Sari la conținut

Tovarasu’ Hoinaru a scris un articol simpatic azi, imi place cand musca din mar asa… cu toata dantura.

M-am apucat sa-i raspund omului la el pe blog… si cand sa dau send  mi-am dat seama ca am scris ca nescrisu’ sau ca plictisitu’… asa ca am luat textul din comentariu si-i raspund prin postul asta.

Va explic pe scurt… Hoinarescu zicea ca importanti la o lansare nu sunt numai jurnalistii auto si/sau bloggerii specializati pe auto, ci si… bloggerii civili, cei amatori.

Eu merg si mai departe… eu stiu un jurnalist auto care scrie la revista despre auto si… nu are carnet.
Da, pot sa repet… jurnalist auto, platit pentru treaba asta, scrie despre auto la revista, nefiind posesor de carnet de conducere. Si nu ca i-ar fi carnetul suspendat sau anulat din certe motive… nu are carnet pentru ca nu a avut niciodata!

Deci… despre ce discutam?

Eu sunt un avizat in ceea ce priveste zona auto. Din pasiune, timp dedicat, resurse… am ajuns sa pot vorbi despre table fara emotia ca mi-ar putea pune cineva argumentele in genunchi.
Mai mult, sunt si pilot de raliuri… ma fac toate astea o voce mega-super-giga-autoritara?
Eu cred ca un inginer ar putea scrie mult mai bine despre o masina si de ce se intampla in ea si cu ea, cu informatii pe care eu nu le cunosc.
Sau un tinichigiu ar putea oricand sa aiba o alta expertiza mai amanuntita despre mine in ceea ce priveste tabla masinii… Un fizician specializat in dinamica ar putea spune lucruri pe care nici un jurnalist auto nu va avea rabdarea sau timpul sa le invete.

Masina este un cumul de zone de interes. De la tehnica (suspensie, motorizare, cutie, etc), pana la tablarie si vopsea, dinamica si frecari, design si alte chestii si pana la factorul inspirational, cel aspirational, sau cel cool.

Masina nu mai este o unealta de foarte multa vreme. Si cat timp vorbim si despre alte aspecte decat cele tehnice… mi se pare normal sa aiba dreptul sa-si exprime opinia oricine. Intr-adevar, e deranjant cand un neexperimentat sau neavizat incepe sa-si dea cu parerea despre cal/litru, dinamici de franare sau alte chestii despre care ar trebui sa se exprime cei care… investesc in domeniul asta timp si interes.

Dar… pe bune, eu n-as vrea sa traiesc intr-o lume de specialisti. Nu de alta dar… as avea dreptul sa vorbesc mult prea rar. :D

 

17 comentarii despre "Jurnalisti auto versus bloggeri."
  1. Julie
  2. Pato Basil

    eu inteleg un lucru, ideea e ca trebuie sa recunoastem cand nu ne pricep undeva si sa ne intindem cat ne e plapuma… ca bloggeri care nu-s nisati pe auto nu trebuie sa stiu eu ce emisii are masina sincer sa fim! Adica de ce mi-as umple capul cu detalii care nu ma ajuta cand pot sa gasesc daca vreau neaparat pe internet asta!
    2 mi se pare de bun simt articolul hoinarului, nu stiu exact circumstantele dar pare ok ce a zis!

    răspunde
  3. Swiby

    De ce numai bogerii ? Si forumistii de pe toate site-urile cu profil auto (sau nu) pot scrie…
    M-amintesc de unul, Tomitza, avea 13 ani si scria niste chestii…

    răspunde
  4. Jademan

    Uriaşule, pune tot postu’ în feed şi în ‘pagina de start’, că am io grijă să vin şi să-mi fac părerea cunoscută de o celebritate! :D Bănuiesc că eşti destul de matur încât să nu alergi ca un copil mic după atenţie… :D

    răspunde
  5. Paul

    Sa nu confundam presa cu bloggingul de placere si cu specialistii tehnici. Presa trebuie sa surprinda detaliile de interes larg sa faca investigatii si sa caute sursele potrivite pentru a prezenta obiectiv unui public pasionat descoperirile lor. Bloggerul trebuie sa prezinte parerea lui subiectiva despre un anumit subiect fie el si o masina sau un salon auto „am fost acolo mi-o placut etc. incercati si voi” specialisti sunt cei care sunt intrebatii de catre presa sau bloggeri la o cafea despre detalile tehnice. asta din cauza ca nu toti specialisti au harul scrisului. (parerea mea)

    răspunde
  6. nenea popa

    Am vreo 70 de kg de reviste auto acasa. M-am oprit din cumparat in momentul in care eram plictisit de articole scrise de oameni fara carnet! Acum eu prin om fara carnet in acest caz inteleg acel jurnalist care scrie ceva despre o masina pe care in cel mai bun vis doar a vazut-o. M-am plictisit sa-mi povesteasca cineva date tehnice. Apropo, mai cumpara cineva reviste auto?

    răspunde
  7. d-petre

    Si le cumpara ei intre ei … specialistii :)

    răspunde
  8. Marian S

    Bine că te dai rotund, dar n-ai habar să-ţi reglezi direcţia cu o sfoară şi o nivelă cu bulă… :)

    (Culmea e că nu am glumit, se poate face aşa şi încă destul de bine, treb`e doar un pic de răbdare).

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Poate destul de bine e ok pentru tine, pentru mine nu-i.
      Si daca tu ai incredere in nivela cu bula (apropos, stiai ca de la un simplu soc polobocul se poate decalibra?), eu parca am mai multa incredere in niscaiva laser.
      Dar, vorba aia, tu-ti plimbi familia cu masina ta, eu mi-o plimb cu familia mea… deci n-am ce sa-ti comentez, have fun!

  9. joyflint

    Totul se verifica prin practica, de aceea consumatorul dedicat trebuie si are intotdeauna un audit.

    răspunde
  10. Pingback: Bloggerii și mașinile (în teste sau nu, după preferințe) | Chinezu

  11. Pingback: Cum sa scrii despre masini | Zvoner.ro

  12. Voinea

    ai uitat sa zici si de electronistul fara de care masinile din ziua de azi nu mai sunt masini…

    răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *