Murim, si mor ai nostri.
publicat @ 22 December 2009 in categoria > din viata...
Taguri: DIN ROMANIA, lacrimi, politicienii, Romania
De cand ma stiu urasc spitalele. Pentru mirosul lor, din cauza durerii fiecarui om ce-a trecut pe-acolo, durere ce pare sa ramana incremenita si suspendata ca fumul de tigara intr-o incapere fara ferestre, urasc sa fiu acolo, sa stau acolo. Cand m-am tavalit ultima oara cu motorul vroiau sa ma interneze pentru doua zile, genunchii-mi erau praf, coatele la fel, palma stanga era carne vie, ligamentele incrucisate de la laba piciorului drept rupte aproape 100%, eram sifonat sanatos. Cand am auzit de internare m-am codit si m-am foit pan-am reusit sa fug (cum am fugit va spun alta data, e de rasu-plansu’!).
Am umblat ceva prin spitale, slava Domnului, nu prea mult! De cate ori mi-am rupt capul cu ocazia grozavelor si superbelor accidente de motocicleta, hai la spital! Cu ocazia celor cateva raceli groaznice din ultimii ani, hai la spital! Cand cu santierul… hai la spital, sa ne facem antitetanosul si sa scoatem aschiile infipte prin diverse si suspecte suprafete dermice… astea fiind vizitele cvasi-fericite.
Cand fostul meu socru a decedat (odihneasca-se linistit!) am fost alaturi de Lua, cat am stiut si putut, am trecut prin spital. Si acolo n-a mai fost loc nici de fun, nici de misto-uri cu asistentele, nici de vaicareli de barbat exhaustiv si cu chef de vaicareala… pentru ca acolo se murea. Nu intalneai decat spirite crunt sufocate in trupuri costelive, nu vedeai decat oameni care-si mangaiau suflete pereche, sau mame, tati, surori, care se zvarcoleau intr-un final dureros.
Spitalele noastre sunt gauri negre, paduri intunecate si reci, pline de copaci strambi si urati, populate de spirite costelive, locuri unde aia cu coasa pe umar se plimba in voie.
Si cand spui “Romania” si mai adaugi si “spital”, deja simti faldul giulgiului mortii cum te atinge si-ti infioara carnea pe tine.
Sistemul sanitar de la noi are nevoie de ajutor. De acelasi fel de ajutor de urgenta de care are nevoie un pacient cu puls zero, cu picioarele amputate si cu sangele scurs aproape tot din corp.
Pentru ca mor oameni. Degeaba. Pentru ca doctorii sunt epuizati si infometati, prost platiti si desconsiderati. Pentru ca asistentele au varianta de a-ti da o gura de apa doar si numai daca ai in mana intinsa o hartie de 10 lei, sau au varianta de a trai in saracie, cu buzunarele goale dar facand ce este corect. Si revin… pentru ca mor oameni. Oamenii nostri. Colegii, parintii, fratii si surorile, prietenii nostri. Murim noi.
Da, mi-a plecat un prieten. De tot. A luptat cat a putut, dar in ultima vreme a vazut numai halate albe care-si ridicau umerii a neputinta. Acea strangere a umerilor in sus si spre gat, strangerea neputintei. A neputintei lor, a sistemului din care fac parte, a neputintei dotarilor spitalului, a neputintei tuturor care ar trebui sa faca din aceasta schimonoseala scumpa o normalitate sanatoasa.
Bai, ne auziti? Noi murim pe-aici, fi-v-ar girofarele-alea de coloana oficiala transformate in girofare de salvare ce va duce catre intuneric!
aleyna
publicat @20:12 22 December 2009
Sincere condoleante,dragul nostru prieten!Te tin de mana şi sunt alaturi de tine.Ştii bine ca de curand mi-am pierdut şi eu o fiinta draga,pe bunica mea,de aceea ıti cunosc durerea şi plang ımpreuna cu tine!
nesuferita
publicat @00:01 23 December 2009
1 click = 1euroi
http://e-castig.com/index.php?r=SnLu lasati si comm meu
:D:D pls
MooNy
publicat @13:20 23 December 2009
nesuferit comentariu si PROST, PROST plasat
Si_via
publicat @17:07 23 December 2009
Sa inteleg ca nu stii sa citesti, pentru ca refuz sa cred ca esti o persoana insensibila ………
white rose
publicat @18:44 23 December 2009
@nesuferita..esti cu capul zau..nu-mi plac rautatile gratuite dar tu ti-o meritzi..
Sorin
publicat @20:16 22 December 2009
Uite d-aia nu li se mai agita somnul in scaunele parlamentare, ca sistemul sanitar din Romania e la pamant. Li se falfaie.
Alina
publicat @20:34 22 December 2009
Condoleante pentru pierderea suferita. Nu prea am stat in spital. Dar cunosc oameni care au stat si e un loc unde chiar nu vrei sa te intorci niciodata, nici sanatos nici bolnav.
mdm
publicat @20:42 22 December 2009
eu am mai postat despre sistemul sanitar si despre medici …fiecare padure are uscaturile ei.. evit sa-mi mai dau cu parerea.
de vina sunt domni umflati care ne conduc .
cum e posibil fratilor intr-o tara democratica sa trimiti acasa intre 4-6 zile (fara plata ) medicii ,politistii, armata , profesorii ?????????
pai sa se duca ei cate 6 zile sa vedeti atunci cati bani se strang la buget.ca una e sa-mi iei mie din 800 de lei 15,5% si alta e sa iei 15,5% din vreo 200de milioane .
condoleante cabral!!!!
Vasile Manu
publicat @21:14 22 December 2009
Condoleante!
Din pacate, se duc dintre noi doar acele persoane la care tinem cel mai mult.
Hector Brutacu
publicat @21:24 22 December 2009
Imi pare rau, Cabral !
Cu totii vom pleca mai devreme sau mai tarziu pe acelasi drum, dar este frustrant atunci cand plecam … cu zile. Zile pe care niste unii ni le rapesc cu atata cruzime si incompetenta.
Muscatura otravita a acestui sistem sanitar(aproape identic cu unul de pompe funebre) am simtit-o si eu in preajma mea … Si doare al dracu’! Doare cand te lovesti de atata nepasare, incompetenta, nesimtire si nesat. Iti vine sa pui mana pe o arma , sa intri in spital si sa tragi in tot ceea ce inseamna halat alb, albastru , verde … Iar apoi sa pandesti, ca o fiara, pe fiecare porc de politician si sa ii spinteci abdomenul cu mainile goale. Sa simta si ei pe pielea lor macar o parte din durerea pe care o simt unii dintre noi!
Oanna M.
publicat @21:32 22 December 2009
Condoleante!
Din pacate… Asta e Romania.. Astia suntem noi… Putini sunt cei carora le pasa.. Trist!
silvia
publicat @22:04 22 December 2009
Sunt langa tine……Chiar daca nu ma cunosti, chiar daca nu stii cine sunt……Imi pare rau pentru pierderea ta…..Din pacate, stiu ce inseamna spitalul, sa intri pe la Urgente si sa vezi un batran mai mult mort decat viu, scos pe o targa amarata, sub ochii tai….Am vazut multe, am trait multe, din cauza doctorilor am acum probleme cu inima, urasc doctorii, spitalele, sistemul asta nenorocit……Am doar 20 de ani, insa in ultimii ani am ajuns destul de des la spital…..Ba cu inima, ba ficat, ba tomografie, ba raze X……o prietena de-a mea a intrat in toaleta si acolo a dat de un mort, pus pe o targa, acoperit doar cu un cearceaf…Iti dai seama ce soc…..Mie, personal mi se face rau de la aerul din spital……Stii, uneori ma intreb daca nu ne luptam cumva cu morile de vant, incercand sa tipam cat putem de tare ca murim, incet-incet…
dana
publicat @16:53 23 December 2009
si tu de unde stii ca “nu au sesizat” doctorii? poate nu a raspuns la tratament?
inaninte sa acuzi , e bine sa fii informat
Andreea
publicat @17:00 23 December 2009
Hai mai Dana.. stim cu totii cum e: nu scoti banu’, nu se uita nimeni la tine. Asa sunt 99% din medicii din Romania…
silvia
publicat @00:27 24 December 2009
ai dreptate,numai ca bunicul meu era sa moara in spital, daca nu punea mama 10 lei in buzunarul unei asistente acum ceva vreme; daca vorbesti de clinicile private, acolo e alta treaba. Intr-adevar, in sectorul privat esti tratat ceva mai bine; am cunoscut un pic din partea asta si e mult mai ok, sincer.
RB
publicat @22:19 22 December 2009
Imi pare rau pentru prietenul tau…
) ). Sa nu uit sa precizez ca pana sa ajung la Colentina, am fost la Floreasca unde nu a avut cine sa ma consulte, ptr ca pe pe usa cabinetului scria pe un post-it roz: “azi 30.11.2009 sunt in concediu”…
Despre sistemul medical din Romania pot sa spun ca, …surpiza…, este VARZA! Numai acum trei saptamani au reusit cei de la Colentina sa ma trateze de infectie cu stafilococ. Abia a doua zi, cand m-am dus disperata la Victor Babes si-au dat seama ca …. am facut varsat de vant (da, la 26 de ani
Asta vara am stat doua saptamani in spitalul CFR la Cluj cu bunica-mea. Am vazut mort scos de la terapie intensiva si lasat pe targa in mijlocul holului pret de vreo 15 min…
Tot acolo am vorbit si avut grija de o femeie care era pe un pat alaturat in salon; din pacate nu a mai apucat sa iasa in viata de la reanimare, ptr ca…. doctorii nu au sesizat ca i s-a deschis operatia si a facut septicemie…. ce sa mai… La noi in spitale mori cu zile!
Carmen007
publicat @22:37 22 December 2009
Sa inteleg ca sunt singura care a stat 2 luni in spital interata fara sa dea spaga? Nu mi s-a cerut, nu s-a uitat nimeni urat la mine si am avut parte de asistenta si cel mai bun tratament ( atat cat se putea). Urmatoarele luni de tratament au insemnat drumuri la spitale, dispensare etc si tot fara spaga… ba mai mult decat atat mi s-a zambit de cele mai multe ori… nu stiu la altii cum o fi dar la mine dracul n-a fost deloc asa negru cum il descrieti voi cu totii…
Anka
publicat @22:43 22 December 2009
Imi pare rau pentru prietenul tau. Condoleante! Ai perfecta dreptate cu spitalele noastre…am avut si eu “placerea” sa ajung pe la urgente la mine…cu bani dati , tot ca pe un caine te trateaza…te lasa sa mori cu zile, sunt inconstienti atat medicii cat si asistentele… viata noastra sta in mainile lor si eu nu vor sa faca nimic… Acum doua luni “m-am distrat ” cu o criza de colecist, infectie la fiere , in ficare zi ajungeam la urgente cu salvarea de la birou imi bagau o perfuzie si atat… cu doua ecografii facute nu mi-au prescris nici un antibiotic pentru infectie… a trebuit sa ma duc cu spagi sanatoase ca sa ma bage cineva in seama … ei vroiau sa ma bage in operatie si de fapt eu aveam nvoie de antibiotic… traiasca pilele din spitale , cica acum asa se poarta … sa ai bani si relatii la medici… un sistem infect, jegos… Da , ai spus bine ca murim pe acolo si ei nu ne baga in seama… culmea si mai cotizam si sanatos pentru leafa lor… daca mergi sa iti faci un RMN in Franta cu tot cu consultatie si tratament te costa 150 Euro … la noi doar RMN-ul te costa 650 Ron si mai trebuie sa pui in plic o suma consistenta sa ti-l citeasca cineva corect , ca sa nu iti prescrie tratamentul care sa te omoare…
Mia
publicat @22:49 22 December 2009
Imi pare rau…condoleante.
Andrei
publicat @23:13 22 December 2009
Condoleante! Eu ma simt norocos ca nu am fost internat niciodata in spiatal in 21 de ani! Sper sa spun asta si peste vreo 20 de ani!
Andrei
publicat @00:52 23 December 2009
multumiti lui ion iliescu… care in 3 mandate a distrus totul in tara asta.
Andreea
publicat @12:11 23 December 2009
el a inceput,iar restul au continuat…
Criss
publicat @01:23 23 December 2009
Imi pare rau
recent am trecut prin acelasi lucru, a fost bunicul..
uoooof! Sincere condoleante!
agr3siva
publicat @05:14 23 December 2009
Sincere condoleante!
)am fost ascultata: fara bani si fara interventii.
Din pacate vrem nu vrem, suntem dependenti de putredul sistem sanitar. Asa cum e el, in caz de nevoie ne punem toate sperantele in spitale si-n doctori. O stiu din proprie experienta. E crunt sa stai langa cineva iubit si sa nu fii in stare sa-l ajuti, sa-i alini durerea. Cand eram mai mica, inchideam ochii si speram sa am puteri paranormale sa iau durerea asupra mea (asa mai vedeam eu prin filme). Pe la vreo 16 ani am inceput sa am divergente cu anumite cadre medicale. Am fost impertinenta, am fost data afara pe o usa si am intrat pe alta, am tipat si m-am certat, am amenintat pentru atentie. Mi s-a acordat in cele din urma (era si normal dupa banii investiti in buzunarele albe – nu de catre mine pt ca nu pot da mita). Uneori insa, fara a face nimic am fost privita si acceptata ca adult, ca un “om mare” (desi nici acum nu mi se da mai mult de 18 ani
Mi-e sila de spitale, mi-e sila de directorii de spitale, de personal si nu pot intelege de ce toata lumea ii priveste ca pe niste zei. Ok, inteleg nu-s platiti bine, lucreaza mult, invata o viata (am prieteni studenti la medicina), dar cine le da dreptul sa se joace cu vietile oamenilor? Sa-i umileasca pe bolnavi si pe familiile acestora? Incerc sa-mi musc limba si sa ma limitez in text pentru a nu-mi scoate la iveala frustrarile. Si totusi la noi macar iti fac o analiza ceva, prin alte parti te consulta iti da un fel de nurofen si te trimite acasa “nu e nimic grav” si dupa o luna mori. Nu stiu daca sunt doar eu, dar pe unde am fost si am intalnit doctori sau personal medical, 80% a fost incompetent.
Si totusi depindem de ei, ne rugam cu lacrimi, cu sufletul sa ne ajute.
Alexei
publicat @07:06 23 December 2009
Sincere condoleante! Dumnezeu sa-l odihneasca-n pace!
catalina
publicat @09:18 23 December 2009
of… nu te invata nimeni sa intelegi moartea, mai ales cand e vorba de sistemul sanitar din romania. cu ceva timp in urma, pandaru scria in “Gandul” un editorial cu titlul “In Romania, cel mai bun medic e norocul”…
iar durerea nu trece nici acum, nici mai incolo. poti doar sa o mai faci uitata din cand in cand:(
Stefy
publicat @11:33 23 December 2009
Condoleante…si eu stiu ce inseamna sa pierzi prieteni si apropiati…a trecut deja o luna cand o fosta colega de clasa a murit de cancer…19 ani. Mai trist e ca medicii nu si-au dat seama (pentru ei era normal sa faci tromboza la 19 ani :-j) Au tratat efectul…nu si cauza…si s-a dus…Am pierdut-o si pe buni, tot anul acesta si tot cancer, iar in primul spital in care a fost ea internata (inainte sa se stie ce are) au tratat-o cu algocalmin, dar ea avea cancer. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace.
Eu prefer sa nu merg la spital, pentru ca si eu am tras destul din cauza medicilor…:-<, dar macar am ramas doar cu cele cateva kilograme in plus datorita inconstientei lor…Mi-e scarba de tot ce inseamna sistemul romanesc de sanatate si de tot ce inseamna politichie si alte cele…
ipo
publicat @11:48 23 December 2009
Am uitat ca ai fost mare motociclist. Ar fi misto sa scrii cate ceva pe tema asta pe blog, cum e cu motorul, cum trebuie sa mergi, ce trebuie sa faca soferii etc.
Dani
publicat @12:09 23 December 2009
Sincere condoleante!
Acum ceva timp,mai exact acum 2 ani, a fost o perioada neagra pentru mine.Mi s-au stins pe rand, toti cei dragi : tata,bunica,bunicul.Intr-un singur an.
Cunosc sistemul sanitar.NU vreau sa par vre-un badaran,vre-un prost crescut sau vre-o specie de Dorobanti,insa am plesnit o asistenta si-un paznic, in momentul in care am fost la bunicul meu in spital si-am vazut ca era legat de pat,cu niste cordoane,atat de strans incat avea mainile vinete.Iar asistenta care-l legase si care fusese in tura,mi-a zis zambind,nu stiu cine l-a legat.
Iar tatal meu…a suferit un infarct.Salvarea a venit relativ repede,dar au spus ca n-au ce sa-i faca,ca nu mai incearca sa-l resusciteze.Iar la urarile de bine si de zbor de la etajul 7, au scos imediat echipamentul si s-au facut ca incearca…De reamintit faptul ca tatal meu a fost profesor,iar doamna de pe ambulanta avea baiatul in liceul respectiv…si-a dat seama ulterior…
Condoleante Cabral ! Dar sa stii ca cei buni,pleaca primii !
pitzisicoca.blogspot.com
publicat @12:11 23 December 2009
ii doare in fund cabral.atat timp cat ei si ai lor o duc bine, si sunt tratati regeste in spital..ce sa mai. am vazut emisiunea romania te iubesc, cu acei copii bolnavi de cancer care au murit din cauza birocratiei, indiferentei si incompetentei celor din minister. e grav!! si nu cred ca se va remnedia situatia
Andreea
publicat @12:12 23 December 2009
Condoleante Cabral!
Cunosc prea bine spitalele noastre si minunatele lor dotari.. Nu demult, mi-am pierdut bunicul, tocmai pt ca medicilor li se falfaie…avea cu inima si a fost tratat de plamani…
somerio
publicat @12:49 23 December 2009
Din punctul asta de vedere… sunt un fericit. Desi am avut de a face cu spitalele,n-am fost niciodata internat. N-am avut nimic rupt, nicio operatie, nicio raceala atat de servea… nimic. In schimb, mi-am pierdut doi bunici la interval de cateva luni… ambii internati in prealabil prin spitale. N-am sa uit niciodata lumina de fata bunicului cand ma duceam la el cu un mar sau o portocala. N-am sa uit cata bucurie ii aduceam in acea lume murdara, perversa, materialista si dura. Erau ultimele lui momente de viata… si-mi reprosez si acum ca n-am stat acolo in tot timpul meu liber. Sunt oameni care au muncit… care s-au jertfit, care s-au sacrificat pentru noi… si mor in niste conditii pe care nu le merita…
Mirosul ala, egrasia, asternuturile ingalbenite care cine stie cati muribunzi au vazut…
Trist…
somerio
publicat @12:51 23 December 2009
aaa si apropo de bunicu’ de care povesteam in commentul anterior…
a murit de cancer…
dupa primele investigatii ale medicilor… l-au operat de apendicita… va imaginati ?
degeaba !!!
L-au operat doar pentru ca asta credeau ei ca are… apendicita. Atentie… avea cancer la plamani !!! ce simptome comune credeti ca au cele doua boli ?
ioana
publicat @18:35 23 December 2009
idioti doctori,multi asaaaaaaaaaaaaaaaa
mina
publicat @12:58 23 December 2009
condoleante. ce ai scris tu este din pacate realitatea si sunt milioane de cazuri in care s-a murit din lipsa de bani sau de interes a sistemului sanitar din Romania.Inca odata condoleante si sa dea Domnul sa te faci auzit in aceasta problema!
Princess
publicat @13:09 23 December 2009
http://www.gds.ro/Comunitate/2009-12-21/Mutilata+de+doctori
Daca imi permiti sa postez asta…si eu se presupune ca trebuie sa nasc peste cateva luni…si alte viitoare mamici…ce sa facem? Sa nastem acasa?
Iuliana
publicat @13:42 23 December 2009
Si eu ca si altii ma simt sugrumata de neputinta, ce am putea face? Sa aruncam cu pietre in ei cand se fataie in coloana oficiala? Medicii nostri se indreapta spre occident,asistentele sunt imune la durere si rugaminti, spitalul e un demo al iadului pe pamant…
Si e trist, si e parte si vina noastra ca le permitem sa ne faca asta intr-o tara democratica, unde se moare de foame, de boli, de neputinta…
angi
publicat @13:50 23 December 2009
Poate fi spitalul si poleit cu aur ca tot nashpa mi se pare,daramite cum e el la ora actuala in romania ….nu ne ramane decat sa ne rugam la Dumnezeu sa ne fereasca de necazuri si sa avem grija de noi.
Mi-as dori ca medicii de la noi sa aiba parte de mai multa consideratie din partea autoritatilor.E de-a dreptul jignitor ca atunci cand un parlamentar(n exemple) atunci cand e bolnav sa se trateze dincolo…asta nu denota decat ca sunt constienti de situatia din spitalele de la noi doar ca…ii doare-n basca,ca doar ei au banii sa se trateze in strainatate,pentru ce ar investi ceva in tara??
MooNy
publicat @14:02 23 December 2009
Spitalul poate sa fie din partea mea cel mai sumbru posibil, daca exista vointa din partea doctorilor sa te consulte corect, se poate (citeste cometariile mele pe pagina anterioara cu privire la pietrele la rinichi sa vezi ce discutie lunga port de una singura).
Si normal ca ai nostri o tulesc in afara. ca aici fie tre sa dea mai multi bani ca in afara (ca se vede ca sunt mai multi in buzunarul alora de sus) sau, daca da bani “spaga” se ajunge in presa cu “Xulescu presedinte a dat spaga sa intre in operatie inaintea a 100 de pacienti pe listele de asteptare”. Si ce sa faci? Pleci la altii, dai un ban si asta e.
Noi o sa investim in ceea ce e corect cand o ploua cu broaste roz.
Eu
publicat @14:31 23 December 2009
Condoleante!
Cu permisiunea ta indraznesc sa postez si eu povestea unui coleg. Aflase ca urma sa fie tatic cand o alta veste, crunta, i-a stirbit bucuria: viitorul tatic are leucemie. Daniel a declarat razboi bolii. Trebuie sa traiasca pentru minunea ce urmeaza sa se nasca. Cronici de pe campul de batalie gasiti aici: http://ionatane.blogspot.com/
Periodic are nevoie de transfuzii, grupa A2. Gasiti in post-urile lui detalii.
Mordechai
publicat @15:14 23 December 2009
Prietene, mulţam pentru un an de cuvinte bine potrivite. Pentru gândul cuminte şi inima aia mare.
La mulţi ani!
Blogroll