cabral.ro

MARIHUANA, drog sau doar relaxare?

De mai mult timp sustin o campanie (cu toate ca eu i-as spune altfel) antidrog. Evident ca lumea cand afla asta se asteapta sa fiu un nebun care atunci cand aude de droguri predica furibund din Biblie si-i pocneste cu aracul din gard pe toti cei care pomenesc cuvantul *droguri.*

Si nu, situatia nu este asa, eu nu incerc sa le explic celor care deja se drogheaza, ei stiu deja prin ce trec si au nevoie de ajutor specializat, nu de vorbe, discutii si dezbateri.
Eu incerc sa-i fac pe cei care se gandesc “*ar trebui sa ma droghez si eu, sa vad cum e*” la ce usa deschid, la repercusiuni, la cat de mica este distanta de la “a proba” si pana la “a deveni dependent”.

Una dintre discutiile cele mai aprinse a fost cea legata de marihuana.

Se spune ca marihuana este poarta, este usa pe care daca intri iti este rezervat un singur drum: *dependent de droguri*.
Altii spun insa ca pericolul nu este nici pe departe atat de mare, ca marihuana este doar un mijloc de relaxare inofensiv.

marihuana - drog sau relaxare?

View Results

Loading ... Loading ...

Eu am mai scris despre asta si o sa mai scriu, mi-am exprimat parerea dar asa cum se obisnuieste aici pe blog, dezbatem deschis si nu punem calusul in gura nimanui.
Intrebare simpla (oare?): *este marihuana un inceput al consumului de droguri sau doar un mijloc de relaxare inofensiv?

166 comentarii

  1. Grasu the smoker

    publicat @11:34 19 May 2009

    Pura Relaxare!!! Cat mai multa!!!

    Raspunde

    • cabral

      publicat @14:56 19 May 2009

      Asa, asa, sa fie si multa, nu ajunge ca e… :p

      Raspunde

    • Grasu the smoker

      publicat @22:32 21 May 2009

      Iti trebuie multa s-o arzi la bong!

      Raspunde

  2. andrei

    publicat @11:49 19 May 2009

    clar doar un mijloc de relaxare inofensiv atata timp cat la capatul neaprins al tigarii sta cineva cu capul pe umeri cat de cat. faptul ca fumezi o tigara odata la cateva luni nu are cum sa iti dea dependenta. daca insisti si fumezi zilnic si din ce in ce mai mult, e posibil sa treci la droguri mai tari, dar vad destul de mica posibilitatea asta. din toate studiile pe care le-am citit, marijuana este mai putin nociva decat tutunul (consumul de tutun e interzis in locurile publice din olanda, dar cel de marijuana nu) sau alcoolul. plus ca efectele asupra psihicului sunt total diferite. in timp ce marijuana iti da o stare de relaxare si lene, alcoolul duce de multe ori la stare de nervi accentuata ce conduce uneori la certuri/batai din orice motiv idiot.

    Raspunde

  3. Rodica

    publicat @12:07 19 May 2009

    Daca cititi definitia marijuanei de pe site-ul ANA o sa vedeti ca “Dependenţa fizică de substanţele active din cannabis nu a putut fi demonstrată până în prezent. Aparent, nu există simptome de sevraj fizic pur după oprirea consumului” si plus ca se poate “abandona consumul de cannabis fără a suferi de simptome de sevraj psihic, timp de mai multe săptămâni/luni”. Am spus asta ca sa nu ziceti ca sunt subiectiva. Deci? mai poate fi considerat un drog? Eu cred ca ar trebui sa ne deschidem ochii si sa incetam sa mai bagam marijuana in aceeasi oala cu drogurile adevarate.

    Raspunde

  4. victor

    publicat @12:09 19 May 2009

    ar trebui cautat un studiu/sondaj sa vedem cati au ramas doar la iarba si cati au trecut mai departe si dece?

    Raspunde

    • cabral

      publicat @13:24 19 May 2009

      Exista, o sa-l postez si vom discuta si pe marginea lui.

      Raspunde

  5. Sadd

    publicat @12:09 19 May 2009

    Am eu destule pe cap..sunt destul eu cu capul..daca iau si droguri..sigur o sa ma relaxez..lungit…cu mainile pe piept

    Raspunde

  6. andrei009

    publicat @12:13 19 May 2009

    de acord cu andrei
    uite ce zice si teo (cafedeko) http://www.youtube.com/watch?v=YsPxLxKmqtI

    Raspunde

    • Danutza

      publicat @18:13 19 May 2009

      sunt geniali aia de la deko :) )
      bun exemplu de raspuns la acest post :) )

      Raspunde

  7. Moroi

    publicat @13:25 19 May 2009

    Fact’s
    1) La o tigara “normala”, nicotina iti da dependenta, si gudronul este ala care “te omoara”. Marijuana nu contine nici una nici alta.
    2) Pe glob mor anual 400.000 de oameni din boli cauzate de fumat. 0 din cauza marijuanei/canabisului
    3) Alcoolul iti creeaza stari mult mai violente/agresive decat “iarba”, dar totusi este permis.

    Concluzii
    Sustin ce a zis Andrei mai sus.Conteaza cine se afla la capatul stins. Si DA sustin campania ta “Spuneti NU drogurilor”, dar tinand cont de cele zise mai sus oare marijuana chiar este un drog ??? Oare chiar ne f… creierul mai rau decat o sticla de “whiskas”. Ca o persoana care le-a incercar in viata lui pe toate, si care a avut lungi sejururi pe la Amsterdam, eu zic ca NU se poate numi drog. (in unele state din state :) se foloseste in spitale). Daca interzicem canabisul, de ce permitem alcoolul sau tutunul. Nu suntem putin cam ipocriti? Care sunt criteriile de care tinem cont de fapt? Hai sa va zic eu cum vede un baiat simplu treaba asta (se poate sa ma insel):

    Cat timp marii producatori de tigari si alcool (unde se invart maaari sume) sunt America si/sau Marea Britanie, acestea vor fi mereu permise. Se interzic asa numitele “droguri”, pentru ca daca ar fi permise tari ca Maroc, Columbia, Venezuela, Mexic vor ajunge SUPER-PUTERI mondiale si asta nu este dorit de nimeni. Cred ca totul este la capitalism impus cu japca si nimanui nu-i pasa de fapt ce chestii “fac rau” de fapt. Repet ca nocivitate sunt mai agresive alcoolul si tutunul…dar totusi sunt permise. Cat despre drogurile cu adevarat tari si impure ca heroina, sunt total contra si dau dreptate “oamenilor legii”. Dar aici este o dezbatere despre marijuana si eu cred ca mi-am argumentat-o suficient. RESPECT..

    Raspunde

    • Sabotor

      publicat @14:47 19 May 2009

      Moroi, nu alcoolul iti creeaza stari violente, ci caracterul omului, felul in care a fost crescut. Nu-mi zi acum ca absolut toti oamenii beti pe care i-ai vazut au fost agresivi… si nu-mi vine sa cred ca n-ai vazut om agresiv fara sa fi baut un gram de alcool. De ce toti astia care faceti propaganda marijuanei va legati de alcool (sau tigari)? Sunt nocive, nu sunt bune, dar macar cei ce le consuma recunosc ca dau dependenta si te omoara intr-un final. Din punctul asta de vedere, ipocrizia e de partea celor care fac reclama marijuanei. Si BTW, alcoolul (ma refer la vin, bere, etc, nu alcool pur) in cantitati mici, e benefic.

      Iar partea a 2-a cu posibilele super puteri Mexic, Columbia, Venezuela si Maroc, nu te supara, sunt vise de drogat.

      Raspunde

    • andrei

      publicat @15:48 19 May 2009

      @sabotor: am vazut multi oameni care sunt agresivi si fara sa bea, dar am vazut si multi care scot ce au mai urat in ei cand dau de alcool. eu nu ma leg de alcool si tigari decat ca paralela cu marijuana: ambele sunt mai nocive decat aceasta din urma. Repet: si alcoolul si marijuana sunt ok atata timp cat bei/fumezi si esti cu capul pe umeri. daca nu stii sa spui stop, si bomboanele silvana sunt periculoase. nu vorbeam de excese, vorbeam de consum controlat strict cu scop de relaxare.

      Raspunde

    • Sabotor

      publicat @16:27 19 May 2009

      Andrei, hai sa stabilim o chestie: cand spui ca alcoolul e mai periculos decat marijuana, hai sa folosim si niste unitati de masura, nu? Ca evident, un butoi de bere e mai periculos decat o tigara de marijuana. Dar sa nu-mi spui ca un pahar de bere e mai periculos decat o tigara cu marijuana. Si da, depinde de omul care bea/fumeaza – pe unul cu capul pe umeri nu-l vei vedea mort de beat zilnic si nici fumat tot timpul.

      Vorbind de consum numai cu scopul de a te relaxa, trebuie sa stabilim niste limite iarasi. De cate ori vrei sa te relaxezi pe saptamana/luna? Unde e limita intre relaxare si dependenta? – Da dependenta, lasati basmele.

      Dar intrebarea lui Cabral era alta, si anume e doar un mijloc de relaxare, sau primul pas spre droguri mai tari. Ei bine, din 4 pufaitori pe care-i cunosc personal, 3 au incercat droguri mai tari. Si se gandesc serios sa mai incerce. Ca nu devin ei dependenti dupa o doza. Ca ei n-au cum sa devina dependenti, pentru ca ei stiu ce fac.

      Raspunde

    • andrei

      publicat @16:43 19 May 2009

      am spus de la inceput ca vorbim de o tigara din cand in cand (sa zicem una la 2 luni). evident ca nu dscutam de excese. asa cum spuenam si in primul post, excesul poate duce la o dependenta indiferent daca vorbim de marijuana, alcool, bomboane sau internet.
      in legatura cu prietenii tai pufaitori, acelasi raspuns pe care i l-am dat si lui cabral: faptul ca au incercat droguri mai tari nu e o consecinta a faptului ca au fumat marijuana, ci a faptului ca ei isi doresc asta si nu fac diferenta intre drog cu rism minim (marijuana) si drog cu risc ridicat (oricare altul).
      eu nu incerc sa incurajez consumul de niciun fel de drog (implicit iarba) in niciun caz. tot ce spun e ca poti sa fumezi din cand in cand, sa te relaxezi si sa nu devii dependent sau sa treci pe alte droguri. eu am destul de multi prieteni care au fumat din cand in cand si absolut niciunul nu a trecut pe altceva. oricum, exemplele sunt foarte subiective. am tot citit de oameni care au murit pentru ca au jucat prea mult WOW, dar acestea sunt extreme, care nu stiu sa spuna STOP.

      Raspunde

    • Sabotor

      publicat @17:51 19 May 2009

      Andrei, tu chiar crezi ca cei ce ajung la droguri tari, direct cu cocaina incep? Asta e problema, se gasesc multi care fumeaza, se simt bine, vor sa incerce si alte stari, si trec la alt drog. Oarecum, marijuana, chiar daca ar fi sau nu nociva, netezeste drumul spre alte droguri.

      Raspunde

    • andrei

      publicat @18:04 19 May 2009

      nu neg acest lucru, vreau doar sa spun ca “netezeste” drumul spre alte droguri celor care vor sa le incerce. e ca si cum ai spune ca berea netezeste drumul spre alcoolism. (scuze ca fac iar paralele cu alcoolul) E adevarat ca o parte din cei care fumeaza marijuana o fac doar ca inceput pentru drogurile tari ce or sa urmeze. eu dau exemplul meu. fumez doar pentru relaxare, destul de rar (nu am mai fumat de 6 luni si nu duc lipsa, iar pana atunci fumam cam o data la 3 luni) si nu m-am gandit niciodata sa trec la ceva mai tare.

      Raspunde

    • Moroi

      publicat @19:26 19 May 2009

      SaBOTOR esti pe langa problema tati. Tu nu intelegi nimic. Saracul Andrei incearca sa-ti explice cu argumente frumoase si obiective (asta nu-l face un drogat), dar tu o tii pe ata pana in panzele albe.

      Raspunde

    • Sabotor

      publicat @22:22 19 May 2009

      Moroi, argumente frumoase si obiective in sprijinul…. a ce? Ce ai inteles tu din toata discutia mea cu Andrei? Cred ca tu esti pe langa toata discutia mea cu Andrei?

      Andrei, asta esti tu. Tu poate fumezi pentru relaxare, la fel cum beau si eu cate o bere cand merg in oras ;) Dar, (poate m-am invartit si eu in cercurile gresite) la cei ce-i cunosc eu nu se mai pune problema de fumat de relaxare. Chiar si cel ce nu a incercat droguri mai puternice (si inca nu e tentat, zice el) fumeaza foarte des marijuana. Si stii cum a inceput totul? Cu o tigara o data la cateva luni, desigur pentru relaxare. Acum se relaxeaza saptamanal. Dar da, depinde de om, daca esti slab ai o multime de ispite. Poti cadea in patima alcoolului, tutunului, jocurilor de noroc. Niciuna nu e buna. Dar asta nu face iarba mai buna. Nu poti spune ca un rau e bun numai pentru ca exista un rau mai mare.

      Raspunde

    • andrei

      publicat @23:30 19 May 2009

      nici nu am de gand sa spun ca un lucru rau e mai bun decat alt rau. tot ce spun e ca tot ce inseamna relaxare (tutun, alcool, iarba, dulciuri, intenet, jocuri pe calculator, jocuri de noroc etc) devin lucruri nasoale DOAR daca cel care le practica/consuma nu stie sa isi impuna o limita care sa desparta relaxarea de dependenta. Daca poti sa faci asta, orice lucru nu e absolut nociv prin definitie poate ramane foarte bine doar relaxare. Intrebarea de la care am plecat a fost: e marijuana doar o cale catre drogurile mai tari? si raspnsul e clar: NU! Atata timp cat reusest sa tii totul sub control.

      Raspunde

    • andrei

      publicat @23:32 19 May 2009

      orice lucru CARE nu e absolut nociv prin definitie poate ramane foarte bine doar relaxare

      Imi scapase un cuvant :)

      Raspunde

    • Sabotor

      publicat @00:44 20 May 2009

      OK Andrei, aceste lucruri devin nocive doar daca cel care le consuma nu stie sa-si impuna o limita. Acum, spune-mi te rog, cati dintre cei ce beau ocazional alcool ajung alcoolici si cati dintre cei ce fumeaza ocazional, sa se “relaxeze” (nu aia care au tras o data un fum si gata) ajung sa fumeze mult mai des…. Si asta in conditiile in care in Romania gasesti iarba destul de greu (in sensul ca nu o gasesti pe toate gardurile). Poate vine si Carbal cu graficul ala care arata cati dintre fumatorii de marijuana trec la droguri mai tari. Nu de alta, da’ din cate tin eu minte, procentul e destul de ridicat. Dar stiu cum e, Andrei tu crezi ca tie nu ti se va intampla. Pentru ca tu esti destept. Nu te pacaleste iarba pe tine. Asa cred toti.

      Raspunde

    • andrei

      publicat @10:01 20 May 2009

      discutia devine deja amuzanta. cred ca orice om de pe lumea asta a baut de cateva ori, si cred ca procentajul de transformare in alcoolici e infim. nu ma dau destept, ma dau doar in stare sa nu devin dependent. drept urmare prima data am baut acum vreo 11 ani si nu sunt alcoolic, si prima data am fumat MJ acum vreo 5 ani, si ghici ce: nu am nicio dependenta. hai sa incheiem te rog discutia aici. tu ai parerea ta, eu o am pe a mea si vad ca in ciuda argumentelor aduse de amandoi niciunul dintre noi nu isi va schimba opinia.

      Raspunde

  8. Roxana

    publicat @13:35 19 May 2009

    …cred ca depinde de fiecare in parte…daca alege sa mearga mai departe sau nu…daca alege sa incerce si alt tip de drog sau nu…nu cred ca e o regula general valabila…personal n-am incercat vreodata, n-am avut aceasta curiozitate…

    Raspunde

  9. pepe

    publicat @13:49 19 May 2009

    Trebuie o calatorie prin Amsterdam. Acu’ doua saptamani am fost.Mi s-a parut o idee buna legalizarea marihuanei, dar neaplicabila la noi. Avem prostul obicei sa exageram, cand primim cate o libertate.Aia erau drogati si beti dar se manifestau in grupul lor si nu se luau te tine. Iti dai seama la noi cum ar fi..? Deja mi se face frica.

    Raspunde

  10. dreamer

    publicat @13:50 19 May 2009

    Depinde din ce motive o faci, si, cum zic si ceilalti, cine esti. Daca o faci pentru relaxare intr-adevar… apropo, marijuana este indicata medical in anumite boli pentru a relaxa muschii (scleroza in placi). Eh in cazul asta nu numai ca nu e un lucru rau, ci chiar ceva care ajuta. Daca insa o faci fiindca te urasti, urasti viata si lumea in care traiesti, atuncea intr-adevar e o problema si e foarte probabil ca marijuana e numai inceputul.

    Apreciez campania ta impotriva drogurilor. Insa daca vrei sa fii credibil (si eficient) nu poti aborda totul engros. Nu imi face impresia (din ce scrii in general) ca poti fi convins ca sint situatii in care marijuana e fie inofensiva, sau chiar un lucru bun. Si cu asta pierzi poate suportul unor oameni care te-ar putea sustine. Diferentiate!

    Imi pare rau ca nu mai pot scrie asa de limpede in limba romana si nu pot sa exprim exact ce vreau :(

    Raspunde

  11. Bogdan

    publicat @13:57 19 May 2009

    De acord cu antevorbitorul care spune ca, atata timp cat la capatul neaprins al tigarii exista si creier, marijuana ramane cel mult o distractie inofensiva. Eu am fumat, la Amsterdam, de curiozitate. I-am testat efectul, a fost interesant, dar asta nu m-a facut sa caut in continuare prelungirea acestui efect sau lucruri mai “tari”.
    Si cred ca legalizarea ei ar avea efecte benefice pentru buget, pentru o seama de oameni care -medical- au nevoie ( cred ca morfina care se administreaza intravenos este mai daunatoare, dpdv chimic), si pentru relaxarea, din cand in cand, a corporatistilor.
    Parerea mea…

    Raspunde

  12. Cardreader

    publicat @14:07 19 May 2009

    E relaxare..evident pentru oamenii care constientizeaza limitele.
    Eu m-am simtit ciudat intr-un mod relaxant, nu total relaxat.
    Insa toti cei pe care ii stiu ca fumeaza se relaxeaza. Si nu sunt dependenti.

    Raspunde

    • cabral

      publicat @14:58 19 May 2009

      Daca nu-s dependenti atunci e bine.

      Dar stii cand iti dai seama ca esti dependent, nu? Cand decizi sa te lasi.

      Raspunde

    • Cardreader

      publicat @15:16 19 May 2009

      Daca se fumeaza din cand in cand, nu se poate numi dependenta.
      Daca mananc nutella odata pe luna, apoi nu mai mananc, ca asa vreau eu, as putea sa spun ca m-am lasat de nutella?

      Raspunde

    • denisse

      publicat @01:44 21 May 2009

      @cabral : iti dai seama ca esti dependent atunci cand a trecut putin timp de la ultima “doza” sa ii spunem, si simti nevoia de alta

      Raspunde

  13. Andrei

    publicat @14:11 19 May 2009

    Prima oara am poştit un joint acum doi ani… acum am aproape 18 şi deşi am avut ocazia să încerc (în sensul că prin jurul meu se consumă) de la ketamină până la LSD, nu am făcut-o…

    Ce zici, e primul pas către moarte sau nu?

    Raspunde

    • cabral

      publicat @14:57 19 May 2009

      @ Andrei – prima oara au postit un joint la 15 ani. Acum sunt morti. Toti trei. Prietenii mei.
      Deci las-o mai moale, ca discutii de viata, avand in vedere ca incerc ceea ce incerc, am documentatie, nu gluma. Da, din pacate…

      Raspunde

    • alt andrei

      publicat @15:58 19 May 2009

      @cabral: traim intr-o societate in care se pot procura foarte usor droguri. daca vrei sa te droghezi poti sa incepi direct cu heroina. imi pare rau de prietenii tai, dar nu cred ca evolutia lor are vreo legatura cu faptul ca au postit o tigara la 15 ani. o tigara din cand in cand nu te face sa vrei sa treci pe droguri mai tari. singurul lucru care te impinge spre asta e propria ta vointa/curiozitate. daca vointa de a ramane curat e mai mare decat incercarea unor droguri puternice, atunci e totul ok. insa daca nu intelegi ca drogurile puternice nu sunt acelasi lucru cu o tigara de marijuana, ai o problema.

      Raspunde

  14. oana

    publicat @16:01 19 May 2009

    eu una cred ca e numai relaxare… atunci cand e! ca exista si oameni la care nu are nici un efect… vezi eu care am uimit un coffee shop din amsterdam
    oricum marijuana e singurul drog care nu da dependenta fizica, ci numai psihica asa ca totul tine de persoana care o fumeaza si de cat de “moale” e

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @13:31 20 May 2009

      Deci tu spui ca dependenta fizica da, sau poate da?

      Raspunde

    • oana

      publicat @15:12 20 May 2009

      eu sunt oarecum interesata de chestia asta din cauza de ce o sa fac dupa facultate si cam tot ce am citit spune ca marijuana NU da dependenta fizica… adica nu exista sevraj ca la alte droguri, ca la heroina cu dureri de muschi si toate cele.
      e pur si simplu nevoia psihica de a mai fuma

      Raspunde

  15. bibilica

    publicat @16:17 19 May 2009

    eu cunosc oameni dragi mie cu care m-am angajat in discutii hard core pe problema marijuanei…

    nu da dependenta, gudroniul ucide, acoolul e prostie… sarea in exces iti distruge organele interne… masinile ne omoara zilnic prin poluare… get the picture?

    nu trebuie sa aiba eticheta de drog ca sa fie daunatoare… si chestiunea de dependenta fizica, da nu exista, dar cea psihica se declanseaza si pt apa cu lamaie si nu se declanseaza pt o substanta care iti inhiba sistemul nervos?

    eu nu am incercat, poate nu sunt asa coerenta in discurs pt ca nu stiu cum e… dar stiu ce face… oameni tineri, cu potential… au ajuns depresivi si indolenti, cauta scapari in tot felul de portite …

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @13:33 20 May 2009

      Asta e prima problema pe care o ridica cei care sustin consumul de marihuana, ca sunt contrati de cei care nu au incercat.

      Raspunde

  16. varza

    publicat @16:41 19 May 2009

    eu am avut un prieten care a murit de la prima lui doza de cocaina, ca urmare a lipsei de informare.
    fuma marihuana de cativa ani…. a zis sa treaca la nivelul urmator.
    am un prieten care fumeaza marihuana in fiecare weekend si in concedii.
    zice ca se relaxeaza, dar are depresii puternice deseori, eu cred ca drogul i-a cam fucked up creierul, daca nu ma insel marihuana are acest efect.
    parerea mea ca da, poti fuma in joint la o petrecere din cand in cand dar nu regulat ca tot drog este…

    Raspunde

  17. spotty

    publicat @16:56 19 May 2009

    DIN CATE STIU EU DEPENDENTA PSIHICA ESTE MULT MAI PUTERNICA DECAT CEA FIZICA , la orice drog , incluiv tutun , alocool si bineinteles si marihuana
    Deci , ca si alcoolul daca nu se foloseste in exces este pentru relaxare , plus ca are multe alte efeste benfice , care se stiu , din cate am auzit in Spania la anumite boli , medicul iti prescrie marijuana , si te duci si o cumperi de la farmacie , acum nu stiu daca-i basm sau nu , asta am auzit …

    Raspunde

  18. LaraCroft

    publicat @16:58 19 May 2009

    Fiecare priveste lucrurile subiectiv, din prisma propriei experiente sau din informatiile adevarate sau eronate pe care le are. Prin ochii mei se vede asa: DROGURILE=PROBLEME,CHIN,DEPRESIE,INGREUNAREA VIETII si asa mult prea complicate. Si asta vazute prin ochii mei experimentati de absolut toate,fosti dependenti de hard drugs, tocmai de-asta STIU ceea ce spune Cabral: poti la 15 ani sa postesti un joint si mai tarziu sa mori, am si eu cativa prieteni, puteam fi chiar eu un numar intr-un grafic. Sunt de acord si ca depinde de cel care fumeaza jointul…dar, ATENTIE…nu e vb de personalitatea lui,sau de inteligenta, ci doar de INFORMATIILE pe care LE DETINE despre ceea ce face. CABRAL are dreptate…o campanie buna nu se face “cosmetizand rahatul”(gen “MERE PUTREZITE”) sau spunand simplu “DROGUL=MOARTEA”…NU!!! Trebuie ca cei “neprihaniti” sa afle CHINURILE,UMILINTELE,NENOROCIRILE,PROBLEMELE pe care le vor indura cu siguranta in momentul dependentei pana sa scape asa usor prin moarte. As putea scriu inca vreo 200 pagini despre toate,dar n-am s-o fac aici…FIECARE E LIBER SA ALEAGA,cu conditia SA STIE CE ALEGE…cu adevarat

    Raspunde

  19. LaraCroft

    publicat @17:05 19 May 2009

    Cel mai bine e sa nu-ti incerci “norocul”, crezand ca tie nu ti se poate intampla, tu esti prea puternic sa ajungi dependent :) asa au zis absolut toti…doar 20%reusesc sa se lase cu adevarat,dar dupa ani de incercari dar uneori e prea tarziu…sunt batrani, obositi,saraci,singuri…viata lor nemaifiind nici 25%din ce era alta data sau ce putea fi.Si-atunci?De ce sa risti? SPUNE NU DROGURILOR

    Raspunde

    • spotty

      publicat @17:19 19 May 2009

      acand fumezi , acum zic de tutun , nu esti dependent de la prima tigare , asa e si cu asta , parerea mea , conteaza atat calitatea , cat si cantitatea , asta-i clar

      Raspunde

  20. Jean

    publicat @17:06 19 May 2009

    Prima data am fumat M.J. in 1998, mi-a placut si de atunci, din cand in cand mai bag cate un joint, doua. Cea mai lunga perioada in care nu am fumat deloc a fost de vreo 9-10 luni, cea mai lunga perioada in care am fumat seara de seara a fost de aproape 2 luni. Nu am incercat si nici nu am fost tentat sa incerc ceva “mai tare”, nici macar extacy… le-am avut in mana dar le-am impartit la amici.

    Nu exista niciun fel de sevraj cand nu fumezi. Nu iti vei vinde casa cand nu ai bani de M.J. si nici nu vei da in cap la nimeni. Nu m-am urcat niciodata la volan fumat, dar probabil sunt multi idioti care o fac.

    Daca s-ar vota pentru legalizarea Marijuanei, eu unul as vota NU! De ce? Pentru ca ar ajunge la indemana oricui, si la cati idioti exista in Romanica noastra, dar asta ne lipsea.

    Ce as dori in schimb ar fi… consumul de M.J. sa fie mai tolerat de autoritati. Sa nu iti tremure chilotii pe tine cand ai jumatate de gram la tine.

    Si inca ceva, sincer, romanul nu are nevoie de campanii anti-drog ci anti-alcool! Aia e otrava care nenoroceste o groaza de oameni in Romania. Sa va uitati cand e zi de salar cati betivi sunt pe strada, abia reusind sa se miste.

    Bafta Cabral!

    Raspunde

  21. karmapolice

    publicat @17:07 19 May 2009

    doar relaxare CU CONDITIA SA FIE PURA, nu plina de crystal/heroina ca in romania. de aia pustii devin repede dependenti de heroina ca jegosii de pusheri/dealeri tigani amesteca.

    Raspunde

    • spotty

      publicat @17:13 19 May 2009

      aici , cam ai si tu dreptate , dar ce vrei , aici traim , si cei care cumpara isi asuma ricul cred

      Raspunde

  22. aaaa

    publicat @17:24 19 May 2009

    e mijloc de relaxare atata timp cat nu treci la droguri mai puternice

    clar!

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @13:47 20 May 2009

      pai asta e intrebarea, din cauza ei treci sau nu la mai puternice?

      Raspunde

  23. aiureantramvai

    publicat @17:26 19 May 2009

    Incep prin a spune ca eu sint “control freak”. Am incercat canabis, am incercat hash. Pentru a ma vedea in aceasta ipostaza, pentru a intelege (cine vrea sa’mi inteleaga curiozitatea, ii recomand “The Doors of Perception” a lui Aldous Huxley).

    Rezultatul, nu mi’a placut deloc. Las deoparte evidentele efecte interesante, pentru ca ele au existat. Dar, oricit de interesant a fost, am simtit ca nu mai sint eu, un eu pe care il vreau, il plac, nu vreau sa fug de el. Asa ca nu voi mai incerca.

    Si ceva la subiect: acum citeva zile, la volanul unei masini sport, un tinar isi aprindea un joint (am simtit mirosul de marihuana prin geamul deschis). Aici, in Bucuresti. Masina si tinarul aveau deja ceva amenintator (cunoasteti comportamentul combinatiei), ma intreb ce a adaugat jointul, mai ales acum cind stiu care sint efectele.

    Concluzia mea: ca in Amsterdam. Legal si bine controlat. Liberi sa incercam dar nu liberi sa’i omorim pe altii cind facem asta.

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @13:48 20 May 2009

      Mda, uimirea asta o am si eu de prea multe ori in ultimul timp, oamenii vor sa fie culi si baga tigari rasucite in cele mai cretine locuri.

      Caci una e sa fi acasa cu niste neni de-ai tai, alta e sa faci asta in mijlocul orasului…

      Raspunde

  24. parampampam

    publicat @18:20 19 May 2009

    O sa raspund la aceasta dilema printr-o mica povestioara.
    Acum cateva luni “un prieten” a gasit din pura intamplare pe iutub un clipulet de-a lui Maruta, in care prezenta o formatia romaneasca de hip-hop crestin.
    Unul dintre “interpretii” trupei incepe sa spuna despre ce viata nasoala a dus el, plina de droguri, dar mai mult alcool, si cum credea ca nu are nici un viitor, ca nu o sa faca si el o facultate, etc etc etc numai din cauza drogurilor. (Bine inteles, urmarind interviul se trag concluziile: 1) saracu a incercat doar marihuana si 2) odata la ceva saptamani)
    Intamplator, “prietenul meu” si un prieten de-al lui tocmai fumau un cui (joint).
    Si au ras tavalindu-se pe jos, mai mai sa moara de hilaritate fatala ( http://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_hilarity ).
    De ce? Pai intreg postul meu practic vrea sa sublinieze ceva repetat mai sus. Cat timp faci un lucru responsabil si in mod echilibrat, totul va fi ok.
    Dezechilibrul provoaca tragedii in orice viciu, fie el drog, bautura, etc.
    Ca exemplu?
    Prietenul meu a pornit dintr-un mediu social extrem de defavorabil, insa a reusit sa isi termine liceul si facultatea, a lucrat multe joburi iar acum isi conduce propria firma, are prieteni si familie cu care se intelege in limita bunului simt :P
    Si a fumat zilnic pentru multe luni, rarind in ultima perioada la saptamanal/bisaptamanal.

    Raspunde

  25. Danutza

    publicat @18:23 19 May 2009

    Mai, problema nu este Marijuana in sine. Problema este de fapt vointa fiecaruia si PUNCT.

    Un om destept fumeaza marijuana DIN CAND IN CAND. si nu o inlocuieste cu nimic mai “tare” .

    Prostii se apuca de cocaina si alte mizerii. Da, prostii! Nu cred ca le pune nimeni pistolul la tampla si ii obliga sa se drogheze. ( daca da, aia se exclud in categoria prostilor )

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @13:50 20 May 2009

      Da, sec si bine punctata partea cu prostii.

      Cat despre un om responsabil fumeaza marihuana… am ceva indoieli.

      Un om responsabil, prin definitie, nu are vicii care… stai ca ne certam, n-am inceput bine…

      Deci tu zici ca e ok sa fumezi marihuana, da?

      Raspunde

  26. Oana Sarmasan

    publicat @20:15 19 May 2009

    Question: De ce incerci prima data? Oricare ar fi incercat. Eu am prieteni , prietene care au fumat ocazional. Pe mine , inca nu ma tenteaza. E , prea un “trend”.

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @13:52 20 May 2009

      E trend, in primul rand. E distinctie, in al doilea rand.

      Stii ce m-a amuzat? Am scris o “recomandare” pentru Dunhill albastru scurt, ce fumez eu. Au sarit toti ca “cum e posibil sa recomanzi un viciu?!”.
      La care eu am replicat sec: recomandarea era pentru fumatori.

      De-aia nu sar in sus cand cineva spune “eu am incercat marihuana”. Dar sar in sus cand cineva spune “incearca si tu, e misto!”. Si cu asta chiar am o problema.

      Raspunde

  27. fernoss

    publicat @21:24 19 May 2009

    Da, incep sa se miste lucrurile intr-o directie buna, zic eu. O sectiune “anti-drog” este frectie la picior de lemn pe langa o sectiune care spune “hai sa discutam sa vedem care-i treaba cu drogurile astea”. Nu votez in poll, pentru ca nu vad optiunea pentru care as vota eu, si anume “ambele sau niciuna – depinde de omul de la celalalt capat”. Nu am citit chiar toate comentariile (sa-mi fie iertata graba) dar am observat ca multi stiu si inteleg ca e bine sa te informezi chiar si inainte sa-ti dai cu parerea. Ceea ce e bine. Parerile personale care nu au la baza studiu sau experienta personala sunt un mare rahat.
    My 2 cents:
    1. Da, marijuana da dependenta. Psihica. Dar se trece usor peste ea. Motanul meu a consumat in regim zilnic o perioada foarte mare de timp (10-12 luni). Cand n-a mai fost “recolta” – pur si simplu n-a mai consumat. Nu a cautat dealeri, nu a dat telefoane, nu si-a rupt hainele de pe el. L-am auzit doar din cand in cand (poate odata pe saptamana) spunand: “Ah, ce ar merge un joint acum”. Atat.
    2. Marijuana – gateway drug. Oh, come on, people! Mai cautati si alte opinii. Motanul meu a mai incercat si altele, dar nu pentru ca i-a placut MJ, ci pentru ca l-au interesat (din diverse motive pe care nu e momentul sa le expun). La fel de bine putea sa inceapa cu psilocibina sau salvia divinorum.
    3. Marijuana – gateway drug. Nu, nu ma repet, e un alt punct de vedere. Da, este corecta si abordarea asta. Depinde, asa cum s-a spus, de omul de la celalat capat al joint-ului. Omul cu IQ cat numarul de la pantofi + lipsa de personalitate + educatie deficitara + neinformare, are cele mai mari sanse sa treaca de la joint la folie la vena…

    Raspunde

  28. sburlea

    publicat @23:33 19 May 2009

    Sara’ buna!

    Avertizez public: randurile care urmeaza, ignora total sensibilii. Asadar: personal, is satul de tot felul de pareri pe genul hai sa plimbam apa prin gura, hai sa mai impingem aerul prin incapere si sa ne dam cu parerea despre cat de relaxant e sa tragi o tigara de MJ. Ca nu da dependenta, ca e poezie, ca e treaba buna, etc. Celor care au aceste pareri, le doresc din suflet sa nu devina parte a celor 80 de procente care ajung la drogurile tari dupa ce au tras un fum nevinovat.

    In alta ordine de idei, mi se pare ca discutia de fata poate fi purtata doar in alb si negru. Tonurile astea de gri fac doar rau. Extrem de mult rau. Si, de cele mai multe ori, hranesc false iluzii. Si da, Cabral! Ce am “discutat” ramane extrem de valabil. Revin asap via email!

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @02:00 20 May 2009

      1. gri-urile imping indecisii catre “gaura”. De-aia am si pus poll-ul in alb si negru, fara nuante.
      2. cat timp nu ajung sa faca parte dintre cei 80%… e o chestie misto, cool si foarte normala, trebuie sa fim open minded… pana cand ajung cu venele supurande si atunci e prea tarziu sa mai faca ceva.

      Eu las oamenii sa spuna ce vor, din pacate experienta mea le indoaie multora argumentele, dar daca e dezbatere… oamenii isi pot spune parerea oricand.

      Raspunde

  29. silvia

    publicat @00:56 20 May 2009

    marihuana e un drog si dependenta

    Raspunde

  30. vert

    publicat @04:10 20 May 2009

    Salut fratilor!Nu vreau eu sa par ala desteptu’ dar vad ca va chinuiti tare rau.NU EXISTA PARERE OBIECTIVA DESPRE MARIJUANA ! Marijuana este perceputa ALTFEL de fiecare individ ! Acest lucru ar trebui luat in considerare PLUS definitia pentru marijuana de pe ana.gov.ro :) Habituesc in Ferentari.Heroina se vinde la 5 ( CiNCi) metri de mine.Obisnuiesc sa vorbesc cu dependentii de heroina la modul :’De ce te-ai apucat?’ ‘Cum erai inainte?’ ‘Iti pare rau?’ .Cred ca lucrul asta(faptul ca am crescut aici) m-a ajutat enorm! TOTI DROGATII care se aprovizioneaza din FERENTARi sunt de prin alte cartiere,chiar familii bune.(Daca locuiam in Romana poate nu mai scriam pe blog acum)N-am auzit sa-mi spuna vreunu’ ca ar fi inceput cu iarba.A,da…tot la tigara,dar cu heroina fratilor! Multi dintre ei nu stiu foarte multe despre iARBA! Lasati povestile,asta e realitatea!De ce nu se face publicitate bitter-ului suedez ? Pentru ca e atat de bun si vindeca atat de multe,incat nu s-ar mai vinde Paracetamolul.E vorba de putere. :) NOROC!

    Raspunde

    • vert

      publicat @15:17 20 May 2009

      Cabral,nu zic nici ca e bine,nici ca e rau.Tine de fiecare individ.Mai degraba ar trebui sa ne dea de gandit tot felul de ‘plante etnobotanice’ care au aparut pe piata.Acea ‘iarba legala’ :)

      Raspunde

    • vert

      publicat @15:19 20 May 2009

      Plus ca n-am vrut sa punctez nimic in legatura cu prostii :P .
      Greseala de exprimare :-” .

      Raspunde

Lasa un comentariu