Cum se vede ACTA – ACCC de la mine din cartier.
publicat @ 19 February 2012 in categoria > din .ro
Taguri: ACCC, ACCC = Acordul Comercial de Combatere a Contrafacerii, ACÎC = Acordul Comercial Împotriva Contrafacerii, ACTA, ACTA=ACCC, NU ACCC!, NU ACTA!, tratatul ACCC, tratatul ACTA, tratatul ACTA in limba romana
In primul rand… eu cred ca o parte cruciala a lui “a sti” este “a te interesa“.
Pentru ca niciodata informatia completa nu-ti va fi pusa cu flori la picioare. Pentru a ajunge la ea e nevoie, in primul rand, de putina vointa.
In al doilea rand… eu n-am nimic cu baiatul asta din filmul de mai jos. Eu sper, pentru binele lui, ca e un foarte bun actor. Ca de nu… e trist. Insa cred ca sunt mult prea multi care au aceleasi cunostinte despre ACTA-ACCC ca si el.
Am fost la o masa rotunda pe tema ACTA-ACCC, am ascultat doi oameni avizati, am pus cateva zeci de intrebari… am tras o concluzie. Sunt ANTI-ACTA* sau, mai corect, ANTI-ACCC**.
Ce ma face sa spun NU- ACTA / NU – ACCC este – in primul rand – faptul ca toata povestea este coafata intr-un fel care sa prosteasca publicul si sa ne arate iepurele din palarie.
Ei spun ca vor sa protejeze creatorii de continut. Nimic mai fals, legile in vigoare deja ofera protectia de care creatorii de continut au nevoie. Vorbind exclusiv de Romania, la noi e nevoie de aplicarea legii si de un organism de control mai cu vitamine, nu e nevoie de alta lege.
In fapt, ei vor sa monitorizeze totul, prin prevederea care da dreptul si obligativitatea furnizorilor de internet sa se uite la tot ce facem noi pe net. Adica, sa aiba – in sfarsit – metode legale de a ne supraveghea miscarile si in on-line.
Mai mult decat atat, prin motivatia ca vor sa ofere variante mai simple si mai directe de a actiona in cazul in care un individ fura continut protejat, ei ascund altceva… o posibila cenzura!
In fapt, ei vor sa mute puterea de decizie a unei instante judecatoresti in mana… unor S.R.L.-uri! Daca ACTA / ACCC trece, cand un creator de continut (S.R.L.) are banuiala ca eu downloadez ceva non-cuser… ia legatura cu un alt S.R.L. – furnizorul meu de internet si mi se taie macaroana pronto, fara sa se treaca printr-un proces corect, la un tribunal. Deci… daca eu iau parte la un protest pe retelele sociale, de exemplu, si devin deranjant… mi se taie accesul la net direct, fara alte deranjuri inutile.
Ei spun ca a venit momentul ca furtul sa fie stopat si pedepsit. Sunt 100% de acord cu ei, insa intrebarea este… cat de departe mergem?
Pentru ca, de ma intrebi pe mine, intr-un fel pedepsesti un om care fura continut pentru a obtine avantaje materiale, si altfel il pedepsesti pe unul care o face pentru a folosi respectivul continut la el in sufragerie.
Insa ACTA / ACCC prevede pedepse penale pentru activitatile facute de persoane in scop personal si nonprofit. Si aici mi se pare ca deja se ajunge prea departe.
Si-acum v-o spun pe cea finala: tot ce-am scris eu de mai sus e adevarat si… e minciuna in aceeasi masura. De ce? Pentru ca – si asta mi se pare cea mai nesimtita parte a ACTA / ACCC – tratatul este ambiguu, este alambicat si lasa loc la interpretari de orice fel.
Pana la urma nu este un patent sau un ciocan, tratatul asta este un multi-tool: depinde la ce vrea sa-l foloseasca cel care-l are in mana.
Iar ambiguitatea si inexactitatile astea ma fac sa ma gandesc la un singur lucru: abuz.
Si din toate aceste motive… sunt contra ACTA, contra ACCC.
*ACTA - Anti-Counterfeiting Trade Agreement
**ACCC = Acordul Comercial de Combatere a Contrafacerii
*** ACÎC = Acordul Comercial Împotriva Contrafacerii

ade
publicat @13:59 19 February 2012
da, foarte bine ai punctat partea cu tratatul…fiecare il foloseste cum vrea.
Este mult prea exagerat ceea ce vor ei sa faca si e trist ca nu exista informatii clare pentru populatie, astfel sa isi dea si ei seama ce li se poate intampla daca nu vor sustine anti-ACTA.
La primul protest au dat attend pe facebook 40 000 de oameni si s-au prezentat maxim 800…
Radu
publicat @14:23 19 February 2012
Uau, nu îmi vine să cred ce am urmărit în clipul de mai sus. Și are site care are muzică care cum se zice, să nu ne oprească netu’
Perfect de acord cu tine, Cabral. Eu sunt pro copyright și drepturi de proprietate intelectuală, și mă disperă cei care copiază așa fără nici o nesimțire ca apoi să republlice fără măcar o indicare a sursei, și tot sunt împotriva ACTA tocmai din cauza motivelor amintite de tine.
Dar, da! aș fi de acord să se închidă site-uri sau conturi care copiază în mod constant conținut de la alții.
Ale
publicat @14:39 19 February 2012
Nu putem sa le permitem sa ne ia unu din ultimile lucruri ce le avem libere,dreptu la libera exprimare unde ar mai fii???ANTI ACTA ..orice om intreg la cap,va fii impotriva
Radu T.
publicat @00:42 25 February 2012
Unde se mentioneaza CLAR ca esti amendat atunci cand trimiti un link cu o melodie cu copyright? Unde se mentioneaza ca cineva iti poate umbla in computer 24/7 legal? Sa fim seriosi. In timp, s-a ajuns la concluzia ca individul NU POATE FI DETERMINAT in nici un fel sa cumpere software-ul / jocul / filmul / muzica pe care le foloseste, atata timp cat are o varianta atat de facila, imediata de download – (torrenti, emule, DC++ etc, bloguri cu linkuri etc). Protestatarii urla, dar trebuie ca cineva din cei care condamna ACTA sa dea o solutie concreta la o problema extrem de simpla: cum poate o companie de jocuri sau software sa reziste, in conditiile in care 99% din produsul sau e piratat? Cine-i plateste pe acei oameni care fac modelare, texturare, rigging, animatie, programare? Va spun eu alternativa pe care a inventat-o omenirea: publicitatea abuziva, solutie de asemeni respinsa de mase. Producatorii de filme si de muzica isi scot profitul din sali de cinema sau din concerte, insa ce fac programatorii si artistii? Se cere soft de calitate, se fura din ce in ce mai mult (pana si copiii de gradinita stiu cum se downloadeaza un joc) dar nu-si pune nimeni problema ca devine nerentabil sa lucrezi cu informatie digitala. Vor continua sa aiba profituri doar gigantii. Cei care au o atitudine fata de useri cam cum are presa tabloida fata de cititori. Vand “ce cere lumea”. Premiza e din start gresita: fara prea multa inspiratie si decenta, ca n-ai pentru cine. Poate exagerez si sunt subiectiv (lucrand intr-o companie de jocuri si satudandu-ma sa aud ca trecem prin vremuri cumplite, ca nu-s vanzari, ca produsul e piratat, ca nu-s bani de salarii decente etc etc). Ne vom re-orienta intr-un tarziu si vom scoate (probabil) jocuri cu piese si zaruri… Din pacate, o solutie viabila inca se lasa asteptata din partea celor care striga in piete, sau scriu petitii. Referitor la ce-ai scris, NU-ti ia nimeni dreptul la exprimare. Unde-ai cercetat, mai exact, problema? In filmuletele “conspirationiste” de pe youtube? In filmuletul ipocritilor de la CreativeMonkeys ( http://www.youtube.com/watch?v=3jt-rkXmkIg )? Te-ai obosit macar sa citesti acea lege CU ATENTIE si cu DISCERNAMANT? Toti care-s atat de speriati de ACTA pleaca de la premiza TEMBELA ca liberul acces la torrenti cu continut piratat nu este furt, este „libera informatie”, iar orice ingradire înseamna „cenzura” si încalcare la „exprimare libera”. La urma urmei, eu nu fac altceva decat sa iau ce mi se ofera, moca, liber pe Internet, nu-i asa? Unde-i problema? Pai problema este perfect similara cu achizitionatul unui iPhone de la antreprenorii din Obor, “moka” (adica cu doar cateva milioane). Original. Dar furat. Si eu stiu ca-i furat, ca doar n-am coborat din copac. Dar nu-mi pasa. La urma urmei nu fac decat sa cumpar liber si neîngradit, nu comit nimic ilegal, nu sunt infractor. Altii sunt. Tot altii sunt si fraierii furati. Nu eu. Asa ca mi se falfaie. DAR CU SIGURANTA NU MI S-AR FALFAI DACA EU AS FI “FRAIERUL” FURAT. Acum acei “fraieri” iau atitunde si asta revolta si deranjeaza cumplit. Poate intr-adevar e agresiva formula gasita. In schimb nu se dau sugestii. In schimb se fura. MULT. Cam aici se rezuma povestea atat de controversata cu ACTA. Scuze pt. ravasul interminabil. Sanatate!
ccs
publicat @15:05 19 February 2012
Buna Cabral… nu vreau sa ii iau apararea baiatului, la inceput si eu am ras, cele spuse de el sunt de ras, dar prietenul meu i-a aratat acest filmulet fratelui lui, ca sa aflam mai tarziu ca baiatul a fost in clasa cu el , pe vremea aceea era bolnav si avea grave probleme de exprimare, baiatul se numeste DECUSEARA…nu e o gluma,, dar se pare ca aceste probleme s-au agravat, intr-adevar el e bolnav si se exprima greu, dar spune si niste mari prostii, poate le-a incurcat, sincer mi-ar fi parut mai bn sa stiu ca e un bun actor decat un un bolnav…
Smile
publicat @15:09 19 February 2012
Poate urmatorul pas e ca un anume organism statal/privat sa vina sa ne instaleze niste camere de luat vederi in casa, pentru a fi protejati spargeri si furturi nu?
Cabral Ibacka
publicat @18:10 19 February 2012
Probabil…
d-petre
publicat @18:24 19 February 2012
De multe ori, drumul spre iad e pavat cu intentii bune.
Sorina
publicat @20:15 19 February 2012
A fost anulat partial de CJUE http://www.ziuanews.ro/ro/Politica-externa/Curtea-de-Justitie-a-UE-da-o-lovitura-acordului-anti-piraterie-ACTA_13014
Cabral Ibacka
publicat @20:34 19 February 2012
Sunt mancaruri de peste, dar specii diferite.
Sunt doua discutii pe tema Sabam. Prima este Scarlet versus Sabam, a doua Sabam versus Netlog.
Discutiile se refera la faptul ca un provider de net nu poate pune filtre generale asupra tuturor userilor.
Insa povestea e tangentiala, nu neaparat perpendiculara.
Cat despre articol… citez: Asta deoarece nimeni nu ar mai avea dreptul să mai asculte o melodie sau să vedă un clip fără să plătească pentru asta.
Poate ca autorul vede ceva groaznic in treaba asta. Dar asa ar fi corect…
Vlad
publicat @20:49 19 February 2012
Am mai multe obiectii la textul pe care l-ai scris:
1. In ceea ce priveste furtul, este irelevant daca folosesti materialul furat pentru a-l asculta la tine in casa sau pentru a-l distribui mai departe contra cost, sunt doua infractiuni separate.
Prima, este furtul, a doua este distribuirea de material furat. Evident, al doilea caz implica si furt si distribuire si este mai grav, dar si furtul trebuie pedepsit, orice forma ar avea el.
Ca sa fac o analogie. Una este sa rapesti o persoana si alta este s-o rapesti si s-o scoti la prostitutie. Asta nu inseamna ca n-ar trebui sa pedepsesti individul care doar rapeste ca nu e asa grava fapta, il pedepsesti mai putin, ce-i drept, dar il pedepsesti.
Concret la caz. Cel care fura material piratat si-l asculta/vede/joaca/foloseste in casa este la fel de vinovat de furt ca si cel care il distribuie mai departe pentru a scoate bani. Cel de-al doilea insa este vinovat si de distribuire de produse ilegale.
In ceea ce priveste furtul doar, amandoi sunt la fel de vinovati.
2. Este o greseala de argumentare, greseala pe care am vazut-o la sute de persoane, sa dea exemple numai scenarii exagerate.
De exemplu, ziceti ca o sa vina producatorul de continut si o sa taie netul cui i se arata, sau ca o sa-ti taie netul daca sustii opinii mai revolutionare pe facebook, sau ca vor sa-ti urmareasca traficul pe net ca sunt interesati de site-urile de dildauri pe care le accesezi. Sau ca vor fi numai abuzuri.
Stii ca aceeasi retorica o folosesc si republicanii din USA cand vine vorba de legalizarea homosexualitatii. Zic ca o sa vada pe strazi numai homosexuali cu pene roz in timp ce se mangie in parcul pentru copii. Sau cand e vorba de legalizarea drogurilor, zic ca o sa vada numai tineri care se bat cu dragoni imaginari pe strada si incearca sa decoleze de pe zgarie-nori.
Sa stii ca orice masura o poti contrazice pe motiv de abuz sau situatii exceptionale, orice masura. Totusi, e o greseala sa faci una ca asta.
Si la aeroport controlorii au dreptul sa te tina nu stiu cate ore pe motiv ca pari suspect. Totusi, de cate ori ti s-a intamplat? Sau unei cunostinte? Evident, cand s-a inaintat masura asta initial, toata lumea vedea doar abuzuri si camere pline de oameni nevinovati dezbracati pana la chiloti ale caror bagaje sunt controlate de autoritati nemernice, nu pentru posibile obiecte ilegale, ci doar pentru a mentine teroare sau cine stie ce alte scenarii conspirationiste.
A nu se intelege ca sunt pentru ACTA. Chiar dimpotriva, dar motivul pentru care nu sunt pentru ACTA e acela ca vreau chestii gratuite (piratate) in continuare.
Restul de argumente cad, deoarece n-ai cum sa aperi dreptul de a fura, nici cu violare de intimitate, nici cu abuzuri, nici cu taieri de net. Alea sunt supozitii exagerate, furtul este ceva concret.
Radu T.
publicat @00:59 25 February 2012
Legat de primul punct… (
) povestea e dubioasa rau cu informatia digitala. In lumea reala s-ar transpune cam asa: toata lumea care trece prin fata unei vitrine e extrem de nemultumita ca nu poate manca acele ciocolate apetisante. Insa in lumea digitala gasesti rapid solutia. “Spargi vitrina” si mananci. N-o VINZI mai departe, normal. Insa te bucuri de ea. La fel cum te bucuri de o piesa de teatru. Te bucuri de munca neobosita a actorilor, care stau si invata replici interminabile, a scenaristilor, regizorilor, sunetistilor, a celor care se ocupa de recuzita, de decoruri, etc. Exemple ar mai fi. Insa lumea nu tipa ca nu are acces la un teatru gratuit sau ca nu poate manca tortul ornat frumos din vitrina. In lumea digitala pot. Trebuiesc schimbate regulile in asa fel incat ambele tabere sa fie multumite. Vreti gratis? Aveti constiinta si donati. Vreti softuri cu preturi diferentiate pe zone? Iese scandal. Adobe isi vinde produsul mai scump in afara USA pentru ca E PRODUSUL LOR. Asa cum vinul Murfatlar (exemplul asta-mi vine in minte, ca-i probat
) e mult mai scump pe rafturile din Paris decat in Romania. Vreti Open Source? Creativitatea, cercetarea, inovatia intr-un astfel de soft sau joc devin… facultative. Depinde de pasiunea comunitatii care contribuie. Insa nu-s garantate de cele mai multe ori. Oamenii lucreaza la un asemenea software in timpul liber. Insa industria care foloseste softuri de muzica, de grafica 2D, 3D, nu are timp sa astepte dupa asemenea softuri (din pacate). Vreti schimbate regulile? Vreti o utopie in care sa nu mai existe bani, vreti servicii contra servicii, trocuri, vreti economie bazata pe resurse ca-n Zeitgeist? Puneti-va mintea la contributie si aduceti sau sugerati solutii CLARE, care sa mearga. Sa criticam e usor. Dar e cumplit de greu sa misti motorasele pentru toti.
ANA
publicat @09:55 06 March 2012
Vlad, esti cel mai sincer pe aici! Subscriu la tot ce spui.
Pingback: Cum se vede ACTA de la mine din bătătură « Dongabone
Gabriel Toma
publicat @02:03 20 February 2012
As fi bagat un comentariu inteligent, dar m-ai inspirat sa fac un post.Asa ca,prietene, cu respect:
http://dongabone.com/2012/02/19/cum-se-vede-acta-de-la-mine-din-batatura/
Di
publicat @09:23 20 February 2012
Sa speram ca trecem si peste hopul asta cu bine si nu o sa avem parte de asa ceva! NU ACTA!
calu lu fat-frumos
publicat @11:13 20 February 2012
Asa se intampla cand viata o ia inaintea legilor. Nu se gandea nimeni c-o sa putem partaja filme on-line cu miile. Si acum se incearca dregerea busuiocului si daca tot o facem, sa strangem putin cureaua ca on-line-ul asta a devenit periculos (vezi hackeri, vezi spargeri de conturi, vezi inselaciuni, discutii intre teroristi etc) ceea ce scapa statului de sub control. Faptul ca descarc si partajez MOKA un film nu e infractiune, pentru ca altfel, daca vad cu 10 prieteni un film riscam sa fim arestati ca ar trebui sa plateasca toti drepturi de autor, bilet ca la cinema si eu sa vars banii la agentia aia. Ascult muzica in masina cu 4 prieteni, iar belea, ca astia trebuie sa plateasca. S-aude pe fundalul unui filmulet la nunta sau ziua ta o muzica, pac pac arestat. Unde ajungem? Clar companiile trebuie sa gaseasca alta solutie. Iar calculele astea de pierderi (ca daca inmultim 500 peers cu 20 euro un Blu-ray iti da pierdere 10.000 euro) asa cum calculeaza ei in foamea de bani, e total falsa. Sunt de acord cu pedepsirea celor care fac bani din asta. Si oricum marii producatori de filme castiga la greu, cu toate torrentele. Cum necum, netu i-a dat pe toti peste cap
Dragos
publicat @16:39 20 February 2012
Eram la 10-15 metri de locul acestui interviu. Cei de la Prahova TV au vorbit şi cu un prieten din Băicoi, care a explicat frumos şi în cunoştinţă de cauză despre ACCC/ACTA. Ei au ales să dea pe TV asta. Din acel moment protestul de la Ploieşti a devenit din ceva mic ceva “mic şi ridicol”. Poate mai spre primăvară ne ‘spălăm’ imaginea printr-o acţiune mai puternică.
Cabral Ibacka
publicat @18:20 20 February 2012
Sunt sigur ca protestul nu a insemnat ce a reusit sa spuna baiatul din video, ci mult mai mult.
Si nu spune ca “a devenit ceva mic si ridicol”, nu cred ca are nimeni impresia asta.
Dragos
publicat @19:03 20 February 2012
Există cazuri. Nu mă refer la cei prezenţi sau la cei aflaţi în cunoştinţă de cauză. Mă refer la cei care erau de la început pe sistemul “du-te fraiere la proteste, eu stau acasă, logat pă vplay”. Asta e muniţie pentru ei. Aşadar cei cu durere în cot se dau mai cocoşi. Dar continuăm …
Pingback: Cand esti ametit… aloca-ti mai mult timp pentru orientare. – cabral.ro
Blogroll