cabral.ro

Pisi, sexy si mic

Azi scriam despre Marea Plantare si am dat si niste link-uri, ca asa e frumos. Printre altele am dat si catre Geo Atreides, il stiam printre comentatorii de aici si am stat de vorba si la eco-eveniment si am tot sporovait, mi s-a parut un baiat misto. E, daca nu aveam discutia respectiva astazi probabil ca as fi reactionat mai urat la postul despre care vorbim acum, postul se numeste CRETINUL ZILEI: CABRAL.

Buuun, ideea era ca eu spuneam ca Romania nu este o tara rasista, el s-a gandit ca sunt un cretin (aaaa… cred ca asta vrea sa zica textul, nu?) si a demonstrat, in opinia-i, contrariul.

Manule, asa cum iti spuneam si ieri, ca tot ce vorbiram pe tema asta, e o cretinatate uriasa sa spui ca tara asta este rasista. Problema celor ca tine este ca ei nici nu inteleg ce inseamna rasism. Se uita pe niste cifre, aud cateva vorbe de colo sau de dincolo si au siguranta ca opinia lor este legitima.

Nu mane, cand o sa intelegi ce inseamna rasismul atunci o sa te iei singur la genunchi in spate si-o sa-ti dai palme ca te-au mancat buricele degetelor sa scrii de lucuri pe care nu le intelegi.

E si un comentariu destept care zice ceva de genul “Cabral e produs al discriminarii pozitive a tabloidelor romanesti”. Esti cam prostut pisi, sunt produs media daca ma iei ca brand “maimuta de la teveu”, caci daca scrie la gazeta de mine zice “Cabral a facut X chestie”, nu ca sunt discriminat pozitiv sau negativ, bula sofistic ce esti.

Acelasi comentator spumos zice: “daca as pune zece persoane de pe strada, la intamplare, sa faca o descriere de maxim zece cuvinte persoanei “Cabral”, cam cate ar fi variatii pe tema: “ala negru de la tv?”.

Hai sa-ti explic cum e treaba aia complicata cu creierul uman: el sintetizeaza informatia si alege proprietatile cele mai evidente, incercand sa ghiceasca astfel pattern-ul ales si de celelalte creiere incluse in discutie, pentru a eficientiza dialogul. Si da, daca merg pe strada langa unul mic, unul gras si unul blond atunci oamenii vor spune “era un pitic, un gras, un blond si un negru”, asta nu se numeste discriminare ci… relatarea evidentelor. Si apropos, tu spui “ala negru de la tv”, si spunand asta incluzi si factorul notorietate, deci tocmai ti-ai dat cu firma in cap si ti-ai facu expose-ul total de hahat.

Revenind la Geo… discriminare e aia cand oricarui tigan din Romania ii este interzis sa faca ceva intr-un anume loc. Discriminare e atunci cand ti se refuza din start ceva in contextul in care altora li se permite.

Daca intr-un restaurant intra 10 tiganci in fuste, cu puradeii in brate, urland si tipand una la cealalta, vor fi date afara. E discriminare? Iti spun eu ca nu, pentru ca daca in acelasi restaurant intra 10 prosti beti care urla si tipa ei vor sfarsi impartind acelasi trotuar cu tigancile de-ti spusei mai devreme. Nu e vorba de discriminare, e fix treaba aia cu actiunea si reactiunea.

In cea mai mare parte cei discriminati in Romania sunt in situatia respectiva, individual vorbind, pentru ca au atitudini, gesturi, sustin actiuni care produc o reactie directa a celorlalti.

Daca te sui in lift cu un tigan burtos si plin de aur care se uita urat la tine, sau cu un alb imbracat frumos care transpira si da necontrolat din maini cu spumite la gura, de care ti-e frica? Iti spun eu, de albul cu spumite in coltul gurii, asta inseamna ca esti rasist, ca ai o problema cu albii?

Ti-am explicat deja prin viu grai (si ai ajuns sa-mi dai dreptate ca nu prea intelegi termenul “rasism” si ca-l folosesti cam aiurea), nu are rost sa ma repet acum, lasa studiile altora si incearca sa intelegi rasismul, nu veni cu niste grafice explicandu-mi ca ai habar despre ce inseamna asta. Imi vorbesti din carti scrise de altii intr-o limba din care te chinui sa traduci, eu iti explic din experienta unui NEGRU care s-a nascut si a crescut intr-un oras muncitoresc din Romania. Ba mai mult, un NEGRU care e la teveu de ceva ani si se uita lumea la emisiunile lui… sper ca nu spui ca din discriminare pozitiva, pisi.

Apropos: genul manele ti se pare esentialmente tiganesc, da? Pai si atunci cum mama ei de treaba avem juma’ de Romanie consumatoare de acest gen? Te-ai uitat peste vanzarile de manele? Cum iti explici, sunt astia multi si cumpara cate doua-trei albume pe zi, sau avem multi romani care se dedau la discriminare pozitiva?! Unde era rasismul ala pentru care nu dormi tu noaptea?!

A, ca exista rasism… asta e clar si evident, numai ca:

- primo / in tara asta nu este manifestat decat punctual si de cele mai multe ori la nivel de relatie directa cu o persoana;

- secundo  / generalizarea apare numai la nivel declarativ si superficial, nu la nivelul unei anumite actiuni.

Si ca sa raspund si unui alt comentatorde-al tau, ala cu “Cabral e la teveu ca-i negru”, ii spun cu drag “sa te loveasca interruptus-ul pisi, ca la cabesa e clar ca nu functioneaza. In primul rand, atunci cand alegi un om de fata te uiti la ce-l deosebeste de ceilalti. Unul are un zambet frumos, altul are ochi de belea, mai apare unul cu un corp perfect si mai vine si-un negru. In functie de ce ai nevoie iti alegi omul, numai ca asta nu se numeste discriminare, cred ca i-am putea spune si business. Dar hai sa-i spunem discriminare pozitiva ca sa-ti facem tie pe plac. Dar, vezi tu, daca ala a fost ales numai pentru ca-i negru, in cateva luni dispare si nu mai auzi nimic despre el decat la deces, daca a murit in conditii suspecte. Dar in momentul in care tocmai implineste 10 ani pe sticla, ai doua variante:

- ori omul chiar are ceva al lui care-l tine in topul audientelor;

- ori o tara intreaga este sub influenta alcolului nerafinat si se uita tamp la emisiunile lui, deci aia care conduc postul sunt multumiti;

- ori are tac’su televiziunea lui si-l tine acolo ca sa-i dea ocupatie.

Deci… mukles, pisi!

Deci da, rasismul exista si la noi, dar punandu-l in comparatie cu ce inseamna adevarata discriminare (pozitiva sau negativa), comparand manifestarile rasiste si incidenta lor raportata la marimea populatiei din Romania cu alte tari vei vedea ca, de fapt… esti prin floricele pe campii, calcand pe rasaduri de salcam.

Hai, spune-mi si-acum ca idealizez si sunt visator… pisi, sexy si mic ce esti!

(ciudat ca ieri cand ne-am vazut nu mi-ai dat o caldare de rasaduri peste ochi spunandu-mi “cretinule”! ci am discutat ca oamenii pana cand ai ajuns la concluzia ca eu si Dan avem dreptate, si tu nu, nu?)

121 comentarii

  1. iperu

    publicat @12:00 21 November 2008

    In articolul cu pricina scrie “Omul aceasta”… Geo e bozgor ? Nu-s rasist, vreau sa stiu daca romana nu e limba lui materna si atunci se scuza, sau agramat…

    In rest, omul e ipocrit, genul de anarhist de debara, care are postere cu nasul antonescu in baie si seara danseaza pe manele… exagerez evident pentru a ma face inteles.

    Raspunde

  2. Ala care este

    publicat @12:01 21 November 2008

    Cabral nu e actorul ala inalt ce a jucat in Baieti buni si pe Acasa ? E nascut in 1977, pe 4 octombrie si a fost campion de kick-boxing, nu ? Si are si o fetita. Iar fetita lui i-a pictat un tablou parca. Are si un nume romanesc neaos, Ibacka. Si daca nu ma-nsel, e negru, nu?

    Test de perspicacitate:

    Cate lucruri din afirmatia de mai sus au fost spuse bazandu-ma pe propriile-mi cunostinte (luati in calcul faptul ca nu ma mai uit la tv de vreo 7 ani), si cate au fost cautate pe net pentru a demonstra ceva ?

    Il citesc zilnic pe Cabral, insa la urma urmei, singurul lucru CONCRET pe care l-as putea spune despre el in conditiile astea este ca “E NEGRU”. Asta ma face rasist ?

    Haideti sa lasam political correctness-ul si ipocrizia (tocmai am comis un pleonasm) la o parte si sa o zicem pe a buna: oare chiar sunt cuvintele o problema ? Sau ce ai vrut sa exprimi prin ele ?

    Poti jigni pe cineva bine mersi folosind epitete de apreciere (ati inteles ba, inteligentilor ?), la fel cum iti poti arata aprecierea (in limbaj colocvial ce-i drept) folosind expresii ce in mod normal ar fi catalogate drept jigniri (ce i-ai facut ma ? HAH … ce dobitoc)

    Raspunde

  3. Giuco

    publicat @12:02 21 November 2008

    sunt curios de ce postul lui apare ca fiind postat la data de 9 noiembri …weird

    Raspunde

  4. cabral

    publicat @12:04 21 November 2008

    @ alyx – atunci “job done!”.
    Plus ca eu nu injur pe blog, mi se pare tras cu arma dupa praf…

    @ spotty – stai man ca nu ti-a dat nimeni in cap, vorbim si noi.

    Iar exemplul cu penarul este perfect: aia este o problema individuala, de acest gen de probleme ar trebui sa se ocupe organizatiile anti-discriminare, nu sa se lamenteze ca “vai ce ne sufoca rasismul”.

    @ dan – merci!

    Raspunde

  5. Giuco

    publicat @12:05 21 November 2008

    Oricum imaginea lui de la ‘My profile’ e semnificativa.

    Raspunde

  6. cabral

    publicat @12:08 21 November 2008

    @ Giuco – unde, unde??

    @ iperu – =)) nu esti intreg, am ras ca tutu de zice lumea ca m-am tampit de tot…

    @ Ala care este – exact, ca bine zici, alergam ipocriti dupa cuvinte in loc sa descifram mesajul…

    @ Giuco – pentru ca el atunci l-a postat. Si ieri, stiind ca o sa intru la el, a deschis discutia face 2 face.

    @ Giuco – :)

    Raspunde

  7. Nicu

    publicat @12:13 21 November 2008

    @ Cabral

    Da, pisi :) .
    Stii cum e faza ( mie mi se intampla uneori , recunosc) te pui in pozitia de concentrare pentru a da ce e mai bun din tine, te sfortezi sau dupa caz te scremi….si la final iti da seama ca a iesit o fasaila

    Raspunde

  8. ameţitul

    publicat @12:17 21 November 2008

    eu am simţit rasismul.
    ţin să menţionez că am un aspect de “arian” de ar fi leşinat Hitler şi Goebbels simultan la vederea mea :)
    şi din cauza acestui aspect, atunci când, pe vremea facultăţii, am avut o prietenă asiatică, tatăl ei mai avea doar un pic să vină cu puşca după mine când a aflat de existenţa mea. s-a limitat până la urmă la ameninţări şi înjurături.
    cât despre autorul blogului, mă doare fix în cot că tu eşti o maimuţă mai neagră, spre deosebire de mine care sunt una mai albă :) doar trăim în aceeaşi junglă…

    Raspunde

  9. Giuco

    publicat @12:26 21 November 2008

    @cabral I-am raspuns cu un articol dedicat intelepciunii lui.

    Raspunde

  10. Andra

    publicat @12:30 21 November 2008

    O replica elegana si bine argumentata. Trebuie sa recunosc ca m-ai pus pe ganduri la adevarata sursa a asa-zisului “rasism” caracteristic romanilor. Nu suntem rasisti, suntem doar superficiali si egocentristi….si unii dintre noi (precum “domnul” despre care ai scris) foarte, foarte falsi.
    Respectele mele pentru articol!

    Raspunde

  11. cabral

    publicat @12:30 21 November 2008

    @ Nicu – ;)

    @ ametitul – Hitler si Goebbels?! =))
    Cat despre tati, in primul rand oricum ai fi fost nu erai ok, si in al doilea rand… cred ca mai degraba e vorba de respectarea unor traditii decat rasism in adevaratul sens.
    Pentru ca daca era rasism atunci te-ar fi injurat pe strada fara niciun motiv, nu?

    Si da, recunosc, la faza cu maimutele “m-ai avut”.

    @ Giuco – aham

    Raspunde

  12. cabral

    publicat @12:31 21 November 2008

    @ Andra – merci.

    Raspunde

  13. Jamilla

    publicat @12:31 21 November 2008

    daca lucreaza cineva in domeniul meu (protectia persoanelor cu handicap) sa vedeti acolo discriminare sau ce mai vreti.

    Raspunde

  14. Cristina

    publicat @12:32 21 November 2008

    Eu am simit rasismul pe pielea mea, si nu sunt nici neagra,nici tiganca.Doar romanca.Tocmai de aceea ii dau dreptate lui Cabral.Romania nu e o tara rasista,majoritatea cazurilor,asa cum spune el, sunt izolate.
    Da, se fac discriminari si in Romania, cum sa nu…am vazut cum la spital, o asistenta nici nu-i dadea atentie unei femei care urla de durere, doar pt ca era tiganca.In schimb era foarte draguta si amabila cu ceilalti pacienti.Ca sa nu mai pomenesc ce limbaj a folosit atunci cand, intr-un tarziu s-a sinchisit s-o intrebe ce o doare.
    Dar, daca unul e tampit/a, nu inseamna ca toata Romania e la fel.
    Am avut si eu experiente neplacute cu tiganii, dar rasista nu sunt, dovada ca finii mei sunt tigani,le-am botezat chiar si copilul.
    Asa cum ai zis,Cabral, cred ca pe aceasta tema putem dezbate la infinit,dar tu ai facut-o foarte bine, cu argumentele potrivite,asa ca ma opresc.

    Raspunde

  15. Jamilla

    publicat @12:32 21 November 2008

    omu’ asta a gresit probabil, in fata iti spune una, in spate alta, si trebuie sa recunosc ca ai reactionat elegant. Si totusi, se mai nasc o mie si una de intrebari, mereu, clipa de clipa, cu raspunsuri gresit intelese, cu mentalitati diferite… uneori omu’ e om si atat, mai trebuie sa si ignoram ce nu putem intelege.

    Raspunde

  16. O Tipa

    publicat @12:39 21 November 2008

    Cazuri de rasism in Romania exista, dar sunt izolate. Nu cred ca este un “curent”, nu putem vorbi de generalitate… romanii sunt foarte putin solidari, societatea civila lipseste,iar identitatea nationala e la pamant, fiecare e pentru el. Atata timp cat termenul de patriot aproape ca a disparut (desi, istoric vorbind, nu stiu daca a existat vreodata ), cand zilnic, insisi romanii isi blameaza nationalitatea, nu mai e timp pentru blamarea conationalilor. Romanilor in general le “pute” tot , rrom , maghiar, roman.
    In plus, daca ne uitam la populatia rroma o sa observam o tendinta de asimilare a obiceiurilor lor de catre societatea romana (vezi fenomenul manele, anumite tipare comportamentale, etc). Cati rromi s-au integrat si cati romani i-au copiat? Cine in care societate se integreaza?
    Poate am fost un pic offtopic.. ca sa concluzionez: nu cred ca exista rasism in Romania si nu va exista vreodata.(lucky us :) )

    Raspunde

  17. ameţitul

    publicat @12:41 21 November 2008

    adevărul e că io o să-i zic fetei mele, când va fi timpul, că n-are voie să se vadă decât cu băieţi verzi, albaştri şi portocalii :)
    să văd de unde-i scoate.
    presupunând că nu vin ET şi ai lui p-aici până atunci…

    Raspunde

  18. Pingback: Today’s 10 Blogosphere Quickies | INconstantIN.ro

  19. Liviu

    publicat @13:04 21 November 2008

    Chestiunea cu rasismul e realtiva. Adica tocmai noi, romanii, ne-am gasit sa fim rasisti sau antisemiti sau mai stiu eu ce? Noi, care avem in spate o istorie in care am luat-o pe cocoasa de cate ori a fost nevoie? Noi care am luptat nemtii, i-am lovit pe rusi, ne-am imprietenit cu ei, am tradat pe nemti, i-am batut pana la ei acasa, cu mama Rusia de mana, normal, si apoi am cascat gura ca sa faca tot mama Rusia treaba mare in ea. Atatia ani. Atata vreme. Chiar noi sa nu fim toleranti? Ar trebui sa tacem din gura si sa ne facem mea culpa. Rasismul nu e de noi.

    Raspunde

  20. Giuco

    publicat @13:05 21 November 2008

    @UnCopac Cu toti stim ca in special la serviciu e greu sa fii cine esti cu adevarat. Si asta se intampla pentru ca traiesti cu multi oameni in jur, ai responabilitati, ai probleme, ai sefi, ai lucruri de facut, ai planuri carora trebuie sa te supui, ai o politica si un target general si impersonal de atins. Asta te face sa nu prea ai cum sa fii tu insuti. In schimb in locurile in care poti e bine sa o faci. De fapt trebuie sa o faci. Si trebuie pentru ca ala este punctul de plecare spre a schimba ceva bine. Sa incepi sa fii tu insuti unde se poate (momentan). Si cabral asta face aici. E blogul lui. Se comporta cum vrea si spune cum considera. Sunt sigur ca nici tu la munca nu pui in aplicare si nu judeci totul dupa propriile principii, si la lucruri, care in mod normal nu ai fi de acord cu ele, incerci sa le gasesti justificari.

    Raspunde

  21. Diana

    publicat @13:39 21 November 2008

    off… m-ai facut sa-i fac trafic omului si sa-i dau si un comentariu, acum sigur se crede foarte important si e numai vina ta, dar inteleg ca nu puteai sa stai deoparte :)
    nu sunt asa de citita in materie de rasism, asa ca o sa ma exprim in modul in care am inteles eu ce ai zis tu,prin postul asta.
    Eu cred ca discriminari facem cu totii, in functie de imbracaminte, limbaj, carti si ziare citite, emisiuni la tv urmarite.. orice poate deveni pe loc subiect de discriminare. Iar cea rasiala nu cred ca este chiar asa de raspandita precum vrea nenea sa spuna (acu toti am aflat de google.. so google away), plus ca cred ca si postul lui este unu discriminatoriu, adica a vorbit cu tine, nu e de acord cu parerea ta.. si a tras concluzia ca orice ai spune esti cretin => discriminare, bazata pe un singur eveniment.
    Era o faza intr-un filmult, cu un stand up comedy de la Deco Cafe, pe youtube:
    “-Esti rasist?
    -nuuuu.. n-am nimic cu negrii, ei canta”
    -da tiganii?
    -sa moara toti!!!”
    nu exprima neaparat ideea mea, sau a ta.. dar mi s-a parut exprima totusi o idee :)
    keep up the good work!

    Raspunde

  22. ipo

    publicat @14:13 21 November 2008

    In principiu si eu sunt de acord ca rasismul este destul de putin vizibil in Romania, de multe ori la nivel declarativ sau de mentalitate, mai putin de actiune sau violenta. Portretul extremistului roman in viziunea mea este aici: http://ipoblog.wordpress.com/2008/11/06/portretul-extremistului-roman/ (linkul mi se pare relevant in context, sper sa nu mi-l luati in nume de spam).
    Insa intotdeauna ochiul atent si circumspect al unora ca Geo Atreides este necesar pentru echilibrul unei societati deschise si pentru prevenirea sau semnalarea si acuzarea derapajelor inevitabile.

    Raspunde

  23. cineva

    publicat @14:20 21 November 2008

    Si eu vazusem articolul respectiv,atunci cand a aparut…si pot spune ca m-a cam enervat,dar nu am comentat…pe cand la acest post nu pot sa ma abtin ! Cat de bine poti sa scrii…si ai mereu argumentele la tine…super tare,Cabral! :)

    Raspunde

  24. Giuco

    publicat @14:38 21 November 2008

    @cineva E bine sa comentezi, mai ales daca ai ceva de spus. Eu unul simt ca ma roade ceva inauntru daca nu spun ce am de spus. Trebuie sa iei pozitie. :P

    Raspunde

  25. Maria Magdalena

    publicat @15:10 21 November 2008

    mie mi-a placut prima impresie exprimata de un prieten in legatura cu primele aparitii ale lui Cabral la tv: NEGRU BALCANIZAT.

    V-ati gandit vreodata daca o sa fim invadati de chinezi si indieni, si datorita faptului ca au o cultura mai incisiva si exotica decat a noastra o sa fim nevoiti sa fim exclusivisti pentru a putea supravietui in propria tara?
    Eu cum stiu CULTURA PROTV a romanului, sigur o va da dracu’ de doina si dor si va prelua cum stie numai el mai bine indianismul. Sa speram ca isi va aduce aminte de Eliade si va face alte conexiuni.
    Nu sunt de acord cu mixurile de popoare, decat ca un val racoritor. stii cum e: OMUL STA DAR MAI SI PLEACA.

    Raspunde

  26. Maria Magdalena

    publicat @15:15 21 November 2008

    stai ca mai era una:
    CALATORULUI II SADE BINE CU DRUMUL :) )

    Raspunde

  27. ipo

    publicat @15:16 21 November 2008

    @Maria Magdalena: exclusivisti? Poti sa detaliezi?

    Raspunde

  28. Maria Magdalena

    publicat @15:38 21 November 2008

    @ipo
    am preferat pentru moment un cuvant mai ambiguu ca “exclusivisti”. nu stiu ce monstri vor naste in noi cand sentimentul de nationalism va fi calcat in picioare.
    ajungi sa gandesti: hai ca pe francezi si englezi ii inteleg ca platesc acum pentru toate coloniile, dar noi romanii cu ce am fost de vina?
    Sa incepem sa platim pentru Spania si Italia, ca valul se propaga de la est la vest?

    (sper sa avem intr-o zi ocazia sa dezbatem si subiectul rromi, adesea confundati pe dincolo cu romani. Romani sau Romanians?)

    Raspunde

  29. ketherius

    publicat @15:44 21 November 2008

    Cabral, ai devenit si mai important. Ai ajuns in stadiul in care lumea zice “injura-l pe Cabral si o sa ai trafic”. Pana la urma este un pret al celebritatii, nu? Oricum, sa faca asta la o zi dupa ce ati vorbit fata in fata, e cam josnic.

    Raspunde

  30. again

    publicat @15:46 21 November 2008

    Sper sa nu iei personal comentariul meu, dar chiar simteam nevoia sa il fac. Uneori mi-as dori ca tara asta sa fie macar putin “rasista” si sa interzica filmele/serialele cu tigani, pentru ca actori pe care i-am iubit candva, precum Gheorghe Visu si Carmen Tanase sa nu ajunga sa-mi provoace greata profunda prin modul in care se scalambaie in niste asa-zise roluri. Mi-as dori sa pot sa butonez telecomanda tv-ului fara sa vad tigani, sa pot sa merg pe strada fara sa-i intalnesc. Pana la “Inima de tigan” si mai ales “Regina” nu am fost atat de inversunata, dar aceste doua “productii” m-au atzatzat in mod vehement si ireversibil impotriva acestei etnii. De unde vin banii investiti in producerea acestor chestii? Probabil de la “sursa”.

    Raspunde

Lasa un comentariu