Frumoasa din padurea prafuita
publicat @ 24 November 2008 in categoria > din viata...
Taguri: ANTIDROG, droguri, OMUL E PROST, propuneri
Nu ma omor sa pun pe blog filme de pe net, inafara de cazul in care fimul respectiv transmite ceva.
Da, poanta e draguta, eu vroiam sa vorbim putin despre determinare… caci asta submineaza drogul, asta omoara in tine, vointa si puterea de a face, anuleaza liberul arbitru si te metamorfozezi intr-un zombie cu un singur fix: sa bagi / sa tragi.
De multe ori am auzit fraza “Nu se poate ma, il stiu pe-ala de o mie de ani, e om normal, n-are cum sa bage in vena!“. Si totusi, la un moment dat ai dovada ca respectivul e dependent, sub crusta de om normal care merge la serviciu si-si face piata din Real la 10 seara ca n-are timp mai devreme se ascunde o carpa umana, un om care nu mai are puterea sa se lupte, decat durere mai bine abandon.
Am vazut reactiile dupa emisiunea lui Maruta, cea in care Dana (marihuana) a pierdut complet controlul. Despre ea… mie mi-e mila, am mai vazut oameni in situatii de genul asta si stiu ca drumul este aproape fara intoarcere. “Ha ha ha, ce drogata distrusa!“, “Uite-o frate cum face, e tripata toata!“, “Asa-i trebuie!“, au fost cateva dintre comentarii. Bai, ganditi-va cat de greu este sa te lasi de fumat! Dup-aia dati cu pietre in ea. Acum nu stiu ce se mai poate face pentru ea, din cate am mai vazut… nu destul.
Dar, nu mai dati cu pietre in ea, nu va ajuta si nu o ajuta nici pe ea cu nimic. Si in al doilea rand, priviti-o ca pe un exemplu: vrei sa incerci? Uite asa ajungi! Vrei sa fi cul sau cula? Uite asa ajung culii!
Despre dependenta si decadere vorbeste si clipul de mai jos…
A, am si o intrebare: cum era cu drogul care nu e drog si nu da dependenta si nici nu te arunca de la un moment dat incolo la altele mai grave? Ca si Dana, asa cum ii era si porecla, tot cu marihuana a inceput calatoria…
Cata
publicat @23:44 24 November 2008
Intotdeauna este mult mai usor sa faci rau decat bine. Este in natura umana. Iar cei ce dau cu pietre sunt cei ce stau in spatele monitorului ascunsi sub un id de “geniu” si dandu-si cu parerea.
alyx
publicat @23:46 24 November 2008
Mi-ar fi placut sa se poata face ceva pentru a preveni aceste cazuri,pentru a preveni existenta viitoarelor cazuri…dar din pacate totul e in mana lor.Cum as putea de ex eu sa te ajut pe tine daca tu maine tii mortis sa o faci din nou si din nou pana cand te vei cai ca nu mi-ai dat nici cea mai mica atentie si ca acum deja nu mai ai sub control situatia?E dureros Cabral,dar nu ai ce sa faci…Si totusi…suntem mai multi impotriva acestui viciu,dar de ce nu ne unim cu totii?
http://sometimeiwasachild.wordpress.com/2008/11/21/romania-are-asa-ceva/
sandossu
publicat @00:12 25 November 2008
Nu cred ca e deloc cool si nici eu nu sunt cool pentru ca nu reusesc sa ma las de fumat. Acum m-as considera cool daca as reusi
gc
publicat @00:12 25 November 2008
sincer mi-e mila de ea…a ajuns rau daca apare asa la televizor.
p.s. Maruta e nesimtit, ii pasa doar de audienta…
Bogdan
publicat @00:14 25 November 2008
Dooooaaaaaaamne era praf in emisiune aia, ce fix se uita
De acum, trebuie facut test antidrog inainte de a intra in emisiune, SI IN DIRECT =) am rezistat doar 30-40 secunde sa vad filmuletul cu emisiunea lui Maruta in care era “Dana”
Computerica
publicat @00:27 25 November 2008
eu n-am putut sa ma uit la filmu ala cu marijuana.. daca ar fi dupa mine i-as recomanda niste carti de ale lui brian tracy..
filmu cu taoleta electronica e tare.. tehnologic..
Mephisto
publicat @00:28 25 November 2008
Desigur toti avem personalitatea Danei si mediul ei si conjunctura ei si problemele ei si viata ei si de aceea o sa ajungem toti ca ea de la iarba…
Computerica
publicat @00:29 25 November 2008
Oricum un lucru e clar.. mai sunt si altii “in dificultate” care nu s-au apucat de droguri.. asadar.. e un bun exemplu.. de ASA NU!
Devii ceea ce gandesti..
gc
publicat @00:30 25 November 2008
iarba nu e periculoasa, cum nu e nici bautura sau tutunul. nimic din cele mentionate mai susu nu sunt periculoase pana cand nu sunt consumate in exceses.
de la 1 bere pe zi, jumatate de pachet de tigari tot pe zi si un joint la 2 saptamani nu ai nimic
Copila blonda
publicat @00:36 25 November 2008
gc, o bere pe zi se incadreaza cu succes la un tip de alcoolism. consulta un psihiatru daca vrei sa te convingi.
până si beţiile de la chefuri sunt o formă de alcoolism social.
Caabral, de multe ori m-am gandit si la politicienii astia sau oamenii de afaceri. cum rezista atata, calatorii, incoace, incolo. precis baga si ei ceva.
vazusem la un moment dat un documentar despre trainerii astia etc …isi injectau prin haine . nasol
gc
publicat @00:45 25 November 2008
@copila bloda te vred pana in momentul in care am ocazia sa verific
e o vorba: suma viciilor e constanta
cel mai bine e sa ai cat mai multe vicii ca sa nu ajungi cu altele mai grav.
Iar cei care nu beau,nu fumeaza, nu isi fac de cap etc o sa ajunga la batranete pe patul de spital si nu o sa stie ce au, pe cand colegul lui de suferinta care are aproximativ acceasi vartsa macar o sa fie impacat fiindca si-a trait viata
Liviu
publicat @00:45 25 November 2008
Cabral, nu judecam si nici nu vrem sa ne ascundem dupa taste, aruncand cu noroi in ea. Dar sa problematizam putin. Fatuca asta face un tratament nu stiu de care, probabil pentru revenirea dintr-o psihoza, o psihoza pe care o cunoastem cu totii: acel scandal cu tatal ei. Bun. S-ar prea putea ca acele medicamente pe care le ia s-o faca sa reactioneze irational in situatii emotive, de exemplu. Ea era stresata. Si stii de ce? Pentru ca, sunt sigur, ea isi repeta in minte secunda de secunda versurile de la piesa pe care tocmai urma s-o interpreteze. Acest stres cumulat cu luminile din studio, cu realitatea ca era in direct si cu teama si frustrarea de a respunde corect intrebarilor lui Maruta, a produs in mintea ei un colaps psihologic care i-a privat gandirea de logica normala. Marihuana nu era drogata, era emotiva. Acel tip de emotii care te fac sa-ti pierzi capul, din cauza stresului. In plus, ea lua medicamente. Din acelea pe care niciunul nu ne dorim sa le avem langa paharul cu apa de pe noptiera patului.
cabral
publicat @00:55 25 November 2008
@ Cata – da, ai dreptate, e mai usor din spatele unei sticle si cu un mouse in mana.
Dar, mai mult de-atat, eu ma refer la pornirea omului de a da cu piatra, de a rade ca proasta de o drama care i se intampla in fata ochilor…
@ alyx – stii cum putem face ceva?
Facandu-i sa realizeze pe ce drum apuca atunci cand se gandesc sa “incerce”. Ca nimeni nu se gandeste sa se “apuce”, ci doar sa incerce, “sa vada cum e”.
Si asa incepe totul…
@ sandossu – auliu ce cul as fi si eu de-as reusi sa ma las de fumat!
@ gc – da, si mie mi-a fost mila. Deja nu mai vorbim de un om, vorbim de un sclav.
@ Bogdan – asa arata un om care “doar a incercat”.
andreea
publicat @00:59 25 November 2008
din pacate sunt multi ca ea… si multi care se drogheaza “doar” cu marihuana … si dupa ajung din ce in ce mai rau… pt ca se cred stapani pe ei, ca niciodata nu o sa ajunga rau…
am avut un vecin care era dependent, tin minte ca aveam 14 ani si cand il vedeam fugeam, avea niste ochi rosi, nu puteai sa te uiti la el.. din fericire acum e bine…
cabral
publicat @01:00 25 November 2008
@ computerica – i-ai recomanda carti… ?!
@ Mephisto – desigur, tu stii mai bine ca TU NU POTI AJUNGE ASA, pentru ca tu te cunosti pe tine si NU AI CUM SA AJUNGI ASA.
Putem trece mai departe?
@ Computerica – nu are nici o legatura cu dificultatile, alunecarea aia e deja produsa.
@ gc – o tigare nu te omoara. O bere nu te omoara. Un pahar de vin sau de vodka nu te omoara. Dubleaza doza sau fa-o zilnica si apoi hai sa urmarim evolutia. Si da, nu te omoara inceputul, ca ala e intotdeauna frumos, te omoara continuarea inceputului.
@ Copila blonda – sunt oameni normali, ca mine si ca tine. Oameni care la un moment dat au facut o greseala, si care acum ii costa.
Nu sunt altfel, nu sunt din familii cu probleme, in mare parte viata le-a oferit o sansa. Din pacate au decis gresit si acum trebuie sa se descurce. Asta e drama…
Ela
publicat @01:00 25 November 2008
Emisiunea a fost dureros de urmarit. N-as exclude asa usor posibilitatea unor tulburari psihice, iar cauzele pot fi multiple. Ce s-a intamplat acolo a fost gresit pe nenumarate planuri, dar si reactiile..
@Cata: Inteleg ce spui dar nu cred in genul asta de “natura umana”, omul se formeaza in funtie de mediul in care creste. Pe unii ii incarcereaza drogurile, pe altii religia.
@gc: Maruta as zice eu ca s-a purtat decent, a incercat sa poarte o conversatie cu ea si i-a usurat pe cat posibil acest lucru.
gc
publicat @01:05 25 November 2008
pai de la tigari te distrugi in cativa ani
de la bautura intr-o luna
de la iarba cam in 2 luni
heroina deja din a2a doza nu mai ai control
cocaina 2 saptamani
chetamina 2-3 saptamani
fiecare luate in exces
cabral
publicat @01:06 25 November 2008
@ Liviu – in sfarsit un om care gandeste mai mult decat cei care se multumesc cu varianta usoara si facila a povestii.
Stiu asta, e sub tratament pentru o boala psihica pentru care a fost si internata, dar daca eu vin acum si spun “nu era drogata” nu va crede nimeni.
Eu sunt la fel de sigur ca si tine ca nu drogurile au dus-o acolo, drogurile doar au agravat si au sabotat alte zone si momente ale vietii ei, acum si eu cred ca a fost medicatia de vina.
Si da, am vorbit asta cu oameni de meserie si mi-au zis ca sunt foarte multe sanse sa fie asa.
Dar, in primul rand, nu poti baga mana in foc, nu ai stat langa ea clipa de clipa ca sa poti spune “stiu, 100%”. Si in al doilea rand, oricat am vrea, varianta cu drogurile este posibila si probabila.
@ andreea – da, din fericire si e unul dintre extrem de putinele cazuri fericite. Dar intotdeauna va avea deasupra demonul asta pregatit clipa de clipa sa atace din nou.
Maine o sa vezi reactii la articol, cei cu “sa legalizam marihuana” refuza sa vada mai mult decat propriile experiente, refuza sa invete si din experientele altora, asa ca isi sustin punctul de vedere. Nu e de condamnat, e de inteles dar… nu de incurajat.
Green Man
publicat @01:10 25 November 2008
Lucrez ca tehnician de platou la o alta televiziune/nu vroiam sa spun dar in situatia asta vorbesc ca specialist>cat suntl ar taia si pe ta’tsu in bucati in direct daca ar sti ca mai face niste audienta si bani!!!
Green Man
publicat @01:10 25 November 2008
Lucrez ca tehnician de platou la o alta televiziune/nu vroiam sa spun dar in situatia asta vorbesc ca specialist/cat sunt
MARUTA E UN LABAGIU! Nu este posibil asa ceva!!!!!In primul rand nu avea cum sa se manifeste asa doar in direct sunt sigur ca a dat semne de nebuniesau ce era si inainte.Nu trebuiau sa o lase sa intre!
Si chiar daca a luat o valul in direct trebuia sa ceara promo sau publicitate si s o scoata de acolo!!!!
Asa cum facea si la noi in tvr asa face si la pro tv – zambeste dulcik dar nu da trei lei pe oameni>l ar taia si pe ta’tsu in bucati in direct daca ar sti ca mai face niste audienta si bani!!!
Krista
publicat @01:13 25 November 2008
SPUNE NU DROGURILOR!
chiar ma gandeam ca nu ai mai scris de ceva vreme despre droguri
am vazut si eu emisiunea si mi s-a facut scarba de protv = jenant si penibili in goana asta dupa orice inseamna decadere umana – totul pentru audienta
care e diferenta intre otv si protv??????????????????
studioul mai frumos???????????????
gc
publicat @01:15 25 November 2008
si eu sunt de acord pentru legalizare, o destindere o data la 1 luna 2 nu strica. ar trebui sa fie facuta o campanie de educare a populatiei indreptata spre tineri.
pana acum toate campaniile pe care le-am vazut m-au lasat impartial. cabral daca vrei campanie antidrog gasesti un potential idol al tineretului, promovati-l si apoi el va va transmite mesajul, asa…vad ca vin la mine tocilarii din fiecare liceu cu campanii antidrog…sincer nu prea merge
MihaiuL
publicat @01:16 25 November 2008
NU STIAM DE EMISIUNEA AIA SI AM CAUTAT-O
DEJA IL BANUIAM PE MARUTA CA E O VITA DAR CHIAR SA ITI BATI JOC DE UN OM IN HALUL ALA E INCREDIBIL
CA AIA ERA PRAF EU SUNT DEACORD DAR ASTA NU INSEAMNA CA TU DACA TI LA PRESTANTA NU AI CEVA DE FACUT
DARGATA! MARUTA SIA MERITAT SALARIUL PENTRU INCA O ZI!
BLEAH!
mike
publicat @01:22 25 November 2008
la subiect!
andrey91
publicat @01:49 25 November 2008
nu am mila pentru astia cu drogatu….. cine te pune la bagat droguri in tine
t3mb3
publicat @02:29 25 November 2008
“nu intrati in lumea drogurilor, suntem deja prea multi” sa-mi spuneti ce bilet ii las lu Marutza pe masina cand plec dimineata la facultate
DJAx3L
publicat @02:37 25 November 2008
Ce chestie! Urma sa traga pe nas unde si-a pus curul pardon fundul cine stie ce fufa nespalata.. Nu se mai tine cont de nimic cand te droghezi.
t3mb3: Fa-i un tuning cu cheia. Glumesc!
Mirela
publicat @04:41 25 November 2008
Ciudat… acum o ora mi-a spus prietenul meu ca a vazut-o pe Marihuana facuta praf la nu stiu ce emisiune si eu ii spuneam ca am auzit, intamplator, ceva despre ea si ca eu cred ca a luat-o iar razna. Si el mi-a zis ca da, a mai vazut-o. si acum intru aici si gasesc acest articol. Am cautat filmuletul si sincer, mi-au dat lacrimile cand l-am vazut. In primul rand, nu am inteles de ce au mai bagat-o in platou, era imposibil nu-si dea seama cineva de halul in care este.
Anul trecut si chiar in primavara, cred, se ocupa de magazin, am vazut-o de multe ori, taica’su se mandreste cu ea, cu toate tampeniile ei. E pacat ca e atat de slaba. Ca asta e problema si e nu numai problema ei, ci a multora care ajung asa. In viata ai de ales: sa fii invingator sau sa fii invins. Multi au probleme si au momente de disperare, dar asta nu inseamna ca au gasit solutia in droguri sau bautura.
@gc si daca se legalizeaza, ce facem cu EMO? nu iti ajunge ca vezi disperati d’astia cu unghiile negre, ‘neintelesi’, din ce in ce mai multi? cand avem eu 17 ani ii vedeam doar pe la concerte sau cluburi ‘under’. acum sunt peste tot ca li se face reclama. daca le mai spui si ca e legal sa se drogheze, cand se mai opresc astia? deja daca ai o anumita varsta si vrei o ‘destindere’ o data la 1 sau 2 luni, nu te opreste nimeni. deja daca vezi un grup strans in fata unui club sau intr-un colt, stii ce face. si toti din jur stiu. asa ca, intr-un fel, pentru cei care stiu, este un pic legalizata.
ar trebui sa ne mai gandim si la cei care sunt mai slabi ca noi, mai mici si mai prosti pentru ca e posibil ca ei sa nu isi cunoasca limitele. asa incep toti: de la un prieten care ii da sa incerce.
am aiurat destul. am mai mult daca va intereseaza: http://mia-jacinthe.blogspot.com
….
Mordechai
publicat @07:12 25 November 2008
Sunt cu tine la faza asta, Cabral.
Nicu
publicat @07:13 25 November 2008
Poate cu 1-2-3…n se reuseste dar restul se intorc in aceeasi mocirla din care au plecat. Se intorc la droguri. Nu e abosolut deloc normal sa-i consideri pierduti pentru ca e un esec pt.tine societate.Ar fi o reusita insa sa ii faci pe ceilalti care vin din spate sa nu se apuce.
Blogroll