cabral.ro

Trafic sub 100k = 1.000 ron pe luna. De platit, de fiecare blogger.

NE ORGANIZAM SI DISCUTAM PE TEMA ASTA PE BLOGOREE.

GUEST POST DE DAN VIRTOPEANU

Vrei sa mai pastrezi muzica preferata pe site/blogul tau?

E ok daca nu ai reclama (platita sau gratuita, nu conteaza). Daca vrei sa castigi un ban cu blogul sau sa sustii anumite produse/companii care iti plac va trebui sa scoti din buzunar 1000 RON/luna (la un trafic sub 100000 afisari; ai trafic mai mare, scoti mai mult din buzunar) catre UCMR – ADA. La aceasta suma se mai adauga si alte sume mai modeste catre UPFR si CREDIDAM. Si totul pentru ca ai cateva melodii/clipuri preluate de pe un site UGC gen Youtube sau Trilulilu.

Ca absurdul sa mearga intr-o directie demna de Kafka, ai de platit si daca ti-ai pus un filmulet personal iar in fundal se aude muzica de la casetofonul unei masini care sta la stop.

Nu este o gluma, nici macar una proasta. Este o initiativa a reprezentantilor UCMR – ADA demarata in aceasta vara si blocata initial de interventia reprezentantilor ARONSA (asociatie al carui membru sunt). In acest moment initiativa se apropie de punctul final, propunerile de modificare a metodologiei prin care se stabilesc sumele datorate pentru drepturi de autor la utilizarea muzicii pe internet urmand a fi definitivate in urmatoarele 2 saptamani.

Acum 4 ani, informatiile prin care s-a stabilit metodologia actuala au fost tinute departe de majoritatea celor direct afectati de aceste taxe. In prezent, cu ocazia noii metodologii se pastreaza aceeasi discretie, doar o mica parte din cei care activeaza in industria online fiind consultati. Cat despre informarea bloggerilor – sa fim seriosi…

Ar fi momentul sa ne unim fortele si sa ne spunem punctul de vedere, chiar daca acest lucru nu ni se permite (consecinta opozitiei ARONSA din vara a fost eliminarea asociatiei de la negocierile in curs de desfasurare) . Nimeni nu contesta drepturile morale si materiale cuvenite autorilor si interpretilor pentru operele lor muzicale, dar o propunere absurda nu va colecta nici un fel de taxe si va indeparta muzica de pe site-uri si bloguri. Nu vor castiga mai multi bani si vor pierde din notorietate continuand sa promoveze acest proiect – si nu stiu cati dintre autori sau interpreti sunt la curent cu aceasta initiativa (probabil la fel de multi ca cei din industria online)

Nu va faceti iluzii ca initiativa este mult prea absurda pentru a fi adoptata – timpul trece in defavoarea noastra si semnele unei schimbari de atitudine nu se vad. De asemenea nu lasati pesimismul sa va domine spunand – asta e, ce pot sa fac eu, asa merg toate aiurea in tara asta. Se poate face ceva, am mai reusit si altadata asa ca nu este imposibil. Important este sa aratam ca suntem multi cei carora ne pasa si suntem afectati de aceasta initiativa. Contam pe sprijinul vostru!

* Ca tot propunea Orlando topul celor mai influenti oameni din .ro, iata directie in care sa-si manifeste influenta…

* Am fost contactat acum cateva zile de Dan Virtopeanu. Venea cu recomandarea lui Manafu, deci usa i s-a deschis larg si dupa ce l-am poftit in sufrageria mailului meu… m-a bagat in groaza! Si decat sa va povestesc eu ce am inteles, mai bine l-am invitat sa scrie un GUEST POST pe cabral.ro.

CE PARERE AI DESPRE INFORMATIILE DIN POST?

L.E. Pun la dispozitie si documentatia pe care am primit-o.

113 comentarii

  1. Giuco

    publicat @13:49 15 October 2008

    @cabral sunt unii care poate ar vrea sa faca ceva dar nu stiu de unde sa porneasca, posibil pentru ca nu stiu prea multe in domeniu. Da si tu niste indicatii unde se gasesc niste resurse de citit, sa se puna omu la punct, legislatii, metotodlogii, poate chiar proiectul initiativei aleia. Pentru a putea veni cu argumente trebuie stiut tot contextul, nu doar ce ai rupt tu (nu zic ca ce ai zis nu e de naspa).

    Raspunde

  2. FuckYouTovarasi.blogspot.com

    publicat @13:51 15 October 2008

    @ giuco ->
    Vezi linkul de pe HotNews !

    Raspunde

  3. ipo

    publicat @13:59 15 October 2008

    O tampenie de zile mari. Sa se judece cu youtube sa dea jos optiunea de embed, sau clipul cu totul daca vrea sa obtina bani pentru sarmanii artisti.
    Nu cumva cand fac embed, filmul sta de fapt tot pe serverul lui youtube? Ca pe aia cu linkul n-o mai comentez, e prea cretina. O sa scriu in loc de link: Da un search pe www[punct]youtube[punct]com si cauta acolo “horia moculescu live piano on tvr”, apoi vezi primul fimulet raspuns. Ce-o sa imi mai interzica dupa aia?
    Pffff…

    Raspunde

  4. Giuco

    publicat @14:01 15 October 2008

    Nu am citit exact regulamentul cand iti faci u cont pe youtube, dar presupun ca exista acolo reglementat faptul ca atunci cand postezi un film se ofera si linkul si codul embedded pentru el spre a fi folosit de altii. Si atunci aintreb cu ce drept vine UCMR-ADA si reglemnteaza si taxeaza ceva asupra caruia nu are dreptul?

    Raspunde

  5. Giuco

    publicat @14:02 15 October 2008

    @FuckYouTovarasi.blogspot.com Multumes.

    Raspunde

  6. Giuco

    publicat @14:11 15 October 2008

    Lipsesc niste pagini

    Raspunde

  7. cabral

    publicat @14:13 15 October 2008

    @ giuco – stiu, am pus si io ce-am avut… asta am primit, asta dau si io mai departe. Soacro! :D

    Raspunde

  8. cabral

    publicat @14:14 15 October 2008

    @ cristina – cel putin aia…

    @ Adrian Soare – bun link. Merci!

    Raspunde

  9. cabral

    publicat @14:16 15 October 2008

    @ DeMaio – bre, termina cu nebuniile, nu pleci nicaieri! Om in etate, numai de drumuri lungi si noi inceputuri n-ai nevoie… hai sa vedem, poate mai rezolvam din belelele de la noi…

    @ FYT – mda, exact la Michael Jackson ajungeau banii tai…

    @ Etherfast – stai sa vezi cand o da in tot plansul!

    @ Florin – Traim in Romania si asta ne toaca toti nervii!

    Raspunde

  10. Giuco

    publicat @14:17 15 October 2008

    Aici http://www.iqads.ro/stire_9413/avertisment_pentru_industria_online.html
    scrie tot despre subiectul asta si la sfarsit era pusa si treaba asta:

    “Toti cei care doresc sa se implice activ in procesul de negociere sunt rugati sa il contacteze prin email pe Dl. Sorin Manea, Directorul Executiv al ARONSA la adresa sorin.manea@allotel.ro.”

    Raspunde

  11. cabral

    publicat @14:19 15 October 2008

    @ ge0rgian – poate ca nu-i intereseaza, cel putin asa pare…

    @ McGogoo – ar fi interesant sa vedem si algoritmii dupa care se calculeaza cat revine unei trupe romanesti, cat unei trupe straine si cat statului…

    @ Sabotor – incerc sa ma gandesc… cat timp drepturile pentru trupele straine nu merg mai departe (e doar o presupunere, intr-adevar), atunci putem pune ce e din alte tari?
    Si daca ar fi asa nu ar insemna sa dispara muzica romaneasca pe de net?

    @ dan – nu mergeti mai, mai stati ca poate reparam caruta!

    Raspunde

  12. Giuco

    publicat @14:19 15 October 2008

    Asta cere protest frate…unire de forte…realizarea unui mic banner in care militam contra initiavei p*** si care sa ni-l punem toti in blog. Eu mi-l pun si-n header, nu-i bai….Deci un designer cu talent la mana sa bage tare si sa dea :D ….

    Raspunde

  13. cabral

    publicat @14:21 15 October 2008

    @ Somebody – sa vezi atunci site-uri hostate in Africa, pe numele unuia din Shanghai…

    @ FYT – auliu ce urata e aia cu sluga!

    @ albert – mda, un blog ajunge un lux… asta ar fi ultima!

    @ Giuco – buna intrebare. Hai sa vedem daca gasim pe cineva sa ne raspunda…

    Raspunde

  14. cabral

    publicat @14:24 15 October 2008

    @ Matol – cred ca asta se va intampla, domenii .info, .com, .orice, servere de aiurea, si o sa se uite astia la luna…

    @ FYT – n-ai cum sa demonstrezi ca utilizatorul este in Romania. Si nu cred ca-i duce capul sa blocheze accesul spre “inafara”. Deja e SF…

    @ Matol – pai, din cate se vede nu conteaza de unde este embeduit, conteaza ca apare la tine pe blog/site

    @ Matol – dezvolta aia cu hosting off-shore, te rog.

    @ arthur – hmm. Alta intrebare buna…

    Raspunde

  15. FuckYouTovarasi.blogspot.com

    publicat @14:25 15 October 2008

    @ cabral ->
    Nu te pune cu prostu’ ca are mintea odihnita ! ;)

    Raspunde

  16. cabral

    publicat @14:29 15 October 2008

    @ Pyuric – da, ai dreptate, dar pana sa vada ca nu o pot aplica, legea va fi deja data…
    Si da, din cate se pare au impresia ca site-urile si blogurile sunt imprimerii de bani cat timp cer 10 mil pentru fiecare site…

    @ Mihai iorga – sau iti comenteaza porcos la articole…

    @ FYT – pai stai putin ca nu-i asa… scot bani, nu scot bani, daca am bannerul pentru Etherfast si pun o melodie sunt bun de plata!

    @ ipo – o sa se judece cu iutib singuri… o sa-i baga aia in seama la fel de tare cum comunici tu cu tantarii de pe lac…

    Raspunde

  17. cabral

    publicat @14:30 15 October 2008

    @ Giuco – dap, se pare ca ai dreptate. Sa vedem ce si cum facem.

    Raspunde

  18. cabral

    publicat @14:32 15 October 2008

    @ ALL
    Am vorbit cu Dan sa vina si sa mai lamureasca din intrebari, cat stie si el.

    Raspunde

  19. cabral

    publicat @14:32 15 October 2008

    @ FYT – da man, mintea odihnita si timp de pierdut. In schimb are ganduri putine dar fixe…

    Raspunde

  20. Giuco

    publicat @14:38 15 October 2008

    @FuckYouTovarasi.blogspot.com Eu stiam unna si mai tare:

    “Nu te pune cu prostu ca te coboara la nivelul lui si te bate prin experienta”

    …dintr-un film parca o stiu.

    Raspunde

  21. K.ro

    publicat @14:56 15 October 2008

    de site urile care au muzica la donwload nu se ocupa nimeni? vin pe capul la bloggarii care promoveaza muzica romeasca , lumea deja a trecut pe online, tv mai putin .Si vad ca deja incep unii artisti sa opteze pentru lansarea albumelor pe net , daca o sa aprobe legea asta o sa duca mai rau in jos muzica romaneasca

    Raspunde

  22. Teniescu

    publicat @14:58 15 October 2008

    Bine ca si-au gasit si ei pe cine sa taxeze, de parca astia care au bloguri / situri sunt aia care isi fac vile, au masini de lux si altele. Ar trebui sa taxeze prostitutia si apoi sa vina pe net sa ceara bani.

    Raspunde

  23. Petru

    publicat @15:01 15 October 2008

    Cabral, ii propuneam si lui Piticu, dar din pacate e ingropat in treaba acum, sa initiem o miscare de protest. Nu stiu cat poti tu participa, PRO-ul fiind famios pentru restrictiile pe care le aplica angajatilor, miscare care are ca punct culminant o petitie, nu online, semnata si trimisa Uniunii Europene.

    Nu cred ca aceasta metodologie e in conformitate cu UE. Nu sunt jurist, dar merita pusa intrebarea asta cuiva priceput.

    Ideea e ca putem actiona daca ne unim, iar asta inseamna sa ne unim cu totii intr-un singur website (al miscarii) si sa demaram iesirea in strada, daca se ajunge pana acolo. why not? ar fi o intalnire gigantica de bloggeri. ;) )

    Raspunde

  24. danv

    publicat @15:14 15 October 2008

    Salut tuturor, am sa incerc sa dau cateva explicatii suplimentare legate de acest fenomen.

    1. Este clar ca din punct de vedere tehnic va fi foarte greu de monitorizat aplicarea acestei metodologii daca va fi aprobata si nu pot sa ofer mai multe detalii in aceasta directie. Informatia de baza ar fi proprietarul domeniului (care sa fie din Romania) si nu hostingul.

    2. UCMR ADA reprezinta interesele oricarui autor de pe glob, nu doar din Romania, conform declaratiilor asumate inca de la metodologia in vigoare. Prin urmare regula se aplica pentru orice piesa muzicala, chiar daca autorul nu este membru UCMR ADA. In cazul celor care au compozitii proprii si vor sa le puna pe site-ul personal sau sa le ofere altor site-uri spre promovare, nu se mai pune problema platii vre-unei remuneratii

    3.Nu vad rostul de a intoarce propunerea noua de metodologie a UCMR ADA pe toate partile, ea fiind radical modificata fata de ceea ce exista in prezent. Extrasele puse la dispozitie sunt pentru a va face o idee, dar asta nu inseamna ca aceasta metodologie ar putea reprezenta un punct de plecare, asa cum considera o parte din cei aflati in comisia de negociere. Nu cunosc vre-o motivatie a UCMR care sa se bazeze pe schimbari spectaculoase in domeniul internet care sa impuna o metodologie total diferita de cea actuala. De retinut ca metodologia actuala este cea agreata de UCMR in 2004, ce s-a schimbat atat de mult intre timp care sa o desfiinteze? Cine doreste sa stie mai mult poate solicita metodologia in vigoare la ORDA (ea a fost publicata dupa aprobare)

    4.Bazele economice propuse de UCMR sunt fundamental subrede. Pe metodologia actuala veniturile UCMR sunt nesemnificative, iar logica unei cresteri substantiale a sumelor solicitate drept remuneratii si a extinderii gamei de utilizare nu va duce la o crestere a incasarilor. De aici ar trebui pornita discutia cu ei si nu de la detaliile de natura tehnica, doar ca, la fel ca acum 4 ani, argumentele de natura economica sunt insuficient luate in calcul in definitivarea metodologiei.

    Raspunde

  25. McGogoo

    publicat @15:32 15 October 2008

    @cabral: o trupa romaneasca incaseaza 2%. iar cantaretii morti (Mozart de ex.) au lasat mostenire casei de discuri si uniunii compozitorilor dreptul a incasa banu’.. altfel nu inteleg de ca ORDA and Co. ia bani si de la el saracu’…
    @ Giuco: buna idea cu banerul. documentatie zic sa cautam cu toii pentru ca este atat de alambicata incat dureaza pana ne lamurim ce si cum…
    @puryc, dap, ie cred ca din internet toti facem bani. e drept ca sunt cativa care ca de la 1k euro in sus dar multi publica de fun sau in speranta ca intr-o buna zi vor avea suficient trafic incat sa faca bani cu blogul/site-ul.
    @mihai iorga: mie mi-au luat unii faviconul. si nu am ce le face. ORDA nu ma apara si pe mine … ca nu l-am inregistrat (nu ma deranjaza deloc ca sa fiu sincer…)

    Raspunde

  26. Giuco

    publicat @15:39 15 October 2008

    hai cu baneru’

    Raspunde

  27. Matol

    publicat @15:45 15 October 2008

    @cabral ba conteaza si daca ai un avocat pe chestia asta ii potii da tu pe ei in judecata daca iti dau amenda sau te scot bun de plata. Deoarece videoclipul nu e la tine pe site chiar daca tu ai codul embeed in site tu nu ai videoclipul ala la tine in site, el tot pe youtube.com ramane, deci vor trebui sa ii faca pe aia de la youtube sa plateasca (si sa si-o ea la M U E ) si daca sa spunem pierzi aici unde justitia e paralela cu internetul :) ) te duci la curtea europeana si acolo siguri ii futi in gura urat rau de tot

    Raspunde

  28. Giuco

    publicat @16:00 15 October 2008

    @Matol nu cred ca conteaza daca e hostat la tine sau nu materialul video sau audio. Ideea e ca daca situl tau face publicitate unor produse/servicii au presupus ca tu castigi niste bani de la aia care isi fac publicitate la tine. Si baietii s-au gandit ca uite o ocazie sa-si ia si ei un banut, si au bagat-o pasta cu drepturile de autor. Dezavantajul lor e ca sunt ingusti la minte in ale netului. Avantajul lor e ca sunt ca prostii la putere…si toti stim cum merge asta la noi in tara….

    Raspunde

  29. Pingback: ORDA vrea sa vamuiasca blogurile « Indianu

Lasa un comentariu