cabral.ro

Taci (ba) ca esti prost!

Ies pe strada, da peste mine, nu aude si varianta mea si urla ca eu sunt de vina ca m-a intins pe asfalt. Si urla, si urla… pana cand vin alti 3 de pe strada si incep sa urle si sa-i explice ca a gresit… si se urla inca 20 de minute pana cand ma plictisesc si plec.

Ma uit la teveu. X sustine ceva sus-si-tare. Sustine neintrerupt de nimeni, nu-i poate lua nimeni microfonul si randul, el are de zis ceva, isi inchide urechile, refuza argumentatia adversa si vorbeste incontinuu. La un moment dat se ineaca, ia o gura de apa de pe masa si da sa continue. In rastimpul asta insa a tras Y o mare gura de aer si a inceput el sa explice, sa-si urle argumentele cu urechile inchise, surd la orice altceva decat ce spune el. Si asa continua pana la sfarsit, amandoi vorbesc unul peste celalalt, neinteresati de contra-argumente, de alte pareri, de adevarul altcuiva.

Ma intalnesc cu niste prieteni si mergem in Parcul Libertatii la un tenis cu piciorul. Dupa ce gafaim putin ne incingem la o discutie aprinsa pe o tema, oricum ceva aiurea. Si vad acelasi lucru… urechi inchise, ton ridicat, gesturi ample si scurt-energice cu mainile, refuzul de a asculta.

Oare asta este apanajul omului modern? Sa refuze din start argumentele care nu-i convin, sa-si inchida urechile si sa creada pana la disperare in adevarul propriu?

Ma surprind si pe mine facand acelasi lucru cateodata, am o mare pata cu masinile si pe subiectul asta arareori ma prinde cineva in off-side. M-am surprins intr-o discutie, cand imi spunea cineva ca  BMW-ul M3 trebuie comparat cu Audi-ul RS6, devenisem atat de vehement si de aprins in ceea ce spuneam incat m-am oprit si m-am uitat tamp la omul ala. M-am calmat, l-am ascultat, i-am inteles argumentele, le-am demontat si mi-a dat dreptate. Altfel… ne certam si-acum.

Cred ca si asta este o problema a zilelor noastre, nu ca avem sau nu dreptate, ca nu stim sa ne mai ascultam. Poate omul e prost, poate ca greseste… in loc sa-l ascultam si sa-i demonstram in limba lui ca nu are dreptate, noi il luam direct de ceafa si-l izbim cu dintii de tablia mesei… pentru ca noi stim ca avem dreptate!

Si mai mult… sunt momente cand gresim. Dar in loc sa luam o gura de cico si sa ne gandim la argumentele care ni se servesc… ne sustinem in continuare pozitiile prin fraze fara de sfarsit.

In care te recunosti? In cel care, atunci cand se contrazice, isi asculta interlocutorul sau in cel care se cearta pana ii oboseste pe toti?

81 comentarii

  1. Alex Filip

    publicat @11:35 20 May 2009

    Sincer.. mie nu imi place tema noua a siteului.. Era mai simpla si mai cu bun simt cealalta

    Raspunde

  2. CALU LU FAT FRUMOS

    publicat @12:20 20 May 2009

    Credeam ca numai eu am problema asta :) Stii de ce se-ntampla asta ? C-a-nnebunit lumea ! Da’ de tot :) Toti sunt cu glont pe teava si toti au dreptate si ei stiu despre tot, nu te lasa sa duci la capat o fraza, iti dau cifre, iti fac grafice, iti dau 20k exemple concrete cu nume si date istorice. Asta pana-i prinzi ca vorbesc aiurea. Ma uit si la tv cand moderatoru pune intrebarea si tot el face misto de invitat ca nu stie sa raspunda cand ala nici n-apuca sa deskida gura de moderator. Popor de agitati si nevrotici :) Maine poimaine sindromu Tourette :) ))))

    Raspunde

  3. koma

    publicat @13:02 20 May 2009

    where is the chocolate?
    parca era mai primitoare vechea tema, dar pana la urma continutul conteaza, nu tencuiala :)

    Raspunde

  4. somnulescu

    publicat @13:07 20 May 2009

    Oamenii nu mai stiu sa asculte? Ba da asculta, dar nu toti si nu toti ceea ce trebuie.

    Raspunde

    • Maria Magdalena

      publicat @11:56 21 May 2009

      true! Asta am observat si eu…oamenii mai nou sunt prea preocupati de propriile probleme sa poata asculta cu adevarat ce are celalalt de zis. m-am obisnuit si cu asta…uneori vorbesc ca sa ma descarc :D

      Raspunde

  5. Gabitza

    publicat @13:11 20 May 2009

    Cred ca cel mai dificil este momentul in care iti dai seama ca nu poti gasi argumentele prin care sa demonstrezi ca ai dreptate, iar cei mai multi aici fac greseala de a se enerva…
    Daca argumentele lipsesc, eu prefer sa tac, sa las timp pt gandire, continuarea discutiei fiind de la acest punct distructiva pentru mine…
    Ce faci cand nu stii ce sa faci? Nimic!

    Raspunde

  6. PussyCat

    publicat @13:21 20 May 2009

    nu sunt genul de om care sa zic mereu ca doar eu am dreptate. ascult si argumentele celuilalt. daca sunt destul de solide atunci…el/ea are dreptate si nu ma supar din cauza asta :)

    Raspunde

  7. jim

    publicat @13:30 20 May 2009

    off topic
    am gasit ceva de o prostie inimaginabila,pe banii nostrii evident
    Pasajul de la Pipera este greseala secolului in constructii. Liniile de inalta tensiune sunt la acelasi nivel cu traversele de beton si astfel,
    pasajul nu mai poate traversa liniile de inalta tensiune. Lucrarile au fost oprite si saptamana trecuta un grup de oficiali chinezi de la fima
    care construieste pasajul au venit la fata locului si se minunau de parca ar fi vazut a Opta Minune a Lumii. Numai in Romania se poate intampla si
    practic nu exista solutie la problema.
    uita-ti aici foto ca sa vedeti despre ce este vorba(e atat de romanesc incat te apuca plansul)
    http://img32.imageshack.us/img32/8377/pic16941.jpg

    Raspunde

    • pass

      publicat @16:56 20 May 2009

      nu plansul, isteria….wtf? chiar nimic bun nu se mai poate face pe la noi?!?
      usor-usor incep sa le dau crezare batranilor din multe puncte de vedere….:(

      Raspunde

  8. Ciupanezul

    publicat @14:10 20 May 2009

    Off-topic: eu cum ma mai abonez la feeduri? De cand cu nebunia aia le-ai dat peste cap pe toate!

    Raspunde

  9. bogdan192

    publicat @14:47 20 May 2009

    Ma, nu-s specialist in comunicare, da stiu ca unora le place sa se auda vorbind. Daca pui doi d-astia intr-o emisiune nu termini in doua zile. De aia in orice dialog mediatizat e bine sa ai un moderator capabil.

    Off topic: cand vii la airsoft?

    Raspunde

    • Maria Magdalena

      publicat @11:54 21 May 2009

      nu stiai ca prostul striga cel mai tare? :) )
      exagerez…uneori tre sa urli intr-o turma plina de ideologi.

      Raspunde

  10. spotty

    publicat @15:55 20 May 2009

    Ced ca depinde de interlocutor , daca omu e enervant si isi sustine punctul de vedere cu argumente si ma lasa sa-i ofer contra argumente chiar si pe stilul urlete .
    Daca omu e genul eu le stiu pe toate , tu nu sti nimic , eu am dreptate , ori ma abtin sa-i mai zic ceva , si ii intorc spatele , ori fac la fel ca el , atunci sunt prost .

    Raspunde

    • Maria Magdalena

      publicat @11:53 21 May 2009

      si eu am intalnit un astfel de caz la locul de munca. Omul “stie tot”. Incredibil de frustrant…mie imi dadea mereu senzatia de om prost…dar chiar orice spun nu e bine?

      Raspunde

    • Maria Magdalena

      publicat @12:07 21 May 2009

      *prostul fiind eu, bineinteles.

      Raspunde

  11. doggy

    publicat @16:00 20 May 2009

    Astia suntem… “killer ape theory” spune tot…

    Raspunde

  12. chris

    publicat @16:50 20 May 2009

    omule,cred ca din ambele categorii… Dimineata sunt calm,dar dupa citeva ore in trafic,discutii cu sefu` si colegii,nu mai am rabdarea si calmul sa-i(le) explic celor care nu renunta la punctuletul lor de vedere…
    Asa ca zic ca ei si fac ca mine :D

    Raspunde

  13. Jademan

    publicat @17:03 20 May 2009

    Sunt un papiţoi pufos, mititel şi drăgăstos! :> Urăsc p-ăştia cu urechile închise, cum zici tu. Îi las să termine, şi dacă au dreptate – ok, le zic că au dreptate; dacă nu, îi las să termine şi le zic că n-au dreptate, numa’ ca să-i oftic!… :D

    Raspunde

  14. exilat

    publicat @17:13 20 May 2009

    mah recunosc in cel care se cearta pana mah obosesc pe mine.

    Raspunde

    • Maria Magdalena

      publicat @11:51 21 May 2009

      de aia ti-ai dat numele exilat? :) )

      Raspunde

    • exilat

      publicat @17:22 21 May 2009

      @Maria Magdalena nu :)
      @cabral, raspunsul de intrebarea ta il gasesti la Churchill:
      “Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.” — Winston Churchill
      mi-a luat un timp sa il gasesc.

      Raspunde

  15. A.C.

    publicat @17:50 20 May 2009

    :) ) …de regula imi place sa ma contrazic….dar daca afirmatia este bine sustinuta si argumentata…accept si alte pareri…
    dar…referitor la ce povestesti tu…doi prieteni, tarziu in noapte, multe sticle goale, discutii aprinse..”Domle’ clima este clima, aerul conditionat, este altceva…”..”Ba esti prost, aerul conditionat este aer conditionat…clima este clima…” si au continuat asa ore bune, pe un ton foarte ridicat…..oricum erau foarte simpatici …asa cum “racneau” unul la celalalt….

    Raspunde

  16. Black

    publicat @17:56 20 May 2009

    Genul care ridica o spranceana, te bate pe umar si-ti spune: Ai dreptate. Sigur ca da. Dupa care isi vede de treaba.
    Apropos, Passat CC rulz.

    Raspunde

  17. LaraCroft

    publicat @21:52 20 May 2009

    Inainte credeam ca detin adevarul “aproape” absolut (licenta poetica intentionata :) ), dar acum…ajunsa la fabuloasa varsta de 24 ani am descoperit ca cel mai bine e sa si auzi, asculti ce spune interlocutorul tau pentru a argumenta si a invata ceva din dezbaterea respectiva. Dar de cele mai multe ori oamenii nu sunt dispusi sa comunice,ci mai mult sa-si impuna punctul de vedere (mai ales femeile…barbatii fiind mai toleranti si mai putin fixisti)…eu personal cand dau peste astfel de oameni nu pierd mai mult de 5-10 min incercand sa le explic ceva ce ei defapt nici nu sunt interesati sa asculte, decat daca au o importanta afectiva deosebita pt mine(familie,prieteni buni) sau daca parerea lor cu privire la subiectul respectiv imi poate influenta mie viata in vreun fel…

    Raspunde

    • Maria Magdalena

      publicat @11:49 21 May 2009

      true!

      Raspunde

  18. Grinch

    publicat @22:24 20 May 2009

    Mie imi place sa ascult si imi place si sa ma contrazic. Problema e ca sunt unii care abuzeaza de ascultat. Se vede ca lumea duce lipsa de pshihologi si atunci toti apelam la prieteni care vor sa ne asculte. La un moment dat cedezi :)

    Cat despre contrazis, o fac pentru ca din asta invat. Schimbul de idei si de argumente poate sa duca la constructia unor noi sinapse si cum nimeni nu e detinatorul adevarului absolut va exista intotdeauna o fata a problemei pe care nu o poti vedea (cred ca din cauza prejudecatilor si a educatiei primite) dar pe care partenerul de conversatie ti-o poate deslusi. Asa ca daca vreti sa intelegeti lumea din jur contraziceti-va :) Daca partenerul de contrazicere este o persoana inteligenta s-ar putea sa ai de invatat.

    Raspunde

    • Grinch

      publicat @22:25 20 May 2009

      acum am realizat ca suna mai interesant “ma contrazic, deci exist” :)

      Raspunde

    • Maria Magdalena

      publicat @11:48 21 May 2009

      legat de ascultat pe ceilalti…asa sunt facuti oamenii, le dai un pic si ei vor totul.

      da…e cel mai simplu sa te contrazici…sa te intelegi pe tine.
      plina lumea de “gigi contra”.
      cel mai greu e sa porti o discutie constructiva.

      Daca tu crezi ca prin a te contrazice intelegi lumea din jur, consider ca nu ai o gandire foarte sanatoasa. :P

      Raspunde

    • Grinch

      publicat @16:29 21 May 2009

      Nici nu am afirmat ca am :) Dar iti recomand Dialogurile lui Platon ca sa intelegi mai bine ce am vrut sa zic.

      Raspunde

    • Maria Magdalena

      publicat @23:09 21 May 2009

      multumesc de recomandare…am citit platon in adolescenta…poate si pentru ca era o moda in liceu sa iti gasesti un drum filosofic in care sa crezi si care sa te defineasca…iar platon era pe lista neagra. L-am ales pe cioran, eseistul tinerilor, pentru ca avea acel lirism ce imi exterioriza pesimismul…iar mai tarziu am ales sa citesc Sybil.

      multumesc pentru platon, dar nu. Cred ca totusi este un filosof al barbatilor, a rabdarii. Eu sunt o persoana mult prea simpla, iar fericirea am gasit-o tocmai in simplitate. Mult succes cu Platon! Eu il astept pe Jesus.

      Raspunde

  19. ottilia

    publicat @14:40 21 May 2009

    Eu ascult si daca merita, vorbesc, daca nu, tac.

    Raspunde

  20. GabiR

    publicat @13:49 22 May 2009

    Eu fac parte din categoria prostului pacifist care cade la mijloc intre tabere, le asculta pe ambele, trage concluzii si incearca sa se faca auzit …
    Uneori ma fac auzita si lumea apreciaza. Alteori nu. La inceput am suferit din cauza asta, intre timp am invatat sa accept ca desi am intentii bune, nu intodeauna le si pot aplica.

    Raspunde

  21. alex

    publicat @16:19 26 May 2009

    asta e prb romanilor in general care dau vina pe toti in afara de ei insisi. probabil ca vine din vechea mentalitate de capra care trebuia sa astepte directie de urmat numai de la cioban si caine iar daca alta capra lua alt drum era normal si firesc sa i se spuna pe unde sa mearga.

    Raspunde

Lasa un comentariu