cabral.ro

Tara e naspa. Caci noi suntem naspa.

Mda… naspa e un cuvant naspa. De-aia l-am si folosit, sa ilustrez ceva nasol. Care si nasol e un cuvant naspa. Si nasol in acelasi timp. Dar nu despre cuvinte naspa vreau sa vorbim acum, ci despre oameni naspa si nasoi, vreau sa vorbim despre noi.

Noi care de atatia ani incoace dam vina pe altii. Dam vina pe politicieni, dam vina pe managerii de spitale, pe politisti, pe magistrati, pe doctori si asistente, pe drumari si gropari. Intotdeauna e vina altcuiva, nu e a noastra. Dar nu stiu cum se face ca o mana de vinovati au pus pe butuci o tara de nevinovati si de muncitori si de neintinati. Ceva nu sta in picioare, nu?

Da, noi cei care duduim a indolenta… hai, jigneste-te, cum am putut spune asta despre noi?! E lezmajestate!

Nu e nici o leziune, e fix adevarul, avem cea mai mare durere in… cot, din toata lumea! Pai daca nu te-ar durea la 10 metri de… cot, n-ai face ceva atunci cand ii vezi pe-astia cat fura? Daca nu ai fi indolent nu te-ar apuca pandaliile alea rele cand ai vedea ca nimic nu merge spre bine, ca niciunul dintre marii alesi nu este in stare sa dea o directie buna? Ba da, daca n-am fi niste nesimtitori ne-am da seama ca statul in cur si scarpinatul de freza e cea mai paguboasa atitudine, iar noi… o intruchipam din plin, zilnic.

Da, vorbesc de noi, astia fatalistii… citim carti si aflam despre natii fataliste care au ajuns la extinctie, dar nu ne dam seama ca suntem toti o turma ce-a supt de la Mafalda… Stim sa spunem Asta e! la fiecare 10 secunde, sa ne dam cate o palma peste frunte cand vedem cate o nenorocire, completand fatidic Ce sa-i faci, asa e la noi in Romanica!… Dar nu ne-am misca funduletele ca sa schimbam ceva, oricat de mic!

Vorbesc despre noi, ipocritii. Ca atunci cand mergem prin spitale dam spaga in stanga si in dreapta ca sa ne salvam fundul, dar cand vine vorba despre sistemul sanitar… vaaaai, ce ne mai plangem ca toti doctorii iau spaga! Auliu, da’ ce corupt e sistemul, Domnu’ Dan! Ca nu avem vreunul dintre noi curajul sa-si puna fundul la bataie si sa spuna Nu dau spaga, orice-ar fi! Nuuuu! Ne rezolvam belelele si-apoi ne punem iar pe barfit si pe suipat generic acest sistem ticalosit…

Si tot ipocriti suntem cand le cerem asistentelor, doctorilor, politistilor, functionarilor sa fie corecti, sa-si faca treaba exemplar si sa nu ia spaga. Mesajul nostru este clar: Ba, munciti voi pe 7-8-9 milioane, faceti treaba buna, nu luati spaga… ca asa-i normal!

Nu le iau apararea, ca nu de apararea mea au ei nevoie… si cred cu tarie ca actul medical nu trebuie conditionat de spaga. Si cred, in acelasi timp, ca ei – de ex. cei care au ales medicina – s-au facut doctori si asistente ca sa ajute, nu ca sa ia spaga.

Dar noi, ipocritii de noi, le pretindem sa moara de foame dar sa fie drepti, in timp ce noi ne traim vietile profitand de orice mica combinatie, de un pachet netimbrat de tigari (apropos, am implinit 3 luni de nefumat), combinam pentru petrecerea lu’ varu’ 5 sticle de votca fara timbru si “uitam” sa cumparam rovigneta… dar asteptam de la ceilalti – oricare ar fi ei – sa-si faca treaba exemplar, sa fie corecti si drepti.

Rezumat? Indolenti, fatalisti, lenesi, ipocriti.

Tu ai adauga ceva la lista asta? Ce?

Sau ai taia…? Ce-ai taia din lista?

119 comentarii

  1. avl

    publicat @16:27 18 August 2010

    Nu stiu ce sunt: fatalist, ipocrit sau indolent dar in primul rand sunt descurajat.

    E frumos ce zici tu dar din punctul meu de vedere nu ai nici o baza. Am mai scris pe blogul tau: degeaba nu ma pis eu in scara blocului daca cel putin 5 boschetari dejecteaza in fata scarii mele. Si crede-ma ca am chemat si politia, am anuntat si administratorul si mai mult i-am si batut. Cand am vazut ca nu merge le-am dat si bani. Rezultatul? Pana la ora 14:00 nu pot sa mananc nimic pentru ca am stomacul dat peste cap fiindca stau cu fierea intre dinti de cate ori ies din locuinta mea dimineata.

    Tu ai dat exemplul cu ministrul sanatatii ca ce am facut eu cand radea el. Sincer? nimic! Dar totusi parca nu as iesi in strada doar ca sa …ce? sa rada ala mai mult? Sa imi dau foc in fata ministerului. Sa imi cumpar o pusca sa-l execut? Sa ii sparg geamurile la casa si la masina? Sa-l reclam? Sa-l dau in judecata? Crede-ma ca era o vreme cand inca mai incercam si speram ca se poate face ceva, acum gandeste-te la rece si da tu o solutie si eu ies cu tine daca vrei si imi pun si o tinta pe tricou unde sa ma impuste daca tu chiar crezi (nu garantezi macar ai curajul sa crezi) ca asta o sa schimbe ceva.

    Uneori chiar imi e rusine de mine ca au ajuns sa ma mai miste emotional si revolte atat de putine lucruri din gama de anormalitati de care am parte zilnic. Ti-am zis ca mi-au furat oglinzile. Altadata ma duceam la politie, anuntam vecinii, stateam la panda, ma duceam in Vitan si bateam 5 vanzatori ambulanti pana imi ziceau cine mi le-a furat. Acum m-am dus ca prostul si mi-am cumparat alte oglinzi. Da frate: ASTA E! O sa trec in viata ca rata prin balta si deja la 25 de ani nu mai imi pasa de nimic. Cand ma intorc in tara dintr-o excurise de pe afara nu mai sunt om cate o luna si la granita plang de ciuda cand vad ruina asta de tara pana ma deshidratez.

    Si in postul meu chiar nu sunt pesimist sau deprimat. “Dati-ne ploaie, dati-ne vant, suntem ai dracu de rezistenti” parca asa ziceau Parazitii nu?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @17:08 18 August 2010

      Pai vezi… cat timp ne-am resemnat si nu facem nimic… nu se va schimba nimic. E simplu.

      VN:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • disa

        publicat @06:08 19 August 2010

        chiar asa, nu facem nimic, dar ne vaicarim toata ziua. Curatenie, sa faca Primaria, noi sa lasam mormane de coji de seminte in parc, cand cosul e in fata noastra.
        Ne-ar placea sa schimbam minstrii, dar pe cine punem in loc?
        Mi-e lehamite, nu atat de situatia din tara, ci de cei care nu vad nimic bun in jurul lor.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • avl

        publicat @09:03 19 August 2010

        Ma amuza dicutile astea. In primul rand ca sa te resemnezi trebuie sa treci prin anumite faze. Nu poti sa acuzi un om: Ba frate daca nu iei atitudine normal ca nu rezolvi nimic!
        Stati linstiti ca sunt o gramada care incearca si dupa ce se lovesc de realitate in repetate randuri se resemneaza.

        Vad ca foarte multi comenteaza aici si sunt indignati de persoane cu conceptii asemanatoare mie, dar nu am vazut pe absolut nimeni care sa scrie ca s-a lovit de problema cutare, a luat atitudine si a rezolvat problema.

        Asa din vorbe hai sa facem, ca dregem, ca noi schimbam si bla bla bla deja ma zgarie pe creier si devine penibil.

        Uite spre exemplu disa. Ma judeca pe mine cu aerul asta de superioritate si ii este ei lehamite de mine ca nu fac…. ce? Ca asa din gura pot sa dau pana maine. Pot sa fiu si optimist asa ca prostu .. zambilici. Dar de fapt concret cam ce sa fac? Normal ca trebuie sa stranga primaria mormane de coji de seminte pentru ca de aia ii platesc. Si in afara de asta dupa ce strang cojile de seminte, pe care vad ca tu recunosti ca le lasi, maine apar la loc. Deci le strang si eu o data, de 2 ori, hai de 3 ori, dar mai du-te dracu daca tu nu te simti si vrei sa traiesti in jeg hai sa stam toti in jeg.

        Voi nu percepeti conceptul primordial de democratie: minoritatea se supune majoritatii. Adica eu si cu tine cabral si copii nostri din pacate o sa traiasca in lumea lor: manelistilor, incultilor, nespalatilor, snobilor si oamenilor mici in general pentru ca astia sunt majoritate.

        Asa ca disa pastreaza-ti comenturile astea penibile pentru conversatile cu prietenii tai caci pe mine ma lasa rece.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Cabral Ibacka

        publicat @12:20 19 August 2010

        AVL, fiecare isi sune parerea, mai incet cu cuvintele dure…

        VN:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • avl

        publicat @13:06 19 August 2010

        Pai cand iti dai cu parerea, gen disa, limiteaza-te la datul cu parerea nu transforma subiectul intr-o contra-argumentare. Putea foarte frumos sa posteze un post al ei/lui si sa isi spuna parerea nu sa il comenteze pe al ei specificand ca ii e lehamite. :D

        Nu am folosit deloc cuvinte dure. Am spus doar ca e penibil sa dai din gura si sa te supraestimezi dar fara sa prezinti ceva concret.

        Deci daca nu imi prezinta dl/dna disa un exemplu perfect de situatie prin care a schimbat ceva pot, cred, sa afirm caci comentariul acela vis-a-vis de parerea mea este penibila :D

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

    • Razvan

      publicat @19:48 20 August 2010

      Cabral zici bine insa eu am ales alta varianta. Sa plec din tara asta, nu pentru bani, vreau pur si simplu sa nu si mai bata joc de mine niste oameni care ocupa functii prin pile si relatii. Nu stiu daca e cea mai buna solutie dar stiu ca am trait printre ei si mi e scarba. Si mai stiu ca stii la fel de bine ca mine ca am dreptate. Poate lucrurile se vor schmba dar nu vreau sami pierd anii si tineretea traind asa pentru ca nu merit. Multi nu meritam asta dar ce e cel mai trist.. e ca noi suntem vinovati. Sunt multe de spus si ca mine probabil sunt multi. Salut Cabral.

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  2. laurra

    publicat @17:14 18 August 2010

    Nu ma judecati pentru ceea ce urmeaza sa spun dar este a nu stiu cata oara cand intru si vad un post despre tara asta de rahat, despre oamenii care locuiesc in ea, despre ce prosti suntem, despre faptul ca nu facem nimic sa ne schimbam soarta, etc. Pareri cu sutele,lume contrariata, nimeni multumit. Ca nu ne pasa, ca nu facem nimic, ca ne doare in cot de orice se intampla in jurul nostru. Ei permite-mi sa te contrazic. Imi pasa, dar eu singura nu am putere sa fac nimic!
    - Imi pasa ca in spitalele noastre mor copii nevinovati, ca pensionarii nostri mor de foame, ca in acelasi timp, politicienii nostri isi ridica case si deschid firme si fac licitatii de tot felul pt proiecte fantoma si sfideaza orice lege! Am voie sa spun ceva? Da, ca suntem democrati, dar asta nu inseamna ca voi fi ascultata sau ca nu mi se va inchide gura incetisor. Iti pot face autoritatile atat de mult rau indirect, cat nu-l poti duce.
    - Imi pasa ca parintii mei sunt bugetari si venitul in casa lor este 500 de RON pe luna (norocul lor ca noi, copii suntem deja pe drumul nostru si nu mai trebuie sa-si faca griji si pentru noi). Ce pot eu sa fac? Ii ajut financiar, dar pentru ce ii ajut? Sa fie la zi cu darile catre stat, nu? Statul ala care le ia si mancarea din fata! Si ei imi spun:” Pleaca mama din tara, cat mai repede. Soarta nostra e pecetluita deja, dar tu mai ai timp sa faci ceva pentru tine!”
    - Imi pasa ca am mancat carti pe paine 24 de ani si acum traiesc cu 1100 de lei, din care platesc chirie, impozite, facturi, dar na, reprezint viitorul tarii noastre dragi si trebuie sa fiu patriot, sa ma lupt pentru viitor, ca ma vor face intr-o zi erou national! Am ales sa plec de acasa, sa fac ceva cu viata mea si ce-am rezolvat?Sa nu credeti ca nu caut in continuare altceva mai bun. Ba da, dar asta nu inseamna ca o sa si gasesc.
    Presupun ca lumea ta nu este asa…
    Deci, NE PASA, dar suntem prea mici sa facem ceva. Daca incerci sa spui ceva esti redus la tacere de catre cei cu putere si eliminat incet. Mai bine plec si nu privesc inapoi.

    O zi buna tuturor!
    P.S. am scris acest comment cu furie si un nod in gat asa ca imi cer scuze daca am ofensat pe cineva si-mi cer scuze ca am umplut atat de mult spatiu (as mai avea multe de spus!)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @12:21 19 August 2010

      Degeaba spui ca ITI PASA, cu litere mari, daca NU FACI NIMIC!

      Si diferenta este uriasa… tu din start spui ca nu vei reusi nimic, daca ai incerca. Eu spun ca… nici macar nu incerci.
      E punct.

      VN:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • laurra

        publicat @14:12 19 August 2010

        Imi cer scuze, dar sub punctul tau mai pun si eu o virgula si adaug: nu m-ai intrebat daca am facut ceva? Despre acel redus la tacere iti spun din proprie experienta. Vrei si exemple? Pot sa-ti dau cu zecile. Nu sunt un om indiferent,dar am patit-o cu varf si indesat si prefer sa ma port civilizat si sa-mi vad de treaba. Asta e singura noastra solutie, sa fim civilizati si daca vom reusi sa ii depasim pe ghiolbani inainte de a ne depasi ei pe noi, poate reusim sa iesim din saracia asta. Asta au in plus toate tarile mai bogate decat noi: sunt oameni civilizati!

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  3. Corina

    publicat @17:23 18 August 2010

    Citesc unele comentarii si nu stiu daca sa rad sau sa plang. Unii continua sa dea vina pe “cei de sus” (desi nu neaga nimeni ca nu au si ei mare parte din vina), altii se simt mult prea mici pentru solutiile imense pe care le gasesc. Si intr-adevar, o alta revolutie nu ar fi o solutie, avand in vedere esecul ultimei. Pentru ca trebuie sa recunoastem, vrem,nu vrem, ca Revolutia a fost un mare esec si ca o gramada de oameni au murit degeaba. Romanii sunt ca niste oite pe care trebuie sa le impinga mereu cineva de la spate, din pacate comunismul ni se potrivea de minune.
    Dar eu ma intreb asa:
    -cati dintre noi refuzam produsele aruncate cu sictir pe tejghea de catre vanzatoarea acra de la magazinul de la colt, cu riscul de a face apoi 10 metri in plus pana la magazinul urmator?
    -cati dintre noi renuntam la serviciile medicului de familie care ne cere “o atentie” pentru niste analize banale? Chit ca si urmatorul peste care dam va fi poate la fel. Nu spune nimeni sa respingem mana intinsa atunci cand pacientul e pe masa de operatii,ar fi absurd, insa asta chiar se poate face.
    -cati dintre noi ne amuzam pe seama diverselor specimene devenite peste noapte mari vedete, dar care nu sunt in stare sa lege 2 cuvinte, in loc sa schimbam canalul. Caragiale a fost un geniu pentru ca a stiut sa faca prostia amuzanta, dar si sa ii faca sa se rusineze pe cei ce se regaseau in personajele lui. Canalele media de azi nu fac decat sa incurajeze prostia.
    -cati dintre noi tin ambalajul in mana/geanta pana la urmatorul cos de gunoi, cand nu gasesc unul in apropiere, in loc sa il arunce pe jos?
    Si exemplele de genul asta pot continua.

    Sunt intr-adevar lucruri marunte ce nu vor avea probabil efect in timp scurt. Insa sunt la indemana oricui, fara sa coste ceva. Si tocmai lucrurile astea marunte vor forma baza, pentru ca nu vom vedea niciodata rezultate fara o baza solida. Suntem intr-adevar mici, insa ceea ce nu facem noi la nivelul nostru e echivalentul la ceea ce nu fac altii, la nivel mai inalt. Tocmai de asta ar fi bine sa ne uitam mai intai in ograda noastra, pentru ca lucrurile s-ar putea sa fie mai simple decat par.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • smara

      publicat @20:19 18 August 2010

      de acord cu tine! pic cu pic se face marea! ne-am obisnuit toti sa ne plangem , dar suntem mult prea lasi ca sa si facem ceva! si ca exemplu: mai tineti minte cand a fost vorba sa se taie din pensii si salarii cine au fost cei care au iesit in strada? pensionarii…
      daca am face toti macar cate ceva din ce ai scris tu aici…ar fi un MARE pas inainte!

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

    • avl

      publicat @09:16 19 August 2010

      Adica daca te duci pentru un simplu control la medic nu trebuie sa dai spaga si sa iei atitudine, dar daca esti cu un picior in groapa e normal sa dai spaga ca sa scapi nu? sau nu am inteles eu bine?

      Cat de mult incerc sa evit acest gen de discutii dar m-a mancat in fund sa ma bag ca musca in lapte pe aici. Sper sa ma abtin si sa nu jignesc pe cineva..

      Si daca tot judeci “vedetele” din ziua de astazi cere-i si lui Cabral sa-si dea demisia. Un sfert din “vedetele” astea care rasar in media sunt promovate la emisiunea lui.

      Daca tot vrei sa schimbi ceva si sa iei atitudine nu da frate spaga nici cand esti pe masa de operatie, fi om cu principii pana la capat, sau judeca-l si pe proprietarul blogului pentru promovarea incultilor la nivel de vip-uri.

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  4. Cristina

    publicat @18:17 18 August 2010

    daca unul scuipa pe strada fa-l atent intr-o maniera amabila .. se va simti jignit indiferent de reactia lui(se rusineaza ori incepe sa te injure) .. si data viitoare se va gandi de 2 ori inainte sa scuipe ..
    e important si ceea ce oferi nu numai ce primesti! dai rahat, c***t primesti.
    Cabral, am ragusit intr-o seara la o sueta explicandu-i unui roman resemnat si cu creierul neted .. ca sistemul ar fi altfel daca noi ne-am schimba.. el vorbindu-mi de un fost puscarias interlop, rahat pe bat, care si-a omorat nevasta si a dat spaga scapand cu suspendare (wtf???) .. pai cine a gresit, nene…? statul, ministrul justitiei, politicienii?? poate nu se stie dar in romania darea sau luarea de mita reprezinta infractiune..mita inseamna bani neimpozati… inseamna gaura la buget.. si hai sa fim seriosi … spagile-s mai mari decat salariile in romania.
    CABRAL ARE DREPTATE! noi ne facem rau pentru ca suntem niste “ipocriti fatalisti”.
    Eu aleg sa bat obrazul si sa urlu, ptr ca sunt corecta, si nimic nu ma poate determina sa incetez. voi ce alegeti?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • avl

      publicat @09:28 19 August 2010

      Pentru neanthertalul ala care scuipa pe strada aceste actiuni grobiene sunt normale si fac parte din cotidian.
      Deci lui nu are cum sa-i fie rusine de ceva care i se pare normal. E ca si cum ti-as zice eu tie ca sunt deranjat ca ti-ai pus usa neagra la intrare si tie iti crapa obrazul.
      Voi aveti impresia ca marea asta de neciopliti au aceeasi educatie si isi traiesc viata dupa acelasi cod moral si principiar ca si noi… cat de naivi sunteti.

      Deci toate anormalitatile de care aveti parte zi de zi pentru ei sunt acte si actiuni absolut normale.

      Cat despre discutia cu ala care a dat spaga si a scapat cu suspendare: la Romana spre exemplu in ultimii 10 ani s-a mutat trecerea de pietoni de 3 ori. Din vreo 8 accidente cu victime care traversau pe trecerea de pietoni, 3 soferi au scapat pentru ca a mutat politia cu procuratura si primaria si dracu sa-i ia pe toti trecerea de pietoni. Ia luati voi atitudine si faceti pe dracu in patru sa intre aia la puscarie asa cum merita. Eu vin cu voi si am scris si mai sus daca voi credeti ca schimbam ceva iau si un glont in cap pentru asta.

      E ceva ce nu am inteles exact in postul tau: interlocutorul tau pe tema puscariasului care a dat spaga si a scapat avea creierul neted pentru ca…? Pentru ca darea si luarea de mita e ilegala si el se resemnase intelegand ca nu o sa ia nimeni masuri? Hai ia atitudine si zi-mi si mie cum facem sa ii bagam pe aia la puscarie care au luat spaga si i-au dat drumu animalului. Si iarasi eu vin cu tine si sunt dispus sa incasez si un glont ca sa schimbam ceva.

      Dar va rog frumos scrieti ceva concret frate nu prostioare ca darea de mita e ilegala.

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • Cristina

        publicat @16:16 19 August 2010

        nu iti argumentez.. se pare ca nu ai prins ideea postului lui Cabral!
        have a nice life!

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  5. Pingback: Eu când scriu… « Minitu's WeBarlog

  6. Denisa

    publicat @20:45 18 August 2010

    Oameni buni, toata lumea se plange. Ca ala face, ca ala nu face… Acum mai bine de 20 de ani cand ne-a ajuns cutitul la os am iesit in strada si am dat cu sistemul de pamant. Inca nu e tarziu sa face din nou o revolutie, din cate se vede numai asa s-ar putea face ceva bun in tarisoara noastra… Hai sa nu mai stam cu mainile in san (si doar sa dam din gura si degete pe tastaturi) si sa ne unim sa facem ceva. Personal nu stiu ce as putea face, poate gaseste vreunul un pic mai inteligent ca mine o solutie. Ce ziceti, avem solutii????

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Attilla

      publicat @15:26 19 August 2010

      gresit…. nu e tarziu…e chiar prea devreme

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  7. Ildiko

    publicat @21:34 18 August 2010

    pacat de tinerii muriti la revolutie…si mai nou de bebelusi!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  8. Joculete

    publicat @22:29 18 August 2010

    exact! exact de aceasi parere sunt si eu. Romanul dupa mine are o calitate, este jmecher si de aici incepe totul, in loc sa plateasca ceva sa aiba un bun, prefera sa fie jmecher si sa-l fure, sau sa primeasca o spaga, exemplele pot continua la nesfarsit…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  9. madalina

    publicat @23:30 18 August 2010

    Problema care o consider eu ca ar fi cea mai mare e ca suntem “tara mama” a nesimtirii. Nu poti face doi pasi pe strada fara sa vezi pe cineva care are un comportament nesimtit, fie ca depaseste pe linie cotinua, trece pe rosu la semafor, arunca gunoi pe jos, scuipa pe jos, claxoneaza pe cineva pentru ca trece prea incet strada, sau doar iti intra in fata cand stai la coada. Si atata timp cat de la “distinsul” domn presedinte al tarii se transmite mesajul ca educatia e de fapt un nimic fara nici o valoare, nu putem avea pretentia ca cineva sa mai chiar mearga la scoala, sa invete, sa citeasca o carte, si sa evite prin lucrurile acestea simple decaderea in nesimtire.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  10. monis

    publicat @00:03 19 August 2010

    Ideea e ca schimbarea trebuie sa vina de la noi..si cei carora le pasa sa se uneasca ca sa faca ceva si sa ii forteze intr-un fel sau altul si pe ceilalti sa se trezeasca la realitate. Eu nu as pleca din tara pentru familie si priteni si asta e motivul pentru care multi raman, deoarece nimic altceva nu ne tine legati de acesti oameni care ne inconjoara si de care ne e sila in fiecare zi. Nu zic ca in alta parte e marea cu sarea, dar ceilalti stiu cat sa fure, asta e diferenta.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  11. geo

    publicat @09:22 19 August 2010

    Da, sigur, imi place vehementa cu care sustii sa spunem “NU” cand e vorba de spaga data medicilor. Insa ai fost in situatia in care sa te uiti neputincios la tatal tau bolnav de cancer si sa vezi ca medicii sunt nepasatori? ca asteapta sa le dai pentru a face ceva, ca trebuie sa ii tragi de limba si sa le indesi in buzunar ca sa-ti dea o parere despre starea lui, ca nu ai ce face si ai da oricat numai sa stii ca tatal tau e tratat bine. Apoi constati cu amar ca pentru ei nici macar asta nu mai conteaza. Indifirent daca le-ai dat bani sau nu sunt pur si simplu indiferenti. Ma simt neputincioasa ca nu stiu unde sa ma duc si ce sa fac. Medicii oncologi care au cateva sute de bolnavi inscrisi pe lista trateaza bolnavii ca pe niste vite la numaratoare. De cate ori nu am stat cu tata ore la rand, desi chipurile aveam programare si cand am intrat in sfarsit nici nu se uita la el???Incerci sa-i pui dosarul in fata, sa vada analizele sa spuna ceva…Smulgi cu greu o alta programare ca acum e ocupat nu are timp sa vada starea pacientului, semneaza un concediu medical si …striga URMATORUL. Sunt revoltata, ma simt total neputincioasa. Ce pot face?? Stiu ca daca fac scandal, tata nu va fi tratat mai bine, dimpotriva. Tu ce ai face? Poate tu nu ai trecut prin asa ceva, si, fiind persoana cunoscuta, esti tratat si bine. Ma gandesc daca riscul de a nu da spaga nu ar fi chiar viata pacientului. Si atunci, desi toata fiinta ta e plina de indignare, dai, dai in stanga si in dreapta din disperare, din dorinta ca cei apropiati sa fie tratati mai bine. Cel putin asa speri…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Dade

      publicat @18:14 19 August 2010

      De ce nu incerci sa depui la Minister formularul E112 (parca)?
      Tatal tau are mai mari sanse de recuperare in strainatate si in mare parte pe banii statului.
      Din proprie experienta iti spun ca te inteleg si stiu ca e groaznic sa ai pe cineva bolnav de cancer langa tine si sa fii neputincioasa cu atat mai mult cu cat e vorba de unul din parinti.
      Din pacate tratamentele oncologice de la noi te imping spre moarte. Asta este parerea specialistilor straini cand vad un pacient cu cancer, dupa tratamentul primit in Romania. Si imi pare rau ca in multe cazuri dupa strangerea banilor necesari spitalizarii si tratamentului in spitatele straine, doctorii de acolo nu pot face altceva decat sa ridice din umeri.
      Iti urez bafta si fii puternica!

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  12. icsulescu

    publicat @10:13 19 August 2010

    Am citit fugitiv, doar titlurile…dar sunt perfect de acord….toti comenteaza ceva de genu’ “ce naspa si ce urat e in RO”, dar in cel mai bun caz doar constata asta fara sa faca nimic, stand hai sa zicem in expectativa, complacandu-se, asta daca nu chiar acestia sunt cei care contribuie efectiv la “ce naspa si urat e in RO”(incepe sa ma irite din ce in ce mai tare stilu’ asta gen : ditamai grasa arata cu degetul alta grasa si emite ganduri fata de aceasta ia uit’o si p’asta ce grasa e)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  13. fetita junglei13

    publicat @10:52 19 August 2010

    Fatarnici,atotstiutori,dar delasatori,pupatoriincuratori,laudarosi.Mai sunt multe,ce ne caracterizeaza pe noi in Romania,nu Romanica :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  14. sorin

    publicat @11:16 19 August 2010

    Nu Cabral, nu esti corect!
    Nu putem face nimic. Si nu este resemnare ci pur si simplu realitate.
    La nivel idealist, da este ok sa spunem…de maine nu mai dam spaga la medici. Dar cand ai un copil in spital, iti permiti luxul asta, ca pentru un ideal si pentru o constiinta curata sa iti sufere copilul??
    Hai sa facem ceva……asta e fraza pe care toti oratorii o zic. DAR CE????

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  15. M

    publicat @12:43 19 August 2010

    Deoarece Cabral zice ceva si de sistemul sanitar, va rog frumos, un pic de rabdare sa cititi urmatoarea scrisoare deschisa, adresata indiferent de consecinte anul trecut Ministrului Sanatatii. Pe blogul Impricinatului, si intalnirea cu Ministrul (“consecintele”, if you know what I mean).

    http://sebastian-corn.tapirul.net/370/scrisoare-deschisa-ministrului-sanatatii-un-autodafe/

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  16. mujina

    publicat @12:46 19 August 2010

    Cum se face că atunci când cineva începe o discuție despre ce am putea face ca să luăm un pic de atitudine, cel puțin jumătate din cei prezenți sar până în tavan și încep să turuie că „și ce, vă imaginați voi că o să schimbați guvernul, sau că o să-i reeducați pe toți nesimțiții, sau că o să-l faceți pe cutare mare interlop să plătească pentru ce face? Hă hă, ce naivi sunteți și mai și dați vina pe alții” ?
    De ce trebuie întotdeauna să sărim direct la lucrurile mari? În ce fel de logică are sens să spui „Guvernul e un dezastru, corupția e peste tot, așa că îmi permit și eu să scuip pe stradă și să nu-i atrag atenția ăluia care-și lasă copilul să chinuie câinii în parc, fiindcă n-o să schimb eu lumea”? Și mai ales, de ce reacțiile astea sună așa de mult a om care se simte cu musca pe căciulă?
    E ca și cum ai spune „Nu mă duc să fac o plimbare pe jos până în parc, fiindcă oricum n-o să pot niciodată să merg pe jos până la Lisabona.” Cine vorbește de răsturnat guverne și băgat mafioți în pușcărie? Până acolo, poți să ai grijă de ograda ta și să faci lucrurile mărunte care țin de un minim spirit civic.
    În plus, îmi permit să-l contrazic pe Avl: când le atragi atenția neanderthalilenilor (fie că e o remarcă politicoasă, fie că faci bășcălie), ceva-ceva tot se întâmplă. Plus că mai există categorii „salvabile” între oamenii încă civilizați și cei la care chiar nu mai ajunge nimic. Dar nu se așteaptă nimeni la rezultate de pe o zi pe alta. Nenea care-și aruncă tot gunoiul alandala în tomberoanele de reciclare n-o să se oprească fiindcă l-am văzut eu săptămâna trecută și i-am zis. Dar asta n-o să mă facă pe mine să le arunc și eu alandala sau să renunț să-i spun ceva.
    De-abia atunci se cheamă că te trage la fund toată nesimțirea din jur. Când ajungi să argumentezi „de ce să arunc eu gunoiul unde trebuie când nici X oameni n-o fac”.
    Și Cabral, mulțumim că încingi spiritele :D

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • avl

      publicat @13:27 19 August 2010

      Fiecare percepe problema asta din punctul lui de vedere. Eu tot sunt de parere ca ei saracii nu inteleg nimic si pentru ei e o banalitate comportamentul asta asiro-babilonian.

      Adica daca X a crescut intr-o familie in care parintii aruncau gunoiul pe jos, la scoala s-a imprietenit cu copii care aruncau gunoi pe jos, adolescent fiind arunca el insusi harti pe jos, nevasta lui arunca harti pe jos si chiar copilul lui invatat de parinti arunca gunoi pe jos, tu il iei de urechi ii explici ca nu-i frumos si gata el o sa isi miste hoitu 2 metri pana la cosul de gunoi? Mie mi se pare culmea optimismului conceptia ta vis-a-vis de acesti refuzati la export :D .

      Am vazut ca foarte multi ma acuza sau imi folosesc comenturile ca exemplu negativ in aceasta chestiune ridicata de Cabral. Daca aveti rabdare totusi sa-mi cititi zidurile de texte o sa observati ca eu nu am zis nicaieri ca nu vreau sa schimb ceva, ca nu mi-as dori sa schimb ceva, sau ca eu insumi m-am resemnat si arunc si eu gunoi pe jos pentru ca asa fac cei multi. NU! eu doar am spus ca habar nu mai am ce as putea sa mai fac ca sa schimb intr-adevar ceva. Vreau un exemplu care chiar functioneaza si a fost testat si implementat de unul dintre voi in societatea din ziua de astazi. Eu am trecut prin multe faze ale acestui ” sa schimbam ceva” pana sa ajung la aceste concluzii.

      Spre exemplu Cabral care ne indeamna sa ridicam capul si sa luam atitudine. Spune-mi tu te rog un exemplu concret cum ar fi: bai frate aveam un vecin care se pisa in scara blocului si i-am explicat ca nu-i frumos, si asa si pe dincolo si de atunci omu se tine pana ajunge acasa, ba mai mult si-a cumparat si wc…. Exemplul e ironic dar chiar sunt serios cand ii cer cuiva sa imi dea un exemplu concret pentru ca eu al dracu sa fiu de cate ori am incercat sa schimb ceva pana la urma s-a ales praful…

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • mujina

        publicat @14:17 19 August 2010

        Bine, hai și cu exemple… în orașul alor mei a pus primarul într-o zonă niște vase mari cu mormane de pământ din care atârnă mușcate curgătoare. Din care, firește, se servea orice cuconet care vroia flori pe balcon. Ieșeau unele și cu lopățica. Florile de pe stradă cheleau, în mormanele de pământ apăreau găuri, se plantau iar ca să fie frumos din nou, că se apropiau alegerile… Maică-mea, de care tot eu râd, săraca, fiindcă a luat obiceiuri de pensionară și stă cu cartea pe bancă în spațiul verde din fața blocului, s-a apucat să se ia de ele, ba chiar la modul nesimțit, de ajunsese să-și ia înjurături în plină stradă. Or fi luat-o de nebună, fiindcă de renunțat n-a renunțat, dar au lăsat florile în pace. A mers? A mers.
        Apropo de flori, am trecut odată cu un prieten pe lângă o bancă, în parc, unde stăteau un puștan și mândra lui. Puștanul vântura un trandafir cu coadă lungă, portocaliu, suspect de asemănător cu cei pe lângă care trecusem mai devreme. Așa că, de sanchi, mă fac că-i spun tovarășului, cât mai tare: „hai mă, și tu, dacă are trandafir înseamnă că l-a rupt din ăia de lângă arteziană? Ce te gândești și tu numai la rele?” Tipul se uită urât la noi, spune ceva frumos printre dinți, dar sare fata – că e porc, că a crezut și ea că s-a simțit în sfârșit și i-a luat o floare, și când colo… Acum, dovezi clare mă tem că n-am să-ți dau, dar după ce scandal am auzit în spatele nostru, cred că dacă mai vede trandafiri individul fuge mâncând pământul.
        Om bun, acum ne trebuie exemple ca să facem ceva? Eu am de gând să încerc să învăț să fac șpagatul, dar mai întâi vino cu exemple că se poate, că altfel nu mă apuc? Chiar dacă ăla nu face nimic (și aici sunt de acord cu tine, pe mulți nu-i mai schimbi nici prin lobotomie cu toporul), poate face altul. Am eu ideea asta „idealistă”, „naivă” si „optimistă” că, atata timp cât nu-mi cade limba din cauza asta, e cam de datoria mea să încerc. Dacă vrei să nu mai încerce nimeni, atunci vino TU cu dovezi și exemple că nu funcționează absolut NICIODATĂ. Dar niciodată. Altfel, exemple despre când nu funcționează am și eu destule.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • avl

        publicat @15:39 19 August 2010

        Pai mie unul pentru ca am incercat in diverse moduri sa combat fel si fel de neajunsuri si marlanii din jurul meu dar nu am reusit nimic da imi trebuiesc exemple.
        Deci ala care rupea flori din parc nu a fost mustrat de constiinta ca a rupt floarea din parc ci doar ca s-a bosumflat prietena lui. Ala data viitoare o sa rupa lalele dintr-un parc si o sa isi dea intalnire intr-un parc cu trandafiri. Pentru ca asa sunt ei. Intelege ca i-am urmarit si studiat, am incercat in fel si chip inclusiv cu bataia, inclusiv cu frumosul, le-am dat si bani frate ca sa nu mai se comporte ca in evul mediu. Daca asa sunt ei nu ai ce sa faci. Stiu ca ti se pare ciudat dar asa e.
        Deci la noi acum totul e o manea din pacate si hidosul se dezvolta cu avant….

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • Cristina

        publicat @16:27 19 August 2010

        avl, nu cred ca ai incercat toate variantele posibile de “reeducare” si nu ai reusit sa ridici macar un semn de intrebare.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • mujina

        publicat @17:38 19 August 2010

        Așa, și dacă ai avut ghinion să fii înconjurat de maimuțe grele de cap, înseamnă că toți cei care totuși încearcă și mai reușesc pe ici pe colo ar trebui să renunțe? Cum am spus, nu renunț și nu accept că ce fac eu e greșit decât dacă primesc o dovadă că niciodată, dar niciodată nu are efect. Eu am văzut că mai și merge, oi fi avut mai mult noroc decât tine. Faptul că X sau Y au făcut ceva și n-a mers (fiindcă, într-adevăr, rar merge) nu înseamnă că nu merge niciodată. Și-atunci, dacă totuși am văzut că se mai mișcă ceva, de ce să renunț?

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

      • LP

        publicat @15:33 20 August 2010

        cand cineva ma deranjeaza ca incalca o lege, o regula, si am unde sa il reclam o sa il reclam mereu. m-am saturat sa inchid ochii.
        Acestea sunt ultimele doua raspunsuri pe care le-am primit.

        DIRECŢIA GENERALĂ DE POLIŢIE A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
        BRIGADA RUTIERĂ

        Catre LP

        La sesizarea dumneavoastră adresată prin e-mail Brigăzii Rutiere, vă comunicăm că în perioada 21 – 27.2010 agenţii de circulaţie au acţionat la intersecţia străzilor Turda cu Bd. Ion Mihalache pentru depistarea şi sancţionarea conducătorilor auto care opresc neregulamentar autovehiculele stânjenind circulaţia în zonă.
        Cu această ocazie au fost depistaţi şi sancţionaţi contravenţional un număr de 32 conducători auto care au încălcat prevederile art. 142-143 din Regulamentul pentru aplicarea O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
        Aspectele sesizate rămân în atenţia agenţilor de poliţie rutieră.

        Cu stimă,

        DIRECŢIA GENERALĂ DE POLIŢIE A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
        BRIGADA RUTIERĂ

        Catre LP

        Urmare a sesizărilor dumneavoastră înaintate prin e-mail Brigăzii Rutiere la data de 21.07.2010 şi 30.07.2010, vă comunicăm că în perioada 27.07 – 07.08.2010, agenţii de poliţie rutieră au acţionat în zona Bd. Ion Mihalache – str. Turda pentru depistarea şi sancţionarea conducătorilor auto care opresc vehiculele în mod neregulamentar, stânjenind fluenţa traficului rutier.
        Cu această ocazie au fost identificaţi şi sancţionaţi contravenţional un număr de 42 conducători auto care au încălcat normele referitoare la oprirea voluntară a vehiculelor, iar 2 conducători taxi au fost sancţionaţi pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 38/2003, privind transportul de persoane în regim taxi.
        Aspectele semnalate de dumneavoastră rămân în atenţia agenţilor de poliţie rutieră.

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  17. mihaela

    publicat @14:03 19 August 2010

    Ai curaj sa mergi cu copilul tau la un spital public,si sa spui nu dau spaga orice ar fi , punandu i astfel fundul la bataie cum te ai axprimat tu?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  18. Un om simplu

    publicat @16:16 19 August 2010

    Am citit destule comentarii si din pacate nu am citit nici un comentariu, in care unul dintre cititori sa fi avut vreo idee de genul: maine, din spirit civic, ne adunam in parcul Herastrau (de exp.) fiecare cu ce are sa adunam gunoiul pe care l-am produs cu toti. S-au de zilele Bucurestiului ma ofer voluntar pentru o anume munca. Poate ca asta er fi o solutie sa incepem cu ceva..indiferent cu ce vom incepe.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Singer

      publicat @00:10 20 August 2010

      Eu vin in parc ca sa strangem hartii !!!!
      Cine mai vine ???
      Unde ne intalnim – in ce parc / locul exact ?
      Cand ne intalnim – ziua / ora ?

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

      • diana

        publicat @09:48 24 August 2010

        draga omule simplu iti inteleg comentariul si unde bati – insa problema e ca daca vrem sa schimbam ceva -trebuie sa educam in sensul asta…ca daca te duci si strangi hartiile in parc nu rezolvi problema -si anume ca parcurile sunt murdare ci rezolvi doar efectul….si asta e marea problema cu care ne confruntam ca majoritatea initiativelor adreseaza efecte si nu problema in sine….

        VA:F [1.9.13_1145]
        Rating: 0 (from 0 votes)

  19. scorpio

    publicat @12:34 20 August 2010

    De cateva luni de zile,la scara blocului meu s-a spart geamul de la usa de la intrare.O data l-a spart fiul meu ptr ca s-a trantit usa,din alocatie,a cumparat altul si l-a pus,pentru ca i-au sarit vecinii in cap..si asa era si normal.Dupa trei zile,altcineva l-a spart din nou(usa se tranteste,nu mai functioneaza sistemul de inchidere automat).De atunci nimeni nu a mai pus geamul.Intra noaptea tiganii pe scara si fac galagie si nimeni nu face nimic.Cand vin acasa,primul lucru este sa pun geamul din banii mei,pentru ca nu suport nesimtirea.
    La fel,de cate ori am venit acasa,am iesit singura si am taiat si tuns balariile din spatele blocului,pentru ca depaseau un metru.Vecinii m-au vazut,m-au intrebat de ce fac asta…Si asta voi face din nou…
    Daca vreau sa fie bine,nu mai astept la Gica si Vasilica,fac eu…
    Deci nu e vorba de cei de sus…ci porneste de la noi..oamenii simpli care ne-am invatat ca ..,,lasa,face altul..ce l-am pus eu? daca e prost..imi e mie bine”

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Un om simplu

      publicat @14:27 20 August 2010

      Exact la asta ma refer. Eu stiu ca este greu sa fi consecventi insa nu exista o alta solutie. Un tip destept mi-a zis odata; dupa ce m-am plans (cum ne place noi romanilor sa ne vaitam de mama focului) ca ai mei nu au avut posibilitati financiare sa imi finanteze ore de vioara si ca mi-as fi dori sa invat; bun acum iti permiti de ce nu incepi? S-au vrei ca urmatori 50 de ani din viata sa regreti ca nu ai luat lectii de vioara?

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  20. AlexV

    publicat @16:57 20 August 2010

    Hai să punem problema un pic altfel. Nu e tocmai ok sa fii tu condescendent şi sfătos când la tine în emisiune “telespectatorii sunt în permanenţă la curent cu ultimele noutăţi, ultimele scandaluri, zvonuri din viaţa tumultoasă a persoanelor publice”. Adică faci parte din problemă, nu din soluţie. În ce priveste schimbarea societaţii în ansamblu, “civilizarea” cetăţenilor poate avea loc doar cu ajutorul sistemului de învăţământ şi în condiţiile creşterii nivelului de trai. Un hei-rup individual poate în cel mai fericit caz să îţi aducă beneficii personale dar nu reprezintă o soluţie generală. Majoritatea românilor au un sistem de valori împrumutat de la ţigani iar pentru schimbarea mentalitaţii este nevoie de mult timp.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  21. Liviu D

    publicat @23:40 20 August 2010

    Avem nevoie de un buton de RESET. Pana nu il gasim nu facem nimic. Butonul asta nu e la tine sau la mine sau la noi.. nu ai posibilitatea si autoritatea sa il apesi tu , eu sau noi. La revolutie cateva mii de tineri au crezut ca l-au gasit si au murit pentru asta.
    Nu sunt fatalist, ba chiar sunt optimist. Dar eu nu vad butonul asta nicaieri. Singurul care a functionat in istorie a fost Carol I.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  22. SGC

    publicat @07:14 21 August 2010

    Vreau să încep prin a te felicita pentru cele 3 luni de sănătate fără tutun .
    Cât depre sistemul şpăgii este bine definit chiar de pe băncile şcolii , părinţii dau şpagă pentru copii lor încă din şcoala primară , in liceu deja o fac ei adolescenţii , apoi marea majoritate care aleg să se facă medici , preoţi de exemplu , aleg asta pt că ştiu bine ca ” de aici ies bani frumoşi ” şi nu din salarii ci din şpagă. Eu unul am renunţat până si la a da buchetul de flori doctorilor.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  23. diana

    publicat @09:40 21 August 2010

    Cabral – eu iti inteleg revolta…da cumva saptamana asta eu m-am saturat sa tot aud aceeasi placa – similara cu a ta mai sus. La fiecare incident mai mare toti oamenii publici vin si pun placa cu indiferenta, apatia si mentalitatea de rahat. Dar dupa ce trece spuma creata de revolta cati dintre ei se implica in cauze altele decat cele sociale -care sa adreseze diverse probleme la nivel de sistem. Si da stiu ca tu te implici -insa eu in privinta schimbarii Romaniei chiar cred ca “cu o floare nu se face primavara”

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Eirene21

      publicat @17:03 23 August 2010

      Sunt de acord cu tine Diana .Dupa ce se intampla ceva toata lumea este revoltata de la mic la mare.Dar incep sa cred ca multi altii ca cea mai buna solutie este sa-ti bagi picioru’ si sa pleci…dar la mare distanta ca sa nu mai vezi sa nu mai auzi si sa nu mai stii ce se intampla in tara asta de cacao, caci eu zic ca nu exista cale de intoarcere de pe drumul pe care a pornit.

      Si ziceai Cabral ca noi suntem de vina ca dam spaga, ca tara e naspa pentru ca noi suntem naspa…pai sincera sa fiu nu vreau sa mor cu bisturiul in rana ca am fost eu corecta si n-am dat spaga la anestezist, nu vreau sa stau la o cpada imensa si sa mi se spuna ca pentru o simpla hartie trebuie sa ma plimb de la un geam la altul…astia suntem si asta am ajuns, nu cred ca ai ce sa mai faci.

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  24. Iepurasul Isteric

    publicat @18:24 21 August 2010

    nu dau spaga nicaieri, din propria initiativa am dat o singura data pentru ca mi s-a parut ca trebuie sa rezolv urgent problema X, dar daca te gandesti din timp la ce ai de facut, nu ai nevoie de spaga

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

    • Eirene21

      publicat @17:05 23 August 2010

      Sa te vedem la doctor cand nu o sa se uite nici cu marginea halatului la tine si sa-mi spui in agonie si dureri daca dai sau nu dai!

      VA:F [1.9.13_1145]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Raspunde

  25. laura

    publicat @15:48 22 August 2010

    Da-mi voie sa te contrazic ,in ziua de azi,majoritatea celor care se fac asistente o fac cu gandul sa castige cat mai multi bani si afara ,nu aici ,pentru ca asta e motivul pentru care aleg meseria asta ,sa plece din mizeria asta si e dreptul lor,presupun ca asa e si cu doctorii,cred ca mai sunt 1 din 1000 de doctori sau asistente prefera sa profeseze aici si nu in strainatate.Aaa si inca o chestie ,sa nu dai spaga la spital ,e ca si cum ti-ai semna sentinta la moarte .Tu nu ai vazut ca pleci la spital cu o mana rupta si te intorci in cosciug??Tu ce ai face,daca Doamne fereste ,fiica ta s-ar imbolnavii,nu ai da spaga daca ti s-ar cere si te ai uita cum nu o baga in seama ca nu le ai bagat nimic in buzunar? Dar tu esti persoana publica si s-ar putea sa nu treci prin asa ceva,asa ca…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  26. Cardreader

    publicat @09:16 23 August 2010

    Vineri la 12 noaptea am fost la Bagdasar, la urgente…

    1. Era un barbat care avusese un accident de masina si era in mari convulsii. Cat a fost plimbat pana s-au hotarat unde sa il lase ( cca 30 min ) a trebuit sa insist eu sa ii puna omului o patura pe el, fiind doar in pantaloni scurti, iar in seara aia chiar era racoare. Bineinteles ca nu i-au pus nimic.

    2. O tanara la pana in 30 ani, tot accident. Si ea a fost plimbata tot ca dl anterior. Era ametita, in stare de soc, pe targa. A cerut lapte, la care o dr. cu pieptul mai mare: i-auzi la asta, vrea lapte, de unde sa ii dau lapte, vrea sa ii dau eu sa suga? indreptandu-se catre ea cu sanul.

    Sunt cazuri si cazuri…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  27. huxark

    publicat @17:14 28 August 2010

    O sa postez si eu parerea mea, daca e corecta sau nu, ramane de vazut.
    Eu zic in felul urmator. Schimbarea trebuie sa plece din sistem. In primul rand, de la legi si de la cei care le aplica. Daca politistul/medicul/functionarul are un salariu… mic, cum te astepti tu ca el sa refuze spaga? Probabil ca are si el familie, credite, chirie etc. De ce nu se incearca cumva marirea motivatiei?
    Mai exista si problema motivului pentru care cineva se hotaraste sa devina militian, doctor, judecator samd. Marea majoritate, dupa umila mea parere fac asta sperand ca o sa incaseze spagi fabuloase avand in acelasi timp un loc de munca foarte stabil (daca nu mai sunt doctori si militieni, probabil ca e aproape de sfarsitul lumii), nu pentru ca le place neaparat ceea ce fac. Si de aici porneste o problema.
    Salariul marit substantial, eficientizarea procesului de munca(asta inseamna probabil si ceva concedieri), dupa care in cazul in care cineva este prins cu mana in sac, cu dovezi clare, confiscarea/sechestrul pe avere, concediere si detentie si incet incet o sa dispara fenomenul, pentru ca nimeni nu-si va risca locul de munca platit decent pentru 100 de ron. Bani sunt, ca daca nu erau nu mai aveau astia ce sa fure.

    De ce credeti ca mai spre vest sunt oamenii mai civilizati? Spre exemplu, aruncatul gunoaielor pe jos. Este foarte simplu, daca arunci o hartie pe jos in Anglia de exemplu, vine politistul iti atrage atentia, daca refuzi iti frige o amenda consistenta. In Elvetia, a fost un caz cu un tip care a depasit viteza legala pe autostrada. I-au confiscat masina si i-au dat si o amenda de 700.000 € şi este posibil să facă şi puşcărie, I s-a suspendat şi permisul.
    De ce la ei se poate si la noi nu? Ei nu sunt tot oameni? Legile sunt in mare parte facute cu cap, si nu ai loc de intors in cele mai multe cazuri (spagi etc).
    Exista coruptie si la ei, nu zic ca nu, dar daca a fost prins, probabil ca i se pune sechestru pe avere.
    Fiscul in USA, se zice ca de moarte scapi dar de IRS nu. Sunt o groaza de cazuri (oameni celebri, actori personalitati samd) care au fost trimisi in judecata dupa 4 5 ani de la savarsirea infractiunii, si statul isi recupereaza banii.
    La noi, isi acopera spatele din momentul in care sunt alesi. Sunt cazuri in presa, scandaluri financiare… I-a fost confiscata cuiva averea? a facut vreunul detentie? Si atunci cum te astepti ca omu de pe strada sa gandeasca si sa se poarte civilizat cand nu exista repercursiuni serioase daca incalca legea, in functie de bani pile etc?
    Daca ar fi dupa mine, eu as cere sa devenim al 52-lea stat american, sau new deutschland sau new china, japan… orice… as invata orice limba ar fi nevoie pentru ca e evident ca fara conducatori civilizati nu se va ajunge nicaieri (ironia e ca, cel putin dupa cartile noastre de istorie, o parte din conducatorii romaniei s-au luptat pentru independenta si “libertate”). Si, la ce am ajuns? nu vi se pare ca au fost sacrificiile lor cam in zadar?
    Si eu ce sa schimb? sa zicem ca ma apuc sa fac un partid, sa candidez cu el (presupunand ca as avea pregatirea necesara pe care, btw nu o am) la presedintie/parlament/guvern etc. Si bani de unde? imi trebuie donatii nu? si oamenii care o sa ajute cu bani (ma refer evident la cei cu averi consistente) vor vrea ceva in schimb, nimic nu e gratis pe lumea asta. Si asa ajungi sa faci compromisuri. Azi unul, maine unul si te trezesti ca devii ca cei impotriva carora lupti.
    Sa presupunem ca apelezi la populatie, pentru fonduri.. “voi face voi drege etc”. Cine te mai crede, ca tu dupa ce vei aduna fonduri pentru campanie te vei tine de cuvant? Nimeni, sau foarte putini.
    Eu unul nu am votat decat 1 data, cand am implinit 18 ani, dupa care am renuntat la idee, pur si simplu pentru ca nu am cu cine sa votez.
    Si de aceea imi doresc foarte mult sa emigrez. De ce sa ma chinui aici cu oameni lipsiti de bun simt? cu ce am gresit eu, de m-am nascut aici? Am contribuit eu direct la situatia asta? Este posibil, cel putin in mica parte, pentru ca atunci cand a fost nevoie de mici “atentii” am dat, sa imi rezolv problemele in timp util, dar daca ar fi majoritatea lucrurilor puse la punct nu ar mai fi fost nevoie sa dau nimic.

    Si cu o noua revolutie sau ceva asemanator, pai nu vad rostul. Cine e la putere a fost ales democratic, prin votare, majoritatea a hotarat, acu sa traiasca bine. Nici contracandidatii actualei puteri nu erau mai breji, nu ma intelegeti gresit. Ma intreb daca nu ar mai vota nimeni, ce s-ar intampla?
    Revolutie, vin altii din aceeasi scoala, si devine un ciclu.
    Asta e, pacat de tara asta ca e locuita.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  28. Pingback: Doctorii si spaga. – cabral.ro

Lasa un comentariu