cabral.ro

Ce sa faci frate, sistemul…

Daca o arzi pe genul fatalist nu citi postul asta, o sa te enervezi…

Buuuun, deci ai chef de scandal…

Am scris postul despre spagile pentru cazarile din camine. Daca n-ai chef sa-l citesti iti zic eu pe scurt: unui prieten de-al meu i s-au cerut 1.500 de euro in fata pentru un loc intr-un camin studentesc si omul s-a dus la politie, eu spunand ca daca ar face asta toti atunci s-ar schimba ceva. Printre comentarii a aparut si cel pe care-l asteptam*:

Ideea e simpla: frate, sistemul este de hAhAt si pentru a trai in tara asta trebuie sa te mulezi dupa uzantele vremii si sa faci ce ai de facut pentru a-ti fi tie bine. Sa lasi tu dreptatile si spirele de spinare asa cum se curbeaza ele si sa-ti faci interesul.

Ok, la prima vedere este un sfat pe care i l-ai da unui prieten astfel incat acesta sa duca o viata linistita.

Dar oare asa trebuie sa fie? Adica asa vrei sa traiesti, sa fi un adulmecator de combinatii, sa fi nevoit sa te strecori printre institutii si autoritati, sa cauti de fiecare data o intrare prin spate, sa ochesti intotdeauna iscusitul care sa-ti rezolve problema?

Stai, am imbatranit si eu si oricum n-am stilul ala de hei-rup-ist, sa ne unim, sa ridicam drapelele si la lupta osteni! Totusi, in stilul si in ritmul asta nu facem altceva decat sa ne complacem intr-o combinatie perpetua, intr-o serpuiala obosita de spagi, intrari pe usa din spate si recomandari dubioase.

Ma uitam azi la stiri si am vazut o chestie de genul: “Sistemul este bolnav! La un caz ambulanta a ajuns fara doctor, doar cu sofer!”.

Pai stai putin, ce vina are sistemul?! Dom’ doctor nu era acolo? Hai sa vedem de ce nu era acolo, si daca e vina lui sa-i dam la cap! Avea responsabilitati, omul a gresit si atunci ar trebui sa plateasca. De ce sa-l punem repede sub umbrela unui sistem ticalosit, cand vinovatul poate fi aratat cu degetul?!

Revenind la partea cu cazarile, tot ca exemplu… in fiecare an se vaita toata lumea ca “uite frate ca se cer spagi pentru locuri in camin!“. De acord, se pare ca asa e, si nu e normal deloc.

Dar ce au facut cei care s-au vaitat anul trecut de chestia asta? Cati dintre ei au spus “frate, trebuie sa fac ceva!“? Putini.

Anul acesta… la fel. Comenta la articolul de care vorbesc unul dintre oamenii din organizatia studenteasca ce incearca sa lupte impotriva fenomenului spaga pentru pat. Ce spunea? Ca mai avea putin si-l dobora fatal plictiseala, nu prea i-a deranjat nimeni in perioada asta.

Asta ce inseamna? Ca ne place! Ne place sa dam spaga, ne plac toate combinatiile, ca ne complacem in situatia in care unu’ care a vazut pasta de dinti si sapun doar la teveu, unu’ lipsit de orice bun simt si pus pe scandal, sa se cace in capul nostru si sa ne batjocoreasca si scoala si educatia de pana acum.

Situatia e la fel in orice domeniu din care spaga isi trage seva . Ti s-a cerut spaga? Ce-ai facut? Ai dat banii sau ai intrat pe nudaspaga.ro** sa cauti un numar de telefon si sa faci ce ai de facut?

Pentru ca e o chestie ciudata: toata tara se vaita de mama focului ca ne omoara spagile dar n-am vazut vreun mare trafic pe site-ul ala.

Asta nu inseamna decat un lucru: ne intereseaza de curul nostru, vedem viata in cel mai egoist mod posibil si nu avem nici cea mai mica pornire sa facem ceva.

DAR NE VAITAM DE MAMA FOCULUI!

Bun. Acum hai sa ne contrazicem. Spor la scris!

* @ sorecarul – omule, am inteles foarte bine ce ai spus in comentariu, precum si ce ai specificat ulterior, in parte si dintr-un anumit punct de vedere iti dau dreptate. Numai ca exact punctul ala de vedere sterge cu noi pe jos.

** nu, n-ai intrat pe nudaspaga.ro caci atunci s-ar fi ras pe marginea site-ului aluia facut din ciocan si tabla zincata.

62 comentarii

  1. mikel

    publicat @14:40 07 October 2008

    degeaba zicem noi sa nu dam. mentalitatea e deja formata. daca n-ai dat la doctor nici nu te baga-n seama. iti permiti sa faci vreo plangere? s-ar putea sa nu mai apuci rezolvarea.

    Raspunde

  2. Sabotor

    publicat @14:41 07 October 2008

    Un singur om poate schimba multe. Numai ca noua ne-a intrat in cap ca un singur om nu poate lupta cu sistemul, asa ca n-are ce face si da spaga. Dar solutii care nu implica spaga gasesti pentru orice problema, numai ca s-ar putea ca solutia sa nu fie la fel de comoda. Insa nimic nu e usor in viata. OK, n-am gasit loc in camin fara spaga? Imi iau o garsoniera la mama dracu’ la periferie, va trebui sa ma trezesc la 5 dimineata sa ajung la scoala, da’ macar stau drept. Nu gasesc nici la periferia Bucurestiului chirie pentru banii pe care-i am? Ma duc in alt oras sa fac facultate, de exemplu in Timisoara nu sunt probleme de genul, si oricum, chiriile sunt mai mici. E departe de casa, da’ iarasi stau drept. Deci solutii exista. Numai ca e mai usor sa dam spaga si dup-aia sa ne dam cu curu’ de pamant si sa ne plangem ca sistemul e prost.

    PS. N-am dat nici o spaga niciodata. Nici n-am incercat sa dau spaga si n-am dat nici cand mi s-a cerut.

    Raspunde

  3. andreea

    publicat @15:17 07 October 2008

    am citit majoritatea comentariilor si fiekre cred k are dreptate in felul lui dar sincer chestia asta cu spaga nu se intampla doar la noi se intampla si in alta tari(sau cel putin aici unde locuiesc eu de ceva timp).acum nu stiu,poate la noi e coruptie mai mare insa peste tot sunt oamenii disperatii dupa banii si care fac orice ca sa i aibe.

    Raspunde

  4. Maria

    publicat @15:47 07 October 2008

    Imi vine in minte experimentul cu maimutele si bananele, iertata fie-mi asocierea.
    Al naibii sistem, parca n-ar fi compus tocmai din noi cei care dam spaga….
    am avut surpriza sa vad acu vreo 3 saptamani (cand a inceput gradinita) o mama de copil de grupa mare dand spaga ingrijitoarei de la gradinita. Nici azi nu inteleg de ce. E destul de mare ca sa mearga singur la toaleta, sa se imbrace, sa se dezbrace singur. Care e ratiunea? Daca nu ii da spaga nu-i pune mancarea in farfurie la pranz??? mi-e greu sa cred. Nu era vorba de directoare ca sa ti-l inscrie, sau de educatoare ca sa mai-stiu-eu-ce, nici de asistenta ca sa ii dea doua siropuri in cazul in care era racit…… si cu toate astea..
    “Sa vina cineva de sus” sa ce?
    sau “e vina celui care primeste spaga”??? nicidecum, din cate stiu eu se pedepseste atat darea cat si primirea spagii …
    Aveam in liceu o profesoara de matematica in primul ei an in sistem. Primul lucru pe care l-a spus dupa ce s-a prezentat a fost ca toti oamenii au un pret dar al ei e atat de mare incat nu merita sa ne obosim ci sa punem mana pe carte. 4 ani mai tarziu lua “atentiile” cu o asa naturalete incat m-a blocat. Nu a cerut, i s-a dat.
    Singurul sistem in care nu indraznesc sa ma asez de-a curmezisul este spitalul. Si asta pentru ca nu avem suficiente spitale in care sa poti plati pentru servicii de calitate.
    Si a mai fost unul, recunosc, in care am fost invinsa si am cedat: gradinita.

    Raspunde

  5. Pingback: Cu drag, despre Romania « IPOblog [ipostaze]

  6. Florin

    publicat @16:35 07 October 2008

    Acest sitem a existat de cand lumea si va exista pana cand lumea. Nu sunt de acord cu el dar nu il pot omora cu un/o pistol/pusa. As fi foarte bucuros daca as putea sa o fac, chiar daca as face 25 de ani…

    Aceasta problema poate fi privita din foarte multe punctede de vedere. Doua din ele, foarte importante, ar fi cel social si cel economic.
    Si o sa iau invers enumerate. Partea economica este partea care ne da sa mancam. Daca nu avem ce pune pe masa a 2-a zi la parinti, nevasta, copii, nepoti pe masa atunci avem o mare problema aceea a stresului, sa nu mai vorbesc de faptul ca “vreau sa traiesc, vreau sa traiesc”. Si aceste lucruri te imping la “obiceiuri mai necuvenite”. Aici poate intra si faptul “vreau ferrari”. Mai departe puteti dezvolta voi.

    Partea sociala este in stransa legatura cu educatia primita de la parinti. La ei vedem primele semne in care “sa intram in fata”. Putem arata cu degetul sistemul,oamenii, o facem degeaba pana cand “eu” nu spunem nu dam spaga pentru ca aceste lucruri ni se cuvin de drept, deoarece eu acestui om ii platesc salariu,pensie, acest om trebuie sa isi faca meseria pentru care e platit.

    Cand mergem la Fast Food ca tot ne place sa mancam acolo, il intrebati pe cel care va serveste ce probleme are acasa? Nu meseria lui este sa te serveasca si sa zambeasca. De ce o face e treaba lui. Nu ii place isi cauta altceva.

    La spital problema se pune altfel. Te faci doctor din dorinta de ai ajuta pe ceilalti. Sau ca iti place acest lucru. Motivele pentru care alegi o meserie,cariera pot fi “n”. Nu asta e relevant. Relevant e cum iti faci meseria. Sistemul medical din Romania e tot “beeeep” (ar fi multe injuraturi aici). Stiu pe pielea mea cum e sa fii bolnav in Romania. Si aici vorbesc din propria experienta.

    Ar mai fi multe de spus dar e o discutie cu foarte multe puncte de vedere care spun PRO sau CONTRA acestui curent “SPAGA”.
    Inceputul sfarsitului acestui curent va fi atunci cand fiecare va incepe sa faca ceva in aceasta privinta. Fie ca nu vrei sa dai spaga, fie ca nu accepti spaga. Si prin implementarea copiilor nostri a unei educatii (nu gasesc cuvantul potrivit..) “corecte”…

    Scuzati-mi greselile gramaticale daca sunt…scriu in graba…am multe trenulete in cap pe aceasta tema…

    Tin se precizez ca am luat parte la campania “Nu da spaga” prin “EX” care era voluntar la una din ONG-urile intiatoare acestei Campanii…E greu…
    Speram ca peste 100 de ani sa ne educam…Asta in cazul in care nu vine vre-un “pumn de fier” la putere sa ne educe…

    Raspunde

  7. McGogoo

    publicat @17:22 07 October 2008

    Cabral,
    nu l-am crezut pe Brucan cand a zis ca in 20 de ani se schimba ceva. dar il cred pe Ralph Dahrendorf cand a spus in 1991:
    “in ceea ce priveste politica in 10 an se va schimba totul in Europa de Est. in ceea ce priveste economia este nevoie de aproximativ 20 de ani. Insa cel mai greu se va schimba mentalitatea. cel putin 60 de ani trebuie sa treaca pentru ca mentalitatile se se schimbe”

    am citat cu aproximatie insa am respectat cifrele si ideea…
    trebuie sa murmim tot cei nascuti inainte de 1989 ca ceva sa se schimbe aici. btw: Problema cu spaga data functionarilor publici nu e doar la noi ci si la polonezi, unguri, cehi si bineinteles la rusi …

    Raspunde

  8. lia

    publicat @17:37 07 October 2008

    Andreea Marin a fost ultracriticata pentru campaniile de strangere de fonduri…ca sunt de dragul imaginii personale in special. Nu s-a dat batuta si acum face lucruri importante pentru Africa, timp in care ar putea sa stea cu fetita ei pe care a asteptat-o atata vreme..!! Toti cricitii ii devin prieteni dintr-odata….Cred ca numai insistand si prin exemplul personal se poate schimba ceva in tara asta.(Am ales exemplul Andreei ca-i mai cunoscuta..cred ca sunt multi altii care fac asta.)
    Concluzia: nu te opri aici Cabral! Continua demersul cu constiinciozitate.

    Raspunde

  9. cabral

    publicat @17:43 07 October 2008

    @ maull – stimabile, cand o sa inveti sa vorbesti ca un om normal si fara a injura o sa ai comentarii pe blogul asta.

    Esti un om destept, sunt convins ca vei intelege.
    Got it? ;)

    Raspunde

  10. CristinaL

    publicat @18:28 07 October 2008

    Ceea ce il omoara pe roman ca in totdeauna este practica, vorbeste, se plange, promite ca va face ceva sa puna punct situatiilor de acest fel, dar…si aici apare: nimeni nu ma sustine(pentru ca asa suntem noi”las-o ba ca merge asa”), cuvantul lui impotriva lui x este cam nul, iar apoi iti mai faci si probleme cu x. In tarile civilizate daca un grup se confrunta cu o problema, ei o mediatizeaza, ba chiar ies in strada, toti, in schimb, noi, “ai sa vedem ce rezolva asta, nu este cazul sa ma risc si eu”.

    Raspunde

  11. cabral

    publicat @18:36 07 October 2008

    @ maull – esti in spam.
    Credeam ca:
    1. vei intelege ca a folosi cuvinte ce nu-si au locul aici e doar o dovada lipsa a maturitatii.
    2. te duce mai mult de-atat.
    Dar eu, prost ca intotdeauna, m-am inselat.
    O zi buna.

    Raspunde

  12. cabral

    publicat @18:44 07 October 2008

    @ Amalia – fix de asta spuneam, ne vedem de ale noastre.
    Si recunoastem ca ar trebui sa facem ceva dar asteptam sa faca altcineva ce e de facut.
    Si cand eu spun ca ne-o meritam…

    @ Fluture – nu. Se pare ca ai dreptate.
    Si atunci ce am de facut eu ca individ?
    Sa ma descurc, sa imi vad de combinatiile mele, sa trag cat mai mult din plapuma pe mine si sa ma doara undeva de imaginea de ansamblu, nu?
    Asta e treaba, te conformezi si astepti de la ceilalti, de la aia de sus cu testicole mari sa faca si sa dreaga.
    Te superi daca spun ca suntem niste mamaligi?

    @ mikel – am tot pomenit de exemplul cu doctorul, nu sunt ipocrit si am spus din start ca nu ma bat cu caramida in piept la capitolul asta.
    Si da, stiu ca ori faci o treaba ori n-o faci, si puteam sa spun aici verzi si uscate dar nu-mi sta in fire.
    Si pana la urma nu sunt exemplul in viata, nici n-am vrut si nici n-am incercat asta.

    Raspunde

  13. cabral

    publicat @18:46 07 October 2008

    @ Sabotor – iar zici bine… luam ce ne e comod si apoi ne vaitam ca nu e corect.
    Cat timp va exista unul care sa dea spaga, spaguitii vor exista.

    @ andreea – of, ce simplu e sa vedem bubele altora.
    Am prieteni peste tot in lume (e, peste tot, in multe locuri, zic) si oricat am incerca paralelisme cu lumile lor imi da cu virgula.

    Dar stii ce ma deprima? Ca oamenii nici macar nu doresc sa incerce sa schimbe ceva, se complac in situatia asta si… PUNCT!

    Raspunde

  14. maulll

    publicat @18:49 07 October 2008

    q.e.d.

    ti-am demonstrat ca oricat ai incerca n-ai cu cine!!! prosti ca intotdeauna, ne inselam cu totii!!!

    btw nu claxonez NICIODATA in trafic, oricat de grabit as fi, nu ma grabesc, nu injur de-a-npulea , nu sunt frustrat cu ciuda pe toata lumea, sunt calm si respectuos cu cine merita, ofer un zambet atunci cand trebuie, sunt politicos, am rabdare, dar NICIODATA nu-mi voi cenzura limbajul/comportamentul de dragul imaginii pt ca nu-mi pasa cum ma vad altii. eu stiu ca atunci cand ma duc la culcare , dupa ce am citit un post misto de-al lui Cabral si dupa ce am ascultat un Bob Marley, eu sunt fericit ca am facut ce trebuie si am ajutat batranica aia care a cazut din tramvai, in timp ce niste pusti radeau de parca erau la un stand-up comedy. EU sunt EU si sunt BUN, iar faptul ca zic pizda sau pula fara nicio rusine, mai ales in contextul potrivit si deloc vulgar, si cineva imi spune ca la copiii mici: “nu-i frumos, asa ceva nu se face” n-o sa-mi schimbe parerea despre mine.

    stii care e culmea culmilor, Cabral? ca suntem de aceeasi parte a baricadei si tot n-am ajuns la un consens.

    am voie sa zic ” JOS CENZURA”, ca sa nu mai traim dupa perdea si sa ni se para totul mai frumos,cand de fapt nu e? e doar un hAhAt, nu ?

    Raspunde

  15. cabral

    publicat @18:52 07 October 2008

    @ Maria – ai dreptate.
    Lasand la o parte ce inseamna sanatatea… am putea face mai multe lucuri care sa schimbe, macar in parte, viata de zi cu zi.

    @ Florin – da man, e greu, si daca nu e greu e… foarte greu.
    Si avem doua solutii: ori facem ceva, ori tacem din gura.
    Pentru ca pana acum niciuna dintre solutii nu a fost adoptata.
    Si nu vin eu sa fac ordine sau sa incartiruiesc oamenii, am creeat o discutie. Sa vedem daca se intampla ceva in urma ei.

    @ McGogoo – Auliu ce ma sperie ideea asta, sa murim noi pentru a se schimba ceva!
    Stii cum vad eu treaba asta? Educatia se da din mana in mana, degeaba noi dam coltul ca cei mici vin din spate cu aceleasi deprinderi, de a da si de a lua…

    @ lia – eu n-am inceput nimic, doar am ridicat doua degete.
    Daca cineva intelege sa faca ceva, e bine. Daca nu… aia e, mergem inainte cu man(dr)ie.

    Raspunde

  16. cabral

    publicat @18:56 07 October 2008

    @ CristinaL – aia e, fiecare cu fundul la adapost, nu riscam nimic, asteptam sa vina de sus.
    Oricine ar fi acolo sus…

    Raspunde

  17. L.I.

    publicat @19:02 07 October 2008

    ideea e sa incepem cu ceva, cu lucrurile marunte dar cu pasi siguri si sa fim fermi.

    Raspunde

  18. alexandra

    publicat @20:18 07 October 2008

    sa fim seriosi ‘banul e ochiul dracului’ si de aici incepe povestea cu spaga …pana la urma cine zice ‘Doamne ia-mi’ ?! “Doamne da-mi!” Urat..dar asta e cruda realitate si in ziua de azi se mizeaza din ce in ce mai mult pe chestia asta… :(

    Raspunde

  19. Fluture

    publicat @21:24 07 October 2008

    Cabral, eu zic sa facem in felul urmator: sa ne adaptam sistemului, sa jucam jocul lui, sa-l infiltram si dupa aia sa-l explodam din interior. In fine, e o gluma dar parca nu. Mi-e lene sa detaliez acum, am o spaga de dat si sunt grabit.

    Raspunde

  20. maulll

    publicat @01:58 08 October 2008

    ba esti nebun..nu sunt in spam inca? pot sa spun p…, p…, coa..le, m..e si toate alea fara sa ma cenzurezi ?hAhAt…na am zis-o :D !stop pretending and accept yourself, stop playing and be truly good!

    Raspunde

  21. cabral

    publicat @02:31 08 October 2008

    @ L.I – e, aici apare aripa radicala din mine care cere tot sau nimic!
    Glumesc, orice pas, oricat de mic, ajuta.

    @ alexandra – deci, utopic, huh?

    @ Fluture – bine, da-ti pe-acolo ce-ai de dat si vino si detaliaza. Am rabdare.

    @ maull – nu ba, nu esti in spam.
    Ca aici te bag in spam manual, si daca tu nu vezi limita, ce rost are sa ti-o impun eu?
    Ti-am explicat, faci cum vrei.
    Si nu pretend nimic, ia blogul la rand si vei vedea asta.

    Raspunde

  22. rody

    publicat @07:29 08 October 2008

    Cabral…ai avut vreodata ocazia sa vezi ce se schimba atitudinea cuiva fata de tine ,dupa ce ai sarit cu ceva la inaintare?Si aici ma refer la domeniul administrativ…Adevarul e ca ti se face greata dar ,ca sa primesti un zambet la ghiseu…faci orice… :( Ei,nu chiar orice… :) Lasand gluma la o parte,asa cum spunea cineva de aici,totul tine de educatie si mentalitate…Si la noi,greu ,foarte greu o sa se schimbe…Ne-am obisnuit sa alegem calea cea mai usoara de rezolvare a problemelor,chiar daca asta ne ustura la buzunar…

    Raspunde

  23. Florin

    publicat @08:49 08 October 2008

    Se pare ca totu se reduce la un singur lucru. “Eu,tu,ala” trebuie sa faca ceva in acest sens…Daca “eu,tu,ala” nu face nimic, atunci cine? Sa nu mai vorbesc ca educatia pe care o dam copiilor nostri este foarte importanta pe viitor. Fie ca e legata de protectia mediului inconjurator, fie ca e legata de “micile atentii”, inaintate pentru a ajunge mai repede undeva. Sunt martor la aceste chestiuni zilnice. Si DA refuz sa dau spaga. DA refuz sa dau “mici atentii” si in SISTEMUL DE SANATATE. Cu pretul vietii mele fac acest lucru, dar il fac, pentru ca daca nu il fac eu atunci cine?
    Asta ar trebui sa facem fiecare din noi.

    Stiu ca e greu sa faci acest lucru, mai ales ca un doctor stagiar castiga un salariu de 800 Ron + bonuri de masa. Cum poti sa te astepti de la ei sa isi faca meseria cum trebuie, cand trebuie sa se gandeasca ce manca toata luna cu salariul castigat. DA e caz real. Daca aveti prieteni doctori intrebatii, va rog, care este venitul lor.

    As mai scrie ceva pe aceasta tema dar lungesc mult postul. In urmatorul post va povestesc o discutie intre mine si un prieten care este medic, sau il rog pe el sa isi dea cu parerea.

    Raspunde

  24. Bahaos

    publicat @16:20 08 October 2008

    sunt oleaca obosit, am citit oarescum in diagonala pixelilor, voi pistona “doar oleaca” pe spaga medicilor (rezistenti sau alte alea, fiind cat de cat in cunostiinta de cauza). salariul, de mizerie, se stie, dar volumul de munca, neuroni/coronare nenorocite al unui medic rezident nu cred ca se compara cu multe alte meserii. si cand ajunge frant acasa, se uite la dacia amarata si garsoniera din care cade tencuiala, si se intreaba de ce, pentru ce… si se uita in stanga si in dreapta… de aici, lasati-va si voi imaginatia sa zburde, continuati scenariul, numai promiteti-mi ca in virtutea realitatii nu o sa ii consacrati vre-un happy end in care partenerul de viata/mama/tata/frati/surori vin pe un cal alb cu un card in varf de lance. terminand cu balada micului rezistent invins de sistem, sa trecem la lucruri serioase.

    as dori insa un raspuns la o alta intrebare care ma macina, o problema pe care nu mi s-a parut ca a ridicat-o cineva pe aici… erare humanum est… ai da spaga sa ti se “ierte” o greseala? ai da spaga polistului pentru ca are carnetul tau in mana lui? l-ai ajuta sa isi baleieze retina pe deasupra greselii tale, tinandu-i nasul in vant cu o hartie violeta? (parca asta era culoarea sutei de lei?!?) sau te-ai resemna ca vei fi pieton 3-6 luni? autobuze, norooaie, imbulzeli, pipaieli… asta cu carnetul e doar un exemplu, simtiti-va liberi sa aplicati si in alte domenii aceasta viziune. ca vrei sa ti se rezolve ceva, e una, ca vrei mai repede, e cu totul si cu totul acelasi lucru… dar cand cineva are postate in podul palmei lui testiculele tale (in cel mai legal mod cu putinta), ti-ai face viata mai usoara? sau ai comenta cu voce pitigaiata, fata schimonosita, dar coloana dreapta si principiile nestirbite “io nu dau spaga ba!”

    Raspunde

  25. Pizd0cea

    publicat @16:43 08 October 2008

    @ Calin “primul comentariu gen :D ” unde :D = gaily ?

    Raspunde

  26. Pingback: Fluture » Blog Archive » Spaga sau nu?

  27. Webmonkey Land

    publicat @22:39 08 October 2008

    Daca tu poti citi ceva pe site-ul http://www.nudaspaga.ro estio tare frate! Nu vad nimic, nu se incarca, are probleme (probabil de la atata trafic)

    Raspunde

  28. luly

    publicat @11:20 09 October 2008

    cand stateam in camin, am incercat sa sesizez o problema legata de cazari; am mers la o televiziune, cineva m-a ascultat si mi-a spus ca are nevoie de cativa studenti revoltati care sa apara pe post; un grup care sa povesteasca problema sau sa tipe niste lozinci. desi cunosteam jumatate din caministii implicati in problema, nu am putut strange 10 care sa-si asume o asemenea actiune. preferau sa se descurce cumva.
    spaga va exista atata vreme cat cineva e dispus sa dea.
    avand in vedere ca jumatate din studentii din provincie care studiaza in bucuresti nu au drept de cazare in camin (facultati particulare, la stat cu taxa, etc) si sunt dispusi sa plateasca pentru a sta in camin, spaga pentru locul in camin va exista.
    solutia ar fi sa se construiasca mai multe camine (sa se faca inca o regie). dar e solutia doar pentru acest gen de spaga. pentru restul, trebuie eliminat scopul mituirii. dar cum cei care pot elimina scopul mituirii, sunt tocmai cei ce o primesc, cine ar avea interes ca sistemul sa se schimbe?

    Raspunde

  29. pissed off

    publicat @15:50 09 October 2008

    ce e frate cu site u ala? halal programatori

    eu sincer nu stiu unde ar trebui sa ma duc si nici nu prea am chef de scandalluri si balacarii.
    As vrea sa intreb ceva daca are cineva raspuns. Acu 2 ani am stat intr-un camin din Iasi si doamna administratora de desteapta ce e s-a apucat de renovat caminu cu noi in el.

    Pt ca au scos tevile va dati seama.. roiau sobolanii gandacii , muncitorii ne umpleau de mortar si muuulte altele. Acu doamna .. e tot doamna administratora si vinde locurile noastre altor studenti care NU au dreptu sa stea in acest camin.
    Avea voie sa faca asa ceva cu noi in camin? un OPC ceva nu o impiedica? Imi dau sema ca au trecut 2 ani da mie tot imi vine sa fac o sesizare .. a fost ingrozitor. La cine sa ma duc?

    Raspunde

  30. Pingback: Zau? « Blog - un el si o ea

Lasa un comentariu