Bisericute (de cutitari)
publicat @ 09 January 2009 in categoria > din .ro
Taguri: > din .ro, .RO, bloggeri, bloggeri romani, blogocearta, comunitati online, propuneri, ro-internet
Dap, tot pe roti prin Europa, revenim in cateva zile acasa, cred ca in seara asta plecam spre casa… cu parere de rau si cu dorinta ca vacanta asta sa nu se fi terminat (parca) asa repede.
Uite ca in zilele astea cat am fost plecat mi-am luat timp, atunci cand am avut net, sa rasfoiesc blogosfera noastra. Am stat si am citit, si articole dar si comentarii.
Nu comentez despre articole bune sau mai putin bune, cred ca ne este clar tuturor ca sunt cativa bloggeri care scriu incredibil de bine, care pot fi savurati chiar de scriu despre politica sau despre fecundarea ovulului in conditii de gravitatie zero…
Nu. Vreau sa vorbim putin de articole vazute prin prisma comentariilor, de comunitatile create in jurul fiecarui blog, de atitudine.
Imi este foarte evident ca deja comunitatile sunt foarte clar delimitate. Inafara de cateva bloguri de dixtractie si misto-uri, in jurul majoritatii dintre ele s-au creat comunitati de oameni care cred in aceleasi lucruri. Autorul arunca textul, de obicei o convingere proprie si cititorii o iau la inaltat, la intarit, la sustinut. Nu, nu ma refer la perierea autorului, nu in directia asta bat. Ma refer pur si simplu la lipsa opiniei contrarii. La exercitiul normal al comunicarii, al absentei – pana la disparitie – a afirmatiei “nu prea sunt de acord, stai sa argumentez“. Pentru ca dupa doua comentarii contra in care vizitatorii noi isi exprima opozitia fata de o certa idee a autorului toata comunitatea mi-l ia la sutuit si urecheat si tavalit (cu acordul tacit al blogger-ului) de-i piere oricui mancarimea din fund de a spune “nu cred ca ai dreptate“.
Si mi se pare ca aici pierdem mult. Pentru ca in loc sa mai invatam ceva, in loc sa dezbatem un subiect si (poate) sa vedem ca opinia proprie ar putea fi macar imbunatatita, nuantata, daca nu schimbata… ne gasim bisericuta care ne reprezinta si ne legam la ochi sustinand orbi lucruri impartasite de fratii de rit.
Ori, lucrul acesta nu face altceva decat sa ne dauneze. Nu mai vorbim de laturile varsate intre unii bloggeri si carate cu sfintenie de cei din comunitatile respective intru a fi aruncate in fata oponentilor, astea sunt doar manifestari dorit exhaustive de “na ba boule, ca suntem mai multi si mai porcosi, deci avem dreptate!“.
Cred ca ar fi mult mai productiv daca liderii de opinie blogosferica, fiecare la el in comunitate, ar putea nuanta putin stilul, daca ar lasa mai in umbra ciocanul judecatoresc pe care-l lovesc de masa de fiecare data cand declama emfazic ceva. Poate ca ar fi mult mai productiv daca ar reusi sa submineze putin incrancenarea prin adaugarea unui semn al intrebarii pe-ici-pe-colo in textele pe care le scriu.
Nu de alta dar riscam sa devenim, in acelasi sat cibernetic, mici tabere de refugiati incrancenati intru idei fixe, abandonam dialogul si uitam cel mai important amanunt, varianta ca sunt sanse sa mai si gresim.
Si nu, nu bat vreaun apropos spre un anume blogger, si nici nu am de gand sa nominalizez vreo comunitate, am chef acum de un scandal la fel cum aveti voi chef de o unghie incarnata…
Deci, dialog si idei sustinute cu argumente sau… mori ba boule ca noi suntem aici acasa si te umplem de borhot daca nu ne canti in struna!…?
Andi
publicat @16:21 09 January 2009
OK, nu ma plang aici, pot s-o fac la mine

Aici vin după muzici bune
Multam.
leonid
publicat @16:57 09 January 2009
Treaba cu bisericuţele se prezintă ca-n realitate. Mulţi (nu vreau să dau în cap nimănui) comentează prosteşte doar ca să fie şi ei acolo. Ca-n filmele americane, i-ai văzut pe tinerii ăia cum se plimbă în jurul ălora cu bani?
Cred că într-un fel majoritatea n-au curaj să-şi argumenteze ideile ca să nu se pună rău cu bloggerul cunoscut, care le poate aduce şi lor niţică audienţă. Sau mulţi nici nu ştiu să argumenteze, contraargumenteze.
ketherius
publicat @17:09 09 January 2009
@DeMaio: Tu injuri de mama si de tata pe cine nu e de acord cu tine
sandossu
publicat @17:39 09 January 2009
Problema cu majoritatea bloggerilor e ca daca nu esti de acord cu ei, probabil n-o sa-ti mai aprobe nici un comentariu. Acum depinde si de limbaj, exprimare, ca daca-l injuri, atunci intri direct la spam.
Stefy
publicat @17:56 09 January 2009
bine…sunt multi care comenteaza pe blogurile mari doar pentru ca oamenii sa intre la ei pe blog, si deh sa aiba cat mai multi unici pe zi.
) )
insa cum zicea si @leonid bisericutele sunt prezente si in viata de zi cu zi, inca de cand esti mic ajung sa faci parte dintr-o bisericuta (ex: eu ma inteleg mai bine cu tine ca tu-mi dai bomboane verzi si el nu
dar cum ziceam se ajunge si la pupincurism din pacate….
Alex
publicat @19:33 09 January 2009
Asta e lumea in care traim, nu doar online se intampla asa….fiecare cu gasca lui.
Michelle
publicat @19:53 09 January 2009
“riscam sa devenim, in acelasi sat cibernetic, mici tabere de refugiati incrancenati intru idei fixe, abandonam dialogul si uitam cel mai important amanunt, varianta ca sunt sanse sa mai si gresim.”
1. Riscam, sigur ca riscam. Nu este obligatoriu sa si devenim ceea ce spui!!!
2. Importantul amanunt, daca ar fi luat in considerare a priori, ar reprezenta o lipsa de incredere in judecata proprie, in simtirile proprii. Eu nu consider ca ar trebui sa plecam intr-un dialog de la premisa ca gresim ci de la cea ca, fiecare are o perspectiva proprie care, s-ar putea sa nu coincida cu a noastra. Experienta mi-a dovedit ca, de multe ori, oameni care simt acelasi lucru il exprima in moduri diferite. Deci, care e reala problema in comunicare(este o intrebare retorica)? In concluzie, din punctul meu de vedere o idee fixa nu pleca de la faptul ca nu acceptam ca gresim ci din alt loc. Si fiecare, daca sta putin si se gandeste, poate afla care este acela.
3. Mai este un aspect, exista o diferenta certa in a rezona cu cineva si a dori doar sa faci pe plac cuiva. Pe bloguri se intampla si una si alta. Asta este realitatea. Este rau? Este bine? Fiecare detinator de blog are posibilitatea sa creeze o atmosfera placuta, chiar si acolo unde exista diferente sau/si similaritati de opinie.
4. Mai spun ca solistul da tonul gamei in care va canta orchestra. De aceea , solistul trebuie sa-si aleaga foarte bine atat gama, cat si orchestra daca doreste sa-i iasa bine piesa cantata la prima vedere. Dar, daca accepta orice orchestra, intelegand ca,pana la urma iese ceva fain, are rabdare si inspira fiecare instrumentist.
5.Stiu exact la ce blog te referi cu preponderenta(nu cred in coincidente, de aceea nu cred nici cand spui ca nu bati apropouri – pe acestea se bazeaza de fapt postul tau!!!)si oamenii de acolo nu-s cutitari , la fel cum nici solistul nu este! Poti spune insa ca oamenilor care au format acolo o “bisericuta” , le-a ajuns cutitul la os si da, nu mai pot masca aceasta durere cum mascheaza o durere de cap. De aceea acord si circumstante atenuante.
Asta simt eu acum si nu spus ca o alta perspectiva nu este binevenita, din contra, dar, in acest moment, atat vad eu.
Flory16
publicat @20:30 09 January 2009
Eu cred ca adevarata problema nu este a articolelor si a gandirii si regasirii celor ce il citesc. Cea mai mare porcarie in blogosfera e “fratia”. Frate, eu comentez la tine pe blog, tu la mine, ne strangem vreo 10, dam comment la orice articol, nu conteaza ce scrii, sa vada lumea ca fiecare in parte suntem cititi”.
Aceeasi chestie si cu blogroll, eu te am acolo, pune-ma si tu, si tot asa. Daca esti blogger bun ajungi sa fii citit de oameni care au un cuvant de spus si o experienta vasta.
victorblog
publicat @00:15 10 January 2009
nu, nu. n-ai dreptate.
))
Chestia e super-adevărată, şi am avut ce învăţa de la alţii. Nu dau nume, dar mi se pare absolut firesc să dai omului şi dreptul la replică. Bine, se subînţelege că replica TREBUIE argumentată din plin, nu numai băgate nişte injurii gratuite.
La unii am avut putin curaj să le spun că nu e chiar aşa cum zic ei. Alţii nu m-au băgat în seamă, alţii mi-au tăiat elanul din start.
Depinde şi de felul bloggerului de a răspunde. Dacă răspunsul e monosilabic şi dat în batjocură, adică special pentru a mă face de rahat, deşi eu nu l-am înjurat (iar mi-a ieşit rimă) atunci sunt şanse să nu mai trec pe acolo.
Eugen
publicat @01:36 10 January 2009
Eu zic ca asa suntem noi.. Obisnuiti sa privim distanti orice situatie, mai mult sau mai putin importanta.
Excluzand discutiilor infantile, de ce nu te ridici si-ti impui punctul de vedere? Sunt sigur ca toti suntem martori la situatii similare si in viata de zi cu zi, dar din pacate poate doar 10% din noi ne deschidem gura iar probabil marea majoritate din ei o fac doar din dorinta de a brava..
E greu sa ai cu adevarat coloana vertebrala in ziua de zi si sa reusesti sa induri consecintele, insa pana cand vom face o schimbare va trebui sa induram consecintele inactiunii in continuare chiar daca realizam ca se va mai aseza cate o caramida in plus mereu pe zidul ce-l avem de sarit.
Un_Constantzean_Turmentat
publicat @01:45 10 January 2009
@Irina: ["Şi mai există situaţia când cineva exprimă o opinie diferită de a autorului şi e pur şi simplu ignorat"] – Relevanta e o scena din spectacolul lui Jeff Dunham, ventrilocul nr 1 al Americii:
Jeff si papusa Walter citesc intrebari adresate din public, scrise de spectatori pe cartonase. La un moment dat ajung la un biletel pe care sta scris :”Dear Walter, i`ve been to your every show across America and i have a question for you, i always write but you never answer”
Raspunsul lui Walter: “Let`s skip that one”
Lush
publicat @02:54 10 January 2009
Ai dreptate!
)
kingquizz
publicat @12:34 10 January 2009
Ai dreptate dar pana la urma cu totii scriem ce dorim si la comentariu, articol s.a.m.d. Vorbesti de comunitati formate pe unele bloguri si te referi la zoso care nu prea accepta comenturile impotriva sa. Eu cred ca este normal ca fiecare pe blogul sa fie stapan si sa faca ce vrea – adica sa stearaga si sa publice ce doreste.
aiureantramvai
publicat @15:36 10 January 2009
Tot stau si citesc comentariile de aici si ma tot minunez. Din toate lucrurile care pot fi facute pe internet a devenit blogging’ul ceva atit de important si de consumator de timp/energie incit sa ajungem sa vorbim cu frustrare despre bisericute, fratii, comentarii nebagate in seama, comentarii sterse? A devenit una din chestiile alea prin care am ajuns sa ne definim viata?
Mai copii, e ca in reclama aia la Sprite, cu cit vrei mai disperat sa fii bagat in seama cu atit mai aberante sint interventiile/actiunile tale si cu atit esti mai putin bagabil in seama. Si mai e ceva, sintem programati psihic sa cautam recunoasterea exact a acelora care ne lovesc cel mai tare cind le’o cerem. Daca tot sinteti atit de disperati, mutati putin targetul, intrati pe la oameni mai putin cunoscuti, cu ego’ul ceva mai normal si echilibrativa putin.
Michelle
publicat @17:35 10 January 2009
@aiureantranvai – wow
“A devenit una din chestiile alea prin care am ajuns sa ne definim viata?” Da, da, da, posibil. Dar stii de ce?
“sintem programati psihic sa cautam recunoasterea exact a acelora care ne lovesc cel mai tare cind le’o cerem” – argumenteaza!
“Daca tot sinteti atit de disperati, mutati putin targetul, intrati pe la oameni mai putin cunoscuti, cu ego’ul ceva mai normal si echilibrativa putin.” – suntem disperati ? cum asa? ; cum sa intram la oamenii mai putin cunoscuti (noi dam search tema, pe gooogle, sau ne ducem tintit pe blogul unuia pe care deja “l-am experimentat” in alte circumstante) ; de ce blogul unor oameni mai putin cunoscuti ne-ar echilibra (eu stiu de ce ai spus-o)? Cele bune!
niggerul
publicat @18:01 10 January 2009
Dreptul la opinie e garantat prin constitutie! ce as putea sa spun mai mult
KingSnake
publicat @18:09 10 January 2009
Sunt destui dintre blogerii “de top” care intr-un fel s-au cam plictisit. Cred ca au primit suficiente critici de tipul “esti un bou” incat nu mai au rabdare cu nici un fel de critica. Pe de alta parte e mai usor sa lasi masele sa raspunda si sa linseze decat sa admiti ca poate n-ai mereu dreptate. Ceea ce m-a surprins in ultimele zile a fost ca un bloger care il vedeam foarte vehement si ca nu accepta nici un fel de critica sa admita o discutie in contradictoriu, chiar daca a continuat sa creada ca are dreptate, iar un bloger care avea o atitudine prietenoasa in general si a scris ceva care e exagerat dintr-un anumit punct de vedere sa sara acum de fund in sus si sa arunce cu laturi in toti cei care i-au atras atentia. Ba a mai facut si un serial de tip OTV pe tema asta. Si totusi aplaudacii tac atunci cand simt ca nu inteleg, asa ca se poate si critica, dar cu atentie.
Michelle
publicat @18:24 10 January 2009
Mai, ce-ar fi sa observam si sa nu mai criticam? Stii de ce? Caci critica excesiva , fara empatie, te duce drept naibii. Observa frate cum stau lucrurile, observa opiniile, straduieste-te sa intelegi de ce exista ele si abia apoi incearca sa gasesti o solutie. Daca “carai” inainte s faci toate astea = > esti la fel ca ceea ce contesti , adik un ipocrit. poti sa fii si asa, esti liber, dar e eficient?
Digital Elf
publicat @19:19 10 January 2009
problema nu e a blogerului. problema este a fidelilor cititori comentatori care se cred stapani pe blog. chiar la tine pe blog mai deunazi la fire and ice incepusera vreo 2 sa comenteze “voi repede cu misto-ul”. si au scis juma de scroll de pagina impotriva celor care postasera in gluma sau de ce nu, la misto. in loc sa comenteze la intrebarea/provocarea aruncata de tine, au dat in cap celor “de o alta opinie”.
eu cred ca este natura romanului, de a-si crea un teritoriu autoritar in jurul propriei persoane sau a zonei de interes, la fel ca “asta e locul meu de parcare” chiar daca nu e loc ADP.
la ASE am invatat despre (nu am facut ASE-ul dar am lucrat pentru Cibernetica vreo 3 ani) DEBATE. dezbatere. asta inseamna argumentatie si contra-argumentatie, si am invatat de la studentii de acolo sa pot dezbate intr-o discutie impotriva unui lucru care de fapt in viata reala mie lucrul acela chiar imi place. de multe ori am fost provocator special pentru a observa contra-argumentele si reactiile partenerilor de discutie, dar se pare ca lumea nu stie sa poarte o discutie la un ton normal. trebuie sa se enerveze, sa ridice vocea, sa blameze, sa insulte. e prea mult stres, prea mare oboseala si romanul mai are si shefia ridicata la mansarda…
irinutza
publicat @21:26 10 January 2009
Salut nea’Cabral(glumesc) vor mai fii preselectii pentru in al 9 lea cer?:) astept si eu sa mi zica cnv:P
BoBo
publicat @21:48 10 January 2009
Nu poți vorbi de un DEBATE pentru că 50% din bloggeri sunt agramați.
Bau
publicat @22:10 10 January 2009
Atâta timp cât există şi restul de 50% dintre care poate 10% deţin noţini de bază din logică.. există o speranţă.
Michelle
publicat @22:20 10 January 2009
@Bau – corect!
@BoBo-toti cei care posteaza aici sunt semenii tai! Carne ca si tine, sentimente ca si tine. Restul care e conditionare, firesc ca e diferita – educatie, obiceiuri, etc. Si cu toate ast4e, nu uita, simt, rad, plang, traiesc, mor!!!
iperu
publicat @23:59 10 January 2009
negrule, parerea mea este ca majoritatea oamenilor nu prea stiu cine sunt si sufera de o criza de identitate, ei descopera un blog, daca le place si se identifica cu el ok, incep sa comenteze, castiga incredere, si poate la un moment dat vor castiga suficienta incredere sa posteze o opinie contrara, eventual argumentata.
belloeimpossibile
publicat @00:45 11 January 2009
cata dreptate ai!!
)
hai ca am facut si eu la fel. am comentat doar ca sa te laud. dar am observat de mai mult timp cati pupincuristi sunt pe bloguri. chiar si aici, oamenii tot oameni
lorena
publicat @04:04 11 January 2009
e normal ca oamenii sa aiba opinii diferite si sa-si sustina punctul de vedere, dar nu inteleg de ce dracu pe bloguri toti se intrec sa foloseasca cuvinte procoase de toata jena…oare asta e nivelul poporului roman? sau poate numai asa poti iesi in evidenta…poate numai asa esti apreciat? uite, am avut intaplator cateva momente libere si-am parcurs o sumedenie de bloguri…am ramas foarte dezamagita…toti cei care sunt in top se intrec ia a posta 2-3 cuvinte furate din ziare sau tv la care adauga propri sa personalitate rezumata la cuvinte pe care am crezut ca le auzi doar in mahalalele de 2 bani…deci pana la urma tot la nivelul poporului se ajunge…tind sa cred ca aceste expresii fascineaza…si sunt tot mai cautate…si ma intreb di nou…ce-o sa se aleaga de tanara generatie care si-l face idol pe unul din “top blog”? a inceput sa-mi fie rusine ca traiesc in romania…
tibi
publicat @10:20 11 January 2009
am auzit ceva de cutite….se taie vreun porc, mancare, ceva??!! drive safe!
geni.1
publicat @01:29 12 January 2009
Deci, bisericutele se construiesc in jurul unui formator de opinie. Mi se pare firesc pana la urma. Citesti si comentezi blogurile care-ti plac, care enunta idei asemanatoare cu ale tale (cine se-aseamana se-aduna, nu?
). Iar cei in “opozitie” fie intra intamplator si indignati fiind, nu se pot abtine, fie vor sa epateze pt. atragerea traficului, cu argumente slabe, care le tradeaza intentia.
In concluzie, tot tu trebuie sa gasesti argumentele pro si contra, ca de-aia esti formator de opinie.
KrieppeN
publicat @04:31 12 January 2009
Da, n-ai dreptate!
ionut
publicat @04:54 12 January 2009
nu obisnuiesc sa postez comentarii pe bloguri pentru ca nu as avea timp sa le urmaresc pe toate, dar postul asta merita unul
.
On-topic: in afara am observat ca nu se intampla lucrul asta. Da, se cearta un pic mai violent, dar fiecare tine de opinia lui si mai ales are dreptul sa si-o formuleze… anyway nice and relevant post this is