Sari la conținut

În vânzări totul este permis, îmi explicau acum vreo 18 ani la cursul de vânzări în asigurări, când mă pregăteam de primul meu job de lungă durată.

Ca să vinzi aveai voie, erai sfătuit, erai împins să faci orice. Evident că acest orice se limita la ce te ducea pe tine inima să faci, evident, dar în teorie… the sky was the limit pe vremea aia.

Între timp s-a întâmplat ceva foarte nasol pentru acest orice. S-a inventat internetul și-apoi Social Media. Să vinzi acum fără PR și imagine este ca si când apari în pragul casei cu fosta iubită de mână, spunându-i nevestei De azi va sta cu noi!. Insucces complet. Și circ.

Circul de care acum beneficiază niște domni și doamne care se ocupă de vânzarea și promovarea unor teste pentru boli venerice (o treabă bună în condiții normale).

Ce-au făcut ei? S-au folosit de povestea cu Mihai Eminescu și bolile venerice și i-au folosit imaginea la promovarea propriului produs.

eminescu bts

Desigur, tot buzz-ul negativ a ajutat și la promovarea produsului în sine. Dar după ce umpli de căcat și ridicol un produs… o să te umpli de scârbă de fiecare dată când vei povesti unde lucrezi, ce faci și ce vinzi.

Doru PanaitescuRuxaTvdeceIonut OpreaSorin TudorAlex Tunaru au scris despre asta. Și alții, sper, o să scrie.

Poate prin urecheli susținute să nu mai vedem campanii de genul ăsta.

Apropos, în wiki despre el scrie asta:

Mihai Eminescu (născut Mihail Eminovici) (n. 15 ianuarie 1850Botoșani – d. 15 iunie 1889București) a fost un poetprozator și jurnalist român, socotit de cititorii români și de critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literatura română.

Oare ce-ar fi corect să scrie la pagina celui care a făcut campania asta de l-a folosit pe Mihai Eminescu? Hai cu idei…!

32 comentarii despre "Diferența dintre genial și imbecil într-un singur pas."
  1. Cosmin

    „În vânzări totul este permis…”

    Toti lucram in vanzari si, din pacate, multi nu ar trebui sa lucreze in vanzari.
    Cred ca astia au fost la cursul de care vorbesti si au inceput sa aplice „ce au invatat”.

    P.S.: Vanzarea este un transfer de sentimente!

    răspunde
  2. chitziman

    Asta e o marsavie , maine astia or sa isi vanda si mamele presupun…

    răspunde
    • Com

      Doar ca Eminescu nu-i al lor sa-l vanda, deci mai bine pentru ei ;)

  3. Deby.ro

    Azi maine , apare o alta.. si tot asa ;) Romania, tara tuturor posibilitatilor, unde romanul nu se teme de nimic :)) mai ales de tratarea bolilor venerice :))

    răspunde
  4. Manuela

    Sa i puna cineva la punct. Criticii literari, Uniunea scriitorilor. Valorile raman valori, fie ce o fi. Nu se poate sa tavalim prin noroi chiar tot!

    răspunde
  5. pansi

    Numai la noi poti vedea cum niste insi, lipsiti de scrupule si bun simt, pot calca in picioare atat de usor imaginea unui om care prin talentul lui a lasat atatea capodopere literaturii romane.
    Nu degeaba chiar el, Eminescu, I-a prevestit in Scrisoarea I:
    „Astfel încăput pe mâna a oricărui, te va drege,
    Rele-or zice că sunt toate câte nu vor înţelege…
    Dar afară de acestea, vor căta vieţii tale
    Să-i găsească pete multe, răutăţi şi mici scandale –
    Astea toate te apropie de dânşii… Nu lumina
    Ce în lume-ai revărsat-o, ci păcatele şi vina,
    Oboseala, slăbiciunea, toate relele ce sunt
    Într-un mod fatal legate de o mână de pământ;
    Toate micile mizerii unui suflet chinuit
    Mult mai mult îi vor atrage decât tot ce ai gândit.”
    Putini apreciaza ca Dumnezeu l-a facut roman! Cabral, stiam ca tu vibrezi ca noi ceilalti si iti multumim!

    răspunde
  6. pansi

    aaaa…si stii ce?? Nu va exista niciodata o pagina in Wiki despre cel care a facut aceasta campanie deoarece el este un nimeni care pe spinarea altora vrea sa iasa in fata.

    răspunde
    • Com

      Cine a facut campania asta? Ai idee? Probabil nu.

      Si-atunci nu ti se pare destul de imaginativa afirmatia ta? :))

  7. Cronos

    well…de gustibus ;)
    ps:
    1. #vasilescumihaela, parere?
    2. so umplut lumea de experti in vanzari nenica

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Și cu limba ce facem?

    • Cronos

      cea din adancuri?
      cea de lemn?
      cea cu legatura la gust?
      e multe…si problematice

    • Cabral Ibacka

      Aia română. Din comentariul tău.

    • vasilescumihaela

      Bre Domnu’ Cabral, lasa pe nenea Cronos cu limba lui ca stie el mai bine unde are comoara ingropata si hai sa vedem ce facem cu bolile venerice ca vorba aia: „daca ramuri bat in geam… s-a spart”. Deci s-o luam mai batraneste: 1. vorbim de o valoare autentica si reprezentativa a unui popor, 2. e folosita in vanzari 3. se pare ca aia cu vanzarile nu au autorizatie de folosire… Intrebarea care mi-o pun eu insa e daca se refera la o terfelire de imagine sau e o simpla imbecilitate fiindca astia nu vad copacul de padure si reduc valoarea unui om la boala sa. E bine ca s-a semnalat, e grav ca se intampla, dar vorba aia…. apa trece, pietrele raman si se slefuiesc. Amu’, posibil ca se cer solutii si eu ma gandesc la un caz concret. Apoi ce ar zice americanii daca l-am lua pe Elvis al lor si am face reclama de la noi putere la prezervative si tuica explicand ca ala a fost un betiv, drogat si un afemeiat la viata lui? (sa-mi fie cu iertare dar imi e drag rau nenea Elvis asta al lor) Neah… s-a umplut tara de nonvalori, lipsa de respect, vanzatori si intelectuali analfabeti… Ma tem ca e rost de curatenie… aia zic eu… :)

    • vasilescumihaela

      Veneris inseamna vineri in limba aia moarta… :)

  8. Cronos

    Am inteles acum. Scuze. Programat sesiune intensiva de recapitulare a DEX-ului. In scurtele pauze de odihna tin aproape si biografia marelui poet (pentru a ma pastra in topic).

    răspunde
  9. sorin

    asteptam urmatoarea reclama pt vreun medicament de tratat hemoroizii cu poza unui politician…..mi se pare firesc…:)))

    răspunde
  10. Marius

    Salutare,
    Apropo de vanzari, marketing… Eu stiu o ciondaneala falsa dar prezentata serios intre oamenii de radio si cei de televiziune de la un trust, ce pana la urma s-a dovedit a fi o campanie de promovare a unei emisiuni. Doar ca intre timp a generat n postari pe bloguri, mii de comentarii si multe sentimente pozitive si negative. Si emisiunea s-a lansat cu succes…..

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Apropo… de ce?
      Noi aici vorbim despre un poet național și despre folosirea lui complet aiurea.
      Tu vorbești despre un teasing transformat de băgătorii de seamă în campanie.
      Promovarea de la Microfoniștii a fost o necăjeală între noi, transformată în luptă de clasă de orgoliul nestăvilit al unor ego-uri chinuite de viață. Ego-uri care nu știau ce facem noi dar s-au simțit obligate să-și spună părerea. Chiar dacă nu-i întrebase nimeni nimic.
      Aici mai mulți oameni luăm atitudine față de, ceea ce spuneam și mai sus, folosirea incorectă a imaginii unui poet național.
      Deci… apropo de ce?

  11. Marius

    Cabral, ” orgoliul nestavilit al unor ego-uri chinuite de viata” era asteptat si de asteptat, pentru ca asa sunt oamenii, cu sentimente.
    Nu spun ca cele doua chestii sunt pe acelasi palier, doar ca sunt de aceeasi natura. Esti prea implicat sa sa iti dai seama, poate. Cand iesi in media cu ceva, chiar daca el este considerat intern ca Teasing, nu poti sa spui ” Ego-uri care nu știau ce facem noi dar s-au simțit obligate să-și spună părerea. Chiar dacă nu-i întrebase nimeni nimic.” . Cand spui ceva in media, de fapt ii intrebi pe toti despre asta si ii indemni indirect sau direct sa isi spuna parerea, pentru ca asta era Teasing-ul de fapt…

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      În primul rând, ce-am amendat eu era acel apropo. Apropo la ce, când vorbim de două lucruri diferite?
      Cum crezi tu că e în media și cum crezi tu că funcționează ea… e treaba ta. Dacă tu crezi că în media o afirmație e o întrebare… așa să-i rămână numele. Eu am 16 ani cu media, tu poate ai mai mulți cu ea, poate o înțelegi mai bine.

      Ce ți-am spus eu era simplu: vrei să faci un paralelism între două povești care nu au legătură.
      Acum ai venit și-ai spus ”nu spun ca cele doua chestii sunt pe acelasi palier, doar ca sunt de aceeasi natura.”.
      :)) Ce?!
      Deci nu-s de la același palier dar stau la aceeași scară de bloc, eh? :))
      Nu stau, Marius, nici măcar în același cartier.
      În timp ce Microfoniștii s-a bazat pe un luat la mișto și-o necăjeală în care amândouă părțile implicate conștient și afișat și-au dat acordul, aici vorbim despre folosirea imaginii cuiva, despre defăimarea imaginii unei părți care nu și-a dat acordul pentru așa ceva.
      Și pentru asta există opinia publică.

  12. Marius

    Natura lor comuna consta in faptul ca multi considera extraordinara sau geniala treba cu Eminescu prin prisma faptului ca va genera galagie multa, multe dezbateri iar prin asta marca respectiva are doar de castigat ( zic ei). Pe asta cred eu ca s-a bazat si treaba cu Microfonistii, sa creeze galagie multa, ce apoi sa fie folosita pentru lansarea emisiunii, atentia fiind clar captata.

    răspunde
  13. Vasile

    „Oare ce-ar fi corect să scrie la pagina celui care a făcut campania asta de l-a folosit pe Mihai Eminescu?”
    Simplu.
    Ca si-a facut si terminat cariera la Marcuta, fiind suspect de grave malformatii sifilitice.
    Ca a fost tratat cu tot dragul de un urmas al doctorului Sutu, doctor si el, cu specializarea coprologie.
    Ca a incercat, dupa aceasta campanie publicitara, sa-si ceara scuze poetului. Ajuns in cimitirul Bellu toti maidanezii din zona l-au fost tratat ca pe un copac in mijloc de desert.

    răspunde
  14. Tzu

    Urasc genul asta de promovare…hai sa facem ceva sa starneasca uimirea, dezamagirea si dezaprobarea poporului. toata lumea vorbeste despre asta siiiii…. uite cum aflam de existenta produsului Veneris fara sa dai prea multi bani pe reclame.

    răspunde
    • Cabral Ibacka

      Eu nu suport proștii.
      Totuși, iată-te la mine pe blog, jignindu-mi sinceritatea și bunele intenții.
      Publicitatea de la mine de pe blog este ÎNTOTDEAUNA marcată.
      Prostia unora de ajung să comenteze aiurea pe aici este la fel de marcantă.

    • Tzu

      Imi cer scuze daca asta ai inteles… :) iti respect si iti aprob gandirea de foarte mult timp, desi nu am comentat pe blog. bataia mea era intr-o cu totul alta directie… in directia celor care au putut face o astfel de reclama si felul lor de a gandi cand folosesc o persoana de genul celei folosite…alaturi de un asemenea produs. in nici un caz nu m-am gandit ca tu promovezi produsul. multumesc pentru aprecieri, totusi si scuze de deranj :)…

    • Cabral Ibacka

      Atunci sunt un imbecil.
      Tocmai ce mi-a scris un bou pe facebook că am luat bani să scriu pe blog, comentariul tău arăta fix din aceeași zonă.
      Îmi cer scuze pentru eroare, câteodată mă ia valul (mai ales când mă acuză câte unul de ceva ce eu n-am făcut).
      Sorry!
      Noapte bună!

  15. Tzu

    Nu esti imbecil, te inteleg. Sunt convinsa ca-s destui idioti care te acuza de diverse iar pe net uneori multe sunt interpretabile. Noapte buna si tie…si sper ca te-a iertat „otrava” si nu dormi pe pres :)

    răspunde
  16. Ela

    Personal mai mult ma deranjeaza ca in Romania consumul mediu anual este de un prezervativ la un locuitor. Iti dai seama cate sarcini nedorite si oameni care se imbolnavesc anual?

    In plus, chiar azi discutam cu cineva de Nicolae Labis, care ar fi murit beat, calcat de tramvai, in timp ce alerga o fata. Discutia s-a invartit in jurul faptului ca uite ca si el tot om cu defecte era si uneori ne face bine sa ne amintim asta.

    Astfel ca desi nu imi place campania, in orice rau e si un bine.

    In inchiere o idee care ma macina si pe mine in ultima vreme: chiar daca simti ca trebuie sa faci cumva dreptate, comentand public un lucru negativ ii dai acestui mai multa putere decat ar merita sa aiba. In loc sa luptam „impotriva”, sa gasim acel „pentru” care merita promovat. Cum ar fi o campanie pentru promovarea poetilor nationali.

    răspunde
  17. lotusull

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *