cabral.ro

Manele. Muzica sau… &%$#?

Intrebarea este simpla: ce crezi despre manele?

Initial am vrut sa pun si un poll dar mi-am dat seama ca pot vicia raspunsurile.

Am vrut sa pun si o manea, sa asezonam cum trebuie discutia, dar iar… viciam.

Asadar, fara propuneri de la mine, va intreb simplu:

Ce credeti despre manele?

259 comentarii

  1. Radu

    publicat @19:35 28 June 2009

    Maneaua? E ca lichidul de contrast, se foloseste la radiografie ca sa vezi cat de infestat e organismul.

    Raspunde

  2. Mihai

    publicat @20:07 28 June 2009

    eu nu as condamna manelele, urasc oamenii care condamna manelele cand de fapt pe ei ii deranjeaza persoanele care asculta manele. traim in democratie fiecare e liber sa faca ce vrea atata timp cat nu deranjeaza pe nimeni. de aceea nu gasesc niciun motiv rational pt care cineva ar putea condamna, interzice, uri etc.. manelele. aaah comportamentul majoritatii care asculta manele…da, aici sunt multe de discutat. de fapt asta e problema adevarata, nesimtire, opulenta si in general incultura in relatia cu alte persoane, ca repet fiecare are voie in spatiul lui intim sa fie si “de valoare” si “care este” si cum vrea el dar cand asculti manele si esti “smecher” cu toate geamurile deschise sau parchezi “benveu’” cu JME la numar pe 3 locuri de parcare deja violezi si spatiul altora si asta nu mi se pare ok. deci, ca o concluzie comportamentul stricacios si deranjant al celor care asculta manele ar fii problema nu manelele in sine.
    o zi buna!

    p.s. asta e ca si cu tiganii, mor cand aud “eu urasc tiganii, sunt rasist! da!” , ba nene, spune-mi ca te deranjeaza modul inuman si parca din alta era in care se poarta tiganii, spune-mi ca te deranjeaza ca majoritatea sfideaza oranduiala sociala cu care tu esti obisnuit dar nu-mi spune urasc tiganii…

    Raspunde

    • Ionutz

      publicat @13:05 29 June 2009

      Sunt de acord cu parerea ta!
      Cred ca cea mai mare greseala ar fi interzicerea manelelor -> vor avea si mai multi adepti daca va deveni “underground”. Pur si simplu maneaua ar trebui promovata cat mai putin.
      Ce ma deranjeaza cel mai tare: ipocrizia, dar nu la modul de ascultat/dansat pe manele si sustinut contrariul! Nu. Ma deranjeaza faptul ca OTV-ul are audienta mai mare de 0.1. Ma deranjeaza “ca capatos” are audienta mai mare de 0.1. Ma deranjeaza ca televiziunile nu sunt in stare sa produca ceva cu care sa combata OTV-ismul! Ma deranjeaza ca la ore de varf, pe discovery nu vezi decat emisiuni despre masini/motociclete pt ca altceva nu ar face rating la ora aia! De ce prefera romanii (care se bat cu pumnii in piept ca urasc cocalareala si manelismul) sa se uite la toti incultii, la toate scursurile societatii? Ma deranjeaza ca aud colegi de munca discutand despre invitatii lui capatos, despre invitatii lui lazarus, despre invitatii oanei zavoranu sau ai lui madalin ionescu! Ma deranjeaza ca TREBUIE sa stiu cine sunt si ce fac astia! Ma deranjeaza ca nu pot sa fac nimic. Ma deranjeaza faptul ca cele mai citite ziare sunt cancan/libertatea/click/7plus.
      Chiar daca vrei sa alegi altceva, nu poti! Nici la TV, nici in ziare, nici in viata de zi cu zi! Oamenii prefera kitsch-ul mediatic, si nu ii pot condamna! La urma urmei, care e alternativa: stiri politice, propaganda! Fratilor: NE-AM SATURAT DE PROPAGANDA SI DE MINCIUNI… chiar nu vede nimeni ca am ajuns consumatori de Gutza doar ca sa nu mai consumam Iliescu/Basescu/Nastase/Tariceanu???
      Ma deranjeaza…. ca nu imi permit inca sa plec din tara asta!!!

      Raspunde

      • yona

        publicat @12:27 09 July 2009

        :) ) ultima fraza e epica! :) total de acord cu tine! eu una, am renuntat la TV definitiv, ziare nu citesc, singura sursa de info este net-ul, la munca nu acasa, de unde imi selectez maxim informatia , iar la vot sa mearga oile care se plang de viata amara insa nu fac nimic sa schimbe asta.

      • Elena

        publicat @15:30 23 April 2010

        Eu cred ca nu stim sa aceptam diversitatea umana, sa fim deschisi la asa ceva. Bine, nu sunteti voi de vina, ci bunicii,parintii, unchii si matusile, anii de comunism si mentalitatea romanului, paternalista, construita inca de la inceputurile sale (intorceti-va un pic in istorie si o sa vedeti ca toti cei care au vrut sa faca ceva pt tara asta au fost omorati de conationalii lor Tudor din Vladimir, omorat in mijlocul pandurilor (si ei ce faceau, se uitau??), Mihai Viteazu-decapitat etc). Daca un om prefera un gen muzical diferit de al tau, respecta-i optiunea. Judeca-l atunci cand va face ceva rau.

  3. aby

    publicat @22:10 28 June 2009

    manele=oameni aroganti.simplu;)

    Raspunde

  4. Sorin Moroianu

    publicat @12:26 29 June 2009

    mi se par foarte simpliste iar romana pusa in versurile lor ma face sa fug pe campii.. NU IMI PLAC!
    Cred ca mai mult nu pot scrie despre acest subiect, deoarece simt ca mi se niveleaza circumvolutiunile..
    Tot respectu’ ..

    Raspunde

  5. Roxana

    publicat @15:31 29 June 2009

    Mi se pare absurd sa ii criticam pe cei care asculta manele sau pe cei care urmaresc OTV-ul. Traim intr-o lume liber, cu multe probleme si nu vad de ce stam si ne gandim la ce urmareste si asculta fiecare. Slava Domnului ca exista internetul si ma pot documenta in ceea ce ma intereseaza fara sa ma mai uit la televizor. Recunosc ca mai am seri in care ma uit la Povestiri de Noapte sa mai rad putin de lumea asta “mondena” si sa vad pana unde pot merge niste femei pentru putina publicitate. Chiar ma amuza, mai ales cand Mircea si Cabral fac misto de aceste “dive”, foarte subtil. Asa ca oameni buni nu va mai faceti probleme. Incercati sa va traiti viata asa cum va place voua si faceti abstractie de ce este in jurul vostru.

    Raspunde

    • Ionutz

      publicat @16:03 29 June 2009

      Cam la asta ma refeream… cred ca 90% din telespectatori se uita la emisiunea lui Capatos ca sa vada cum fac cei 2 bascalie de nikita sau naomi… Problema este ca asta a devenit distractia preferata de romani si cred ca se datoreaza in special lipsei altor emisiuni de calitate!
      Va mai amintiti vacanta mare de la inceputuri? Ei au reusit si fara nikita, si fara naomi, si fara manele! Au avut ceva ce nu prea mai exista in show-biz-ul de azi: INSPIRATIE!
      Ceva inspiratie a mai ramas doar pe la mondenii (desi daca nu urmaresti emisiunile mondene, nu o sa stii despre ce e vorba si nu vei intelege pamfletul) si eventual la carcotasi!

      Raspunde

  6. Atzunida

    publicat @21:14 29 June 2009

    Nu ascult, decat daca n-am incotro, adica vreun vecin sau vreo masina care trece cu geamurile lasate si muzica, pardon, manelele la maxim…
    Sfideaza limba romana si ma deprima…
    Nu imi plac! atat…

    Raspunde

  7. Nico B.

    publicat @02:27 30 June 2009

    Ca multi altii care au scris mai sus, sunt deranjata in general de versuri, dar nu la unele de ele imi place orchestratia. La cele mai spre..lautaresti.. As putea asculta unele din ele, atent selectate, fara sa devin manelista notorie si m-ar relaxa. Dar,comerciale fiind, au niste versuri care le strica. Pasiunea cu care canta unii manelisti..insa..nu le-ar strica unora de alte genuri, in concerte. Eu cred ca de-asta prind,de fapt.

    Raspunde

  8. giany

    publicat @11:40 30 June 2009

    Cabrale, stii care e problema de fapt? Nu manelele sunt problema ci Tiganii !!! daca acest gen de muzica era cantat de romani, fara lanturi de enspe kile la gat, problema s-ar fi pus altfel ! Pana sa apara manelele , muzica lui BUG MAFIA si PUIA era “in centrul atentiei” ! Nici mie nu-mi place hard rockul si nu comentez la adresa celor care il canta sau asculta . Fiecare ar trebui sa-si vada de treaba lui ca nu este obligat sa asculte manele , sa vada manelisti la tv etc…Nu ascult manele dar tot respectul pt cei care fac un ban din chestia asta ! Suntem in continuare o tara de rasisti !

    Raspunde

  9. Gamerul

    publicat @12:42 30 June 2009

    Dupa parerea mea, maneaua este cea mai mare prostie din lume

    Raspunde

  10. yona

    publicat @16:55 30 June 2009

    Cam cat de greu credeti ca e sa compui versuri pentru o melodie de acest gen ca sa nu mai zic de linia melodica, pe care de multe ori o poti copia cu usurinta din multe alte stiluri sau hit-uri celebre? oare de ce s-a dezvoltat atat de rapid industria asta dupa revolutie si acum ne plangem ca ne acapareaza ca o molima? pentru ca, saracii “talentati si plini de valoare” trebuiau sa iasa in evidenta cu ceva , sa iasa in fata “mai marilor vedete autohtone” si cu ce sa iesi in fata si in profit decat cu ritm “miscator de popou” si usor de interpretat si cu versuri pline de dragoste,averi si dusmani.N-ar fi asta uimirea si nedumerirea, cat faptul ca din pacate, s-a ajuns pana intr-acolo incat unii si-au facut un mod de viata din asta, considerandu-se “centauri” ai societatii care ii nedreptateste in fiecare zi, pentru ca nu le accepta (sau poate le accepta prea mult) ignoranta pentru o conduita civilizata, pentru educatie si pentru incadrarea in limitele legii si ale bunului simt…
    parerea mea? in loc sa “romanizam” minoritatea “ascultatoare” de manele, uite ca ne “tiganizam” noi tot mai mult…pacat!

    Raspunde

  11. Raluca

    publicat @01:39 01 July 2009

    Sincer, nu ascult manele…Stiu ca libertatea inseamna inclusiv sa asculti ce muzica preferi…DAR ma deranjeaza atunci cand asculta cu volumul la maxim…niste versuri “sublime” care ma fac sa cred ca suntem inconjurati de inculti si de inapoiati! Si cand ii mai vad cat de fericiti sunt cand asculta …sau cat “traiesc muzica”…ma gandesc ce vad frumos…sau ce inseamna pentru ei(manelistii) frumosul!?? Iar in ceea ce priveste domnisoarele cu pretentii de dive…no comment! Unele par WOOW …pana le vezi cat de fericite sunt sa danseze pe mese, sa dea din buric etc.

    Raspunde

  12. Raluca

    publicat @02:04 01 July 2009

    Ce cred despre manele!?…da, scuze, e greu sa nu ma refer si la ascultatorii de manele! Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar cred ca manelele sunt pentru cei limitati, poate putin inculti, needucati…si asta din cauza versurilor! Recunosc ca sunt si oameni care au voce si ca fac unele manele sa sune mai putin deranjant… dar nu suficient incat sa le ascult!

    Raspunde

  13. addy

    publicat @11:08 01 July 2009

    Manelele sunt un manifest anti-talent si anti-cultural. Unde sunt versurile care provoaca nostalgie sau instrumentatia care ne da fluturasi in stomac ( eu asta patesc cand imi place foarte mult o mel ) ? Nu. Deci NU.

    Raspunde

  14. care este tara mea?

    publicat @20:49 02 July 2009

    Incredibila Romania. O toleranta a prostiei cum rar mi-a fost sa gasesc. Citind aceste comment-uri imi dau seama ca nu se vor schimba drumurile pe care le vom parcurge in viitor, ca nu ne pasa, ca ne doare-n c** de ceea ce ne inconjoara.
    Atunci, la mai multe manele! Aveti libertate, democratie, profitati.

    Cresteti-va copiii printre guti si salami si copii de aur. Am sa-i dau la dans pe mese, incepand cu varsta de 2 ani. Ii invat si sa scuipe pe strada, pe la 3 anisori, ca prind mai bine si nu vreau sa le repet de doua ori.
    Luati-va pumni in gura cand clipiti. Cin’ v-a pus? Eu nu clipesc, nici macar in somn
    Mangaiati scuipatul primit cu drag, scurs incet pe obraz; astazi poate aveti noroc si este unul voluminos. Am sa-i rog sa ma scupie de doua ori, sa fie cu noroc.
    Multumiti pentru batele primite in urma tupeului vostru de a va intersecta cu ei. Maine ma duc sa-mi iau Mercedes cu geamuri fumurii, sau ala era Audi? La naiba, ajutati-ma, ca nu vreau sa le incurc.
    Purtati-va hainele cu mandrie, faceti-i mandri pe D&G, Gucci si alti designeri din Europa. Maine ma duc la Dragonul Rosu, am auzit ca au venit niste fustite cu paiete si cizmulite din piele de leopard. Da, fraierilor, nu stiati ca vara asta se poarta cizmele?
    Achizitionati tot aurul din magazine, toate extra-ceasurile, pentru ca se vand ca painea calda – taraba din colt. Eu le iau din colt, de la mine. Sac!
    Vreau sa-mi vad tara plina de cocalari si pitipoance. Pentru ca ma lupt sa devin una si nu vreau sa mai fac parte dintr-o minoritate, cat de curand inexistenta.
    Vreau sa simt trendul, vreau ca a lor gurita sa-mi spuna “Fa, ce pi**a buna esti, luati-as familia in p***”. Am sa le comunic si alor mei mesajul, sa vor simti bine la auzul bagarii in seama si nu numai.
    Vreau sa aud mereu sunetul semintelor sparte intre dintii lor de aur, vreau sa ma imbete intalnirea cojilor cu astfaltul – va revolutiona muzica! Il astept cu drag pe Draghici in duet cu Zamfir, pe versurile : “azi te-am luat, maine te-am spart, devlaaaa”
    Vreau sa admir pana la epuizare nuntile de sute de mii de EURO, dar si inmormantarile cu fast – pentru ca dracu te primeste pe lumea cealalta daca nu ai fost manelist in viata asta. Doamneee, de ce nu mi-ai dat har si noroc, sa ma nasc direct, ce am facut sa merit lupta asta de metamorfozare? Meta, ce? Poate, ma-ta!
    Vreau sa vad si mai multi manelisti credinciosi, pentru ca Dumnezeu nu-ti iarta pacatele daca nu faci doua cruci si un semn cu degetul mijlociu – asta pentru ca babuta din dreapta ti-a facut observatie ca ai voce prea ragusita sau pitigaita, dupa caz. Lipeste-i ochii, moartea o cauta agitata si ea sta la biserica???
    Vreau sa se rescrie Biblia, sa introducem personaje contemporane si de valoare. Cred ca stiu, il scot pe Iuda din sistemul turbo, ca nu vreau macel cu sabii. Il stiu eu pe Iuda, e mai ninja de fel.
    Vreau sa moara toti fraierii saraci si bolnavi, sa moara de foame, de frig, ce plm ma intereseaza pe mine cand am ditamai palatul.
    Vreau sa bat si sa ucid toti cainii de pe strazi. Am vazut multe filmulete, am auzit ca se intampla des si deja devine relex. Deci, nu voi lupta mult cu ei. Iau la rost si pisicile, dar, “haladitele” sunt prea sprintene.
    Vreau sa fiu batjocura tuturor statelor fara valoare ca a mea. Franta, Londra, eu ma pi* pe voi, va dau jet de la distanta – expresie folosita chiar astazi, intr-un cuplu mioritic.
    Vreau sa merg la picnic, chiar in mijlocul naturii si sa las acolo si kkt, si pet, si punga – sa le adune Sfantul Duh, eu ma grabesc ca-mi canta Sorinel Pustiu sau Peste, pupa-v-as pe fruntile voastre.
    Astept cu nerabdare sa dau nas in nas cu interlopu’, sa ma bage in masina, sa ma bata bine, un pic de viol nu strica -poate ma invat minte sa-mi pun dres-plasa maine. Jur sa-l implor sa ma lase sa traiesc! Mi-a promis ca ma duce in Italia, s-o vizitez. I-am spus ca nu-mi parasesc tara, ca-s patriota. Mi-a zis, futu-** patria ma-tii, Matasari te asteapta. Ma bucur nespus ca raman in Romania.
    Astazi l-am vazut iar pe interlop. A vrut sa ma ia cu forta, dar i-am spus ca merg de buna voie. Comentezi, faaa? m-a intrebat el. Nu am apucat sa-i raspund, si-a pierdut cutitul in mine…ce bine este in Romania, acum raman pentru vesnicie.

    Raspunde

    • fix

      publicat @23:30 03 July 2009

      ai pus punctul pe i. felicitari ^:)^

      Raspunde

    • vio

      publicat @18:30 02 May 2010

      Din cand in cand citesc raspunsul tau…
      Abia azi m-am hotarat sa scriu…
      Trist,dar adevarat;ai pus punctul pe i,felicitari.

      Raspunde

    • Victor

      publicat @04:31 07 May 2010

      Respect. Cu permisiunea ta, te pun la mine pe blog. De fapt nu mai aştept permisiunea ta. Sper să nu ai nimic împotrivă. Oricine ai fi, eşti genială.

      Raspunde

      • Cabral Ibacka

        publicat @04:47 07 May 2010

        Poate nu e o ea…

      • Victor

        publicat @05:03 07 May 2010

        A zis că-i patriotă. :) Oricum, am pus-o deja. Te culci târziu sau te trezeşti devreme. După calculele mele în România e 5 :D

      • Cabral Ibacka

        publicat @05:14 07 May 2010

        ;) Nu e o ea. Trust me.

  15. Vicktoria

    publicat @01:23 03 July 2009

    Singura problema a manelelor sta in versuri. Sunt si manele cu versuri aproape ok. Numarul este infim,dar nah. Eu personal,nu vreau sa ii vad cand canta. Au o singura expresie faciala,si aia inexpresiva:| In rest,manelele exista vrem,nu vrem si dc sa mintim ,fiecare dintre noi asculta o manea la o petrecere,pentru ca nu te ridici si pleci cand auzi o manea,asa ca…volens-nolens,toti am fost macar o data ascultatori de manele:D

    Raspunde

    • atipica

      publicat @13:49 06 July 2009

      Nu, nu te ridici si pleci, daca pur si simplu nu mergi in cercuri in care se asculta manele. Stiu ca multora asta le suna a SF, da’ zau ca exista oameni care se strang la un loc si fac petrecerii, fara sa le treaca macar prin gand intrebarea “ce manele sa bag?”.
      Dar da, am fost ascultator de manele. Chiar acum 2 zile, in Vama, printre o Luna Amara si 2 GnR. Un domn bine facut a avut amabilitatea de a lasa sa sune mobilul, cu ringtone de manea, pana s-a terminat refrenul. Doar nu putea intrerupe arta, pentru un amarat de “alo da”.
      Problema nu sta in versuri. Problema sta in faptul ca un om care nu are chef sa fie “culturalizat” cu manele este fortat sa o faca. Si asta pentru ca perceptia generala este ca “fiecare dintre noi asculta o manea la o petrecere,pentru ca nu te ridici si pleci cand auzi o manea”. Asa ca daca raul deja a fost facut, de ce nu s-ar repeta si in masini, pe strada, prin spitale, prin magazine, cinematografe, la plaja, in clasele de curs, pe la job… ai ascultat o data, nu mori daca mai asculti o data

      Raspunde

  16. fix

    publicat @23:28 03 July 2009

    frate, fiecare cu parerea lui… daca ne’am diviza in tabere in functie de acest criteriu cred ca ar fi 90% iubitori si restul care nu mai conteaza… in ultimii 4-5 ani (cred) acest gen de muzica a luat amploare in romania, in asa fel incat, zilnic, aproape la orice semafor, astepti 60 de secunde pe ‘balada’ lui guta/salam/… (altii nu mai stiu, imi pare rau). dupa mine viata e mai frumoasa fara manele :x nu am nimic de invatat din versuri, nu vad povestea din spatele versurilor, cat despre ritm ‘:|’. imi pare rau pentru tara asta, imi pare rau pentru traiul asta, pentru faptul ca toata lumea ne categoriseste (pe noi, romanii) dupa cei care’s plecati in strainatate si asculta manele, de jale si de dor de casa, sau fura, omoara, mai stiu eu ce tampenii mai fac. ‘moda’ asta cu manelele sigur va mai continua, asa ca noua, celorlalti, ne urez multa bafta, minti tari si sanatoase si hold on, nu renuntati!

    Raspunde

  17. Anurici

    publicat @18:02 04 July 2009

    in primul rand manelele nu ar trebui categorisite ca gen de muzica, deoarece mai degraba sunt plagiat dupa muzica orientala, ritmuri copiate 100%, versuri improvizate pentru a ajunge la sufletele celor plecati departe si a oamenilor de culoare din tara. Nu este muzica, deoarece este creata in scopuri comerciale strict, nu pentru a transmite un mesaj. Iar cei care asculta astfel de improvizatii nu pot fi condamnati din cauza IQ’ului mult prea scazut. Asa ca pana una alta ne bagam castile in urechi pe strada, in autobuz, chiar si in masina si numai noi stim ce ne zdrangane in urechi, fara a polua si celelalte timpane cu Bob Marley, Elton John si altii

    Raspunde

  18. Razvan

    publicat @01:41 05 July 2009

    cum dracu au facut manelele mai multa valva decat marijuana pe blogu asta?! sunt chiar asa importante cantecele astea? sunt chiar asa importanti astia care le canta si aia care le asculta? chiar ne intereseaza asa mult de ei si de auru si masinile si de palatele lor? chiar trebuie sa ii mentionam peste tot? se construieste mult in romania..prost da mult! realizarea unei constructii provoaca mult zgomot. zgomotu ala deranjaza. nu se plange nimeni in media sau pe vreun blog ca e deranjat de buldoexcavatoru care niveleaza terenu de langa nu stiu ce bloc. e acelasi lucru…ZGOMOT! tratati`l ca atare! nu mai vorbiti atat de ei…nu`i mai mentionati atat. vorbiti de pictori..injurati`i pe ei…vorbiti de poeti…injurati`i si pe ei! daca intrebi romanu de pe strada “cunosti 3 pictori romani?” 8 din 10 iti vor zice “nu” si vor rade. 5 din 10(desi sunt indulgent) vor zice grigorescu. cel putin 6 il vor baga si pe brancusi. si e foarte posibil ca cel putin 2 sa il bage vlaicu sau pe zamfir. dar daca intrebi aceeasi romani numele a 5 manelisti..iti vor raspunde fara sa respire si fara sa clipeasca! daca nu`ti place un gen de muzica…transforma`l in zgomot..si vorbeste despre baba…vorbeste despre vieru…vorbeste despre gaudi..despre dali…injura`i pe aia..spune ca picasso a fost impins in fata de tasu` care era mare jmecher pe vremea aia. spune ca michelangelo era gay. spune ca eminescu a murit de sifilis. sunt barfe si in istorie. poti sa`l denigrezi pe stefan ce mare. poti sa`l injuri pe decebal ca a fugit in munti si ca a lasat Dacia aia amarata pe care o avea si au cotropito viitorii imputiti de italieni. fa`l pe michael pedofil. barfeste frate si injura oameni care au avut ceva de spus pe lumea asta! cu cat vorbiti mai mult de parliti aia cu atat mai mult le creste cota. dan diaconescu s`a imbogatit pe spinarea prostilor. capatos are emisiune “de succes” pe spinarea prostilor. ba dan diaconescule..ia investigheaza tu moartea lu eminescu! ia investigheaza de ce nu il suporta calinescu pe arghezi! ia vezi de ce dracu nu a reusit mihai viteazu sa uneasca principatele! l`au omorat ungurii?! sa mori tu?!!? esti sigur?! ia pune`l pe lazarus sa caute pe sub pamant…sa vada cine l`a dat in gat. ca sa vorbesc pe limba noastra…romaneasca…TETRALE BAFTALO PRALELOR!

    Raspunde

  19. Razvan

    publicat @01:46 05 July 2009

    P.S. daca numeri oamenii care particip la sondaju meu virtual…ies vreo 23/10…ceea ce e putin exagerat:P..m`a luat putin valu..dar intelegeti ce am vrut sa zic!:) imi cer scuze!

    Raspunde

  20. Iulia

    publicat @16:46 08 July 2009

    Eu sincer ascult manele si recunosc ca nu toate manelele sunt frumoase si dupa cum stie toate lumea mai ales cei care sunt contra manelelor se vorbeste mai mult despre bani, dusmani, femei si masini. Dar sunt unele care transmit foarte mult sau daca asculti te regasesti in textul melodiei respective, trebuie doar sa simti si sa incerci sa nu ami judeci si sa critici, pentru ca daca stam bn sa ne gandim unii manelisti chiar au voce si intrec cu cea mai mare usurinta “vocile” panaramelor care se cerd cantarete, si plus de asta sa fim sincer la petreceri si la nunti nu dansam pe hip hop sau pe house.

    Raspunde

    • yona

      publicat @14:08 09 July 2009

      Iulia, daca nu stiai, pe lumea asta , tiganii, evreii si negrii au auzul absolut, ceea ce ii face de multe ori sa exceleze in domeniul muzical insa hai sa nu aberam cu “talentu” ca ne-am saturat de atatea “talente” si de un stil de viata cum spune “care este tara mea?” mai sus intr-un comment..sa nu mai criticam spui? probabil ca pentru unii e mai usor sa se resemneze si sa accepte “tiganizarea” asta continua, comportamentele si mentalitatea de kkt peste care dam zilnic..deci, criticam cat vrem atata timp cat avem cu ce si avem de ce(mai ales)…
      cat despre nunti :) oare inainte de manea nu mai facea lumea nunta? a nu se confunda muzica de petrecere cu “poluarea fonica” din discutie si poate omu vrea sa-i cante Judas Priest la nunta, nu vad care e problema…nu criticam gusturile ci ceea ce e dincolo de ele…daca e ceva ;)

      Raspunde

  21. Ch

    publicat @22:49 08 July 2009

    ce pot sa zic? o sa fiu cat se poate de obiectiva.Sunt niste gunoaie .=p
    adica.. nu reusesc sa inteleg cum se pot face atatia bani din industria asta.Nu pot. Nu pot sa ascult asa ceva nici de-ar fi ultimul gen de muzica din lume.Pe bune,as prefera sa ascult ‘muzica’ iesita lovind tigaile cu linguri de lemn.
    Sa va povestesc o mica intamplare.Nu stiu daca e de bine sau de rau.
    Am avut parte de un schimb de experienta cu francezii. Un roman , coleg de-al meu , i-a trimis niste manele pe telefon chiar tipei cu care faceam eu schimbul. Tipa, si-a scos dup’ aia telefonul , pe strada , a dat manelele la maxim , sia inceput sa dea din cap,simtindu-se foarte bine. Ea nu stia ca acest lucru se considera a fi de prost-gust la noi.(cel putin eu consider asa).Am ramas interzisa. Adica, nu stiu ce sa spun, poate muzica asta place nu doar publicului roman. Chiar nu stiu..eu sper doar sa dispara curand , ca nu-i mai suport pe AIA cu manelele date la maxim la telefon, pe strada sau in masinile lor super-mega dotate.:|

    Raspunde

  22. Valentinul

    publicat @13:05 09 July 2009

    Ma deranjeaza cumplit manelele. Ma deranjeaza ca s-a umplut tara de ele. Ma deranjeaza ca n-ai loc de ele. Ma deranjeaza zgomotul produs de ele. Ma deranjeaza pipitzele si panaramele care se onduleaza pe langa asa zisii cantareti. Ma deranjeaza ca asa zisii cantareti fac bani garla si nu le impoziteaza nimeni veniturile. Eu muncesc de mi sar capacele si platesc jde sute impozite in fiecare luna, iar aia isi umplu buzunarele/decolteurile cu mii de euro la tot felul de manifestari.
    Nu am ascultat niciodata o manea de la cap la cap. M-am amuzat din cand in cand privind varii secvente din video clipuri. Nici macar clipurile nu sunt facute cum trebuie. Varza. Au tone de bani si nu sunt in stare sa faca un clip profesionist macar.
    Pot sa va spun ca, la bulgari fiind, acum vreo 2-3 ani, am nimerit un post cu manele bulgaresti… Sunau cam la fel, dar ce m-a frapat, calitatea videoclipurilor si asta inseamna calitatea inregistrarii, decorurile, femeile din clipuri… Putem de aici sa scoatem o culme… daca si bulgarii fac manele mai profi decat noi… LOL.
    In concluzie, am ramas usor dezamagit cand am aflat ca o buna cunostinta de a mea asculta manele cu ceva in timp in urma si culmea, a admis ca unele chiar ii placeau.

    Raspunde

  23. Amany

    publicat @05:57 06 April 2010

    imi plac unele cu ritm oriental..alea de petreceri gen : “bautura si manele si femei de sapte stele” :) ) ma amuza versuile:)) imi place sa ma prostesc mai mult pe manele

    Raspunde

  24. IRina

    publicat @19:53 29 April 2010

    deja sunt imuna la manele :) )
    nu comentez subiectul, ca deja am dus exagerat de multe dezbateri pe temele astea, [fiind in tabara care spune !NU! manelelor], dar vreau sa-ti povestesc o faza tare :) ))

    vara trecuta, am participat la un proiect cu tema ” Urban cultura”, in Franta.
    la proiectul asta au participat mai multe tari..
    ei bine, cum stateam noi asa destinsi, la un calculator, un 100%-cocalar din Belgia (cu un ID gen: armani_badboy si nu mai stiu cum), ne chema innebunit sa ne arate o melodie “super”; mergem noi (romanii) la calculatoru’ respectiv, si vedem maaare, scris, deasupra unui clip pe YouTube:
    “Florin Cercel – (..)”
    bai, deci , crde-ma, ca am murit de ras acolo =))

    daca si aia au divinizat manele “noastre”, la cei din tara, ce pretentie sa mai avem?!
    ieri vazusem intr-un articol ca Nicolae Guta are CD-urile la vanzare printre CD-urile din strainatate, in tarile astea din occident :) )

    :*

    Raspunde

    • IRina

      publicat @19:54 29 April 2010

      “Urban Culture” :) )
      m-am EMOtionat :P

      Raspunde

  25. Victor

    publicat @04:32 07 May 2010

    Maneaua e rahat sonor. E ca în bancul ăla cu Dumnezeu care a dat din cap şi s-a născut rock-ul, a dat din mâini şi s-a născut rap-ul, etc. Ghiciţi ce a făcut ca să iasă maneaua!

    Raspunde

  26. Pingback: Care este ţara mea? « Blogul lui Victor

  27. Victor

    publicat @05:19 07 May 2010

    :) ) Ok, te cred pe cuvânt şi fac update. Până la urmă cum e? Te culci târziu sau te trezeşti devreme? Sau eşti în vreo ţară exotică +/-6 ore de fus orar? :D

    Raspunde

    • Cabral Ibacka

      publicat @05:32 07 May 2010

      Acum bag nani. Am un stres groaznic (stiu, o sa razi): de dimineata am programare la stomatolog. Nu pot sa inchid un ochi de groaza!

      Raspunde

      • Victor

        publicat @05:38 07 May 2010

        Ai dreptate, am râs. :D Nici mie nu-mi plac dentiştii, deşi am unul în familie. Multă baftă.

  28. Pingback: Maneaua nu-i muzica. « cabral.ro

  29. andreea

    publicat @19:20 07 May 2010

    Maneaua este tot un gen de muzik si este placuta de foarte multi oameni chiar si de cei care spun ”eu nu ascult manele”,dar acasa are teancurile de cd-uri cu manele…mie scarba de cei ce spun asta,eu ascult orice gen de muzik si ii apreciez pe cei care canta nu neaparat manele ci si alt gen de muzik.

    Raspunde

  30. Alex

    publicat @20:10 08 May 2010

    Maneaua este, zice un nestiutor, un gen de muzica ce le place celor care nu prea shtiu a valorifica ceva mai bun.
    Am avut destui prieteni care ziceau ca asculta toate genurile de muzica atunci cand erau intrebatzi cum sau de ce asculta manele (eram la birou) – si pentru manelishti toate genurile de muzica se baga intr-un borcan si se pune capac – fara a fi vreo diferentza.

    Raspunde

Lasa un comentariu