cabral.ro

Guest post: Am ajuns niste falsi. Si tristi. Niste tristi falsi.

Dupa ce am spus ca mi se pare normal sa-i ajut si pe altii sa ajunga mai in fata am primit un puhoi de texte. O parte din ele chiar de calitate. Am publicat cateva dintre ele, pe o parte le-am pus deoparte. De ce? Nu are nici o legatura cu calitatea, e pur si simplu incompatibilitate intre mesajul textului si oamenii care intra aici. Nu e o contradictie, e pur si simplu altceva pentru altcineva. Astazi public un text care pregateste urmatorul post ce va sa vie ceva mai tarziu, mie mi-a placut. Si din pacate nu am catre cine sa dau link, Diana Florita – autorul textului – nu are blog.

Niste falsi.

Nu stiu daca neaparat as avea ceva atat de wow de spus, dar voi incerca macar un picut sa-ti captez atentia.

Cred ca primul subiect de dezbatere care imi vine in minte ar fi falsitatea cu care se confrunta aceasta natiune. In ultima perioada de timp am tot picat in mijlocul unor discutii relativ amuzante dar si “dureroase”in acelasi timp si am ajuns sa cred ca noi, ca si romani, ne pierdem identitatea.

Am auzit romani plecati pentru putin timp in afara renegandu-si originile, spunand ca nu sunt din aceasta tara minunata in care eu inca cred.

Am auzit pustoaice de liceu care in loc sa isi aduca aminte cand au citit ultima oara ceva, fie si ziarul, meditau la data exacta a ultimei epilari.

Am ascultat inspaimantata copii care inca nu au trecut de gradinita folosind expresii din ce in ce mai vulgare.

Vad in fiecare zi pe cineva nou prin facultate cu genti Louis Vuitton sau D&G, evident niste replici total nereusite achizitionate probabil din faimousul complex comercial Europa.

Ce ma doare cel mai tare in toata povestea asta? Ca noua, romanilor, ne este din ce in ce mai rusine cu compatriotii nostrii, ca incercam sa imitam fitele de la Hollywood, ca multe femei isi stabilesc drept clar tel in viata casatoria cu un barbat de preferat batran, prost si bogat si uneori nu termina nici liceul.

Din dorinta asta absurda de a fi altcineva si in cele mai multe cazuri, idolul pe care ni-l alegem nu e tocmai potrivit, nivelul de cultura a scazut enorm, mari directori habar n-au sa lege doua cuvinte intre ele corect sau sa puna o virgula unde trebuie.

De ce? Pentru ca nu mai respectam nimic din ce e valoros: poti sa fii prost, atata timp cat ai bani si “te iubeste femeile” sau sa fii cat se poate de “blonda” daca iti cad mainile de la tonele de bijuterii ieftine pe care le cari zi de zi dupa tine ca sa le demonstrezi consatenilor ca ti-ai depasit cu mult conditia.

Cred ca cel putin 75% din tineri nu mai asculta muzica clasica sau citesc o carte pentru ca nu e cool si pentru ca ai lor prieteni nu vor decat sa auda cand s-au imbatat ultima oara sau prin ce club merg diseara.

Pentru ca am devenit imitatori fara vointa, fara pic de identitate , un fel de forme fara fond, pentru asta se duce totul din ce in ce mai in jos. De ce sa ne surprinda ca X a murit singur, parasit intr-o scara de bloc cu seringa in mana sau ca Y a omorit un om nevinovat? Noi toti suntem vinovati prin nepasare, prin atitudine, prin decadere morala, prin dorinta acerba de a fi altcineva.

Trebuie sa ne placem noi insine cand ne privim in oglinda, asa cum suntem si sa-i facem pe restul sa ne accepte pe NOI si nu pe NOI+fitele vedetei X sau pe NOI+banii lu`taticu / barbatu – dupa caz.

Vin sarbatorile si e pacat. Ar trebui sa fim aproape unii de altii si sa-i ajutam pe cei mai putin norocosi ca noi. In majoritatea cazurilor, valul negru al indiferentei a devenit tot una cu ochii nostri si nu putem vedea decat ce ne arata el.

35 comentarii

  1. brontozaurel

    publicat @06:00 12 December 2008

    Schimbarile nu se fac doar pentru ca vin sarbatorile.

    Iar eu nu cred ca voi putea sa ma accept vreodata asa cum sunt. De fapt nu vreau asta. Pentru mine ar insemna sa accept sa ma scufund intr-o mlastina a mediocritatii, sa accept ca sunt si voi fi mereu redusa mintal si la fel de reusita din punct de vedere fizic precum Quasimodo. Asa cum stau lucrurile acum… macar incerc sa corectez ceea ce percep eu a fi defecte… cred, nu stiu sigur…

    Raspunde

  2. Princess

    publicat @07:47 12 December 2008

    Falsi…da…suntem demult…
    Tristi? Nu. Suntem chiar fericiti. Altfel nu ne-am complace in situatie si am incerca sa schimbam ce putem.Dar pentru ca ne place, pentru ca sunem fericiti cu asta…lasam lucrurile asa. Am postat cu alte cuvinte dar in esenta aceeasi tema la mine pe blog. ;)

    Raspunde

  3. Ciolanus

    publicat @08:21 12 December 2008

    Suntem un popor de lasi, tari in gura pe la colturi, iar cand e vorba sa facem ceva anume toti ne dam loviti: avem treaba, suntem raciti, ma cheama un x neaparat, etc.
    Din pacate, aceasta este societatea de azi si nu stiu daca e de condamnat. Ce sa prefere un tanar? Sa citeasca sute de carti si sa ajunga in fata unui angajator ce-l intreaba de experienta si-i ofera salariul minim pe economie? Sau sa fie un oarecare ce stie si el sa indruge niste linii de cod si astfel poate lua cateva sute de euro salariu? Bine, asta e un caz fericit. Multi se dau dupa bani multi din nimic, cred in asa numitele tunuri, smecherii si combinatii. Aici si tv e de vina: vezi telenovela Pipota de zgaroi sau Rejina, vezi emisiuni unde ni se prezinta ce a mancat Moni, ce si-a mai cumparat Iri, ce a visat Jiji, cat e de frumoasa Israela, cum a sunat-o Ronaldo pe Simi Sexual, ce bijuterie ce se scrie cu 000 in euro si-a mai luat nu stiu cine, etc.
    Respect? Respectul e 99% catre cei care au bani. Sa privim la scolile si liceele din magnifica noastra capitala: sunt admirati cei ce isi etaleaza ultimul model de telefon, o gentuta nu stiu de care, o bratara cat mai grea, un decolteu adanc, o masina sh (am mai scris d’astea). Nu mai intreaba nimeni despre nu stiu ce materie, cum sa rezolve o anumita problema, ce inseamna un anumit concept, sa-l punem pe Gogu sa caute ceva nou,etc. Acum rezolvam tezele, lucrarile, examenele cu handsfree. Stiti ce e trist? Ca avem facultati considerate de elita unde se copiaza pe rupte!!! Vezi, de exemplu, medicina!
    Vedeti? Tot noi, per total avem vina: daca nu ne-am mai uita la asemenea tampenii (stiu, toti veti spune ca nu va uitati, dar multi se uita la ele) probabil ca vor disparea si din mass-media.
    Pe internet am ajuns sa ne uitam toata ziua pe hi5 la prietena prietenului varului colegului tipei de aseara de langa x…. nici nu mai stii de unde a pornit aceasta legatura. Apoi, urmeaza YM sau mess (cum zic unii). Aici, ne postam id pe diverse siteuri ca sa putem da ADD intr-una si sa facem o ditamai lista de oameni, chipurile suntem sociabili, cand de fapt vrem sa fim doar cool si sa avem unde pierde timpul. Ar mai fi cateva bloguri ce merita citite si mai rar comentate (adevarul e ca pentru unii e greu sa citeasca un articol si apoi sa lase cateva randuri). Si…pauza. In rest, calculatorul e folosit la muzica si filme (piratate si astea); unde mai pui ca isi cumpara un pc care neaparat trebuie sa coste 1000euro.
    Nu stiu daca trebuie sa ne placem cand ne privim in oglinda, cred ca ar fi bine sa ne acceptam si sa retusam pe unde se mai poate (a nu se citi zeci de operatii estetice).
    ps:I-as adauga si pe tipii ce-si cumpara un sh obosit rau in dauna unui Logan nou.

    Raspunde

  4. ketherius

    publicat @08:57 12 December 2008

    Fenomenul falsitatii si al superficialitatii nu este specific Romaniei. In tot occidentul se intampla la fel. Marketingul si reclamele imping oamenii sa se alinieze unor modele impuse, sintetizate si orice nu este promovat (a se citi “cool”) este batjocorit si marginalizat. Iar tinerii, care au o nevoie inascuta de aprobarea si acceptarea celor ca ei, ce pot face altceva decat sa fie cool?

    Raspunde

  5. underthebridge

    publicat @09:26 12 December 2008

    mare dreptate are articolul asta…si asa e..in loc sa fim noi insine, ca cineva sa ne accepte asa cum suntem, trebuie sa apelam la o gramada de lucruri artificiale, de prost gust…probabil doar pentru a iesii in evidenta cu ceva.

    Raspunde

  6. Liviu

    publicat @09:36 12 December 2008

    De atatea ori am citit aceste chestiuni, incat mi se pare redundant sa mai batem apa in piua cu disciplina poporului roman. Padure fara uscaturi nu exista, asa ca a generaliza si a face intreaga natiune falsa si in alte feluri e o exagerare fara rost. Avem si demnitate, ati uitat?

    Raspunde

  7. Buddy

    publicat @09:39 12 December 2008

    Imi regasesc cateva din trairile mele interioare in ce a scris fata asta (cred ca e fata) si cred ca toate temerile noastre provin din faptul ca vom ajunge sa fim condusi de prosti (e posibil ca deja sa fim condusi de ei). Cand esti furat LEGAL de stat si de “baietii destepti”, cand te chinui sa termini o scoala si nu ai un viitor in tara ta pentru ca odraslele de bani gata au mai multe diplome ca tine, desi nici nu au trecut pe la scoala, sau ajungi pe mana unor doctori care, daca nu si-au cumparat diplomele si te omoara, atunci cel putin ti-o taie, pentru ca-l inseala nevasta, ce speranta mai poti avea ca va fi vreodata bine si in Romania?

    Raspunde

  8. Taw

    publicat @09:47 12 December 2008

    Ce a scris aceasta dna/donsoara s-a tot scris pe toate blogurile doar ca mult mai bine.
    Am tot auzit de fite si pitipoance care, in loc sa citeasca, isi cumpara vuitoane.

    “Cred ca cel putin 75% din tineri nu mai asculta muzica clasica sau citesc o carte pentru ca nu e cool si pentru ca ai lor prieteni nu vor decat sa auda cand s-au imbatat ultima oara sau prin ce club merg diseara.”

    Sa fim seriosi, cine mai asculta muzica clasica in afara de mosnegi?Nu sunt adeptul manelelor :D dar sa faci referire la acest gen de muzica nu demonstreaza decat ca ai auzit “tu” ca esti cult daca mergi la teatru sau asculti muzica clasica.

    Eu personal astept alte scrieri mult mai reusite, acesta mi s-a parut sub mediocru, fara suparare.

    Raspunde

  9. CLeO

    publicat @11:14 12 December 2008

    tara ar fi mimunata daca si locuitorii ei ar fi minunati.toti ! dar cum procentul celor care sunt minunati este in continua scadere ….

    Raspunde

  10. alexakabud

    publicat @12:14 12 December 2008

    true, true

    Raspunde

  11. Michelle

    publicat @12:21 12 December 2008

    @Brontozaurel, cred ca a accepta ceea ce esti in prezent ,este primul pas pentru o schimbare reala. Nu cred ca Diana s-a referit la acceptare ca insemnand resemnare, din contra.
    @Taw, eu una ii multumesc Dianei, pentru ca a scris cateva cuvinte care vin din suflet, care denota capacitatea de a observa si o dorinta de crestere a constiintei. In al doilea rand ii multumesc lui Cabral pentru ca a decis sa publice cuvintele acestei tinere.
    In al treilea rand, spun multumesc “providentei” care nu ne lasa sa uitam de esenta noastra. Diana si cei multi, despre care se spune aici ca au scris articole asemanatoare cu cel al Dianei,sunt cei prin care ni se reaminteste asta. Excelent! Incepem sa observam simptomele ruperii noastre de NOI, iar aceasta observatie ne va ghida mai devreme sau mai tarziu spre a avea o vizine clara asupra cauzelor si implicit asupra solutiilor.

    Raspunde

  12. alyx

    publicat @12:56 12 December 2008

    In primul rand,puteti renega tara din care faceti parte…dar daca voi nu o apreciati atunci cine o va face?E a noastra,facem parte din ea…Sa ne dam jos falsitatea…asta trebuie facuta pentru totdeauna,nu doar de sarbatori…
    @ DeMaio…poate tu nu o consideri o tara minunata…sincera sa fiu nici eu,dar poate altii da!Eu sunt in strainatate,dar nu neg ca sunt din Romania…doar nu incep sa ma laud in stanga si in dreapta ca sunt din Africa!Daca aveam culoarea lui Cabral poate… :D
    Toti ii dam dreptate celei care a scris postul..dar asta o stiam demult nu?Atunci de ce nu faceti ceva in privinta acestei probleme?Fiecare are pretentii sa se schimbe persoana de langa,dar de ce nu te schimbi tu primul?

    Raspunde

  13. coreamor

    publicat @13:43 12 December 2008

    eu personal nu sunt de acord cu afirmatia ca suntem falsi si tristi. sa pornesti de la superficialitatea tinerei generatii (si nu numai) si sa generalizezi asa mi se pare cam nedrept. aruncati o privire la tanara generatie din regatul unit sau SUA si vi se face parul maciuca. prefer prostia sau nesimtirea romanilor de o mie de ori, nu va suparati! faptul ca am rabdat ca niste caini atatia ani, frustrati material si nu numai, ne-a transformat asa. sigur, asta nu scuza orice, insa caut sa explic cumva goana asta dupa bani, nume de firma, imagine.
    “renegarea originilor” eu o explic prin dezamagire crunta: te duci intr-o tara civilizata in care nu calci in scuipati si nu esti calcat in picioare in autobuz sau nu urla manele pe mai toate geamurile masinilor si ti se pare ca e paradisul, ca romania niciodata n-o sa fie asa, ca nu mai e speranta. atentie, nu sunt de acord cu asa-zisa “renegare” pentru ca nu cred in ea, sunt de cele mai multe ori vorbe de naduf.
    adevarul e ca ne comportam ca un popor care si-a pierdut reperele si speranta si nu cred ca ne vom intoarce vreodata la ce a fost. copiii nostri nu vor mai citi niciodata cat si ce am citit noi pentru ca oricum nu aveam altceva de facut, sarbatorile nu mai sunt ce au fost si nici nu vor mai fi, lumea se schimba rapid, la fel si oamenii.
    valorile se pierd nu numai in romania ci in mai toata lumea, nu e numai problema noastra. dar mai exista speranta. e ultima care moare, nu-i asa?

    Raspunde

  14. sufletel

    publicat @13:47 12 December 2008

    cineva zise k am auzit eu de nush unde k a avea cultura inseamna a asculta muzica clasica sau a merge la teatru. eu zik ca macar asa…cat de cat tre`sa avem idee si de asta. Din cate stiu eu, imnul comunitatii europene e Simfonia a 9-a Oda bucuriei a lui Beethoven. wow deci nah..E o chestie de cultura. Sunt multi pe care daca ii intrebi ceva de O noapte furtunoasa a lui Caragiale vor zice k e vreo poezie de Eminescu si nu radeti k am auzit pe cine la bac knd l-am dat eu k Luceafarul e roman. Asa incat, dragii mey, suntem falsi pentru ca ne renegam valorile nationale. Mai nou sarmalutzele cu mamaliga nu mai sunt la moda. Hamburgeru`i la putere. In ultima perioada si copii de generala/gradinitza etc nu mai merg la cumparaturi cu parintii, ci la shopping. Nu mai stim ce inseamna bunul simt si injuraturi se aud la tot pasul pe strazi. Apar vedete ca ciupercutzele dupa ploaie si vocea lor se stie…de cele mai multe ori e a pc-ului. So..noi copiem ce e mai prost. Macar daca am lua exemplele bune din afara, nu ale unor personalitati din diferite domenii ale caror viata este domenitata de opulenta si care au o existenta agitata, dezordonata si plina de vicii. Haideti sa incercam sa schimbam noi ceva. Atata timp cat vom prefera pe strada sa aruncam hartia langa cos si nu in cos sau ca calcam in picioare florile si iarba, nu vom putea sa fim respectati. Respectul se castiga. Incercati sa schimbati macar acum ceva; doar vine anul nou :D . Mersi mult cabral si astept sa vedem ce scrii u legat de subiectul asta cu falsitatea…

    Raspunde

  15. Layla

    publicat @13:49 12 December 2008

    alyx, degeaba te schimbi tu daca lumea mediocra din jurul tau nu observa lucrul asta sau nu i se pare ca ar fi ceva important

    Raspunde

  16. sufletel

    publicat @13:58 12 December 2008

    bai scuze…am gresit nitel acolo. viata dominata de opulenta. by the way. eu sunt la stomatologie. frate…la unele facultati particulare credeti-ma ca se invata mai bine ca la stat unde te trateaza multi profi cu dosu` si iti adreseaza tot felul de calificative. intr-adevar. cica studierea stiintelor medicale pe la noi se face la un nivel super super ca d-aia vine toata floarea cea vestita a italiei si puzderie de arabi si africani la noi k sa invete. problema e ca multi se duk in astfel de facultati doar k viseaza bani pe tava fara sa citeasca un rand. Poate daca am incerca sa gasim placere in ce facem si daca tot soiul de profesori universitari la a 7-a copilarie care abia merg in baston ne-ar lasa sa avem si noi loc prin diverse spitale/facultati etc(acilea depinde de domeniu) nu s-ar mai intampla atatea. Alta data despre sistemul medical din Romania. :D

    Raspunde

  17. Michelle

    publicat @14:26 12 December 2008

    @alyx, corect! Nu poti avea pretentii sa-i schimbi pe ceilalti, dar poti pretinde sa te schimbi pe tine!(vorbesc la general)
    Si cred ca suna mai bine FACEM in loc de FACETI :) ! Dupa cum observi, SE FACE! Chiar daca este anevoioasa schimbarea, hai sa ne bucuram de fiecare pas pe care-l facem, oricat de mititel ar fi! Sa incercam sa patrundem cat mai adanc in cauze ca sa putem gasi solutii eficiente si sa ne bucuram cu totii de fiecare realizare.
    Am vrut sa mai scriu ceva care e legat de cuvintele Dianei dar ar fi fost o postare prea lunga si nu stiu daca Cabral accepta citate. De aceea ,rapund aici (Multumesc ca existati) http://cealeg.blogspot.com/. Cele bune :) .

    Raspunde

  18. alyx

    publicat @14:37 12 December 2008

    @Layla ai dreptate…dar unii oameni cand vad ceva bun in jurul lor poate incearca sa se integreze…Ca altii sunt incuiati la minte si nu ies din cochilia lor si nici nu privesc in jur…poate sunt doar cazuri pierdute…

    Raspunde

  19. proXtu

    publicat @14:44 12 December 2008

    Ciolanus, ca si Diana Florita, mi se pare ca exagereaza mult. nu stiu in ce fel de cercuri se invart, de au tras asa o concluzie despre societatea romaneasca, dar ori cercurile alea nu’s in regula, ori gresesc, fiindca nu mi se pare corect sa observi niste lucruri si apoi sa generalizezi, implicand o tara sau o generatie intreaga. mereu au existat si vor exista cocalari si pitipoance, la fel si oameni care au diverse “modele”. si care e problema ? nu putem sa fim toti si destepti, si culti, si cu gusturi alese. Si nici nu cred ca trebuie. E bine sa existe diversitate, fiecare om sa fie cum isi doreste, si nu vad cu ce i’ar deranja asta pe ceilalti. Unii citesc mult, altii asculta manele, altii nu fac nici una, nici cealalta, altii le fac pe amandoua, altii vor aur si masini, altii vor o casa, dar toti isi urmaresc telurile astea pentru ca ele ii fac fericiti sau ii fac sa se simta bine. De ce ar trebui sa ne deranjeaze asta ? Pe mine nu ma deranjeaza ca vecinul asculta manele si nu citeste sau poarta aur pe el, nici eu nu’l deranjez ca citesc mult, ascult alt gen de muzica si nu port haine de firma. Ne invartim in cercuri diferite, in care fiecare e apreciat pentru ceea ce face si ceea ce este. Deci, care e problema ? Ca nu exista identitate ? Eu zic ca exista, doar ca e de mai multe feluri si culori. Slava domnului ca exista, ca m’as plictisi sa vad in jurul meu numai oameni ca mine :)

    Raspunde

  20. dragos

    publicat @15:25 12 December 2008

    @ proxtu
    Vezi doar o fata a problemei. Nu e nimic aiurea sa fii rege in ograda ta. Problemele incep atunci cand nu-ti mai ajunge propria curte si incepi, mai intai timid apoi din ce in ce cu mai mult tupeu sa impui si altora valorile tale.
    Vezi exemple de genul “Daca nu-ti place ce muzica ascult io tare la telefon in troleu de ce nu-ti iei bai nene masina?”
    Nu sunt un fan al poporului roman. Am avut ocazia sa vad cateva tari si sa-mi dau seama ca nu suntem doar noi lenesi, imbecili, hoti sau “descurcareti”. Deosebirea este ca la “ei” exista ceva ce-i struneste: frica. Frica de legi, de amenzi, de autoritati.
    Ne place sa ne plangem de mila si sa-i aratam cu degetul pe parvenitii ce-si afiseaza dolcegabanele si gucii. Ne coalizam intr-un altfel de haita (ca deh, noi suntem aia destepti) si ne simtim mai bine, nu mai suntem singurii striviti de aroganta posesorilor de “treiari”.
    Si mergem mai departe cu gandul ca le-am tras-o.

    Raspunde

  21. proXtu

    publicat @16:02 12 December 2008

    pai eu vad fata pe care au expus’o ei. nu au zis ca’i deranjeaza vecinul care da manelele la maxim, nici ca ii scuipa careva seminte in cap de la etajul de mai sus. Ei se leaga doar de prostul gust, de yahoo messenger, de hi5, de epilat, de bijuterii, de calculatoare de 1000 euro, de bani, etc. daca e sa vorbim de frica de lege, de vina nu sunt ei, de vina e legea si cei care ar trebui s’o impuna. deci hai sa’i criticam pe cei din urma :)

    Raspunde

  22. dragos

    publicat @16:25 12 December 2008

    Hai sa nu criticam pe nimeni si sa punem mana sa facem ceva. Nu crezi ca ar fi o atitudine mai inteleapta? Ca de polemici toti suntem capabili, mai ales pe bloguri si in special sub protectia anonimatului.
    Hai sa ne facem fiecare o lista cu lucrurile ce ne deranjeaza si daca din aceasta lista nu bifam nimic ca “rezolvat” timp de o luna inseamna ca problema e la noi, nu la cei din jur.
    IMHO

    Raspunde

  23. dana

    publicat @16:27 12 December 2008

    de trei ani simt asta pe pielea mea. chiar am dezbatut acesta tema cu persoanele pe care le cunosc, anul trecut in februarie. eram foarte suparata pentru ca multi imi spuneau ca exagerez si ca lucrurile nu stau chiar asa.ca ceea ce vad nu exista de fapt. incepusem sa cred ca sunt o ciudata, ca am frustrari pe care refuz sa le recunosc, ca poate totusi ei au dreptate.
    slava domnului, acum doua zile, spusele mele au fost confirmate.
    nu ma bucur ca am avut dreptate, dar ma bucur ca noi nu am fost implicati in mocirla aia.

    Raspunde

  24. mariana

    publicat @16:50 12 December 2008

    Continui sa citesc toate posturile tale inclusiv comentariile si o fac pentru ca accepti orice punct de vedere (chiar si pe cel care nu corespunde cu ale tau). Si mai ales pentru ca exista si un oarecare dialog. Cabral, mi se pare esential sa pornim de la a fi toleranti. Sincer, eu incerc sa privesc cu ingaduinta tot ce se intampla in jurul meu, sa gasesc o explicatie pentru orice fel de comportament care-mi starneste sentimente de compasiune sau admiratie. E firesc sa fim diferiti si singura solutie este sa avem dorinta de a nu judeca pe nimeni ci doar prin ceea ce putem oferi, sa fim demni de luat in seama.Nu este nimic intamplator pe lumea aceasta si nimeni nu ne iese in cale degeaba. Uneori ne folosim noi alteori ei.Niste falsi, poate, dar isi au si ei rostul lor.RABDARE.

    Raspunde

  25. proXtu

    publicat @17:36 12 December 2008

    @ dragos
    da, e foarte frumos ce spui tu acolo, dar nu vad legatura cu textul Dianei si al lui Ciolanus. Daca pe cineva deranjeaza lucrurile pe care le expun ei acolo, eu zic ca acel cineva are o problema: aceea ca nu poate accepta ca altii pot fi diferiti de el, pot avea valori diferite in viata, gusturi diferite, vise diferite, etc.
    si nu vad legatura dintre polemica si protectia anonimatului. Crezi ca sub anonimat spun una si in realitate spun nalta ? Sau crezi ca daca pun aici numele meu, nu sunt tot anonim ? Uite ca’l pun: ma cheama Dan Dredetianu. Acum sunt mai credibile parerile mele ? :P

    Raspunde

  26. sailarmo

    publicat @18:03 12 December 2008

    Ca o alta adepta a tolerantei si acceptarii diferentelor intre oameni, incerc sa inghit si eu (cu noduri) toata pleiada de pipite si cocalari. Nu pot spune ca nu simt frustrarea autoarei si a unora dintre cei care au comentat, ba chiar din plin. Ma podideste ori de cate ori dau peste exemplarele cu pricina pe strada, in metrou, in bloc sau in salile de curs unde, vorba aceaa, m-au pedepsit zeii sa predau.:) Cunosc “fenomenul” mai bine decat mi-as dori fara sa simt o nevoie constanta de a face dush.
    Dar mai stiu in acelasi timp ca lamentarea continua fara sa faci nimic e egala cu un mare zero barat. Asa ca decat sa ne vaietam, sa incercam fiecare sa schimbam cate ceva, macar in cazul unei singure persoane. Unii dintre voi sunteti parinti, sunteti primii si cei mai importanti care puteti interveni pentru a le forma ferm si definitiv valorile copiilor si bunul gust. Degeaba mai incercam unii dintre noi, profesorii (acei cativa ramasi care mai incearca) sa persifleze kitsch-ul si comportamentul lamentabil, sa schimbe ceva la nivelul aspiratiilor si valorilor. Nu putem face nimic fara parinti. Dar imi amintesc de o scena recenta din secretariatul facultatii, cand un tata tocmai aflase de la secretara ca odrasla perfecta, desteapta si “shukara” avea vreo cateva restante bune la activ. Secretara ii sugerase ca poate se mai maturizeaza, odata ajuns in anul III. Reactia parintelui: “Adica ce vrei sa spui, cucoana, ca copiluĀ“ meu e prost?! Ca nu-l duce capuĀ“sau ce?! Bine ca esti tu desteapta!”
    Si ce reactie sa mai poti avea?!…

    Raspunde

  27. andreea

    publicat @20:35 12 December 2008

    Eu personal nu cred ca cei din alte tarii sunt mai bunii ca romanii doar pentru ca au bani si isi permit mai multe decat noi(si asta am observat la cei plecati afara,multi au aceasta parere din pacate).Si eu sunt plecata,insa ce vad in jurul meu aici nu-mi place deloc.Da au banii,da isi permit sa-si cumpere numai haine de firma da si isi permit sa se duca pe ficare saptamana la salon…etc.Dar au banii acestia si nu prea stiu ce sa faca cu ei sunt multi drogatii,majoritatea se drogheaza in fiecare zii ca sa poata sa stea la munca ,au plantatii de droguri chiar si in case….si daca politia este atat de eficienta in strainatate(cum se zice)de ce nu se iau masuri???!!!Si asa este cu trecerea timpului lumea devina din ce in ce mai falsa si mai superficiala si noi odata cu ea….:((

    Raspunde

  28. KingSnake

    publicat @23:05 12 December 2008

    Nu rezisti o secunda in lumea de-afara (din realitate) daca incerci sa fii tu insuti si sa faci numai ce crezi si ce simti daca nu ai alaturi cel putin o persoana care sa-ti semene, caci falsitatea este foarte bine primita de catre societate, de la oameni cititi pana la ascultatori de muzica cool, pe cand adevarul, cand nu convine (din motive egoiste ale fiecaruia in fond), este foarte greu de acceptat de cei din jur. Trebuie sa fii foarte puternic ca sa nu fii fals si totodata asta presupune sa si calci pe cadavre, deci nu prea are legatura cu spiritul sarbatorilor. La fel cum falsitatea nu are legatura cu gradul de cultura sau muzica pe care o asculti.

    Raspunde

  29. Ciolanus

    publicat @09:46 13 December 2008

    e vorba intai de bun simt, nu numai de frica legii. apoi putem vorbi de scoli, teatre, opera, carti de literatura,etc. noi mergem pe principiul “fac ce vreau, nu ma intereseaza daca ii deranjez pe ceilalti”.
    ma deranjeaza multe in viata asta, dar nu ma arunc de pe bloc si nici nu ies cu sabia pe strada. prefer un manelist cuminte decat un basinos ce se duce la opera si e un nesimtit de mare grad. o alta vorba mare: “fereste-te de prostul cu multa carte!”
    era doar un punct de vedere in ton cu articolul.
    ma gasiti si pe alte bloguri, imi gasiti si numele acolo.

    Raspunde

  30. sorin

    publicat @22:41 14 December 2008

    Cred ca doar o mica parte se regasesc in cele descrise de Diana Florita . Cred ca majoritatea romanilor nici nu au timp si nici nu le pasa de “genti Louis Vuitton sau D&G”, isi vad de VIATA asa cum pot si cum stiu ei. Din 10 mere, daca 9 sunt bune , sigur vei vedea mai intai marul stricat. Oamenii care isi “duc viata” , sunt “normali” si au o oarecare doza de bun simt si modestie nu sunt observati . Cred ca acei oameni reprezinta majoritatea. Sunt de acord ca e posibil sa avem mai multi “falsi” sau “facaturi” in ultima vreme , dar nu cred ca sunt reprezentativi ca numar.
    @Ciolanus – chiar nu cred ca sunt respectati oamenii cu bani multi , iar cei care-si etaleaza te miri ce bijuterii isi incipuie ca sunt admirati , sau sunt admirati doar de cei asemenea lor . Cu computerele nu sunt de acord, mi-au trecut prin mana peste 1000 de sisteme si am colaborat cu doua firme de distributie si sevice Hardware , procentajul computerelor de peste 1000 de euro a fost undeva pe la 1% , cam 20-25% pana in 100 euro, 55-60% pana in 200 euro , restul peste 200 euroi. Iti doresc sa stapanesti sanatos Loganul , eu sunt multumit de VW Polo 1,4 TDI din 2004 care are emisii – 119g CO2/km, a costat doar 5700 euroi si-l am din ianuarie 2007.
    @Demaio – tara minunata – ca relief , peisaje , obiceiuri si traditii – Da. Spuneam ca la noi mancarea ii mai gustoasa , prietenii de nadejde , femeile frumoase , si nu ai senzatia ca daca vrei sa-ti arunci picioarele intr-un parau , vine padurarul sa-ti ceara 10 euroi.

    Raspunde

Lasa un comentariu