Sari la conținut

L.E. Pentru cei cu care am discutat astazi pe tema asta la Biz Social Media Camp: am vorbit liber, prezentarea difera de postul de mai jos. Ideile… nu

Ce inseamna brand personal? Cum poate fi creat brandul personal? Cum poate fi marit?

Cum poate fi masurat brandul personal? Cum poate fi el monetizat?

Cateva intrebari scurte care pot primi raspunsuri seci sau intregi carti dedicate. Dintre cele doua… eu aleg sa raspund printr-o prezentare in cadrul Biz Social Media Camp, si acest post pe blog.

Asadar… ce inseamna brand personal? Aici chiar e simplu de raspuns… este o suma a actiunilor unei anumite persoane. Si cu cat actiunile sunt mai spectaculoase si mai diferite de actiunile altor umani vii, cu atat creste respectivul brand personal. Si cu cat actiunile respective sunt mai consecvente si urmaresc aceleasi scopuri si zone de interes… cu atat respectivul brand personal creste.

Cum se manifesta la nivel primar brandul personal?

Cam asa: „Cine, George? Pai la ce manie are ala cu sahul… din sah nu-l scoti!”.

De ce-am spus la nivel primar? Pentru ca la un nivel ceva mai avansat afirmatia se schimba putin:

„Bai, daca e vorba de sah cred ca ar trebui sa vorbesti cu George.” Care e diferenta dintre nivelul primar si acesta intermediar? Este simpla: acceptarea faptului ca George a ajuns un specialist al sahului. Cum a ajuns el acolo? Prin pasiune, perseverenta, studiu. Dar mai e ceva… George a vorbit despre pasiunea lui. Si vorbind in mod sustinut, pentru o perioada mai lunga de timp, mesajul George=sah a ajuns sa fie acceptat de catre din ce in ce mai multa lume.

Cum poate fi crescut acest brand personal? Facand mai mult sau vorbind mai mult despre faptele facute.

Aici diferentele cresc foarte mult in functie de domeniul in care acest brand personal isi manifesta activitatea:

– daca un nene care a avut o intalnire cu extraterestrii isi face un blog, el nu va mai putea sa faca ci doar sa povesteasca despre lucrurile deja intamplate;

– daca un alt nene este bantuit de fantoma matusii unei bunici de-al unui vecin… el va putea sa creasca brandul personal bazandu-se pe faptul ca el este batuit (si isi va face un blog – www.bantuituldebunica.ro, cont de FB – facebook.com/elbantuito, de twitter – @bantuiala, samd).

Cum poate fi masurat brandul personal? Aici, cat timp nu vorbim despre niciun fel de monetizare… e usor, si masuratorile se bazeaza in mare parte pe experienta personala a purtatorului de brand.

Daca insa vorbim despre o intreprindere economica bazata pe acel brand atunci avem nevoie de cifre. Cifrele le obtinem, clasic, prin indicii de audienta dedicati fiecarui gen de zona de social media (le cunoasteti, nu le mai recapitulez). Dar sunt acesti indici suficienti?

Nu, nu cred. Pentru ca vorbim despre influenta unui om, si-atunci lucrurile se complica. Si aici depinde foarte mult de genul de brand despre care vorbim: constructiv sau destructiv. Pentru ca, din cauza mediului on-line, manifestarile destructive sunt mult mai evidente decat cele constructive. Si atunci sunt sanse foarte mari ca un brand personal constructiv sa para ca are o importanta mai mica decat cea a unui brand personal destructiv.

Cum poate fi monetizat brandul personal? Toata treaba tine de rabdarea si consecventa purtatorului de brand. Daca el va putea sa-si creasca brandul pana la un nivel in care sa devina dezirabil, abtinandu-se de la a incerca monetizarea, va avea mai multe sanse de reusita.

Daca insa se va grabi ca inca de la primii pasi sa stoarca niste bani… isi va putea asocia brandul personal doar cu companii/campanii mici (iar campaniile de genul asta au sanse foarte mari sa aiba rezultate modeste, situatie care va fi pusa si in carca asocierii cu brandul personal despre care vorbim, sifonandu-l).

Cum cred ca ar trebui sa cresti sanatos brandul personal? Ei bine, asta va ramane sa vorbesc astazi in zona mea de prezentare de la Biz Social Media Camp.

Vorbind despre un mediu dinamic si cu raspuns rapid, sunt mai multi simpatici care au scris pe tema Biz Social Media Camp:

Andrei Rosca

 

 

Adi Hadean

Bobby Voicu

Bogdana Butnar

Chinezu

Cristian Sutu

Dan Dragomir

Denisuca

Elena Ciric (Day 2Day 3)

Haotik

Manafu

Nebuloasa

Raluxa

16 comentarii despre "Brandul personal si importanta lui in social media"
  1. Pingback: SMSnowCamp – debriefing « « Spada

  2. dor_in

    Frumoasa postare si educativa.Poate ai sa pui pe blog o inregistrare de cateva minute de la prezentarea ta… ca de scris, scrii bine… :)

    răspunde
  3. Florin Grozea

    Tu zici că e bine ca persoana să vorbească despre ce a făcut? Adică promovezi lauda de sine (care, conform bunicilor noștri – nu miroase a bine)? Deci cu cât vorbești mai mult despre lucrurile pe care le faci cu atât e mai rău… Cum ieși din paradoxul acesta?

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Daca-ti iau blogul la mana o sa vad ca vorbesti despre faptele tale. Asta nu se numeste lauda, Florinule.

      Este o diferenta mare intre a spune ce-ai facut si de a te lauda pe tine prin prisma faptelor tale.

  4. Anca

    Am tras un ochi la prezentarile sustinute acolo. Sigur ca una e sa citesti 5 slide-uri si alta e sa fii in sala. Cred ca sunt interesante intalnirile astea- pentru idei, pentru a vedea ce e in jurul tau, cum gandesc altii.

    Eu as vrea sa iti spun de ce iti citesc blogul: pentru ca e updatat foarte des (nu gasesc acelasi post si dupa 10 zile:), pentru ca ce citesc (de multe ori) ma amuza foarte tare si imi da o stare de bine, pentru ca dincolo de ecran trece emotie si se simte sinceritatea, pentru ca temele si interesele coincid cu ale mele, pentru ca imi aduce aminte ca pot fi mai buna si ca viata e frumoasa, pentru ca aflu lucruri noi despre evenimente, oameni. Si lista poate continua.

    Te felicit pentru ca iti folosesti talentul de a fi om si ca imparti cu noi asta.

    Ca sa inchei in tema, Cabral=viata mai buna, mai frumoasa, mai normala. Un brand viu adica:)

    răspunde
  5. Monica, Spada

    Mă bucur că ai preluat articolele, şi mă bucur că am citit pe larg despre ce ai vorbit, mai ales dacă ai avut o prezentare liberă. Thanx for spreading the word :)

    răspunde
  6. Pingback: In tabara cu oameni social media – Social Media Snow Camp | Ancuta Lebada

  7. Pingback: #bizsmscamp, not just another social media event

  8. Pingback: Biz Snow Camp – ziua bloggerilor |

  9. Pingback: Brand blogosferic. Total. « Photo blog

  10. albinuta veninoasa

    Hm, te aveam in bara, te urmaream din cand in cand, dar nu mi-am dat seama ca te cobori la nivelul nostru, al incepatorilor. Ma refer ca sunteti putini din categoria „mari” (chinezu, arhi), care descrieti in asa fel incat sa intelegem si noi astia „mucosi”, cum sta treaba cu blogurile.
    Invatam, invatam si iar invatam … daca avem de la cine sa furam … meserie.
    Fain, am reusit sa mai invat ceva azi.
    Se multumeste.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Cu placere, zic, dar te rog frumos sa nu mai pomenesti de „mari” sau „mici”. In cel mai rau caz le spunem „mai vechi” sau „mai noi”, dar si asta mi se pare o categorisire usor irelevanta.
      In sfarsit… daca te-a ajutat cu ceva… ma bucur!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *