Sari la conținut

Știu, știu, fraierul insistă dar îmi sare în ochi în fiecare zi treaba asta, simpaticii noștri constructori au reușit o adevărată operă de artă.

Salvador Dali? Un amator în ale desenului, băieții de pe Văcărești ie adevărații artiști!

Devizul lor? Nicio linie dreaptă, nicio simetrie, că de-aia avem din popor vorba clasică „merge ca pișatul boului”!

Vacaresti Podul Vacaresti-1 Vacaresti Podul Vacaresti-2 Vacaresti Podul Vacaresti-3

SONY SLT-A99V | 400mm F5.6 1/640 ISO100

Da, știu, sunt prea chițibușar.

Desigur, merge și așa.

84 comentarii despre "Pe Văcărești am reușit să avem „Podul fără linii drepte”"
  1. Marian
    • Cabral Ibacka

      Ba e chiar strâmb rău…

    • George

      Asa era proiectu`! Terenu` e de vina! Standardele staliniste ! Ba topograful..bata-l vina! ..Oricum ar fi, niciodata nu e de vina constructorul! E lege! S-asa saracu` d-abia daca a facut profit. Probabil a mai venit si cu bani de acasa!

    • AlexM

      In Iasi s-a facut un pasaj in centru sa nu se mai blocheze un mare bulevard si s-a construit sa circule cate o banda din bulevard prin tunel.

      Problema este ca se blocheaza circulatia daca se intalnesc 2 autobuze in pasaj pt ca nu au loc sa treaca unul de altu. Asta e adevarata inginerie romaneasca

    • Silviu

      De unde stii tu asta AlexM, pasajul inca nu a fost deschis, asta sunt doar presupuneri. Locul pare mai mic decat e de fapt, s-ar putea sa incapa pana la urma foarte bine.

  2. Sabina

    Sunt curioasa ce vor spune soferii intr-o luna, doua … i-a ajutat cu adevarat sau nu?

    răspunde
    • criserb

      Probabil că pe 5% îi ajută, pe restul nu cred, dar o să vedem, poate sunt eu pesimist :P

    • gogu

      da probabil cei 5% (cei care au proiectat/construit) care au primit banii :))

    • Bogdan

      Ajuta :) Sa vedem si in sensul opus.

    • alex

      O sa ajute cand o sa termine si pasajul subteran de la piata sudului, pana atunci, e cam degeaba.

    • calul

      Sigur ca va ajuta. Rau nu are cum sa faca. Cabral facea si el haz de necaz cu simetria si liniile drepte dar de ajutat de ce sa nu ajute? E un pod care scurteaza timpul si distanta. Rau nu are ce sa fie.

    • gabriel

      ajuta :)

  3. criserb

    Bre, ești tu cârcotaș, ai aparatul strâmb :P

    răspunde
  4. Victor

    Eu nici cu caruta nu as merge pe acolo,pai vrei sa-mi deruteze calul? :)

    răspunde
  5. mihai

    Asa e la primul lor pod construit…

    răspunde
  6. bazarul lui albert

    Mai e o vorba, tot din popor :” aia strambi i-au manxat pe aia drepti!

    răspunde
  7. ZINICA NICULAE
    ZINICA NICULAE

    Au ,,plantat ,, și semne de circulație ? ( curbă la stânga…curbă la dreapta…) Aaaaaa , scuzați , domnii constructori au….G.P.I.S ( sau cum naiba se numesc chestiile alea ..)

    răspunde
  8. gogu

    nu e bre asa. ce se intampla in fapt aici e ca toate drumurile au gropi si soferu roman e invatat sa faca stanga-dreapta intr-una. Asa ca, pentru a sari in ajutor, au zis sa o faca stanga-dreapta si cand e noua, sa fie continuitate.

    răspunde
  9. Catalin

    Ești cârcotaș Cabral,
    Pai ce, nu se-ndreapta la primul cutremur mult așteptat ?

    răspunde
  10. Moldo

    Salut Cabral. Sunt la primul comentariu pe blogul tau si, in calitate de absolvent al Facultatii de Constructii, vreau sa incerc sa explic putin ceea ce pare a fi in neregula cu acest pod.

    Poza 1: se vede cum banda din dreapta, pe la jumatatea podului, se lateste. Dupa cum vezi, imediat dupa vine o curba la dreapta. Standardul de proiectare spune ca la curbele cu raza mica (cum pare si curba din poza), drumul trebuie supralargit. Aceasta supralargire se introduce in interiorul curbei in modul in care se vede in poza. Bine, aici e vorba si de aplicarea stasului dupa metoda „ochelari de cal”, adica nu gandim, ci facem exact cum scrie in carte. Se putea si mai bine, dar asta e standardul romanesc de proiectare.

    Poza 3: se vad grinzile cum tot „serpuiesc” pe verticala. Acest lucru se datoreaza pretensionarii grinzilor din beton (exista in interior armatura care a fost in prealabil intinsa si s-a introdus un efort in aceasta armatura, efort de semn contrar cu incarcarea care va actiona pe grinda… e mai greu de explicat asa pe scurt intr-un comentariu). Ideea pe scurt e ca grinzile au „burta” inversa cand nu sunt incarcate si sunt perfect drepte (orizontale) atunci cand sunt incarcate la maxim (adica o gramda de camioane sus pe pasaj). Acest tip de grinzi este foarte usor de calculat si foarte usor de realizat, plus ca sunt si relativ ieftine comparativ cu alternativele. Se folosesc de o gramda de ani la foarte multe poduri. Exista si metode moderne, care nu au aceasta „burta”, dar sunt inca la inceput si sunt ceva mai scumpe (exemplu in Romania: podurile de pe / peste Autostrada Orastie-Sibiu, lotul 1).

    Sper ca m-am facut inteles :)

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      La poza 1 tu spui „ aici e vorba si de aplicarea stasului dupa metoda “ochelari de cal”, adica nu gandim, ci facem exact cum scrie in carte. Se putea si mai bine, dar asta e standardul romanesc de proiectare.”

      La poza 3 tu spui „Exista si metode moderne, care nu au aceasta “burta”.

      Omule, speram ca al tău comentariu să demonstreze că ai noștri au făcut treabă bună, aplicând standardele cu cap și prin metode de construcție moderne.

      Tu ai făcut lumină, și pentru asta îți mulțumesc. Am înțeles că ai noștri au aplicat stas-ul după carte, nu după creier și că au construit în 2014 în stil vintage.

      Și de-aia avem pișatul boului cu preț de sărutul prințesei.

      Revenind în plan personal, mă bucur că ai comentat. te aștept pe aici și cu alte ocazii, sper să fii la fel de pertinent.

    • ELENA

      Buna Cabral

      si eu sunt tot la primul comentariu, dar (cunoscand putin mai bine problema) indraznesc sa spun ca este o idee putin gresita atunci cand spui ca: ”Am înțeles că ai noștri au aplicat stas-ul după carte, nu după creier și că au construit în 2014 în stil vintage.”

      de fapt, constructia este facuta asa cum a fost proiectul (actualul constructor a avut doar sarcina construirii nu si a proiectarii, proiectul era deja facut ), asadar aici chiar nu tine de constructie ci strict de proiectare.

      acum, in ceea ce priveste poza 1 s-au aplicat standardele si proiectul…o modificare a acestuia ar fi necesitat timp si costuri suplimentare

      pentru foto 2 – au fost utilizate grinzi cu armatura tensionata, cu alte cuvinte Podul este proiectat sa reziste traficului intens din zona

      In ceea ce priveste ”pișatul boului cu preț de sărutul prințesei” – nu cred ca vrea nimeni sa discute aici cum a fost posibil ca actualul constructor sa faca podul cu cateva milioane mai ieftin decat vechiul constructor (desi proiectul era acelasi) si sa mai si reuseasca sa-l termine in termen-record….contractul I-a fost atribuit abia in toamna anului trecut….

      repet, nu uitati ca vorbim despre o lucrare inceputa de altul si despre un proiect a carui modificare ar fi necesitat timp si bani in plus

      In ceea ce priveste comentariile de genul ”asa e la primul lor pod construit” – vorbim despre acelasi constructor care a facut si Pasajul ”Basarab”

      Ideea este ca poate din punct de vedere estetic proiectantul nu a ales cele mai bune solutii, dar din punct de vedere practic au cautat o solutie pentru un pod functional si rezistent.

    • Constantin
      Constantin

      Am trecut de prea multe ori pe acolo ca sa nu vad in ce hal aratau cofrajele. Deformari din pretensionare, just, dar s-a vazut din modul in care erau executate cofrajele inainte de betonari ca n-are cum sa iasa „drept si estetic”. Am trecut totusi de epoca functionalului de aur si a apartamentelor cutie de chibrit.

    • Bogdan Udrescu
      Bogdan Udrescu

      Estem arhitect, ca sa se inteleaga nevoia de raspuns.
      Faptul ca e stramb ca dracu nu inseamna decat ca nu e proiectat cap-coada de o echipa sudata, intr-un acelasi spatiu, cu feed-back de la specialitati. Si ca nimeni nu si-a pus problema ce se intampla in cazul diverselor noduri de imbinare. Arata trist pentru ca nu au fost luate in considerare toate cele de spui tu din faza 2 a proiectarii (DT si modificate la DE pentru a nu exista ce se vede acum. E suficient sa te uiti la pozele initiale ca sa iti dai seama ca nu asa trebuia sa arate, Nu exista in nici un normativ sau stas limitari, ci doar in capetele proiectantilor+executant. Nu trebuie decat sa stii ce faci ca sa iasa bine. Punct. Daca lucrezi cu echipe platite prost se intampla asa. Platite prost si fara interes in a face lucrurile corect. Cand au vazut ce urat iese proiectantii aveau obligatia legala de a intoarce prefabricatele la fabrica si regandit totul. Atat de simplu e. Dar executantul nu si-ar fi permis asa ceva. Daduse prea mult parandarat, desigur. Iar ISC oricum nu s-ar fi bagat daca dom primare a zis ca tre sa fie gata. Ca doar nu voiau sa se puna rau cu comenduirea. Acest pod e produsul lipsei de coloana vertebrala in toate sectoarele din proiectare. Cocoasa trebuie inclinata la maxim ca sa vina lucrari. Oricat d eprost platite ar fi. Iar de rezultate nu sunt de vina decat altii. In nici un caz noi… cei care proiectam. de parca legea nu ne obliga sa vedem de lucrurile de pe hartie sa fie intocmai in realitate. De ce podul de la Basarab a iesit bine?

    • andrei

      nu inteleg unde intervine gresala proiectantului? crede-ti ca exista programe cad care sa deseneze in felul asta? Singura gresala este a constructorului care probabil nu a avut in dotare un echipament capabil numit ata. ce legatura are burta grinzilor pretensionate cu parapetii strambi? nu cred ca poti face economie construind stramb ba cred ca este chiar mai scump. „dorel” a lucrat cum stie in contul remuneratiei lunare pe care o primeste iar interesul nostru ca natie vis a vis de lucrurile pe care le intreprindem este recunoscut international.

  11. Cristian

    Din pactate asa este la noi, primul strica si al doilea repara, dar daca ar da o lege in care sa puna primul constructor sa plateasca toata constructia pt incompetenta, sa vezi atunci ca nu se vor mai baga toti mafiotii sa preia ei contractele. Este greu sa repari dupa altul in timp scurt, mai ales ca primul era incompetent. Dar cum este vb aia la noi lasa ca merge si asa. :) Ma intreb oare de ce naiba nu s-au facut aparate de masura si control sa nu se mai vada asa cu ochiul liber dungile ( curba la dreapta curba la stanga in linie dreapta :)) :)) Ca la noi la nimenea :(

    răspunde
  12. Silviu

    Constructia a durat aproape 4 ani !!!! Lucrarile au inceput in toamna lui 2010. Cam cu 1 an inainte se terminasera lucrarile de reabilitare a Caii Vacaresti (carosabil + cale de rulare pentru tramvaie). Ma intreb daca nu cumva costurile generate de consumul suplimentar de combustibil si de intarzierile datorate parcurgerii foarte greaoie a celor 4-500 de metri din zona santierului (cam 20 de min.in ore de varf) nu depasesc chiar costul de constructie al pasajului !
    As dori sa ma lumineze cineva daca se poate care ar fi rolul constructiei in acel loc ?!? E facut oare pentru stimabilii locuitori din Glina, Catelu, Balaceanca, etc care vor da navala spre centrul Bucurestiului ??? Sau o fi vorba de alte ratiuni?

    răspunde
  13. Vali_lj

    Curba aia la dreapta o sa faca multe victime , precum celebra curba de podul Bd-lui Virtutii. Nu dau mai mult de 1 luna pana la primele incidente. Logica acestor poduri nu o vad nici in ziua de azi… aglomeratia este pe traseul vacaresti – tineretului nu vacaresti mihai bravu. Ma gandesc ca vor tranti un sens giratoriu fara semafoare sub ele , altfel totul va fi la fel ca inainte.

    răspunde
  14. iuda
  15. calu lu fat-frumos
    calu lu fat-frumos

    Normal ca esti chitibusar…Uiti ca au fost… aaa… treijde cutremure in ultimele 6 luni :D Acum ce sa facem, sa-l comparam cu viaductul de la Millau sau cu ce au aia in Danemarca, Norvegia si alte tari de p-acolo? Neaaa. E bine si-asa. Grinzile ca grinzile, dar macar soseaua sa fie nivelata (ca la Basarab de exemplu care a iesit bine de tot). Vedeti si linia 41 care ar trebui sa mearga ca trenul cat de denivelata e.

    răspunde
  16. ionut

    Concluzii:
    – cu siguranta este un model fusion nou nout, si foarte curand toate natiunile vest-europene vor veni sa fure proiectul.
    – la viteze peste „incomensurabila” limita, masina se va comporta precum piatra aruncata pe lac atunci cand vrei sa faci „broasca”.
    – daca vrei sa „faci valuri” pe sosele acum e disponibil pentru orice tip de masina, fie ea si low cost!!! + bonus: te poti simti cu masina pe sosea precum pestele in apa :)
    – la temperaturi extreme in vara asta exista, acum, pericol real de tsunami.
    Acestea fiind spuse, costul(probabil de domeniul infarctului) este „perfect justificat” avand in vedere ca „nu e usor”. Plus ca nici nu este crestineste sa criticam atata timp cat „unii munceste si altii vorbeste”.
    RUSINE dragi constructori de podete!

    răspunde
  17. volo

    c’mon, nu e stramb.. e flexibil :)

    răspunde
  18. karmapolice

    OMG! noroc ca nu trec pe acolo

    răspunde
  19. Marian

    Poezia liniior curbe….. :-p

    răspunde
  20. Piticu21

    sa-l puna cineva pe 9 gag sau pe reddit :)

    trebuie sa ne mandrim cu el

    răspunde
  21. Ave

    Bă da’ cârcotași esteți. Voi nu vedeți că ăla de fapt e un mare limitator de viteză (aka „speed bump”)? Constructorul a realizat în structura podului acest limitator, ca să nu se mai deie vitezomanii pe pod cu 280 km/h și ca să nu mai sară (el limitatorul adică) din șuruburile cu care e prins, vezi faimoasele 3M-uri de prin diverse locuri din țară.

    Doamnă câtă răutate în voi… :D

    răspunde
  22. Gelu

    eu sper sa-l termine mai repede..nu mai pot cu inghesuiala aia, mai ales ca locuiesc fix in zona asta..n-o fi drept , dar sa speram ca este eficient si de durata..

    răspunde
  23. bogdan

    Banda Unica RATB. Cereti primarelui. Ca e utila tuturor, celor 3 milioane de locuitori.

    Pasajele sunt doar ca pretenii lor sa suga bani.

    De ce s-au facut cate 2 peste 2 cai ferate (Basarab – Grant si Ghica – Fundeni) in loc sa le continue peste punctele de aglomeratie (ex Crangasi si Colentina) ?

    răspunde
    • sinsin

      Mah, esti nebun cu banda unica Ratb? SI asa cocalarii circula prin pracari pt. a shunta coloana caer merge bara la bara. Si la capatul strazii ce sa vezi? Cocalarii vor sa intre dom’ne inapoi in coloana!

    • Dragos

      Sunt de acord cu tine, desi nu circul cu RATB.

  24. ironmania

    1. asa tara, asa pod.
    2. bine ca n-au iesit doua poduri (vorba bancului, daca nu se intalneau la mijloc) ca era si de doua ori mai scump!

    răspunde
    • Bogdanel

      Aveti putintica rabdare, stimabililor! In curand chiar vor fi doua poduri! :))

  25. Any

    Un pod toata inutil in zona dupa principiul hai sa aruncam banii pe ceva.lucrarile la pod au creat o aglomeratie inutila
    s-au ocupat 2 benzi de sosea ca sa se faca 2 benzi pe deasupra ..hahaha ce imbunatatire..in conditiile in care intersectiile respective nu puneau probleme

    răspunde
  26. R

    Cei care nu creeaza au dreptul sa critice :P

    răspunde
  27. Claudiu

    Nici o grija, celalalt sens o sa iasa mai bine. Oare?
    Distractie o sa fie cand se vor apuca la Big de… ce vor ei sa faca acolo. :)

    răspunde
  28. all.florentin

    Nici nu mai stii ce sa zici…un specailist zice ca-i bine asa . altul ba din contra…pana la urma bine ca a iesit…cum a iesit, si de-o rezista…

    răspunde
  29. tache

    Si in curba linie discontinua…:)

    răspunde
  30. Stefan

    si mai vine unu … probabil il fac asimetric cu primul … ca sa nu-ti vina rau cand mergi pe unul dintre ele :))))

    răspunde
  31. Rutz

    Cum se practica de mult in Romania, ar trebui sa-l ia la pila..

    răspunde
  32. Xyz

    Sincer chiar nu ii vad rostul acestui pod in loc sa faca ceva sus la vacaresti-oltenitei-sos berceni au cladit aceasta facatura de pod cu costuri minime dar in acelasi timp foarte scump pe hartie. Cand altii au inceput sa darame podurile construite cu multi ani in urma noi abia incepem sa le construim dar numai noi stim cum :( . Cabral fi si tu mai intelegator nu mai fi carcotas dupa ce ca bunii nostri conducatori incearca sa ne faca viata mai usora tu ii critici :)) sunt si ei la inceput lasa I sa mai faca un pod doua sa capete experienta si apoi sa comentam . Cam asa arata podul de aur de pe Vacaresti ===~~~~===~~~=~~~. ~~ dupa ce au cheltuit o gramada de €€€€€€ cacamaca

    răspunde
  33. bogdan

    Eu zic ca cine o semna de receptie pentru chestia asta, trebuie bagat in puscarie, direct. Asta daca chiar e asa si nu Photoshpata, ca parca nu imi vine sa cred…

    răspunde
  34. gabriel

    Sunt singurul caruia i s-a parut ca suprafata de rulare duce masina intr-o oscilatie rezonanta?

    răspunde
    • swiss_made
      swiss_made

      …inainte de a decola :)
      p.s. au uitat complet de planeitate ca parametru de control. se intampla si la case mai mari. vezi francezii cu trenurile alea prea late.

  35. Daniel
  36. Pavel Alex
    Pavel Alex

    Cabral, hai ca Îți zic eu de ce e așa și nu sunt expert în construcții.
    Pentru ca proiectul e de rahat și ca prima parte a podului este executată greșit. Pilonii podului au fost turnați greșit de către primii constructori , ai ăluia de a are Blue air iar cei de la Astaldi în loc sa îi dărâme și sa îi refacă au mai turnat pe aici și pe acolo pentru a aduce la nivel.
    Din cauza asta podul care trebuia construit într-un an arw deja 4 și e încă neterminat.
    Se merge pe principiul , lasă că nu își da lumea seama, nu știe , nu vede, nu îi interesează.
    Podul ăsta trebuia făcut la târg la Autovit pentru a scăpa de cozile acelea infernale.
    Apropo nu știu dacă au început lucrările la pasajul subteran dinspre Văcărești spre Fântâna florilor , dar atunci sa te ți nenica…

    răspunde
  37. Roxana

    Proiectantul trebuie sa fi fost fan Gaudi.

    răspunde
  38. UrsuPolar

    Plastografie, domnule! Sa vina metrologia!

    răspunde
  39. Dragos

    Am trecut azi cu motorul pe pod. L-am prins liber. Este destul de ingust si foarte denivelat. Prima data cand urci pe el curba la dreapta te surprinde putin. Aspectul general stramb imi da o idee de nesiguranta.

    răspunde
  40. Merge Brici

    E mare minunea ca s-a dat drumul la pod. Aproape ca nu-mi vine sa cred. Mai dureaza 3 ani pana se va da drumul si la urmatorul :)) Abia astept sa vad acum cat de mari vor fi cozile de la intersectia cu Vitan. Partea buna este ca mi-am format niste skill-uri bune in anii astia cat am facut slalom printre gropi, am invatat sa franez pe sina de tramvai, am testat suspensiile in toate felurile posibile, etc.

    răspunde
  41. Florin

    Ce nu inteleg, si ,de fapt, cea mai mare problema a noastra ESTE DE CE NU RASPUNDE NIMENI PENTRU CALITATEA FOARTE PROASTA A UNOR LUCRARI PUBLICE CARE AU UN COST ASTRONOMIC. Banii investiti, eventual si banii recuperati din actionarea in judecata a partilor implicate, AR FI FOST BUNI pentru EDUCATIE SI SANATATE, o alta problema a noastra. Se pare ca ,incepand de sus, ne complacem in situatia in care suntem… Multumesc lui D-zeu ca am sansa sa aleg o alta tara, care ,spre deosebire de asta, are grija ca lucrurile sa nu scape de sub control, in felul in care s-a intamplat in Romania noastra draga!

    răspunde
  42. costin

    Este stramb, nu e problema,ne-a costat un cacalau de bani ,nu e problema , a durat constructia mai mult decat trebuia ,nu e problema. Problema ar putea fi crapaturile alea mici si subtiri de la baza structurii cand vii din Berceni.

    răspunde
  43. ionnis

    Sa se faca o ancheta, zic ! :))

    răspunde
  44. Ani

    iluzie optica. inclusiv a celor care l-au realizat. a prea multora, se pare.

    aluzia la adresa lui Dalì e cam afara din context. prefer sugestia facuta de Roxana. „fani Gaudi”, domn’le!

    răspunde
  45. swiss_made
    swiss_made

    … nice black slope!!! CAND VA NINGE LA GREU SI TRAFICUL VA FI BLOCAT TAMPENIA ASTA INGINERISTICA CREATA IN ERA PROIECTARII 3D va aduce un pic de bucurie skiorilor si snowboarderilor :)
    Ar fi interesant de stiut ce viteza legala au indicat pe portiune asta pentru autovehicule…
    Serios…e penal pasajul asta…

    răspunde
  46. gigi

    Cred ca asa vad ei si zic cai drept te uiti la basescu si spune tot

    răspunde
  47. john

    Cateva puncte de vedere informate (cunosc niste persoane implicate in scandal, cunosc si meseria, locuiesc si in zona):

    -podul este practicabil, insa intr-adevar ai o senzatie de usoara nesiguranta cand mergi pe el. Este denivelat, si speculez ca are legatura cu faptul ca au vrut sa-i dea drumul inainte de alegeri (si nu au reusit pentru ca n-au obtinut anumite avize)
    -constructorului curent nu i se poate reprosa nimic, a facut ce a putut pentru a minimiza costurile terminarii podului si a timpului de executie (recuperari de prejudicii ar trebui sa se faca de la domnul Iordache, no comment)
    -largirea aia brusca la urcarea pe pod este intr-adevar necesara, dar este facuta cu toporul
    -din punctul meu de vedere, motivul pentru care are marginile atat de strambe tine de grinzile de beton pretensionate de care a mai precizat un cititor, dar nu in sensul ca aceste grinzi impun o constrangere si ca trebuia utilizat un alt sistem structural. Marginea podului e placata cu prefabricate de beton care sunt prinse pe o structura metalica in aceste grinzi, si pentru a elimina niste costuri si timp de executie nu au calculat fiecare element de prindere sa compenseze denivelarea suprafetei de prindere.
    -din punct de vedere urbanistic, acest pod vine „la pachet” cu un alt pasaj subteran care se va construi la Piata Sudului, ideea fiind sa inchida un inel de circulatie in jurul centrului Capitalei care sa iti dea o alternativa mai lunga, dar mai rapida, de a da ocolul orasului fara a-l traversa prin centrul (cum e centura, bine, nu la noi, in orase civilizate).

    Dintre toate aceste puncte enumerate, doar ultimul cred ca are sens sa fie comentat (restul tin de opinii sensibile ale firii umane, de neam prost romanesc si de coruptie nesimtita). Cred ca schema asta cu o centura mediana pe care sa ocolesti centrul orasului are sens intr-un oras in care numarul de masini inca nu e atat de mare ca in Bucuresti. La un oras cu 2 milioane de locuitori si peste 1 milion de masini (inmatriculate in Bucuresti, adunat cu celelalte probabil ajungi la 1.5mil), daca tot construiesti poduri si pasaje, tot ce faci e sa incurajezi in continuare traficul auto. Ei au in vedere si descurajarea traficului auto prin eficientizarea si dezvoltarea transportului in comun, dar mereu transportul in comun este ultima prioritate, deci se face degeaba.

    Sunt prea multe masini, sa le oferi mai mult carosabil nu este ok. Este ok sa oferi soferilor alternative comode, ieftine si rapide (sau macar doua din aceste trei) pentru a se deplasa in oras.

    răspunde
  48. Alexandru

    Cred ca atunci cand Cabral facea poze batea vantul si podul se clatina/ondula si pe verticala. Acele onduleuri, daca nu sunt datorate vantului, au alta explicatie: peisajele minunate ale vecinatatilor pot capta iremediabil atentia soferilor, iar valsarile pe verticala ar trebui sa-i trezeasca din reverii.
    De fapt, pe acolo acum sufla cam tot timpul vantul. Intr-un fel si a paguba, nu numai a invitatie la lupinguri…

    răspunde
  49. Andi

    Ceea ce este cel mai trist, si nimeni nu zice este ca aceasta mizerie de pod, care oricum nu are nici o aplicabilitate reala(se circula foarte bine inainte pe Vacaresti, 4 benzi, intermitent la dreapta, niciodata coada sau aglomeratie), a durat sa fie construit (doar jumatate) 3 ani doamnelor si domnilor !! 3 ani !! SI cand ma gandesc ca am trecut de curand granita pe Bulgaria pe un pod numit „Podul prieteniei”, care totusi trece peste un fluviu numit Dunare, si a avut nevoie de nu mai mult de 2 ani pentru a fii construit in totalitate.
    Din punctul de vedere al soferului care trece aproape zilnic pe Vacaresti pe la orele 08:30 doresc sa le dau o palma, macar morala, tuturor oamenilor care au fost la nivel administrativ implicati in acest proiect mizer.
    P;S. : acum am inteles ca se va lucra si la un pasaj la BIG, deci pentru colegii mei din Berceni, probabil va trebui sa luom elicopteru sa ajungem la facultate/servici.
    Mult succes si serenitate !

    răspunde
  50. Andi

    Si apropo nu stiu de ce va mirati asa mult de marcaje ?! Nu ati observat prin tot Bucurestiul cum marcajele se interesecteaza intre ele si daca le-ai respecta ca la carte ar fii cam 5 accidente pe minut ? Exemplu: Mihai Bravu, la Prosper acolo cum vii dinspre Dristor; si multe altele desigur. Ah si sunt curios daca o sa reziste asfaltului noului pod, macar pana in luna iulie, fara macar 10 gropi aparute ? Eu zic sa pariem :D

    răspunde
  51. maniak

    penal , nepenal, e util, nu mai stai 10-15-20 min cand mergi spre vitan, ajungi de la sun plaza la intersectia cu vitan in mai putin de 2 min si daca e coada la semafor ai 15 variante de ocolire a intersectiei, in partea astalalta nu aveai, ca era splaiul.
    Inca mai e nasol cand ma intorc in berceni dar ies pe straduta de la proges si trec repede de intersectie. Al doilea pod va fi gata imediat, chiar se munceste non stop acolo. La exterior cel mai probabil va fi nivelat, acum s-au grabit sa ii dea drumul, nu au mai avut timp de finisaje.
    Asa vorbea lumea si de podul Basarab dar de cate ori trec pe el le multumesc celor care l-au facut, strabati intreaga zona in cateva secunde, ai zice ca e vreo minune.
    Da , e stramb. Da , nu au gandit-o bine la proiect, au mutat benzile alea de le-a luat dracu, au distrus trotuarele, i-au terorizat pe saracii locatari din blocurile alea , mai aveau putin si se trezeau cu masinile in casa , sunai la interfon de pe scaunul din dreapta , dar arta :P cere sacrificii :)))
    Plus ca se pot face liniute pe vacaresti …

    răspunde
  52. emilia

    DEVIZUL nu este acelasi lucru cu DEVIZA!!!!!

    răspunde
  53. AlexP

    @Elena

    Nu vreau polemica, nu imi doresc sa intru intr-o discutie despre un subiect pe care nu il stapanesc, mai ales dpdv tehnic.Insa, sa ne spui ca „a respectat proiectul pe care nu ei l-au facut, asa l-au preluat” mi se pare cel putin ciudat, poate si pentru „inversunarea” cu care iei apararea constructorului. Din ce inteleg de la tine, daca eu fac un proiect pt o casa cu o firma, care urmeaza sa se ocupe si de constructia propiu zisa si, sa zicem, ca nu imi place cu lucreaza firma sau ca imi dau seama ca nu sunt buni si schimb firma, cei care vin sa faca in continuare trebuie sa respectue proiectul, chiar daca viitoare mea casa o sa cada in 2 ani sau arata ca dracu`, nu? Daca tu, ca si mare contructor ce vrei sa fii, vezi ceva care este anormal in proiectul respectiv, refuzi executia! Eu, cand mi-am facut casa am vrut sa intrerup putin o grinda ca traverseaza livingul (aveam eu niste idei care imi venisera pe parcurs, in timp ce vorbeam cu electricienii) iar constructorii (care nu, nu era firma cu oameni „specializati”) au spus ca ei nu fac asa ceva iar electricianul daca vrea sa faca ce imi propune sa fac, sa sparga dupa aceea exact cat ii trebuie, nu sa lase un gol in grinda.
    Concluziile, sa le traga „oamenii specializati”.

    răspunde
  54. Ciprian

    Din acelasi ciclu.
    In Craiova s-a construit un pasaj subteran. Costul? Cateva case monument istoric puse la pamant. Unde-i amuzamentul?
    Pai sa vedem. Logica olteneasca. Pasjul are doua benzi pe sens, se iese din el pe 3 benzi si se termina intr-un sens giratoriu cu o singura banda. Edilii se mira de ce este mai aglomerat ca inainte. Pai cred ca de la praz…

    răspunde
  55. cj

    Mai baieti nu va tot certati. In prima piza intr adevar sa aplicat standardul. Si va spun si care este STAS 863/85 si credeti ma ca a fost aplicat doar pe jumatate, iar in redtul pozelor acele neregularitati sunt datorate deformarii cofrajelor. In tara la noi s au facut asemenea poduri cu grinzi pretensionate cat si post tensionate si cu deschideri enorme. Pa A3 sunt grinzi pretensionate la o lungime formidabila si grinzi tip U care nu au asemenea aspect de „pisatul baului”. Iar daca constructorul sa angajat sa execute lucrarea la un pret mic asta este. Nu l a pus nimeni sa oferteze la asa preturi. Si datorita legislatiei in vigoare care prevede pretul cel mai mic iese ce iese.
    O dimineata placuta in continuare si mi cer scuze pt greseli.

    răspunde
  56. paul

    „repede, bun si ieftin” adica se poate in formatii de cate 2 : repede si bun dar nu ieftin, bun si ieftin dar nu repede sau repede si ieftin dar nu bun …… s-ar putea sa fie o a 4-a optiune incet prost si scump ca dracu’ …..

    răspunde
  57. mike

    E de fapt o apropiere de natura…e un pod ECO. Asa cum bine stiti…in natura nu exista linii drepte :D Respect maxim pentru gandurile „verzi” ale celor cu mapa si ale celor cu sapa…care au fost implicati in proiectul asta…flamboaiant

    răspunde
  58. Florin

    Lasă că o să vină regizorii de la Hollywood să filmeze scene ca asta:

    răspunde
  59. vijelie

    nu mai comentati rautacios :)) bine ca i-a dat drumu asa stramb cum este ca prea era nebunie maxima de ani de zile :( sa rezolve si celelalte reparatii cu devierile ca ne scot peri albi …

    răspunde
  60. Robo

    Avem ceea ce trebuie,noi suntem carcotasi…
    Totul a fost pus in linie dreapta, ba chiar la ata!
    Daca totul este perfect, noi nu avem ce scrie..!
    Fac pariu ca urmatorul este mai drept,ma refer la marcaj…;-)

    răspunde
  61. Dorin

    unul calculeaza
    altul proiecteaza (dupa calculele primului)
    al treilea construieste ceea ce a proiectat al doilea dupa calculele primului cu materialele distribuite de al patrulea,
    iar al cincilea verifica ceea ce au facut ceilalti patru

    ceea ce a iesit…

    răspunde
  62. dan

    Jur ca am fost curios la maxim sa l vad terminat! Dar…nu e terminat! N are cum! Pfuuaaiii…stramb ca gura la primar :))))))

    răspunde
  63. Panta e prea abrupta si periculoasa, mai ales iarna
    Panta e prea abrupta si periculoasa, mai ales iarna

    Nici un pod realizat pana acum in Bucuresti nu are o panta asa de abrupta. Cu siguranta s-a renuntat la cate un picior si de o parte si de alta a podului, ca doar nici un banut in plus nu strica. Inca din faza de proiect a Romstrade. Partea proasta e ca nici Astaldi nu a refacut proiectul.

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *