MARIHUANA, drog sau doar relaxare?
publicat @ 19 May 2009 in categoria > antidrog, > dezbateri
Taguri: clubul de dezbateri, droguri, intrebari, marihuana
De mai mult timp sustin o campanie (cu toate ca eu i-as spune altfel) antidrog. Evident ca lumea cand afla asta se asteapta sa fiu un nebun care atunci cand aude de droguri predica furibund din Biblie si-i pocneste cu aracul din gard pe toti cei care pomenesc cuvantul *droguri.*
Si nu, situatia nu este asa, eu nu incerc sa le explic celor care deja se drogheaza, ei stiu deja prin ce trec si au nevoie de ajutor specializat, nu de vorbe, discutii si dezbateri.
Eu incerc sa-i fac pe cei care se gandesc “*ar trebui sa ma droghez si eu, sa vad cum e*” la ce usa deschid, la repercusiuni, la cat de mica este distanta de la “a proba” si pana la “a deveni dependent”.
Una dintre discutiile cele mai aprinse a fost cea legata de marihuana.
Se spune ca marihuana este poarta, este usa pe care daca intri iti este rezervat un singur drum: *dependent de droguri*.
Altii spun insa ca pericolul nu este nici pe departe atat de mare, ca marihuana este doar un mijloc de relaxare inofensiv.
Eu am mai scris despre asta si o sa mai scriu, mi-am exprimat parerea dar asa cum se obisnuieste aici pe blog, dezbatem deschis si nu punem calusul in gura nimanui.
Intrebare simpla (oare?): *este marihuana un inceput al consumului de droguri sau doar un mijloc de relaxare inofensiv?
smasher
publicat @13:44 25 May 2009
e clar ca e doar relaxare si topu spune asta…
super tare blogu tau
am vazut ca te lauda bendeac da’ nu ma gandeam sa citesc … si acu am avut timp si am citit e tare … bravo
Cosmin Iacob
publicat @12:16 27 May 2009
vazut, incercat, uitat…
poate daca as fi fumat mai des mi-ar fi placut mai mult.
dan
publicat @13:01 27 May 2009
Cabral tu ce parare ai ? e drog sau relaxare ? sunt sigur ca ai ars cel putin un “cui” asa ca pune punctul pe i.
relu
publicat @07:27 28 May 2009
get a life, read a book..
RazvanC
publicat @22:23 28 May 2009
parerea mea: doar relaxare in cazul in care vrei sa fie asa, pt ca poti fi si dependent de maria. eu am incercat doar o sg data, nu mi-a placut, insa am prieteni care “bat cuie” aproape zilnic si in cazul lor deja cred ca este dependenta, deoarece singura lor ocupatie este sa fumeze de cate ori pot.
Anonim
publicat @22:37 28 May 2009
Dupa parerea mea poate deveni dependenta doar dak iei in prostie;)oricum nu pot sa dau cu parerea pentru ca nu am incercat si nici nu o sa incerc pt ca,dupa parerea mea e o mare prostie sa te apuci de droguri.
Din ce cauza?
Din cauza la parinti?Ii lasi in pace pentru ca nu merita sa ti nenorocesti viata pentru niste oameni care nu merita!
Cei care iau droguri si-au distrus viata si in maxim 5 ani sa zic cred ca o sa fie la morga,in cosciug.
Nu vreau sa zic asta dar asta e purul adevar!Din cauza drogurilor mori!
Deci……………
SPUNETI NU DROGURILOR ca nu va fac nici un bine!!!!!!!!!!!
Shaman
publicat @11:24 29 May 2009
Baiete, sa dai tu sfaturi cand ai sa ai buletin, nu acum la varsta de 10 ani.
ela
publicat @17:17 30 May 2009
Shaman si copiii au pareri si ar trebui sa aiba pareri…pana la urma parerea lor conteaza mai mult, ei pot fi viitori consumatori…asa ca cu cat isi aleg mai din timp sa spuna NU cu atat mai repede scade numarul consumatorilor…
007
publicat @15:08 30 May 2009
la marihuana are liber doar EBA.
Alina
publicat @23:58 30 May 2009
Eu zic ca nu e doar relaxare…Parerea mea…Eu zic ca e un mic pas…care te duce intr’o autodistrugere totala…
Si acum o sa ma credeti nebuna..daca va spun..ca sunt multe alte moduri de a te relaxa….Stand in pat..uitandu’te la tv…la un film…citind o carte buna…ducandu;te la cinema…in plaza la magazine…stand la un pahar de vorba cu prietenii…Ce rost are tampenia aia de tigare in viata unui om??Nu inteleg de ce trebuie sa te relaxezi asa???De ce nu fac si ei sport…cea mai buna relaxare din punct de vedere medical e sportul…sau ei vad sportul fumand marihuana???Nu ii inteleg…..Pentru mine orice drog…creeaza dependenta…de fapt…orice faci cu placere…sau iti place in mod special da dependenta…(mie ..ciocolata mi’a provocat dependenta..dar imi place..si nu o las:X)
Rodica
publicat @00:17 31 May 2009
E, ca sa intelegi iarba e la fel cu ciocolata
redboy
publicat @03:15 21 August 2010
se referea la primola sau ceva de genu:))) nu ai prins secunda:P
vert
publicat @00:20 31 May 2009
Mda..Alina,daca tu vezi relaxare in a te duce prin magazinele din Plaza sau uitandu-te la tv
) ,iti zic cu parere de bine:Esti incredibil de proasta! Fii fericita in lumea ta,PROASTO !:))
Ciupanezul
publicat @00:24 31 May 2009
Eu am fumat asa ceva, fumez asa ceva cand am ocazia, 1-2 tigari pe luna. Sunt dependent? Iti spun eu, NU!!! In schimb, calculatorul mi-a provocat dependenta, tutunul la fel.
anonim
publicat @02:05 17 March 2011
Fiecare om pe lumea asta trebuie sa aiba vicii…dar viciile voastre sa fie : dragostea, fericirea si lumea buna. v-am pupat
Adi
publicat @12:41 31 May 2009
Am 19 ani , si fumez marihuana constant(2-3 grame / sapt) de 2 ani jumate , iar prima oara am fumat la varsta de 16 ani. Eu gasesc marihuana ca un mijloc de relaxare , de anti-plictiseala si nu sunt de acord cu faza ” marijuana duce la consumul de alte droguri”. Sincer va spun ca marijuana chiar nu creaza dependenta , nu duce la consumul de alte droguri , decat daca vrei tu , si ar fi un lucru nemaipomenit ca acest lucru sa se legalizeze intr-un sfarsit .
cipster
publicat @23:49 31 May 2009
nu cred ca marijuana poate fi considerat un drog in adevaratul sens al cuvantului. cred ca ar trebui pus in categoria “droguri acceptate de societate” asa cum sunt tigarile, alcoolul, jocurile de noroc sau cafeaua. de asta cred ca a fost si legalizata in olanda de exemplu. nu cred ca e mai periculoasa ca alcoolul de exemplu, iar argumentele se gasesc in orice stire de la ora 5. de cate ori nu am auzit ca nu stiu ce nene din nu stiu ce sat a f… violat o baba beat fiind. sau de cate familii au destramat jocurile de noroc. e adevarat insa ca poate reprezenta poarta spre alte droguri. am fumat de multe ori, am avut o perioada cand fumam de cateva ori pe zi, insa asta nu m-a facut sa devin dependent si nici sa ma apuc de alte droguri, cu toate ca am avut ocazia, si nu o data de a incerca cocaina sau alte prostii. eu o vad ca pe un mijloc de de te relaxa sau a te distra si atat. dependenta nu o da marijuana si nici nu te impinge spre alte droguri. eu cred ca pasul de a trece la alte droguri nu depinde daca cineva fumeaza sau nu marijuana ci de caracterul persoanei respective. pentru mine dependenta de droguri e determinata de caracterul slab al unor persoane. persoane care pot fi usor influentate de anturaj, care pot fi usor atrase in capcana de dealeari sau de prieteni “binevoitori”. toti am facut parte dintr’un anturaj la un moment dat al vietii noastre si am avut parte de tentatii (asta daca n’a trait cineva intr’un glob de sticla). problema e daca am reusit sa spunem “stop! eu pana aici merg!” cand a fost vorba de cocaina sau alte din astea. eu unul am reusit si sunt chiar mandru de asta. insa din pacate am prieteni care la 25 de ani sunt dependenti de cocaina si heroina de ceva timp.
in concluzie, eu cred ca dependenta nu poate fi adusa in discutie lasand la o parte caracterul persoanei dependente. poate o sa primesc “suturi” virtuale dupa acest comentariu, insa asa vad eu lucrurile. o sa spuneti ca viata e grea si ea determina asemenea lucruri, insa sunt foarte putini cei care au trait in puf in romania anilor 90.
va salut!
gabriel
publicat @20:58 22 May 2010
Salutari!Foarte pertinenta opinia ta referitoare la anturaj si conjunctura in care apare sau nu adictia la mari’, pot sa-ti confirm punctul de vedere mai ales din postura unui proaspat vizitator al Olandei.
redboy
publicat @03:17 21 August 2010
exact:)
Pingback: Tudor Galos's blog : Cabral presedinte
maryadelle
publicat @01:50 02 June 2009
nu sunt fumatoare de asa ceva..decat de tutun si pot sa zic ca la mn tutunul a creat dependenta.depinde acum de organism…nu omul devine dependent ci organismul sau..eu una am facut o dependenta de tutun.si poate ca nu sunt singura.si totusi sa nu uitam ca sunt mai multe forme de dependenta si ca dependenta se clasifica dupa anumite criterii..spre ex, sexul care si el poate sa fie o dependenta.
Paul
publicat @22:41 09 April 2010
relax ….. sincer sa fiu… eu nu ma droghiez… eu doar fumez… e diferenta mare dintre a fii drogat si a fi toxicoman….cei care fumeaza inteleg starea…
Paul
publicat @22:42 09 April 2010
si apropo… combinatia dintre thc si tutun creeaza dependenta (din cauza tutunului)… multa bafta all
Filip irlanda
publicat @07:18 10 April 2010
Nu vreau sa spun multe doar ca suntem aici un grup an casa unde locuiesc in Irlanda de 7 ani.Si in urma cu 5 ani neam apucat sa ardem si noi cate o cota de iarba la saptamana si asa o ducem in pana an prezent,ce vreau sa va zic e ca nu ati provaca dependenta daca nu uzezi si alte(DROGURI)sa le spunem asa vb despre iarba fratele meu CABRAL nu despre extasy sau cocaina sau heroina.Sa fim seriosi credeti ca an alte tari SI orase sa legalizat DE CE sunt acei oameni FRAIERI nu fratii mei romani sunt mult mai destepti oamenii sunt anaintea noastra cu mul.Spuneti va rog de cate ori ati auzit ca se omoara oamenii in Olanda pe la Amsterdam sau se razboiesc:))) sau se ucid antre iei ca la noi va spun eu nu o sa auzitii niciodata.Eu am fost la AMSTERDAM va sun e ceva de nedescris trebuie trecut pe acolo nu ratati daca aveti ocazia sa mergeti.de cate ori ati vazut un om care fumeaza iarba sa mearga sa faca scandal nu exista asa ceva el e cuminte rade si i se face pofta de ciocolata sau inghetata cine stie ce vb. RESPECT am iesit PA.
anonim
publicat @21:13 21 May 2010
fffffffffoarte adevarat nu exista asa ceva …. respect lor
I'DnT'Lov'SchOoLiLove'MuSic
publicat @20:10 29 April 2010
mie mi sa intamplat ceva ingrozitor !!! am fumat marijuana impreuna cu prietenii mei si in cam 30 de minute a inceput sa ma ia cu o ameteala grozava si halucinatii ! imi era frica de orice chiar si de CLANTA de la usa totul era anormal mi se parea ca si copacii vorbeau cu mine chiar mam batut cu un copac ! nu vreau sa mai fumez marijuana !!!!! e o prostie
Filip Irlanda
publicat @02:22 28 June 2010
HA HA HA HA HA CEA MAI MARE PROSTIE CE AM PUTUT SA O AUD.NU TE SUPARA PE MINE NU SUNT RAUTACIOS DA FRATE AI INTRECUT MASURA
CE DRACU AI FUMAT<<>>SAU<<>>>
anonim
publicat @21:09 21 May 2010
e doar relaxare …. dar vorba catorva de pe aici ” daca bati zi de zi cuie ” e dependenta clara sstiu asta ……. pe pielea mea …. mam lasat …
Mary J.
publicat @23:31 02 June 2010
Ei bine da, saptamana viitoare am un chef la care vor fi si anumiti dileri… iar in anturajul meu se iau frecvent droguri. am incercat si tu 1 rata, am tras un fum dintr un cui la un prieten acasa dar NU sunt dependenta =)))) si reactia a fost doar :AM RAS FARA MOTIV..
))
)) stati linistiti. si cu toate astea NU incurajez consumul!! totul sta la latitudinea fiecaruia, nu poti sa orpesti si nici sa obligi pe nimeni
as fi vrut sa iau hash dar…. raman la marijuana. in sfarsit.. bai baieti de la un cui NU SE MOARE
Andrei J
publicat @14:57 13 June 2010
Canabisul nu provoaca decat dependenta psihica, foarte rar dependenta fizica. Acelasi lucru se poate spune si despre MDMA(ecstasy) sau acid lysergic(LSD).
Daca includem marijuana in categoria drogurilor atunci si coca-cola e un drog (cofeina) sa nu vorbesc de nicotina sau alcool. Doar nicotina omoara anual MAI MULTI OAMENI decat toate drogurile ilegale combinate, alcoolul la fel. De cand se foloseste de mii de ani, canepa(canabisul, marijuana etc.) nu a inregistrat NICI UN caz de deces, in schimb cofeina omoara mii, alcoolul in jur de 100mii, iar nicotina(tutunul) in jur de 400mii asta doar in SUA an de an. Ecstasy-ul e la fel de periculos ca si cofeina, e un stimulent, singurele decese au fost din cauza dezhidratarii nu a supradozei. LSD iarasi nu a inregistrat decese doar idioti de paispe ani care au sarit de la etaj, e un halucinogen nu se ia pentru a rade in hohote 60 de minute.
Marijuana e un termen gresit, as prefera CANEPA. Canepa este de fapt o planta sacra folosita in nenumarate culte, te ajuta foarte mult si te regasesti pe tine insuti, cele mai bune idei iti vin cand esti in baie.. sau cand esti fumat.
Ar trebui tolerata fiind un drog usor cu risc 0, nu e cancerigen chiar daca e fumat, dauneaza doar daca este este inhalat fumul incins la peste 100 de grade, orice substanta/planta fumata dauneaza.
Ganja
publicat @23:29 26 June 2010
Ai dreptate!!!
Filip Irlanda
publicat @02:24 28 June 2010
RESPECT
Serginhio_Thug_life
publicat @00:59 29 June 2010
Cabral, e doar relaxare iti zic eu 100% poti sa incerci sunt un consumator de marihuana de vreo 2 ani si nu mia provocat dependenta e doar placerea de a trage, eu tot timpu cand trag marihuana ma simt foarte relaxat si imi joaca mintea feste de exemplu mam uitat la un film romanesc B.D. In Actiune si crezusem ca eram patraulea faceam aceas chestie ca el vorbeam ca el nu stiu sa-ti explic mai clar dar e o senzatie foarte tare si am cantat aveam senzatia ca eu cant si multe alte chesti astea se numesc (Filme) deci poti sa tragi si tu un cui de curiositate sa vezi cum e si iti zic eu ca o sa te simti bine pe urma cu multa stima din partea mea Sergiu!
emon
publicat @22:23 02 July 2010
Vezi tu, orice ai incerca, de la o simpla tigara, la jointuri sau marihuana, toate sunt droguri, doar ca diferenta dintre ele consta in faptul ca unele sunt mai puternice, ne dau senzatii mai tari, iar altele ne omoara lent, ca sa zic asa.
Toate dau dependenta. Vei fuma o simpla tigara, apoi alta, alta pana cand te vei trezi peste cativa ani ca nu mai te poti lasa de ele. Incepi cu un joint ca ai auzit de la nu stiu ce prieten ca iti da o senzatie “SUPER”. si mai cumperi unul de la magazinul de la coltul blocului si inca unul si inca unul..
Deja o sa ti se para ca nimic nu mai are efect asupra ta, asa ca decizi sa treci la urmatoarea etapa..marihuana, heroina….
Nu conteaza ce iei daca te simti bine.
si asa usor, usor ajungi sa te refugiezi in coltul tau, drogandu-te, uitand de persoanele din jurul tau, uitand de lumea asta. nu vrei sa dai ochii cu realitatea, caci oricum ar fi, lumea drogurilor este mult mai usoara, mai visatoare, mai puternica si plina de emotii….
Asta pana cand iti dai seama, dupa ceva ani buni ca te-ai otravit singur si ajungi dependent de drogurile care te vor ucide intr-un final..
Auras
publicat @21:37 14 April 2011
Asta se intampla daca ai un temperament slab…si o gandire foarte proasta.Sunt fumator si nu ma plang ca nu mai simt la fel..si vreau mai tare,e doar in capu tau daca te tine capu apucate daca nu ..poti ajunge la vena big up
lau
publicat @11:52 08 July 2010
Am cunoscut un barbat cu care imi faceam planuri de viitor si care mi-a marturisit (in momentul in care i-am scris ca nu mai putem continua sa ne vedem pt ca nu intelegeam ce se intampla cu el) ca a fumat zilnic marijuana in ultimii ani (nu stiu cati), dar renuntase de cateva luni.
Iata care erau ‘manifestarile’pe care le-am observat timp de 2 luni:
-uita aproape tot ce ii spuneam si ce-mi spunea (de ex. cati ani aveam, daca mai am frati, surori.. informatii f simple);
Imi spunea ca i-a fost afectata memoria de scurta durata, dar nu era asa – nu mai reusea sa plaseze in timp evenimente din viata lui, nu mai stia cat au durat (cand am incercat sa cumulez anii de munca in diferite slujbe pe care spunea ca le-a avut, am constatat ca ar fi trebuit sa aiba cu vreo 10 ani mai mult decat avea in realitate).
-capacitati intelectuale diminuate semnificativ – facea niste afirmatii care si unui copil istet de 10 ani i-ar fi parut lipsite de logica;
-capacitati de invatare – f slabe – urmase timp de 4 luni un curs pt a deveni instructor auto- i-am vazut niste teste legate de codul rutier- abia a reusit sa scoata 50%;
-comportamente bizare in public si nu numai (stanjenitoare pentru mine, nu pt el care probabil nu mai realiza);
-simtul orientarii redus si el
A avut ignoranta sa pretinda ca memoria o sa-i revina .. asa pur si simplu(cand i-am sugerat sa mearga la doctor)
Pentru mine a fost o experienta devastatoare. Sa ai senzatia ca esti un strain pentru omul de langa tine, sa privesti neputincios cum se raporteaza la lumea exterioara si nu numai, e o grea povara.
Probabil este un caz extrem, dar ar trebui sa dea de gandit consumatorilor si celor tentati de astfel de modalitati de ‘relaxare’.
un om
publicat @23:58 01 October 2010
relaxare sau dependenta ? sunteti nebuni . toti copii rup spice shop`ul in 2 .. de pe la 13 ani chiar sau poate si mai putin .. e normal ? ar trebui interzise chestiile astea. marihuana e o planta , creste din pamant .. de ce sa o interzicem ? de ce ?
mircea
publicat @07:30 30 October 2010
nu va mai dati cu parerea despre iarba daca unii dintre voi nu au habar, nu creaza nici o dependenta si in nici un caz sevraj daca nu mai fumezi, daca vrei sa sti dece este interzisa(este interzisa pt a proteja industria farmaceutica,tutunul,alcoolul, si drogurile grele) urmareste urmatorul documentar: http://stagevu.com/video/qyqhadksqmot (are ro sub)
imi cer scuze daca am incalcat vre-o regula postand link-ul de mai sus
anonim din Gataia
publicat @06:49 14 November 2010
…lucrez de 2 ani in olanda, insa anul trecut saptamanal pe o perioada cam 3 luni, am consumat tigari cu iarba \joint\, alaturi de alti colegi…..eu in final nu am mai facut diferentza intre viata reala si cea virtuala, practic traiesti clipe ciudate, devi depresiv, teama de \ceva fara sens\ din individ sanatos….devi anormal si chiar in perioadele de luciditate realizezi ca ai comportamentul unui labil psihic….ajungi sa-ti doreti ca infernul sa te paraseasca, sa-ti repoti lua tzelurile de odinioara sa poti dinnou sa gandesti pozitiv si sa poti visa la ceva realizabil….e greu sa te restabilesti, …majoritatea nu trec cu brio, si prefera sa consume in continuare…..iar daca reusesti si treci peste acele 2-3 saptamani de tulburari, ESTI CA SI VINDECAT…..in concluzie, NU VA RISCATI SANATATEA, LUCIDITATEA, ..PIERDEREA PRIETENILOR FAMILIEI ETC !!!!
Elijah
publicat @01:19 19 December 2010
Parerea mea ca, consumator este ca Marijuana este relaxare la inceput iar dupa cel mult 1 luna de fumat incepi deja sa devii dependent am citit ca de ce sa te apuci intreba cineva…nu iti trebuie motiv sa te apuci iti spui in gand “bah ia hai sa incerc si io mah sa vad cum e daca toti spun …mama ce marfa e frate asa fain te simtiincearca si tu…eu de ce sa nu incerc ca o singura daca nu o fi foc
. Alti au spus ca au bagat o singura daca…poi daca bagi o singura data e si normal sa nu-ti placa pentru ca nu te poti controla adica nu te poti abtine de la anumite lucruri (obisnuite) si te lasi in totalitate prada drogului dar deja dupa o perioada vei vedea ca realizezi cum si ce trebuie sa faci, ce este bine si ce nu, acum sa nu crede-ti ca va pun sa va drogati doamne fereste nu vreau ca cineva sa faca prostia asta eu incerc sa ma las si abia daca reusesc dar cu bine si cu rau uite ca voi reusi am aproape 2 luni de cand nu am mai bagat nimic si sper sa raman asa
Jack_Black
publicat @21:58 21 December 2010
Marijuana nu provoaca dependeta.Daca deschide drumul spre droguri mai puternice ? Asta depinde de persoana.Nu este vina plantei de cannabis ca tu o sa te apuci de cocaina.Totul depinde de tine.
Vlad
publicat @03:43 13 January 2011
Am cetit pe aici multe comenturi, destule puse in necunostinta de cauza. Vreau sa spun ca maria nu este pentru toata lumea asa ca lasati-o pentru bolnavii de cancer si pentru cei ce fac asta din placere nu din nevoie
A
publicat @15:52 12 May 2011
cunosc o persoana care este consumatoare de iarba absolut in fiecare zi, si rareori de altele mult mai periculoase.nimic nu ii da dependeta. este aceeasi persoana atunci cand consuma(poate doar ma funny)
va povestesc despre aceasta persoana pentru ca desi are 20 de ani abia impliniti, desi consuma droguri…este impresionanta.gandeste mai sanatos decat multi altii care sunt impotriva acestor lucruri. este de o inteligenta cum rar intalnesti. atunci cand el vb..toata lumea tace si asculta pentru ca niciodata nu vb doar de dragul de a vb.
nu sunt pentru droguri sau impotriva lor. v-am povestit acest lucru doar ca sa intelegeti ca drogurile sunt doar pentru anumite persoane, care se cunosc f bine,care au un psihic puternic si care nu folosesc drogurile ca o masura de a scapa din viata de zi cu zi.
desi iarba are riscul cel mai mic de a creea dependenta,acelor persoane slabe, fara autocontrol le va creea.
in definitv…drogurile sunt sau nu sunt pentru tine.