cabral.ro

Ipocriti. De la ce facem, la ce spunem…

Treaba e simpla: graseiem prin viata zambind sau aruncand sudalme, pretinzandu-ne altfel. Ne-am insusit vorba aia veche cu “fa ce zice popa, nu ce face popa” incat suntem niste gaunosi plini de povete curate.

Ce oras mizerabil a ajuns Bucurestiul!” croncanim cu totii dezgustati in timp ce 50% dintre noi isi arunca toate jegurile ce rezulta in urma tropaielii porcesti umane zilnice.

Ce trafic de cacat avem!” ne fandosim cu totii verbal, dupa ce am alergat cateva stoluri de babe pe trecerea de pietoni, am fortat 3 “galbenuri” si am aruncat masina pe trotuar fortand troleul sa ocoloeasca pe trotuarul opus.

Clasa politica e un jeg!“* bananaim cu totii la un pahar de vorba, dupa ce ne-am simtit bagati in seama la alegeri, dupa cei 4 ani in care am stat ca bufnitele pe craca si n-am facut nimic.

Sistemul medical e o ghena, suntem tratati ca niste animale!” hohotim cu totii lasand la o parte momentele cand in loc sa scriem o plangere am bagat discret 50 lei in buzunarul unei asistente grase si nesimtite.

Umanilor, hai sa lasam vrajeala, avem ce meritam.

Comentati in voie… putem totusi sa lasam ipocrizia deoparte… macar azi?

54 comentarii

  1. krossfire

    publicat @13:44 28 January 2009

    Sa lasam ipocrizia pur si simplu sau sa o inlocuim cu o torta ?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  2. alishor

    publicat @13:46 28 January 2009

    De acord cu primele 3 :
    – curatenia o poate face/ pastra fiecare prin gesturi mici si va conta in the big picture
    – traficul ar avea de castigat daca ne-am impune cateva reguli de baza, simple (parcare civilizata, nu pe trotuar, atentie la pietoni..samd)
    – clasa politica o putem schimba daca merem la vot si dam cu stampila
    INSA : la doctor ma voi duce cu bani cat inca mai pot sa ma misc si sa-i castig. Cand e vb de viata si sanatatea mea, sau a celor apropiati, i-as da doctorului tot ce am ca sa ma faca bine .. n-as risca sanatatea mea ca sa schimb lumea in mai bine. Nu sunt sfanta sfintelor ..

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  3. popescul

    publicat @13:48 28 January 2009

    pe mine ce-l mai mult ma enerveaza cei cu clasa politica e un jeg.ok.aveti dreptate.Dar de ce mama dracu cand sunt alegeri sunteti intr-un orgasm electoral,aplicand stampila pe,dupa cum spuneti inainte,un jeg?Nu inteleg…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  4. silvia

    publicat @14:25 28 January 2009

    ok, recunosc! eu nu am fost la vot! pur si simplu nu m-a interesat de restu’ si nici de mine la vremea respectiva! stiu ca acum ma plang de anumite lucruri din vina mea, insa trebuie sa le accept :) capul face, capul trage………ah, cat despre gunoi, de multe ori gasesc respectivele zone devastate sau arse……….in centrul orasului gasesti cosuri de gunoi la fiecare pas, in zonele marginase trebuie sa te uiti de o mie de ori in jur si daca gasesti un cos de gunoi, ai noroc! cat despre spitale, daca te duci la cel judetean, si vb aici de orasul meu, Constanta, trebuie sa ai bani la tine! bunicul meu a facut o criza de rinichi acum cativa ani si daca nu le dadea mama bani asistentelor, sa-i faca o perfuzie, azi era in cosciug………eu am avut noroc cand m-am operat, ca am ajuns la o clinica privata si daca i-am dat bani medicului respectiv, a fost pentru ca am fost multumita de munca lui si am considerat eu ca merita! si clinica e tot in Cta iar conditiile sunt ireprosabile! intr-o tara in care fiecare da din coate cum poate si isi vede interesul propriu, cu cine sa mai fii unit si sa protestezi cu adevarat? ok, si eu ma includ in categoria celor care sunt mai egoisti, sper ca pe viitor sa ma schimb un pic :)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  5. Bad Pitzi

    publicat @14:31 28 January 2009

    Total de acord cu primele 3, nu si cu ultima. Pentru ca daca te afli la spital, esti bolnav. Pentru ca daca esti bolnav, vrei sa te faci bine. Pentru ca daca-ti doresti sa te faci bine, trebuie sa dai bani, nu sa faci plangere, ca o mierlesti. Fapt:
    Ai cancer. Chimioterapia e pe banii statului (o, da! incredibil). Ajungi la sedinta de chimio, sunt 50 de oameni. Nu-i loc pentru toti, tre luati pe rand. Ghici cum sunt sortati?
    Nu vorbesc din auzite…din pacate vorbesc din experienta.
    In rest, adevarat.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  6. monkey

    publicat @14:36 28 January 2009

    pai parca am mai zis si eu acelasi lucru in niste comenturi ale unor posturi de-ale tale mai vechi :) so…cam asa e cu ai zis… ne complacem in situatia asta.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  7. andreea

    publicat @15:39 28 January 2009

    ma uitam in aceasta dimineata la emisiunea domnului badea care comenta aceleasi lucruri.si concluzia lui(foarte adevarata) a fost ca,desi cei care sunt acum in politica vor pleca,vor venii altii si altii si vor fii la fel de rai sau chiar mai rai.probabil ne invartim cu totii intr-un cerc din care cu greu vom putea iesii vreodata si probabil arma noastra,a oamenilor de rand(ca sa putem supravietuii acestui cerc)este,din pacate NEPASAREA.eu mai merg in vacanta la bunica mea,si observ cum doamna primar impreuna cu cativa oamenii folosesc banii primariei pentru a-si cumpara masini,apartamente sa-si faca vile.ii cumpara pe bietii oamenii ininte de alegeri cu cativa mici si un pahar de bere. ceea ce vroiam sa spun este ca acesti oamenii sunt peste tot din pacate si totii ne folosesc ca pe o minge pentru a se imbogatii mai mult decat ceilalti.dar intrebarea este pana cand vor sa se imbogateasca?respectiva primarita are 4 masini copii ei inca 4 are vila in sat,vila la munte,apartamente in orase dar inca nu este multumita iar batranii de acolo mor pentru ca pensia nu le ajunge ca sa mituiasca o asistenta sa le dea macar un tratament adecvat.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  8. rox

    publicat @15:55 28 January 2009

    Intr-adevar, de cele mai multe ori suntem ipocriti; comentam, dar doar pt noi sau cu prietenii apropiati. Odata m-am trezit cu o coaja de banana in cap aruncata dintr-un autobuz. Din pacate, se pot intampla lucruri mult mai rele pt ca ne lipseste atitudinea, solidaritatea. Dar cati dintre voi aveti catei pe care-i scoateti la plimbare si nu curatati in urma lor?! (asta este iar o problema care ma scoate din sarite). ce cred eu ca ar tb facut? pt inceput ar tb sa se dea niste amenzi(dar sa se dea!) sa-i usture pe cei care arunca mizeriile in alta parte decat la gunoi.
    pt cei f nesimtiti din trafic sa li se ia numarul si sa li se faca reclamatie, la o reclamatie grava sau un nr de x reclamatii mai putin grave sa fie cumva monitorizati si cat mai des opriti de politie. apropo de asta am vazut odata la stiri, undeva la munte in zilele alea cu coloane de masini cum un domn s-a dat jos la tampitul care il claxona degeaba si i-a facut un mare scandal.Bravo! politicienii… ii ignor atat cat pot pt ca din pacate astia nu-si vor schimba obiceiurile.
    Si inca ceva: mass-media ar putea sa faca destule pt a schimba mentalitatea sau a educa oamenii, in schimb ce vad?! sunt promovati analfabetii, oportunistii, curvele, parvenitii, mi-e sila cand mai dau peste emisiunea lui Capatos (cine dracu mai e si asta), am mai dat aseara peste o porcarie de emisiune pe una din “antene” (cu un tip care parea serios, se face de kko pe-acolo), alte nulitati pe Prima (porcariile alea cu ispite, infideli, etc), efectiv la posturile romanesti nu mai ai la ce sa te uiti. De ziare nici nu mai pomenesc. Deci si “breasla” asta ar trebui sa ia atitudine.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  9. Follenvie

    publicat @16:26 28 January 2009

    ai vreo propunere concreta? nu ma refer la treaba cu traficul si cu dr-ul ca aia se intelege de la sine ;)

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  10. Sabbra

    publicat @17:34 28 January 2009

    Da, ai dreptate! N-am ce zice.
    Paradoxal, ne sesizam in masa, gresim in masa, nu facem nimic in masa, etc in masa!
    Solutii?

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  11. Un om

    publicat @18:46 28 January 2009

    Locuiesc in Bucuresti. Stiu despre ce spui tu aici. Insa imi place sa cred ca sunt dintre cei care incearca sa faca “altceva”: am un buzunar special pentru servetele folosite/ambalaje golite/alte chestii in rucsac pe care il golesc cand ajung la un cos de gunoi. Nu fumez, deci nu arunc pe strada tigari, dar daca as fuma, nu as fuma pe strada. Nu arunc guma pe jos dupa ce o mestec. Ajunge infasurata in servetel in acelasi buzunar cu “gunoi”. Nu trec pe galben. Nu parchez pe trotuar, ce naiba, nu pot sa merg pe jos 200 metri? Nu e musai sa parchez “la scara”. Nu arunc gunoiul pe geam. Pentru ca nici mie nu mi-ar face placere sa imi aterizeze pe freza/masina/caine o punga cu mancare stricata sau, mai rau, “gunoaiele” din baia femeilor. A, si curat kkt-ul cainelui cand il scot afara. Nu e greu.
    Da, recunosc, nu MAI merg la vot. Nu am cu cine vota. Chiar nu am. Consider ca e o pierdere de vreme. Am mers la vot, dar nu am vazut schimbarea mult promisa.
    Eu ma incapatanez sa “fac ceva”.
    Referitor la sistemul medical… Sper sa nu ajung curand sa am de-a face cu el. Pentru ca nu imi place spaga. Nici sa dau, nici sa primesc. Pentru ca se poate si fara. Un adevarat profesionist nu primeste spaga ca sa isi faca treaba pentru care e deja platit.
    Hai ca deja aberez prea mult.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  12. alexandra

    publicat @19:38 28 January 2009

    Merci Cabral! ai spus ceea ce trebuia spus si foarte bine. un alt exemplu ar mai fi “Romania este o tara de bip bip bip” …. oke poate ca este dar si noi contribuim din plin sa o facem de bip bip bip …. mizerie stim sa facem dar de adunat in urma noastra nu, ne vaitam ca invatamantul e jalnic dar nu ar pune mana si elevii sa invete, dar obraznici sunt (vrobesc din clasa mea), ne vaitam ca e transportul in comun in conditii bune..dar cine mazgaleste in metrou cu markere… si ar putea continua lista mult si bine … Concluzia?! Bine-mi pare ca ne facem singuri de bip bip bip si apoi ne vaitam ca de ce … :) )

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  13. viorica dobre

    publicat @21:50 28 January 2009

    De acord. Avem ce meritam.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  14. ketherius

    publicat @21:54 28 January 2009

    Asta e boala societatii romanesti. Toti spun(em) ca e rau, toti vor (vrem) mai bine si mai mult, dar nimeni nu incepe sa se poarte cum ar trebui. Nimeni nu da inainte de a cere, nimeni nu se poarta cu ceilalti cum ar vrea sa se poarte ceilalti cu el. Prin nimeni inteleg nimeni in afara unei minoritati infime care mai are buna-creste si speranta de a schimba ceva.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  15. Kadesh

    publicat @22:46 28 January 2009

    cu o floare nu se face primavara.majoritatea gandesc asa.ar trebui sa ne schimbam intai noi si apoi sa avem asteptari si de la altii…

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  16. Stefy

    publicat @23:50 28 January 2009

    Sistemul romanesc de sanatate chiar sucks. Adica dupa ce faci blocaj renal la singurul rinichi care ti-a mai ramas, te trimite acasa (la 200 de km distanta) la 12 noaptea dupa daor 5 ore, tu om cu un rinichi rpoaspat scos si cu celalalt facnad blocaj :| . Si trebuie sa vina altcineva tot de la vreo 100 de km distanta ca sa te duca in plina noapte acasa ca deh de ce sa te mai tina?…probabil din cauza asta am alergie la sistemul romanesc de sanatate, insa nah ai si tu dreptate. Si bani la medic tot trebuie sa dai ca deh…nu vrei sa mori si te mai duce si la clinica lui particulara ca nah….nu te poate duce la spitalul public ca deh le e frica ca nu le bagi nimic in buzunar…Si cu buna-mea la fel.I-am dat bani medicului pentru ca e grav bolnava…acum si de 3 4 ori pe zi vine la ea insa sunt convinsa ca daca nu dadeam putea sa moara…(si e rau bolnava…foarte rau :( )

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  17. Yoji

    publicat @00:14 29 January 2009

    toti se plang de Romania de parca in alte tari ar fi altfel
    poate ar trebui sa apreciem ce avem aici,nu sa visam sa fim ca altii

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  18. localnick

    publicat @01:57 29 January 2009

    Acum ceva ani am fost in USA cu o bursa de student si am vazut cu ochii mei, nu doar din auzite, ca se poate trai si altfel. La intoarcerea in Romania, eram hotarat sa nu mai accept niciuna din mizeriile de genul celor pe care le pomenesti. Eram decis sa ma lupt cu armele inteligentei si bunului simt, sa ma iau la tranta cu sistemul, pentru a contribui la schimbarea in bine a Romaniei si romanilor. Vroiam sa mut muntii din loc, sa pun in aplicare toate lucrurile bune pe care le vazusem si le invatasem dincolo.

    O mare iluzie. Romania e o tara profund inapoiata la capitolul civilizatie a traiului in comun, in care nu exista masa critica necesara pentru schimbare. E o chestiune de statistica, simpla: cei care vor civilizatie sunt un procent prea mic. Incearci, te zbati, te certi, te stresezi si poate ca reusesti sa schimbi cate ceva, pe ici, pe colo. O mai fac si altii. Per total insa, e mult prea putin. Majoritatea e impotriva. Majoritatea nu recunoaste civilizatia, nu o simte. Nerecunoscand-o, nu are cum sa o doreasca.

    In Romania, masa critica inclina balanta spre modelul manelisto-becalist-cocalaristic. E vorba de o matrice (sub)culturala inchegata, cu radacini adanci, care nu se va schimba usor. Celui care nu a invatat de mic unde se pun virgulele ii va fi foarte greu sa scrie romaneste mai tarziu, cand creste. La fel e cu toate celelalte.

    Iar cei care vor sa fie altfel au avut si vor continua sa aiba statutul de minoritate tolerata. Vrei sa arunci hartia la cos? Vrei sa parchezi masina corect? Vrei sa nu dai spaga? Te-am inteles, esti mai ciudatel. Te acceptam si pe tine in lumea noastra, ca suntem un popor tolerant. Nu-ti face insa iluzii. Nu vei reusi sa ne schimbi.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  19. mArius

    publicat @10:59 29 January 2009

    Referitor la kestia cu datul spagii la doctori:
    Da, daca ai o problema foarte grava, da, si eu as da.
    Dar se intampla sa te duci cu diverse probleme de sanatate care nu sunt de viata si de moarte.
    Atunci nu mai dau, atunci prefer sa stau o zi fara tratament, ca doar nu oi muri fara penicilina o zi daca am o raceala la plamani si sa fac scandal.
    Ii inteleg pe cei care au cancer si care dau spaga, insa nu ii inteleg pe cei care dau spaga la medicul de familie ca sa fie consultati. Nu te baga in seama, il schimbi.
    In ultima vreme, aud din ce in ce mai des de medici de familie foarte buni ( adica te consulta, iti da retete compensate, nu iau bani nici daca le dai etc )

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  20. irinutza

    publicat @16:00 29 January 2009

    ttttttttttttttttttttttyyyyyyyyyyy pup

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  21. Georgiana

    publicat @18:10 29 January 2009

    Hmmm eu vad Romania doar in vacantze cand vin sa imi revad familia….Fiecare cu mentalitatea lui Cabral, totzi gandim diferit…eu una nu am cum sa ma lupt cu morile de vant.Omul se modeleaza dupa societatea in care traieste daca 10 sint ipocriti unu care nu e nu o sa le faca fatza sigur…..isi creeaza lumea lui si sociatatea lui aparte sau nush…Eu una nu ma trage sa vin acasa(sa ma stabilesc)…Aici e bine,nu e o lume de fitze ,fiecare se uita in farfuria lui,nu a vecinului si isi vede de treaba lui.Medici…..prosti(non-profesionali) dar atat cat pot ei te ajuta fara sa ridice cotul in sus k sa le bagi plicul in buzunar,la birour pe la primarie , birourile de somaj,de persoane straine unde am fost totzi te intampina cu amabilitate si ceilalti isi asteapta randul …..in schimb acasa toti asteapta sa le dai….mi-e greatza uneori dar este Romanik mea:*:*:*:*:*:*:*:*

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  22. dia

    publicat @11:12 02 February 2009

    stii c este ciudat?sunt asistent medical la ambulantza!nimeni nu-mi “vara” bani in buzunar p post d mici atentii,salariul d baza e 1000 ron,imi platesc analizele si medicamentele,desi venitul meu e undeva la 15000 ron!si “sinistrul” sanatatii mai reduce din sporuri,la fel si “primsinistrul” boc!oare dc pleaca personalul medical in tzari unde sunt platiti mult mai bine,unde s respecta meseria,unde nu-si bate nimeni joc de umanitate!
    scuze dak am fost agresiva!

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  23. marius

    publicat @11:33 02 February 2009

    de inceput o sa zic k am auzit de blobul tau de la emisiunea lui BADEA.cat despre romania cuvinte de bine nu prea ai ce sa zici,hai sa fim seriosi,nu se mai face nimic in nici un mod.cik avem bogatii,asa si?sa le vindem,nu asta fac alesi lor?k ai mei nu sunt,a, 25 nu am votat niciodata,caaa nu am pe cine,cat despre clasa politica vorba vine k ei defapt sunt hoti tari,tare curios as fi cand o sa se schimbe ceva in tara asta.cred k o revolutie ar pute face ceva,in rest nu stiu ce sau CINE ar mai putea face ceva.sistem medikl,am avut o taietura la mana m-au cusut k pe porc,in rest e praf din toate punctele de vedere,DAR DE VINA SUNTEM TOT NOI.doar suntem ROMANI ce drc.hai ceau ne mai ‘auzim’

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

  24. silviu

    publicat @12:03 02 February 2009

    Ca sa vezi ce inseamna sa fii patriot…
    Eu am fost plecat in Israel 12 ani timp in care nu am avut contact cu Romania.Te iuti la tv si te prostesc astia cum vor ei.Voi nu stiti cum se vede tara noastra de c…t de dincolo de granite.Eu sunt unul din cei ce am avut in Israel lumea la picioare.Am lucrat in constructii si am reusit sa detin o functie foarte mare (chiar una de conducere)si asta in conditia in care eram doar un muncitor fara viza (ilegal).Conduceam o echipa foarte mare si nimeni nu ma invidia pentru ca eram si cel mai bun muncitor.Am considerat ca e mai bine sa vin in Romania si sa pun in aplicare ceea ce stiu aici.Credeti ca e posibil?Suntem o tara in care se mai cere sa fii acoperit de o tona de hartii ciar daca nu stii sa faci nimi.Eu nu am scoala dar am reusit sa fac arhitecti si ingineri constructori din Israel sa-si scoata palaria in fata mea.Oameni ca mine nu sunt cautati.Si ne intrebam oare de ce nu vor cei ce au plecat sa se intoarca si sa puna in aplicare ceea ce au deprins in anii in care au stat afara.Sa nu credeti ca am reusit sa ma reintegrez.Este foarte greu dupa ce traiesti intr-o tara in care toti vor si reusesc sa manance o paine libera si de multe ori cinstita.O lume in care spaga(shpaga)nu este la ea acasa.De multe ori stau si ma intreb:de ce am venit?Nu aici e casa mea.Ma simt strain la mine in tara si in situatia mea cred ca mai sunt cateva mii.Sper ca nu am suparat pe nimeni dar trebuie sa stim cu totii ca ei nu sufera din cauza poporului ci poporu sufera din cauza lor.

    VA:F [1.9.13_1145]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Raspunde

Lasa un comentariu