MARIHUANA, drog sau doar relaxare?
publicat @ 19 May 2009 in categoria > antidrog, > dezbateri
Taguri: clubul de dezbateri, droguri, intrebari, marihuana
De mai mult timp sustin o campanie (cu toate ca eu i-as spune altfel) antidrog. Evident ca lumea cand afla asta se asteapta sa fiu un nebun care atunci cand aude de droguri predica furibund din Biblie si-i pocneste cu aracul din gard pe toti cei care pomenesc cuvantul *droguri.*
Si nu, situatia nu este asa, eu nu incerc sa le explic celor care deja se drogheaza, ei stiu deja prin ce trec si au nevoie de ajutor specializat, nu de vorbe, discutii si dezbateri.
Eu incerc sa-i fac pe cei care se gandesc “*ar trebui sa ma droghez si eu, sa vad cum e*” la ce usa deschid, la repercusiuni, la cat de mica este distanta de la “a proba” si pana la “a deveni dependent”.
Una dintre discutiile cele mai aprinse a fost cea legata de marihuana.
Se spune ca marihuana este poarta, este usa pe care daca intri iti este rezervat un singur drum: *dependent de droguri*.
Altii spun insa ca pericolul nu este nici pe departe atat de mare, ca marihuana este doar un mijloc de relaxare inofensiv.
Eu am mai scris despre asta si o sa mai scriu, mi-am exprimat parerea dar asa cum se obisnuieste aici pe blog, dezbatem deschis si nu punem calusul in gura nimanui.
Intrebare simpla (oare?): *este marihuana un inceput al consumului de droguri sau doar un mijloc de relaxare inofensiv?
Razvan
publicat @05:04 20 May 2009
Care 80%?! “Peste 80% din cei chestionati au afirmat ca au inceput sa se drogheze cu marihuana.” Asta era studiu publicat de tine. De aici NU rezulta ca 80% din fumatori trec la heroina! E putin invers. Reciproca nu e valabila. Cel putin nu am vazut niciun studiu care sa spuna asta.
http://www.youtube.com/watch?v=dW1Ngu0×2XA&eurl=http%3A%2F%2Fvideo%2Egoogle%2Ecom%2Fvideosearch%3Fq%3Dmost%2Bdangerous%2Bdrugs%2Bdocumentary%26hl%3Den%26emb%3D0%26aq%3D3%26oq%3Dmost%2Bda&feature=player_embedded
Mai pun asta o data aici. Poate il vede mai multa lume. Dupa cum vezi..se accepta ca e drog…dar de ce e interzis cand e mult mai putin periculos decat altele “legale”(nu am cum sa nu ma leg de alcool..e cea mai buna paralela)???
Le mai pun si pe astea:
http://www.youtube.com/watch?v=oe_6opRXOcg
http://www.youtube.com/watch?v=bPTcYBSygjU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FanQid0bDGk&feature=related
(aici m`a castigat procurorul..are dreptate..dar n`am putut sa nu observ cum o da si el putin la intors la sfarsit…chiar daca nu mai face paralela cu alcoolul…o face cu cafeaua!
)
http://www.youtube.com/watch?v=DTWZ7W5w48s
obama e foarte stanjenit cand vorbeste despre asta. se vede ca vorbeste pt public..pt voturi. sunt sigur ca gandeste mult mai larg de atat..zic si eu..nu dau cu paru!
http://www.medicalmarihuana.ca/alison.html — aici(canada) deja nu se mai pune problema de legalizare..se pune problema de pret..ca la un medicament compensat. Scleroza multipla…se trateaza si cu marijuana(sau cu “pharma-heroin” – alege tu!). Scleroza multipla…provoaca o durere insuportabila in cap..in tot capu..simti ca plezneste..iti explodeaza ochii..lesini de durere! …se trateaza cu marijuana.
http://www.youtube.com/watch?v=K-_qwaCFRes&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FeXcDGsZPH4
Daca nu va plac fetele frumoase sau muzica..dati pe la minutu 5..acolo incepe. Puteti sa cititi si cateva citate..sunt foarte bune. In special ultimul “Bombing for peace is like fucking to virginity!”..desi nu are treaba cu subiectu.
http://www.youtube.com/watch?v=i6zJszt4GoE&NR=1
si unu putin mai amuzant…dar si asta cu date cat de cat exacte.
Cu ocazia asta m`am mai documentat si eu putin. mi`a luat aproape 3 ore sa scriu comentu asta. O sa`mi ceara cabral bani pt hosting.
-, ce treaba avem noi cu obama si cu americani sau canadienii, cand o sa am venele perforate – niciodata! Eu traiesc pe principiul “decat sa`mi intep venele, mai bine mi le tai!”. Si am realizat asta dupa ce am fumat…nu inainte.
Sper sa inteleaga cineva ceva din ce am pus eu aici..nu doar sa se intrebe cat am fumat inainte sa scriu – 2 sau 3..nu mai stiu
“Oare asta este apanajul omului modern? Sa refuze din start argumentele care nu-i convin, sa-si inchida urechile si sa creada pana la disperare in adevarul propriu?” – Cabral, pe blogu lui.
Se pare ca da…asta este..apanajul. Expresia “Urechile inchise” ..apare de cateva ori in articolu ala. Hai sa deschidem ochii macar..daca avem urchile inchise!
McGogoo
publicat @07:12 20 May 2009
nu stiu. am tras o data cateva fumuri dara eram atat de beat incat nu am remarcat nimic.
nici nu m-a tentat.
cred ca deopinde de vointa, de interesul fata de iarba sau tigara sau alcool, depinde de obisnuinta.
nu ma atrage marijuana sau alcoolul.
funez si beau cafea.
mai rara acum ca sta extrem de foarte prost cu banii dar nu ams a renunt la tigari.
si.. da. am cunoscuti care au inceput cu marijuana si au trecut la heroina si/sau ketamina…
Madalin Paul
publicat @07:58 20 May 2009
Intrebare simpla ! Posteaza Cabral sau mai avem de asteptat ?
co22
publicat @09:28 20 May 2009
Sunt oameni care fumeaza .. asa zisa iarba de ani de zile.. si nu sunt dependenti. pur si simplu unii nu inteleg drogurile. marijuana este si va fi in continuare recomandata ca tratament. neuropsihologic. deci nu.. nu e nici pe departe primul pas spre moarte, ci dorintza si atitudinea ta asupra drogurilor este primul pas.
Dragos
publicat @10:14 20 May 2009
Am o gramada de tovarasi care fumeaza si care m-au invitat de atatea ori sa ard un joint cu ei.Dar nu am facut-o.Nu stiu daca din cauza principiilor,sau pentru ca mi-e frica de repercusiuni.Nu cred ca provoaca dependenta.Cred ca totul tine de subconstient…urmariti documentare despre efectul medicamentelor si rolul pe care subconstientul il joaca in toata binefacerea asta.
Meekuu
publicat @10:38 20 May 2009
Spunea cineva mai sus că marijuana este gateway-drug doar pentru anumite persoane (în funcție de IQ/educație/personalitate ).
Sunt consumator ocazional de marijuana de ~10 ani. Ocazional înseamnă fumat în medie de 3-4 ori pe lună sau chiar mai rar în anumite perioade. Nu m-a interesat alt drog, nu sunt/n-am fost niciodată dependent (then again și de fumat m-am lăsat brusc fără prea mari probleme de la 1-2 pachete pe zi). Dependența (cea psihică) cred că-i o problemă care ține de materialul genetic al fiecăruia.
De ce “consum” marijuana ? Pentru că mă relaxează rapid și eficient. În general asta depinde și de plantă/soi (sunt reacții diferite obținute în momente diferite cu plante diferite). Dar punctul comun e relaxarea. S-a întâmplat să mă relaxeze total până la somn și s-a întâmplat ca după să funcționez absolut normal, lucid, singura diferență fiind o stare mai calmă și chiar o atenție mai mare la anumite detalii.
Nu fac “reclamă” produsului. De altfel cred că-i prima oară când spun undeva în online că obișnuiesc să mai fumez din când în când marijuana.
Revenind la dezbatere. Iar sunt de acord c-o afirmație de mai sus. Aia cu alcoolul mai dăunător decât marijuana. Mă rog, sunt parțial de acord pentru că marijuana fumată are destule substanțe toxice pe lângă THC-ul cu care avem noi treaba. Sunt de acord din punct de vedere al dependenței date de alcool vs. dependența dată de marijuana. Am avut neplăcerea să cunosc câțiva alcoolici care efectiv tremurau din toate încheieturile și vomau dacă nu-și primeau paharul de tărie pe la primele ore ale zilei. Sevrajul după dependența de alcool e unul dintre cele mai nasoale, delirium tremens, crize, tot tacâmul.
Despre marijuana se tot fac studii și se scriu o grămadă de rânduri de partea ambelor tabere. E de remarcat totuși că nu a reușit nimeni (și nici nu se mai chinuie nimeni) să demonstreze că putem vorbi de dependență fizică în cazul marijuanei.
Am atâtea argumente pentru a dezaproba “marijuana – gateway drug” încât nici nu știu cu care să încep. Toată treaba asta pornește de la ideea că odată ce consumi marijuana ești tentat să treci la droguri mai puternice.
).
Asta pentru că “puștimea” care au făcut pasul de la a fi “uncool” la a fi mai “cool” fumând marijuana, vor fi tentați de anturaj să facă și următorul pas. Trecerea asta se face exclusiv din cauza persoanei. E ca și cum ai spune că muzica electronică este direct responsabilă de consumul de extasy, mersul la bere cu prietenii este direct responsabil de faptul că fumezi și tot așa. Și din cauza asta ar trebui interzisă și muzica și mersul la bere din cauză că-s dăunătoare. Personal cred că treaba asta este ajutată și de percepția pe care o are tineretul vis-a-vis de marijuana. Ca orice lucru interzis are o anumită doză de “coolness”, doză care ar putea fi redusă prin legalizarea și controlul marijuanei. Experimentul “Amsterdam” a demonstrat că ajută și în domeniul turistic iar “The Land of Choice” se poate aplica cu mai mult success
FILIP IRLANDA
publicat @08:36 22 May 2009
DA FRATE NOTA 1O SI EU FUMEZ DE 2-3 ORI PE SAPT.IARBA DAR TIGARI NU MAI FUMEZ DE 3 LUNI
bodo
publicat @18:35 26 May 2009
10 10 10 10 e foarte concret si foarte bine explicat
San Pedro
publicat @11:23 20 May 2009
Am citit in mare parte comentariile, pro si contra si, ca de obicei, trag aceeasi concluzie cand se discuta despre iarba: Majoritatea persoanelor care nu au incercat si nu au habar despre ce si cum se mananca isi dau cu parerea. Bai fratilor, daca undeva se discuta despre fizica cuantica, eu imi tin gura pentru ca nu am nicio treaba cu domeniul respectiv, voi de ce nu faceti la fel?
Fumez din 1998, am facut pauze si de aproape jumatate de an, am fumat si cate 2 luni in fiecare seara, mai toti prietenii mei sunt “consumatori” de iarba si au inceput tot cam in aceeasi perioada, unul lucreaza la Nokia, doi sunt la Zapp etc. Niciunul nu isi baga in vena, niciunul nu si-a vandut casa pentru iarba, mai toti au familii, copii.
Ce cacat e adevarat in faza aia cu 80% din consumatori trec la droguri mai tari?
Suntem noi, astia de care am amintit atat de norocosi sa ne aflam intre aia 20% care nu trec la droguri tari? WOW! Ma simt atat de unic, ca un fulg de nea!
Eu nu zic ca ar trebui sa fie legalizata, pentru ca ar ajunge la indemana oricui, si la cati idioti sunt in tara asta, exact asta ne mai lipsea… in schimb ar trebui tolerata mai mult, sa nu-ti fie frica pe strada cand ai la tine jumatate de gram.
Sunt curios cati dintre cei care au postat aici baga in ei alcool ca spartii dar stiu sa arate cu degetul pe unul care isi aprinde un cui…
Eu merg pe ideea: Atata timp cat ma lasi in pace, nici eu nu am nicio treaba cu tine, poti sa faci ce vrei tu, sa iti bagi si in cur alcool ca nu ma intereseaza.
Eu merg pe ideea: Atata timp cat ma lasi in pace, nici eu nu am nicio treaba cu tine, poti sa faci ce vrei tu, sa iti bagi si in cur alcool ca nu ma intereseaza… dar cine iti da dreptul sa imi spui ca ce fac eu e rau atata timp cat nu supar pe nimeni, nu ma urc la volan fumat, nu caut scandal etc. Mie imi miroase nitel a ipocrizie!
Flame on!
Cabral Ibacka
publicat @13:27 20 May 2009
Ipocrizie?
Nu.
Stii unde e ipocrizia? Ca in loc sa-si vada de treaba lor, consumatorii de… orice, sustin sus si tare ca e ok. Si daca in cazul lor a fost ok, sau cel putin ei se vad ok, in multe alte cazuri nu e ok deloc.
Daca consumi… fa-o frate, e plamanul/creierul/neuronul tau, dar macar nu mai freca pe toata lumea cu “luati si voi!”.
Pentru ca tu poate esti tare, ai un psihic misto si care te tine acolo unde trebuie, dar altul nu e, si incurajat de tine se apuca… “pentru ca a zis si ala si celalalt ca e safe”.
Aici e problema, nu ca ar incerca cineva sa-i interzica altcuiva ceva.
Una e sa fii consumator, e treaba ta, alta e sa fi evanghelist, pentru ca atunci promovezi. Si asta e altceva.
Si daca tu nu te sui fumat la volan, si nu faci alte tampenii, nu inseamna ca asa sunt toti cei care consuma. Dimpotriva.
Ne rezumam la experienta proprie si credem ca noi detinem adevarul absolut. Sunt insa multe sanse ca acel adevar sa fie doar al nostru.
andrei
publicat @13:55 20 May 2009
@Cabral Ibacka
Pai in cazul acesta nu mai trebuia pornita aceasta discutie, pentru ca era normal ca vor fi si opinii pro MJ. Eu personal fumez tigari normale de f mult timp si nu am incurajat in viata mea pe cineva sa se apuce de fumat, ba chiar le-am spus tuturor ce idiotenie mare este. Nu poti sa pui semnul de egal intre unii dealeri care “propovaduiesc” marijuana si incearca sa faca lumea sa fumeze si un consumator care isi fumeaza linistit tigara lui. pana la urma e alegerea fiecaruia. traim intr-o lume plina de ispite si daca nu stii sa te feresti de ele sau sa le tii sub control, cel mai bine e sa te muti intr-un balon de plastic si sa nu mai iesi de acolo, pentru ca nu prea ai sanse de supravieturire. e ca si cum s-ar interzice vanzarea de masini puternice pt ca sunt unii idioti care danseaza la volan (vezi tarzan) si care nu stiu ce sa faca in momentul in care vad acceleratia. e 100% decizia ta daca mergi linistit pe sosea sau te spargi in figuri (si intr-un final intr-un pom) si mergi cu 200.
San Pedro
publicat @13:59 20 May 2009
Cabrale, arata-mi tu unde am instigat eu lumea la consumat iarba, mie imi scapa?
1. Nu incerc sa conving pe nimeni sa se apuce de fumat iarba! Dimpotriva… cu cat suntem mai putini cu atat se starnesc mai putine valuri pe tema asta. Fratilor, NU VA APUCATI… dar nici nu mancati rahat aiurea având ca argumente poveşti auzite din greseala din gura altora, poate mai habarnisti decat voi. Tot ce vreau e sa fiu lasat in pace sa fac ce vreau cu corpul meu, fara sa ma arate cineva cu degetul.
In fine, abandonez discutia. Se pare ca am inteles gresit termenul “DEZBATERE”… ce dezbatere mai e cand tu pleci din start de la premiza ca Marijuana este nociva si ca este DROG.
Meekuu
publicat @17:07 20 May 2009
Vezi, de asta nu-s de acord cu părerea ta vis-a-vis de subiectul ăsta. Folosești ca exemplu pe cei care au sărit la droguri mai tari, pe cei care se apucă de droguri pentru că “sunt încurajați” de exemple pozitive, pe cei care în general fac tâmpenii atunci când folosesc marijuana.
Asta-i un argument la fel de solid ca cel folosit de anumite persoane împotriva jocurilor pe calculator, împotriva filmelor violente și tot așa. Nu-s oamenii slabi, filmele-s de vină, jocurile, cărțile, muzica, iarba, alcoolul, etc.
Argumentele valide sunt cele care se bazează strict pe cât de nocivă este marijuana pentru organismul uman. Cât de rău face fizic, cum se manifestă dependența fizică, etc. Astea sunt argumentele obiective cu care un punct de vedere devine valid. Cele referitoare la dependența psihică sunt obiective. Pot să fiu dependent psihic și de mirosul de cartofi prăjiți sau de chiloții mei bleu cu dungulițe. Este problema mea.
San Pedro
publicat @11:27 20 May 2009
Erata: Din cauza ca am dat copy/paste o parte a textului apare de doua ori… imi cer scuze.
alex
publicat @11:55 20 May 2009
”Daca vorbim de droguri, mai intai excludem iarba” (Parazitii – Drogurile schimba totul)
San Pedro
publicat @14:09 20 May 2009
Cabrale, arata-mi tu unde am instigat eu lumea la consumat iarba? Mie imi scapa.
Nu incerc sa conving pe nimeni sa se apuce de fumat iarba! Dimpotriva… cu cat suntem mai putini cu atat se starnesc mai putine valuri pe tema asta. Fratilor, NU VA APUCATI… dar nici nu mancati rahat aiurea având ca argumente poveşti auzite din greseala din gura altora, poate mai habarnisti decat voi.
In fine, abandonez discutia. Se pare ca am inteles gresit termenul “DEZBATERE”… ce dezbatere mai e cand tu pleci din start de la premiza ca Marijuana este nociva si ca este DROG.
Mihai
publicat @17:46 20 May 2009
Ma gandesc ca atata timp cat o faci pe banii, timpul si corpul tau este totul in regula. Fac referire si la chestiile mai tari. Eu unul nu am incercat nimic altceva inafara de marijuana si hash, si nici nu am de gand. Desi am avut nenumarate ocazii. De la dealeru’ din Amsterdam care iti sopteste peste umar ‘coca, coca’ pana la amicii care o ard pe extasy si k prin cluburi. Concluzia mea ar fi ca pur si simplu tine de om.
Black
publicat @18:04 20 May 2009
Uite aici m-ai prins!
Recunosc, habar nu am. Deci nu pot care pentru ca sa votez.
De ce nu ne intrebi de tutun???
Ca pe ala il stiu.
Adri
publicat @18:33 20 May 2009
Cand eram in clasa a8a aparuse spotul acela cu “daca nu ai sti, ti-ai da seama ca ma droghez?”. Ei bine, eu aveam deja inradacinata in minte ideea ca am sa incerc, asa ca eu am luat campania aceea ca pe o reclama. Eram teribilista si trebuia sa fiu cu un pas inaintea tuturor celor de varsta mea, asa ca m-am decis sa iau ecstasy. Si s-a intamplat sa iau de vreo 4 ori, asta la varsta de 16ani. Apoi m-am linistit si n-am mai vrut, pentru ca am vazut ca prietenii mei nu mai puteau sa se duca in club fara sa nu se “energezize” inainte.
Cand aveam 18ani am fumat. Eram cu un prieten si m-am speriat mai mult de reactia pe care a avut-o el. El spunea intruna “mama, am avut un vis, eu o sa mor si o sa planga mama dupa mine!”. Am stat sa am grija de el. Mie oricum nu-mi placuse, eram molesita mai mult. De atunci am mai fumat ocazional cred ca de vreo 10ori. Fumat e mult spus, caci eu nu am dat niciodata bani ca sa-mi cumpar. S-a intamplat sa ma aflu in cercuri in care se consuma si am zis sa mai trag si eu 2,3 fumuri. Si de fiecare data mi-am dat seama ca nu-mi place si ca genul asta de relaxare nu-i de mine.
Asa ca eu sunt un caz fericit, pentru ca am incercat, am vazut cum e si chiar si atunci cand mi-a placut, am avut puterea sa spun ca e suficient. Ceea ce ma ingrijoareaza acum e faptul ca am atatia prieteni buni pe care eu ii consider dependenti de marijuana. Care indiferent de momentul zilei, indiferent de stare, care fie ca isi conduc masina, fie ca stau pe bancheta din spate, fumeaza.
Personal, nu cred ca e rau sa incerci, insa trebuie sa-ti evaluezi limitele, pentru ca noi suntem cei care dam masura incercarilor noastre.
LaraCroft
publicat @21:08 20 May 2009
@Sant Pedro
Conteaza f f f mult de varsta pe care o ai, cat de influentabil esti si mai ales de cate informatii detii despre droguri(fie ele “naturale”,barbiturice,amfetamine,prafuri sau naiba mai stie ce) si de cat de mult iti place un drog sau pana unde esti dispus sa mergi…nu a bagat nimeni mana in foc ca 80% din fumatorii de iarba trec la hard-drugs, DAR…intrebarea e : pe cine s-au facut aceste statistici? pe pusti intre 14-20 ani sau pe alte varste, pt ca daca s-a facut unul “la gramada” atunci nu e f relevant…de-asta asa cum am scris si mai devreme…CONTEAZA inainte sa te apuci de ORICE (de la urmat o facultate,ales meserie,insurat/maritat…si consumat droguri) sa fi bine informat si sa iei o decizie “responsabila” ,nu una luata pt. ca asa e “cool” sau sa vad cum e, sau pt ca “toata lumea o face”…pt.ca in cazul alegerii unei meserii gresite o poti schimba ulterior, la fel si-n cazul nevestei sau barbatului, dar in cazul unei decizii gresite in privinta drogurilor-de cele mai multe ori singura schimbare e de la puscarie la morga(fara sa fiu dramatica) . Sunt de acord cu voi ca iarba e cel mai soft, si ca poate fi doar de relaxare,dar asta doar pt. oameni maturi, deja formati ca personalitate, nu pt. pusti dornici sa experimenteze orice…adolescenta e si asa o perioada dificila si confuza pt fiecare…cand decizii gresite se iau muuult mai usor crezand ca lumea e a lor, ca sunt invincibili si ca ei le stiu pe toate,de asta sunt TOTAL de acord cu Cabral ca trebuie sa facem o campanie adevarata impotriva drogurilor nu una doar ca sa dea bine.
San Pedro
publicat @09:46 21 May 2009
În sfârşit un răspuns foarte bun! Mersi Lara Croft! Trebuie să recunosc că ai dreptate, probabil contează foarte mult vârsta şi psihicul… cât despre informare, cred că 2 săptămâni înainte să fumez prima dată am citit pe net tot ce gaseam despre M.J. De la erowid.org până la review-urile la filmul Up in smoke.
Sir Smoke alot
publicat @23:31 20 May 2009
Legalize it !
Razvan
publicat @23:46 20 May 2009
80% DIN DEPENDENTII DE HEROINA DIN ROMANIA RECUNOSC CA AU INCEPUT CU MARIJUANA! NU INVERS! nu poate nimeni sa spuna ca 80% din fumatorii de marijuana trec la heroina! foarte multi oameni din romania au fumat cel putin o data iarba!(asta poate fi considerat ca au inceput cu iarba!!!). daca 80% din ei ar trece la hero, am fi o tara de heromani…HE-ROMANIA!
ThugLifE
publicat @01:12 21 May 2009
Interesanta discutzie … iar cei genu` Adri ash zice sa se abtina sa faca comentarii de genu` am luat extasy … am fumat iarba si nu mi`a placut … nu mai am luat extasy pt ca amicii mei se “energizau” , prb cred ca e in felu` urmator … fumez de vreo 6 ani si kam aproape zilnic evident uneori mai abuzez si rulez 6-7 shtouri!
Daca`mi aduc aminte …deviza multor consumatori este “FREE YOUR MIND” si persoanele comuniste de gen feminin numite Adri nefiind o persoana in cauza sa vb este bine sa faca de asha sa se abtina pentru ca saraca fata nu cred ca a consumat si parerea mea este ca vorbeshte din auzite !
Ar trebui sa se faca un sondaj in care sa se demonstreze ca nu provoaca …sau provoaca dependentza!!
POt sa nu fumez 2-3 luni nu simt nevoia sa ma “relaxez”.
Cea mai mare prb a noastra ca popor este ca avem mintzi incuiate si suntem condusi de un sistemm comunist care face mii de reclame pt a vinde alcool.Dc facem asta … pt guvernu` nostru (comunist) nu ne`ar permite sa fim toleratzi (pt ca deciziile care le luam ne privesc personal) dar in skimb suntem instigatzi sa devenim consumatori de bere , vin sau mai stiu eu ce !Mai bine s`ar opune guvernu consumului de alcool ca datorita lui la STIRILE DE LA ORA 5 majoritatea persoanelor care fac acte antisociale sunt BETZIVI . Dar drogatzii unde sunt ?
Parerea mea este ca ar trebui tolerat consumul (viata ne priveshte personal)!! NU PROVOACA DEPENDENTZA si referitor la ce a zis Razvan mai sus ash spune … Vezi u Razvane … persoanele mai sus mentionate de tine au vrut sa`si depaseasca limitele asta e prb lor si nu uita ca este o discutzie despre CANNABIS nu despre HEROINA. Eu unu sunt pr tolerarea DROGURILOR USHOARE !!
P.S Oare va intrebatzi ce vanzari au magazinele gen SPICE SHOP ?
barbarianus
publicat @10:36 21 May 2009
sunt foarte curios ce varsta ai.
sunt curios daca stii ce e ala comunism
MusicThought
publicat @03:19 21 May 2009
Daca de la “iarba” ajungi la un drog mai puternic, clar ca n-ai caracter… iar cel care devine depedent de MJ, este clar un idiot!
Citez: “[...]dar macar nu mai freca pe toata lumea cu “luati si voi!”[...]”
“cei frecati” sunt cei care “put” a “prostie”… si uite asa “cad in plasa”… am “vazut” dealer-i care nu au pus gura niciodata pe vreun drog…
Rodica
publicat @08:52 21 May 2009
Cred ca ar trebui sa stabilim ipotezele, ca mi se pare ca ne incurcam in explicatii. In primul rand ar trebui spus ca Mj nu creeaza dependenta. Si cand vorbim de consumatorii de iarba care trec la altceva mai tare, nu cred ca Mj e cauza, discutia ar trebui indreptata spre factori cum ar fi: anturajul, lipsa de informatii, teribilismul, etc.
Mi se pare incorecta abordarea, daca fumezi iarba exista sanse foarte mari sa ajungi dependent de droguri tari.
barbarianus
publicat @10:34 21 May 2009
eu cred ca atunci cand dai toti banii pe care ii ai, muncesti pt iarba, deja te dor gingiile,te uiti cu jind la o sticla de tusin, stai singur si bagi un cui….. se cheama dependenta.
“faci ce vrei dar stii ce faci?”
Cardreader
publicat @10:56 21 May 2009
De ce apare doar cateva comentarii din cele 86?
Meekuu
publicat @11:28 21 May 2009
Văd că se face foarte des confuzie între dependența fizică și cea psihică.
Dependența fizică este cauzată de lipsa substanței din organism și rezultatul este un sevraj (de multe ori puternic). Dependența fizică este influențată doar de toleranța organismului la substanțele respective. Asta înseamnă că nu poți spune “nu pot să devin dependent fizic de alcool”. Este de ajuns să depășești limita de toleranță pentru o anumită perioadă de timp ca să devii dependent.
Dependența psihică nu poate fi cuantificată la fel de ușor. Lipsa substanței din organism nu creează sevraj. Dependență psihică poți să dezvolți și pentru uitatul la TV, internet, etc. Ține de personalitatea fiecăruia, de modul de-a gândi, etc…
Strict din punctul ăsta de vedere dezbatarea nici nu-și are rostul. Dependența fizică nu a fost demonstrată și în mod clar orice abuz, în orice domeniu, are efecte negative.
Cât despre partea “primul pas către drogurile mai tari” iar se pleacă de la o premisă greșită. Nu poți să faci “backtracking”, să-i întrebi pe toți consumatorii de droguri mai tari dacă au început sau nu cu marijuana și să tragi după aia concluzia că “80% din fumătorii de marijuana ajung dependenți de droguri mai tari”. Este absolut stupidă concluzia.
Mai jos, câteva link-uri despre dependență fizică/psihică :
http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_addiction
http://www.who.int/substance_abuse/terminology/definition1/en/index.html
Și un eseu arhicunoscut al lui Carl Sagan :
http://marijuana-uses.com/essays/002.html
Ciupanezul
publicat @14:03 21 May 2009
Marijuana e ca tutunul. Am incercat si nu mi-a provocat dependenta. Bine, daca asa se numeste faptul ca odata la 2-3 saptamani, pe la ziua de salariu, imi mai permit “una mica” cu prietenii, atunci nu stiu. Senzatia e tare!
Sunshine
publicat @19:04 21 May 2009
Mie una mi se pare un post bun.Lumea din tarisoara noastra scumpa si draga fumeaza marijoana ptr ca e la moda.Sunt oamenii care da fumeaza marijuana ptr relaxare,dar nu o fac zilnic.Magazinele spice shit sunt o prostie.Am avut ocazia sa stau pe o terasa care era la 50 de m de respectivul magazin,pai intra copiii cu ghiozdanele in spate?vine omu disperat sa iti ceara foc sa isi aprinda jointul in mijlocul strazii?Marijuana poate provoca dependenta …. in contextul in care ajungi sa o fumezi zilnic si sa tremuri de fericire cand ai asa ceva …. si poti sa o folosesti strict ptr o relaxare,o data pe luna,o data pe sapt,cand pana mea vrei tu.Da nu imi zi mie ca nu esti dependent cand tragi zilnic ca dormi mai bine,ca mananci mai bine,ca gandesti mai usor.Nu consider marijuana neaparat un drog,hasisul in schimb da.Baga frate la iarba in tine pana crapi,daca o faci ptr ca te simti tu bine si iti cade tie bine si sti sa te controlezi pe tine,nu o fa ca e la moda si sa pari mai interesant
fernoss
publicat @08:06 22 May 2009
Citat: Nu consider marijuana neaparat un drog,hasisul in schimb da.
Huh? Esti sigur/a ca stii care e diferenta intre cele doua?
calin
publicat @19:20 21 May 2009
Marihuana nu creaza dependenta fizica, dar poate creea dependenta pshica!
Am fost fumator de M timp de mai bine de un an si atunci cand am zis e destul nu am avut nici un fel de problema. Din cand in cand mie dor de feeling-ul pe care aceasta ti-l da dar nu am mai fumat.
Dupa mine pericolul cand incepi sa fumezi iarba este ca poti deveni tentat sa incerci si ceva mai tare bazandu-te pe faptul ca iarba nu ti-a creea dependenta si prin urmare nici altele nu o vor face. Depinde de fiecare daca face pasul sau nu. Cred ca cei cu capul pe umeri nu o vor face.
Meekuu
publicat @20:04 21 May 2009
Exact ce spuneau si altii inaintea mea. Daca treci la altceva mai tare bazandu-te pe faptul ca nici altele n-o sa-ti creeze dependenta e o dovada clara de prostie. Deja imi aduce aminte de “warning-urile” celebre de la americani.
Iulia
publicat @00:16 22 May 2009
Sincer, nu pot sa afirm 100% ca MJ creaza dependenta,pt ca cele 2-3 fumuri pe care eu le’am tras “ca sa vad cum e”, nici nu m’au relaxat, nici cu m’au detasat de problemele cotidiene, nimic.
Asa ca io zic in felul urmator, fiecare cu plamanu`/capu’ lui, dar daca MJ nu creaza dependenta de la primul cui ajungi la al doilea, la al treilea…?
Acum o sa sariti ca lupii pe mine si o za ziceti: DE’AIA CA NE PLACE SI NE RELAXEAZA!
Sunt o mie si una de “produse” care ne relaxeaza si cu toate astea de foarte putine ori le “refolosim” in situatii de maxima tensiune ca sa ne eliberam.
In loc sa fumam un cui am putea face o baie calda cu sare de baie de pin si levantica apoi un ulei de coriandru, busuioc si eucalipt, si suntem ca noi, nu?!
E o chestie ce marea majoritate nu o intelege.
Daca un om cu capul pe umeri care nu greseste nimanui cu nimic si nu cauta sa faca pe teribilul zice ca MJ nu creaza dependenta, e buna, te relaxeaza, etc. un pusti cordit care vrea sa fie vedeta turmei ce’o sa faca?!
O sa ia alocatie si o sa fuga repede sa’si ia si el d’un cui sa le arete prostilor de la coltul blocului cat e el de emancipat si cum se relaxeaza el. Si cum creierasu’ lui amortit nu il duce la mai mult, o sa vrea sa incerce altceva si altceva, ca deh o viata ai si aia merita traita, nu?
Dar oare merita traita cu capul in nori? Fara sa te gandesti la consecinte?!
Vad multi care vor sa se legalizeze drogurile usoare.
Ca ce chestie sa se legalizeze? Ca orice inconstient sa aiba acces liber la ele???
Nu, nu, nu si nu!!
Refuz sa cred ca intr’adevar vreti asta dragilor!!
Trebuie facuta o campanie anti’drog pt tineret,pt toti pustanii care cred ca drogurile te fac mai “bengos” sau te relaxeaza sau mai stiu io ce minuni va debiteaza capul.
“Maturilor” care sunteti!!!
fernoss
publicat @08:08 22 May 2009
Perfect! Ai dreptate in totalitate. “Trebuie facuta o campanie anti’drog pt tineret,pt toti pustanii care cred ca drogurile te fac mai “bengos” sau te relaxeaza sau mai stiu io ce minuni va debiteaza capul.”
Asa. Si cum propui sa se faca aceasta campanie fix pe targetul pe care il descrii?
vert
publicat @18:15 22 May 2009
Alta care vorbeste din auzite…Lasati bai fratilor parerile astea pentru copiii vostri,nu mai veniti aici sa ne spuneti ca in loc de marijuana poti sa faci o baie calda.Vorbesti de parca marijuana ar fi fumata numai de copilul din exemplul tau…Iarba este perceputa ALTFEL de fiecare individ! N-ai cum sa-i dai o definitie obiectiva.
chris
publicat @21:29 23 May 2009
Mda… Am incercat o data si in afara de senzatia acuta de foame,NADA…
Cred ca totul tine de anturajul si psihicul fiecaruia.M-am lasat de fumat acum 11 ani(un pachet jumate,2 pe zi si m-am lasat brusc)in jurul meu se fumeaza zilnic,dar nu am mai fost tentat.
Cred ca multi se apuca de asa ceva pentru ca e interzis,pentru ca e “cool”,”trendy” sau cum se mai spune…
Alcoolul si tigarile sunt drogurile care fac cei mai multi adepti in rindul minorilor dar nu am vazut vinzatori care sa legitimize copii care cumpara asa ceva!:(
Oigen
publicat @23:49 23 May 2009
E o metoda de relaxare nu cred ca duce la dependenta catre alte droguri. Depinde de fiecare daca vrea ceva mai tare, tot din dorinta de cunoastere precum a facut-o la marijuana. Daca era vorba asa, inseamna ca daca bei o bere o sa ajungi sa consumi vodka.
E doar relaxare si dorinta de cunoastere.
Moksha
publicat @11:55 24 May 2009
Servus dragii mei,
Uite un subiect interesant! Punctul meu de vedere este un pic diferit.Dar o sa expun cateva idei si vedem ce iese:P
. Apoi, pentru ca am vrut sa stiu ce e cu marihuana asta
, am incercat. Eram acasa, anul asta de Revelion si am fumat 3 seri in continuu.
e ca daca drogurile s-ar legaliza, in primul rand, ar disparea cele sintetice si cele care te distrug pentru ca nu s-ar mai scoate bani din ele
si in al doilea rand lumea ar fi mai pasnica( nu-i asa ca-i iubiti pe toti cand fumati iarba?:)). Nu ar mai exista tentatia incalcarii legii.
sau sa traiesc inteligent?

Ei bine, pentru mine nu conteaza cine si ce face.Din punctul meu de vedere, fiecare e liber sa experimenteze ce vrea atata timp cat o face responsabil si nu lezeaza pe nimeni.
In primul rand, nu sunt consumatoare. Niciodata nu am inteles de ce sa fumez (orice).Pot sa afirm ca am fost un copil responsabil si nu am fost tentata niciodata sa ma dau in stamba. Aici sunt de acord cu LaraCroft, care spunea mai sus ca totul tine de maturitate.
Totusi, ca sa nu judec in necunostiinta de cauza, am experimentat. Cum?
Prima data,AM SIMTIT NEVOIA sa trag un fum dintr-o tigara normala.Era anul trecut si aveam 21 de ani. Am inteles de ce nu mi-a placut.Ceva imi spunea ca e lipsit de sens
Nu am simtit nimic deosebit!Adica,toate senzatiile pe care le-am trait, le pot simti foarte simplu dupa 10 minute de meditatie!!!
Sunt anumite lucruri pe care lumea nu le stie despre droguri, cred eu foarte importante.
Drogurile, in special iarba, au fost folosite de indienii sud americani in ritualurile lor. Si nu doar de ei. Foarte multi shamani folosesc iarba. Care este scopul? Iarba si alcoolul, te duc foarte repede in supraconstient!!!Si de aceea multi spun ca au halucinatii.De fapt, ce vad ei, sunt lucruri pe care constientul nu le poate percepe. Doar ca experienta asta se face sub supraveghere si cantitatea trebuie sa fie foarte atent gandita.
O alta idee care imi place mie mult
Partea nasoala e ca o cantitate prea mare sau un constient bolnav, pot sa afecteze neuronii.Pur si simplu, iti mor neuronii pe capete:))!Si atunci, te gandesti : sa mor prost
Asadar, concluzia mea este ca marihuana relaxeaza…te duce in alta stare de constiinta dar da dependenta PSIHOLOGICA.Adica,vine doctorul si zice: frate, asta da dependenta!Si tu crezi
Deci( @Cabral ) drogurile care aduc violenta, sunt cele sintetice.Dar cine recunoaste ca se fac drogurile pentru a controla populatia? Ganditi-va macar la asta! Industria drogurilor e una foarte puternica si cuiva ii convine sa faca bani si sa se joace cu mintea noastra:)!
In fine…ma enerveaza ca tre sa scriu…vreau o dezbatere live
V-am pupat si va doresc sa fumati in liniste si macar atunci sa-i iubiti pe toti!
vert
publicat @15:40 24 May 2009
VREM SA INCEPEM MISCAREA CONTRA Statului!DACA SI TU ESTI ANTIVOT ALATURA-TE SI HAI SA NE MISCAM ! Add ym : antivotromania