Dezbatere – ziarele din Romania
publicat @ 18 March 2009 in categoria > din viata...
Taguri: clubul de dezbateri, debate, dezbatere, DIN ROMANIA, intrebari, ziare, ziarele din Romania
Ne uitam cu scarba, maaare scarba la multe dintre lucrurile care fac parte componenta din viata noastra. Ca meritam mai mult, ca se cere altceva, ca nu se mai poate asa…
Hai sa vedem daca este cazul. Astazi vorbim despre ziarele noastre cele de toate zilele si dezbatem pe tema asta.
In prima faza lansam discutia. Pun tema la bataie si voi spuneti, asa cum va vine la tastatura, ce parere aveti.

Sursa.
In faza a doua va demonstrez ca punctul vostru de vedere ar putea fi totusi comentat si contestat.
In faza a 3-a ne certam ca la usa cortului in comentarii.
Hai spune, vazand si titlul asta, spune ce parere ai despre ziarele din Romania?
Faza 2. Spunem tot timpul ca ziarele sunt de vina. Sunt de vina pentru tot ce se intampla… pentru scaderea nivelului culturii, pentru promovarea unor non-valori, pentru prostirea oamenilor. Spunem ca de la ziare a inceput totul, a inceput degradarea.
Uite ce spune Simache:
Ok, sunt lucruri valide in ceea ce spune, nu avem continut asigurat de Plesu si de Paleologu, temele sunt (hai sa spunem) ciudatele si personajele… supra-realiste.
Iar Simina intareste: 
Lasand la o parte din discutia asta televiziunile, o parte a “publicului” sustine afirmatia asta neconditionat.
Dar daca problema este pusa gresit? Daca stam si ne gandim, oare ziarele chiar dau ce vor ele si lumea inghite totul sub forma de pachetele de primavara? Nu, nu-i asa. Reteta se scrie in fiecare zi, si asa cum gustul unei beri se schimba de cel putin 3 ori pe durata unei veri asa se schimba si continutul unui ziar in functie de gustul cititorului.
Uite ce spune Mihai: 
Si cred ca are dreptate. Pentru ca asta este singura varianta de a schimba continutul ziarelor. Alegi ce-ti place. Si daca dorinta majoritatii va fi sa citeasca lucruri de calitate, articole documentate pe marginea unor subiecte misto… acolo se va ajunge.
Dar cat timp oamenii vor cumpara ziare pentru (a) a se delecta cu stirile prezente acum, sau (b) pentru a avea inca un motiv sa se lamenteze de ce se tipareste acum… asa va ramane situatia. Asta daca nu vom ajunge si mai rau.
Etapa a 3-a acum… scandal! E asa sau ai o alta parere?
gyusyy
publicat @14:23 18 March 2009
cad despre ziare…
eu locuiesc intr-un oras din ardeal.sursa mea de incalzire ,este o centrala pe lemne.mi-am facut abonament la CANCAN(pe 4 luni)pentru a face focul cu el.deoarece este ieftin,iar subiectele din acest “ziar” nu cred ca marita o soarta mai buna.apropo… calitatea hartiei,este superioara.(imediat se aprinde focul).
Maddd_a
publicat @14:23 18 March 2009
slaut!..se zvoneste ca Libertatea se mai vinde doar 20 % ..restu` e retur…deci se anunta Apocalipsa tabloidului.. bafta!
Nicu
publicat @14:49 18 March 2009
Daca ai timp sa citesti…asta e parerea mea
http://ridersonthesandstorm.blogspot.com/2009/03/nu-sunteti-decat-niste-bieti-mascarici.html
elena
publicat @15:03 18 March 2009
presa noastra cea de toate zilele, cu exceptia citorva publicatii , publica zilnic fete dezbracate, care prin comportamentul lor vulgar au devenit vede(daca se poate spunea )restul aceleasi stiri de la televiziuni, nimic deosebit. ziaristii scriu toate magariile numai sa se vinda presa,uneori ti-e sila de continutul articolelor si de faptul ca in cele mai multe cazuri fac din tintar, armasar.
michelle
publicat @15:08 18 March 2009
nota bene(necesara sau nu): asta cerem, asta primim. deci, nu meritam mai mult. ar mai fi ceva de adaugat?
geretus
publicat @15:13 18 March 2009
Tu bagi in aceeasi oala toate ziarele din Ro?
Click, Cancan, Libertatea sunt de o anumita factura…Le citeste cui ii place…
Sunt din astea peste tot – Bild in Germania etc…
claudia
publicat @15:22 18 March 2009
Din punctul meu de vedere problema nu o reprezinta ziarele. Nu te obliga nimeni sa le citesti. Daca asta vinde asta scriu. Cititorii ar trebui sa fie mai selectivi.
nenea
publicat @15:26 18 March 2009
pai daca te referi strict la tabloide, sunt de cacao.
daca extinzi, sunt tot de cacao, cu mici exceptii
mada
publicat @15:44 18 March 2009
deci domnilor, daca am ajuns in stadiul in care niste inculti cu probleme care isi gasesc rezolvare in spitale de nebuni, sunt vedete autohtone sau alti “intelectuali” ajung pe sticla sa isi povesteasca problemele conjugale si de impotenta, atunci nu ne mai ramane decat sa ne resemnam. pe zi ce trece ma uimesc tot mai tare reportajele si rubricile din ziare. nu am vrut sa fiu radicala si am mers sa imi cumpar 3 ziare ca sa am ce citi pret de 4 ore in tren si ghiciti ce s-a intamplat? pe langa ca nu am avut ce citi, m-am plictisit de moarte uitandu-ma cu scarba la pozele colorate din paginile ziarelor si realizand ca “nenea Ghita din Dalga de jos si-a omorat nevasta” am suspinat si m-am pus sa dorm. noroc pe “Formula AS” in care am mai gasit una alta despre animalute si doctorii.
in concluzie…din cate am citit mai sus parerea e unanima, avem ziare de valoare in tara…exista totusi exceptii si ma bucur ca mai sunt o mana de oameni care nu si-au pierdut chiar toti neuronii fugind dupa nehotarati sexual(nu am absolut nimic cu naomy sau cei ca el/ea atata vreme cat nu ma sufoca cu prostia lor) sau te miri dupa ce alte subiecte de “senzatie”. URASC presa din romania si de aceea nu o citesc decat in caz de forta majora si foarte rar. imi ajunge cat ma intoxic de la tv.
despre reusite ale unor minti geniale(ca sunt stati linistit) nu scrie nimic in niciun ziar, oare de ce nu ma mir? deci, astept noi vesti despre naomy cu sufletul la gura si sper sa faca bani frumosi in germania…mda…
Judy
publicat @15:47 18 March 2009
Ma enervati…anul trecut la Poveshtiri vazut un reportaj despre Florin – Naomi ca ar fi facut nush ce inselaciuni cu imobiliare si ieri il prezentati ca vai saracutul de el…
ketherius
publicat @15:52 18 March 2009
Despre ziare imi fac o parere buna: ele inteleg ce se vinde si ofera ceea ce cauta poporul. In schimb, am o parere proasta despre parlament si guvern pentru ca nu sunt in stare sa pastreze/impuna decenta si cultura in presa scrisa. De asemenea, am o parere foarte proasta despre poporul/populatia Romaniei, care cauta si cumpara asemenea stiri.
Vanda
publicat @16:01 18 March 2009
Fara suparare Cabral, dar asa e cu Povestiri Adevarate. Am scris si eu un articolas despre cele mai suspecte emisiuni de la tv. si din punctul meu de vedere, emisiunea voastra intra in categoria asta, promoveaza tot felul de non-vedete si desi imi imaginez ca are rating (duh!) nu inteleg ce cauti sa prezinti asa ceva. Imi place foarte mult blogul tau, am citit absolut toate articolele pe care le-ai scris, dar la emisiunea aia refuz categoric sa ma uit!
Ankh
publicat @16:17 18 March 2009
fratilor eu nu citesc aiurelile astea si nici la tv la povestiri de seara, adevarate sau cum se mai numesc nu ma uit. prefer sa dorm sau nici macar sa nu gandesc in timpu’ ala. Va recomand Dilema Veche daca vreti sa cititi un ziar ok.
O zi buna tuturor!
Barboo
publicat @16:46 18 March 2009
Doamne mare ti-e gradina Ta
Eu nu cumpar ziare, nu ma uit la TV decat selectiv si aud doar ce ma intereseaza, ca nu vreau sa-mi poluez creierul cu toate stirile de doi bani(ROMANESTI).
Titlul ROMANESC
Ce nu inteleg eu e ce mama masii de viatza au nenorocitii de jurnalisti cu saracul om, cu ce-a gresit el ca vrea sa devina femeie sau ce-o vrea el sa devina, ca face ceea ce face si ca se poarta cum vrea el ?
Cu ce a deranjat?
Niste NIMENI, JEGURI, GUNOAIE care profita de naivitatea si de ghinionul unora.
PROSTI sunt aia care cumpara presa care publica asemena stiri (impropriu spus STIRI)
Alexandra
publicat @17:15 18 March 2009
…. ca ne-am rezolvat toate problemele si-acum ne chinuie lenjeria lui Naomi? Ca presa de scandal are un anumit public-tinta si subiectele sunt alesa in consecinta? Ca trebuie si ei sa ia un salariu, daca asta se vinde ce putem face? Si-asa mai departe, pana la plus (sau minus) infinit.
Cougar
publicat @19:06 18 March 2009
bună priza.
popescul
publicat @19:12 18 March 2009
exista ziare in romania? ma refer la astea cu nume de “tabloid”.pai ce alea sunt ziare? mai mult decat sa le folosesti la wc,altceva n-ai ce face cu ele
Elena
publicat @19:12 18 March 2009
Niate distrusi ,altfel nu avem cum sa’i numim,in loc sa scrie si ei ceva ce putem invata ceva,sa ne fie exemplu nu frate ei numai sa critice stiu atat.Asta’i romanu si nu cred ca se va schimba mai aels cei din presa.Poop
crina
publicat @19:51 18 March 2009
ma repet si spun:
ACESTI OAMENI TREBUIE IGNORATI!!!!
Buddy
publicat @20:42 18 March 2009
@Vanda
pentru asta exista telecomanda!
Oana
publicat @22:06 18 March 2009
Cabral,aceeasi nelamurire ca a Vandei am si eu.Incontestabil esti un orator foarte bun..dar nu inteleg ce scop are emisiunea pe care o prezinti ..sau nu stiu..personajele (nikita,naomi..etc..)oare nu asta fac si ziarele????? :-s
Oana
publicat @22:26 18 March 2009
Eu sunt practic scarbita de tot ce se intampla in Romanica asta mica si corupta…si cand ma gandesc ca de’abia acum incepe totul pentru noi,tinerii..ce speranta de cariera sa mai avem noi cand nu avem industrie,nu avem economie,nu avem justitie?nu avem decat lipsuri si erori in sistemul sanitar,educational si o reputatie foarte “buna”in strainatate..Noi,cetatenii de rand,nu avem nimic ,nici macar presa nu e de partea noastra pt ca burtosii aia comunisti de la guvernare sunt in spatele tuturor.In goana asta dupa imbogatire nu mai conteaza ca promovezi niste
?(nici nu stiu cum sa-i numesc)..niste epave umane ,oameni fara un dram de neuroni..As putea sa discut pe tema asta pana maine ..din pacate nu imi ramane decat sa oftez si sa merg mai departe!
Anda
publicat @22:47 18 March 2009
Toti sunt “revoltati” de romanica asta. au si de ce. Insa.. nu stiu si cabral de ce a trebuit din tot ce se intampla sa’l/o aleaga pe Naomy.. Eu nu sunt nici pro nici impotriva, fiecare isi traieste bucata de viata cum crede ca este mai bine de cuviinta. da, ziarele sunt de kko……si din tot ce citesti acolo sa fie adevarat pe sfertul sfertului.. dar, .. suntem “mari”, cred ca putem face diferenta intre adevar si minciuna nu? Oricum, ziarele au dat sansa multora de a se face cunoscuti.. si fiecare a iesit mai in fata cu ce a crezut el ca “tine”. in fine.. parerea mea. fiecare cu a lui.
EmPtY
publicat @22:54 18 March 2009
Daca oameni nar cumpara asemenea ziare sa fim siguri ca ele nu ar ma avea asemenea subiecte…
Attilla
publicat @05:46 19 March 2009
“…. Si nu uita ca tara te vrea prost…”
Erau niste versuri ale unei formatii celebre prin ’97….
In rest, parerea mea este ca presa ne ofera exact ce cerem si ce dorim sa citim/vedem.
Personal cred ca mentalitatea majoritatii romanilor (asta daca nu a tuturor) este : “Sa moara si capra vecinului!” adica “indiferent cat imi e mie de rau, daca aud/vad/citesc despre altul mai distrus ca mine mi s-a inseninat ziua…”
Si asta e valabil si la cei care posteaza pe aici (deci si la mine). Argumentele mele ? Uite aici:
Toata lumea se lamenteaza de cat de kk e in Romania si de cat de bine e in alte tari “de soare pline” dar in acelasi timp toti se dau culti ca nu citesc decat reviste/ziare inteligente si totusi nu a fost nici un post simplu cu “Hu da fac iz Naomy ?” asta inseamna ca toti stim cine este el/ea. Asta inseamna ca toti, cu o anumita frecventa (mai mica sau mai mare), ne uitam la stirile de la ora 5 si citim/aflam subiectele tratate in ziare. Asa ca sa lasam la o parte acest “EU sunt ALTFEL (citesc altceva, ma uit la altceva, ma imbrac altfel)” spus cu superioritate prosteasca.
Prin ’90 erau cateva reviste de genul : Infractorul/Infractoare, Paranormal si inca 2-3 maxim, acum, numarul lor a explodat. De ce ?
2 motive:
1. Stergerea constiintei nationale
Pe bune, o sa radeti dar asa e. Sa luam exemple numai din posturile de aici “…Romania e naspa”, “…viata grea din Romania”,”…ma duc in Germania sa castig mai multi bani” zici ca suntem toti evrei, numai aia se plang tot timpul de cat de oprimati sunt ei ca natie si de cat de greu au dus-o ei de-a lungul istoriei. Toti romanii ne consideram tot timpul subevaluati in tara asta (toti avem salarii mai proaste decat am merita indiferent ce stim sau nu sa facem) da nu e unu (sau sunt foarte putini astia) care sa zica “ma adaptez si incerc sa fac ceva sa fie mai bine si pentru mine si pentru ceilalti”
2.Impotenta intelectuala
imi spunea la un moment dat un prieten la o bere ca am ajuns (noi, romanii) sa consideram mult mai important aflarea vinovatului pentru o problema existenta decat gasirea unei metode de rezolvare a ei.
Si iar exemple de aici,unii dau vina pe presa…ceilalti dau vina pe cititori, da’ s-a gandit careva la cum s-arputea schimba situatia ?
Parerile mele……dati cu parul daca vreti…
Numai bine si numai de bine!
Maddy
publicat @08:58 19 March 2009
eu cred ca e fix invers, populatia se uita/citeste ce primeste de la mass media. cine zice ca e invers practic pune vina pe popor si scuza presa de proasta calitate. omul e cam ‘dependent’ de tv, petrecem multa vreme cu TV`ul deschis, evident te uiti la ce este. daca e mizerie, te uiti din curiozitate, apoi continui. cred ca presa trebuie sa aiba rolul de a educa si de a ridica nivelul, nu de a difuza numai porcarii.
sabina
publicat @15:16 19 March 2009
scuza-ma,sabina,nu simina!saru’mana lu’ matale!
sabina
publicat @15:59 19 March 2009
sunt perfect de acord cu tine si cu mihai.numai ca…hai sa facem ochii roata dimineata la metrou.cati oameni citesc tabloidele?cel putin 90%.
eu am zis intotdeauna asa:vina e de ambele parti.1.daca presa n-ar scrie,oamenii n-ar mai citi.2.daca oamenii ar refuza de maine sa mai citeasca toate tampeniile,clar ziarele si-ar schimba subiectele.si tot asa.una fara alta n-ar exista,dar pentru ca exista una exista si cealalta.
e un cerc vicios,dupa parerea mea.
nici eu nu cumpar tabloidele,si nici alte ziare.
doar vreo trei reviste cu profil auto,ca asta ma intereseaza.in rest,carti.multe carti.
da’ cati ca tine,cati ca mine,cati ca mihai?putini,foarte putini.
si logica e simpla…de ce sa dea 10 lei pe o revista buna,care oricum e plictisitoare ca n-are tate,buci si sange,cand pot sa dea 50 de bani pe…(nici nu stiu cate pagini are un cancan sau o libertatea),pline cu,ma scuzati,rahat?!
“paine si circ,dom’le.asta vrea poporul”,zice-se.
numa’ ca de atata circ nici paine nu-mi vine sa mai mananc.asa mi-e greata!
Vlad
publicat @15:59 19 March 2009
Dupa parerea mea, ziarele din Romania care promoveaza aceasta imagine, au devenit un W.C. public…Cine este imaginea Romaniei transmisa din ziare? Naomi, un copil orfan care si-a ales destinul in functie de ce a vazut in centrele de copii…Dureros pot sa spun, daca asta e adevarata valoare a Romaniei atunci inseamna ca trebuie sa ne mutam cu totii, eu nu vreau sa fiu reprezentat ca si nationalitate de un…(nu stiu exact daca e baiat sau fata)…sa mai mearga la biserica Dumnezeu ii va gasi o cale mai curata…Romania te iubesc!
sabina
publicat @16:13 19 March 2009
vlad,din punctul meu de vedere,nu e vinovata naomi.
pentru ca peste tot unde s-a dus,s-a dus sa cante.sa demonstreze.
mie imi place cum canta.chiar are voce!zic eu.
dar nu se putea sa vina sa cante si sa vorbeasca despre muzica,cand are atatea lucruri”interesante”de dezvaluit.
nu ii iau apararea,si sunt de acord ca in unele situatii/momente/aparatii a exagerat.
iar orientarea sexuala nu e boala,nu e ceva ce alegi tu.
te nasti cu ea,e acolo.si crede-ma,ca tare nefericiti sunt si homosexualii,si transeualii,si travestitii,si toti care nu-s hetero.
Blogroll