cabral.ro

Sunt motociclist

Asta inseamna ca mi-am cumparat un bilet “dus” pentru lumea cealalta. Mi l-am cumparat intrand in fata cozii, ca un nesimtit. Ca mi-am cautat-o, nu?

Ca asa sunt motociclistii, niste nenorociti care merg ca niste insconstienti, care nu se gandesc decat la burn-out-uri, la wheelie si la stopping-uri, nu? Care sfideaza legea si nu au nici un respect pentru ceilalti din trafic, nu?

Ca asa functioneaza mintea omului… ochii vad 3 cretini pe 2 roti facand tumbe prin oras si mintea se grabeste sa traga concluzia: motociclistii sunt cretini.

Si de-aici pleaca tot… daca moare un motociclist majoritatea rade si spune “opaaa, organe noi, donatorul s-a tinut de cuvant!”. Daca un motociclist sau scuterist are un accident… “asa frate, daca si-a cautat-o!”.

Se gandeste insa cineva la dreptate? Mai are legatura dreptatea sau nu ne intereseaza, daca e motociclist si-a cautat-o si-si merita soarta…

De ce intreb asta? Pentru ca a trecut mai mult de-un an si nu s-a schimbat nimic!

Cum le spui motociclistilor? Donatori de organe sau oameni?

61 comentarii

  1. ioana.ioana

    publicat @19:21 13 October 2008

    cabral esti suparat pe mine?

    Raspunde

  2. ketherius

    publicat @20:10 13 October 2008

    Cand alegi sa mergi cu un vehicul atat de nesigur cum e o motocicleta, se poate spune ca o cauti cu lumanarea. In cel mai bun caz, iti asumi un risc inutil doar de dragul de a fi cool: stii ca motocicleta este instabila, stii ca nu poti frana brusc, stii ca orice pietricica pe asfalt te dezechilibreaza, stii ca soferii nu iti fac loc si totusi vrei pe motocicleta. Atunci de ce sa te plangi cand devii donator de organe? In plus, mai adaug si faptul ca, in Romania, 3 motociclisti din fiecare 4 pe care i-am intalnit pe carosabil erau inconstienti, bravau si nimeni nu mai era ca ei.

    Raspunde

  3. samurai

    publicat @20:27 13 October 2008

    nu conteaza cum le spun eu ci conteaza cum aleg ei sa-si spuna…

    Raspunde

  4. Adi

    publicat @20:39 13 October 2008

    Motociclistii sunt tot oameni, majoritatea deosebiti. Desigur,ca in orice categorie sociala sunt si dezechilibrati. Eu personal cunosc prea putini motociclisti inconstienti si care “o cauta cu lumanarea” cum spunea cineva mai sus. Toti motociclistii cu care am stat de vorba mi-au dat numai sfaturibune zic eu:” sa fii prudent, sa nu faci pe eroul pe strada(pentru asta exista circuitele si spatiile special amenajate)”etc. In trafic din ce vad si eu asa zi de zi soferii incalca regulile de circulatie mult mai mult, mult mai grav si mult mai des decat o fac motociclistii.

    P.S Ii rog respectuos pe cei ce nu au avut nicio experienta pe motor sa nu-si mai dea cu parerea cu privire la inutilitatea unui astfel de mijloc de transport. Devin iritante comentarii de genul “risc inutil de dragul de a fi cool”.

    Raspunde

  5. L.I.

    publicat @20:44 13 October 2008

    oameni; conducatori in trafic si unii si altii; unii mai responsabili, atii mai putin;
    toti motociclistii pe care ii cunosc au avut accidente; asa ca, ma bucur ca nu te cunosc, cabral, hihihi (asta in cazul in care ai renuntat la 4 roti)

    Raspunde

  6. DJAx3L

    publicat @21:48 13 October 2008

    Bistrita e plin de motociclisti nesimtiti, se baga peste tot, fac slalom pe bulevard printre masini cu viteza, iar daca le taie unul calea repede si nu apuca sa incetineasca din viteza lor, fac pe mieluseii ca eu conduceau incet. Desigur, exista si exceptii care merg prin oras ca oamenii normali, stau la coada la semafor daca e si nu se baga in fata cu “tricicleta”, dar putini de tot am vazut sa fie asa.

    Raspunde

  7. Ioana

    publicat @22:03 13 October 2008

    Mi se par ok atunci cand sunt simtiti si cand cunosc regulile de circulatie. Dar cand intra cu 100 la ora in tine, iti pun viata in pericol si apoi nu patesc nimic (politia e de vina aici) atunci…nu mai sunt ok. Pacat de cei 1% constienti.

    Raspunde

  8. Ivan

    publicat @23:09 13 October 2008

    Motociclistii sunt niste cretini.
    Isi doresc doar sa fie cool
    Se vad niste cavaleri moderni pfoai
    Nu stiu decat sa se dea in spectacol
    Cand moare cate unul zic ca asa trebuia

    de ce sa ma dau eu la o parte? Nu ma dau, sa te vad in stalp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Raspunde

  9. cristi

    publicat @23:17 13 October 2008

    cand mi-am luat A-ul, politaiul m-a chemat la el si mi-a zis “felicitari! de azi inainte esti in randul donatorilor de organe” :)

    Raspunde

  10. Bogdănel

    publicat @00:17 14 October 2008

    andrey91 , nu prea te duce mult capul daca poti sa faci o afirmatie de genul ala. Daca are cineva o pasiune si vrei sa iti iei “motor”, inseamna ca e prost, sau ca merita sa pateasca ceva, si ca merita sa il injuri, asa cum faci tu?

    Raspunde

  11. andrey91

    publicat @00:28 14 October 2008

    ai pasiuni o faci pe riscul tau iar ca mine spun multi

    Raspunde

  12. Mili

    publicat @00:40 14 October 2008

    De data asta nu puteai s-o dai mai rau cu batul in balta. Donatori de organe le spun eu. Exact cum ai zis si tu: “ti-ai semnat moartea”.

    Fac acum, o critica constructiva, si nu incerc cu toata vointa sa ofensez pe cineva anume, dar, Motociclistii care spun ca nu e vina lor, ca nu toti sunt la fel ci doar unii sunt dezaxati sunt niste IPOCRITI.

    De ce? Pai din simplul motiv ca tu ai o masinarie care prinde 200km/h cat ai clipi(literalmente) si incerci sa te minti ca tu de fapt mergi incet si prevazator (NU EXISTA PREVAZATOR LA 200/H)? Sau probabil te autocomplaci in “doar de data asta”

    Cand vine vorba de accidente, motociclistii toti sustin ca e vina soferilor ca nu le acorda prioritate (culmea, tot restul lumii spune altfel.) Dar e greu sa te asiguri intr-o intersectie din ambele sensuri sa prevezi ca o sa se teleporteze un debil langa tine cu 300 la ora.

    N-am vazut, si n-am cunoscut bikeri care sa-si propuna sa mearga incet si atent cu motorul. Din nefericire nu vorbesc din auzite, oamenii aia sunt prietenii mei. Si sunt vreo cativa.

    Oricum, iresponsabilitatea este in primele 2 “calitati” necesare pentru a devni biker, chiar daca majoritatea refuza sa recunoasca sau efectiv nu realizeaza.

    Raspunde

  13. ketherius

    publicat @00:45 14 October 2008

    @Adi: Si care ar fi utilitatea unei motociclete? Ai numai doua locuri, bagaje nu poti sa pui, nu te protejeaza deloc in cazul unui impact, nu iti tine cald iarna, nu iti face racoare vara, nu te protejeaza de ploaie… In afara de faptul ca iti creste productia de adrenalina, face gagicile sa se uite la tine si iti permite sa faci slalom printre masini (ceea ce este, oricum, ILEGAL), ce avantaj iti aduce motocicleta? Nu face decat sa te arate “cool” (sau “kewl”, dupa preferinte) si macho. Si inca un detaliu: motociclistii care circula legal sunt lame si sunt de rasul celorlalti, nu-i asa? Am locuit la Moghioros si in fiecare noapte auzeam si vedeam cursele facute pe Drumul Taberei – asa ca nu imi spune despre motociclistii cuminti.

    Raspunde

  14. Adi

    publicat @06:57 14 October 2008

    E vorba de pasiune,nu vorbeam de uitilitatea motocicletei in sensul ca poti sa cari marfa cu ea.Asta cu magnetul de gagici nu stiu cat de adevarata e. Cred eu ca o “gagica” sta mult mai bine intr-o masina. Si in legatura cu cursele din Drumul Taberei. Ai vazut tu cumva in D T sa fie blocata soseaua de motociclisti ca atunci cand se intalnesc cu totii la Arc? Mai mult ca sigur nu. Aia sunt 100-200 maxim din miile de motociclisti din Bucuresti si imprejurimi.

    Raspunde

  15. Adi

    publicat @07:14 14 October 2008

    Ketherius tu faci numai lucruri cu o utilitate sporita? Nu integ conceptia ta conform careia o pasiune trebuie sa-ti aduca o utilitate(sa-ti tina de cald, sa te protejeze,sa-ti faca racoare vara etc).

    Raspunde

  16. Taw

    publicat @12:13 14 October 2008

    Motociclist si eu, o nesimtire ca anul asta nu am vazut niciodata, parca acum 2-3 ani exista un respect mai mare.Si mai putine masini.

    Raspunde

  17. Strainu

    publicat @13:44 14 October 2008

    Donatori de organe, clar. Nu sunt “3 cretini pe 2 roti” ci sunt vreo 93% cretini.

    Cireasa a rezumat cel mai bine care-i treaba. Pentru aia cu sportive viteza in oras INCEPE de la 50km/h, iar de la aia cu scutere si mopede n-ai ce sa ceri – nu tu casca, nu tu scoala, sunt condamnati din start. De enduro nu mai zic nimic, doamne fereste sa fii turist la munte pe un traseu pe care se “antreneaza” astia.

    La semafor, cand vad ca trece cate unul printre benzi, ii fac loc sa se duca – macar in felul asta stiu sigur ca n-o sa-l omor eu.

    P.S. Macar de-ar dona toti motociclistii morti in accidente organe – in felul asta n-ar mai fi criza.

    Raspunde

  18. Florin

    publicat @14:54 14 October 2008

    Imi cer scuze ca nu am citit parerile celorlalti si sper sa nu plagiez pe cineva spunandu-mi parerea mea.

    Voi incepe prin a va spune ca in acest weekend un motociclist, cu o Honda CBR de 600 cred sau de 1000 model Repsol, era sa il omor/omoare. Daca tineam cont de regulile de circulatie eu eram pe cedaza trecere pe dn1. Tinand cont ca eram in localitate el avea o viteza cam de 150 – 200 km/h. Cine era vinovat de producere accidentului? Eu desigur care eram pe cedaza si nu el care in localitate pe dn1 trebuia sa circule cu 70 km/h. Un obiect la viteza de 200 km/h parcuge aproximativ 1 km la fiecare 3 secunde. Asta e prostie/inconstineta nu stiu cum sa ii spun dat fiind faptul ca avea si pasagera.

    Si totusi le spun oameni. De ce? Din simplu fapt ca fiecare ne comportam intr-un anume fel cand suntem la coarne(ghidon)/volan. Si aici tine foarte mult de educatia si experienta rutiera pe care o avem. Daca vrem sa murim mergem cu 200 km/h si cu siguranta vom intalni un obstacol mai mare si mai tare ca, capul nostru.

    Raspunde

  19. ketherius

    publicat @15:04 14 October 2008

    @Adi: Da, eu nu imi asum riscuri doar pentru o pasiune. Era sa mor facand lucruri care ma pasionau si, de fiecare data cand am trecut pe langa moarte, am hotarat ca prefer sa traiesc.

    Raspunde

  20. Sabotor

    publicat @16:05 14 October 2008

    Florin, la 200 km/h parcurgi 500 de metrii in 10 secunde. Prea mult, totusi, da’ nu un km in 3 secunde.

    Raspunde

  21. Sabotor

    publicat @16:06 14 October 2008

    metri, pardon

    Raspunde

  22. cristi

    publicat @16:28 14 October 2008

    auzi si la ala cu 1km la 3 secunde. deci daca o tin blana, in vreo 10 minute fac iasi – bucuresti, nu? :)

    Raspunde

  23. Andrei

    publicat @09:12 15 October 2008

    Handicapatii astia de motociclisti cred ca de la 150 km/h in sus se traieste.

    Raspunde

  24. Florin

    publicat @12:13 15 October 2008

    my bad….
    da mai precis 55.56 m/s….
    trage singur concluzia, cum e sa parcurgi o localitate cu viteza asta….poate ai incercat…

    Raspunde

  25. claudiu

    publicat @11:39 16 October 2008

    Cabral, in mare parte iti dau dreptate. Nu toti motociclistii sunt niste idioti. La fel cum nu toti romanii sunt idioti. Dar publicul(participantii la trafic, sau strainii, dupa caz :) ) asa percep lucrurile.
    Am un bun prieten care e metociclist. Si, desi are o racheta sub cur, nu zboara prin oras cu 200 la ora, si nici nu schimba benzile fara sa se asigure. Si asta pentru ca are o familie, un copil, la care vrea sa se intoarca.
    Din pacate eu sunt sofer intr-un oras ceva mai mare si mai aglomerat decat Bucurestiul. Si-ti spun sincer ca sunt satul de idioti pe 2 roti pe care trebuie sa-i feresc eu. Si culmea, nu cei care au motoare puternice fac asta, ci pustii si mosii cu scutere.
    Uneori chiar iti vine sa intri deliberat in ei, poate se-nvata minte… Mosii, cel putin, sunt adevarate catastrofe.

    Raspunde

  26. Emilian

    publicat @17:16 16 October 2008

    Dar biciclistilor cum le spui, carne de tun? Eu, pe bicicleta, am fost lovit de o masina chiar pe trotuar.

    Raspunde

  27. Catalin

    publicat @19:39 16 November 2008

    Sunt si eu motociclist…si de cand conduc motorul(de ceva ani buni) nu am creat niciun fel de problema pe sosea.
    De ce nu te uiti si tu la TV, sau in oricare loc, unde ai sa vezi tu -pietoni loviti de o motocicleta (in schimb loviti de o masina sunt sute de cazuri), o sa vezi vreodata oameni morti in accidnete din cauza unor motociclisti ? si mult alte exemple…
    Si motociclistii sunt oameni, nu donatori de organe.
    Si probabil si tu…care ai scris asta esti om, da un om care spune ceva fara sa gandeasca !

    Raspunde

  28. cabral

    publicat @20:12 16 November 2008

    @ claudiu – crede-ma, stiu ca sunt si multi tembeli cu 2 roti, conduc si eu multicel prin oras…

    @ catalin – n-ai inteles nimic.

    Raspunde

  29. Gabriela

    publicat @10:25 19 November 2008

    Motociclistii, ca si conservarii, fac parte din toate straturile sociale, cu IQ de la mic la mare sau invers. Ca si motociclista, dar si conservara vad lucrurile din ambele parti ale baricadei:
    - nu sunt de acord cu cei care se dau printre masini ca si cum ar fi strada lor, asa-zisi “raceri” (si eu mai depasesc coloane, dar numai atata timp cat sunt oprite la semafor, treapta 1 de viteza pentru ca mai exista si usi, niciodata pe dreapta);
    - nu sunt de acord cu cei din conserve care considera deasemenea ca strada este a lor prin neacordarea de prioritate cand intra pe un drum principal;
    - nu sunt de acord cu cei ce se urca pe motoare fara echipamentul de protectie (minim casca, geaca, genunchere si manusi), nu se stie niciodata ce te asteapta dupa colt;
    - nu sunt de acord ca incepatorii sa se urce pe motoare puternice (nu va reusi decat sa-l duca motorul pe el);
    - nu sunt de acord cu legea din regulament care prevede ca motociclistul sa mearga aproape de marginea drumului pentru faptul ca nu sunt deloc vizibila (ex1: in fata mea masina, in spatele meu o duba, pozitia mea regulamentara pe drum, din spatele dubei intra in depasire alta masina care si-a facut calculul ca intra intre duba si masina din fata mea, iar pe mine ma vede prea tarziu ptr a mai face o manevra in afara de a ma inghesui in sant; ex2: drum cu prioritate, aceeasi pozitie regulamentara, intersectie cu un drum neprioritar in dreapta; cel ce vine din dreapta cu masina ca sa se poata asigura o va face cu jumatate de masina deja inscrisa in intersectie, exact pe linia mea de mers; concluzia mea: traiasca regulamentul de circulatie pentru ca deja din doua situatii posibile m-a facut donatoare de organe fara sa vreau) – de aici si pozitia mea in trafic o am ca si cum as fi cu masina;
    - nu sunt de acord ca orice motorist sa fie bagat in aceeasi oala cu acei “raceri” (de curand am cunoscut o persoana care a amenintat – fara sa stie ca sunt motorista – ca i-ar calca pe toti cu masina; s-a mai domolit doar cand i-am explicat cam ce inseamna motociclismul in viziunea altora).
    Deci, BIZONI detine fiecare tabara, asa ca toti suntem participanti la trafic, toti am dat acelasi examen pentru a fi acolo, ar fi cazul sa ne acceptam si sa incercam sa intelegem ca si toti mai gresim in trafic.
    Scuzati lungimea post-ului, dar asta e doar o mica parte comparativ cu situatiile intalnite zi de zi.
    Gabriela

    Raspunde

  30. Gabriel

    publicat @23:15 25 July 2011

    Cabral, nu te supara, fara exceptie, acum un an motociclistii conduceau haotic pe bulevarde. Ca sa nu mai vorbim de zgomotul produs noaptea. Ei parca uita uneori ca trebuie sa respecte pentru a fi respectati. Acum parca s-au mai domolit

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @23:45 25 July 2011

      1. Daca spui ” fara exceptie” gresesti. Am eu cateva exemple palpabile.
      2. Nu cred ca are legatura cu postul. Ce zici?

      Raspunde

Lasa un comentariu