cabral.ro

Religie versus evolutionism.

Putem sa ne incordam noi acum cat vrem, oricum nu-i dam de cap. Nu trebuie nici macar sa alegem una dintre tabere, propunerea mea ar fi sa ne uitam la ce spun ambele tabere si sa tragem o concluzie pentru noi.

Acum, tabara evolutionista are cuvantul (gasit la TLP) , daca ma puteti ajuta cu un video care sa sustina teoria expusa de catre religie v-as ramane indatorat.

L.E. Genesis – the 7 days of Creation (Merci Mihai.)

34 comentarii

  1. J.Mihai

    publicat @22:30 17 August 2008

    Pentru teoria expusa de religie cauta un PDF cu biblia :D

    Sau eventual un interviu de-al vreunui preot ceva ?

    Mai mult de ceea ce e aici

    http://www.youtube.com/watch?v=Q-9EOmyqqxA&feature=related

    si cele related, nu prea cred ca o sa gasesti.

    Raspunde

  2. geretus

    publicat @22:46 17 August 2008

    Religia crestina are un principiu pe care-l stim cu totii ” Crede si nu cerceta”
    Adica n-o sa gasesti nimic care sa fie de acelasi rang cu filmuletul pe care l-ai postat…
    Ce-o sa gasesti (probabil) o sa fie niste filmulete facute de Martorii lui Iehova, care ma rog, sunt crestini ( pentru ca acest cult are Biblia crestina la baza)insa ei si-au facut un scop in a despica firul in patru cautand o logica in versetele, uneori alambicate ale bibliei.
    Ortodoxia, Catolicismul… nu prea explica logic ce si cum…
    Restul religiilor… nu prea le cunosc…

    Raspunde

  3. Costin

    publicat @00:12 18 August 2008

    Tin minte cand nu imi mergea o linie de cod, o refaceam, calculam posibilele erori pe care le-ar fi putut face in baza de date, imi dadea ok in mintea mea (lucram mai mereu direct pe baza de date care era online), imi faceam o cruce maaaare si apasam butonelul de Upload Files.

    Si imi iesea perfect! :D

    That’s evolutie “and” (si nu “vs.”) religie. Sunt un om implinit! :D

    Raspunde

  4. lola

    publicat @00:42 18 August 2008

    nu ar strica sa prezinte cineva si cea de-a treia teorie importanta… cum ca ne tragem din extraterestrii…

    Raspunde

  5. Somebody

    publicat @01:07 18 August 2008

    Asta cu extraterestrii mi se pare chiar trasa de par.

    Atat timp cat religia a avut, are si va avea cea mai mare putere in lume, niciodata nu cred ca va accepta si ideea darwinista ca fiind macar partial reala.

    Raspunde

  6. bogdan besu

    publicat @01:30 18 August 2008

    @ J Mihai
    - nu doar preotii sunt exponentii crestinismului in lume si chiar daca pe youtube nu o sa gasesti un material cel putin atat de bine sustinut ca cel evolutionist de mai sus, te asigur ca exista
    @ geretus
    - principiul “crede si nu cerceta” nu este instituit de Dumnezeu sau de Isus Cristos; omul are personalitate si are dreptul de a alege drept pe care nu i-l poate contesta nimeni; acest “crede si nu cerceta” e un abuz facut de “biserica” evului mediu si nu este deloc in spirit crestin;
    – Martorii lui Iehova nu sunt cult crestin, desi au ca si carte de capatai Biblia; nu il accepta pe Isus Cristos ca Fiul al lui Dumnezeu; ei nu cred in Rai asa cum a fost prezentat de Isus ci cred ca totul e aici pe pamant forever.
    Omul are totdeauna cel putin doua variante la dispozitie inainte de a face o alegere.
    Stiinta secolului 19 a fost rasturnata de stiinta de la inceputul secolului 20 care a fost rasturnata de stiinta mileniului 3. Carti stiintifice care sunt completari sau chiar inlocuiri ale unor teorii apar frecvent.
    Biblia nu are nevoie de completari si este la fel de valabila acum ca si acum 200 de ani si ca si acum 2000 de ani.
    Am documentatie pe tema dezbaterii aparitiei omului si a vietii pe pamant care sustine creationismul, dar este doar audio.
    Cu tot respectul.

    Raspunde

  7. ketherius

    publicat @01:41 18 August 2008

    @bogdan besu: Biblia, asa cum o stim, este o selectie de texte. La Niceea, un grup de preoti au stabilit ce texte sunt de natura sa sustina dorinta lor de putere (care au fost incluse) si ce texte ar submina-o (si au fost declarate erezii). In acest fel, s-a “definitivat” Biblia si s-a instaurat dominatia bisericii ca prima putere in stat. De atunci omul a fost liber sa cerceteze, dar numai in directiile aprobate de biserica.

    Raspunde

  8. silvia

    publicat @01:46 18 August 2008

    Daca stam sa ne gandim la toate teoriile: ca Dumnezeu a creat lumea, dar de fapt noi ne tragem din maimuta, o luam razna rau de tot! Cred in Dumnezeu dar in acelasi timp trebuie sa acceptam si evolutia facuta de stiinta. Mi se pare o nebunie intreaga toata povestea asta cu evolutia si religia. Mereu imi spuneam ca si notiunile predate in scoala generala si mai tarziu in liceu, se bat in cap. Cine sa-i mai inteleaga? Cat despre religie, am niste vecini penticostali…….si daca intri in amanunte de genul asta cu ei, innebunesti…..nu stiu ce fel de cult este asta, ca nu au radio in casa, nici televizor, absolut nimic informativ……si spun ca “asa este religia noastra, nu ne da voie sa avem aparate electrocasnice in casa”…….nu inteleg ce fac oamenii aia toata ziua…….au facut copii o groaza: 13 la numar ca tot religia “nu ne da dreptul sa omoram”……..nu pot sa-i inteleg….

    Raspunde

  9. bogdan besu

    publicat @02:42 18 August 2008

    @ ketherius
    Sunt de acord partial in unele privinte. Stiu despre canonicizarea bibliei, am citit si apocrifele. Biserica asa cum o stim acum – unele culte, mai exact majoritatea – a ajuns de-a lungul timpului o institutie avida de putere. Nu stiu in ce masura a permis biserica cercetarea, daca mari oameni de stiinta au fost arsi pe rug in numele credintei. (Si il consider mare om de stiinta si pe Darwin).
    Biblia este o colectie de carti scrise de oameni de diverse categorii sociale, culturi diferite, oameni care au trait in epoci diferite. Cu toate astea Biblia are unitate si logica. Are pasaje greu de parcurs si multe lucruri greu de inteles. Am citit de mai multe ori Biblia si nu pot sa spun ca am inteles totul, dar cred ca esenta ei poate fi deslusita de orice om care o citeste cu intentia de a o intelege.
    Revenind la biserica vreau sa spun ca ea reprezinta oamenii care aleg sa calce pe urmele lui Isus. La inceputuri biserica era prigonita din toate partile. Un om care nu credea in Cristos si in Invierea Lui si alegea sa se numeasca totusi crestin, o facea stiind ca va muri aruncat la animale salbatice, crucificat, ars de viu. Biserica adevarata sufera pentru Cristos, nu cauzeaza suferinta altora in numele Lui.
    Sunt multe lucruri inca neelucidate cu privire la aspecte importante de existenta. Unele sunt tratate in Biblie, altele nu. Parerea mea este ca Biblia contine atata informatie cat este necesara unui om pentru a fi mantuit. Restul nu conteaza.
    Biblia trece peste sute de ani de existenta umana. E posibil ca scrierile din anumite perioade sa fie scrise intr-un limbaj pe care un om destul de primitiv din punct de vedere tehnic, stiintific fata de vremea noastra sa il inteleaga.

    Revin la teoriile legate de aparitia vietii pe Terra. Munca de creatie a Lui Dumnezeu poate fi perceputa in multe feluri de catre mintea umana. Multa lume prefera sa Il numeasca pe Dumnezeu “Mama natura” din diverse motive. Cel pe care il intuiesc eu este imaginea negativa sau gresita pe care oamenii o au despre Dumnezeu. Fie ca e perceput ca un batranel cumsecade, mai degraba personaj de povesti pentru copii, fie ca un razbunator crud, fie ca o entitate care te limiteaza si care iti aseaza in fata doar interdictii, fie o divinitate care aduce calamitati. Toate sunt proiectii ale oamenilor aparute in urma factorilor care le-au creat personalitatea individuala. Eu cred ca Dumnezeul adevarat este revelat in Biblie si ca stiinta este un instrument oferit oamenilor pentru a-l cunoaste mai bine pe El.

    In final vreau sa spun ca eu cred ca religia in sine si ritualurile lipsite de relatie cu Dumnezeu nu duc la mantuire. Catedrala Mantuirii Neamului nu o sa mantuiasca neamul. Doar in isus Crisots este mantuire, fie ca vrem fie ca nu vrem.
    Multumesc cu tot respectul pentru dreptul la opinie.

    Raspunde

  10. bogdan besu

    publicat @02:44 18 August 2008

    @ Silvia
    Cunosc penticostali si eu. Au televizor in casa si aparate electrocasnice si au cate 1, 2, 3 copii. Nu cred ca se poate generaliza asa de usor. Absenta televizorului e justificata pe undeva. Poti sa imi spui – in afara de canalele Discovery sau related – mai mult de 10 emisiuni care sa merite sa fie urmarite ? Sau desene animate care sa nu iti termine psihic copii?

    Raspunde

  11. ketherius

    publicat @03:19 18 August 2008

    @bogdan besu: Religia e ceva, iar cei care o reprezinta sunt cu totul altceva. Nu degeaba exista vorba aia: “Fa ce spune popa, nu ce face popa.”

    Cat despre evolutionism vs. creationism, cred ca adevarul e undeva la mijloc. Evolutia speciilor este ceva incontestabil, dar evolutia nu a fost un proces liniar, ci s-a petrecut in salturi. Aceste salturi seamana a corecturi, ca si cum cineva a urmarit evolutia si a decis sa corecteze pe ici, pe colo.

    Raspunde

  12. james crissilv

    publicat @07:49 18 August 2008

    cine vrea sa reziste va trebui sa evolueze…
    chiar si Iisus de acum nu mai este cel de ieri…
    o zi minunata iti doresc

    Raspunde

  13. geretus

    publicat @09:35 18 August 2008

    @bogdan besu…
    omu intreba de un filmulet care sa reprezinte tabara cealalta, respectiv religia, cam in genul cum este cel pe care l-a prezentat, adica cu argumente…
    A intra intr-o polemica ( ma rog e mult spus, da nu-mi gasesc cuvintele la ora asta) pe teme religioase ne va indeparta de la subiect…
    Da, stiu, ” Crede si nu cerceta” este instituit de Biserica… dar tocmai din acest motiv nu o sa gasesti un material cu argumente logice pro Crestinism de ex.
    In legatura cu Martorii lui Iehova, nu vreau sa intru in polemici, dar lucrurile stau putin altfel.. si stiu asta de la un amic, care face parte din acest cult de fo 17 ani, si cu care discutam in contradictoriu acu ceva vreme…

    Raspunde

  14. cabral

    publicat @11:46 18 August 2008

    @ J. MIhai – ma uit la ce ai pus, daca e ok il postez in articol. Merci.
    Iar despre PDF-ul cu Biblia… il pun degeaba, nu va citi nimeni, si asta stim amandoi.

    @ geretus – eu totusi sper ca gasim un film bun care sa sustina teoria religioasa.

    @ eCostin – auzi… pana iti faceai crucea de cate ori blestemai linia aia de cod? :p

    @ lola – aia cu extraterestii n-o stiam. Stiam varianta in care am fost influentati si am interactionat cu extraterestrii, daca cineva isi aduce aminte de “Amintiri despre viitor” atunci stie de ce spun…

    @ bogdan besu – would you share? Ma refer la audio de care spui… ar ajuta, cred.

    @ silvia – nu ai vazut filmul daca spui “ne tragem din maimuta”.

    @ ALL – fiecare crede ce vrea el, daca ne certam nu facem nici o treaba.
    Hai sa lasam polemica si sa incercam sa gasim niste argumente fara a dori ca argumentele noastre sa fie acceptate de catre ceilalti.
    Stiu ca scandalul face trafic dar nu prea cred in traficul facut din urlete si contraziceri barbare.

    Raspunde

  15. albert

    publicat @12:10 18 August 2008

    Toate bune cu evolutionismul pana la un punct.
    Ca am evoluat inteleg dar din ce ?
    Si acel ceva ?

    Raspunde

  16. albert's blog

    publicat @12:11 18 August 2008

    Cand gasiti acel ceva sa imi spuneti si mie.

    Raspunde

  17. Anca

    publicat @12:13 18 August 2008

    @bogdan besu, iti impartasesc opiniile

    @cabral, eu am gasit pe youtube un filmulet al unui profesor de zoologie de la o universitate americana care preda, evident, evolutionismul si care, in urma mai multor experiente a ajuns crestin, e adevarat ca a ales o denominatiune neoprotestanta. Prezentarea e interesanta -pentru mine- dar nu stiu in ce masura ar prezenta vreun interes pentru altii.

    Raspunde

  18. cabral

    publicat @12:19 18 August 2008

    @ Albert – intreb si eu, nu vin cu raspunsuri…

    @ Anca – pune link cu incredere! ;)

    Raspunde

  19. Alexandru Giurca

    publicat @13:03 18 August 2008

    Cine vrea sa reziste va trebui sa evolueze…

    Raspunde

  20. CLeO

    publicat @14:33 18 August 2008

    Uite ceva inteligent , spus de Alexandru Giurca
    “sau” nu exista din punctul meu de vedere , intre cele 2 cuvinte.Exista doar “si” … se “pupa” f bine amandoua

    Raspunde

  21. Ionut Martgin

    publicat @15:28 18 August 2008

    o conferinta filmata de mine cu Ion Vladuca, matematician, acum frate de manastire!

    http://www.ortodoxmedia.com/inregistrare/339/Despre-Teoria-Evolutionismului

    Raspunde

  22. silvia

    publicat @17:00 18 August 2008

    @ bogdan besu-ai dreptate, televizorul ne influenteaza mai mult negativ……numai crime, violuri si alte prostii…….poate ca oamenii aia vor sa traiasca intr-o lume mai putin “poluata” cu faptele atator nebuni ;)

    Raspunde

  23. silvia

    publicat @17:02 18 August 2008

    @ cabral-promit sa mai vad o data filmul si sa-l inteleg ;)

    Raspunde

  24. dragossh

    publicat @21:43 18 August 2008

    De ce un Dumnezeu atotputernic n-ar fi putut să facă lumea iar apoi să lase evolutia (proces creat, evident, tot de el) să lucreze?

    Apropo de evolutie, las câteva linkuri cu/despre un cimpanzeu pe nume Kanzi:
    http://www.youtube.com/watch?v=wRM7vTrIIis
    http://www.youtube.com/watch?v=kwm4FEB9LC8&feature=related
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kanzi#Examples_of_Kanzi.27s_behavior

    Raspunde

  25. geretus

    publicat @10:12 19 August 2008

    Cabral… filmuletu asta este o poveste…
    Plecam de la premisa ca asa s-a intamplat… Nu e argumentat nimic… E o ilustrare a Genezei..
    God did that, God did this….

    Raspunde

  26. BlogGeorge

    publicat @13:20 19 August 2008

    Teoria creationista este o prostie. Are ca centru de atentie omul, fiinta umana. Nu poti sa crezi in asa ceva cand in cosmologie se descopera miliarde de planete si galaxii. Cum explica religia si creationistii asta? Pai tot Dumnezeu a creat si universul. Aaaaa, ok.
    Nu poti explica fiinta umana printr-un creator atotstiutor; aceasta zeu, care plin de inspiratie, ti-a dat 2 alegeri rai si iad. Poti sa alegi ce vrei dar ca sa ajungi in rai faci numai ce vrea el, altfel te duci in iad. Dar… dumnezeu ne iubeste :D

    Raspunde

  27. dragossh

    publicat @13:37 19 August 2008

    “Poti sa alegi ce vrei dar ca sa ajungi in rai faci numai ce vrea el, altfel te duci in iad. Dar… dumnezeu ne iubeste”

    1. De aceea eu văd cele 10 porunci (care de fapt sunt doar una – iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti) ca pe niste “guidelines”, nu niste reguli stricte pe care dacă nu le respectăm ajungem în iad.

    2. Gândeste-te că, dacă există viată după moarte, raiul si iadul sunt doar două stări de spirit. Un om bun logic că o să fie “în rai” iar un om care a comis fapte oribile sau căruia îi place să-si bată joc de ceilalti n-o să poată să fie decât “în iad”. Cred că noi singuri ne ducem în acele “locuri”, nu că ne trimite vreun Dumnezeu-judecător. Vezi Emanuel Swedenborg.

    3. Dar dacă Dumnezeu n-a creat numai omul? Dar dacă “om” se referă la spirit si nu la trup? :D

    Raspunde

  28. BlogGeorge

    publicat @13:43 19 August 2008

    Cred cu tarie ca religia/religiile au fost inventata ca niste legi primitive. Cum controlezi un grup de oameni primitivi? Foarte simplu faci niste legi si le spui sa se supuna, altfel acest dumnezeu atotputernic (care te iubeste :D ) te va pedepsi. Iar politia era biserica/moscheea/sinagoga/etc.

    Astronomii stiu ca soarele va muri (printr-o explozie) in ~6 miliarde de ani. Varsta pamantului este ~4.5 miliarde de ani (evident religia numara numai cativa zeci de mii de ani, at best). Rasa umana a inceput sa fie una constienta acum 50000 ani (un pic mai devreme decat religia), iar acum 60-70000 ani se aproximeaza ca intreaga populatie a rasei umane era de 2000 de oameni si concentrata in africa centrala!!! Asadar, sa punem umanitatea in contextul micro (de acum 70 mii ani) si macro, acela al universului, al miliardelor de planete , al timpului pana cand soarele va distruge sistemul solar (asta daca nu ne distrugem planeta mai intai)… In contextul asta nu stiu cum poti argumenta creatia. Si va rog nu ma luati cu citate din biblie si alte scrieri sacre. Martin Rees (google it) prezice ca peste 6 miliarde de ani (cand soarele va muri) diferenta dintre fiinta umana de atunci si fiinta umana de astazi este la fel de mare precum diferenta dintre noi si bacterii. Asta ca sa-i raspund si lui Albert.

    Daca sunteti interesati de o lucrare academica (in engleza) ce dezbate predarea creationismului in scoli ca alternativa evolutiei va rog sa urmati link-ul:
    http://www.bloggeorge.ca/uploads/evolutie_vs_creatie.pdf

    Da, este lucrarea mea (de 10 :D ) desi nu acesta a fost domeniul meu principal de studii.

    Raspunde

  29. BlogGeorge

    publicat @13:48 19 August 2008

    @dragossh – deci care e concluzia la ce ai spus?

    Nu exista spirit, exista caracterul tau format de catre cele 6 miliarde de gene din ADN.

    Raspunde

  30. Ank

    publicat @14:50 19 August 2008

    Ah, postasem de la alt calculator si am scris Anca in loc de Annk de aia imi era comentariul in asteptare.

    Bun Cabral, atunci dau link http://www.youtube.com/watch?v=ZeuFwlovie4

    Raspunde

Lasa un comentariu