Retro tv – video’s revenge
publicat @ 19 January 2009 in categoria > din tv...
Taguri: advertising, previziuni, publicitate, publicitate la tv, reclame, reclame tv, tv advertising
Iti mai aduci aminte de vremurile alea cand spuneai “nu mai suport sa ma uit la teveu frate, sunt prea multe reclame!“?
E, uite ca visul tau s-a implinit, pauzele de publicitate au ajuns de la obez la slim in cateva saptamani si viitorul, oricat de verde e el… nu arata mai bine si nici nu suna binisor.
In mod normal asta te-ar bucura… nu? E uite ca nu te va bucura, caci pauze publicitare mici si amarate inseamna bani mai putini pentru televiziuni. Si asta inseamna, invariabil, sume mai mici investite in produse de televiziune.
De la emisiuni la filme, toate vor fi mai slabe calitativ pe intreaga durata a crizei. Obisnuieste-te sa privesti cu drag si nostalgie la Jean claude Van Damme, la Jackie Chan, la Racheta Alba si alte asemenea minunatii ale anilor 90, pentru ca filme de categoria A din 2000 nu vei mai vedea decat pe torrente. Adica in mare parte vei revedea cu drag minunatiile pe care le urmaream fascinati la video (VHS).
Eh, parca erau bune si pauzele alea mari la ceva, nu?
ictin
publicat @12:08 19 January 2009
“De la emisiuni la filme, toate vor fi mai slabe calitativ pe intreaga durata a crizei”
Ceea ce spui e un nonsens, deoarece calitatea filmelor si programelor televiziunilor ajunsese deja la minim, mai jos de atat nu se poate. Pauzele de publicitate depaseau deja orice limita a bunului simt. Daca cumva ma uitam la un film la TV, cand venea publicitatea ma luam cu alte treburi de uitam si la ce film ma uitam. Si daca prin filme de calitate te referi la “Moarte sangeroasa”, “Razbunare mortala”, “Lovitura fatala”, iar emisiuni de calitate “Noaptea ororilor”, “Manelele contraataca” si alte asemenea mizerii, e mai bine din punctul meu de vedere. PROTV-ul era superb cand s-a lansat, facand treaba buna cu bani putini, iar acum devenise o mizerie, inclusiv stirile unde faceau 4 stiri dintr-un interviu ca sa ocupe spatiu de emisie mai mult pentru a justifica publicitatea. E bine, ca televiziunile o sa se invete ca nu o sa mai produca bani indiferent de mizeriile pe care le difuzeaza si ca or sa trebuiasca sa munceasca, sa vina cu idei buna, sa difuzeze productii cu adevarat de calitate ca sa aduca oamenii inapoi in fata televizorului si astfel sa atraga publicitate. Si chiar daca s-ar difuza “Racheta alba”, “Terminatorul” tot ar fi mai de calitate decat ce se difuzeaza acum. Si poate, cine stie, o sa vedem “Odiseea spatiala 2001″ sau “Psycho” sau “Pasarile” lucru care pe mine nu poate decat sa ma bucure.
Mili
publicat @12:39 19 January 2009
Ma grabesc prea tare sa citesc comentariile sa vad daca a mai scris cineva asta, DAR, la ProTV (nu stiu daca in tot grupul MediaPro) pauzele publicitare sunt de 20 de minute (pe ceas, nu teoretic, nu oficial…pe ceas, cronometrat de je)asta inseamna ca la aprox. 20 de minute de film ai 20 de min. pauza. Iar dintr-un film sunt nevoiti sa taie ca altfel nu se mai incadreaza. Si uite-asa vezi 75% dintr-un film.
In concluzie, lasa-ma cu compasiunea. No Offence!
P.S.Si daca ar fi sa ma uit la TV, m-as uita pe TVR2 pt. emisiuni si pe TVR1 pt. filme. Macar n-au emisiuni jenante pe post de entertainment.
Te-am salutat.
Mili
publicat @12:43 19 January 2009
Uitasem ceva. Pauze mai scurte inseamna DOAR reclame mai scumpe. Pe undeva se compenseaza…am eu sentimentul ca televiziunile nu ies in pierdere.
silvia
publicat @12:49 19 January 2009
eu, una, nu prea ma uit la tv si atunci cand o fac, trebuie sa fie un film intr-o alta limba straina decat engleza, de exemplu, spaniola, cum a fost filmul de pe Acasa Tv “Pacatele parintelui Amaro”; stiu ca filmul nu este deloc nou, dar cel putin e altceva
de cand cu netul, tv-ul meu este mai mult stins decat aprins
cat despre reclame, presupun ca fiecare post are propria politica de administrare a acestora si depinde de ei cat de “bine” sau “rau” este vazut postul in ochii oamenilor
Nicu
publicat @12:50 19 January 2009
@DeMaio
Sefu’ calitatea costa, plus ca din calitate nu prea faci audienta. Si eu as vrea sa vad doar filme, seriale si emisiuni ” dastepte”…da’ nu prea se poate.
palconi
publicat @12:51 19 January 2009
Erau bune acele pauze mari pentru ca eu mergeam si mancam si dupa ma intorceam la film. Acum trebuie sa mananc inainte de a incepe filmul
)
Pinguinulfurios
publicat @12:59 19 January 2009
mai bine o carte slaba decat un film prost!
geretus
publicat @13:21 19 January 2009
daca o sa vad Racheta Alba… pe care nu-l gasesc nici pe torente… io o sa fiu fericit…Si preferabil fara reclame… si emis in HD daca se poate
Eu personal nu cred ca o sa simt lipsa reclamelor…pentru ca sunt putine dintre filmele noi pe care sa vreau sa le vad…
N-ar fi rau sa dati filme vechi…
Uite… B1 de ex da numai filme romanesti…si-mi place sa le revad…
Sunt o gramada de filme din anii 80-90 care merita reluate…
In alte conditii, nimeni nu s-ar fi gandit la ele… pentru ca trendu cocalaresc e sa vedem ce e nou frate… numai ce e nou (trend valabil in muzica, tzoale, etc)totul devenind foarte perisabil pentru ca, pentru a face fatza foamei de nou, totul se face in regim perisabil…
Poate a venit momentul sa reconsideram putin atitudinea noastra fatza de viata…
Dojo
publicat @13:23 19 January 2009
Din punctul de vedere al oamenilor afectati (dati afara, salarii scazute sau “intepenite”) am toata compasiunea.
In rest, sincer, mare paguba. Sa inghesui 20 de minute de reclame pe un film, sa il sectionezi in halul asta, nu poate decat sa iti afecteze pana la urma ratingul. Nu mi se pare nici corec ce facem noi, descarcam de pe torrent filme, dar multi am incetat sa mai privim televizorul pentru ca nu poti vedea nimic ca lumea de reclame.
Si asta o spun ca si individ care lucreaza si in media (deci inteleg publicitatea) si in advertising (deci castig bani din ea). Dar ce se intampla in ultima perioada era deja de toata jena.
In ceea ce priveste emisiunile de sters la popou cu ele .. sa imi fie cu iertare. In dobitocirea in masa a romanilor se intampla si din cauza ca televiziunile si posturile de radio sunt prea ‘lenese’ sa isi mai bata capul sa ofere un produs peste medie. De ce sa dai muzica buna, daca majoritatea sunt manelisti? Acum 10 ani insa procentul celor care ascultau muzica idioata era mult mai mic, comparativ cu ce este acum. Dar trebuie si Kitsch FM sa traiasca din ceva, nu? La fel si televiziunile care ne inneaca in emisiuni inepte, pentru ca “oamenii cere”.
Stiu ca este un business si ca ideea este sa faci un ban, dar prostitutia ingrozitoare ce se practica peste tot in media romaneasca nu are prea multe explicatii, decat ca nu se doreste nimic in plus.
Am ascultat muzica in diverse tari (Serbia, Croatia, Ungaria, Austria, Germania, Cehia) .. si niciunde (chiar si la posturile de radio “comerciale”) nu am dat de cretinismele de aici. Ascultam pe autostrada dinspre Berlin Pink Floyd, Nightwish si AC/DC, de am crezut ca s-a stricat radioul si am intrat pe CD-urile noastre. Si ala nu era un post de radio de ‘nisa’, sa zici ca sunt numai pe muzica din asta.
Daca prin criza asta CINEVA isi va regandi modul de abordare in trustul propriu, poate ca va fi ceva de capul televiziunilor noastre. Daca nu, vom cere poate in viitor “codarea” lor, ca oricum nu merita majoritatea sa ocupe aiurea banda si numar in lista de canale.
tiptil
publicat @13:25 19 January 2009
Pentru un film aparut acum 2 ani, pe care deja il vazusem pe pc, trebuia sa inghit vreo 3 reprize a cate 20 de minute de reclame. Sper sa dea faliment multe posturi ca asa merita. Oricum si cand le mergea bine ne bagau pe gat filme de 100 de ani si publicitate la greu. Nu am nicio mila fata de ele!
ghinION
publicat @13:30 19 January 2009
Nu sunt de acord. Pentru cresterea profiturilor, nici pana acum televiziunile de la noi nu dadeau asa-numitele “filme bune”. Vorbesc de ultimii doi ani. Si reducerea numarului de reclame ar mai putea avea un avantaj: exista sute de filme bune si foarte ieftine, dar care nu se incadreaza in categoria atat de draga voua, blockbuster-ele.
panseluta
publicat @13:31 19 January 2009
Oricum putin oameni se mai uita la filme la tv, cand e vb de un film cum zici tu lumea foloseste torrenti si ia orice film din orice an , lumea mai nou se uita la emisiuni bune , dar si la emisiuni proaste, gen “test de fidelitate” “tradati in dragoste” emisiuni pt retardati mintali, si multa lume, femei in special se uita la telenovele, dar filmele.. deja de mult timp se repeta dintre ele. cam orice film am vazut in 2008 la tv a fost si in 2007 rar de tot mai baga cate un film nou… aye?
alyx
publicat @13:59 19 January 2009
Asa poate dispare si televiziunea
Pingback: Traiasca criza! | Turma
Afluntreabix
publicat @14:26 19 January 2009
Oricum filme bune si noi nu se prea mai dau la televizor. Iar daca se ratacesc totusi in grila de programe sunt invariabil difuzate la ore imposibile, ca sa nu se interfereze cu emisiunile de spalat creierul din prime time. Asa ca astept cu nerabdare sa imi aduc aminte de copilarie uitandu-ma la un film cu “Cichi Cian”.
Anunturi Moldopiata
publicat @15:57 19 January 2009
Hai sa iti zic eu ceva Cabral: urmareste un film pe HBO si apoi pe PROTV (sau oricare) si zi-mi daca la aceeasi ora ar fi pe ambele posturi acelasi film, care l-ai prefera? garantez ca HBO, daca tot veni vorba de bani iti garantez ca pierderea nu e asa mare, in televiziune nu se castiga bani doar din publicitate, mai sunt multe cai pe care nu trebuie sa le zic eu.Eu unul urasc pauzele publicitare, la ce folos publicitatea?cati o urmaresc?eu daca astept o pauza publicitara o asteptt ca sa merg la toaleta nicidecum ca sa ma uit la reclame.
LUIGY
publicat @16:03 19 January 2009
Daca chiar vreti sa vedeti ceva O.K. la Tv. bagati-va HBO & AXN ! Dar , CABRAL , nu ne recomanzi o carte buna !?
Alexandra
publicat @16:06 19 January 2009
aaaaaaah, stai un pic, ca mie-mi convine. asta inseamna ca acasa tv o sa reinceapa difuzarea gilmore girls
(o face deja sambata la ora 11, dar tot o ratez
) si poate am boroc sa fie intr-un interval orar care sa-mi permita sa le vizionez.
revenind la lucruri mai serioase, oricat de mult mi-ar placea mie sa le vad pe gilmore, nu e ok deloc. in ceea ce priveste reclaele, inainte faceam un dus serios pe parcursul unei pauze publicitare, acum abia apuc sa ajung la baie de la prea multe acidulate
)
despre torrente si strng dc, cred ca o sa apuna si vremea lor curand conform legii 298/2008.
Bogdan
publicat @16:34 19 January 2009
…simt deja cum jubileaza-mi neuronii. Oricum publicitatea la teveu egal sume enorme, baloane, ce baloane, zeppeline umflate pana la refuz pe rating. Deci jubileaza-mi neuronii de criza la teveu. Ca-n orice domeniu, in criza, se cerne calitatea. Raman aia care risca, care dovedesc ca are de ce sa mananca si gura lor ceva… Deci spor !
Ramona
publicat @17:43 19 January 2009
Sunt posturi care difuzeaza filme, fara publicitate..Crede-ma, cateodata ma ingalbenesc(de ce oare?!)in timpul filmului pt ca nu se da nici o reclama si nici nu ratez vreo clipa din film doar pt a ma duce la toilette..:D
Plec din fata tv ului doar daca arde casa!:D
deci,parerea mea, e ca nu strica o mica reclama pe la jumatatea filmului..:)
relaxuasabi
publicat @18:00 19 January 2009
da , dreptate ai, stie toata lumea, dar era enervant sa recunoastem
eu nu ma prea uit la tv ca merg desene animate non stop dar cand doresc sa vad o emisiune atunci ma sacrific si in pauze fac si eu ceva, sirop, mancare, sterg prafu, orice si asa nu ma uit la reclame
dar economic e stiut, ai dreptate
adi
publicat @18:32 19 January 2009
nu-mi aduc aminte de ziua aceea dintr-un singur motiv: O SPUN IN FIECARE ZI!!! e praf asta cu reclamale cand e actiunea in apogeu pac reclama,ori asa ceva nu se poate,asa ca respect un singur post tv din punctul asta de vedere : TVR rules:D!
Kadesh
publicat @18:36 19 January 2009
Atata timp cat “REGINA” va fi difuzata in continuare, si filmarile nu se vor opri nu ma afecteaza deloc lipsa reclamelor…e adevarat m-am saturat sa privesc 10 min dintr-un film si din cauza unei reclame interminabile sa schimb postul si sa uit sa ma mai intorc.
In orice caz decat lungi si dese, mai bine scurte si rare
vaduvaneagra
publicat @18:40 19 January 2009
nu ma uit prea mult la televizor dar totusi am facut un experiment.
am cronometrat o pauza publcitara pr un canal de televiziune romanesc si apoi pe unul italian
11 minute in romania si 3 minute in italia
acum nu compar bugetul proTV-ului ci cel Mediaset a lui Berlusconi, nu asta mi-a fost intentia ci doar vreau sa subliniez urmatoarele:
in 3 minute de reclame e posbil ca eu sa ma uit la jumatate din reclame pentru ca mi se par amuzante, sa mai schimb programul ca sa mai treaca timpul, dar totusi sa-mi amintesc de filmul sau de emisiunea la care ma uitam…
in 11 minute de reclame am timp sa ma plictisesc triplu, sa schimb canalul si sa gasesc alceva care sa-mi placa…
acum eu nu stiu bine cum functioneaza totul, dar banuiesc ca exista si o problematica de rating si la reclame, dica ele sunt puse acolo ca sa fie vazute,nu e mai mare pierderea asa?
eu vorbesc din punctul de vedere a uui telespectator, e normal sa ma bucur cand sunt cat mai putine intreruperi , nu toata lumea are ocazia sa priveasca lucrurile din culise si sa inteleaga…
elga23
publicat @19:10 19 January 2009
Intai de toate, bine ai revenit.
.
Am descoperit blog-ul tau relativ curand, si citesc cu interes postarile.
In ceea ce priveste “subtierea” calupurilor de reclama, nu as putea spune ca ma deranjeaza.
Si eu o consider tot o rearanjare a prioritatilor.
Datorita situatiei actuale, companiile sunt obligate sa-si regandeasca politica de promovare si sa aleaga variantele cele mai eficiente.
Cat despre scenariile pesimiste referitoar la scaderea drastica a sumelor alocate pentru reclama TV, hai sa nu exageram.
criza = bani mai putini sau mai bine chibzuiti = mai putine iesiri in oras = alternative domestice de distractie (sex, prieteni, PS3, DVD, TV) = calupuri de reclama.
Doar ca, daca targetul meu e cel care se uita la telenovele, voi avea reclama pe Acasa pe Antena1 si pe OTV . Nu mai are sens sa intru si pe Antena 3 sau Realitatea in ideea ca se uita si sotul. Nu mai e nevoie, daca ei ii place ii face ea capul calendar: “auzi draga…”.
In acest mod, se rezolva mai multe probleme: imbunatatim (sau imbogatim) comunicarea in celula de baza a societatii si eficientizam bugetul
Cat despre noutati in materie de film, “pirateria salveaza Romania”.
sulea
publicat @20:26 19 January 2009
are dreptate elga23,e chestie serioasa..nu mai vorbim de alexandra care tocmai ce vorbise cu ma-sa despre deja-vu in timp ce nicu s-ar mai duce si la teatru,contrariindu-l pe luigy care ar fi dorit,de fapt,referintele livresti ale gazdei..dar mai bine cabral,eu zic sa mai lasi si reclame,ca uite face ramona pe ea..apropo,poti sa-mi spui in pauza ce parere are adi despre deja-vu? asta,cit timp isi face sonia popcorn.
pipes
publicat @21:38 19 January 2009
Iata din nou exprimarea unui om “radiat”…..
)
Pai, sa o luam de unde am ramas…
Am ajuns eu la concluzia ca imi place sa vorbesc numai de Bucale. Si aici lumea stie de torenti, odeceuri, dececeuri, tuburi, mptreiuri. Si daca nu stie, stie iubitul, vecinul, colegul de IT etc etc. Corect?
Aici ti-ai dovedit oarecum intuitia de “blogger”. Ai atins un punct sensibil. Chestia asta cu publicitatea dintotdeauna a fost criticata. Si tot timpul era o minte diabolica rau de tot care iti oprea filmul cand iti era lumea mai draga…. Si cred ca toti am trecut prin asta. O fi vreun dar al celui care stapaneste asa ceva, dar pentru noi, publicul, intotdeauna a fost un streSSSSSSS. Asta cred ca e tributul capitalismului si d-nul Sarbu a tras, trage si va mai trage cat il tin puterile sa fie o televiziune cat se poate de profitabila. In tara asta nu se vor mai face veci lucruri de calitate in general in detrimentul pecuniarului. Ca nu se vor face. Poate fetita ta si copiii nostri se vor bucura de o oarecare normalitate. Si ma rog pentru asta. Daca va mai exista asa ceva.
Deci subliniez talentul tau inca o data, dar televiziunile ne-au tras, trag si ne vor trage in jos. Din pacate.
Este doar parerea mea. Care oricum nu a contat, nu conteaza si poate nu va conta nici pe viitor.
Cius!
Anamaria
publicat @22:30 19 January 2009
Parerea mea este ca la TV nu mai vedem de multa vreme emisiuni si filme de calitate. Majoritatea, pe langa faptul ca sunt vechi, sunt si proaste.
Desigur, exista si calitate, dar mai rar.
Problema este urmatoarea: daca pana acum gaseai rar calitate, de acum inainte cum va fi? Grava situatia
motanes
publicat @22:56 19 January 2009
E de înţeles că eşti subiectiv.
Nicoleta
publicat @23:01 19 January 2009
Din pacate la TV nu mai ai la ce sa te uiti. Eu lucrez de acasa, astfel incat zilnic am TV-ul pornit, dar nu pentru vreun film. Las TV-ul pe Cartoon Network pentru cel mic ( se uita la Tom si Jerry si intelege, chiar daca are doar 6 luni ), iar in restul zilei TV-ul meu “rage” doar muzica ( UTV sau KissTV ). Seara ce ma mai uit la TV la serialul CSI:NY, asta daca nu cad franta de oboseala.
PS. Cabral, imi place cum pleci de la semafor
Suntem vecini , oarecum
Blogroll