cabral.ro

Nesiguranta la barbati.

Cum se traduce ea intr-un singur cuvant?

GELOZIE. Mie, buba asta pe creier mi se pare una dintre cele mai daunatoare tare ale relatiei.

De la un cuplu frumos, activ ambivalent (adica si ea are o viata, si el are o viata) se ajunge la o inchisoare cu regim light.

De la “ce-ai mai facut iubita mea astazi” se ajunge la “da’ cu cine te-ai mai vazut azi?”; de la “vezi ca-ti suna telefonul” se ajunge la “da’ cine te suna iar?!”; de la “eu m-as duce la meci” se ajunge la “daca io ma duc la meci tu stai acasa sau iesi in oras?”… si tot asa.

Problema nu e data de aceste schimbari in sine, problema este ca ajungi sa-ti bagi iubita intr-o stare continua de asediu. In cele mai aiurea dintre cazuri se ajunge la urmariri prin oras, cotrobait prin telefon, tras de limba prietenele, si tot asa.

De ce e aiurea? Pentru ca cea care a ajuns sa te iubeasca nu-l mai are alaturi pe cel de care s-a indragostit. Probabil ca i-a placut la tine ca stiai s-o faci sa rada, sau poate ca i-a placut ca esti citit si stii foarte multe, sau poate ca i-a placut ca esti pe stilul “zabauc”, total non-conformist si relaxat… Ehee…, pai gelos si isteric nu mai semeni deloc cu omul misto ce obisnuiai sa fii. Iubita ta a ajuns sa aiba langa un militian!

A, nu e rau sa fii militian, dar la serviciu, daca asta ti-e meseria. Din Agent Escu ar trebui sa te transformi, cand ajungi acasa, in Bogdan, Marius sau cum te-au botezat ai tai. Caci daca intri in casa si spui “Agent Escu, buna seara, ziua la control!” s-a dus frate relatia aia frumoasa, cu amorasi si muzica in surdina, asta se numeste “viata la control!”.

Si, acum te intreb pe tine, merita? Tu nu-ti doreai pentru tine ceva mai mult? Cand ai cunoscut femeia vie de langa tine asa-ti inchipuiai relatia? “Ce-ai facut, cum ai facut, cand ai facut, cu cine-ai facut, da’ cat ai facut, da’ cine mai era pe-acolo, da’ te-a sunat cineva, da’ te-a mai sunat fostul?”…

 

Bre, eu inteleg ca te umple de spume ca trecutul ei tot suna la telefon. Inteleg si ca nu-ti place sa stii ca pe funduletul care-ti place atat de mult se lipesc si alti ochi. Dar gandeste-te bine: ce te deranjeaza este din vina ei sau din vina factorilor externi? Caci de ce s-o pedepsesti cand nu greseste cu nimic?! Tie ti se pare ca e topul frumusetii la care poate ajunge un om viu. Asa li se pare si altora. Asta inseamna ca trebuie s-o incui in turn?!

Lasa-ti jumatatea sa traiasca, pentru ca altfel vei avea doua jumatati de viata facute sul:

-       prima jutatate, tu, chinuit de ganduri negre, haituit de intrebari tembele si de un “dar daca” perpetuu;

-       a doua jumatate, ea, chinuita de ale tale “unde-ai fost?”, “cu cine-ai mancat?”, “cine suna?” si “de ce-ai intarziat?”.

E treaba asa? Nu e…

Si hai sa-ti spun ceva: daca tu o tii in teroare chiar crezi ca daca vrea sa te insele nu o va face pentru ca esti isteric urlator? Nu man, asta doar o va face mai atenta…

 

Hai, recunoaste, esti gelos?

56 comentarii

  1. pure poison

    publicat @14:50 04 June 2008

    :-) neincrederea asta de care ne povestesti asa frumos(valabila si la femei,sau mai ales la femei)pleaca in mare parte de la comlexe…cand tu nu te simti bine in pielea ta si nu te mai iubesti,din motive fizice,psihice,financiare,iti pui intrebari in legatura cu pers de langa tine(ca daca tu nu esti multumit de tine,te astepti la asta si din partea ei…)Si in mintea ta usor iritata si stresata,incolteste gandul negru ca ea ar putea cauta ceva mai bun…Dar maniacii depresivi de acest gen,pot fi calmati…cu ceva mai multa atentie,mai multe complimente,cu incurajari…asta pt o perioada!!daca nu isi revin,FUGI CAT TE TIN PICIORELE,ca vorba bunicii mele”barbatul(femeia)gelos e mai rau decat cancerul!te mananca de vie(viu)”

    Raspunde

  2. monkey

    publicat @15:01 04 June 2008

    nu. gelozia intervine atunci cand lipsesc increderea si comunicarea, sau..cand unu are prea multi pitici pe creier, cu tot cu alba ca zapada. gelozia nu ma caracterizeaza si nu imi place sa stresez omul aiurea. nici nu imi place sa ma streseze cineva fara rost. fiecare are nevoie de intimitate, oricat de mica.

    Raspunde

  3. Taw

    publicat @15:08 04 June 2008

    Mie mereu mi-au placut fetele geloase si posesive care sa ma sune de 5 ori pe zi si sa ma intrebe daca m-am uitat dupa vreo parasuta.
    Nu stiu de ce, oi fi eu mai masochist. :D

    Raspunde

  4. monkey

    publicat @15:09 04 June 2008

    @taw- esti :)

    Raspunde

  5. ana

    publicat @15:48 04 June 2008

    @ cabral – super tare frate!
    asta e genu’ d subiect p kre as vrea sa-l vad postat la tine p blog. ai mare dreptate, te-ai gandit sa t faci guru, filozof mic si dragalas, manca-l-ar mamica d inteligent…………….negru frumushel, istet, jucaus…suna bine k anunt d matrimoniale.
    Lasand gluma la o parte, le zici bine, prea bine, dar sa stii k e o teorie general valabila, si femeile sufera d aceleasi complexe……. stiu eu p cineva d o rupe la fuga :) )…. asa k noi oamenii suntem tare ciudati, cu totii avem pasaricile noastre, si nu vrem sa renuntam la ele, k sunt prea dragalase, si ce ne-ar mai falfai moua in capsoarele astea seci, dak nu cate un stol d pasarici??

    Raspunde

  6. BlAcKcAcAt~~~

    publicat @15:59 04 June 2008

    Asa sunt toti :) ) inafara de tine:D

    Raspunde

  7. Cristina

    publicat @16:29 04 June 2008

    Eu ma pot considera o norocoasa :) sunt cu prietenul meu de 6 ani si nu am avut faze din astea.Daca cineva se uita dupa mine e mandru ca sunt langa el si invers de multe ori mi se intampla mie sa-i arat fete pe strada.E ceva normal sa se uite, sunt unele dupa care ma uit si eu, cum sa-i cer lui sa intoarca capul?am ca exemplu doua cupluri care s-au despartit din cauza geloziei barbatului.cat despre faptul ca daca ii faci crize de gelozie nu te inseala, total gresita.Chiar asta va face macar sa ai de ce sa te iei de ea.Eu zic trebuie sa-i lasi partenerului libertate, sa-i intelegi nevoia lui de a iesi la un meci sau la o bere fara tine, doar cu baietii dar sa te inteleaga si el pe tine atunci cand vrei sa iesi fara el.Astea tin de comunicare de incredere de respect…

    Raspunde

  8. ioana

    publicat @16:35 04 June 2008

    este groaznic… :(
    stiu cum e.
    dar cred ca poate si din vina noastra…:D adica, daca am deveni dintr-odata gospodine (si dupa asta o sa continui…sa vezi de fapt ce vreau sa zic) barbatii nu ar mai fi speriati si gelosi.
    daaaar…. daca am deveni gospodine, ar fi stresati altfel, s-ar uita imediat dupa altele care nu umbla in slapi si sortz prin casa, si s-ar plinge amicilor ca vrem sa ii priponim … deci orice e rau, orice am face noi fetele.

    Raspunde

  9. Petrisor Socol

    publicat @16:44 04 June 2008

    Eu, in chestiunea geloziei, este de mare…….
    Gata, atat am vrut sa spun

    Raspunde

  10. Teniescu

    publicat @16:49 04 June 2008

    … pentru ca in femei nu poti sa ai incredere !

    Raspunde

  11. monkey

    publicat @17:07 04 June 2008

    @teniescu- haha…si in barbati da?

    Raspunde

  12. anca pussy

    publicat @17:08 04 June 2008

    Da sunt geloasa,dar acum am inceput sa nu prea mai imi pese incerc sa renunt la gelozie,e greu dar incerc,si apropo stiu cum e Cabral tot ce spui tu am patit eu asta de doua ori,adica in doua relatii,ma sufuca iubitul meu,nu avem voie sa vorbesc nici macar cu prietena mea cea mai buna ptr ca cica imi umplea aia capul cu prostii,cu baietii nici nu mai spun ca nu ma lasa nici sa i salut,asa ca s-a terminat totul ,iar cand m-am despartit i-am zis ca din cauza geloziei,ca pe urma sa imi aud vorbe ca nu din gelozie ci din faptul ca imi placea de prietenul meu care eram de mici eram ca fratiii,dar asta e,si a doua oara am dat tot peste un nebun care dupa ce ca era mai mare cu 15 ani decat mine mai imi spunea si vezi ca daca aflu ca ai facut nu stiu ce ,sau ai fost cu nu stiu cine ne despartim,si binenteles ca asta s-a intamplat nu suport ca cineva sa se indoiasca de mine,si asta e de doua ori am simtit pe pielea mea ce inseamna gelozia,de doua ori barbatii pe care i-am ales datorita carismei lor,au sfarsit in a se transforma in altceva,ce parere ai despre asta,acum crede-ma ca mie frica sa ma mai indragostesc de cineva ptr a nu patii aceleasi lucruri din nou.Gelozia nu e buna,face rau te macini tu unul dar macini si pe altul,si poti sa il distrugi psihic cu atatea indoieli,asa ca dragii mei care sunt gelosi incetati pana nu veti ramane singuri.

    Raspunde

  13. zgubi_eu

    publicat @17:16 04 June 2008

    ..consider ca in fiecare din noi exista un sambure de gelozie insa depinde de fiecare cat de mult il alimenteaza si cat e de constient de dezvoltarea acestuia………E INTR-ADEVAR URATA BOALA

    Raspunde

  14. Michelle

    publicat @17:43 04 June 2008

    Of , of ,of …ce ti-e si cu instinctul asta de A POSEDA… Pai ce e altceva? Unde ai fost, ce ai facut? Cu cine? V-ati privit vreodata in timp ce traiati aceste emotii turbate? Priviti-le ! O sa observati ca au legatura doar cu voi – esti nesigur, vrei sa posezi fiindca ai invatat ca daca posezi, esti “tare” si cad esti tare, ai cu cine iesi, cu cine bea o bere. Fata/ baiatul tre sa aiba ochi numai pentru tine, desi la un moment dat, daca ati sta 24 din 24 impreuna ati simti ca va sufocati. gelozia vine cand traiesti doar in exterior, cand ai uitat de tine, cine si ce esti, ca esti valoros, ca esti o minune prin tine insuti, ca esti un unicat. Daca ai realiza asta, ai intelege cat de inutil este sa te chinui o viata intreaga sa devii altceva decat esti, numai ca sa simti ca esti valoros. Ei na! Bucura-te domne de tine, uita de dependenta din relatii, lasa viata sa curga si bucura-te de viata. Priveste-ti semenii si iubita asa cum te privesti pe tine. Si nu mai forta. Pai in mom in care in relatie incep fortarile de genul unde , de ce si cum, e clar ca nu mai exista relatie. Ai ramas tu cu angoasele tale pe care le proiectezi asupra celuilalt. Si daca ” o taie” … A facut cea mai buna alegere. Ma gandec la vremurile in care imi controlam si eu iubitul prin buzunare. Sincer? ma bufneste rasul privindu-ma. Parca-as fi un blender la viteza maxima. Si spun, doamne ce hotarare inteleapta a luat cand mi-a dat papucii! Ce putea sa faca bietul om in fata unui astfel de atac? :) )) Deci, gelozia are legatura doar cu cel in cauza. In general este omul care se ataseaza, care in loc de viata , prefera un surogat numit obisnuinta. Nu poate sa duca decat atat cat controleaza, decat ceea ce ii este necunoscut. Viata nu e un troc. Viata, este si atat. Daca vrei garantii atunci nu astepta fericire si implinire. Un suflet deschis, lasa viata sa curga prin el si o accepta asa cum vine!

    Raspunde

  15. Grinch

    publicat @17:43 04 June 2008

    La baza geloziei sta lipsa de incredere in persoana proprie. Asta nu inseamna ca celalalt nu te poate insela dar ce nu stii nu te afecteaza .. insa sa presupui ceva ce nu stii sigur tine de patologic :)

    Raspunde

  16. Michelle

    publicat @17:45 04 June 2008

    Of , of ,of …ce ti-e si cu instinctul asta de A POSEDA… Pai ce e altceva? Unde ai fost, ce ai facut? Cu cine? V-ati privit vreodata in timp ce traiati aceste emotii turbate? Priviti-le ! O sa observati ca au legatura doar cu voi – esti nesigur, vrei sa posezi fiindca ai invatat ca daca posezi, esti “tare” si cad esti tare, ai cu cine iesi, cu cine bea o bere. Fata/ baiatul tre sa aiba ochi numai pentru tine, desi la un moment dat, daca ati sta 24 din 24 impreuna ati simti ca va sufocati. gelozia vine cand traiesti doar in exterior, cand ai uitat de tine, cine si ce esti, ca esti valoros, ca esti o minune prin tine insuti, ca esti un unicat. Daca ai realiza asta, ai intelege cat de inutil este sa te chinui o viata intreaga sa devii altceva decat esti, numai ca sa simti ca esti valoros. Ei na! Bucura-te domne de tine, uita de dependenta din relatii, lasa viata sa curga si bucura-te de viata. Priveste-ti semenii si iubita asa cum te privesti pe tine. Si nu mai forta. Pai in mom in care in relatie incep fortarile de genul unde , de ce si cum, e clar ca nu mai exista relatie. Ai ramas tu cu angoasele tale pe care le proiectezi asupra celuilalt. Si daca ” o taie” … A facut cea mai buna alegere. Ma gandec la vremurile in care imi controlam si eu iubitul prin buzunare. Sincer? ma bufneste rasul privindu-ma. Parca-as fi un blender la viteza maxima. Si spun, doamne ce hotarare inteleapta a luat cand mi-a dat papucii! Ce putea sa faca bietul om in fata unui astfel de atac? :) )) Deci, gelozia are legatura doar cu cel in cauza. In general este omul care se ataseaza, care in loc de viata , prefera un surogat numit obisnuinta. Nu poate sa duca decat atat cat controleaza, decat ceea ce ii este cunoscut. Viata nu e un troc. Viata, este si atat. Daca vrei garantii atunci nu astepta fericire si implinire. Un suflet deschis, lasa viata sa curga prin el si o accepta asa cum vine!

    Raspunde

  17. Cristina

    publicat @18:06 04 June 2008

    De gelozie nu ai cum sa scapi, ce este mai important ar fi sa stii sa o manifesti in cantitati moderate, at cand este cazul. Situatia pe care ai expus-o tine cred de patologic si de acele persoane care nu au incredere in ele, deci cu atat mai putin in altele.

    Raspunde

  18. aka

    publicat @18:20 04 June 2008

    e vorba de caracter ..
    plus ca daca stii ca esti in regula si esti tot omul de la inceput , nu are motive .
    trbuie sa fii foarte pueril ca sa fii gelos din nimicuri .
    pot fi si unele lucruri serioase , dar de cele mai multe ori sunt nimicurile , cele care despart cupluri .
    am si eu un exemplu de o pereche care se sufoca reciproc … nu e bine .

    Raspunde

  19. Nevasta

    publicat @18:29 04 June 2008

    Cum le spui tu ca un om mare :) . Ai dreptate. Pana sa ma casatoresc, nu stiam ce este gelozia, consideram ca este boala celor saraci cu duhul sau al celor care nu au incredere in ei. Am vazut ca nu este asa. Intre timp m-am vindecat…dar cu multa intelegere, calm, comunicare si multa multa iubire.

    Raspunde

  20. teselisa

    publicat @18:55 04 June 2008

    @anca pussy, fara suparare, corect e “fratii” nu “fratiii” si “pati” nu “patii”.
    Referitor la subiect, e simplu sa spui “nu mai vreau sa fiu gelos”, dar e mai greu de pus in aplicare! Gelozia e definita ca fiind un sentiment chinuitor si obsedant, ia nastere din banuieli sau certitudini (mai grav)! Deci depinde, de care gelozie vorbim? Daca stii sigur ca persoana de langa tine ti-a fost necredincioasa atunci depinde de principiile de viata ale fiecaruia: ii mai dai o sansa sau nu. Vorba’ceea “oricine merita a doua sansa”. Eu sunt de parere ca cine ajunge sa mai ceara o sansa va avea nevoie si de a doua … si de a treia …

    Raspunde

  21. bodanelu

    publicat @19:22 04 June 2008

    Cabral nici sa o lasi libera de tot. Si ti-o zic din proprie experienta, nu am controlat-o niciodata, nu am intrebat-o cu cine a fost si ce a facut si din gresala am ajuns sa o prind cu altul :)
    si asta dupa 4 ani :D

    Raspunde

  22. bodanelu

    publicat @19:22 04 June 2008

    4 ani de stat impreuna, cu celalatul se vedea de cateva saptamani.

    Raspunde

  23. teselisa

    publicat @19:35 04 June 2008

    Deci: ei nu sunt gelosi, el iese cu prietenii cand vrea, unde vrea, ea la fel; nu se cauta in buzunare, nu-si pun intrebari unde au stat, cu cine si cat timp; nu se obosesc sa caute in telefonul celuilalt … Totusi, parca asta se numeste indiferenta…

    Raspunde

  24. Nosfer

    publicat @20:42 04 June 2008

    am cunoscut si eu destule care ziceai ca lucreaza la securitate. pana la urma se scapa usor si e bine sa suferi de jemenfishism.

    Raspunde

  25. Crazzy

    publicat @23:05 04 June 2008

    mda… ce sa mai zic…
    gelozia boala grea… sufar de aceasta boala si doare… dar cel putin incerc sa o controlez… si stiu ca la mine vine de la neincrederea in mine, nu in cel de langa mine :) eh… ata ete…

    Raspunde

  26. mixcu

    publicat @23:29 04 June 2008

    de 3 ori am intrat aici … nu m-ai impresionat cu nimic… asta e a 4-a … si postul asta , m-a impresionat cat 100 ! foarte foarte foarte ok ! Bravo , bro.

    //cristi

    Raspunde

  27. stelistul07

    publicat @23:37 04 June 2008

    care e curva tot curva ramane

    Raspunde

  28. daniela

    publicat @00:12 05 June 2008

    pai, pai, pai , mai, mai, mai draga Cabral….alege trei cupluri nebune de gelozie si le aplic o terapie prin arta , tema pt concursul tau

    ca gelozia ca si alte dezechilibre psihice , are sanse la terapie

    Raspunde

  29. Lush

    publicat @01:04 05 June 2008

    Aaaa. deci nu is singurul! Dar is la regim acum! Ai mare dreptate, dar mai stiu si de fete care fac asta!

    Raspunde

  30. sorin

    publicat @01:15 05 June 2008

    Bravo Cabral. Un om care le spune pe fata. Mi-a placut acest articol si faptul ca ai mare dreptate legata de neincrederea barbatilor.

    Raspunde

Lasa un comentariu