Dupa bloguri – I
publicat @ 28 April 2009 in categoria > din viata...
Taguri: blog, bloggeri romani, Blogos, blogosfera, emisiuni tv, emisiuni tv despre bloguri, rating
Pana acum m-am abtinut de la a ma exprima, asa cum o fac aproape de fiecare data cand vine vorba de produse ale altor televiziuni.
Motibele abstinentei? In primul rand faptul ca toata lumea interpreteaza ca si cum as vorbi despre concurenta, cu toate ca eu consider concurenta directa produsul care se difuzeaza in acelasi timp cu emisiunea pe care o prezint. In al doilea rand pentru ca nu ma dau specialist, am o experienta de 10 ani de televiziune dar cunosc si mecanici care se ocupa de masini de 20 de ani si mi-au pus ulei de diesel in motor ce arde benzina… deci experienta nu este neaparat sinonima cu iscusinta.
Revenind… am vazut multi bloggeri dezamagiti de emisiunea asta. Nu stau acum sa spun eu daca e buna sau proasta, ca nu sunt eu ala de imparte notele. Dar, se cere totusi o explicatie, ea nu vine de la producatori si atunci incerc eu sa explic…
In primul rand… ideea emisiunii este foarte ambitioasa. In tv te bazezi pe vizual si pe sunet in a transmite informatia. E, emisiunea asta are deja un handicap, imaginea disponibila nu poate fi, sub nici o forma, spectaculoasa. Arareori, daca preia vreun film sau vreo imagine de pe un blog se ajunge la un dinamism video la nivelul asteptarilor publicului din 2009. Si oricat ai pacali din montaj, oricat dinamism ai da din cut-uri si over-layere, tot statica va fi. Deci, in mare parte, mesajul emisiunii se bazeaza pe sunet. Deci avem deja un handicap major.
In acelasi timp, vorbind de video, multi bloggeri au moace interesante si mult haz. Dar nefiind obisnuiti cu camera, moaca interesanta se crispeaza si parte din farmec dispare. Vorbind de haz… iar avem partea de trac ce omoara parte buna din spontaneitate, si in plus, hazul multor bloggeri iese la iveala in scris, in video ai nevoie de o anume experienta pentru a relaxa partea aia de creier pusa pe sotii.
Cat despre unda negativa din blogosfera fata de Dupa Bloguri eu mi-o explic… ce n-au inteles bloggerii este ca emisiunea asta este despre ei, si nu pentru ei. Blogosfera nu face parte din publicul emisiunii, sau oricum… nu la ora asta, cu formatul acesta. Si daca s-ar fi incercat asa ceva emisiunea trebuia sa aiba in format un slot de plug-in-uri, un slot de SEO si sa fie in rest un feed rapid sustinut de video si audio. Ori asa ceva nu ar fi deloc interesant pentru publicul larg.
Emisiunea arata acum ca si cand ar fi facuta pentru neinitiati, pentru cei care inca nu citesc bloguri sau poate citesc dar nici nu sesizeaza diferenta intre blog si site, si e si normal asa, ce public de tv inseamna blogosfera?
A, sunt de acord cu ideea ca blogosfera, luata ca indivizi separati, este si consumatoare de tv. Dar problema apare datorita lipsei de omogenitate, daca am spune ca toti – hai sa nu exageram! – majoritatea bloggerilor consuma acelasi tip de produs tv, atunci am putea spune ca sunt buni de adaugat pe listele de public tinta (am explicat la un moment dat care este sistemul prin care se calculeaza audientele tv), dar nu sunt, si astfel nu vor avea emisiuni dedicate.
Genul asta de emisiune, chiar si de nisa fiind, n-are cum sa placa subiectului caci nu-i pentru el, e pentru alte target-uri si atunci trebuiesc suplinite gusturile targetului.
Am zis. Tu ce zici?
kingquizz
publicat @11:08 28 April 2009
Emisiunea este ok. Trebuie sa tinem cont de faptul ca este o premiera. Vizual este ok. Descoperi o alta fata a bogosferei, pe cei din spatele tastelor si asta nu poate fi decat benefic pentru publicul lor – la unici ma refer.
artistu
publicat @11:28 28 April 2009
cabral nu zic ac nus unt de acord cu tine la ideea ca EMISIUNEA NU E PENTRU BLOGGERI! Deci ea vrea sa te atraga pe rtine NEblogger catre lumea on-line-ului! Atunci daca vrea sa o faca, o face prost. Pare emisiune “pentru tineri” din anii 90 facuta la TVR si montata pe genunchi. NU are deloc “ecou”. pare un radiou’ blocat pe un post si care nu are de gand sa se intrebe care sunt caracteristicile GEEK-ului din ON-LINE, care ar atrage publicul spectator!
EDY
publicat @11:30 28 April 2009
Dupa blogurile gri…stam noi majoritatea ! Marfa ! Nu trebuie sa te stresezi Cabrale !
Attilla
publicat @11:31 28 April 2009
Pe principiul pur romanesc “intarata-i drace ca si mie-mi place”, emisiunea este mai mult decat ok. Desi nu am urmarit-o, am observat valurile pe care le-a creat si cum tot ce imi doream pe lume era sa vad traspunerea pe net a stirilor de la ora 5 si a tuturor emisiunilor de divertisment, ma bucura nespus “razboiul” plin de inteligenta care a inceput in urma ei.
So…..astept cu nerabdare urmatoarea editie
Sadd
publicat @11:35 28 April 2009
Cabral e mai istet decat pare…”emisiunea asta este despre ei, si nu pentru ei”(bloggeri).Alte comentarii nu cred ca mai au vreo importanta.
cabral
publicat @11:39 28 April 2009
@ kingquizz – da, vezi si alte fete, dar daca productorii se bazeaza numai pe unicii bloggerilor (despre care am putea spune ca sunt initiati) atunci nu va face audienta.
@ artistu – am inteles ce zici, ideea cred insa ca este tocmai asta, nu vorbim despre geek-sii din on-line ci despre oamenii din on-line.
Nu stiu, poate ca nu sunt foarte clar in exprimare…
@ EDy – fara stres!
cabral
publicat @11:41 28 April 2009
@ Attila – asa, intarata si tu… “razboiul”, eh?
@ Sadd – cateodata ma surprind si pe mine… apoi dau cu mucu’ in fasole si-mi dau seama ca fu doar o ratacire de moment…
Attilla
publicat @11:50 28 April 2009
@cabral – trebuia sa fie o nota de dazamagire pe undeva prin postul meu…da cred ca am ratat s-o pun.
sunt zile cand gasesti lucruri interesante/inteligente pe bloguri si zile cand se mai dau si ratari (mai mari sau mai mici si cred ca fiecare ar trebui sa accepte ca poate avea si zile proaste) acum, dupa emisiunea respectiva, sunt cateva bloguri unde ultimile posturi sunt de genu “ba pe-a mati-i”
Bigdaddy
publicat @12:05 28 April 2009
Vreau sa subliniez faptul ca vechimea la un loc de munca nu inseamna in mod necesar experienta, cunosc personal destule exemple care sa-mi sustina afirmatia.
In alta ordine de idei, “Dupa bloguri” e o emisiune si, ca orice proiect de acest gen, nu trebuie musai placuta de toata lumea. Ca e bine realizata sau nu conteaza mai putin pentru mine, vor fi cu siguranta altele si altele…evident insa scopul si l-a atins atata vreme cat se vorbeste(scrie)despre ea.
Zozo
publicat @12:40 28 April 2009
Vechime? Cei adevărat oferă experiență, dar la fel cum ai pățit tu am pățit și eu , atât ca la mine nu au strâns prezoanele si era sa iau în primire un stâlp…. Iar vorbind on topic publicul e larg și diversificat…..
Jademan
publicat @12:48 28 April 2009
Îmi plac cerealele!…
[D][S][N]
publicat @14:06 28 April 2009
Eu zic ca e prea devreme sa ne dam cu parerea despre emisiunea in cauza, dar cred ca va creste!
As vrea sa te intreb ce parere ai despre afirmatia lui mIRCEA tOMA… “Blogarimea romana, insa, sucks.”
De unde nevoia de a generaliza ?
nwradu
publicat @14:25 28 April 2009
Nu m-am uitat niciodata la emisiune, in principal pentru ca sunt lucruri mai bune de urmarit la acea ora. In principal nu ma intereseaza foarte tare cum arata si cum vorbesc bloggerii. Ei sunt buni la scris, prin asta s-au afirmat, nu prea ma intereseaza altceva. Dar asa sunt eu…
Imi place ideea ca emisiunea este despre bloggeri, nu pentru bloggeri. Cu alte cuvinte sunt sigur ca sunt o gramada care se oftica de faptul ca nu sunt si ei invitati pe acolo, dar nu e obligat postul TV sa-i invite pe toti. E ok sa se vorbeasca in general despre bloguri, nu sa-i prezinte la TV pe toti la rand.
Cezar
publicat @14:31 28 April 2009
Ce sa zic, tind sa rezonez in mare parte cu Mircea Badea: o mare parte din ei sunt tampiti. Nu vreau sa fiu rau, nu vreau sa ma iau dupa MB, dar din prima clipa, nimic nu mi-a schimbat parerea: ori scriu numai lucruri care nu intereseaza pe nimeni, ori scriu intortocheat de nu intelege nimeni, ori au o atitudine prea trufasa, prea zeflemitoare, prea sictirita. Astfel, majoritatea care ii stiu, si care i-am vazut si la tv, mi-au provocat o stare ce necesita o cura cu lamaie.
Tu esti un om deosebit, d-aia nu cred ca ar fi bine sa zici ca faci parte din “blogosfera”…
Ar fi multe de vorbit pe tema asta, dar vorba multa, saracia omului…
Dupabloguri
publicat @14:39 28 April 2009
Mulţumim. Eşti şi tu pe lista de invitaţi, dar nu pentru ce-ai scris despre noi, ci pentru ceea ce scrii în general aici. Te contactăm să vedem dacă poţi
artistu
publicat @15:03 28 April 2009
@cabral – nu amz is ca pt GEEK-sii din on line, ci o emisiune care sa ii faca pe ceilalti sa fuga pe bloguri sa citeasac ce scriu ei. O emisiune care sa ii “picteze” misto de tot!
McGogoo
publicat @15:19 28 April 2009
wrong.
tocmai ca e “pentru ei”. totul se deruleaza cu atata viteza incat doar blogerii si dau seama despre ce e vorba acolo
asta nu inseamca ca nu trebuie sustinuta emisiunea. dimpotriva: e bine ca se misca ceva
Copila blonda
publicat @16:04 28 April 2009
eu cred ca e mai usor sa critici decat sa faci. Oamenii sunt la inceput.
Eu zic sa mai avem putintica rabdare, stimabililor!
Piticu21
publicat @16:17 28 April 2009
nwradu, de asta exista internet.
E o solutie de promovare. Bineinteles poate fi mai bine facuta, dar asta ramane in sarcina producatorilor cat de deschisi sunt, dar si a telveiziunii cat de nonconformista poate fi / difuza pe post.
Vezi tu Cabral, putem filma orice la dupa bloguri, dar apare la tv?
ca e unii care se cheama CNA.
si audienta mica? pai sa vedem articolul de mai jos … oricum acolo lumea a gandit la fel
)
Dragos
publicat @16:46 28 April 2009
ce e aia blogosfera? ce sunt aia bloggeri? ce e ala blog?
auziti? voua nu va este foame?
LUIGY
publicat @18:03 28 April 2009
:razz;
LUIGY
publicat @18:04 28 April 2009
…sorry !
ketherius
publicat @18:37 28 April 2009
Nu ma bag, ca nu-s mecanic
ezoteric
publicat @21:40 28 April 2009
Domnilor, nu am vazut emisiunea, dar cred ca ceea ce a spus Cabral e perfect logic. Dar… cred totusi ca emisiunea se numeste “Dupa Bloguri”, deci nu se numeste “Despre Bloguri”.
Atunci concluziile le trageti si dumneavoastra.
nea_caisa
publicat @23:30 28 April 2009
Video killed the blog star …
Pingback: Dupa bloguri « Ironics
omu' de la colt
publicat @09:49 29 April 2009
tocmai asta e buba : elementu’ de caca din emisiune este ca este o emisiune pentru bloggeri si e o emisiune despre bloggeri si uneori e o emisiune pentru bloggeri dar de cele mai multe ori e o emisiune despre bloggeri .
ai inteles ceva ?
nici eu .
si nici emisiunea . emisiunea asta e un bisexual derutat care nu stie spre care parte sa traga mai mult …
Invizibilul
publicat @12:36 01 May 2009
cei care ar trbui sa stie ce e cu adevarat sa ai un blog sau sa scrii pe internet intr-o asemeena comunitate ar trebui sa stie ca nu au ce cauta in asemenea emisiune. Acu oricine are un blog si e mai mult afacere decat placere … nu e decat o modalitate de promovare si trafic … e doar o imagine care nu are nici o legatura cu ce ar trebui sa fie … putini intelege asta dar si mai putin chiar aplica asta.
Flory16
publicat @14:45 08 May 2009
Mie mi se pare ca e doar o metoda de promovare a blogurilor deja cunoscute. S-ar putea cauta lucruri interesante, nu doar numele. Se numeste dupa bloguri, nu “dupa numele bloggerului”