai bun, si asa ne jerpelim toti… Cati studenti nu fac facultate doar asa ca au prea multi bani si da bine sa zici ca deh esti student, dar habar n-au ce insemna sa inveti si totodata cati alti studenti sunt cei care invata pe branci pt o bursa de care isi atarna traiul de pe o zi pe alta in studentie…puterea a condus si puterea va conduce oricat ne-am stradui noi sa ne dam cu fundul de pamant. valorile bune vor fugi din tara caci n-au sanse aici si raman tot mai multi ratati cu facultati terminate ca au avut prea multi bani:)…sunt studenta la Fizica mediala in Iasi. ghici ce ? cum termin vreau sa o tai din tara asta…ce sa fac aici? sa mor de foame si sa tanjesc dupa un trai mai bun? sa imi fac meseria doar de dragu de a o face? pana si in facultate toti pun pret pe pasiune domne, da pasiune….pe dracu, pasiune pt fizica nu iti tine de foame nici de acoperis! iar cum e starea de la noi din tara…din ce in ce mai multi vream sa fugim!! de ce sa stam intr-o tara , sa o ajutam cand ea nu ne ofera NIMIC, decat taxe peste taxe si jefuire!!!Cabrale, imi esti drag, si totusi contest cele zise de tine…toti vrobim , ne place sa vorbim dar nu avem nici o puetere…vorbim si cei de mai sus rad de noi si de mentalitatea noastra, acre cred ei , si intr-un fel au dreptate, nu multi stiu cate se ascund pe dupa perdea oriunde, de la guvern pana la primariile din fiecare oras, pana la institutiile medicale &co.
Attilla
publicat @14:26 18 August 2010
Vezi Cabral?!?!….Ti-am zis de la inceput ca nu e momentul pentru o schimbare
evergreen
publicat @14:44 18 August 2010
ce as mai putea sa adaug? ca e trist, dar adevarat.
CALU LU FAT FRUMOS
publicat @14:54 18 August 2010
Eu cred ca omu sfinteste locu, am vazut lucruri bune facute de oameni in tara asta cu banii care sunt peste tot. Si dovada clara e Raed Arafat care a pus la punct SMURD numai el stie cum si cu ce bete in roate si cu ce dificultati. Dar a reusit. Un strain, ca noi nu putem. Si mai mult, nu de putine ori am auzit carcoteli despre el ca de, astia suntem. Asa ca trebuie facut ceva si din partea doctorilor sau autoritatilor si din partea pacientilor si a noastra, nu trebuie aruncata responsabilitatea doar unei parti. Unii doctori fac minuni cu minim de aparate si dotari. Iar eroarea umana nu poate fi eliminata niciodata. Si nici hazardu.
delia
publicat @15:04 18 August 2010
Riscand sa fiu melodramatica, citesc ce ai scris si imi vine sa plang. Citesc ce ai scris intr-un moment in care habar nu am ce o sa fac cu viata mea. Pentru ca am terminat o facultate lunga, grea, complicata, facultatea de medicina. Pentru ca am facut totul cum trebuia facut, am invatat cat de mult am putut, am incercat sa ma dezvolt – cine stie cate ceva despre cum poti evolua in cariera de medic stie si ca pe langa pacienti ai de lucrat si in cercetare, studii, pentru a putea sa participi la congrese si sa iti construiesti o experienta -, una peste alta am trait aproape doar pentru asta in ultimii 6 ani, plus anul de pregatire. Si iata ca acum ma gasesc in ipostaza de a nu sti ce sa fac, de a nu sti ce sa aleg, pana la urma de a nu sti unde sa fug.
Nu neg existenta atator lucruri de condamnat in sistemul medical atat de depasit, dar subiectiv vorbind, nu poti trai din salariul oferit. Cine isi imagineaza ca un medic se lafaie in bani sa stie ca nu e asa. Un rezident nu primeste spagi – in primul rand sunt multi care nu vor sa primeasca, e umilitor, pe cuvant ca e umilitor si chiar exista o trauma psihica in momentul in poate accepti. am vazut cazuri in care rezidenti cereau bani de cartela de metrou, nu glumesc. E vorba de traiul minim, sa nu mai vorbesc de carti – o carte decenta de specialitate poate sa ajunga si la 2100 lei, care inseamna cam trei salarii, sau de congrese, cursuri, perfectionare. E pur si simplu imposibil. Si in general la asta vine imediat reactia, tu ai ales, tu esti medic, trebuie sa suporti. Corect, am ales sa fiu medic, dar nu pot sa fiu chiar un sfant. Adica medicii trebuie sa manance, sa aiba o tinuta corecta. Nu e usor la 25 de ani sa fii inca dependent de parinti si pentru a cumpara o paine. Asta pentru cei care au parinti sa ii ajute.
Si iar, nu vreau sa contest greselile enorme si de neiertat ale unor doctori, dar in spatele lor pe langa nestiinta in unele cazuri, va asigur ca in majoritate nu exista nepasare, asa cum se insinueaza. Oamenii nu inteleg in general faptul ca daca faci medicina ca pe vremea lui hipocrate evident o sa gresesti. Suntem in urma cu multe zeci de ani fata de unde ar trebui sa fim, ca dotari tehnica si resurse.
Si din pacate o sa ajungem sa fim in urma si ca numar de medici. Colegii mei vor toti sa plece. Eu insami ma pregatesc sa plec, dar “multumita” birocratiei trebuie sa mai astept un an. Multi condamna plecarea, eu insami nu ma simt linistita, e chiar si o problema de ratiune de fapt, am invatat atat ca sa tratez pana la urma niste straini. Dar e unica solutie pentru a trai. Felul in care se desfasoara lucrurile aici – bani inuman de putini, dotare minima, promovare pe ratiuni gresite – te dezumanizeaza practic. Te fac un om mai mic si mai rau decat ce erai. Si peste toate astea e teama ca poate o sa omori un om pentru ca esti prea ocupat cu toate celelalte ca sa te mai dedici muncii tale.
Planuiesc sa ma intorc. Stiu medici extraordinari care au vrut sa se intoarca, plini de cunostinte si experienta de “dincolo”. Ei bine nu am timpul sa povestesc cat de greu le-a fost, cum au fost umiliti si nu au fost primiti etc.
Si sunt sigura ca ceea ce eu descriu e valabil pentru multi alti tineri sau mai putin tineri. Am prieteni din multe domenii care sunt in deriva. In tara unde sunt inundatii in fiecare vara si primavara, toamna si iarna, nu se cauta specialisti in domeniu, care sunt someri cu acte sau fara. Si evident lista poate continua.
In incheiere, imi cer scuze ca am folosit spatiul intr-un mod destul de putin constructiv, probabil si fara prea multa logica. Si cum spunea cineva mai sus, ma inclin. Textul pe care l-ai scris mi se pare corect, profund si bine punctat. Si pentru el iti multumesc.
silvia
publicat @00:08 19 August 2010
Iti urez drum bun cand vei pleca, sa dea Dumnezeu sa-ti realizezi toate visele si sa nu mai fie nevoie sa te gandesti cu tristete la ziua de maine. Te inteleg, eu inca sunt studenta, la anul am licenta, apoi 2 ani de master si ma gandesc cu groaza ca in toamna anului viitor o sa ma angajez. Intrebarea este: unde? Cine primeste un om fara experienta, pentru ca nu i s-a dat sansa sa munceasca inainte? Eu as vrea sa plec, dar sanatatea nu-mi permite acest lucru. Sper doar intr-o sansa de Sus, ca intr-o buna zi sa pot pleca intr-un loc ce mi se potriveste si din punct de vedere al sanatatii. Drum bun si fie ca zambetul sa-ti fie mereu cel mai bun prieten!
delia
publicat @01:42 19 August 2010
Imi pare rau ca ai probleme. Daca crezi ca e vreun fel in care te pot ajuta scrie-i un mail lui cabral, pentru ca prespun ca el are acces la mailurile noastre si putem vorbi mai multe. Nu trebuie o problema de sanatate, oricare ar fi ea, sa te impiedice sa faci ce vrei. Daca tu te descurci cu problema ta aici, cu siguranta te vei descurca si in alta parte.
Stiu ce zici in legatura cu gasitul cu greu al unui loc de munca, dar pana la urma o sa gasesti. Am prieteni care au cautat si un an, dar pana la urma au reusit. Te sfatuiesc sa incerci sa iti faci un cv cat mai complet, macar pe partea de studii sa fii pregatita la maxim.
Iti urez mult succes si cum ti-am zis, daca ai nevoie sa discuti despre problema ta de sanatate, da un semn. Daca nu se poate prin intermediul blogului, imi fac o adresa noua
Anunta-ma.
Multumesc pentru gandurile bune.
Blogroll