cabral.ro

Discutia aia cu “ce vrea publicul” versus “cum este educat de catre media”…

De pe blogul asta se preia la greu. Ca unii oameni sunt lipsiti de bun-simt si nu citeaza sursa sau link-ul, ori ca se apuca sa copieze intregul continut al articolului… nu ma mai apuc sa vorbesc acum.

Stiti ca s-a tot discutat pe marginea subiectului aluia  cu “media este de vina, nu publicul, pentru continutul livrat catre public”.

Plecam de la premisa ca media este facuta, inafara de alte motive (care depind de profilul canalulul media respectiv) sa faca audienta, deci bani. Premisa este decenta, da?

Avem doua articole. Unul se refera la “Afla ce vedeta le-a stricat casnicia Andreei si lui Cabral“, unul spune “Cabral a cumparat un microbuz de 7.000 de euro pentru copii si batranii defavorizati“.

Ghiciti cate page-views-uri au fost la fiecare articol?

Articolul cu scandalul a avut peste 36.000 de vizualizari, articolul cu microbuzul a avut 1.400 de vizualizari.

Deci… ce cauta lumea? Stiri pozitive, ganduri, gesturi sau cuvinte frumoase?

[Nota 1: nu cadea in capcana eu sunt asa si toti sunt ca mine, nu se aplica. Ar trebui sa te gandesti, in primul rand, ca esti aici, pe blogul asta unde nu sunt nici tate in fundul gol si nici scandaluri. Nu te gandi ca daca tu astepti si-ti doresti altceva... toti au aceleasi asteptari ca si tine. Am dat mai sus niste cifre. Palbabile, verificabile, evidente. Cifre care vorbesc despre alegerile personale.]

[Nota 2: ar fi o prostie sa tragem tembela concluzie ca cei care cauta stiri despre scandaluri ar gresi. Fiecare isi are propriile alegeri personale, nu are nimeni dreptul sa le judece.]

42 comentarii

  1. dilu

    publicat @14:18 27 May 2011

    cine e Andreea?

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @16:16 27 May 2011

      O cunostinta de-a mea.

      Raspunde

      • dilu

        publicat @16:49 27 May 2011

        Cabral, noi te iubim asa cum esti si asa o sa-ti fim aproape, macar virtual. Daca asta e blogul tau, atunci te reprezinta pe tine si vor veni catre tine cei care iti seamana.

  2. Papa

    publicat @14:37 27 May 2011

    faza aia cu nu te astepta ca toata lumea sa fie la fel ca tine e foarte adevarata :) si la noi se vinde mult mai bine scadalul decat chestiile sociale sau umanitare…asta e publicul larg…

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @16:16 27 May 2011

      Pai da, am pus-o pentru ca e o greseala frecventa…

      Raspunde

  3. ghea

    publicat @15:20 27 May 2011

    ma aflu ptintre cei 1400
    de primul articol nu am auzit-deci nu am citit
    pt microbuz te felicit ,stiam din iarna ca iti propusesei asta,si culmea culmilor inainte cu cateva zile ma gandeam la chestia asta ,si ma intrebam dac l-ai luat.felicitari !

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @16:17 27 May 2011

      Felicitari mie? Nu, felicitari tie! Si nu e pic de gluma in ceea ce zic acum…

      Raspunde

  4. bref

    publicat @15:30 27 May 2011

    ce cauta lumea? – reprezinta prezentul,
    ce vrem sa caute lumea? e viitorul, iar lumea se ia de manuta si se duce de azi peste ani. Cladind cu succes societatea.

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @16:17 27 May 2011

      Exact!

      Raspunde

    • NICOLETA

      publicat @16:52 27 May 2011

      Tare m-as bucura sa fie asa ! Voi veti trai si veti vedea.

      Raspunde

  5. neagrigore

    publicat @16:12 27 May 2011

    Şi dacă erau deja îndoctrinaţi? După zece ani de Click, Cancan, Libertatea, mi-e greu să cred că mai pot distinge oamenii ăştia realitatea de mizerie.

    Şi realitatea este că nimănui nu-i pasă de mizeriile pe care le publică ziarele/saiturile tabloide. Pur şi simplu, oamenilor le este lene să mai gîndească.

    Felicitări pentru microbuz.

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @16:19 27 May 2011

      Pleci de la premisa ca ei sunt prosti, si ca, saracii, nu mai pot distinge…
      Nu, premisa si presupunerea ta nu cred ca sta in picioare. De ce? Pentru ca imi este clar ca nu-i cunosti…
      Si asta ma face sa-ti aduc aminte de Nota1 din post.

      Raspunde

    • neagrigore

      publicat @16:24 27 May 2011

      Unde am zis eu că sunt proşti?! Am zis doar că sunt îndoctrinaţi. După zece ani de fata de la pagina cinci, ghici ce-or să se aştepte să vadă la pagina cinci. Pe Horia Bernea!

      Crede-mă că-i cunosc (mă rog, atît cît pot să cunosc pe cineva cu care n-am schimbat trei cuvinte toată viaţa). Merg alături de ei în RATB, la piaţă. Cei care citesc chestiile ăstea ar putea la fel de bine să citească şi cutiile de detergent. Le intră pe-o ureche şi le iese pe cealaltă. Nu dau doi bani pe Moni, Iri şi restul menajeriei. Pe ei îi interesează să le fie lor bine. Şi atît.

      Nu sunt arogant, sunt doar unul dintre ei. Deci, nu cred că funcţionează nota respectivă. Dar poţi să mai încerci.

      Raspunde

      • Cabral Ibacka

        publicat @16:58 27 May 2011

        Nota1?! :) ) Erau doua note in post, Nota1 si Nota2, se vede treaba ca nu le-ai citit.

        Ca tot vorbeam noi despre cititul pe diagonala…

        Cat despre cat ii cunosti… tu spui ca n-ai schimbat 3 vorbe cu ei. Si-atunci cum ii cunosti? Din observatii si presupuneri, ca pe maimutele de la circ. Atunci cand spun ca nu-i cunosti, spun ca nu-i intelegi.

        Ca tu spui ca ii doare in cot de Iri si Monica… gresesti. Nu ca ar suferi pentru unul dintre cei doi, ci pentru ca a fi interesat de ceva… inseamna a-ti pasa.

      • Cabral Ibacka

        publicat @17:02 27 May 2011

        Cat despre indoctrinare… din cate am citit eu psihologie (nu ca m-as bate pe burta cu morfologia lui Obregia), cu cat psihicul este mai putin dezvoltat, cu atat este mai influentabil.
        Deci… de-aici vine si concluzia de mai sus.

        Apoi… dupa zece ani de fata de la pagina 5… astia 10 ani au urmarit rubrica aia pentru aceleasi considerente pentru care o fac si acum. Li s-a servit ce-au vrut.

        Tu de ce nu esti fanul paginii 5? Caci in toti acesti ani ai fost momit in fiecare zi cu aceasta faimoasa pagina?

        Nu esti fan si nu vei fi pentru ca tu nu cauti, nu doresti genul respectiv de continut. Daca si ei ar fi gandit ca tine… media nu ar fi avut pe cine sa “indoctrineze”.

      • neagrigore

        publicat @10:00 29 May 2011

        Nu am căutat fata de la pagina cinci pentru că deja ştiam că există lucruri mai interesante decât Libertatea, Cancan, Click. Eu nu zic să facă oamenii ăia cultură generală, ca pe vremea comuniştilor, dar dacă îi ţii pe oameni în lacrimi în faţa televizoarelor, cu Dansez şi restul producţiilor lacrimogene, poveşti gen Făt Frumos şi Cenuşăreasa, normal să aibă ochii roşii de la atîta plîns.
        Şi eu sunt îndoctrinat, doar că sursele mele de îndoctrinare sunt altele. Unele care mă-nvaţă cum să mă-ndoctrinez singur.

  6. Iza

    publicat @16:52 27 May 2011

    Pana la urma e decizia fiecaruia cu ce “prostii” isi impuie capul, insa triste cifre.:)

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @17:02 27 May 2011

      Exactement!

      Raspunde

    • bref

      publicat @17:23 27 May 2011

      nu e chiar asa, depinde si ce prostii sunt promovate / gasite. iar daca tu crezi ca traiesti intr-un balon de sticla e destul de grav.

      Raspunde

  7. Alice

    publicat @16:52 27 May 2011

    stii? Am citit si eu din ziar ca ai luat microbuz. Nu stiam ca intentionezi si m-a impresionat. Pe linga faptul ca sint foarte foarte optimista sint si foarte sufletista (na ma facusi sa ma laud, ptiu…), si fac si eu fel si fel de chestii de astea cu stringem haine si bani pt…jucarii pentru…na, dupa mintea si posibilitatile mele. Sa stii ca imediat ce am vazut stirea m-am si gindit cum sa ofer si eu ceva si acolo. Eu iubesc copiii nespus si am o mare mila pentru batrinii carora nu le mai deschide nimeni usa, in fine…mi se pare foarte amar ce se intimpla unor oameni. Nu stiu daca ai nevoie de ceva ajutor, sau ce planuri ai..De asta nu am zis nimic, pentru ca m-am gandit prea mult. Imi pare rau.

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @17:03 27 May 2011

      :) Nu trebuie sa-ti para rau, nu ai de ce. Faptul ca deja faci te ridica (pentru mine) mult din multime.

      Cat despre ajutor… cand va fi cazul o sa spun cu voce tare. :)

      Raspunde

  8. NICOLETA

    publicat @16:57 27 May 2011

    Mie mi se pare a fi un cerc vicios:asta vrea publicul-asta da TV-ul(si presa).Asa isi fac ele banii ca altfel n-ar trai.Poate usor usor ne vom indrepta spre alte orizonturi,dea Domnul! Apropo-nici nu v-ati luat bine ca v-ati si despartit ? Vaaaai ce stire-nu mai astepti la usa cabinei .

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @17:04 27 May 2011

      Nu ne vom indrepta spre orizonturile alea, cred ca ar trebui sa ne luam gandul de la ele. Macar sa rezistam noi asa cum suntem…

      Raspunde

  9. anda_elena

    publicat @17:33 27 May 2011

    Ideea e ca lumea sa aiba, in continuare, de unde alege. Sa nu ne debusoleze numarul mai mic de cititori si sa cedam in fata unor femei despuiate si a stirilor de scandal.

    Raspunde

  10. Io

    publicat @17:38 27 May 2011

    Priml articol trimite la continut ( intra si afla cine a stricat ploile….) pe cind al doilea e stire, nu sint multe de aflat din continut.

    Poate daca primul articol ar fi fost tot stire de genul X a stricat ploile … era mai relevant citi au dat click pentru comparatie.

    De observat ca majoritatea ziarelor de scandal si sport au astfel de abordare. Inra si afla bla bla, pentru a forta un click. Daca ar scrie articolul ca o stire 40-50% nu ar mai da acel click. E foame de bani :)

    Bafta

    Raspunde

    • un mar

      publicat @12:23 31 May 2011

      Cred ca Io are dreptate! Primul titlu iti spune ceva, dar nu esentialul, adica cine le-a stricat casnicia si cum. Unii s-ar putea sa obiecteze spunand ca acest lucru nu ar trebui sa fie esential pentru nimeni in afara celor 3 implicati in poveste. Totusi fiind vorba despre doua persoane cunoscute si indragite (Cabral si Andreea) s-ar putea ca si o parte din persoanele care nu citesc de regula Libertatea si CanCan-ul sa dea click si nu neaparat din dorinta de a se tavali prin barfe si mizerie, ci din pura curiozitate.
      A doua stire pe de alta parte iti spune esentialul din titlu: cine a cumparat, ce a cumparat, cat a costat si pentru cine. Ce ai putea afla nou din continutul articolului? Cand a cumparat, unde s-a dus sa cumpere (dar probabil nu, ar fi reclama) si reactia copiilor (iar reactia poti sa-ti inchipui ca a fost una de bucurie). In orice caz oricine a citit titlul stie ca ai facut un lucru laudabil!

      Mai potrivita pentru o comparatie ar fi fost alaturarea urmatoarelor titluri: “Afla ce vedeta le-a stricat casnicia Andreei si lui Cabral” (bad ending) si “Afla ce au pregatit Andreea si Cabral pentru viitoarea lor nunta” sau ceva asemanator cu happy ending.

      Raspunde

  11. loredanaP

    publicat @18:00 27 May 2011

    Fiecare e liber sa faca propriile alegeri… Din pacate, majoritatea ne arata ca avem de ce sa fim ingrijorati…

    Raspunde

  12. Lola

    publicat @18:10 27 May 2011

    Eu sunt cea care ti-a scris candva un comentariu in care afirmam ca este responsabilitatei mediei sa educe populatia. Nu comentez des dar te citesc zilnic cu mare placere si te admir (din multe puncte de vedere). De data asta simt ca trebuie sa comentez iar, pentru ca asa cum te “citesc” eu pe tine stiu ca nu esti facut pentru media-circ ci pentru media-unealta a educatiei.

    Stiu ca nu tu iei deciziile in ceea ce priveste programul si cat de important e numarul audientei. Dar poate intr-o zi, cumva, vei avea oportunitatea sa faci parte dintr-o emisiune care sa se potriveasca manusa caracterului tau – si deci iti scriu ca sa te incurajez sa iei calea asta in caz ca se iveste :D

    Cum spuneam, stiu ca pentru o statie numarul ala e important, insa raman la parerea mea ca nu numarul conteaza, ci calitatea audientei. Nu ai prefera sa ai 1400 de vizitatori care sunt interesati in ceea ce ai TU de spus contra a 36.000 care se asteapta sa-ti pui o tichie de clown si sa te tavalesti pe jos?
    Si aici o conversatie ar deraia cu exemple de statii tv care se adreseaza unui anumit segment al telespectatorilor si au un succes nebun, etc – dar am scris deja prea mult.

    Acestea fiind spuse, nu stiu daca exemplul dat de tine este chiar bun de paralela cu responsabilitatea mediei. Este doar un exemplu de senzationalism, de care suntem toti atrasi intr-o mai mica sau mai mare masura.

    Un alt aspect foarte important: articolul care a capatat 36.000 de vizionari si-a captat audienta facand-o curioasa. Articolul despre fapta ta frumoasa (bravo, felicitari!) spune totul din titlu. Mici nuante care sunt foarte importante in presa iar in cazul asta, din pacate, jurnalistul mai bun lucreaza pentru partea de “barfa” (sau scandal, cum i se mai spune) a presei. Am o vaga banuiala ca daca titlul celui de-al doilea articol ar fi sunat ceva de gen “Afla ce a facut Cabral batranilor” ar fi captat mai multa atentie :) )

    In fine, gluma-gluma dar e un subiect serios si dupa cum vezi, nu sunt singura care considera ca e gresit sa dai audientei ce cere si ca ar fi mai indicat sa faci in asa fel incat sa o convingi ca tu stii mai bine ce vrea.

    *(tu = media, in cazul asta)

    Raspunde

  13. Lara

    publicat @18:57 27 May 2011

    In postul trimis ai dreptate si fiecare are dreptate din p. lui de vedere.

    Raspunde

    • Lara

      publicat @19:30 27 May 2011

      Nu vizualizarile conteaza ci faptul ca acei copii si batrini folosesc microbuzul. Scopul a fost atins.

      Raspunde

      • Lara

        publicat @22:16 27 May 2011

        “Stiti ca s-a tot discutat pe marginea subiectului aluia cu “media este de vina, nu publicul, pentru continutul livrat catre public”.

        Publicul e cel vinovat.

      • Lara

        publicat @22:19 27 May 2011

        “Plecam de la premisa ca media este facuta, inafara de alte motive (care depind de profilul canalulul media respectiv) sa faca audienta, deci bani. Premisa este decenta, da?”

        Din pacate nu traim doar cu aer. Avem nevoe si de bani. Fara ei nu se poate.

      • Lara

        publicat @23:08 27 May 2011

        “Afla ce vedeta le-a stricat casnicia Andreei si lui Cabral“ Ha! Ha! Pina la urma articolul spunea numele vedetei sau scopul lui era sa vada cite vizualizari face?

        Si uite cum toti au dreptate din p. lor de vedere.

        Baunesc ca exista si emisiuni la care se pot uita si persoanele selecte.

  14. Andreea

    publicat @21:14 27 May 2011

    Buna Cabral , stiu ca sunt off-topic dar am si eu o intrebare referitoare la serialul de pe Pro Tv , mai exista o continuare la Mostenirea sub alt nume ?

    PS : iubitul meu mi-a zis ca daca nu mai se face o continuare facem o campanie ,strangem semnaturi si mergem la ProTV :) )

    Raspunde

  15. valentin

    publicat @21:17 27 May 2011

    Eu zic ca sunt multi oameni care citesc ambele stiri.Si nu ca sa traga o concluzie, sau ca sa faca ceva anume dupa ce au citit stirile…nuu…pur si simplu suntem un popor de curiosi si de invidiosi intr-o oarecare masura.Si cum invidiosii sunt obligatoriu si barfitori,gandeste-te ce viata trista ar avea fara prima stire.

    Raspunde

  16. Graethel

    publicat @00:46 28 May 2011

    off-topic: cand dai click pe a treia pagina de pe blogul tau, vezi si tu ce vad si eu?

    Raspunde

  17. Zodrac

    publicat @07:48 28 May 2011

    comparatii de genul acesta putem face in fiecare zi cu 2 emisiuni de la 2 posturi diferite (Acces DinRect si Profesionistii de la TVR1 de exemplu) si o sa vedem ca balanta e in partea scandalului tot timpul, indiferent de persoanele implicate.

    Raspunde

  18. Postolachi Dumitru

    publicat @10:26 28 May 2011

    Peste unul din articolele mentionate de tine am dat si eu zilele trecute dar mi s-a parut ca lucrurile sunt scoase din context, iar in alta ordine de idei citisem inainte cum sta treaba si senzationalul nu ma prins.

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @10:29 28 May 2011

      Da, nu te-a prins pe tine. Dar restul umanilor? Hop sa-nghita galusca!

      Raspunde

  19. mihaela

    publicat @00:08 30 May 2011

    Buna Cabral,
    Imi place mult blogul asta si felul in care tratezi teme serioase, cu o sanatoasa doza de umor.
    Nu inteleg ce s-a intamplat in lipsa mea :) , am lasat un blog simplu, cu un text clar, cum trebuie sa fie, si acum dau peste unul nou cu o formatare greoaie, care-mi da erori, scrisul e ingrosat cu albastru si rosu precum in html-urile de demult, iar stelutele imi dau alergie…
    uite ca-mi sare si cheful sa mai citesc!! :)
    Ce s-a intamplat?
    Testezi gusturile de design ale audientei?

    Raspunde

  20. McGogoo

    publicat @01:40 30 May 2011

    mai hombre…
    lumea s-a uitat la articolul despre dezlegare de cununii pt ca titlul e scris in asa fel incat boul din fata calc sa dea clik acolo!

    eu as fi scris alt titlul pentru cel de al doilea articol:
    “Cui a dat Cabral 7000 de euro?”
    sa vezi ce de clicuri aveai :D
    sau
    Cum si-a cheltuit Cabral banii facuti cu blogul !

    ps: schimba thema asta, nu se vede nici un link… in plus tre’ sa te gandesti si la aia care eu probleme cu vederea.
    pe mine ma dor ochii.
    nu glumesc.

    asa.. fixez mouse-ul pe butonul cu “trimite comentariul”.. inchid ochii… si apas…
    o sa ii deschid cateva zeci de secunde mai tarziu… si daca comentariul e trimis inchid pagina repedeeeeeeeee

    Raspunde

Lasa un comentariu