cabral.ro

Speculatie.

Noi care ne ocupam de constructii si avem bani, suntem cativa, vorbim cu cei de la primarii:

- Ba, nu va apucati de infrastructura, centuri, sosele de intrare si iesire din Bucuresti, lasati-le asa si vedeti-va de alte trebi. Noi intre timp mai ciuntim din zonele virane care mai exista inca in oras, mai combinam cateva hectare din parcuri, ne descurcam noi cumva, si mai facem niste ghetto-uri (pardon, rezidentiale). Fraierii dau 2oo.ooo de euro pe apartamente de doua camere, nu pentru ca ar valora atat dar pentru ca numai gandul ca ar folosi aceiasi bani pentru a-si lua pamant si a-si face o casa i-ar ingrozi, gandindu-se cu frica la drumul acasa-munca-acasa.

Deci, voi tineti drumurile praf, astia nu se dezvolta catre periferii si sate de langa Bucuresti ca stiu ca n-au cum sa ajunga la munca decat daca pleaca de la 03:00 AM, noi ne vindem blocurile de 18 etaje si… suntem toti multumiti… intelegeti voi.

Acum va intreb eu: exista oare sanse ca aceasta speculatie sa fie adevarata macar in parte?

30 comentarii

  1. add

    publicat @14:27 13 August 2008

    ma indoiesc, ca ai aia cu rezidentialele pe pamant mai in afara oirasului au interes sa se faca infrastructura.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  2. cabral

    publicat @14:27 13 August 2008

    :D heh, ce spui?

    VN:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  3. james crissilv

    publicat @14:35 13 August 2008

    Este perfect adevarata. Ai nevoie de confirmari?
    o zi minunata iti doresc

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  4. serban

    publicat @14:58 13 August 2008

    50-50 :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  5. Petrisor Socol

    publicat @15:01 13 August 2008

    Stimate domnule Cabral? Dumneavoastra ati uitat ca traiti intr-o tara numita Romania? Si ca spagile, inselatoria, falimenutl si cate or mai fi ne caracterizeaza?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  6. McGogoo

    publicat @15:03 13 August 2008

    Ai dreptate. De ce in Pipera nu s-a facut pana acum infrastructura… si nici in zona lacului Snagov… si asa mai departe.
    Citind comentariul tau la postul meu referitor la spatiile verzi… si in timp ce faceam cafeaua mi-a trecut prin cap un gand razlet: oprescu este primul a inteles ca sistemul adimnistrativ pe care il conduce este corupt. Au fost injurati mult primari si catepodata degeaba (semneaza ca primarul…) cred ca vina o purtau cei care dadeau avizele de cosntructie… sper sa pice mai multe capete… dar degeaba: raul a fst deja facut

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  7. Jamilla

    publicat @15:07 13 August 2008

    infrastructura este superba, dar lipseste cu desavarsire. speranta este sublima, dar e pierduta printre spagi. dorinta e si mai si, dar ce te faci cand…? raul e deja facut, buba e ca daca se apuca cineva sa schimbe in bine, se pierd multi bani pt cei direct implicati, care au interesul. asta e shpilul.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  8. drush

    publicat @15:10 13 August 2008

    Buna, Cabral. Am si eu o rugaminte la tine. Am niste prieteni de familie care sunt intr-o situaite foarte dificila: au aflat de curand ca daca fetita lor de 8 luni nu merge la operatie in italia luna aceasta, s-ar putea sa nu supraviruiasca. Copilul are mai multe probleme, dar cea mia grava dintre ele este la inima. In contul lor nu cred ca au mai mult de 5000 de euro si au nevoie de 30 000. A mai avut o operatie si acolo au cheltuit foarte mult. Cazul este unul real, oamenii locuiesc in Mioveni, Arges,tatal este profesor de religie in Pitesti iar mama picteaza icoane si au incercat si in presa locala si prin biserica si prin asociatii, dar timpul este foarte scurt. M-am gandit sa fac o incercare si sa ma adresez si tie cu o intrebare, daca ma poti ajuta cumva, fie si cu un sfat, o indrumare. Mai multe detalii sunt pe acest site http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/08/05/ajutati-va-rog-fetita-bolnavioara-a-unui-coleg-profesor-de-religie/

    Multumesc si iti doresc o zi buna!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  9. ipo

    publicat @15:26 13 August 2008

    Sunt prea prosti astia din administratie ca sa gandeasca asa in perspectiva. Cat despre developeri… cred ca-i doare la basca, oricum au terenuri si in oras si la periferie.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  10. Jamilla

    publicat @15:30 13 August 2008

    intrebarea e, daca astia din administratie sunt prosti, sau daca noi suntem, ca le tot permitem?

    avem curaj sa recunoastem cu adevarat cine au ce suntem? multi nu isi pun intrebarea asta…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  11. shinny

    publicat @15:34 13 August 2008

    Foarte posibil sa fie adevarata! Si, da dupa ce ne ingramadim cu totii in urbe, incepem sa ne si extindem, dar infrastructura si atunci poate sa mai astepte. In fond, vad ca in Pipera City cu toata dezvoltarea uluitoare, infrastructura sufletu’… canalizare parca tot nu-i, dar important e ca gasesti centru SPA :) Ca daca s-a putut si fara, de ce s-ar mai agita…Si ca paranteza, sa ma scuze cei cu buzunaru’ gros, dar daca iti da mana sa iti iei o cosmelie de 200.000 euro (ai omis Cabral sa adaugi aici cateva mii de euro pt locul de parcare, spatiul de pe bloc, din fata usii apartamentului sau ca exista mai nou posibilitatea incalzirii cu aparatu’ de aer conditionat ca agentului termic ii e urat in caloriferul care nu exista etc) in rezidentiale, adicalea tu, ca bastanu’, sa se ”vede valoarea” ca ti-ai permis asa ceva hmm…spre exemplu in turnuletele dinspre Glina decat sa iti faci casa, apai sa stii bastanule, ca tot devreme tre sa pleci de-acasica. Dar da, ai dreptate, nu figurezi in bolentin ca fiind taran pentru ca locuiesti intr-o localitate limitrofa, tu proprietar de casuta eventual cu piscina, foisor, curte imensa, vei fi clar bucurestean chiar daca admiri gunoiu’ plecand pe calea vantului dinspre Glina…bine, ai putea incerca ce-i drept si un rezidential mai in buricul targului mai ales daca tii neaparat sa iti bei cafeaua cu vecinu’ de vis-a-vis sau daca tu, bastanule batand la usa budei sa iti raspunda eventual tot vecinu’ scremandu-se ”OCUPAT!”

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  12. Somebody

    publicat @15:36 13 August 2008

    Atat timp cat banul dicteaza si coruptia este legala in Romania pentru anumiti oameni, tre’ sa ne rugam sa fim noi sanatosi, sa putem trage pe branci ca sa platim ratele 30 de ani pentru un apartament cu 2 camere.

    Ca de prosti, stim cu totii ca suntem si nu ne cerem drepturile stand sa inghitim in sec la fiecare mizerie ; asa am fost de secole, de ce sa ne desteptam tocmai acum.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  13. McGogoo

    publicat @15:38 13 August 2008

    @ipo
    Nu sunt deloc prosti. Ceea ce fac fac perfect constienti. Se invart sume prea mari de bani in domeniul constructiilor. Nu o sa ai nici tu, nsci urmasii tai si nici urmasii urmasilor tai… banii care se dau spaga pentru o aprobare de constructie.
    @drush de ce nu ai trimis un mesaj direct lui Cabral? eu am preluat mesajul dar nu am pus link. :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  14. drush

    publicat @15:41 13 August 2008

    Multumesc McGogoo si pentru ca ai preluat informatia si pentru ca mi-ai dat ideea sa ii scriu direct.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  15. shinny

    publicat @15:42 13 August 2008

    @ ipo – nu poti spune despre cei din administratie ca sunt prosti atata timp cat in loc sa fac niscai locuri de parcare au venit cu stralucita idee de a-ti ridica masina parcata ilegal (pentru ca tu nu ai avut unde sa o parchezi legal de altfel), la ridicarea ei percepand o taxa destul de mare pt ca ti-o ”gazduiesc” in camp…daca ai face un calcul ai ajunge la concluzia ca de banii aia, iti puteai ”caza” masina si la Marriott…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  16. CLeO

    publicat @16:35 13 August 2008

    @Jamilla- nu, nu sunt prosti aia din administratie… aia sunt destepti, ca isi cresc copii pe la Yale sau Harvard … im timp ce noi am terminat colegii tehnice …

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  17. CLeO

    publicat @16:35 13 August 2008

    eu n-am terminat colegiu tehnic :) eu sunt o artista , liceu de arte , astea :) simteam nevoia sa exemplific

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  18. geretus

    publicat @16:37 13 August 2008

    daca e s-o iei asa… atunci cum iti explici ca in Nord se calca toti pe picioare si in SUD nu e asa ( nu inca)…
    Eu stau in sud ( 15km de Centrul Bucurestiului).
    Fac 30-40 minute din fata casei pana in fata cladirii cu biroul….
    Sunt 2 benzi pe sene pana la Mihailesti si se circula bine (desi se aglomereaza si aici, dar inca nu exista cozi)…
    Si am preferat casa pe pamant cam cu 30% sub pretul unui ap cu 2 camere in blocuri din astea si cu suprafata cam de 2 ori mai mare…plus curte…
    Nu crezi ca oamenii sunt pana la urma comozi pur si simplu?
    Nu zic ca exista 40-50% sanse ca ceea ce zici sa fie pe bune… Dar totusi…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  19. sorecarul

    publicat @16:45 13 August 2008

    noi ii dam in cap pe internet/email/bloguri etc, Baietii destepti isi vad de treaba lor.
    Ce nu ne dam seama noi, astia care batem in tastaturi, este ca suntem peste tot. Si aia care fac ploile au d’astia ca noi care muncesc pentru ei sa le faca situatii, calcule, prognoze, sa le intretina sistemele, sa le depaneze programele de contabilitate (ghici de unde stiu). Intrebarea mea este: Cum ne organizam sa le punem crosa la patina? Are cineva singe in … mouse sa inceapa ceva si este suficient de inteligent si de … strateg si de parsiv sa mearga pana la capat – adica pana cand sa ii calce sarpelui pe cap.
    Nu, ok, click on the next link, keep bitchin’.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  20. BlogMeAway

    publicat @17:20 13 August 2008

    Sa speculati bine :) ),ho, ho, ho, domnule Cabral!on the other hand, adica pe mana cu care nu se incaseaza comisionu’ exista si speculatia care vorbeste despre infrastructura spre casa/vila/curtea/complexul/terenul de demnitar, care in general se rezolva repede si bine. Fireste, simpla speculatie :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  21. ketherius

    publicat @17:42 13 August 2008

    Pai sansa de a fi adevarata speculatia este egala cu raportul dintre banii celor care construiesc in oras si ai celor care construiesc in suburbii.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  22. ipo

    publicat @18:08 13 August 2008

    @Jamilla: avem ocazia o data la 4 ani sa dam cu ei de pamant. Dar curios, se pare ca nu-i intereseaza foarte mult.
    @McGogoo: se invart sume mari, crede-ma ca stiu. Dar sumele astea nu sunt numai in centru, ci si la periferie. Daca ai vedea cum e infrastructura in Pipera lui Becali si a vilelor de milioane de euro poate ti-ai schimba parerea.
    Cat despre speculatiile tale in legatura cu banii mei, cred ca e deplasat sa comentez.
    @shinny: asta-i romanescul “caii inaintea carutei”. Dar macar in felul asta se va crea un curent de opinie in masa cetatenilor sa se faca odata locurile alea de parcare. Apoi taxarea lor si amendarea/ridicare masinilor celor parcati ilegal ar fi o idee chiar stralucita. Gandeste-te cate benzi de circulatie s-ar elibera.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  23. ketherius

    publicat @18:23 13 August 2008

    @ipo: Sa pui caii inaintea carutei este normal, ei trag, nu imping :D Daca te duci la tara ai sa vezi. Vorba aia la care te referi este “a pus carul inaintea boilor”.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  24. Teniescu

    publicat @18:32 13 August 2008

    Daca nu s-ar fi intamplat asa ceva atunci nu era Romania aici unde traim noi. ;)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  25. FuckYouTovarasi.blogspot.com

    publicat @20:11 13 August 2008

    Nu este real pentru ca aici se exploateaza doar dorinta romanului tzoparlan de a sta la oras cu orice pret.
    Cand eram copil si eu ma miram ca familia Ewing sta la … tara si nu sta in Dallas …

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  26. Jamilla

    publicat @08:36 14 August 2008

    @Cleo, si eu am creier in cap, si tu ai, si multi altii, doar ca nu am avut banu’jos sa plecam la yale si cambridge si din astea, nici sanse la burse de genul asta…;-) intelesei ironia, cuvintele tale m-au dus cu gandul la o imagine gen niste grasani cu burta la soare si copiii oracaind rasfatati pe undeva si m-a bufnit rasul ;-) )

    @Ipo, asta asa e, m-am gandit si eu, se plange lumea, ma plang si eu, avem ocazia odata la 4 ani pt schimbare, in sa din pacate ramanem plafonati in unele mentalitati… dar in fond, cine ii alege? iar pe cine nu alegem noi, ii aleg altii si tot se sparg oalele. In fond, platim pentru alegeri dar si pentru reactii

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  27. shinny

    publicat @10:16 14 August 2008

    @ ipo – perfect de acord cu tine, ideea in sine nu este tocmai rea. Dar ca sa traga concluzia ca am parcat ilegal, ar trebui intai sa fie niste muuulte locuri de parcare create…si da, corect, domne daca sunt locuri goale si eu am parcat ca un cretin patentat in plina intersectie/strada etc atunci da frate, ridic-o si platesc si taxa magica…pana atunci, nope! Adicalea imi bagi mana in buzunar in conditiile in care nu mi-ai oferit alternativa…asta-i in mintea mea ca si-un soi de jefuiala (nu ca statul s-ar ocupa cu altceva) :)
    Pe de alta parte, sunt romani care au luat atitudine si nu doar la intervalul magic de 4 ani, intr-un fel sau altul, intr-o problema sau alta, ciudat este ca nu se schimba nimic, totul ramanand doar la stadiul ”deci se poate ca eu sa castig lupta cu statul”; prin urmare statul imi da dreptate, dar nu schimba nimic. Recent o femeie da in judecata statul pentru indemnizatia aia de crestere a copilului, femeia avand tripleti dar primind de la stat doar suma care se acorda si unei femei care are un sigur copil, statul mergand probabil pe principiul ca unde mananca o gura, mai mananca si alte doua guri. Doua instante de judecata ii dau castig de cauza femeii… stupoare, legea totusi va ramane neschimbata! Poate schimba Gogu legea? Nu. Dar o data la 4 ani Gogu ar putea vota pe altul, atata timp cat nu o face luand in calcul care ii da mai mult malai, zahar sau mai stiu eu ce in campanie. O face? Se pare ca nu. Teoretic Gogu vrea schimbare, practic il alege culmea cam tot pe ala care nu a facut nimic pana atunci. Nu-i ciudata natia asta?…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  28. ipo

    publicat @11:28 14 August 2008

    E intra-devar o natie ciudata. Nici macar rascoala de la 1907 n-a imbunatatit substantial viata taranimii, daca intelegi ce vreau sa spun.
    Masa critica sa se formeze, masa critica…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  29. Jamilla

    publicat @12:28 14 August 2008

    @Cleo, artista mi-s si eu. Dar ce folos uneori ;-) ))

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  30. CLeO

    publicat @13:04 14 August 2008

    @jamilla , exact la asta ma refeream si eu.Creier au multi , poate mult mai mult decat odraslele oamenilor din administratie, dar ei au bani de la tati si mami sa se duca acolo.sau ma rog, sa ne dea de inteles ca se duc acolo.Uite fi-su lui Prigoana.. il stiu de mult, e praf omu` .. dar a studiat in america , ca e tac-su “gunoier” !!

    Si da,imi e de folos faptul ca am 12 ani de arta studiata in spate.. chiar da, cu toate ca ceea ce fac acum n-are nici o legatura..

    Numai ca nu m-au ajutat cei 12 ani de arta .. sa fac ceea ce aparent imi doream.. pt ca mi s-a cerut spaga.. si iar ajungem la acelasi lucru .. poate ca la asta te refereai cand ai zis ca nu iti e de folos uneori :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

Lasa un comentariu